Dosarul "Francul elvetian". Concluzia primei intalniri a familiei Ionescu cu bancherii si parlamentarii: o mare coada de peste

de Dan Popa     HotNews.ro
Miercuri, 21 ianuarie 2015, 21:51 Economie | Finanţe & Bănci

intalnirea cu actorii franc
Foto: Hotnews
Familia Ionescu s-a dus intr-o zi la banca sa ia un  imprumut de 50.000 de lei ca sa-si ia o casa. N-avea economii, dar a auzit ca se poate. Banca i-a spus ca nu se incadreaza la un imprumut atat de mare in lei, dar se califica pentru unul in franci elvetieni. Domnul Ionescu a spus ca intrucat casa aia e cel mai important lucru pentru ei, va lua credit in chf. Doamna Ionescu a semnat si ea. Francul insa a a explodat, iar familia Ionescu a facut scandal, solicitand ca membrii Comisiei de buget Finante din Camera Deputatilor sa se vada cu reprezentantii celorlalti actori in scandalul aprecierii puternice a francului  si sa faca ceva. Trebuie ajutati cumva! Intalnirea s-a terminat insa in coada de peste. Aparent, bancherii nu agreeaza propunerile venite din partea Ionestilor, reprezentantii BNR nu vor sa auda despre conversia creditelor din franci in lei decat la cursul de la data conversiei. Ionescu vrea ca si bancile sa isi asume pierderi, nu doar el. Ministerul Finantelor a fost impaciuitor, dand dreptate ambelor tabere, stiind ca pana in toamna, cand probabil ca se va gasi o solutie, ministrul actual s-ar putea schimba. In final, totul s-a rezolvat: dialogul trebuie sa continue. Care au fost propunerile partilor, care au fost argumentele lor si pe ce scenarii se lucreaza?


Mai intai o chestiune care tine mai degraba de atmosfera. "Dom`ne, imi spune un important membru din Comisie. Vedeti jacheta asta de pe mine? Daca eu am dat ieri 100 de lei pe ea si azi vanzatorul o ieftineste la 50 de lei, ce fac, ma duc sa-i cer diferenta de bani?". Sa revenim

  • Propunerile consumatorilor si ai reprezentantilor acestora: Conversia creditului in lei, la cursul din ziua acordarii imprumutului
Consumatorii vor conversia creditelor din franci in lei, la cursul din ziua acordarii creditelor +20%. Pe romaneste, un client care a luat un imprumut in chf in ianuarie 2007, cand cursul era de 2.2 lei/chf, sa poata sa isi converteasca creditul la un curs de 2.52 lei/chf.
Argumente: Bancile si asa si-au luat destui bani, nu e corect ca doar consumatorul sa piarda. Exista sentinte care confirma validitatea punctului nostru de vedere. Ne-am dus la banca sa luam 5000 de lei imprumut si banca ne-a zis ca mai bine sa luam franci, ca obtinem mai mult. Cum sa nu avem incredere in ele? Bancile au inselat clientii atunci cand au prezentat ofertele lor, fara sa le comunice cu exactitate riscurile la care se expun. Clientii s-au dus sa ia un imprumut in lei, iar cei din banci le-au spu ca la veniturile lor se califica la mai multi bani daca iau creditul in franci, abuzand de lipsa cunostintelor financiare ale omului de rand. Bancile au facut enorm de multi bani pana acum, iar cineva trebie sa plateasca pentru lipsa lor de etica.
Contra-argumente: Bancile au fost in 2014 pe pierdere si nu au de unde acoperi costuri suplimentare. Facem conversia , dar la cursul zilei. De fapt, facem in fiecare zi conversii.Daca vom fi obligati, am putea transfera costurile asupra celorlalti clienti. Bancherii se intreaba daca cursul francului se deprecia in fata euro, ar mai fi facut consumatorii aceleasi presiuni? BNR nu vrea sa auda de o asemenea solutie, spunand ca orice alt curs inafara celui din ziua in care are loc trazactia (conversia) este o infractiune la legea contabilitatii "Sunt total de acord ca trebuie sa ne gandim cine plateste la sfarsitul zilei, dar sa ne gandim si la deponenti. Trebuie sa ne asiguram ca costurile nu se vor transfera catre deponenti sau printr-o scumpire a creditelor viitoare. Suntem de acord cu conversia, dar nu la cursul istoric", spune seful Patronatelor Bancare, Steven van Groningen.

  • Solutia bancilor: Discutii individuale. Vrem sa ajutam, dar sa nu facem o judecata emotionala acolo unde nu exista
Argumente: Discutam de un numar redus de imprumutati fata de totalul celor care au luat credite. Nu toti imprumutatii in franci sunt in imposibilitatea de a rambursa ratele. Daca bancile isi vor vedea veniturile in scadere, vor transfera costurile asupra deponentilor (reduceri ale bonificatiilor la dobanzi) si asupra viitoarelor imprumuturi (cresteri de dobanda) ca sa-si acopere paguba. Si asa bancule au fost in 2014 pe pierdere uriasa.
Contra-argumente: Bancile doar "se fac" ca ajuta clientii. In realitate continua sa ii prosteasca si sa-i ingenuncheze si mai tare pe termen mediu si lung, spun consumatorii. Nu raspund la emailuri, comunica greoi si nu sunt in genere un partener de dialog. Spun "nu se poate!" si gata, sunt de parere consumatorii.






  • Solutia Finantelor: Discutii si legi care sa ii sprijine pe cei cu probleme. Acestea ar putea aparea doar in a doua jumatate a anului
"Dorim sa simplificam rescadentarea creditelor si sa crestem venitul brut care asigura eligibilitatea participarii de la 2200 lei la 3000 de lei, ceea ce sporeste numarul posibililor beneficiari la maximum 1050 persoane respectiv un plus de 200.000 persoane. Sprijinirea mai consistenta a debitorilor care se califica  pentru aceasta schema in sensul cresterii mai accentuate a veniturilor disponibile prin cresterea deducerilor speciale pentru credit de la 900 de leila 1500 de lei -echivalent cu maximum 240 reducere a impozitului pe venit", a spus miercuri ministrul Valcov.
Nu ne opunem la o conversie la un curs din momentul acordarii creditului + 20%, a precizat el, dar cu conditia sa fie si bancile de acord. Ceea ce, as adauga eu, n-o sa vedem prea curand.
"Dorim acordarea creditului fiscal  din luna imediat urmatoare a rescadentarii (comparativ cu o decalare de 2 ani in varianta anterioara). Daca proiectul nostru va fi aprobat, este posibil sa se aplice toate aceste modificari de la 1 martie", a mai spus Valcov. Nu se va intampla.







  • Problema ramane una de morala si etica
Intrebarea fundamentala este daca trebuie neaparat ca familia Ionescu sa fie proprietar de apartament, daca nu se califica la un credit in lei? "Faptul ca o persoana nu se califica la un imprumut de la banca in moneda in care ia salariul, dar i se propun subterfugii prin care sa ia creditul mi se pare imorala din partea bancii. Asemenea persoane ar trebui sa se obisnuiasca cu gandul ca nu e nevoie sa fim o tara de proprietare", spune un profesor de economie de la ASE. "O serie de constatari sunt clare.Am inteles care este rolul BNR si cat de mult se implica sau NU se implica. Am inteles rolul ARB si a Patronatului bancar, ca si parerile consumatorilor. Lipseste cooperarea si colaborarea REALA intre parti. Fiecare se situeaza pe o pozitie din care sa aiba dreptate. Rog BNR sa fie mai activa in a promova dialogul intre banci si cetateni. Alaturi de Dv trebuie sa luati si Asociatia Romana a Bancilo. Pana o lege care sa rezolve problema va apare,a vor trece cateva luni", spune Eugen Nicolaescu, un important membru al comisiei.
Discutiile se vor relua in februarie, cand vor fi analizate progresele facute.

Din punctul nostru de vedere, e nevoie de un refresh al regulilor BNR, de un alt refresh  al normelor interne ale bancilor (de fapt un copy-paste al normelor bancilor-mama) si de o orbita mai rationala pe care consumatorii sa se plaseze. Pur si simplu e nevoie ca fiecare parte sa inteleaga argumentele celeilalte parti, ceea ce miercuri nu s-a intamplat

Vezi aici toate declaratiile facute miercuri de actorii implicati.




Citeste mai multe despre   












Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

14639 vizualizari

  • +6 (6 voturi)    
    de ce nu (Miercuri, 21 ianuarie 2015, 22:06)

    Adrian_1234 [utilizator]

    De ce nu spuneti si faptul ca au fost oameni care au incercat sa faca refinantare. Si conditiile refinantarii sunt sa platesti cu conversia la data aia (sa zice ok) + si aici e buba un comision lunar. Este vorba de acel comision care a fost considerat abuziv si ilegal si tratat in tribunale acum.
    De ce bancile te strang cu usa sa semnezi ca platesti un comision declarat ilegal ?
    Acest lucru nu arata adevarata fata imorala a bancilor ?
    Care e rolul BNR ? Nu sa ii puna sa respecte legea ? Atunci de ce sta? A dat OUG 50 ? De ce accepta in continuare acestea ?
    • +1 (5 voturi)    
      bancile sunt niste escroci de prima clasa (Joi, 22 ianuarie 2015, 5:06)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui Adrian_1234

      Bancile intotdeauna vor incerca sa te insele si sa te fure. La fel cum o fac si corporatiile, marile magazine, si majoritatea celorlalte institutii din inselatoria generala numita capitalism. Capitalismul te obliga sa traiesti inconjurat de hoti, si numai legea ii poate tine la respect, sau ii poate lasa sa te jecmaneasca pana la ultimul leu.
      • +1 (1 vot)    
        Creditele in Euro se convertesc in franci? (Joi, 22 ianuarie 2015, 9:17)

        dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan

        Mi-a trecut pe la ureche ca cei care au credite in Euro vor beneficia in curind de surpriza conversiei lor automate si neasteptate in franci elvetieni, dupa care CHF-ul isi va continua cresterea exploziva.
  • -2 (8 voturi)    
    pacaleala elvetiana (Miercuri, 21 ianuarie 2015, 23:07)

    ics_11 [utilizator]

    banca centrala a elvetiei a pacalit o lume intreaga. sefii snb ar trebui arestati.
    pai ce incredere sa mai ai in ce spune un bancher daca pana si cei elevetieni se sucesc de la o saptamana la alta ?! :)
    • +2 (6 voturi)    
      Ai idee despre ce vorbesti? (Joi, 22 ianuarie 2015, 0:15)

      AdrianBorza [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

      Nu sefii SNB stabilesc cursul de schimb asa cum nici Isarescu nu stabileste cursul leu-euro; ei doar au plafonat temporar cursul la o anumita valoare, dar nu puteau sa il tina asa inghetat pe veci.
      • 0 (0 voturi)    
        informeaza-te, intelege, comenteaza (Joi, 22 ianuarie 2015, 14:03)

        ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

        uite informatia, comunicat oficial snb din 18.12.2014

        "The SNB reaffirms its commitment to the minimum exchange rate of CHF 1.20 per euro, and WILL CONTINUE TO ENFORCE IT WITH THE UTMOST DETERMINATION"

        sursa :
        http://www.snb.ch/en/mmr/reference/pre_20141218/source/pre_20141218.en.pdf

        este evident ca dupa ce au facut aceasta afirmatie timp de 3 ani, dupa ce au facut ca lumea sa aiba incredere in ei, s-au sucit brusc, aratand ca nu a fost decat o inselaciune, asa cum este ea definita in codul penal din romania, spunand la sedinta imediat urmatoare ca nu mai fac asta.
      • 0 (0 voturi)    
        pai tu n-ai citit si celalalt articol ? (Joi, 22 ianuarie 2015, 20:09)

        kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

        cel caruia ii raspunzi are dreptate.
    • 0 (0 voturi)    
      Si Irina Loghin cand era parlamentar (Joi, 22 ianuarie 2015, 8:09)

      lute_ipse [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

      voia sa-l aresteze pe Razdaq.
      • 0 (0 voturi)    
        Asta-i tare :)) (Joi, 22 ianuarie 2015, 12:23)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui lute_ipse

        am ris cu lacrimi
    • 0 (0 voturi)    
      asta e cea mai mare gogomanie (Joi, 22 ianuarie 2015, 8:46)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

      Asta e cea mai mare gogomanie pe care o aud in legatura cu acest subiect!!!
  • +1 (7 voturi)    
    cine mai crede ce profit declara bancile?? bnr?? (Joi, 22 ianuarie 2015, 0:05)

    vasilache [anonim]

    cine mai crede ce profit declara bancile si multinationalele??? bnr??? inseamna ca sunt cei mai naivi din tara asta sau sunt cointeresati...
  • +3 (9 voturi)    
    credit euro (Joi, 22 ianuarie 2015, 0:30)

    adrian [anonim]

    Creditele in CHF au fost contractate de persoane lacome care poate au vrut ce nu si-au permis .... Am credite ipotecare in Euro contractate in 2006 si 2007. Am comision la sold 0.5% pe luna si DAE 9.90%. Cand am contractat creditul aveam comisionul 0.25% ... si euro era 3.3-3.6ron... nu imi convine/nu ne convine. La CHF era dobanda mica, cursul mic.
    Nimeni nu te pune sa te imprumuti si iti calibrezi imprumuturile in functie de venituri... nu dai rata 50% din venit...
    Pe cei cu credite in euro nu ii ajuta nimeni? Din 2010 o parte din clientii Volksbank au dibanda plafonata de exemplu ....
    Plus ca de vreo 4-5ani CHF-ul a tot crescut, euriborul si roborul au fost mici de ce nu au refinantat?
    • +1 (5 voturi)    
      credit chf (Joi, 22 ianuarie 2015, 8:01)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui adrian

      ii rog pe cei care au credite in euro sa mearga la banca si sa ceara refinantare-conversia creditelor in lei, dupa care sa-si dea cu parerea
      • 0 (0 voturi)    
        refinatare-conversie (Joi, 22 ianuarie 2015, 11:56)

        adrian [anonim] i-a raspuns lui Gigi

        Da, chiar imi pot refinanta fara probleme oricare credit din cele doua pe care le am si tocmai de acceea mi-am permis sa imi dau cu parerea. E simplu: ori refinantezi ori rambursesi anticipat din principal. Chiar si in lei beneficiezi de dobanda mai buna decat 9.90% la ipotecar.
  • 0 (6 voturi)    
    De zicala romaneasca, (Joi, 22 ianuarie 2015, 8:20)

    Audit [utilizator]

    batraneasca: INTINDE-TE CAT ITI E PLAPUMA!, au auzit toti cei care se jelesc acum?
  • 0 (6 voturi)    
    risc asumat (Joi, 22 ianuarie 2015, 9:01)

    cetatean [anonim]

    sa plateasca si mai mult cei cu credite in franci !!!!

    mi s-a propus un credit in franci, dar nu am acceptat.
    existau variante mai bune, inclusiv CHIRIA !

    daca sunt prosti care accepta conditiile bancilor, sa moara in strada, ptr. ca eu nu accept sa platesc datoriile altora
  • +3 (3 voturi)    
    OPC SI BNR (Joi, 22 ianuarie 2015, 9:09)

    lcristi [utilizator]

    Problema majora este ca noi clienti de buna credinta am achizitionat produse fara a cunoaste costurile acestor produse. Din acest punct de vedere consider ca drepturile noastre au fost incalcate - interesant ca BNR-ul vorbeste de incalcarea Constituiei si apara bancile cu atata inversunare, e de inteles pe undeva ca sunt principalii vinovati, dar de drepturile noastre incalcate care sunt prevazute atat prin Constitutie cat si legi nu ziceti nimic d-lor. La incheierea unui contract intre profesionisti adica bancile si consmatori adica noi clientii clauzele contractuale trebuie sa fie clare conform legii. Aratati si mie in aceste contracte unde se vorbeste de riscul valutar - BNR....astept de la Protectia Consumatorilor o pozitie mult mai incisiva avand in vedere clauzele abuzive din aceste contracte.
    BNR - daca se face conversia la cursul de la data acordarii nicio banca nu da faliment - e praf in ochi - tipic BNR - au trecut 7-8 ani - bancile au incasat din donazi + principal - echivalentul a peste 50% din principal iar pe diferenta nu sunt in situatia de a da faliment - aici bataia mare e pe profit. Cu siguranta sunt doua institutii care pot sa clarifice cu adevarat aceasta problema:
    1. Instantele judecatoresti
    2. DNA-ul - printr-un control riguros - dar le este frica - daca ajunge DNA-ul la BNR explodeaza sistemul bancar de ce se va gasi acolo.
  • -2 (2 voturi)    
    nu cred (Joi, 22 ianuarie 2015, 9:15)

    catelu [utilizator]

    Nu cred ca ati luat un credit in CHF si n-ati stiut ca rata de schimb CHF-RON s-ar putea sa nu ramana constanta pe toata perioada creditului.
  • +1 (3 voturi)    
    credit chf vs euro (Joi, 22 ianuarie 2015, 10:50)

    pentru credit euro [anonim]

    Am vazut numai urari de bine din partea celor care se considera destepti si au luat credit in euro si am sa spun doua lucruri:
    1. Din cauza celor care se grabesc sa imparta tara in prosti/destepti si alte categorii de acest gen nu vom trai niciodata intr-o societate normala si nu vom avea un stat care sa se preocupe de grija cetatenilor si nu de celor care ii insala.
    2. Va fi interesant de reluat discutia cand euro va fi 5 - 6 lei si veti fi tratati la fel de stat si de BNR.
  • +1 (1 vot)    
    CE NU INTELEG ROMANII (Joi, 22 ianuarie 2015, 11:08)

    nicu_dicu [utilizator]

    Orice roman care pierde casa sau nu reuseste sa-si plateasca creditul este o povara pt toti.
    Legatura nu este directa si nu se vede imediat, ea numinduse RISCUL DE TARA si iar indirect catre dobanzi indiferent de moneda.
    Asa ca pana si cei cu credite in lei sunt afectati crescand dobanda.
    Nu ai credit nu esti afecta e o prostie, pentru ca tara s-a imprumutat in numele tau.
    Traim in lumea GLOBALIZARII orice roman care se imbogateste(dar nu pe spinarea altor romani) ii imbogateste si pe alti romani.
    Aici romania are mereu de pierdut pt ca mentalitatea romanului e facuta sa se imbogateasca pe spinarea celorlalti romani si nu pentru ceilalti romani.
    Saracia din jurul nostru ne indobitoceste si nu vedem motivul emigrarii si altor nenorociri:
    Mai bine sarac intr-o tara de bogati decat bogat intr-o tara de cersetori.
  • +2 (2 voturi)    
    Calcul sec (Joi, 22 ianuarie 2015, 11:38)

    Adrian [anonim]

    Eram curios sa vad cat pierde banca in cazul in care am luat de la banca 100.000 CHF in anul 2008 luna Ianuarie.

    In anul 2008 banca a incasat 2-3% comision de acordare (2-3000 chf) plus 6000 chf dobanda ( luind ca si calcul o dobanda de 6%). Din costul total al creditului s-a scazut 1200 chf.

    Anul 2009 - dobanda a ramas la 6 % deci banca a mai luat inca 6000 CHF (dobanda). Din costul total al creditului s-a scazut 1200 chf.

    Anul 2010 - dobanda a crescut la 10%, ca doar banca are voie sa faca orice in contracte cu sprijinul BNR.
    Deci a spoliat 9000 chf. Din costul creditului s-a scazut doar 800 CHF.

    Anul 2011 - dobanda 10%, a spoliat inca 9000 chf. Din costul creditului s-a scazut doar 800 CHF.

    Anul 2012 - dobanda 10%, a spoliat inca 8700 chf. Din costul creditului s-a scazut doar 1000 CHF.

    Anul 2013 - dobanda 10%, a spoliat inca 8500 chf. Din costul creditului s-a scazut doar 1100 CHF.

    Anul 2014 - dobanda 10%, a spoliat inca 8000 chf. Din costul creditului s-a scazut doar 1200 CHF.

    Deci in acest moment banca a luat dobanzi + comisioane cca 50.000 chf. Din credit s-a scazut doar 6100 chf.

    Acum locuinta valoreaza max 50.000 chf. (asta cu noroc) Banca o sa incerce sa o vanda cu 35.000 CHF.
    Iar cel care a luat credit va ramane fara casa, si in plus va fi somat sa plateasca 100000-35000-6100= 59000 chf.

    Deci banca va incasa 59000 + 50000 deja incasati.
    Unde este pierderea bancii???????????

    Si cu ce ramane cel care a platit ratele, fara casa si cu un credit de 59000 CHF inca de plata?
  • 0 (0 voturi)    
    birou credite (Joi, 22 ianuarie 2015, 13:32)

    Nicu [anonim]

    Și cei din evidențele Biroului de Credite au nevoie de ajutor și nu ar fi costisitor ca ajutorul ce se dorește a se acorda celor cu credite în franci elvețieni, cu care sunt de acord.
  • +1 (1 vot)    
    imprumut (Joi, 22 ianuarie 2015, 13:36)

    fax [anonim]

    imi aduc aminte cand am cerut un overdraft in 2008 sa fac nunta... am cerut 9.000RON si banca mi-a acordat 30.000RON. am cerut explicatii si am primit raspuns gen "sa fie ca poate aveti nevoie!!! WTF?!!" i-am pus la loc dupa nunta si o luna de zile m-am chinut sa-l inchid cu acte lovindu-ma de aceleasi intrebari: "de ce sa-l inchideti, ca poate va trebuie candva"
  • 0 (0 voturi)    
    acelasi franc (Joi, 22 ianuarie 2015, 15:26)

    stefan [anonim]

    Francul Elvetian in scamatoria romaneasca !

    Urmarind de ceva zile drama romanilor cu credite in CHF ( si eu sunt unul din ei ) nu pot sa nu observ niste aspecte care mie imi par destul de relevante :
    - se pun in discutie teme / solutii de rezolvare paleative, conjuncturale
    - subtil, se pun in opozitie imprumutatii in CHF si ceilalti care au datorii in EUR, USD, etc.
    - nu se ia in considerare, voit sau nu, faptul ca IN MAREA MAJORITATE CEI IMPRUMUTATI IN CHF NU AU FOLOSIT DE FAPT CHF- aceasta moneda fiind folosita doar ca referinta in sistemul de creditare.
    Nimeni nu cred ca a cumparat ceva pe teritoriul Romaniei folosind CHF, nici o casa, nici altceva !!!!
    Au primit suma “ SCRIPTIC “ si au schimbat-o rapid in moneda necesara – fie ca a fost RON, EUR sau USD si au folosit-o ulterior
    Deci nici o clipa nu s-a pus vreo presiune, nu s-a creat o brusca cerere de CHF care sa justifice o crestere apreciabila
    Noi toti suntem constransi sa sustinem prin eforturile noastre o crestere artificiala, creata “ din pix “ de catre binevoitorii functionari din sistemul bancar !
    Cred cu tarie ca se poate calcula un curs decent la care sa se poata plati imprumutul, tinand cont de :
    - moneda folosita real de imprumutat
    - dobanzi, inflatia proprie fiecarei monede, etc.
    - pierderea suferita de banca in cazul default-ului debitorului
    - impactul social al unei mase aflate in incapacitate de plata

    - pentru cine plange sistemul bancar nedreptatit: ii aduc aminte ca TOTI suntem obligati prin diverse reglementari legale ale STATULUI sa folosim serviciile bancare :
    - incasari salarii pe card
    - plafonarea sumei in numerar la facturi
    - etc......
    Totul trebuie sa treaca prin cont .... cu servicii care se platesc, bineinteles! De ce trebuie sa sprijinim TOTI o entitate economica privata ???
    • -1 (1 vot)    
      care e scamatoria? (Joi, 22 ianuarie 2015, 16:55)

      catelu [utilizator] i-a raspuns lui stefan

      Banca v-a imprumutat o suma de franci, si vrea inapoi aceeasi suma plus o dobanda asupra caruia ati cazut de acord. Banuiesc ca ati semnat si un contract unde scrie asta.
      Si atunci scamatoria este ca a crescut cursul de schimb? Credeti ca banca respectiva a manipulat cursul?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version