Aberatii fiscale: Contribuabilii prahoveni au fost somati sa plateasca CASS de 468 de lei pentru dividende sau dobanzi de cativa lei/ ANAF a suspendat emiterea de decizii de impunere pana la clarificarea situatiei

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Vineri, 8 mai 2015, 14:27 Economie | Finanţe & Bănci

Contributiile sociale, o mare bataie de cap pentru ANAF
Foto: AGERPRES
Presedintele ANAF, Gelu Stefan Diaconu, a dispus suspendarea emiterii si comunicarii deciziilor privind regularizarea contributiilor de asigurari sociale de sanatate pentru anul 2012 pana la clarificarea unor norme legale, se arata intr-un comunicat al ANAF. Trebuie precizat ca de cateva saptamani, zeci de mii de contribuabili din judetul Prahova se confrunta cu o situatie revoltatoare din punctul lor de vedere. Aceasta dupa ce au primit de la ANAF decizii de impunere prin care sunt somati la plata contributiei de asigurari sociale de sanatate pentru o serie de venituri realizate in anul 2012. Problema e ca au aparut o serie de cazuri aberante, precum plata unor sume de 468 lei reprezentand CASS pentru venituri de doar cateva zeci de lei realizate din dividende, dobanzi sau premii si jocuri de noroc. Vezi in text cum s-a ajuns aici.

Impunerea este facuta dupa emiterea Ordinului Agentiei Nationale de Administrare Fiscala 938/2013 pentru aprobarea formularului 630 "Decizie de impunere anuala pentru stabilirea contributiei de asigurari sociale de sanatate" incepand cu 2012. Ordinul a fost publicat in august 2013.

Ce decizie a luat ANAF:

"Presedintele ANAF, Gelu Stefan Diaconu, a dispus suspendarea emiterii si comunicarii deciziilor privind regularizarea contributiilor de asigurari sociale de sanatate pentru anul 2012 - pana la clarificarea normelor legale aplicabile in cazul persoanelor fizice care datoreaza contributii de asigurari sociale de sanatate, in conformitate cu reglementarile Cap.2 si 3 ale Titlului IX
a) persoanele care, la finele anului 2012, nu aveau varsta de 18 ani impliniti,
b) persoanele pentru care, baza lunara de calcul al contributiei de asigurari sociale de sanatate este mai mica decat salariul de baza minim brut pe tara.  

In cazul categoriilor de contribuabili prevazute mai sus, pentru deciziile comunicate pana la data prezentei, nu se vor dispune masuri in vederea recuperarii sumelor stabilite prin acestea. Subliniem faptul ca ANAF este institutia care aplica prevederile legale, neavand drept de initiativa legislativa", se arata intr-un comunicat al ANAF.

Ce ar trebui facut. Guvernul, prin Ministerul Finantelor, ar trebui sa rezolve printr-un act normativ aceasta situatie in asa fel incat sa fie eliminate asemenea aberatii fiscale. A avut ocazia in ianuarie 2013 cand a aprobat un proiect de OUG pentru exceptarea de la plata contributiei de asigurari sociale de sanatate a unor categorii de persoane. Atunci, aparusera numeroase cazuri scandaloase in care copiii erau somati sa plateasca CASS la alocatiile de stat lunare de 42 lei. Acea ordonanta de urgenta nu a avut, insa, in vedere si problema celor care obtin venituri infime din dobanzi, dividende sau jocuri de noroc. Practic, acea ordonanta de urgenta a rezolvat doar o parte din problemele legate de impunerea platii CASS.


  • Exemple de cazuri

Sistemul informatic al ANAF pune la plata zeci de mii de persoane din Prahova, printre care si elevi sau oameni care nu au avut niciun venit, transmitea TVR la sfarsitul lunii aprilie. Ei au primit instiintari sa plateasca CAS pentru unele sume din 2012. Pe lista cu datornici figureaza persoane care au castigat din dividende 10 lei si acum trebuie sa plateasca Fiscului peste 400 de lei, mai arata TVR.

De asemenea, presa prahoveana prezinta de cateva zile mai multe cazuri in care pentru sume nesemnificative obtinute din dividende sau dobanzi in 2012, contribuabilii sunt instiintati ca trebuie sa plateasca 468 lei CASS. De exemplu, un ploiestean care a incasat in 2012 o dobanda la un cont bancar curent de 12 lei, e somat acum de ANAF sa achite in termen de 60 de zile un CASS de 468 de lei, relateaza Observatorulph.ro. Practic, sunt obligati sa plateasca 468 lei la o baza de impozitare fictiva de 8.400 de lei pe an. O alta publicatie, telegrama.ro, prezinta mai multe situatii, una dintre ele fiind a unui tanar care in 2012 a terminat liceul. Acesta a realizat atunci un venit de 36 lei din premii si jocuri de noroc pentru care acum trebuie sa plateasca 468 lei.

Sunt situatii in care persoanele sunt obligate sa plateasca de doua ori CASS, si pentru veniturile din salarii, de exemplu, si pentru cele din dividende sau depozite infime.

Prahovenii reclama si faptul ca deciziile de impunere sunt din decembrie 2014, insa au ajuns la contribuabili la sfarsitul lui aprilie.

Sute de contestatii au facut locuitorii din Gura Ialomitei catre Administratia Financiara la deciziile de plata pe care le-au primit pentru mici venituri inregistrate in 2012, relateaza publicatia online guraialomitei.com.

Si in luna martie, ziarul Adevarul a prezentat o situatie potrivit careia o buzoianca a primit decizia de impunere pentru 1 leu obtinut in 2012 drept dividende pentru niste actiuni provenite de la privatizarea in masa din timpul Guvernului Vacaroiu.

Situatii de acest fel au fost inregistrate si la inceputul anului cand mii de copii din judetele Arges si Alba au primit de la ANAF instiintari de achitare a CASS pentru veniturile din obtinute din alocatiile de la stat de 42 lei/lunar. Acesta cazuri au starnit un mare scandal mediatic, motiv pentru care Guvernul s-a vazut nevoit sa modifice prin OUG unele prevederi din Legea 571/2003 privind Codul Fiscal, in sensul  exceptarii de la plata contributiei de asigurari sociale de sanatate a unor categorii de persoane, printre care minori, precum si al clarificarii unor categorii de venituri pentru care nu va fi datorata contributia de asigurari sociale de sanatate. Insa, nu a fost clarificata si problema celor care obtin venituri din dividende si dobanzi chair mai mici decat valoarea CASS.
  • De unde porneste situatia
Totul porneste de la unele prevederi din Codul Fiscal potrivit carora contributia nu este raportat la venitul in sine, ci la o baza minima de impozitare. Potrivit articolul 296^27, din metodologia de aplicare a Legii 571/2003, CASS se datoreaza si de catre persoane care realizeaza venituri din investitii sau din premii si jocuri de noroc. Veniturile din investitii cuprins si devidende sau dobanzi. Problema e ca pentru venituri mai mici decat salariile minime brute, autoritatile au stabilit o baza de impozitare minima. Acelasi articol arata ca baza lunara de calcul al contributiei de asigurari sociale de sanatate nu poate fi mai mica decat un salariu de baza minim brut pe tara. Mai precis, contributia pentru asigurari de sanatate se aplica la valoarea salariului minim brut. In 2012, salariul minim brut a fost de 700 lei/lunar. Impunerea este facuta dupa emiterea Ordinului Agentiei Nationale de Administrare Fiscala 938/2013 pentru aprobarea formularului 630 "Decizie de impunere anuala pentru stabilirea contributiei de asigurari sociale de sanatate" publicata in august 2013.


Citeste mai multe despre   











[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
10116 vizualizari
  • +9 (13 voturi)    
    ....si sanctiunile (Vineri, 8 mai 2015, 14:38)

    artware [anonim]

    Frumos ar fi sa inceapa sa curga si sanctiunile, cineva a facut exces de zel, poate cu aceperire legala, mai avem si problema emiterii lor in dec.2014 si sosit in aprilie 2015, sigur nu au stat la Posta 4 luni, avem si acolo persoane care isi bat joc de contribuabili.
    • +6 (10 voturi)    
      nu e niciun exces de zel (Vineri, 8 mai 2015, 16:08)

      Mumulea [utilizator] i-a raspuns lui artware

      chiar asta spune legea fara loc de interpretari.
      Toate persoanele care realizeaza venituri datoreaza CASS care nu poate fi mai mica decat
      CASS aferenta salariului minim.
      Problema nu este modul interpretabil de aplicare (totul este foarte clar) ci chiar litera legii incepand de la statuarea faptului ca toate persoanele au obligatia sa fie asigurate in sistemul public. Celor fara venit (vizibil la ANAF) doar ca nu li se poate imputa suma, altfel, si ei au incalcat legea, care din fericire nu le prevede amenzi.
      • +6 (10 voturi)    
        este exces de zel ! (Vineri, 8 mai 2015, 17:02)

        Silvian02 [utilizator] i-a raspuns lui Mumulea

        Sotia mea (persoana fara venit), plateste CASS lunar, incepand cu anul 2006 si pana in prezent, in anul 2012 contributia a fost de 39 ron lunar.Acum In decizia de impunere trebuie sa plateasca CASS pe anul 2012 (venituri din dobanda bancara). Am fost in audienta la ANAF si mi s-a cerut extrasul cu platile CASS pe anul 2012.. Am facut cerere la CASS si obtin extrasul in termen de 30 de zile. Tarziu, termenul de contestatie la ANAF este de 30 de zile asa ca nu putem sa intram in posesia extrasului! Este o hotie ANAF nu a cerut nici o situatie cu platile de la CASS! Pierzi timpul esti trimis de la un birou la altul, mi s-a vorbit obraznic, asta ca sa fi nevoit sa renunti! Tot Inainte Tovarasule ponta! Pana cand?!
        • +2 (4 voturi)    
          gresesti (Vineri, 8 mai 2015, 19:35)

          Mumulea [utilizator] i-a raspuns lui Silvian02

          Citeste legea ! N-a facut-o ANAF-ul si functionarii sai ci cei pe care i-a ales natiunea. Legea prevedea acelasi lucru si inainte de 2012, doar ca atunci un alt guvern a hotarat impozitarea dobanzilor bancare si de aici si venitul fiscalizat, iar dupa ani, "amenda".
          Ce sa zic, ghinion ! Treaba aia cum ca orice s-ar intampla pe sus nu schimba nimic la cei de jos nu mai e de actualitate. Si eu am patit la fel, am citit legea, am inghitit galusca si am inteles acum de ce contul curent fara dobanda este totusi atractiv si acum ma pregatesc proactiv pentru marea jumuleala care vine, vine, vine ...
          • 0 (0 voturi)    
            Nu ai inteles nimic ! (Duminică, 10 mai 2015, 9:28)

            Silvian02 [utilizator] i-a raspuns lui Mumulea

            Nu ti-am zis ca nu sunt de acord cu plata CASS pe veniturile din dobanda bancara, ti-am explicat ca sotia a platit pe anul 2012 si apare cu contributie zero! ANAF trebuia sa verifice cine a platit dupa care facea impunerea cu diferenta de suma (daca erea cazul). Acum oamenii pierd timpul si bani cu comtestatiile, ANAF a pierdut bani publici cu instiintarile!
        • +1 (1 vot)    
          Depuneti contestatia (Sâmbătă, 9 mai 2015, 1:39)

          Ioana [anonim] i-a raspuns lui Silvian02

          Depuneti contestatia oricum. Ei trebuie sa o inregistreze cu data la care o depuneti. Mentionati ca ati facut cerere pentru extrasul de la CASS.
    • +8 (12 voturi)    
      Daca si-ar face control, ANAF s-ar inchide singur (Vineri, 8 mai 2015, 16:35)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui artware

      Demisia e putin pentru aceasta conducere haotica, iresponsabila si de o impertinenta crasa.
      Bataie de joc!
      Nu puteau sa analizeze prima data?
      Si de la dusmani ai primii mai mult bun simt...
  • +9 (13 voturi)    
    incompetenta si abuz (Vineri, 8 mai 2015, 15:27)

    subcultura [utilizator]

    Nu sistemul informatic este de vina, conform legii deciziile de impunere trebuiesc semnate de functionarii abilitati (inspector, director etc.)
    Asa cum orice gestionar raspunde pentru 10 lei minus la gestiune (unii chiar penal), asa ar trebui si astia sa raspunda.
    Ar trebui sa se termine cu mentalitatea asta functionareasca ca atat timp cat comiti un abuz in favoarea statului esti vazut bine.
    Tot abuz comite si incompetentul care elaboreaza si semneaza Ordine. In cazul asta nu se calculeaza prejudiciul total suferit de mii de oameni?
  • +7 (11 voturi)    
    mai aberant.... (Vineri, 8 mai 2015, 15:58)

    sebi [anonim]

    pentru anul trecut, pentru investitii pe piata de capital, in conditiile inregistrarii de pierderi de cateva mii de lei, se solicita plata aceleiasi sume, 468 lei !!!! asta in conditiile unui cetatean roman care locuieste in strainatate si nu are nimic cu sistemul asig de sanatate din romania.
    • +6 (10 voturi)    
      sunt si cazuri mai misto (Vineri, 8 mai 2015, 16:45)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui sebi

      cum ar fi sa plateasca cass pentru venituri din chirii un proprietar cetatean strain cu domicilul in strainate.
    • +2 (4 voturi)    
      Nu isi cunosc lgile de functionare... (Vineri, 8 mai 2015, 23:11)

      Matache M. [anonim] i-a raspuns lui sebi

      Cod Fiscal art. 67, alin. (1) si art. 296 indice 27 – persoana fizica nerezidenta nu datoreaza Contributii pentru Asigurarile Sociale.
      An de an le-am trimis certificate de rezidenta fiscala in afara Romaniei, am cetatenie dubla, romana si straina, am pasaport romanesc pentru cetateni cu domiciliul in strainatate, continua ca niste imbecili ce sunt sa trimita somatii parintilor mei, acolo unde am avut ultimul domiciliu declarat in Romania.
      Pana la urma cred ca voi irosi ceva timp si bani si le pun un avocat bun pe spinare, cred ca pot numi acest lucru hartuire.
      • +5 (5 voturi)    
        La fel am patit si eu (Sâmbătă, 9 mai 2015, 1:42)

        Ioana [anonim] i-a raspuns lui Matache M.

        La fel am patit si eu. Nu s-au oprit pana nu am dus (personal, can am fost in tara) dovada ca lucrez si platesc taxe inafara tarii. In plus am aratat pasaportul cu mentiunea domiciliului in strainatate. Pe ai mei nici nu I-a bagat in seama cand s-au dus sa explice.
      • 0 (0 voturi)    
        Si mie (Marţi, 12 mai 2015, 15:16)

        MonaB [utilizator] i-a raspuns lui Matache M.

        ... mi s-a intamplat acelasi lucru, desi am declarat schimbarea de domiciliu in strainatate din primele luni de cand am plecat din Romania. E clar ca vorbim de incompetenta!
  • +9 (13 voturi)    
    Opinie (Vineri, 8 mai 2015, 16:03)

    Adrian Popescu [anonim]

    ANAF este o institutie cu un mod de lucru militienesc. Sa se bucure de salariile pe care le incaseaza ( si de spagi ) caci din partea populatiei o sa aibe parte de altceva . Bugetari multi , scumpi si obtuzi care vor sa faca salarii pe seama sectorului privat care se ,, tiraste ,, intr-un mediu economic ostil creat de niste nemernici .
  • -7 (15 voturi)    
    Pe de alta parte .... (Vineri, 8 mai 2015, 16:08)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    Daca vedem pe cine a somat ANAF sa plateasca, sunt toti aia care nu platesc nimic si apar la televizor cu "sa ne dea primaria, e dreptul nostru"! Toti de la tara care nu produc nimic fiscalizat, si ne-am invatat sa le suflam in c*r de 25 de ani !
  • +9 (11 voturi)    
    Va luati de spagile ANAF va aratam noi (Vineri, 8 mai 2015, 16:10)

    Bogdan_100 [utilizator]

    exces de zel. Paralizam toata economia pana nu se dau spagile la loc. sa avem voie sa controlam pa cine vren si cu spaga stabilim noi. ANAF
  • -6 (14 voturi)    
    Si in plus ... (Vineri, 8 mai 2015, 16:16)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    nu se poate ca ei de 25 de ani sa nu plateasca NIMIC la sanatate, dar pretentiile sunt pana la cer! Sunt jumatate din populatia Romaniei cei de la tara, sa invete ca nu au doar drepturi! Pentru asta sunt cu ANAF!
    • +7 (9 voturi)    
      doi_oarecare (Vineri, 8 mai 2015, 16:26)

      artware [anonim] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      Cum ti se pare ca cineva care plateste sute de lei lunar la sanatate sa primeasca o astfel de hartie acasa, mergi la fisc si iti explica cum ca este o greseala, insa acea greseala o poti rezolva doar facand contestatie, adica timp si nervi,....iar respectivul functionar este poate si felicitat.
      cazur de acest gen sunt multe, aud ca la posta mai sunt cateva sute de hartii spre a fi trimise.
    • +6 (8 voturi)    
      si in minus... (Vineri, 8 mai 2015, 16:48)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      daca nu plateste, sa nu beneficieze. Dar nu impune la toti un bir ca sa ai bani de papat la partid. Eu, de ex, vreau sa renunt la CASS. Oricum imi platesc singur cand este cazul si nu servesc spitale de stat. Asta nu o spun ca sa ma dau mare, ci pentru ca prefer sa platesc pe acte spaga pe care as fi dat-o la acelasi medic. Este atat de simplu.
      • -3 (7 voturi)    
        hmmm (Vineri, 8 mai 2015, 17:32)

        invalidprotocol [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        Daca renunti la CASS atunci banuiesc ca nu vrei sa ai nici o tangenta cu sistemul medical public din Romania. Nu contribui nimic, nu primesti nimic. Ca si cum spitalele de stat din RO n-ar exista pentru tine (si familia ta).

        Ce se intampla insa daca ai o urgenta medicala? Un mic preinfarct sau te loveste o masina pe strada. Ca pentru tine nu exista SMURD, nu exista salvare, nu "servesti" spitale de stat, nu exista medici platiti de statul roman.

        Lasa-ma sa ghicesc, va trece din intamplare prin zona o salvare privata si te va duce la un spital privat. Care bineinteles ca vor incerca sa te salveze gratuit, urmand sa se inteleaga cu tine dupa aceea, asta bineinteles daca scapi.
        • +7 (9 voturi)    
          stii tu ceva, dar nu chiar (Vineri, 8 mai 2015, 18:19)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui invalidprotocol

          Urgentele ar trebui sa fie asigurate din bugetul consolidat. Vezi in sua: nu platesti nimic, primesti minimal in conditii proaste. Proaste pentru ei, ca la noi ar fi ok si asa. Sunt pentru sistemul de a nu da nimic fara contributie, dar prin nimic exceptez chestii gen urgenta.

          Apropo de care, nu ma intereseaza sa cotizez nici la pensii. Deloc. Si sunt in acelasi timp pentru pensi doar prin prisma contributivitatii. Fara exceptii, fara pensie minima indiferent de cotizare. Nu ai cotizat, munceste pana crapi. Eventual as asigura ceva gen azil pentru cazuri sociale. Prin cazuri sociale inteleg pe cineva care nu poate sa presteze fizic nicio activitate, nici macar sa adune hartii de pe jos sau sa stea pe un scaunel si sa indrume turistii. De posesiuni, altele decat toalele de pe el, nici nu mai zic.

          Lamurit acum?
        • +2 (2 voturi)    
          Gresit! (Sâmbătă, 9 mai 2015, 8:09)

          ticbis [utilizator] i-a raspuns lui invalidprotocol

          Omul a spus foarte clar ca prefera sa-si plateasca singur absolut toate serviciile medicale!
          Deci, in cazul unui accident pe strada, persoana respectiva poate apela fara probleme la salvare, dar in final va plati absolut toate serviciile de care a beneficiat, conform unui deviz detaliat: plata ambulantei, a combustibilului, a personalului de pe salvare, a primului ajutor, a cazarii si a tratamentului primit in spitalul de urgenta, a analizelor si a medicatiei, etc.

          Este un risc pe care individul si l-a asumat, deci va plati in asemenea cazuri.
          Eu nu vad nicio problema in asta!
          Pricepusi?
          • +1 (1 vot)    
            partial adevarat (Sâmbătă, 9 mai 2015, 17:18)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui ticbis

            Da, eu as fi dispus sa platesc si partea legata de urgente, dar am elaborat in alt comentariu. Ala ar trebui sa fie un serviciu basic oferit de stat si decontat de la bugetul general, nu de la cel al sanatatii. Dupa salvarea vietii, spitalizarea platita sau inapoi in strada daca nu ai asigurare si nu vrei sa platesti spitalizarea.
      • -1 (1 vot)    
        Asta este alta discutie ... (Sâmbătă, 9 mai 2015, 11:53)

        Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        Nu tine de ANAF. Ei doar isi fac datoria ...
        • +2 (2 voturi)    
          corect (Sâmbătă, 9 mai 2015, 17:13)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

          dar ANAF = STAT

          e ca atunci cand institutia de STAT x iti cere cazier care este emis tot de o institutie de STAT si ca sa-l obtii trebuie sa achiti taxa tot la o institutie de STAT. Nu cumva STATul asta ar cam trebui sa fie un pic logic si cu un pic de bun simt?
  • +8 (10 voturi)    
    aberatii (Vineri, 8 mai 2015, 16:40)

    Dumitru [anonim]

    Problema a fost semnalata de cateva luni, de cand au trimis aberatiile acestea in judetele Alba si Arad.
    Postacilor platiti sau mai putin pregatiti(ca sa ma exprim elegant), care sunt de acord cu aceste aberatii, le urez sa le ia Statul contributii la sanatate de 39 de ori mai mult decat au castigat(caz din famila mea: 12 lei venituri = 468 lei CAS), si 115xcastig = impozit pe venit + 78xcastig = contributii la CASS, iar la somaj de 3,5xcastig.
    Asa ca sa fie direct proportional, daca CAS este 5,5%, somajul este 0,5%, CASS/angajat = 10.8% si impozitul pe venit 16%.
  • +9 (11 voturi)    
    CASS pt conventii civile (Vineri, 8 mai 2015, 16:41)

    Nedumerita [anonim]

    Au primit somatii pt CASS si cei care nu tb sa primeasca, respectiv cei care au obtinut venituri din conventii civile. Pentru acestia, firma platitoare retine si vireaza contributia, ei nu au nimic de-a face cu vreo plata anticipata si/sau regularizare la sf de an. Deci acolo este cineva care HABAR NU ARE!!!!
  • +6 (8 voturi)    
    aberatie (Vineri, 8 mai 2015, 16:51)

    Nevermind [utilizator]

    In TOATA perioada pentru care se cere cotizatia, persoanele in cauza NU au beneficiat de asigurari de sanatate. Cine a avut probleme, trebuia sa duca adeverinta loc munca, cel putin. Japca cu logica zero.
  • +6 (8 voturi)    
    pe noi si pe mama noastra... (Vineri, 8 mai 2015, 18:32)

    tontu [anonim]

    Cu ANAF-ul pe post de "biciul lui voda" domnia sa Ponta ne "cadoriseste" cu biruri care de care mai aberante. Sa zicem bogdaproste si sa le uram " de sanate" lui, guvernului si parlamentului deopotriva.
  • +5 (7 voturi)    
    Mizerii (Vineri, 8 mai 2015, 21:00)

    dude [anonim]

    Baiatul meu care a implinit 18 ani in 2012 si i-am deschis un cont bancar a inregistrat VENITURI de 7 RON drept dobanda trebuie sa plateasca 468 Ron.
    Ce dracu sa mai spun?
    Intr-o comuna din Prahova cu o populatie de 3200 locuitori peste 950 au primit instiintare ANAF.
    Daca Ponta intelege ceva si vrea sa faca ceva din Ianuarie trebuia sa corecteze ce a facut in 2013.
    Dar asa ne trebuie NOI i-am votat!
  • +4 (4 voturi)    
    oita_stefan@from.ro (Sâmbătă, 9 mai 2015, 0:34)

    stefi [anonim]

    Mizeria e "baza minima de impozitare". Se pare ca fiscalitatea nu are legatura cu aritmetica. Legea nu a fost suficient timp in dezbatere publica si anomaliile nu au fost corectate. Ar trebui sa e tina cont pentru viitor ca legile se fac pentru termen lung si de aceea trebuie sa fie perfecte.
    • +2 (2 voturi)    
      bingo (Sâmbătă, 9 mai 2015, 17:19)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui stefi

      un alt punct pus pe i
  • +5 (5 voturi)    
    Legea este aberanta! (Sâmbătă, 9 mai 2015, 8:50)

    ticbis [utilizator]

    Legea este profund discriminatorie si chiar neconstitutionala!

    Un exemplu elocvent:
    Sa presupunem ca salariul minim brut pe economie e 900 de lei/luna.

    Avem un individ care primeste lunar din dobanzi bancare suma de 800 de lei/luna. Asta inseamna un castig anual doar din dobanda de 9600 RON. La o dobanda de 3% pe an, rezulta ca individul detine in banca un depozit de 320000 RON, adica aprox 72000 de Euro!

    Un alt individ castiga din dobanzi bancare 8 lei pe luna. Urmand acelasi rationament ca mai sus, anual inaseaza din dobanzi suma de 96 de lei, ceea ce corespunde unui depozit bancar in valoare de 3200 RON, adica 720 de Euro!

    Conform legii, ambii indivizi castiga lunar din dobanzi mai putin decat salariul minim brut pe economie (900 RON), deci vor plati aceeasi suma pentru CASS:
    5,5% x 900 lei x 12 luni = 594 RON/an
    Diferenta este ca unul plateste 594 lei/an din castigul de 9600 lei, in timp ce celalalt va plati la fel din castigul de 96 de lei/an!!!

    In mod normal, contributia la CASS ar trebui raportata strict la venitul realizat, asa cum sunt calculate toate celelalte taxe, impozite sau contributii, indiferent ca acesta este de 1 RON sau de 1000 RON. Cel mult, poate fi stabilit un prag in partea de maxim al acesteia, in niciun caz in partea de minim.
    Altfel, legea reprezinta in mod evident un abuz neconstitutional!
    • +1 (1 vot)    
      DECI (Sâmbătă, 9 mai 2015, 19:39)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui ticbis

      Cei care au mai puțin de 72 000 euro la bancă, trebuie să-i scoată, că altfel sunt pe minus!!!
  • 0 (2 voturi)    
    INCOMPETENTA (Sâmbătă, 9 mai 2015, 9:36)

    Ester [anonim]

    ANAF-ul prahovean a făcut doar exces de zel ?
    Dacă în anumite cazuri au aplicat ad litteram legea, în cazul soţului meu, nu au ca scuză decât prostia şi haosul ce domneşte în această instituţie. Soţul meu a primit o decizie de impunere pentru dobânzi bancare în condiţiile în care este salariat fără întrerupere de vreo 30 de ani şi mai are şi un salariu din care contribuţia la asigurările se sănătate este f. mare. În această situaţie, cum mai poţi caracteriza activitatea ANAF-ul prahovean?
  • +3 (3 voturi)    
    neconstituţional (Sâmbătă, 9 mai 2015, 10:04)

    Tom2 [utilizator]

    Se pare că limita de 6,5% a fost deja declarată neconstituţională, dar a fost introdusă din nou în codul fiscal...
    http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/124653
  • +2 (4 voturi)    
    Taxe pe venituri fictive (Sâmbătă, 9 mai 2015, 10:42)

    AlbuZahar [utilizator]

    Cum poate codul fiscal sa prevada taxe pe venituri inexistente?
    Daca ai castigat 48 lei intr-un an cum poti cotiza la stat CASS la o suma de 12×700 RON? Banii respectivi nu exista.
    Urmeaza o lege in care fiecare cetatean roman, indiferent de varsta si venituri, trebuie sa cotizeze la stat o suma minima (ex 50 RON lunar)?
    Impunerea taxelor obligatorii minime, fara sa tina cont de venituri, asa cum prevede codul fiscal in prezent, reprezinta un model de taxare medieval care a disparut in secolul XIX, odata cu aparitia statelor suverane si cu procesul de implementare a drepturilor universale/drepturile omului.
  • +5 (5 voturi)    
    Am platit ieri (Sâmbătă, 9 mai 2015, 11:08)

    Charles-Louis-de-Secondat [utilizator]

    Am platit ieri 468 de lei la ANAF neconditionat. Acum vad ca nu a fost o idee buna; Ma descurajaza sa mai dau bani daca se fac asemenea greseli. La noi institutiile statului sunt mult mai puternice decat cetatenii.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi