UPDATE Crestere mult peste asteptari a economiei in primul trimestru. Statistica a anuntat un PIB mai mare cu 4,2% pe primele trei luni. Clasamentul european

de Dan Popa, Claudiu Zamfir     HotNews.ro
Miercuri, 13 mai 2015, 10:10 Economie | Finanţe & Bănci

Cresterea economica in UE
Foto: Eurostat
In trimestrul I 2015, comparativ cu trimestrul anterior, Produsul intern brut a crescut cu 1,6%, iar fata de acelasi trimestru din anul 2014 Produsul intern brut a inregistrat o crestere cu 4,2%, a transmis miercuri Institutul National de Statistica. E drept ca o parte din aceste cresteri se datoreaza unor efecte statistice, INS operand revizuiri ale cresterii economice din trimestrele I, III si IV din anul trecut. Majoritatea economistilor anticipasera o crestere anuala intre 2,1-3%. "Ne asteptam la o crestere a produsului intern brut in trimestrul intai avand in vedere  anunturile  economice din primele luni ale anului, dar amplitudinea acesteia ne-a luat prin surprindere. Asteptam detaliile pentru a ne putea explica surpriza si pentru a revedea estimarile pentru urmatoarele trimestre. Pe partea de utilizare ne asteptam la contributii semnificative ale exporturilor (provenind mai ales din servicii) si ale consumului gospodariilor", a transmis la solicitarea HotNews.ro, economistul sef al Piraeus Bank, Camil Apostol. Intre statele Uniunii Europene, Romania a inregistrat cea mai mare crestere economica procentuala in trimestrul I al anului 2015 atat fata de trimestrul similar al anului trecut, cat si fata de trimestrul IV al anului 2014.

"Ca urmare a revizuirii seriei brute prin includerea estimarii Produsului intern brut pentru trimestrul I 2015 in seria trimestriala, seria ajustata sezonier a fost recalculata, indicii de volum fiind revizuiti fata de a doua varianta provizorie a Produsului intern brut pentru trimestrul IV 2014, publicata in comunicatul de presa nr. 81 din 7 aprilie 2015. Astfel :
-    rezultatele trimestrului I 2014, comparativ cu trimestrul IV 2013, au fost revizuite de la 100,3% la 100,1% ;
-    rezultatele trimestrului II 2014, comparativ cu trimestrul I 2014, nu s-au modificat;
-    rezultatele trimestrului III 2014, comparativ cu trimestrul II 2014, au fost revizuite de la 102,1% la 102,2% ;
-    rezultatele trimestrului IV 2014, comparativ cu trimestrul III 2014, au fost revizuite de la 100,7% la 101,0%.
Seriile ajustate sezonier se recalculeaza trimestrial ca urmare a modificarii modelelor adoptate, a numarului de regresori folositi, a modificarii seriilor brute si a numarului de observatii disponibile", se arata in comunicatul INS.

  • Ce spun economistii sefi din banci: Consumul a fost cel mal probabil "combustibilul" cresterii

"Cresterea economica raportata pentru trimestrul 1 este semnificativ mai mare decat asteptarile noastre si ale pietei. Pana la raportarile detaliate nu putem decat banui ca un rol important la avut consumul privat, in contextul in care cresterile exportului dau semne de incetinire. Mai merita remarcat si faptul ca si alte tari din regiune Slovacia, Ungaria au furnizat surprize pozitive similar, intr-un context total necorelat cu economia Germaniei care a furnizat  o crestere economica sub asteptari. Exista premisele ca sentimentul imbunatatit al consumatorilor sa se transmita gradual si catre mediul de afaceri, ceea ce are putea duce la reluarea activitatii de investitii care inca este in suferinta atat in zona privata cat si cea publica", explica Radu Craciun, economist sef al BCR .

 "Ne asteptam la o crestere a produsului intern brut in trimestrul intai avand in vedere  anunturile  economice din primele luni ale anului, dar amplitudinea acesteia ne-a luat prin surprindere. Asteptam detaliile pentru a ne putea explica surpriza si pentru a revedea estimarile pentru urmatoarele trimestre. Pe partea de utilizare ne asteptam la contributii semnificative ale exporturilor (provenind mai ales din servicii) si ale consumului gospodariilor, in timp ce printre categoriile care au un aport important pe partea de formare ne asteptam sa gasim serviciile si industria. Este interesant de asemenea de urmarit evolutia contributiei impozitelor nete. In ceea ce priveste revizuirile operate de INS: acestea sunt normale si apar prin inserarea noilor date culese", a transmis la solicitarea HotNews.ro, economistul sef al Piraeus Bank, Camil Apostol.

"Economia Romaniei a crescut cu 4,3% in ritm anual in T1 2015 potrivit estimarilor semnal, o surpriza pozitiva uriasa avand in vedere ca estimarea noastra era de 2,1% si media prognozelor analistilor din sondajul Reuters era de 2,7%. Mentionam, de asemenea, ca rezultatul a depasit toate estimarile si pare cu atat mai impresionant dupa expansiunea puternica din T1 2014. Cum datele recente privind vanzarile cu amanuntul au fost dezamagitoare, credem ca zona serviciilor (fara retail) a fost in mare parte responsabila pentru surpriza pozitiva, avand in vedere cresterea puternica a salariilor si dinamica buna a angajarilor din ultimele luni. Probabil si constructiile au contribuit la acest rezultat, in timp ce productia industriala a inregistrat o dinamica trimestriala buna, in pofida unei temperari in ritm anual. Cifrele detaliate vor fi publicate pe 4 iunie. Rezultatul pune riscuri semnificative de crestere asupra prognozei noastre de avans economic in 2015 de 3,3%, avand in vedere ca anticipam o accelerare a PIB-ului din T2 2015. Ne abtinem insa de la revizuirea prognozelor pana aflam ce s-a aflat in spatele cresterii economice puternice din T1 2015", noteaza ING Bank intr-un raport destinat investitorilor.

  • De unde ar mai putea veni cresterea economica

  • In trimestrul I 2015, comparativ cu trimestrul I 2014, productia industriala (serie bruta) a fost mai mare cu 3,3%, datorita cresterii industriei prelucratoare (+4,3%). Productia si furnizarea de energie electrica si termica, gaze, apa calda si aer conditionat a scazut cu 3,8%, iar  industria extractiva  cu 3,5%. Si pe serie ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate, producetia industriala a crescut cu 3,2%, ca urmare a cresterii industriei prelucratoare (+4,6%). Productia si furnizarea  de energie electrica si termica, gaze, apa calda si aer conditionat si industria extractiva au scazut cu 3,9%, respectiv cu 2,9%.
  • Cifra de afaceri din industrie, in trimestrul I 2015, fata de trimestrul I 2014, a crescut pe ansamblu cu 2,5%, datorita cresterii industriei extractive (+6,3%) si industriei prelucratoare (+2,3%). Pe marile grupe industriale cresteri ale cifrei de afaceri s-au inregistrat in sectoarele: industria bunurilor de capital (+7,7%), industria bunurilor de folosinta indelungata (+6,6%), industria bunurilor intermediare (+5,2%) si industria bunurilor de uz curent (+1,2%). Industria  energetica  a scazut cu 20,9%.
  • Comenzile noi din industria prelucratoare, in trimestrul I 2015, comparativ cu trimestrul I 2014 au crescut pe ansamblu cu 1,4%, datorita cresterilor inregistrate la urmatoarele grupe industriale: industria bunurilor de folosinta indelungata (+23,0%) si industria  bunurilor intermediare (+6,5%). Scaderi s-au inregistrat in industria bunurilor de capital (-2,2%) si industria bunurilor de uz curent (-0,5%).
  • Comparativ cu luna martie a anului precedent, castigul salarial mediu nominal net a crescut cu 7,2%.
  • Turismul a inregistrat si el cresteri. Sosirile inregistrate in structurile de primire turistica in trimestrul I 2015 au insumat 1608,9 mii, in crestere cu  12,6% fata de cele din trimestrul I 2014. Innoptarile  inregistrate in structurile de primire turistica in trimestrul I 2015 au insumat 3213,7 mii, in crestere cu 14,9% fata de cele din trimestrul I 2014.
  • Exporturile de bunuri, care au avut o valoare record in 2014 de 52,5 mld. euro, au continuat sa creasca in primele trei luni din acest an, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, avansul fiind de aproape 5%, la 13,4 mld. euro. 

Eurostat: Romania si Cipru, in topul UE

documente
(13 Mai 2015) PDF, 60KB

Intre statele Uniunii Europene, Romania a inregistrat cea mai mare crestere economica in trimestrul I al anului 2015 atat fata de trimestrul similar al anului trecut, cat si fata de trimestrul IV al anului 2014. 

Astfel, in trimestrul I al anului 2015, comparativ cu trimestrul precedent, topul UE este condus de Romania si Cipru (1,6%), urmate de Bulgaria, Spania (cate 0,9%), Slovacia (0,8%). Germania a avut 0,3%, Franta, 0,6%, iar Italia, 0,3%. Media UE a fost de 0,4%.

Comparativ cu trimestrul similar al anului 2014, in trimestrul I din 2015, topul UE este condus de Romnia (4,2%), Ungaria (3,1%) si Slovacia (2,9%). Germania a avut 1%, Franta, 0,7%, Spania, 2,7%, iar Italia, 0%. Media UE a fost de 1,4%. 

Asa cum se observa in ambele cazuri, cresterile procentuale ridicate la unele state sunt si rezultatul unui asa-numit efect de baza, adica avansul economic procentual este fata de un trimestru in care cresterea economica a fost doarte mica sau a avut loc chiar scadere in acel trimestru. 

De exemplu, in Romania, in trimestrul I al anului 2014 s-a rapoprtat la un moment dat scadere de 0,2%, pentru ca in trimestrul I al anului 2015 comparativ cu trimestrul similiar din anul precedent sa avem crestere de 4,2%. 

In mod similar, Cipru, o tara lovita puternic de criza , a avut crestere economica de 1,6% in trimestrul I al anului 2015, raportat insa la o trimestrul IV al anului 2014, cand a fost pe scadere cu 0,4% .



Citeste mai multe despre   











[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
10367 vizualizari
  • +18 (30 voturi)    
    Probabil (Miercuri, 13 mai 2015, 10:20)

    Jaj [utilizator]

    Probabil si asta se datoreaza DNA-lui, astfel banii nu se fura, ci se misca in economie.
    • +11 (17 voturi)    
      dna-ul (Miercuri, 13 mai 2015, 10:31)

      toxx [utilizator] i-a raspuns lui Jaj

      si faptul ca pontalau a taiat din investitii. trage de timp doar cu studii de fezabilitate pt autostrazi pana in 2016,pt ca sunt mai ieftine si nu afecteaza bugetul ca si cum ai da un avans pt o bucata de autostrada. apoi, Dumnezeu cu mila, sau vorba lui Ludovic IV - dupa mine potopul. e normal sa ai crestere cand nu bagi banii in nimic, si iei cu toate mainile incepand de la taranul care vinde 3 legaturi de ceapa pana la oamenii care lucreaza in servicii (ospatari, frizeri, etc), pe cand marii evazionisti isi vad de furat in continuare (nu s-a mai auzit nimic de ancheta de la Lukoil de exemplu).
      • +6 (6 voturi)    
        Greșești (Miercuri, 13 mai 2015, 13:32)

        trotuar [utilizator] i-a raspuns lui toxx

        Creșterea economică se leagă de PIB nu de bugetul țării.

        Dimpotrivă lipsa de investiții sau cheltuieli publice scade PIB-ul.

        PIB = consum + investiții + exporturi − importuri

        Nu știu cât e meritul lui Ponta sau e conjunctura externă mai mult, investițiile din Rusia se duc acum spre România și alte țări din Europa de Est.

        Pe de altă parte mă bucur că se produce mai mult în România și se exportă mai mult.
        • +2 (4 voturi)    
          Eeee (Miercuri, 13 mai 2015, 14:29)

          justin [utilizator] i-a raspuns lui trotuar

          Stai ca vine imediat un de-alde pehash sa-ti spuna ca nu e asa, ca stie el mai bine. Face si el un ban cinstit doar.

          Ai dreptate ca situatia din Rusia/Ucraina si chiar Ungaria ajuta mult in atragerea de investitii in Romania.

          Acum eu cred ca si Jaj are dreptate. Frica de DNA si mai nou ANAF e posibil sa-si fi spus si ea cuvantul.
          • +2 (2 voturi)    
            Oooo (Joi, 14 mai 2015, 1:08)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui justin

            daca-ti era dor de mine, atunci o sa-ti explic..

            cum se calculeaza pib-ul? intra statisticienii in fiecare curte, in fiecare intreprindere si numara "bobocii"? nu. estimarea trimestriala de tip "semnal" cum o numeste INS, este bazata pe "factori de productie". mai exact, este o ancheta statistica (teoretic are o marja de eroare.. practic nu se publica, dar metodologia spune ca ar fi de 0.2%) in intreprinderi din care se extrag informatii fiscale din care sa se identifice productia finala - TVA, impozite si accize... cu alte cuvinte, evaziunea fiscala afecteaza acuratetea acestei metode de calcul. cand evaziunea fiscala scade, PIB-ul creste.. oarecum artificial. ce creste cu siguranta sunt incasarile la bugetul de stat. deci tot e bine. acum ramane de vazut cum vor fi folosite aceste incasari. statul fiind cel mai slab administrator, daca banii sunt cheltuiti in loc sa fie investiti, este evident ca utilitatea economica a cresterii PIB se va pierde.
          • +1 (1 vot)    
            Anaf are un singur scop (Joi, 14 mai 2015, 10:41)

            Eeee hai [anonim] i-a raspuns lui justin

            Frica de dna si anaf e poveste.
            Anaf are ca unic scop uciderea afacerilor mici.
            Inchiderea magazinului pentru ca are diferenta de 15 lei in casa. inchiderea unei cafenele ca are diferenta de 120 ron cand a batut pe casa (deci plateste impozit) 14000 ron.

            Anaf paralizeaza industrii si distruge familii.
            La Doraly au blocat zile intregi activitate a sute de firme mici. - Au dat amenzi care realmente nici o firma mica nu le va platii....insa nu vor plati nici salariile ...pentru ca afacerea e inchisa de ANAF.
            Angajatii sa se duca la marii pietei. La hipermarket si sa scaneze produse 8 re / zi pe 800 ron.
            Cam asta face ANAF-ul

            Presedintele e marioneta, Ponta face apele pentru "marii industriasi" in comisioane
        • 0 (0 voturi)    
          esti sigur ? (Joi, 14 mai 2015, 11:07)

          toxx [utilizator] i-a raspuns lui trotuar

          "PIB = consum privat + consumul statului+ investiții + (exporturi − importuri)

          Componentele PIB:

          Consumul privat - este în mod normal cea mai mare componentă a PIB, reprezentând cheltuielile gospodăriilor în economie. Aceste cheltuieli pot fi clasificate în : bunuri durabile, bunuri perisabile și servicii. Exemple: hrană, chirie, bijuterii.
          Cheltuielile statului - sau consumul sectorului public, reprezintă suma tuturor cheltuielilor guvernamentale pentru bunuri finite și servicii. Include salariile angajaților din sectorul public, cumpărarea de armament etc
          Investițiile - includ investiții în fabrici, echipamente, inventar și nu include schimburile de active existente. De exemplu: construcția unei mine, cumpărarea de software, cumpărarea de mașini și echipamente. Cheltuielile gospodăriilor pentru noi locuințe fac parte din investiții.
          Exporturile - reprezintă exporturile brute ale unei țări, incluzând bunuri și servicii, destinate consumului într-o altă țară
          Importurile - reprezintă importurile brute.
          Notă: În calculul PIB se iau în considerare doar bunurile și serviciile destinate consumului final. Exemplu: un calculator = bun finit, un microprocesor este un bun intermediar. " Sursa: John Maynard Keynes. Deci pur aritmetic, daca scazi din investitii dar cresti cheltuielile aparatului de stat (pensii, ajutoare sociale, etc , etc) ce se intampla cu PIB-ul ?
          • 0 (0 voturi)    
            Nu cred că greșesc (Joi, 14 mai 2015, 12:29)

            trotuar [utilizator] i-a raspuns lui toxx

            "Deci pur aritmetic, daca scazi din investitii dar cresti cheltuielile aparatului de stat (pensii, ajutoare sociale, etc , etc) ce se intampla cu PIB-ul ?" Nimic sau scade. Dacă muți banii de investiții în salarii PIB rămâne constant pe când dacă îi muți în ajutoare sociale scade. Nu vorbim aici dacă e bine sau nu să faci investiții.

            G (government spending) is the sum of government expenditures on final goods and services. It includes salaries of public servants, purchases of weapons for the military and any investment expenditure by a government. It does not include any transfer payments, such as social security or unemployment benefits.
            • 0 (0 voturi)    
              tot pur aritmetic.. (Joi, 14 mai 2015, 13:49)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui trotuar

              daca iei cresterea in valoarea absoluta a PIB si o compari cu cresterea in valoare absoluta a datoriei publice si private, descoperi adevaruri triste..
              • 0 (0 voturi)    
                Ultima dată (Joi, 14 mai 2015, 14:46)

                trotuar [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                Deși nu este legat de subiectul creșterii PIB-ului și investițiile de care vorbeam mai întainte m-am uitat și după datoria publică căci nu am găsit date despre aia privată.

                La începutul anului era în scădere și in valoare absolută și raportat la PIB fața de aceași perioadă din 2014.
      • +1 (1 vot)    
        Ai perfectă dreptate... (Miercuri, 13 mai 2015, 19:25)

        marki [utilizator] i-a raspuns lui toxx

        Numai că celebrul „După mine potopul” aparține lui Ludovic al XV-lea, nicidecum al... IV-lea :)
        • 0 (0 voturi)    
          my bad (Joi, 14 mai 2015, 11:01)

          toxx [utilizator] i-a raspuns lui marki

          multam de corectare, am vrut sa scriu XIV dar tot greseam :)
    • -13 (21 voturi)    
      stiu, ponta n-are nici un merit (Miercuri, 13 mai 2015, 10:45)

      robotel corporatel [utilizator] i-a raspuns lui Jaj

      ponta n-are nici un merit pt cresterea economica, boc n-are nici o vina pt scaderea economica si in principiu sa-i punem la loc pe pdl-isti ca oricum economia merge fara influenta premierului si ponta e plagiator
      • +9 (17 voturi)    
        diferenta e (Miercuri, 13 mai 2015, 11:55)

        vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui robotel corporatel

        ca boc a guvernat tara in timpul celei mai grave crize economice din 1930 incoace. Ca o fi facut-o bine sau rau trebuie analizat relativ la contextul economic.

        Ponta cu majoritate absoluta in parlament, fara problema sa treaca ce lege vrea, si in context economic mai mult decat favorabil (tiparnita UE produce 60 miliarde de euro pe luna), reuseste sa franeze cresterea economica. Orice e sub 5% crestere pe an in actualul context, pentru Romania inseamna stagnare si guvernare proasta.
        • -6 (14 voturi)    
          nu e nicio diferenta (Miercuri, 13 mai 2015, 12:34)

          benihil [anonim] i-a raspuns lui vindicomvs

          ce inseamna sa fii indoctrinat!. oameni ca tine duc societatea in jos. asta se intampla cand IQ este mic...duci lipsa de idei proprii. ce-ti spun altii, este sfant. noroc ca este un guvern destept in tara asta care isi vade de treaba si construieste ce au daramat altii pana acum.
          • +4 (10 voturi)    
            esti cel mai bun exemplu (Miercuri, 13 mai 2015, 13:35)

            Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui benihil

            sa lauzi un guvern de infractori, stupizi la extrem si fara nici o idee de relansare. Daca a contribuit asa mult ponta la relansarea economiei Romanesti da un exemplu de masura luata si impactul ei economic. Zero cu zero. Economia a crescut, din pacate, conjunctural si nu natural sau dirijat. ceea ce inseamna fragilitate si risc. Culmea este ca vorbesti si de IQ probail al tau undeva sub 90 - psd-ul nu are admiratori, postaci sau membri cu IQ peste 100.
            • -3 (7 voturi)    
              Mda, (Miercuri, 13 mai 2015, 14:14)

              newlook [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

              Scrie cat vaca si in titlu si in articol...

              "Crestere mult peste asteptari a economiei in primul trimestru. Statistica a anuntat un PIB mai mare cu 4,2% pe primele trei luni. Clasamentul european", e dat chiar un clasament european in care Romania ocupa cea mai buna pozitie ...

              ...basistul, tot basist, adica invers, zice despre guvernul responsabil de aceasta crestere...
              ..."sa lauzi un guvern de infractori, stupizi la extrem si fara nici o idee de relansare"

              La el, la basist, e buna caderea economica ca pe timp de razboi facuta de Basescu/Boc.
            • +1 (3 voturi)    
              Bogdan_: 100 exprima, de fapt, ... (Miercuri, 13 mai 2015, 14:22)

              EU-74-RON [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

              ...IQ-ul? Te invidiez! Al meu e sub 100 si asta am aflat-o astazi de la tine! De fapt, desi m-am tot cantarit pana acum, n-am vrut sa dau crezare crudului adevar! Mereu ii apreciez pe cei care isi expun cunostintele si inteligenta public! Precum si pe cei care care dau note si diagnostice! Adevarati Sanitari ai Societatii!
          • +2 (2 voturi)    
            haha (Miercuri, 13 mai 2015, 15:20)

            vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui benihil

            in alte conditii te-as fi provocat sa ne comparam cv-urile.

            Am inteles, eu sunt indoctrinat, dar tu care ma combati cu "noroc ca este un guvern destept", tu nu esti. Tu esti un open minded si un ganditor desavarsit. Orice analiza economica facuta si de laureati nobel paleste in fata argumentului tau.
            Tu ai ideile proprii dar culese de la antena3, pentru ca, nu-i asa, acolo sunt toti eruditii.
          • 0 (0 voturi)    
            cine construieste? (Joi, 14 mai 2015, 11:09)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui benihil

            Hai sa vedem, pe masurate.. De exemplu, din articol aflam ca productia in industria prelucratoare a crescut cu 4.6%. Poti numi o masura din ultimul an (sau mai veche, dar cu bataie lunga) a guvernului Ponta care a impulsionat aceasta crestere? La exporturi, avem o crestere seminificativa (care explica si cresterea industriei prelucratoare). Ce a facut guvernul Ponta ca sa impulsioneze exporturile?..
        • +9 (11 voturi)    
          Boc a făcut și lucruri bune (Miercuri, 13 mai 2015, 12:40)

          ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui vindicomvs

          pe care Ponta le-a "îndreptat" în stil populist, parlamentarii își recapătă pensiile nesimțite, militarii au alt statut la pensie (ei nu sunt oameni în câmpul muncii, sunt altceva) , au început să curgă din nou "bolile" și handicapul ca măsuri de pensionare respectiv rotunjirea veniturilor etc. Ce vrea Ponta? Vrea ca România să fie bine și tot românul să prospere (și să câștige alegerile în 2016).
      • +3 (3 voturi)    
        Ponta-i "acoperit " de mari merite&onoruri (Miercuri, 13 mai 2015, 17:36)

        Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui robotel corporatel

        Fara Viorel am fi fost o tzara de pisicutzi dpdv economic, cu "dansul " la capatai suntem tigrii estului.
      • +1 (1 vot)    
        ce merit are ponta? (Joi, 14 mai 2015, 9:35)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui robotel corporatel

        Buna ziua,cred ca mai degraba meritele le are DNA-ul, ajutati si de conjuctura geo-politica, dar sa nu ne miram de aceasta crestere(care nu prea se simnte in puterea de cumparare), 4.2% este mult sub comisioanele de pina la 30% ptacticate, aici or fi intrind si cele 170 de tone carbune trasportat cu 20 basculante fara acte,
        si cel mai mare adevar ca vv ponta nu are nici cel mai mic merit sunt toate declaratiile facute in toate ocaziile ca guvernul nu mai lucreaza, si nu mai semneza nici-un act de frica DNA,
        de asta cred ca si cei care furau carbunele, nu aveau acte pentruca nu le semna nimeni
    • +9 (15 voturi)    
      Astia mint ca Ponta! (Miercuri, 13 mai 2015, 11:02)

      Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui Jaj

      NU FITI NAIVI! Ponta este vizat de DNA si minte poporul prin toate institutiile lasand sa se inteleaga ca fara el tara o va duce mai prost, acum fiind lapte si miere. A uitat sa ne spuna cum poti avea asemenea cresteri economice cand finantarile sunt sistate. Trebuie sa fii naiv, daca nu prost ca sa nu intelegi manipularile de 25 de ani pe care le face PSD.
    • -11 (17 voturi)    
      ponta e devina (Miercuri, 13 mai 2015, 11:45)

      bingo [anonim] i-a raspuns lui Jaj

      asta se datoreaza guvernului condus de ponta. este cel mai bun guvern pe care romania il are de la revolutie incoace. in sfarsit avem o tara condusa profesionist.
      • +5 (11 voturi)    
        Nene (Miercuri, 13 mai 2015, 12:46)

        CiprianNicolae2 [anonim] i-a raspuns lui bingo

        tu la ce filme te uiti ? Zi-ne si nouă . Să fi sf-uri ? Mie unul imi plac .
      • +6 (8 voturi)    
        Ponta e divin (Miercuri, 13 mai 2015, 13:37)

        Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui bingo

        Cea mai tare gluma de la revolutie incoace. Un tampit mitioman cocotat de infractori in fruntea unui guvern ce are recordul de ministri arestati. Am ras strasnic.. S-a strigat Bingo !
        • 0 (2 voturi)    
          guver de corupti (Miercuri, 13 mai 2015, 14:19)

          justin [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

          Ia zi-ne bogdane cam care ar fi ministrii aia corupti, aflati in arest? Cu nume, prenume si partid. Sa vada lumea cum stau lucrurile.

          Despre nuti ce mai stii? E bine sanatoasa? Plateste la sfarsitul lunii?
  • +1 (11 voturi)    
    nu prea se vede in buzunare, dar tot e de bine (Miercuri, 13 mai 2015, 10:32)

    jackalphonse [utilizator]

    sa i spuna cineva si lui tapalaga ca apocalipsa mai intarzie putin
  • +8 (12 voturi)    
    economia duduie... (Miercuri, 13 mai 2015, 10:50)

    demaGOGU [anonim]

    ...iar 70-80% dintre romani sunt sclavi cu salariul minim pe economie.

    unde ajunge aceasta plusvaloare creata?
  • +7 (9 voturi)    
    Crestere (Miercuri, 13 mai 2015, 10:53)

    DaniAndi [utilizator]

    Probabil o mare parte din "cresterea" asta e datorata si reducerii preturilor combustibilor fosili...reducere care nu va "tine" prea mult.

    In rest, cui trebuie sa-i multumim oare? Lu' Ponta? Lu' Iohannis ?
    • -7 (15 voturi)    
      multumim ca am scapat de boc-basescu (Miercuri, 13 mai 2015, 11:59)

      jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui DaniAndi

      ca pe vremea lor nu vedeai decat cresteteri de taxe, desfiintari, taieri salarii si imprumuturi la fmi.
      a ajuns si psd-ul sa fie mai bun ca ceva. nu credeam
  • +6 (8 voturi)    
    Decolam....nu alta !!!!! (Miercuri, 13 mai 2015, 11:02)

    polonyca [utilizator]

    "Statistica" asta o fi luat-o pe ulei saraca...!!!!!!!!! Eu am indoieli serioasa despre profesionalismul acestei raportari..... totul e politic !!!!!!!!!!!
    • 0 (0 voturi)    
      E ALTCEVA! (Miercuri, 13 mai 2015, 13:22)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui polonyca

      cand unul alearga 100m in 20 de secunde si apoi "progreseaza" si alearga in 15 secunde, a progresat oare fantastic, cu 50%?

      Si e fruntas fata de unul care progreseaza numai cu 1%, de la 9.8 la 9,7?

      deci trebuie dat concret in euro, pe cap de locuitor, nu in cifre relative.
  • +5 (9 voturi)    
    Convingator Dan Popa. Cel putin, pe... (Miercuri, 13 mai 2015, 11:10)

    EU-74-RON [utilizator]

    ...mine a reusit sa ma convinga. Diferenta dintre cresterea de 4,2-4,3 anuntata (estimativ) de INS si cea de 2,1-3,0 anticipata de analistii economici (care tot numai surprinsi sunt in ultimii ani, asta alaturi de FMI si Comisia Europeana) este data de, categoric!, revizuirea rezultatului trimestrului I 2014, comparativ cu trimestrul IV 2013, de la 100,3% la 100,1%...lipseste, din articol, preotul si lumanarea...
  • +6 (8 voturi)    
    Uraaa!!! (Miercuri, 13 mai 2015, 11:20)

    vuka [anonim]

    Vor fura mai mult. E de bine pentru guvernanti.
  • +4 (6 voturi)    
    nici problema... (Miercuri, 13 mai 2015, 11:27)

    liviu_ [utilizator]

    guvernu ponta va avea bani de pomeni in 2016... o sa scada tvau si la restul produselor si apoi o sa se laude ca au facut inca 1 km de autostrada (cu vreo 10 miliarde) in 2030
    una peste alta e o veste buna (daca nu e spusa de INS care stium cu totii cat de credibila e), dar daca aceasta crestele nu e cumulata cu investitii in infrastructura ... degeaba...
    la noi cum vine o cifra buna, in loc sa investim ca sa crestem si mai mult economia, noi dam pomeni electorale...
  • 0 (6 voturi)    
    Acest rezultat economic poate fi... (Miercuri, 13 mai 2015, 11:53)

    EU-74-RON [utilizator]

    ...inclus in cadrul motiunii de cenzura preconizata pentru sesiunea parlamentara in curs. Bine- nteles alaturi de cresterea, de peste 12%, fata de trimestrul I al anului trecut, a incasarilor la bugetul general consolidat, reducerile nesustenabile de CAS si TVA, pomenile electorale acordate pensionarilor, in invatamant si sanatate (,,suta lui Ceausescu''), celor cu handicap samd. Huuuooo Ponta!
    Este pur si simplu inadmisibil sa surprinzi, trimestre la rand, analistii economici...
    Tinand cont ca trimestrul II a fost Cenusareasa ultimilor (cel putin) doi ani, nu putem admite ca Ponta sa se poata lauda cu o crestere semestriala de (opinie proprie, al unui nesurprins) peste 4% (an/an)...
  • +9 (11 voturi)    
    ... (Miercuri, 13 mai 2015, 12:03)

    Sarmis [utilizator]

    ...singurul lucru care a crescut e nasul lui Pinochio.
    • +1 (3 voturi)    
      Bine surprins. Mai ales cand profesor de... (Miercuri, 13 mai 2015, 13:33)

      EU-74-RON [utilizator] i-a raspuns lui Sarmis

      ...economie ti-a fost Gepetto...
  • +4 (4 voturi)    
    cresterea asta o sa ne doara rau de tot la buzunar (Miercuri, 13 mai 2015, 13:23)

    ..13 [utilizator]

    Posibil ca aceasta crestere sa vina si din neasteptatele lucrari care s-au efectuat pe timpul iernii.

    Mereu trec pe langa un santier - apartine domeniului public - si vad ce se intampla acolo. Toata iarna lui 2015 au lucrat - acum au inceput sa crape cele lucrate...Deci stilul asta pompieristic, lucrul fara cap si coada, atunci cand nu trebuie, cu ce nu trebuie ne costa enorm la buzunar, dar totul arata asa de bine pe hartie...

    Nu asta este cresterea sustenabila....
  • +3 (3 voturi)    
    ma draga dar ce tari suntem... (Miercuri, 13 mai 2015, 13:26)

    ..13 [utilizator]

    Cresterea din RO este mai mare decat cea din USA...

    Oare cine a mintit de data asta?
    Putem sa incepem sa facem pariuri?
    Cine se ofera sa tina evidenta pariurilor? d.p.?
  • +4 (4 voturi)    
    DNA - cel mai mare investitor (Miercuri, 13 mai 2015, 13:41)

    arabu [anonim]

    Daca luam ca spaga pentru orice investitie publica a scazut in medie de la 15-20% la 5-10% putem spune ca DNA a adus mai multi bani statului decat orice investitor strain. DNA Keep up the good job!
  • +4 (4 voturi)    
    Crestere... (Miercuri, 13 mai 2015, 15:32)

    Tati [anonim]

    Toate cresc in tara asta, numai autostrazile stau pe loc... Investitii mari, ioc !
    • +2 (2 voturi)    
      gropile cresc enorm... (Miercuri, 13 mai 2015, 17:52)

      timp tamp [utilizator] i-a raspuns lui Tati

      Cel mai mult au crescut gropile pe drumurile naționale, atât ca număr cât și ca dimensiuni...bravo plăgiuță
  • +1 (1 vot)    
    Studiu clarificator, strict necesar chiar si acum! (Joi, 14 mai 2015, 9:24)

    hotnewsfil [utilizator]

    Pe calea pe care a mers incepand din anul aparitiei crizei financiare mondiale, din 2009, care a afectat puternic si tara noastra, Romania a ajuns azi la o crestere a PIB de 4,2%.
    Traian Basescu sustine ca el a avut o influenta determinanta in zilele aparitiei crizei, luand acele masuri de austeritate extrema, care au afectat in special populatia aflata la limita subzistentei - reducerea drastica (provizorie!) a salariilor (25%) si a pensiilor.
    Adversarii lui l-au acuzat pe fostul presedinte ca a adancit inutil saracia celor si asa saraci, ei (adversarii) sustinand ca, daca ar fi fost ei la putere in acea perioada ar fi rezolvat mai rapid si mai bine problema crizei, fara sa afecteze negativ populatia si fara sa se atinga de fondurile rezervate, de Boc, pentru investitii singurele creatoare de noi locuri de munca si de crestere a nivelului general de trai.
    Traian Basescu isi trece in contul succeselor lui, ca presedinte, masura radicala de evitare a crizei, de asigurare a banilor necesari pentru salarii si pensii.
    Fostul presedinte sustine ca, fara masura luata de el, tara nu s-ar fi redresat rapid, nu s-ar fi ajuns la ritmul actual de dezvoltare a economiei.
    Este de mentionat ca, pentru a ajunge la nivelul mediu actual al tarilor dezvoltate, este necesar ca PIB sa creasca zece ani consecutivi cu min 5%.
    Ca sa ii putem masura obiectiv aprecierile lui Traian Basescu in aceasta problema, economistii experti in economie, cu pregatire practica, nu numai teoretica, s-ar cuveni sa elaboreze un studiu in care sa compare metoda 'Traian Basescu' de iesire din criza (2009), cu o alta metoda, pe care ar fi aplicat-o atunci adversarii lui, cei care il condamna ca ar fi distrus tara in timpul mandatelor lui.
    Unde ar fi ajuns acum tara, la ce nivel, cum s-ar fi dezvoltat investitiile, educatia, sanatatea, buna starea generala a populatiei.
    Fara un astfel de studiu, nu stim cine are dreptate in problema metodei de iesire din criza - Basescu sau adversarii lui!
    • 0 (0 voturi)    
      "mici" inadvertente: (Joi, 14 mai 2015, 10:12)

      victor L [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      - " reducerea drastica (provizorie!) a salariilor (25%) si a pensiilor."
      A pensiilor, NU.
      - "Fara un astfel de studiu, nu stim cine are dreptate in problema metodei de iesire din criza - Basescu sau adversarii lui! "
      Deocamdata, metoda aplicata de Boc-Basescu a dat roade. Un studiu ar fi irelevant, deoarece ar fi doar teoretic. Ar trebui sa ne intoarcem in 2009 si sa aplicam metodele "adversarilor lui Basescu".
      Se sparie gindul :P
      • +1 (1 vot)    
        Studiu de caz - se poarta! (Joi, 14 mai 2015, 14:45)

        hotnewsfil [utilizator] i-a raspuns lui victor L

        Eu sunt de parerea dumneavoastra! Am sarjat!
        Textul meu este o provocare adresata celor care stiu sigur, sigur ca Traian Basescu a gresit, ca "altfel" trebuia sa se rezove marea problema a crizei.
        Sigur, acum se vor gasi multi savanti, dupa razboi, care vor macina teorii, protejati de imposibilitatea verificarii.
        Dar, teoretic, ca lectie, "savantii" ar trebui sa se aplece asupra problemei, sa o predea la orele de 'aplicatie' a teoriilor predate studentilor lor.
        DA, nu au fost reduse pensiile!


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi