Lhotte, presedintele BRD: Nu sunt atat de sigur ca cei 5 clienti in franci elvetieni ai BRD au fost bine informati cu privire la riscuri, desi facea parte din bunul simt al profesiei noastre

de Dan Popa     HotNews.ro
Joi, 12 februarie 2015, 14:59 Economie | Finanţe & Bănci

Philippe Lhotte, inca PDG al BRD
Foto: Hotnews
"Din cele 75.000 de credite in franci elvetieni, doar 5 credite sunt date de BRD. Eu sunt de acord cu Guvernatorul BNR Mugur Isarescu care  a recomandat negocierea directa client-banca, asa cum sunt de acord si cu premierul Ponta care a spus ca fiecare parte trebuie sa isi asume responsabilitatile. Nu sunt sigur ca toti cei 75.000 de debitori in franci au fost corect informati de banci cu privire la riscurile care se expun. Eu m-am uitat prin dosarele celor cinci clienti  si ma intrebam daca noi i-am informat corect in momentul in care au luat aceste credite- asta face parte din etica profesiei de bancher, face parte din bunul simt al profesiei noastre. Sincer, nu sunt atat de sigur ca ei au fost bine informati. Au facut imprumuturi in franci pentru ca erau avantajati la rata. O sa le propunem o conversie in lei, daca accepta, la cursul de dinainte de de decizia Bancii Nationale a Elvetiei si mi se pare o pozitie onesta", a declarat joi Philippe Lhotte, presedintele BRD la o intrebare adresata de HotNews.ro cu ocazia unei conferinte de presa. Lhotte a acordat HotNews.ro un interviu pe tema creditelor in franci, a legii insolventei, dar si a creditului luat de Elena Udrea sau de implicarea  in finantarea Galei Bute.

"Acest subiect (al creditelor in franci-n.red) face prima pagina a stirilor in ultimele saptamani si am senzatia ca toste interventiile pe aceasta tema au contribuit doar la a-l complica. Am sa incerc sa va explic in cateva minute aceasta tema desi subiectul este, repet, complex", a spus joi, Lhotte, PDG al BRD.

"Bancherii sunt responsabili de faptul ca acest subiect a devenit atat de complicat. BRD face parte din sindicatul bancar numit CPBR. Acum cateva zile am avut o intalnire in cadrul CPBR, in cadrul careia acest sindicat a lansat o propunere putin confuza pe care noi am refuzat sa o validam. Propunerea viza conversia  creditelor in franci elvetieni. Toata lumea se intreaba daca vom ramane sau nu in cadrul CPBR, dar nu aceasta este acum tema discutiilor. Problema generala a conversiei  este diferita de cea a francilor elvetieni. Da, trebuie asigurat din partea sistemului bancar conversia unui credit dintr-o valuta in alta pentru ca societatea romaneasca este una deschisa in care lumea calatoreste, companiile exporta sau importa si prin urmare foloseste valute diferite.  Persoanele care fac comert exterior cu zona euro e normal sa faca credite in euro. Sau persoanele fizice care lucreaza in strainatate si primesc salariul in euro si e normal si in cazul lor sa poata face credite in euro. Exista o Directiva Europeana care reglementeaza conversia creditelor si care va intra in vigoare la jumatatea  anului viitor. Noi ne gandim sa aplicam deja aceasta directiva privind conversia.", mai spune seful celei de-a doua banci locale.
 
"Aceasta chestiune, adauga Lhotte, este clar diferita de problema francilor elvetieni. Foarte putini romani au venituri in franci si foarte putine companii romanesti au comert cu Elvetia. De aceea, sa dai credite in franci nu prea se justifica economic vorbind. Anumiti clienti care au luat credite in chf au beneficiat  de dobanzi mai mici decat cele la euro sau lei. Dar acestia trebuiau informati cu privire la riscuri, iar cea care trebuia sa informeze  clientul este chiar banca! Daca iti dau un credit in franci, clientul trebuie sa stie ca se va supune unui risc de schimb valutar. Asta face parte din etica profesiei de bancher, face parte din bunul simt al profesiei noastre.
Sunt 75.000 de clienti indatorati in franci si nu sunt sigur ca toti au fost avertizati de banci ca se vor supune riscului valutar", mai spune Lhotte.

In cazul BRD, din cele 75.000 de credite, doar 5 cazuri tin de BRD. "Eu sunt complet de acord cu BNR si cu dl Guvernator care  a recomandat negocierea directa client-banca, asa cum sunt de acord si cu premierul Ponta care a spus ca fiecare parte trebuie sa isi asume responsabilitatile. Sunt de fapt doua pozitii complementare.  Daca banca are o parte de raspundere pentru ca nu a informat suficient clientii, trebuie sa isi asume aceasta parte de raspundere. Eu m-am uitat prin dosarele celor cinci clienti  si ma intrebam daca au fost  bine informati de catre noi in momentul in care au luat aceste credite. Sincer, nu sunt atat de sigur ca au fost bine informati. Au facut imprumuturi in franci pentru ca erau avantajati la rata, dar nu sunt sigur ca au fost informati cu privire la fluctuatiile in timp ale francului si cu pericolele la care se expun. O sa le propunem o conversie in lei, daca accepta, la cursul de dinainte de de decizia Bancii Nationale a Elvetiei si mi se pare o pozitie onesta. Noi asta vom face la BRD, dar nu sugeram aceeasi solutie si celorlalte banci", explica seful BRD-GSG.

Cu privire la legea insolventei, Lhotte spune ca e necesara si binevenita, dar sa fie studiat cu mare atentie impactul potential asupra societatii.

"¬Suntem favorabili legii insolventei persoanelor fizice si avem nevoie de o astfel de lege. E nevoie insa de o lege de calitate care presupune sa alocam timpul necesar care sa ne ofere asigurari ca vom avea o lege buna care sa raspunda obiectivelor. Ea trebuie sa raspunda nevoilor cetateanilor romani si sa fie in favoarea lor. Ea nu trebuie sa fie un pretext pentru acei debitori de rea credinta care  nu vor sa isi ramburseze creditele. Impactul legii asupra a societatii, a sistemului judiciar, astfel incat sa nu blocam acest sistem trebuie cu mare atentia analizat. Trebuie observate experientele altor tari in acest caz  si sa vedem ce a functionat acolo si ce nu a functionat, iar apoi sa daptam acest proiect in mod precaut si cu multa atentie. ARB a depus eforturi bune in acest sens alaturi de BNR si cred ca exista un interes comun din partea comunitatii bancare si a cetatenilor cu privire la acest proiect. Acum cateva luni am fost mai ingrijorat intrucat aflasem ca era posibil ca acest proiect sa se voteze in mare graba, dar acum sunt convins ca el va fi analizat cu mare atentie", conchide Lhotte.

BRD a revenit pe profit anul trecut, de 43,2 milioane lei, dupa doi ani de pierderi. Profitul se datoreaza scaderii costului net al riscului cu 43% si a unui bun control al costurilor. In 2013, banca afisa o pierdere de 385 milioane lei.

Anul 2014 a marcat un punct de cotitura pentru BRD, in care banca a revenit pe profit reusind in acelasi timp sa isi imbunatateasca profilul de risc si eficienta operationala.

De asemenea, banca a reusit sa reduca rata creditelor neperfomante (de la 24,9% la sfarsitul anului 2013 la 20,3% la sfarsitul anului 2014) in principal datorita implementarii unei politici active de stergere si vanzare de creante, in acelasi timp imbunatatind gradul de acoperire cu provizioane a creditelor neperformante (de la 69% la sfarsitul anului 2013 la 71% la sfarsitul anului 2014). Costul net al riscului a scazut cu 43% fata de anul 2013 cu evolutii favorabile pe ambele segmente, companii si persoane fizice.


Citeste mai multe despre   












Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

7339 vizualizari

  • +10 (18 voturi)    
    la 5 credite e simplu (Joi, 12 februarie 2015, 15:28)

    CHF [anonim]

    pt BRD e simplu sa faca conversia din CHF la orice curs (chiar la cel de acum X ani) pt ca pierde doar la 5 clienti, dar castiga la imagine, pt celelate banci insa povestea e alta, ar pierde la cateva mii de con tracte sume considerabile
    • +1 (11 voturi)    
      nu e doar BRD.. (Joi, 12 februarie 2015, 16:00)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui CHF

      si Raifaissen a inghetat cursul la care calculeaza ratele.. toate bancile vor sa iasa din situatia asta de kko, dar se agita cativa profitori care viseaza sa scape de datorii peste noapte si cativa politicieni in cautare de voturi.
      • +5 (5 voturi)    
        Raiffeisen a inghetat? (Joi, 12 februarie 2015, 17:21)

        fracu' [anonim] i-a raspuns lui pehash

        Ce curs a inghetat Raiffeisen? Cind si cui? E vreun secret?
        Eu am credit la Raiffeisen in CHF si platesc deja a doua rata la curs cit se poate de majorat (>4.2)!
        • +1 (5 voturi)    
          pardon.. (Vineri, 13 februarie 2015, 2:12)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui fracu'

          Am gresit. Era Volksbank.. curs CHF inghetat la 3.8
          Raifaissen insa a redus voluntar dobanzile. Ma mir ca nu ai remarcat. Sau ai uitat?...
    • +5 (9 voturi)    
      indicator bun (Joi, 12 februarie 2015, 16:01)

      e.o. [utilizator] i-a raspuns lui CHF

      Numarul de credite acordate in CHF este un indicator perfect pentru seriozitatea băncii.
    • +3 (5 voturi)    
      aham (Joi, 12 februarie 2015, 16:07)

      Hard ball [utilizator] i-a raspuns lui CHF

      Ti-ai pus vreodata intrebarea de ce a dat BRD numai 5 credite in franci?
      Oare cate cereri de credit in CHF au fost primite de catre BRD?
      O fi refuzat vreunul sau o fi refuzat foarte multe?

      E simplu sa arati cum castiga la imagine.

      A castigat la imagine atunci cand nu s-a bagat in marasmul creditarii CHF, ar zice unii, nu?
      • +5 (7 voturi)    
        da (Joi, 12 februarie 2015, 17:27)

        I [utilizator] i-a raspuns lui Hard ball

        castiga la imagine, dar castiga pe merit. Nu stiam ca au asa putine credite CHF. Bravo lor!
    • +2 (8 voturi)    
      nici celelalte banci nu pierd... (Joi, 12 februarie 2015, 16:20)

      Gheorghescu [utilizator] i-a raspuns lui CHF

      Au dat credite in franci virtuali, la care au incasat si incaseaza dobanda. Castigul din diferenta de curs valutar este pur si simplu un bonus.
      Ironia este ca daca ar fi scazut cursul francului elvetian cu atatea procente cu cat a crescut, bancile ar fi gasit imediat mijloace sa compenseze, prin comisioane si alte artificii.
      Nici prin conversia in lei la cursul de dinaintea deciziei Bancii Nationale a Elevetiei bancile (inclusiv BRD), nu pierd. Dobanzile la creditele in lei sunt destul de mari, iar cursul francului elvetian oricum crescuse deja semnificativ.
      Oricum, de apreciat pozitia BRD. Chiar daca e vorba doar de imagine, e o lovitura buna.
      • 0 (2 voturi)    
        povesti (Joi, 12 februarie 2015, 22:19)

        e.o. [utilizator] i-a raspuns lui Gheorghescu

        Parcă sunteți cu capul în nori...

        Banca nu stătea niciodată pe un munte de franci, nici pe lei nici pe euro. Scopul lor e să miște cât mai rapid banii, cu "stoc" care tinde spre zero (mai puțin rezervele obligatorii). Din asta își fac banii.

        Dacă banca s-a expus pe franci pentru că așa și-a dorit la rândul lui clientul său final, oare în ce valută sau la curs este obligat să plătească acel credit pe care la rândul său l-a luat pentru a-ți finanța casa?
        • 0 (0 voturi)    
          mai exact... (Vineri, 13 februarie 2015, 16:14)

          Gheorghescu [utilizator] i-a raspuns lui e.o.

          ce nu e valabil din ce am spus eu mai sus?
          Si de cate ori mai multi bani decat sumele atrase au voie sa dea cu imprumut bancile? Eu stiam ca de vreo 8 ori, ba chiar mai mult.
          Cat despre "expunerea" pe franci, vezi fraza a treia din comentariul meu.
          • 0 (0 voturi)    
            vorbești pe lângă (Luni, 16 februarie 2015, 12:29)

            e.o. [utilizator] i-a raspuns lui Gheorghescu

            "Castigul din diferenta de curs". Nu o incasează banca care este pur și simplu un intermediar.

            "Ironia este..." - da, pentru că cei care împrumută banca și banca în sine sunt în stare să citească un contract și se acoperă cu diverse clauze de acest risc.

            "de cate ori mai mulți bani...". Exact atâți bani câți au. Sunt obligați să țină rezervă la BNR, în rest iau împrumuturi să te împrumute. Dar banii aceia nu cresc din pix, sunt luați de undeva.
    • +3 (9 voturi)    
      Pentru PARLAMENT, GUVERN SI PRESEDINTE ROMANIEI (Joi, 12 februarie 2015, 16:22)

      BANCILE STIU CA NU AU DREPTATE [anonim] i-a raspuns lui CHF

      Bancile si BNR incearca sa traga de timp si sfatuiesc clientii sa mearga in instanta pentru ca astfel castiga timp si cel mai probabil multi nu-i vor da in judecata.
      LEGEA e foarte clara si bancile vor pierde daca clientii vor avea parte de o judecata dreapta:

      Conform art.4 alin.1 din Legea nr.193/2000 „O clauza contractuala care nu a fost negociata direct cu consumatorul va fi considerata abuziva Daca, prin ea însăşi sau împreuna cu alte prevederi din contract, creează, in detrimentul consumatorului si contrar cerinţelor bunei-credinţe, un dezechilibru semnificativ intre drepturile si obligaţiile părţilor.”

      Alin.2 din aceeaşi lege prevede că „O clauza contractuala va fi considerata ca nefiind, negociata direct cu consumatorul daca aceasta a fost stabilita fara a da posibilitatea consumatorului sa influenţeze natura ei, cum ar fi contractele standard preformulate sau condiţiile generale de vânzare practicate de comercianţi pe piaţa produsului sau serviciului respectiv”.

      Raportat la prevederile legale in domeniul clauzelor abuzive, contractul de credit reprezintă un contract de adeziune conţinând clauze prestabilite de către Banca care se impun clientului fara a-i da acestuia posibilitatea de a influenta conţinutul clauzelor, fapt ce determina inegalitate poziţiilor juridice ale părţilor contractante in sensul afirmării intereselor băncii, in calitate de profesionist, in detrimentul consumatorului, care reprezintă partea mai slaba in contract.

      TOATE CONTRACTELE TREBUIE MODIFICATE
      • -4 (6 voturi)    
        gresesti (Joi, 12 februarie 2015, 17:06)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui BANCILE STIU CA NU AU DREPTATE

        1. sunt destule exemple pe internet pe de persoane care si-au angajat un avocat si au negociat toate clauzele din contract. este suficient ca banca sa vina cu un singur contract care are alte clauze decat al tau si deja a demonstrat ca era negociabil

        2. care este dezechilibrul? cum convingi judecatorul ca banca nu a fost de buna-credinta cand tu ai cerut un imprumut in CHF si ea ti-a cerut sa platesti ratele tot in CHF? Legea de care vorbesti are o anexa cu o lista de clauze considerate abuzive. Ai citit-o?

        3. admitand ca nu s-a respectat legea, nu e vorba de o clauza oarecare a contractului si de modalitatea de plata. in acest caz contractul se anuleaza.. imprumutul se anuleaza... si toti debitorii ar trebui sa dea inapoi banii pe care i-au imprumutat. sau casele..
        • -1 (1 vot)    
          Mai vorbim peste ceva timp (Vineri, 13 februarie 2015, 10:33)

          Nu cred ca gresesc [anonim] i-a raspuns lui pehash

          1. Poate sunt si astfel de cazuri, eu nu am afirmat ca nu sunt, dar sunt exceptii.

          2 si 3. Dar tu ai citit LEGEA??

          Citat dintr-o hotarare judecatoreasca:

          Instanţa consideră că nimic nu este mai adecvat pentru a substitui echilibrul formal pe care îl instituie contractul între drepturile şi obligaţiile contractanţilor printr-un echilibru real, de natură să restabilească egalitatea dintre părţi, iar nu să anuleze contractul ce conţine această clauză abuzivă (în acest sens Hotărârea Perenicova et Perenic, C-453/10, punctul 31 precum şi Hotărârea Banca Espanol de Credito, punctul 40), deci nimic nu este mai adecvat decât să convertească în RON contractul de credit pentru nevoi personale garantat cu ipotecă nr.C2204/1900/5088 acordat reclamantului, la cursul de schimb CHF/RON de la data acordării creditului, respectiv 13.09.2007, urmând ca plata acestuia să se facă în continuare în lei, cu dobânda practicată în prezent de bancă la acest tip de credite, cu monedă în leu românesc.

          CEI CARE SUNTETI CU BANCILE AVETI INTERESE.
  • 0 (6 voturi)    
    5 clienti (Joi, 12 februarie 2015, 15:46)

    Soljenitin [utilizator]

    Nu ma mira numarul mic, la comisioanele de neam de traista practicate de brd...
  • -5 (5 voturi)    
    si daca (Joi, 12 februarie 2015, 16:28)

    catelu [utilizator]

    Si daca maine ies in strada actionarii BRD, care vor cere modificarea cursului de refinantare la cel real?
  • +3 (3 voturi)    
    Care e dezastrul? (Joi, 12 februarie 2015, 16:39)

    Alexi [utilizator]

    "Intervenţia BNR cu valută pentru a aduce cursul leu/euro şi, implicit, leul/franc la nivelul dinainte de 14 ianuarie, nu avem o evaluare exactă, dar primul şoc ar fi cheltuirea a câtorva miliarde de euro de la rezervă şi, ulterior, intrarea ţării în recesiune", a explicat Isărescu,
    Cinteză la dezbaterea din Comisia Buget-Finanţe la Camera Deputaţilor pe tema creditelor în franci elveţieni. El a arătat că băncile comerciale percep conversia la un alt curs de schimb decât cel din ziua tranzacţiei ca fiind neconstituţională.

    Uite ca nu intra in recesiune tara (nimeni nu solicita cursul leu/franc la nivelul din 14 ianuarie, se discuta despre o blocare a cursului pentru plata ratelor similara cu cea din Coatia) si nici neconstitutional nu este!
    Bine, 3.8 lei per franc este cu circa 90% peste cursul istoric...
  • +1 (1 vot)    
    ehh (Joi, 12 februarie 2015, 16:49)

    Claudiu [anonim]

    Domnul Lhotte incearca sa castige niste clienti se pare stiind ca la dansul creditele in franci sunt o problema insignifianta iar la alte banci rezulta probleme mari asa ca acum incearca sa para de partea clientului.

    In realitatea banca , indiferent de nume , nu da 2 bani pe voi. Sunteti doar masa de manevra /exploatabili. Atat. E pana la urma un business , nu o casa de ajutor.
    • +2 (6 voturi)    
      Tu esti? (Joi, 12 februarie 2015, 18:11)

      Cristian [anonim] i-a raspuns lui Claudiu

      Domnul Steven, dumneavoastra sunteti?
      De ce pierdeti timpul pe net? Acum serios, aveti de rezolvat o problema. Mare.
  • +1 (5 voturi)    
    in sfarsit (Joi, 12 februarie 2015, 17:09)

    J_W [utilizator]

    Cineva care spune lucrurilor pe nume.
    De ce sa dai credite in franci elvetieni cuiva care nu are venituri in franci elvetieni?
    Acelasi lucru si pentru euro: Esti exportator in zona euro sau primesti salariu in euro => esti eligibil. Daca nu, nu. De ce sa-i dai cuiva care are venituri in lei credite in euro? De ce sa il expui si pe el, si pe banca la riscul valutar?
    A, vrea sa parieze pe cursul de schimb? Foarte bine, sa ia credit in lei si sa ii joace pe FOREX, sa speculeze si sa ii schimbe in CHF si yeni cum vrea, pe riscul lui.
    Tu ca banca nu ar trebui sa intermediezi speculatiile valutare si alte chestii riscante, trebuie sa dai credite si atat.
    Deci creditele in valute altele decat cea in care are creditatul venituri ar trebui interzise.
    • 0 (2 voturi)    
      solutia completa (Vineri, 13 februarie 2015, 7:56)

      catelu [utilizator] i-a raspuns lui J_W

      Ca sa fie o solutie completa trebuie interzise si creditele in valuta in care ai veniturile, pentru ca nu ai nicio garantie ca maine mai ai slujba aia,
      Si de asemenea, bancile nu mai trebuie sa finanteze nicio afacere, pentru ca toate au un grad de risc!
      • +1 (1 vot)    
        mda (Vineri, 13 februarie 2015, 9:13)

        J_W [utilizator] i-a raspuns lui catelu

        Pana una alta, se pare ca atat bancile care au dat credite in CHF, cat si clientii lor, si-au luat teapa la comun, de la bancile elvetiene (de la care au fost luati francii cu imprumut, pt ca bancile noastre ghici ce, nu au franci sa dea cu imprumut din depuneri).

        Deci evidenta ne arata ca creditele in CHF catre persoane cu venituri in RON sunt o activitate cu risc ridicat.

        Creditele normale pe de alta parte nu sunt, cam asta stie sa faca o banca, sa evalueze bonitatea celor pe care ii finanteaza. Daca nu se pricepe nici la asta (de exemplu daca da credite sub-prime) atunci, da, ar trebui sa plece acasa si sa se lase de banking.

        Se pare insa ca la estimarea cursului CHF nu prea s-au priceput, deci ar trebui sa se concentreze pe ce stiu sa faca.
  • -3 (3 voturi)    
    o idee proasta a celor ce se ocupa de PR-ul BRD (Joi, 12 februarie 2015, 21:08)

    Ikon [anonim]

    A incerca sa capitalizezi imagine din problema francului francez pozand ipocrit intr-o persoana responsabila demonstreaza topism si lipsa de profesionalism. Faptul ca atunci BRD a luat o decizie de business sa nu dea credite in franci elvetieni nu inseamna ca au facut-o din integritate morala si profesionala. Oricum, rusine BRD pentru o astfel de iesire in presa.
    • 0 (0 voturi)    
      PR-ul, bata-l vina... (Vineri, 13 februarie 2015, 12:13)

      Cristi [anonim] i-a raspuns lui Ikon

      Mai Steve, tu esti? Pai daca BRD nu a dat credite in CHF, inseamna ca si-a dat seama ca e o prostie. Si voi, nebunilor, v-ati dat seama, dar, nu-i asa, ati preferat sa castigati cota de piata in loc sa va vedeti de treaba. Pai nu era mai bine sa creditati in lei si euro? Iar acuma dl van Groningen putea sa-si continue netulburat discursul de lup moralist, CSR-ist, fotograf inrait si iubitor al naturii si ecologiei. Adica sa-si vada de ce-i place dansului, PR-ul adica. In treacat ma intreb, cu atatea pasiuni, cand o mai avea timp sa mai conduca banca? Pesemne ca si atunci, cand au luat decizia sa dea credite in CHF, el nu era la banca, ci pe undeva in muntii Carpati, preocupat sa pandeasca momentul cand o rasa rara de cocos de munte iese din cuib si sa-l fotografieze... Auzi, topism... :-)))))
  • +1 (1 vot)    
    Faceti conversia (Vineri, 13 februarie 2015, 9:32)

    cristi [anonim]

    Va puteti permite ca aveti 5 clienti, ce mai stati pe ganduri, faceti conversia la cursul de la data acordarii ca doar asa zicea Isarescu, fiecare banca sa trateze cu clientii lor......., de ce va impotriviti asupra deciziei bancii daca isi asuma aceasta obligatie, platiti voi diferenta............... Daca cei de la BRD isi asuma responsabilitatea bravo lor ............ pana va plangeati intr-una ca platiti vodi diferenta, acum daca vine o banca si isi asuma aceast diferenta tot va plangeti, de parca voi suferiti din schimbul valutar.
    Felicitari dl. Philippe Lhotte - o sa castigati clienti si de ce nu, atata timp cat celelalte banci sunt indiferente.
    Oricum de la 1 martie vom lansa un razboi pe net asupra bancilor care au acordat credite in franci elvetieni si nu faceti conversia in lei, ne vom uni toti clientii si ne vom indrepta asupra voastra.... asa cum ne falimentati pe noi o sa va falimentam pe voi........... o sa simtiti in fiecare zi cum un client mai pleaca de la voi sau vi se inchide usa in nas cand o sa faceti o oferta, iar de la fiecare client (frate, sora, parinte, bunic, prieten, etc) care o sa-si retraga contul de la voi o sa-i rugam sa mentioneze motivul retragerii: PENTRU CLIENTII CU CHF.
    • +1 (1 vot)    
      Subscriu!! (Vineri, 13 februarie 2015, 10:37)

      Este o idee buna [anonim] i-a raspuns lui cristi

      Si eu o sa fac la fel.
      O sa-mi inchid toate cardurile, cu exceptia celui de la firma si o sa rog toti prietenii/rudele sa faca la fel si sa-si retraga toti banii de la banci(unde este cazul).
  • +1 (1 vot)    
    Felicitari (Vineri, 13 februarie 2015, 9:58)

    Ioan [anonim]

    Cineva care recunoaste ca bancile au dat CHF scriptici pe care tot in aceeasi zi ia schimbat in lei sau EURO, dupa nevoia romannului care era de lei sau euro la data obtinerii creditului.
    "Foarte putini romani au venituri in franci si foarte putine companii romanesti au comert cu Elvetia. De aceea, sa dai credite in franci nu prea se justifica economic vorbind. "
  • +1 (1 vot)    
    Legislatie (Vineri, 13 februarie 2015, 10:00)

    Legislatie [anonim]

    Legislatia din Romania nu protejeaza cetateanul cinstit!
    Daca Romania nu va reusi nici acum in al 12-lea ceas sa ofere conditiile necesare cetatenilor, care muncesc cinstit, care platesc taxe, care intemeiaza o familie, un camin (o casa), au copii, in conditiile actuale aceasta tara/natiune va fi distrusa in maxim 50 de ani.
    A se avea in vedere problema natalitatii sporul demografic si a asigurarii fondurilor de pensii, salarii bugetari….
    Acestor oameni daca vor pierede toti casele in Romania nu au nici o sansa sa isi restarteze viata asa ca vor fi nevoiti sa plece.
  • 0 (0 voturi)    
    Gata (Vineri, 13 februarie 2015, 10:10)

    Gata [anonim]

    Cineva care recunoaste ca bancile au dat CHF scriptici pe care tot in aceeasi zi ia schimbat in lei sau EURO, dupa nevoia romanului care era de lei sau euro la data obtinerii creditului.
    "Foarte putini romani au venituri in franci si foarte putine companii romanesti au comert cu Elvetia. De aceea, sa dai credite in franci nu prea se justifica economic vorbind. "
  • 0 (0 voturi)    
    Adevarul (Vineri, 13 februarie 2015, 10:54)

    Alexi [utilizator]

    Cel putin spune o parte din adevar, dupa ce toate institutiile, bancile, BNR, guvernul, partial parlamentul si presa, cu exceptia ANPC, s-au coalizat impotriva debitorilor in CHF, intr-o batalie inegala. BRD ofera, iata, si o solutie concreta, conversia la un curs mai scazut, discutabila doar prin dimensiunea redusa. Cat despre disponibilitatea celorlalte banci pentru o reducere semnificativa semnificativa a poverii debitorilor, prin alte masuri, precum reducerea dobanzilor sau a datoriei, aici putem spune "no comment". Prin inflexibilitatea lor, bancile isi asigura un castig imediat. Pe de alta parte, imaginea bancilor si a BNR s-a prabusit, iar efectele negative vor fi vizibile in scurt timp.
  • 0 (0 voturi)    
    NESIMTIRE (Vineri, 13 februarie 2015, 11:48)

    Strigator la cer [anonim]

    Ce nesimtie este, a recunoscut ca in realitate au dat lei sau EURO, dar vrea sa marcheze si profitul aferent cresterii cursului valutar, propunand sa se faca conversia la cursul din 14.01.2015.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri