Asociatia Marilor Retele Comerciale din Romania (AMRCR) contesta utilitatea introducerii platformei online "Monitorul preturilor de consum" si anunta ca nu va sustine acest proiect. Asociatia a informat, in scris, saptamana trecuta, asupra acestei decizii, atat Consiliul Concurentei, prin persoana presedintelui Bogdan Chiritoiu, cat si Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor. AMRCR intelege ca "Monitorul preturilor" copiaza un model din Grecia, o alegere pe care o considera total neinspirata, avand in vedere ca este o piata unde nu sunt prezente mari lanturi comerciale internationale, lucru comunicat atat Consiliului Concurentei cat si ANPC. Acesta este si motivul pentru care o initiativa similara, denumita Observatorul Preturilor, a fost abandonata de cei care au incercat sa o puna in practica, fostii ministri PDL Adriean Videanu si Ion Ariton, se arata intr-un comunicat transmis hotNews de oficialii AMRCR.

Dupa cum este binecunoscut, in activitatea de vanzare desfasurata de marile lanturi de retail modificarile de pret pot aparea cu frecventa zilnica, iar in unele cazuri chiar de mai multe ori in aceeasi zi, in functie de dinamica pietei. Pentru ca un consumator sa poata beneficia efectiv de cel mai mic pret ar trebui sa aiba acces neintrerupt la Internet, precum si posibilitatea de a se deplasa rapid la locatia respectiva.

Cu alte cuvinte, un astfel de sistem va fi foarte greu de utilizat de o gospodina din Titan care nu navigheaza permanent on-line si are la dispozitie doar mijloacele de transport in comun (altfel costul transportului ar putea depasi avantajul pretului redus) pentru a se deplasa la un magazin din Chitila in timp util pentru a "prinde" reducerea la malai, ca sa nu mai vorbim de situatia in care aceasta ar fi interesata si de pretul la cartofi iar cel mai mic pret pentru acest produs se afla la o locatie din Berceni.

"Nu intelegem nici viteza uimitoare cu care Guvernul a avizat Memorandumul privind infiintarea Monitorului preturilor, intr-o lipsa totala de transparenta si fara consultarea prealabila a partilor vizate de acest proiect. Executivul pare sa nu se fi gandit nici la resursele umane suplimentare necesare din partea retailerilor pentru operarea acestui sistem, efort care nu le-ar mai permite acestora sa ramana competitivi pe o piata extrem de sensibila la costuri", a declarat Delia Nica, Director Executiv AMRCR.