Mihai Marcu, MedLife: Avem 4,5 milioane de clienti unici si 4% din medicii care lucreaza in Romania. Compania a rulat afaceri de 80 de milioane de euro in 2013 si si-a marit cu 25% profitul

de Dan Popa     HotNews.ro
Miercuri, 18 martie 2015, 12:42 Economie | Companii

Nicolae si Mihai Marcu
Foto: Hotnews
MedLife, liderul pietei de servicii medicale private din Romania, cu o cota de piata de circa 45%, a  anuntat miercuri o cifra de afaceri agregata la nivelul anului 2014, de 80 milioane de euro si un profit operational (EBITDA) de 13 milioane de euro, in crestere cu 25% fata de 2013. Potrivit fondatorului companiei, fostul bancher Mihai Marcu, la MedLife lucreaza 4% din medicii din Romania, compania oferindu-si serviciile catre cel putin 4,5 milioane de clienti unici. Pentru 2015, MedLife tinteste o crestere organica de 16% pana la valoarea de 93 milioane euro, si o crestere accelerata a profitului operational, pana la 17 milioane euro, respectiv un avans de 31% fata de 2014. Potrivit lui Mihai Marcu, in 2015 vor continua consolidarile in piata serviciilor medicale, fondatorul MedLife sperand si la o imbunatatire a dialogului dintre Stat si operatorii privati care opereaza in businessul medical.

"Dialogul intre Stat si Privat trebuie sa fie mai echilibrat iar Casa de Asigurari de Sanatate sa stie care in noi un partener. Medlife a degrevat Statul de 25 de milioane de euro, pe langa cele circa 10 milioane de euro platite sub forma impozitelor", a spus miercuri Mihai Marcu.
Piata a crescut cu 7% anul trecut, mai spune fondatorul MedLife,  care pentru acest an vede o dinamica mai buna, respectiv 10-12%, unul din factorii catalizatori fiind chiar segmentul de abonamente medicale.

"Medlife detine 4% din medicii din Romania. Pe zona de recrutare de personal, pe segmentul mediu avem dificultati. Si spun asta pentru ca nu putem sa ne batem cu clinicile mici, care isi platesc salariatii din buzunar. Din pacate, trebuie sa recunoastem ca asta se petrece in sistem, iar acest lucre duce la presiuni ridicate pe piata muncii", mai spune Marcu.

Potrivit reprezentantilor companiei, rezultatele obtinute sunt in linie cu estimarile initiale si semnificativ peste ritmul de crestere al pietei, care s-a limitat la un avans de 7-8% anul trecut.

"In 2014 am continuat sa ne consolidam pozitia de lider la nivel national. Ne-am extins in Iasi, Constanta, Galati, Targu Mures si Covasna, iar de curand si in Craiova, Slatina si Ramnicu Valcea. Am crescut peste ritmul pietei, in conditiile in care romanii au fost mai atenti in ceea ce priveste cheltuielile pentru sanatate, iar fondurile alocate de CNAS s-au diminuat. Am crescut numarul de interventii chirurgicale si de nasteri, astfel incat la finalul anului trecut am ajuns la 45 de mii de operatii si cca. 16.500 de nasteri, am crescut numarul de abonati pana la 330.000, avand cel mai mare numar de abonati din Romania, si nu in ultimul rand am crescut numarul de clienti platitori (fee for service) pana la 4,3 milioane de clienti unici, ceea ce inseamna ca 1 din 4 romani ne-a fost client", a declarat Mihai Marcu, Presedinte CA MedLife.

Pentru anul curent, MedLife tinteste o crestere organica de 16% pana la valoarea de 93 milioane euro, si de peste 25%, respectiv pana la valoarea de 100 milioane euro, aceasta din urma fiind conditionata de derulararea unor noi achizitii pe care compania le are in plan. De asemenea, reprezentantii MedLife estimeaza o crestere accelerata a profitului operational, pana la 17 milioane euro, respectiv un avans de 31% fata de 2014.

In ceea ce priveste planurile de dezvoltare aferente anului curent, reprezentantii MedLife au in plan trei directii strategice: o noua serie de proiecte de tip green field, achizitii si noi linii de business.

"2015 este un nou an de expansiune MedLife. In primul semestru, mai exact, in lunile aprilie - mai, vom finaliza, aproape simultan, 5 proiecte de amploare in Bucuresti: un spital multidisciplinar in Titan, o noua hyperclinica in Berceni, un centru de neurochirurgie in Ferdinand, o clinica de stomatologie in Unirii, si un centru de cardiologie si radiologie interventionala in Grivita, aceastea din urma reprezentand trei linii de business complet noi. In plus, avem in plan extinderea laboratorului din Grivita care va avea instalata prima si cea mai avansata linie de automatizare a probelor medicale din Regiunea Balcanica, cu echipamente Abbot. In a doua jumatate a anului vrem sa finalizam alte doua proiecte de amploare, derulate la nivel regional, respectiv extinderea Hyperclinicii MedLife din Timisoara si inaugurarea unei noi clinici de mari dimensiuni in Cluj. Aditional acestor proiecte, suntem in discutii cu 3-4 operatori medicali in vederea derularii unor noi achizitii pe plan local, valoarea minima a cifrei de afaceri per companie fiind de 7-10 milioane euro. Avem convingerea ca toate aceste proiecte ne vor consolida si mai mult pozitia de lider si ne vor aduce mai aproape de obiectivul nostru, acela de a atinge cinci milioane de clienti unici pana la finalul anului", a mai spus Mihai Marcu.

"Planurile de extindere si dezvoltare sunt sustinute si de o strategie medicala clar definita. Intentia asumata este de a dezvolta unitati medicale si centre medicale de excelenta, astfel  incat pacientii sa se poata trata in Sistemul MedLife indiferent de specialitate, patologie sau complexitatea cazului", a declarat Nicolae Marcu, Director General MedLife.

In cateva luni, MedLife va inaugura linii noi de business

AngioLife este un nou centru de excelenta din cadrul Sistemului MedLife specializat in cardiologie si radiologie interventionala si se adreseaza patologiei cardiovasculare complexe. Noul centru va include o sectie de cardiologie, un laborator de angiografie si un post operator de trei paturi. Unitatea va fi asistata de doua linii de garda. Aceasta urmeaza sa devina operationala in urmatoarele 15 ¬ 30 de zile.

NeuroLife, centrul de excelenta in chirurgia spinala si cerebrala este situat in zona Ferdinand, in cadrul Spitalului de Ortopedie MedLife si se adreseaza patologiei neurochirurgicale complexe. Este condus de doi medici de renume mondial si are in dotare un microscop de ultima generatie si neuronavigatie.

StomaLife este primul unit integrat MedLife cu profilul de medicina dentara. Unitatea pune la dispozitie pacientilor, in acelasi loc, 4 cabinete stomatologice (profilaxie, ortodontie, paradontologie, endodontie, implantologie) o divizie de radiologie panoramica, si o alta de estetica dentara si DSD (Digital Smile Design). "Digital Smile Design integreaza fotografii si amprente dentare, rezultatul vizat fiind estetica zambetului in functie de fizionomia persoanei. Ca ultim act integrator, pacientilor le este disponibila interventia chirurgicala BMF in blocul operator din cadrul spitalului Life Memorial pentru adulti sau in Spitalul de Pediatrie pentru copii" a mai spus Nicolae Marcu, Director General MedLife.       

BioLife este un produs premium adresat exclusiv segmentului corporate, care vizeaza evaluarea completa a starii de sanatate a angajatilor la locul de munca. Acest program integreaza o serie de componente: de la evaluarea alimentatiei si a gradului de sedentarism la patologie existenta, avand ca obiectiv restabilirea unui echilibru si a starii de bine in organism. Programul a demarat cu o sesiune demo, urmand sa fie complet functional in urmatoarele doua luni.


"Credem ca anul acesta vom asista la o noua crestere accelerata a abonamentelor medicale, in detrimentul asigurarilor, tendinta care se va contura in mod special la nivel local, acolo unde piata este la un nivel incipient. Dupa modelul angajatorului din capitala si angajatorii din tara doresc sa isi motiveze angajatii, iar abonamentul medical este de cele mai multe ori in topul listei de beneficii oferite mai ales in aceasta perioada. Cererea este in crestere, iar numarul de contracte finalizate in acest inceput de an ne confirma acest lucru", a mai spus Mihai Marcu.

MedLife activeaza pe piata din Romania din 1996, fiind cel mai mare operator privat de servicii medicale de pe piata locala, compania acoperand toate zonele de activitate medicala: ambulatoriu, spitale, maternitati, laboratoare, farmacii.

In prezent, MedLife isi desfasoara activitatea in 13 Hyperclinici din Bucuresti, Timisoara, Brasov, Arad, Galati, Iasi si Constanta, 18 laboratoare proprii de analize, 7 unitati spitalicesti in Bucuresti, Brasov, Craiova si Arad, dintre care un spital de Pediatrie, unul de Ortopedie si unul de Obstetrica-Ginecolgie, 3 maternitati in Bucuresti si in tara, 12 centre de excelenta cu specializare unica, 8 farmacii proprii reunite sub reteaua PharmaLife Med si in colaborare cu 145 clinici medicale partenere din toata tara.

MedLife a finalizat in luna februarie a.c. achizitia a 55% din grupul de firme Sama&Ultratest din Oltenia. Odata cu aceasta tranzactie, MedLife devine primul operator medical cu prezenta in toate regiunile istorice ale tarii, avand amprenta nationala.

MedLife a obtinut acreditarea pentru Maternitatea MedLife Bucuresti in calitate de Spital Prieten al Copilului, procesul de certificare fiind derulat de catre Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS) si UNICEF, Maternitatea MedLife fiind totodata si prima maternitate privata din capitala care detine acest statut. Alte doua maternitati din reteaua MedLife sunt in curs de acreditare pentru acest program.

Conform studiului international realizat de Reader's Digest, MedLife este pentru al cincilea an consecutiv cel mai de incredere brand in randul romanilor la categoria "Clinica Privata", iar in ultimii cinci ani, studiile de piata derulate la nivel national plaseaza constant MedLife drept brandul cu cea mai mare notorietate pe toate segmentele: spital privat, clinica-centru medical, laborator medical. De asemenea, MedLife a castigat in ultimii doi ani premiul "Superbrands" la categoria "Clinici private".


Citeste mai multe despre   











6059 vizualizari

  • +8 (12 voturi)    
    Se cunoaște (Miercuri, 18 martie 2015, 13:09)

    OzzyO [utilizator]

    Serviciile Medlife sunt din ce în ce mai proaste, iar cardul de abonat e la fel de util ca un card de cumpărături de la Albinuța, deoarece aproape toți medicii buni au fost mutați pe centrul de excelență și trebuie să plătești consultația chiar dacă plătești și un abonament destul de scump.
    • +2 (2 voturi)    
      Articolul e doar reclama NEmascata.... (Joi, 19 martie 2015, 11:59)

      Excelsior [utilizator] i-a raspuns lui OzzyO

      ...sau isi lauda profitul pt ca vor sa emita actiuni pe piata de capital?
      Si de cazuri deosebite, pacienti in pragul mortii salvati nimic nimic? Sunteti o fabrica atunci nu o clinica!
      • +2 (2 voturi)    
        Exact (Joi, 19 martie 2015, 13:35)

        Qu [utilizator] i-a raspuns lui Excelsior

        Ar trebui sa se laude cu rezultate medicale daca vor sa o faca, nu cu profit.

        Este o idiotenie sa vrei spitale profitabile. Scopul lor e salvarea de vieti nu generarea de bani.
    • 0 (0 voturi)    
      negustorii de viata (Vineri, 20 martie 2015, 21:12)

      gicacontragica [utilizator] i-a raspuns lui OzzyO

      nu trebuie lasati sa faca profit de pe urma sanatatii oamenilor. salariile in medicina trebuie sa fie bune dar nu exagerate. preturile la servicii trebuie sa fie mici. in curand nu o sa mai fie asa mare nevoie de medici bine pregatiti - sa vedem.
  • +7 (13 voturi)    
    profit pe seama clientilor (Miercuri, 18 martie 2015, 13:24)

    bogdan [anonim]

    si-au marit profitul scazand foarte mult calitatea serviciilor: medici slab pregatiti, platiti prost, probabil pe PFA si care nu au nici un fel de interes pentru pacient. pentru abonati programarile la medicii buni se fac foarte greu, eventual cand nu mai ai nevoie de acel consult.
  • +3 (5 voturi)    
    deci erau milioane... (Miercuri, 18 martie 2015, 13:34)

    gigel [anonim]

    good to know ;)
    • +6 (6 voturi)    
      detaliile conteaza (Miercuri, 18 martie 2015, 17:58)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui gigel

      80 de milioane cifra de afaceri la 4.5 milioane clienti ar insemna incasari medii de 17.7 euro/client.
      probabil ca au un numar mult mai mic de abonati care vin din mediul privat (firme care ofera angajatului o asigurare privata) si in timp si-au dus la consultatii restul familiei.

      "liderul" autoproclamat al pietei nu are din pacate servicii non-stop la nici una dintre clinici. daca te loveste sambata seara durerea.. te duci la Medicover, Sanador sau la unul de stat.
  • +12 (12 voturi)    
    nustiu ce sa zic... (Miercuri, 18 martie 2015, 14:00)

    liviu_ [utilizator]

    dar un profit mare la cineva ce ofera servicii medicale mie nu-mi suna bine...
    sistemul privat isi are rolul lui, dar acesta nu este sa inlocuiasca sistemul de stat...
    sa ii vad cum trateaza o urgenta medicala majora si apoi mai vorbim. medici slab pregatiti. medici cu nume numai ca sa aduca pacienti.
    ei vor investigatii cat mai simple si costisitoare pentru pacienti, sa pacienti care platesc asigurarea dar vin (in cel mai rau caz) numai pt controlul anual...
  • +11 (11 voturi)    
    ei.. (Miercuri, 18 martie 2015, 14:40)

    pi5 [utilizator]

    Sunt pe departe ceea ce se prezinta. Medicii sunt mediocrii, nu se investeste constat in aparatura medicala de ultima generatie, iar pana la schimbul de generatii al doctrorilor (doar un scenariu fantezist) spitale private vor avea intodeauna probleme in a aduce doctori buni pe contracte full-time. Doctorii buni din spitale de stat nu vin intr-un spital privat pe un salariu decent din simplu motiv ca spaga depaseste cu mult aceste sume in spitalele de stat.
    • +1 (3 voturi)    
      aici te pot contrazice (Miercuri, 18 martie 2015, 15:05)

      Schneeman [utilizator] i-a raspuns lui pi5

      Eu (inca) sunt multumit de cei de la Regina Maria, cu toate ca am abonament Medlife platit de firma.
      • +2 (2 voturi)    
        regina maria... (Miercuri, 18 martie 2015, 16:56)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Schneeman

        nu sunt fostul "centru medical unirea" adica aia care nu au fost in stare sa-i diagnisticheze lui haldan de la dinamo o hepatita si a murit pe teren?!
        sau aia care au spus ca o femeie de la ernst and young e ok cu 1-2 zile inainte sa moara de extenuare?!
        just saying
      • +1 (3 voturi)    
        sunt la fel (Miercuri, 18 martie 2015, 18:17)

        Remarque [utilizator] i-a raspuns lui Schneeman

        Abonamentul "platit de firma" de fapt este asimilat veniturilor salariale si se retina ca atare din salariu.

        Nici Regina Maria nu este altfel, cu totii sunt aici doar ca sa faca profit.
  • +13 (13 voturi)    
    tldr (Miercuri, 18 martie 2015, 15:43)

    Maica Reteza [utilizator]

    "Avem jdemii de clienti unici, jdemii de medici, afaceri de X milioane de coco..."

    Domnu Marcu, am înțeles, vă merge bine. Dar nu credeți că era mai simplu să spuneți direct "Noi, Medlife, facem bani grămadă"? Simplu, un singur rând, nu pe trei pagini.
  • +4 (6 voturi)    
    Atat de mari sunt ca... (Miercuri, 18 martie 2015, 16:11)

    Stefan85 [utilizator]

    Atat de mari si extinsi sunt ca de vrei sa iti faci o programare ca abonat gasesti peste 1 luna. Culmea ca la concurenta gasesti cel tarziu in cursul saptamanii viitoare, si asta nu mi s-a intamplat doar o singura data. Clientii aia ai lor majoritatea sunt cei care vin la analize platite de stat.

    In rest nu vad sa aibe servicii complete, nu tu ambulanta, nu tu compartimente de primiri urgente, pe Grivitei se asterne linistea dupa ora 7 PM.
    • +4 (6 voturi)    
      La concurenta gasesti pentru ca nu esti abonat (Miercuri, 18 martie 2015, 16:44)

      OzzyO [utilizator] i-a raspuns lui Stefan85

      Toti fac la fel. Caz concret: Dr. Kelemen de la Medlife. Când consultația intra în abonament, găseai programare după 3-4 luni. Acum că e pe centrul de excelență și plătești oricum, găsești într-o săptămână.
      • +1 (1 vot)    
        Abonat si la ei (Joi, 19 martie 2015, 10:19)

        Stefan85 [utilizator] i-a raspuns lui OzzyO

        In cazul de fata era vb de Sanador. Am abonament de 7 euro pe luna si de fiecare data am gasit programare imediat. In abonament sunt inclusi toti medicii in afara de vre-o 5. Iti zic, e diferenta mare intre unii si altii, iar cand vezi ca la Medlife gasesti loc peste 1 luna, cand ai o problema si ajungi in urgenta la ei si astepti si astepti de te apuca dracii, te trimit de la x la y...

        Si sa nu mai mentionez super mega parcarea din Grivita, ori iti rupi o roata ori iti rupi un picior pana ajungi sa intri. Cea de langa spital fiind binenteles pentru medici :)
  • +15 (15 voturi)    
    Fabrica de bani, nu de sanatate. (Miercuri, 18 martie 2015, 16:37)

    Ricochet [utilizator]

    Eu unul m-as feri ca de dracu de o clinica medicala a carei prezentare incepe si sfarseste cu cifra de afaceri si profituri.
    Din pacate ramane adanc inradacinata in constiinta publica prejudecata conform careia medicina privata inseamna medicina mai bune.
    In Romania nu e deloc adevarat. Medicii sunt aceiasi, doar hotelul e de lux. Si preturile, desigur.
    Cand sunt in pragul mortii, pacientii sunt retrimisi in spitalele de stat, sa nu le strice statisticile si reputatia...
  • +7 (7 voturi)    
    Precizare (Miercuri, 18 martie 2015, 17:13)

    GigiM [utilizator]

    Urgentele nu pot fi tratate la un spital privat, din cunostintele mele. Legislatia nu prevede acest lucru. Astfel, daca apare o complicatie iminenta ce pune in pericol viata este trimis la un spital privat. De asta este imposibil sa ai un sistem de Urgenta la privat in adevaratul sens al cuvantului. Si ca si tema de gandire: Voi credeti ca vin altfel de medici la un spital privat? Sunt aceeasi ca la spitalul de stat. Conditiile sunt altele, dar si pretul este pe masura. Si privatul cauta direct numele mari ca sa vina la Medlife, dar de cele mai multe ori un nume mare nu asigura interesul medicului. Ca si student la medicina, am inceput sa cred ca nu cunostintele acestuia reprezinta cel mai important lucru, ci faptul ca ii pasa de pacient si doreste sa il vindece. De prea multe ori am vazut nume mari care se uita 2 minute la tine si nici nu le pasa macar. Si un alt aspect, din surse sigure, stiu ca nu pentru toti medicii sunt asa avantajoase contractele cu Medlife, fiindca ia o suma semnificativa din acea taxa de consultatie. Si cum au zis mai sus, ei au tendinta de a taxa cat mai mult pacientul, a-l face sa realizeze cat mai multe investigatii/analize ca sa faca mai multi bani. Asta e problema privatului...
    • 0 (0 voturi)    
      nu legislatia e problema, ci faptul ca ei vor bani (Duminică, 22 martie 2015, 15:27)

      iuliusd [utilizator] i-a raspuns lui GigiM

      nu stii bine legea. este o alta retea care are si compartiment de urgente. dar nu stiu cat or fi de buni ca par tot recrutati de pe bestjobs
  • +8 (8 voturi)    
    clientii (Miercuri, 18 martie 2015, 21:35)

    Cris123 [utilizator]

    Problema centrala, de atitudine si conceptie, este ca ii numim si ii tratam CLIENTI. Cand vor deveni PACIENTI, in adevaratul sens al cuvantului, adica nu oameni carora le vindem ceva cu orice pret, ci oameni pe care incercam sa-i insanatosim cu orice pret, lucrurile se vor schimba in bine.
  • +1 (1 vot)    
    naivitate? (Joi, 19 martie 2015, 15:39)

    Whatsupdoc [utilizator]

    sau tupeu? Dl. Marcu recunoaste cu nonsalanta ca scopul sau e profitul, nu calitatea actului medical...Nu cred ca intr-o tara civilizata exista asemenea mamuti medicali cu tendinta de monopol care, sufocand concurenta, scad competitivitatea......


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version