Diaconu, seful ANAF: Despre amenzile date pentru 100 de lei pentru care nu s-a emis bon va spun doar atat: nu exista o limita de la care evaziunea este acceptata

de Dan Popa     HotNews.ro
Miercuri, 25 martie 2015, 14:26 Economie | Finanţe & Bănci

Gelu Stefan Diaconu
Foto: Hotnews
"Tot aud marota cu Fiscul care se duce peste comerciantii mici si ii sufoca cu amenzi pentru cateva sute de lei incasate fara emiterea unui bon fiscal, in loc sa se duca in controale la marii evazionisti. E greu de inteles de ce se perpetueaza cu asiduitate aceasta idee, in conditiile in care ANAF a informat, nu o data, presa si opinia publica ca, in 2014, in primul an de activitate, Directia Antifrauda a inaintat organelor de ancheta peste 700 de sesizari penale cu o valoare a prejudiciilor de circa 780 milioane de euro. Si ca valoarea actelor de sesizare cu prejudiciu mai mare de 1 milion de euro a reprezentat 90% din totalul prejudiciilor", a declarat Gelu Stefan Diaconu, presedintele ANAF, raspunzand unei intrebari HotNews.ro. "Linia prioritara de actiune este data de instrumentarea cazurilor de frauda fiscala organizata, insa nu putem neglija mica evaziune. Pentru ca, adunate, toate aceste cazuri "mici" inseamna sute de milioane de euro care nu mai ajung la bugetul de stat. Si, apoi ne plangem ca nu sunt bani pentru scoli si spitale", a mai explicat Gelu Diaconu.

Reamintim ca o serie de comercianti si  de sefi de restaurante acuza inspectorii de la Antifrauda ca le inchide activitatea pentru sume derizorii depistate in casele de marcat si ca ii hartuieste cu amenzi. Zilele trecute, mai multe zeci de firme au fost sigilate si li s-a afisat pe usi sau geamuri anuntul "Activitate suspendata de Antifrauda ANAF pentru neemiterea bonurilor fiscale"

Acum cateva zile, spune Gelu Diaconu in replica, am facut public raportul de activitate al Directiei Antifrauda pe primele doua luni din 2015 in care s-a aratat ca a inaintat deja 86 de sesizari penale cu prejudicii aferente de peste 100 milioane de euro, si ca 87% din valoarea sesizarilor penale o reprezinta prejudiciile identificate mai mari de 1 milion de euro.

"Cat despre amenzile date pentru 100 de lei pentru care nu s-a emis bon va spun doar atat: pentru mine nu exista o limita de la care evaziunea este acceptata. Nu m-as putea uita in ochii comerciantului cinstit, care-si plateste darile, si sa-i spun ca pe vecinul lui l-am iertat ca nu a dat bon, pentru ca suma este de doar 100 de lei, in acel moment. Asa ceva nu se va intampla cat timp ma aflu in fruntea ANAF", a mai explicat pentru HotNews.ro Diaconu.

Cred cu tarie ca rolul statului este si acela de a asigura conditiile pentru existenta unei concurente reale, care sa asigure sanse egale antreprenorilor, astfel incat diferenta intre ei sa fie facuta de talentul fiecaruia, de capacitatea de munca si de asumare de riscuri, si nu de avantaje care deriva din nerespectarea legii de catre unii.

"Asadar, mesajul meu este simplu: toleranta zero pentru evazionistii fiscali. Vom mentine acelasi ritm in ce priveste combaterea marii si micii evaziuni. Fara banii colectati de Fisc, orice strategie de relaxare fiscala ramane un simplu si frumos proiect asternut pe hartie", a conchis Diaconu.


Citeste mai multe despre   









14125 vizualizari
  • +12 (16 voturi)    
    pun pariu..... (Miercuri, 25 martie 2015, 14:24)

    grasu [anonim]

    .. ca specimenul a fost toata viata lui bugetar. N-a promovat niciodata pe baza de performanta ci pe baza de partid si pile si toti banii pe care i-a castigat i-a supt de la bugetul de stat sau spagi. nu a muncit niciodata pentru un leu in lumea reala.
    • +4 (4 voturi)    
      Hypermarketurile (Miercuri, 25 martie 2015, 17:13)

      Delicatu [anonim] i-a raspuns lui grasu

      As dori sa ii vad ca se duc in hypermarketuri si controleaza casele de marcat. Domnul ministru si cei de la Antifrauda stiu ca acolo, in fiecare zi, fiecare casier inchide cu cel putin 30-50 ron pe plus? Pai asta inseamna ca acel casier "vinde fara bon fiscal nu, deci evaziune"? (e clar ca plusul; se trage de la maruntisul lasat de clienti, dar in mod oficial exista frauda, ca sunt mai multi bani in casa decat in Zet)
      Intrebare: Cand se va merge in hypermarketuri si pentru 30 ron x 10 case (minim pe zi), 300 ron sa dati amenda si sa il inchideti una sau 2 luni?
      Tare as dori un raspuns aici!
      • 0 (0 voturi)    
        te inseli prietene (Joi, 26 martie 2015, 16:03)

        Marius [anonim] i-a raspuns lui Delicatu

        Prietene habar nu ai despre ce vorbesti.....daca chiar vrei sa stii, hypermaketurile sunt foarte corecte in ceea ce priveste plata taxelor spre deosebire de mici "negustori" care evazioneaza la greu.
        De cate ori ai fost la hypermarket si nu ai primit bonul de la casa de marcat? Iti zic eu: niciodata!
        De catre ori aifost la coltul strazii si nu ai primit bon? Raspuns: De prea multe ori..
        • 0 (0 voturi)    
          cere (Vineri, 27 martie 2015, 14:59)

          scorilo [anonim] i-a raspuns lui Marius

          si ti se va da !
        • +1 (1 vot)    
          citeste aici prietene ce iti zic eu: (Vineri, 27 martie 2015, 16:31)

          Marius [anonim] i-a raspuns lui Marius

          Hypermarketurile dau bon fiscal, dar au contracte de prestarii servicii cu firme din paradise fiscale, aceasta este o metoda de a scoate banii din profit, si de a nu platii impozit pe profit la stat. Astia sunt adevaratii evazionisti, nu coana leana care are si ea un magazin mic si nu da bonul fiscal!
        • +1 (1 vot)    
          Nu se inseala prietene (Duminică, 29 martie 2015, 2:48)

          Alin [anonim] i-a raspuns lui Marius

          Nu e vorba de dat bon fiscal "prietene" ci daca ai plus sau minus pe casa "prietene" ( diferenta fata de ce scrie pe rola) si ai milioane pe o casa de marcat la un mare market ca am mai fost si noi angajati ai acestora si stiim si noi ca ai plus sau minus pe casa mereu. Pe regula asta au fost inchise magazinele mici si pe regula asta trebuie inchise si cele mari daca sunt prinse in aceeasi situatie. Si mai stim " prietene" ca plusul il "insuseste" marketul fara sa explice cum il baga in contabilitate logic ca nu il baga ci il pune in poseta cineva.
      • +1 (1 vot)    
        hypermarketuri (Luni, 30 martie 2015, 1:07)

        vasile [anonim] i-a raspuns lui Delicatu

        In hypermarketuri nu o sa mearga fiindca acele magazine au juristi si le este teama, iar daunele interese o sa fie mari. Nu isi permit. Fac pe grozavii cu cei mici.

        Cum ramane cu sumele nerecuperate prin prescrierea unor fapte?

        Putin de la multi fac cat unul de calibru.
      • 0 (0 voturi)    
        acum (Sâmbătă, 11 aprilie 2015, 16:27)

        ciucur [anonim] i-a raspuns lui Delicatu

        niciodata...
    • 0 (0 voturi)    
      CV (Luni, 30 martie 2015, 13:11)

      Dan D. [utilizator] i-a raspuns lui grasu

      "Presedintele" ANAF, DIACONU GELU - ŞTEFAN

      http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/demnitari/diaconu.htm
  • +9 (9 voturi)    
    Mars la coteti (Miercuri, 25 martie 2015, 14:34)

    vladf [utilizator]

    Ia toate covrigariile si shaormeriile la control, iar in drum spre ele treci pe calea Mosilor pe la toate casele de schimb valutar si sa vezi acolo evaziune.
    • +5 (5 voturi)    
      :)) (Miercuri, 25 martie 2015, 16:01)

      Stefan85 [utilizator] i-a raspuns lui vladf

      Am primit ieri bon la shaorma, am ramas uimit :))
      • +2 (2 voturi)    
        Se spune (Miercuri, 25 martie 2015, 17:53)

        rutger [utilizator] i-a raspuns lui Stefan85

        SOCAT !!
    • 0 (0 voturi)    
      La firma sotiei lui Diaconu cand un control ANAF (Luni, 30 martie 2015, 1:15)

      vasile [anonim] i-a raspuns lui vladf

      Diaconul are calitatea morala sa vorbeasca despre ecvaziune. Pe cand un control si la firma sotiei?

      Sotia sefului ANAF, asociata cu un off-shore intr-o firma ce opereaza “International” Bucuresti, un hotel din lantul controlat de Dan Radu Rusanu. Firma nu apare in declaratia de avere a sefului ANAF

      Hotelul “International” din Bucuresti, parte din lantul cu acelasi nume controlat de companiile familiei lui Dan Radu Rusanu, presedintele Autoritatii de Supraveghere Financiara, este operat de o firma detinuta de sotia sefului ANAF, Gelu-Stefan Diaconu, si de un off-shore cipriot cu legaturi de afaceri clare cu familia Rusanu. Firma – denumita Comity Prod Exim si detinuta de Mihaela Diaconu si off-shore-ul cipriot Cartha Limited – nu apare in declaratiile de avere si interese ale sefului ANAF. Gelu si Mihaela Diaconu sint finii lui Dan Radu Rusanu. In aceste conditii, Agentia Nationala de Integritate l-ar putea acuza pe seful Fiscului de fals in declaratii, infractiune pentru care ar putea fi cercetat de procurori.
      Conform Certificatului de clasificare emis de Ministerul Turismului in 2011, disponibil pe site-ul propriu, Hotelul International din Bucuresti, un hotel de patru stele amplasat la 150 de metri de Bulevardul Unirii din Capitala, pe strada Cauzasi la numarul 27, este detinut de firma Comity Prod Exim SRL.

      http://www.investigatiimedia.ro/sotia-sefului-anaf-asociata-cu-un-off-shore-intr-o-firma-ce-opereaza-international-bucuresti-un-hotel-din-lantul-controlat-de-dan-radu-rusanu-firma-nu-apare-in-declaratia-de-avere-a-sefului-ana/
  • +7 (7 voturi)    
    :) (Miercuri, 25 martie 2015, 14:40)

    alex [anonim]

    Care este toleranta legata de greselile ANAF?
    • +3 (3 voturi)    
      NULA ! (Miercuri, 25 martie 2015, 17:55)

      rutger [utilizator] i-a raspuns lui alex

      Tovarasii gradu' nu greseste niciodata!! Ce e sub 50% se recupereaza prin spagi !
  • +2 (2 voturi)    
    indemn ?! (Miercuri, 25 martie 2015, 14:50)

    cladob [utilizator]

    " nu exista o limita de la care evaziunea este acceptata"
    Adica evaziunea este acceptata fara limita ? :)
    • +4 (4 voturi)    
      carcoteli de net (Miercuri, 25 martie 2015, 15:15)

      Mihaita Antisistem [utilizator] i-a raspuns lui cladob

      adica nu se accepta ca sa fie considerata evaziune de la 100 de lei in sus, iar ce e sub 100 de lei nu e evaziune, si se trece cu vederea.

      nu-mi spune ca doar asta ai tu de comentat?!

      eu as intreba daca o sa tina sau nu aceasta abordare, sau se potoloesc dupa vreo 2-3 luni?

      asta ma intereseaza. in rest, sa fim seriosi, aia din Herastrau sau Decebal cred ca au taiat 3 bonuri de la infiinatare. Si apoi ii vezi in masini de lux, in timp ce fraierul care palteste se streseaza cu un credit. Nu le plang de mila la genul asta de "antreprenori"
  • 0 (6 voturi)    
    Paradox (Miercuri, 25 martie 2015, 15:07)

    clau [anonim]

    Paradoxul va face ca initial preturile vor creste daca se fiscalizeaza unele activitati. Exista domenii in care populatia nu vrea sa plateasca pretul produsului sau serviciului si ei creaza aceasta alternativa a produselor fara taxe. Daca cumparatorul accepta pretul cam cu 40% mare e ok.

    Ar putea face un test de exemplu florarii intr-o piata sa scumpeaza totul cu 50% si sa afiseze: "preturile au fost crescute de statul guvern".

    Da, e aiurea ca ar accepta ca faceau evaziune inainte. E complicat pentru ca clientii nu ar mai cumpara. E si mai greu ca unii nu ar respecta unirea.

    Ce vreau sa spun ca sunt domenii in care presiunea e de la populatie e mare pe pret. Corelatia corecta ar fi relaxarea taxelor si cresterea conformarii.
  • +2 (4 voturi)    
    Statul controleaza privatul. Bine face! (Miercuri, 25 martie 2015, 15:08)

    Johanis [utilizator]

    Dar statul de ce este controlat tot de catre stat?

    Nu, mai bine, facem o institutie privata pentru a controla statul?

    Ce ziceti?! Daca tot doarme, de douazeci de ani, Curtea de Conturi? Saguna, Vacaroiu, bugetarii din subordinea lor, mari oameni care au menirea de a controla cheltuielile statului.
    • +4 (4 voturi)    
      Nu-i neaparat vorba de asta! (Miercuri, 25 martie 2015, 16:49)

      Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui Johanis

      Nicaieri nu se baga privatul in treaba statului, peste tot este un fel de sluga sutata. Dar totusi statele sanatoase mintal, nu fac abuz de puterea pe care o au sa distruga unitati private pentru 50 de dolari! Opinia asta dovedeste cat de dobitoc este domnul intervievat!
  • +7 (9 voturi)    
    Bai jegurilor (Miercuri, 25 martie 2015, 15:10)

    mihaela001 [utilizator]

    Pe mine care muncesc cinstit si din greu ma nenoroceste fiscul pentru 100 de lei si pe mizerabilii aia care fura zeci de milioane ii protejeaza. Ia dati voi bice jegosilor si recuperati prejudiciile pe care vi le tot pune pe tava DNA si justitia si apoi sa-mi tineti mie prelegeri si sa-mi inchideti business-ul ala sarac pe care il am pentru 100 de lei. Sunt om competent si scolit si nu am loc sa fac bani pentru familie din cauza ca ma incapatanez sa raman cinstita si sa nu indop buzunarele cui trebuie.

    Eu principiile le inteleg in tarile unde si vedem rezultatul muncii, nu aici unde muncim sa umplem buzunarele hoardelor de hoti. Credeti ca daca a trecut o vreme de la alegeri a uitat lumea? Noua generatie are memorie mai buna si e mai hotarata sa scape de voi toti, ati face bine sa nu uitati asta!

    Nemernicilor!
  • -1 (5 voturi)    
    Criticam ca altceva nu stim sa facem (Miercuri, 25 martie 2015, 15:14)

    Daniel [anonim]

    Sa fim seriosi, nu ai cum sa poti controla fiecare frizerie, shaormerie, covrigarie. E imposibil sa verifici un intreg sistem....Din pacate noi, romanii, suntem buni la criticat si cam atat ...
  • -2 (6 voturi)    
    Comentarii aberante (Miercuri, 25 martie 2015, 15:23)

    nicolae [anonim]

    Prieteni dragi, sa ne reamintim ca fostul sef ANAF e anchetat de DNA, si de la venirea DL Diaconu in fruntea acestui minister s-a inregistrat o crestere considerabila a incasarilor facute de ANAF. Decat sa criticam aiurea un minister care isi face treaba bine, mai degraba sa ne uitam la sefii altor ministere care muta berze dintr-un cuib in altul sau acorda 100.000 diplome antreprenorilor. Sunteti suferinzi de absurditate, fara suparare
  • +5 (7 voturi)    
    ipocritule... (Miercuri, 25 martie 2015, 15:26)

    dana [anonim]

    Bai nene, nu mai bine vinzi tu sediul latrinei 3 si faci bani cat pentru 10000 de amarati care reusesc sa supravietuiasca din micile lor afaceri?!! Du-te bai si da lectii de lupta cu evaziunea lui ponta si intregii lui famiglii!!!
  • +7 (7 voturi)    
    Hilar (Miercuri, 25 martie 2015, 15:50)

    cristi [anonim]

    Ce nu intelege acest domn este ca acei bani gasiti in casa de marcat nu inseamna neaparat evaziune fiscala din partea firmei respective. Si eu sunt de acord cu tolenta zero fata de evaziunea fiscala. Dar trebuie sa consideram si urmatoarele aspecte:
    - daca in cazul unui restaurant bacsisul se pune in casa si se imparte la sfarsit intre toti angajatii ? E de vina firma pt acest lucru ?
    - daca in cazul unui magazin angajatul gaseste metode inventive de a fura de genul: mareste pretul la raft, baga marfa proprie la vanzare, etc din nou firma e de vina pt actiunile angajatului respectiv?
    - si multe alte situatii asemanatoare
    Stiu ca sunt multe cazuri in care se face evaziune, dar trebuie sa luam in considerare si ca sunt destule situatii generate de angajatii incorecti, pe care pur si simplu nu ii poti urmari 24h in calitate de angajator. Nu poti sa inchizi o firma intreaga pentru fapta unui angajat.

    Daca facem o paralela cu darea si luarea de mita, nu am auzit de ex sa se inchida ministerele sau primariile, consiliile judetene pentru ca acolo un functionar nu a fost corect si a luat spaga. Dupa logica de mai sus, aceste institutii ar trebui inchise cu sigiliu pe usa.
    • +1 (1 vot)    
      asa este .... ai dreptate (Vineri, 27 martie 2015, 16:42)

      Robert [anonim] i-a raspuns lui cristi

      inclusiv Ministerul Finantelor ar trebuii inchis pentru ca ministrul Valcov este un evazionist
  • +4 (4 voturi)    
    Ce doreste asta de fapt? (Miercuri, 25 martie 2015, 15:54)

    Cristi [anonim]

    Din taxarea bacsisurilor vor fii bani pentru construirea de scoli si spitale?
    Bacsisul e de 10-20% pe care orcum se taxeaza cu 24% si accize pentru ca un chelner nu are offsore.
  • +2 (2 voturi)    
    CINSTIT (Miercuri, 25 martie 2015, 16:39)

    raru [anonim]

    Ce cinstitit este si Dl.Diaconu a dat oameni afara la reorganizare si dupa 2 luni i-a angajat inapoi ,.
  • +6 (6 voturi)    
    De ce ma deranjau cei 185 RON "evaziune": (Miercuri, 25 martie 2015, 16:46)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    Pentru ca acel control din articolul precedent a fost facut pompieristico-heirupistic, din datele articolului. Nu au zis ca s-au dus acolo (in Dorobanti) pentru ca nu se plateau taxe! Sunt o gramada de locatii si domenii care nu platesc taxe! Dar ei s-au dus in centru sa arate prostimii ca sunt loviti si fitosii! Si ce-au gasit? Spaga celor 5 ospatari in plus! Si-au numit-o evaziune, sa se bucure saracu de circ daca paine nu are! Din datele articolului mi s-a parut un abuz ordinar al unui stat corupt asupra unui intreprinzator fundamental corect, dar cu scapari la nivel de baccisul chelnerului! Si ce pedeapsa pentru 185RON in plus? Se inchide unitatea! E strigator la cer de prostesc ceea ce face acest stat mafiot plin de controlori care n-au facut un sfant din initiativa lor!
  • +4 (4 voturi)    
    ANAF-ul? Un abuz in multe situatii (Miercuri, 25 martie 2015, 17:05)

    Paul [anonim]

    Sa inteleg ca ANAF-ul face rost de bani pentru spitale si scoli in Romania? ANAF-ul pe o parte si Politia pe o alta? Ce tari suntem mai nene.
  • +4 (4 voturi)    
    emitere4 bon fiscal (Miercuri, 25 martie 2015, 18:32)

    palem [anonim]

    Pe cand o impozitare a orelor de meditatie prestate de profesori in particular media (50 lei ora/ copil) la domiciliu si a vanzarilor directe a culegerilor/ revistelor vnadute direct de profesori elevilor la clasa? Codul Fiscal nu se aplica egal la toti cetatenii din Romania? De ce este tolerata aceasta discriminare fiscala?
  • +3 (3 voturi)    
    niste nesimtiti (Miercuri, 25 martie 2015, 18:48)

    Dan [anonim]

    Daca ar sti nemernicii cat de greu se fac banii in mediul privat....nu stiu cat de greu se platesc impozitele...salariile..chiriile...cat de greu se intretin familiile din firmele mici sufocate ba cu forfetar...ba cu TVA...ei stiu oare ca cei car conduc aceste firme mici nu platesc intai taxele si apoi daca mai raman bani merg in concediiu?? Fratilor din ANAF..nu traiti intr-o lume reala..sunteti ca niste soricei cu cheita trimisi sa nenoroceasca mana care va hraneste... tare as vrea sa facem o greva fiscala toti cei din mediu privat..sa nu platim taxele vreo 2 luni..sa vedem atunci ce se intampla..nenorocitilor..TREZITI-VA din scaunele voatre obtinute prin pile de partid si spaga!! Veniti in lumea noastra sa vedem cat supravietuiti!
  • +4 (4 voturi)    
    ginecolog (Miercuri, 25 martie 2015, 20:33)

    vasile [anonim]

    tu ai habar ce fac oamenii tai in teritoriu ?dai amenda pentru 10 lei idiotule .ce daca esti diaconu ?voi stati in birou si latrati. daca eu vreau sa dau bacsis unor fete care ma servesc nu vii tu si spui ce fac cu banii mei.a ajuns anaf sa ne conduca viata . apropo bai desteptule /am vazut pe drum ca masina anaf a pornit girofaruri sa se dea lumea la o parte ca ei se grabeau;voi aveti girofar sa opriti evazionistii nu sa se dea lumea la o parte cand treceti.aveti niste putoi care se dau contabili si cauta nod in papura. nu vorbesc de adevaratii evazionisti',eu vorbesc de cei pe care-i nenorociti cu amenzi de sute de milioane cand ei au incasari de 500 lei pe zi.capsomanul ala care da 15000 amenda la un butic are viziunea ce inseamna. daca ar fi ma-sa in cauza el isi da seama ce inseamna 15000 amenda?
    • 0 (0 voturi)    
      AGA (Vineri, 27 martie 2015, 15:14)

      scorillo666 [utilizator] i-a raspuns lui vasile

      are salarii din AGA de 18000 si 20000 lei / luna ...plus salariul de la ANAF !!!!!!!
  • +1 (1 vot)    
    mai era unu, rusanu.... (Miercuri, 25 martie 2015, 22:19)

    cartofil [utilizator]

    Pe vremea lui Nastase s-a apucat sa inchida firme cu duiumul pentru datorii la stat. Argumentul infractorului dovedit: trebuie sa traiasca doar firmele viabile, celelalte trebuie sa dispara. Dupa cum s-a vazut mai tarziu, ideea fluturata de infractorul dovedit rusanu era sa traiasca doar firmele care dau spagi. Cred ca aceiasi soarta il paste si pe Diaconu, acum face pe marele economist dar el este de fapt o portavoce gaunoasa PSD. si, facand parte din guvernul ponta, in mod cert un corupt.
  • +1 (1 vot)    
    ciubucul , evaziune fiscala? (Miercuri, 25 martie 2015, 22:33)

    florin [anonim]

    In restaurante patronul nu da salarii mari ospatarilor (salar minim pe economie ) pt. ca fac <ciubuc > , A.N.A.F.-ul vine si te amendeaza ca cineva ti-a lasat ciubuc la nota de plata si nu ai dat bon fiscal si pe acea suma.. Tare mi-as dori ca D-L DIACONU sa trebuiasca sa traiasca din salariul minim pe economie la care sa se adauge , prin marea darnicie a mea si ciubucul unui ospatar. Oare , acest , inca ii spun domn , stie ca in CARTEA BUNELOR MANIERE scrie ca ESTE CIVILIZAT SA LASI UNOR SERVICII , 10 % , aprox. , BACSIS ? D-LE DIACONU ati citit cartea bunelor maniere ? Daca NU , nu este tarziu pentru a revizui multe nereguli in aplicarea unei legi <de profesionesti facuta >. Iar daca evaziunea fiscala a unei tari depinde de ciubucul lasat ptr. servicii de buna calitate atunci avem , majoritatea , semne serioase de intrebare.
  • +2 (2 voturi)    
    anaf (Joi, 26 martie 2015, 10:38)

    anaf [anonim]

    d-le diaconu cand inchideti unul dintre supermarketurile care va dau spaga si au platit campanii electorale......o lune,doua luni sau trei luni...sau pe comerciantii care au neamuri in anaf?
  • +2 (2 voturi)    
    anaf (Joi, 26 martie 2015, 10:45)

    anaf [anonim]

    ce amenda de om cretin este amenda minima de 10000 lei?
    poate comerciantul are Marfa de 1000 lei...cand dracu crezi ca o sa va plateasca mai nemernicilor aceste amenzi abuzive micii comercianti?de unde ...sa scoata bani de la banca sau de unde?tampitilor!
  • +1 (1 vot)    
    DIACONU seful ANAF (Joi, 26 martie 2015, 21:17)

    cipi [anonim]

    domnule Gelu Diaconu cu respect va spun ca toti din conducerea acestei tari sunteti niste hoti si niste parsivi .Ca sa aveti voi case mari salari mari masini mari subjugati aceasta tara si oameni care vor sa faca ceva ptr tara asta ,nu aveti toleranta dar nici nu aveti niste reglementari exacte ,vau dat putere tot niste hoti care au condus si vor conduce in continuare .Verificati prima data fiecare ce masina are ce casa are citi bani au in conturi si atunci sa spuneti daca i-au facut corect va oferim respect dar pana atunci mie scirba ca sunt ROMAN
  • +1 (1 vot)    
    REFLECTATI!!! (Joi, 26 martie 2015, 22:30)

    INTREBATORUL [anonim]

    Stimabile domn de la ANAF cu siguranta trebuia de ani de zile facuta si aplicata o astfel de lege, DAR NU IN MANIERA ACEASTA sau CEL PUTIN NU IN MANIERA ACEASTA.

    Stimabile domn de la ANAF ce vina are patronul in situatia cand angajatul greseste fara voie restul (fie ca este in plus sau in minus).

    Stimabile domn de la ANAF trebuie sa stiti ca subalternii dvoastra in teren fac abuz controland lucrurile personale ale societatilor verificate, cand legea spune clar "se verifica banii din sertarul casei de marcat".

    Stimabile domn de la ANAF, cum poti sa iti tii casa corect pana la ultimul banut cand lucrezi cu clienti si majoritatea nu ia restul de pana la 50 de bani.

    Stimabile domn de la ANAF, esti client si cu siguranta ai lasat si vei mai lasa restul de cativa banuti pentru simplul motiv ca nu iti mai incap in portofel si nu ii pui in buzunar pentru a nu-ti zdrangani.

    Stimabile domn de la ANAF cu siguranta legea este abuziva, pentru motivele prezentate mai sus.
  • 0 (0 voturi)    
    Ce parere aveti d.le ANAF-ist? (Vineri, 27 martie 2015, 8:43)

    Adrian [anonim]

    Stimate domn ANAF-ist, problema este mult mai grava decat o prezinti.
    De ce nu spuneti nimic despre controalele abuzive desfasurate la cei care nu au inregistrat niciodata in decursul activitatii nici o datorie la bugetul general consolidat , cu cifre de afaceri destul de mari si la care ati trimis CONTROALE ABUZIVE pentru a duce bani la buget sub orice forma?De ce nu spuneti ca actiunea in instanta nu este suspensiva asupra somatiilor de plata si a titlurilor executorii.De ce nu spuneti ca v-ati ingrijit prima data sa bagati in insolventa majoritatea societatilor mass-media pentru a va asigura ca nimeni nu va spune mai nimic concret pe posturi sau in presa despre abuzurile voastre comiuniste de parca ati fi perceptorii interbelicii cand luau putinul grau din casele taranilor.De ce nu spuneti ca sunteti sub umrela unei legi ticalosite facuta doar de nishte soareci de birou care habar nu au ce se intampla in realitate pe teren ,cum reusesc, putinii intreprinzatori care au mai ramas , sa supravietuiasca in conditiile unei fiscalitati abuzive doar ca sa poata alti paduchii sa FURE DE LA BUGETUL STATULUI, buget intretinut de economia asta gri pe care voi ati impus-o datorita faptului ca orice ar face sau ar dori un comercint sa faca pentru a fi corect in relatiile cu statul si cu fiscalitatea NU POATE ,este sugrumat de taxe taxulite si biruri puse peste noapte de nishte INCOMETENTI.RUSINE RUSINE RUSINE!
    Ce parere aveti domnule ANAF-ist daca toti cei pe care ii sugrumati cu taxe zi impozite ar pune lacatul pe porti asa pentru 30-90 de zile??????????
  • 0 (0 voturi)    
    ANAF-demonul de servici (Vineri, 27 martie 2015, 8:50)

    florin [anonim]

    La societatile inchise cine o sa mai plateasca salarile angajatilor??Cate societati din cele inchise credeti ca o sa ma deschida?Cate familii lasati fara un venit fie el cat de mic care intra in buzunarul failiei?.Cati SOMERI credeti ca o sa mai apara dupa controalele dv. abuzive.? cati bani o sa plateasca statul la somerii ramasi dupa urma controalelor dv.?Cati bani credeti ca o sa mai incasese statul de la societatile care sigur o sa fie bagate in insolventa? Oare statul ROMAN vrea sa incaseze evaziunea fiscala si furaciunea care se practica de 25 de ani cu sef de ANAF care rade tot ? Capete luminate o sa incaseti maxim 6 luni din amenzile si prigoana pe care o faceti si pe urma o sa fie jale si prapad SOMAJUL o sa creasca INSOLVENTELE o sa creasca banii la buget o sa scada .Nu uitati sate societati au fos inchise cu impozitul forfetar si cati bani a pierdut bugetul de stat.Nu repetati greseala cu inchiderea firmelor,nu faceti abuzuri si nu fiti aspri cu cel care mai varsa un ban la bugetul statului.Rezolvati problema cu cap si nu faceti abuzuri roata se invarteste si lumea este gata sa explodeze .APOSTOLUL PETRU Omul a pierdut prin caderea in pacat cinstea si onoarea de a sta in Eden, dar Dumnezeu a privit spre el [ca sa-l bage in seama] si L-a incununat cu o cununa a CINSTEI.
  • +2 (2 voturi)    
    dureros (Vineri, 27 martie 2015, 9:21)

    liza [anonim]

    Dureros este ca soarta firmei e lasata pe mana unei vanzatoare.Sa zicem ca are ceva cu seful(nu a salutat-o azi dimineata ),nu bate in casa 30 de lei ,vine antifrauda si inchide toata afacerea : pot sa gresesti la dat rest: pt 30sau 50 ron 15000 amenda si suspendarea activitatii este enorm de mult.Trebuia verificati cei care nu emit bonuri ,ca se stie unde nu se da .dar nu omori un negustor cinstit pt niste sume modice.Si tipator e ca legea e contrasemnata de cine?de un arestat,trebuia retrasa legea in clipa acea cand a fost suspectat....
    • 0 (0 voturi)    
      a furat banii (Sâmbătă, 28 martie 2015, 12:56)

      MARIA [anonim] i-a raspuns lui liza

      SAU POATE VANZATOAREA A FURAT BANII,
  • +1 (1 vot)    
    Iar ne facem ca ploua... (Vineri, 27 martie 2015, 14:46)

    Mihai [anonim]

    Toleranta zero este si in Dragonul Rosu? De ani de zile
    acolo se face evaziune. Iar va faceti ca nu stiti?
  • 0 (0 voturi)    
    iata declaratia de avere a dlui Diaconu (Vineri, 27 martie 2015, 14:57)

    scorillo [anonim]

    https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/info_anaf/declaratii_de_avere_si_interese/declaratii_de_avere_interese/!ut/p/a1/hY_LDoIwEEW_xQVbOtKI1V1FBIkxcUGEbkxJeBlsSanw-1bDwhjF2c3NObkziKEEMcH7uuS6loI3z525l3AeuqFDnIiA6wP1Trt9sMIAsDRAagD4MRQ-fOpvjE-OMfFMEODRnwD-9J8Rm6oItngEJk6MECsbmb3eTanIMCkRU3mRq1zZd2XiSuu2W1tgwTAMNhe8sJW04BtfyU6j5A1D7S1O4Lpo-gOdPQDx8HV7/dl5/d5/L2dBISEvZ0FBIS9nQSEh/
    • 0 (0 voturi)    
      de vazut !!!!! (Vineri, 27 martie 2015, 15:04)

      scorillo666 [utilizator] i-a raspuns lui scorillo

      salarii de 20000 si 18000 de lei lunar simultan !
      terenuri de 5000 mp intravilan .... conturi in 6 banci ...etc !
  • 0 (0 voturi)    
    domnul sef al ANAF (Vineri, 27 martie 2015, 23:26)

    ovi [anonim]

    ///
    Ce inseamna pentru dvs. combaterea evaziunii fiscale?, aveti idee ce inseamna evaziunea fiscala?,
    cred ca habar nu aveti !, amenzi pentru cazuri ridicole
    ex.: lipsa ecusonului, eticheta cazuta de la raft, un minus infim in banii din casa de marcat, bacsis de 3 lei la ospatar ....... asta ce evaziune fiscala este? .
    Cand vin cei de la antifrauda ai impresia ca te uiti la un film in care trupele ss naziste cauta evreii. rusinica mare pentru dvs. ADIO AFACERI IN REPUBLICA SOCIALISTA ROMANIA! SI DVS domnule presedinte ,,LIBERAL", JOHANNIS ce faceti ?, nu cumva aveti ceva habar de toate aceste abuzuri ale ANAF ? sau faceti loc celor de la LIDL, KAUFLAND, ALDI si altii care fac 100 de locuri de munca si distrug 500? , cred ca v-am ales degeaba . sunteti de stanga dar stati pe dreapta.
  • 0 (0 voturi)    
    Prostia Anaf (Duminică, 29 martie 2015, 2:40)

    Alin [anonim]

    O firma inchisa 30 de zile este in faliment total, nu isi mai plateste angajatii, nu isi mai plateste furnizorii, nu mai plateste nimic statului ca nu mai are cum si de unde. Acum, daca statul este atat de prost incat inchide pentru 0.7 lei, o firma care ii platea impozit pe venit, o firma care plateste tva periodic, asigurarile de sanatate si restul de taxe pot spune ca acest stat reprezinta prostia umana metamorfozata in ANAF.
    O firma care a inchis usa 30 de zile are nevoie de o investitie mai mare ca cea de la deschiderea initiala cand avea un angajat si acum a ajunsa la 10, nu stiu ce banca te crediteaza rapid, nu stiu cat de prost sa fii sa investesti in ceva ce in 3 zile e posibil sa fie inchis iar.
    Daca vrei sa iti desfintezi concurenta trebuie doar sa nu iti ei restul si sa chemi ANAF-ul sa faca casa :P
    Greva fiscala este necesara URGENT!!!
  • 0 (0 voturi)    
    pai da corect (Duminică, 29 martie 2015, 8:22)

    oin [anonim]

    corect amenda pentru evaziune,dar daca este o greseala asta nu inseamna evaziune,si la 100 de roni evaziunea este de doar 1,5 roni,este aberant sa inchizi functionarea unei societati unde casierul a gresit si firma are girat la banca cu imobilele ,de aici rezulta un faliment si pantru o greseala si nu pentru evaziune.
  • 0 (0 voturi)    
    evaziune da, vrajala nu! (Duminică, 29 martie 2015, 16:17)

    Adrian [anonim]

    ANAF - directia antifrauda ar trebui sa se ocupe de frauda si evaziune nu de gainarii!!!

    nu sa stea la ciupit de ici si de colo.

    Sper sa incetati abuzurile pana cand nu distrugeti tara asta din temelii.
    Eu promit sa dau afara toti angajatii de fata cu inspectorii ANAF daca au de gand sa amendeze societatea fara a dovedi evaziunea.
  • 0 (0 voturi)    
    Exercitiu de imagine (Duminică, 29 martie 2015, 23:49)

    marianpreo [anonim]

    Individului asta ii lipseste o parte din creier. Cum poti spune ca 1,2,5 lei minus in casa este evaziune fiscala. Poate a dat rest mai mult, poate i s-a lasat maruntisul de catre un client multumit iar casierul l-a lasat in sertar. Daca gaseai mii de lei nebatuti pe casa intelegeam.
    Numai o actiune de imagine pentru a ascunde adevaratii evazionisti ai Romaniei care sunt in guvern sau printre apropiatii lor, vezi VALCU.
  • 0 (0 voturi)    
    Comerciantii mici (Luni, 30 martie 2015, 1:02)

    vasile [anonim]

    Daca si nemtii s-ar ghiada dupa acest principiu, femeile ronce care lucreaza in Germania nu ar mai aduce bani in tara.
    Nemtii pot sa lase pe cei napastuiti sa lucreze la :negru" si noi vrem fiecare leu sa fie impozitat. De ce nu sunteti asa de atenti si cu sumele care se pierd prin prescrierea unor fapte? Vezi cazul recent, Vosganian

    Pentru pierderea acelor sume mari nu exista preocupare sau nu raspunde nimeni?
    Desigur, statistica este la noi in floare.
  • 0 (0 voturi)    
    raspuns (Luni, 30 martie 2015, 1:58)

    fanul lui Vanghelie [anonim]

    Ba nea caisa.. evaziune fiscala ca nu da bon la casa e atunci cand prinzi omul ca nu da bon fiscal sau cand ceri bonul unui client la iesirea din magazin si iti spune ca n-are, ca n-a primit. La orice supermarket daca faci casa inopinant o sa gasesti cativa lei in plus... omul ia bonul si 1 leu sau 50 de bani sau 30 de bani nu-i mai ia...asa fac si eu asa fac multi...ce evaziune fiscala face ala daca da la toti bon fiscal? sau poate da restul gresit....ghinionul lui..iese pe minus si-l mai si amendezi sau inchizi magazinul? In ce dictionar ai gasit tu ca o greseala marunta e egala cu evaziunea fiscala? Cand nevasta-ta merge la doctor cu copilul si-i duce flori doctoritei primeste bon fiscal? dar cand fiica ta duce flori la invatatoare de 8 martie sau la sfarsitul anului scolar primeste bon fiscal?
  • 0 (0 voturi)    
    mai militiene (Luni, 30 martie 2015, 11:50)

    Yankeu [utilizator]

    treaba ta e sa aduci bani la buget pentru scoli si spitale , sau sa faci sa se respecte legea fiscala?Toleranta zero fata de evazionisti, zici?Fata de care evazionisti, fata de aia mici, ca la cei mari nu aveti curaj!Niste jigodii sunteti!
  • 0 (0 voturi)    
    amenda (Luni, 30 martie 2015, 13:35)

    bunicuta [anonim]

    In alte tar se fac sondaje prin cumparare, la neprimirea bonului fiscal prima amenda e in jur de 100 de euro la al doilea 1000 sila la al treilea itradevar se inchide unitatea.
  • 0 (0 voturi)    
    argumente pentru ratiune (Luni, 30 martie 2015, 16:39)

    Dedalus [anonim]

    1)

    Foarte putini comercianti merg pe neemiterea bonurilor fiscale.

    Din punct de vedere contabil, a nu incasa cu bon este aberant, pentru ca nu vei avea cum plati la randul tau furnizorii.

    Este posibil ca unii "haiduci" sa nu emita bonuri ca obicei, pe ideea ca oricum nici nu cumpara cu factura. Dar acesta sunt foarte putini si problema lor nu e de natura fiscaal in principal (aici sunt cazuri de contraband de exemplu).

    2)

    Practic, a bloca un comerciant pentru neemiterea unui bon pentru 100 lei inseamna a nu incasa impozit pe perioada blocarii respective. Cui foloseste?!

    Pentru astfel de cazuri ar trebui sa fie emis un avertisment, sa fie solicitata indreptrea situatiei - urmand a se reface controlul in termen de 30 de zile.

    3)

    Sigur, sa fim seriosi - exista si erori umane- nu inseamna ca orice lipsa a unui bon este fuga evaziune fiscala...

    4)

    Un alt argument in favoarea unei tratari rationale a micilor nereguli este cel legat de impozitul meu.

    Eu nu vreau ca un inspector antifrauda sa cheltuiasca 400 de lei din impozitul meu (timpul conrolului) pentru a incasa 100 de lei.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică