UPDATE Impozitul pe masini pregatit de Guvern a fost majorat in Codul Fiscal actualizat. Finantele spun ca e vorba doar de actualizarea impozitelor cu inflatia

de DP     HotNews.ro
Luni, 16 martie 2015, 15:59 Economie | Finanţe & Bănci

Impozitul pe masini pregatit de Guvern pentru anul viitor a fost majorat in proiectul actualizat de Cod Fiscal, comparativ cu documentul anuntat in urma cu o luna, prin cresterea sumelor fixe luate in calcul la stabilirea sumei finale de plata. Noul document, datat 13 martie si obtinut de Mediafax, prevede cresteri ale acestor sume de impozitare pentru toate tipuri de autovehicule. Conform legii, impozitul pe mijlocul de transport este calculat in functie de capacitatea cilindrica a motorului, prin inmultirea fiecarei grupe de 200 cmc sau fractiune din aceasta cu o suma corespunzatoare. Aceasta suma a fost majorata acum, in noul proiect, pentru toate tipurile de autovehicule.

Astfel, pentru autoturismele cu capacitatea cilindrica intre 1.601 cm3 si 2.000 cm3 inclusiv, suma fixa luata in calcul la stabilirea impozitului a fost ridicata de la 18 lei/200 cmc la 19 lei/200 cmc, la cele cu capacitatea cilindrica intre 2.001 cmc si 2.600 cmc inclusiv a fost majorata de la 72 lei/200 cmc la 77 lei/200 cmc, la cele cu capacitatea cilindrica intre 2.601 cmc si 3.000 cmc inclusiv a fost urcata de la 144 lei/200 cmc la 153 lei/200 cmc, iar la cele cu capacitatea cilindrica de peste 3.001 cmc a fost crescuta de la 290 lei/200 cmc la 309 lei/200 cmc.

Suma fixa luata in calcul la stabilirea impozitului creste si pentru motociclete si autoturisme cu capacitatea cilindrica de pana la 1.600 cm3 (de la 8 lei/200 cmc la 9 lei/200 cmc), autobuze, autocare, microbuze (de la 24 lei/200 cmc la 26 lei/200 cmc), dar si la masinile de transport marfa.

Pentru TIR-uri, suma fixa luata in calcul creste, de exemplu, de la 133 lei/an la 142 lei/an pentru masini cu masa de cel putin 12 tone, dar mai mica de 13 tone si doua axe, si de la 517 lei/an-1.169 lei/an la 550 lei/an-1.245 lei/an, astfel de majorari fiind operate si pentru celelalte categorii de masini transport marfa.

Premierul Victor Ponta a anuntat luni ca proiectul noului Cod Fiscal si cel al Codului de Procedura Fiscala vor fi transmise Parlamentului de cate Guvern cel tarziu pe 25 martie, cu solicitarea catre Senat pentru dezbatere in regim de urgenta imediat dupa Paste, astfel incat documentele sa intre la Camera Deputatilor pana la finele lunii aprilie.

Seful Executivului a precizat ca ia in calcul angajarea raspunderii Guvernului daca va constata ca PNL va bloca adoptarea celor doua acte pe motive procedurale.

In jurul orelor 17, finantistii au transmis un comunicat in care spun ca e o simpla indexare, si ca nu va fi preluata in forma finala a Codului Fiscal.

"In concordanta cu prevederile art. 292 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, o data la 3 ani se actualizeaza nivelurile impozitelor si taxelor locale, tinand cont de evolutia ratei inflatiei de la ultima indexare. De asemenea, se ajusteaza la inflatie si limitele amenzilor prevazute la alin. (3) si (4) ale art. 294, conform art. 295 alin. (12) din Codul fiscal.

Sumele indexate se initiaza in comun de Ministerul Finantelor Publice si Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice si se aproba prin Hotarare a Guvernului, emisa pana la 30 aprilie, inclusiv.

Avand in vedere obligatia de indexare stabilita prin lege si faptul ca prevederile Codului fiscal rescris urmeaza sa intre in vigoare la 1 ianuarie 2016, in cadrul dezbaterii publice, a existat o propunere din partea structurilor asociative ale administratiilor publice locale ca in proiectul de act normativ valorile impozabile, impozitele si taxele locale stabilite in sume fixe, precum si amenzile sa fie indexate cu rata inflatiei pentru cei 3 ani de la ultima indexare, aprobata prin Hotararea Guvernului nr. 1309/2012 privind nivelurile pentru valorile impozabile, impozitele si taxele locale si alte taxe asimilate acestora, precum si amenzile aplicabile incepand cu anul 2013.

Astfel, pentru anii 2013-2015, rata cumulata a inflatiei este de 6,46%, avand in vedere ratele inflatiei pentru:
  • anul 2013: 3,98%, conform Bazei de date statistice "Tempo- Online serii de timp";
  • anul 2014: 1,07%, conform Bazei de date statistice "Tempo- Online serii de timp";
  • anul 2015: 1,3%, conform Comisiei Nationale de Prognoza "Prognoza pe termen mediu 2014-2018 ¬ varianta de iarna 2015.

Ca urmare a consultarilor din dezbaterile publice, Ministrul Finantelor Publice a decis ca propunerea mai sus mentionata sa nu fie preluata in forma Codului Fiscal ce va fi supusa aprobarii Guvernului"se arata in comunicatul MFP.


Citeste mai multe despre   












Material sustinut de Banca Transilvania

Intreb BT. Intalnire online: Cum eficientizezi costurile cu serviciile bancare pentru afacerea ta? Doi specialisti raspund intrebarilor voastre, joi, de la ora 12.00

Doi specialisti in produse bancare pentru afaceri mici si mijlocii de la Banca Transilvania vor raspunde joi, 23 noiembrie 2017, de la ora 12.00, la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT" pe tema dezvoltarii afacerilor cu ajutorul diverselor instrumente bancare. Vei primi raspunsuri la intrebarile tale, indiferent daca esti la inceput de drum cu bussinesul tau sau daca ai o afacere deja existenta.
  • Adreseaza-le intrebari prin intermediul formularului de comentarii de pe StartupCafe.ro

5147 vizualizari

  • +4 (10 voturi)    
    P$D risipeste banii nostri (Luni, 16 martie 2015, 16:04)

    OmulNou [utilizator]

    dar taxe stie sa puna.

    Hai PNL da-i jos odata...
  • +10 (12 voturi)    
    Normal (Luni, 16 martie 2015, 16:07)

    CititorulComentator [utilizator]

    Trebuie impozitati fraierii de pe plantatie...tara lui Ponta!
  • +4 (6 voturi)    
    Smekereste (Luni, 16 martie 2015, 16:26)

    nikita11 [utilizator]

    autoturismele pana la 1600 cc sunt cele mai arse - in procente, cresterea e de 12.5% fata de ~6-7% la celelalte categorii. ma gandesc ca acestea sunt si cele mai multe.
  • +10 (12 voturi)    
    Socialism (Luni, 16 martie 2015, 16:27)

    anonim [anonim]

    Asta e cea mai socialista masura posibila - nu inteleg de ce oamenii sunt obligati sa foloseasca motoare de capacitate mica care au o durata de viata mai scurta. Nici nu aduce cine stie ce la buget, doar enerveaza lumea. Ati vazut ce frumos e in SUA, daca vrei masina cu motor de 5 litri, n-ai decat sa iti iei.

    Poluarea e direct proportionala cu consumul de combustibil, nu cu capacitatea cilindrica.

    Aspectul legat de lux e direct proportional cu valoarea masinii, nu cu capacitatea cilindrica.

    Periculozitatea pentru societate e deja taxata de firmele de asigurari prin tarifele la Casco si RCA.
    • +6 (8 voturi)    
      Taxarea fraierilor (Luni, 16 martie 2015, 17:15)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui anonim

      Ia incearca sa bagi impozit pe masini in America sau Canada...sa vezi cum iese lumea in strada.
    • +2 (4 voturi)    
      VREAU SI EU O LAMURIRE! (Luni, 16 martie 2015, 17:26)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui anonim

      Spune legea sau ce-o fi, ca: "impozitul este calculat in functie de capacitatea cilindrica a motorului, prin inmultirea fiecarei grupe de 200 cmc sau fractiune din aceasta cu o suma corespunzatoare".
      Imi explica si mie cineva care fractiune? Daca ai 1500 cm3 platesti pentru 1600, daca ai 1900 cm3 platesi pentru 2000 si asa mai departe.
      Stiu boii care au dat normele ce inseamna fractiune?
      Si le mai spun un secret: 1/2 sau jumatate din 200 este egal cu 100, respectiv 0,5 dintr-o unitate! Si se poate inmulti cu suma aferenta!
    • +2 (4 voturi)    
      Nu-i chiar asa (Luni, 16 martie 2015, 18:05)

      Close [utilizator] i-a raspuns lui anonim

      Poti sa arzi mult dar eficient sau putin dar ineficient. Nu e chiar o proportie intre consum si poluare. De-asta un Matiz de 0.8l scoate 160g CO2/Km, iar un motor Mercedes de 6l V12 biturbo scoate doar 330g CO2/Km.

      Dar da, mai degraba as taxa la consum (cumva cuplat de o clasa de eficienta - gen Euro) decat la cilindree.
      • +1 (3 voturi)    
        pai asta este deja bagat in pretul la pompa (Luni, 16 martie 2015, 17:58)

        IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui Close

        deci? mai platim inca de 2 ori aceeasi taxa
  • +4 (6 voturi)    
    nenorocitilor ! (Luni, 16 martie 2015, 17:19)

    Shark [anonim]

    de ce grijania mamii voastre de mickey moushi nu puneti taxa auto pe nivelul de poluare si puneti pe cilindree ?

    la puscarie cu voi nenorocitilor !
    • +1 (3 voturi)    
      PAI ATATA II DUCE... (Luni, 16 martie 2015, 18:30)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui Shark

      Teasta aia proasta!
      Mi-am racit gura si am incins tastatura degeaba in ultimii ani!
      Daca omul e tamp, nu il duce capul, cum sa-l faci sa inteleaga?
  • +3 (5 voturi)    
    taxe peste taxe (Luni, 16 martie 2015, 17:24)

    falcoind [utilizator]

    La noi încă majoritatea nu înțeleg ca asa zisele motoare mici supra turate sunt exact un mare KK da o sa se prindă ei în 3-5 ani.
    Iar taxarea unui motor de 1600 cm cu 72 lei , și a unuia de 2601 cm cu 2016 lei e aberant da până "fraieri" care plătesc taxe accepta fără sa le dea foc le penali din parlament ba mai mult votează un plagiator aproape 5 milioane de persoane, asta e. Aceasta nație își merita soarta iar după cum merge demografic o sa și primească ceea ce merita extincția în maxim 100 de ani.
    Nici un păcat pentru ea ori cum doar de generații întregi are în sânge doar "mai rău sa nu fie" .
    • +3 (5 voturi)    
      sunt pomanagii (Luni, 16 martie 2015, 17:59)

      drop [utilizator] i-a raspuns lui falcoind

      Cei 5mil sunt asistatii sociali si semianalfabetii. Ei nu stiu ce este un motor de masina, ei nu fac parte din societatea de consum , nu platesc taxe, sunt doar paraziti.
  • +5 (7 voturi)    
    Am un Ford Ka (Luni, 16 martie 2015, 17:56)

    miss saloane [utilizator]

    Vechi din 2002, asadar de 13 ani. Motor 1.3 l, 60 cai putere. Consuma un pic mai mult decat masina sotiei si al carei motor dezvolta 105 cai putere. Evident, tot ce consuma aceste masini se resimte in doua locuri: aerul poluat si portofel. DAR motorul maisinii mele e mai mic, asadar as plati mai putin la impozite. Cum se traduce asta? Sa fie prostie sau rea vointa? Cu cat e mai poluanta masina, cu atat trebuie sa platesti mai mult, ca sa fii impulsionat sa iei una de ultima generatie, impulsionand si economia.

    Abia astept sa vad daca Fordul meu Ka nu ajunge cumva masina de lux.
  • +1 (3 voturi)    
    astia ar fi in stare sa impoziteze si caii (Luni, 16 martie 2015, 19:48)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    in functie de cat fan consuma si ce model de potcoave au.
  • 0 (0 voturi)    
    Ponta la puscarie (Sâmbătă, 21 martie 2015, 10:24)

    Adrian [anonim]

    Incep prin a spune "Ponta la puscarie" .

    acciza la motor mai mare de 3000 cu 1 euro pe cmc
    timbru de mediu
    acciza in benzina
    impozit aiurea

    Ponta la puscarie.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri