Isarescu, indirect, catre Guvern: Ar fi o eroare sa cedam tentatiei de a opta pentru masuri cu consecinte temporare, in detrimentul dezvoltarii pe termen lung

de Dan Popa     HotNews.ro
Miercuri, 15 iulie 2015, 14:50 Economie | Finanţe & Bănci

Mugur Isarescu, Guvernatorul BNR
Foto: Agerpres
"Ar fi o eroare sa ignoram lectiile crizei internationale si experientele noastre, cedand tentatiei de a opta pentru masuri cu consecinte temporare, in detrimentul dezvoltarii pe termen lung. Nu exista substitut la politicile macroeconomice echilibrate, corect implementate si corect explicate. Aceasta perspectiva pe termen lung impune deci ca in centrul politicilor economice sa se afle nu numai managementul cererii agregate, dar si obiectivele stabilitatii macroeconomice, sa se afle deasemenea dezvoltarea durabila si imbunatatirea competitivitatii economiei romanesti", a spus miercuri Guvernatorul BNR Mugur Isarescu, la lansarea unei monede cu ocazia a 150 de ani de la nasterea regelui Ferdinand I. La discurs au asistat presedintele Klaus Iohannis, membrii Consiliului de Administratie a BNR, sefi de banci comerciale, dar si oameni politici.

Lansarea acelei monede i-a oferit Guvernatorului un bun prilej de a avertiza cu privire la riscurile pe care Guvernul doreste sa si le asume odata cu masurile din Codul Fiscal, riscuri condamnate in termeni duri si de presedintele Iohannis.

Acesta a arata miercuri ca inca analizeaza noul Codul Fiscal din punct de vedere al "oportunitatii promulgarii" , adaugand ca simpla scadere a taxelor nu garanteaza cresterea economica si ca Romania nu isi permite experimente economice.

 "As putea invoca, drept exemplu, noul Cod fiscal, pe care chiar zilele acestea il analizez, pentru a decide asupra oportunitatii promulgarii sale. Nu stiu cum s-a strecurat aprecierea ca acest Cod fiscal ar revolutiona finantele Romaniei, prin simpla reducere a unor impozite. Cred ca n-ar trebui sa ne preocupe doar scaderea taxelor, ci si maniera in care se face aceasta. O asemenea schimbare este utila, insa fara sa puna in pericol anumite beneficii, cum ar fi sustenabilitatea finantelor publice, care a fost consolidata, cu eforturi serioase, in ultima perioada. In plus, aflati totusi in prag de an electoral, trebuie sa intelegem distanta dintre tentatia politica si realitatea economica", a declarat Iohanni.

Presdintele a precizat ca, in contextul actual, atat economic cat si geopolitic, se impun abordari prudente, responsabile pentru starea finantelor publice, si echilibre economice.El a facut apel la responsabilitate, afirmand ca "istoria recenta arata ca nu ne mai putem permite experimente economice sau politici publice cu jumatati de masura, mai ales cand acestea atenteaza la aspiratiile noastre de libertate si prosperitate pe termen lung".

In context, presedintele a spus ca este nevoie sa se renunte la cateva iluzii, cum ar fi aceea ca dezvoltarea se poate obtine pe deficite sau datorie publica:

"Devine imperativ sa renuntam la cel putin cateva iluzii: in primul rand, iluzia ca prosperitatea se poate construi pe deficite bugetare si datorie publica, rostogolita continuu, de la un an la altul; apoi, iluzia ca politicile monetare si fiscale pot compensa absenta reformelor reale; nu in cele din urma, iluzia ca odata ce prosperitatea a fost obtinuta, ea nu se va mai pierde, ceea ce este profund gresit. De aici si nevoia pentru o noua abordare, una bazata pe responsabilitate si principii sanatoase"

Ce a spus miercuri, Isarescu:
  • Intre 2000 si 2008, economia romaneasca a crescut intr-adevar rapid, pe fondul intrarilor masive de capital ca urmare a aderarii la NATO si Uniunea Europeana. Politicile fiscale si salariale prociclice precum si evolutia, greu de controlat, a creditului in valuta au accentuat cresterea economica la limita supraincalzirii, reversul constituindu-l acumularea unor dezechilibre macroeconomice considerabile.
  • Eforturile de restabilire a echilibrelor macroeconomice, derulate impreuna cu partenerii institutionali internationali, au fost dureroase.
  • Deficitul de cont curent a fost corectat de la peste 13% in 2007 la valori sub 1 la suta, inflatia medie anuala a coborat la minime istorice de la un nivel de peste 9% inainte de 2006. Efortul sustinut de consolidare fiscala a condus nu doar la eliminarea deficitului excesiv, ci si la atingerea obiectivului pe termen mediu de deficit structural (1 la suta) la sfarsitul anului trecut. In acelasi timp, productia a revenit la nivelul din 2008, cresterea economica fiind acum nu doar robusta, judecand dupa standardele actuale la nivel european, ci - de aceasta data - si sustenabila.
  • Misiunea viitoare a politicilor economice este aceea de a pastra echilibrele restaurate cu atata truda, de a da dovada de prudenta si masura in dozarea deciziilor viitoare, deplasand totodata accentul spre reforme structurale de natura sa amplifice potentialul de crestere a economiei romanesti.
  • Macrostabilitatea nu este un scop in sine. Ea este baza dezvoltarii sustenabile, dar are si efecte concrete importante. Niciodata Romania nu a avut costuri de finantare mai scazute ca in prezent si aceasta nu numai datorita reducerii dobanzilor pe plan international, ci si datorita reducerii semnificative a primei de risc.
  • Efectul benefic se resimte atat la nivelul bugetului cat si la nivelul economiei in general. Acest proces nu este insa ireversibil. El depinde de pastrarea macrostabilitatii.
  • Necesitatea unei asemenea linii de actiune este si mai evidenta in contextul procesului de trecere la moneda unica europeana.
  •  Trebuie sa consolidam si bazele , dar sa stimulam si varfurile. Putem face toate aceste lucruri incurajand functionarea mecanismelor pietei, competitia nedistorsionata si consolidarea institutiilor capabile sa stimuleze pasii inainte. De asemenea, nu putem spera sa fim competitivi in contextul actual al unei economii globalizate fara o infrastructura adecvata si fara un sistem de invatamant performant.
  • A nu actiona in sensul imbunatatirii acestora inseamna, practic, a ne exclude din circuitul mondial al capitalului si, pe cale de consecinta, al inovatiilor, ceea ce ar echivala cu o perpetua ramanere in urma in ceea ce priveste standardul de viata. Trebuie sa fim bine pregatiti pentru perioada urmatoare atat din perspectiva consolidarii integrarii europene, a aderarii la moneda unica dar si a capacitatii noastre de a face fata unui context economic si politic european deloc linistit, mereu in schimbare, in care solidaritatea europeana este uneori pusa sub semnul intrebarii.


Citeste mai multe despre   









7606 vizualizari
  • +8 (10 voturi)    
    ... (Miercuri, 15 iulie 2015, 15:31)

    a.nonim [utilizator]

    Ar fi o eroare? Pai asta facem de 25 de ani...
  • 0 (12 voturi)    
    lapsus (Miercuri, 15 iulie 2015, 15:34)

    Mazeta [utilizator]

    „...iluzia ca prosperitatea se poate construi pe deficite bugetare si datorie publica, rostogolita continuu, de la un an la altul”.

    Știu că există câteva țări care și-au construit prosperitatea tocmai pe deficite bugetare și datorie publică, însă nu mai știu care. Poate ne ajută dl. Popa
    • +3 (5 voturi)    
      Auzi, (Miercuri, 15 iulie 2015, 20:00)

      Jar [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      fa?Radu Vasdile,D-zeu sa-l ierte,dupa ce l-a dat jos Constantinescu,perora pe la Tuca despre dezvoltarea prin inflatie,dand ca ex.Turcia.La numai o luna ,Turcia cerea de al FMI 15 mld.de dolari impeumut.
      Dezvoltarea prin inflatie are meritul ei,da' numai asa cum o face Germania.Adica,chletui mai mult decat produci,da' cu bun simt.
      Oricum,eu nu-s de acord nici cu asta.
  • +7 (9 voturi)    
    "indirect" ??! (Miercuri, 15 iulie 2015, 15:51)

    lili [anonim]

    De ce INDIRECT si NU direct?!
    Uitati-va ca dl Isarescu tot vorbeste spunand una si alta despre efectele riscante ale acestui nou Cod Fiscal la acest moment, dar NU pronunta macar cuvantele Cod Fiscal!!!
    Indirectul asta il lasa pe populistul Ponta sa faca pomeni electorale in disperare si-l mai lasa sa-i atace pe toti cei care NU sunt de acord cu noul Cod Fiscal, inclusiv partenerii externi, CE, FMI si BM!!
    Desi nu este prima data cand Dl isarescu expune aceste idei potrivnice noului Cod Fiscal la acest moment, totusi V ponta NU l-a atacat niciodata pe Isarescu, dar i-a atacat pe toti cei care sunt impotriva Codului Fiscal ca fiind impotriva dezvoltarii explozive a Romaniei(!!) si a suveranitatii noastre economice(!!!!!) !
    De ce dl Isarescu NU spune DIRECT ca noul Cod Fiscal nu este potrivit momentului?!
    Pacat, tare as fi vrut sa vad reactia lui Ponta la declaratii DIRECTE ale dlui Isarescu pe tema noului Cod Fiscal!!
    • +1 (5 voturi)    
      acest don guvernator... (Joi, 16 iulie 2015, 10:10)

      capatu` satului [anonim] i-a raspuns lui lili

      trebuia de mult condamnat;
      din pacate este sustinut de sleahta de hoti care este la putere de 25 de ani;

      rapid am sa enumar 3 erori majore, care au distrus bancile si economia - de fapt nu sunt erori ci sunt fapte mult mai grave:
      1. devalorizarea intentionata a leului: luata asa pe sestache in anii `90 si recunoscuta de don` guvernator relativ recent ca fiind o greseala - binenteles impactu` economic al acestei masuri nu l`a calculat nimeni ca dadea o suma cu prea multe zerouri;
      2. mentinerea unei dobanzi pozitive exagerate, care a franat puternic economia in perioada 96-2000, pt. cine a uitat BIR dadea si 180 %/an;
      3. relaxarea creditarii in tara dupa criza subprime si falimentu` lehman - la noi au aparut creditele cu buletinu` dupa ce bancile nu mai dadeau credite in vest - curat prudential

      toate aceste masuri ale bnr nu sunt erori ci fapte grave care au distrus mai multe vieti decat politica inteleapta a securistilor pecerishti in ultimii 25 de ani;

      PS. era sa uit, vezi don guvernator ca mie`mi da cu virgula: scaderea TVA la alimente a insemnat o crestere majora a consumului si a incasarilor bujetare: asa ca lasa minciunile pe mana politicienilor si mai pune un pic mana pe carte; altfel o sa ajungi cum se zice pe la noi FARA CARTE, FARA VIITOR,

      iubesc tradarea dar urasc pe TRADATOR.
      • 0 (2 voturi)    
        serios??? (Joi, 16 iulie 2015, 10:44)

        marius [anonim] i-a raspuns lui capatu` satului

        domnu de la capatu' satului...ia sa o luam te rog pe puncte, si te rog nu o considera ca o aparare a lui Isarescu, nici eu nu prea il inghit, dar a fost o constanta pozitiva in tara asta:
        1. devalorizarea intentionata a monezii nationale a fost facuta de fapt de populatie si de catre smecherasii care s-au ridicat imediat dupa revolutie, nu de catre BNR...in cazul in care nu stii, toate fabricile noastre au fost privatizate, ca deh, omul stie mai bine decat statul si apoi vandute la fier vechi, lumea cumpara valuta in nebunie de frica devalorizarii
        2. Nu stiu ce sa zic, nu mai tin minte atat de bine dar poate ca a mentinut o dobanda pozitiva mare pentru ca avea nevoie de lichiditati...?
        3. asta a fost o greseala majora, dar parca tin minte ca a iesit de cateva ori si a zis ca nu e chiar ok, nici de creditele cu buletinul nici de creditele in monezi exotice...

        Cel mai mult m-a deranjat ca dumneata crezi ca scaderea TVA la alimente va genera sau a generat o crestere a cheltuielilor...paai...vrei sa calculam domnu? ca un procent de 20-50% din acea scadere, in functie de patron, s-au dus in buzunarul firmelor? sau matale chiar crezi ca o paine care era in iunie 1 leu este 0.85 lei?
        In cel mai bun caz!!!! impactul la buget va fii 0, dar tare imi este ca nu va fii chiar asa, va fii cu ceva minus, poate peste vreo 2 ani va fii 0, dar nu va mai sta nimeni sa calculeze atunci....
        Da, unele masuri din codul fiscal sunt bune, foarte bune chiar, dar nu ni le permitem!!!!
        • 0 (0 voturi)    
          As vrea sa mai adaug un lucru (Joi, 16 iulie 2015, 12:57)

          JohnnyBoy [utilizator] i-a raspuns lui marius

          Prin 2010 a aparut o initiativa legislativa in parlament ca bancile sa poata refinanta creditele clientilor proprii care sunt buni platnici, fara reevaluarea garantiei.(cauta in presa, s-a scris mult despre asta) Adica daca eu mi-am luat o casa in 2007 - 2008 pentru care am facut un credit de 100 000 eur cu o dobanda de X% si intre timp dobanda a mai scazut la noile produse, si am fost bun platnic, sa pot sa imi refinantez creditul la aceeasi banca pentru a plati o rata mai mica, fara sa mai fie reevaluata garantia. Isarescu si gasca lui au sarit ca arsi, si au spus ca nu se poate fara reevaluarea garantiei. Am fost uimit de logica acestora: adica sunt bun sa platesc 500 eur luna , dar nu sunt bun sa platesc 400 eur ? Legea spune ca garantiile trebuie reevaluate in fiecare an, daca nu acopera valoarea creantei, trebuiesc aduse gatantii suplimentare. Dar ei nu o aplica pentru cei care sunt buni platnici,cum ar trebui, pentru ca asta ar insemna ca ceara garantii de la 70% din debitori buni platnici, lucru imposibil de realizat. Deci iti dau in cap cu regulamentul numai cand e in interesul lor. Intentionat te tin captiv intr-un produs mai scump. Intelegi tu cam in interesul cui lucreaza aceasta constanta prezenta pozitiva in economia romaneasca ? Cum pot sa am incredere intr-un asemenea individ ?
  • +4 (6 voturi)    
    s-a simtit emotia... (Miercuri, 15 iulie 2015, 16:12)

    ..13 [utilizator]

    ..cel mai greu cuvant rostit de MI a fost "nedistorsionat".
    Poate sa fie o problema emotionala legata de subiect.

    Am apreciat reluarea mentionarii rolului deosebit acordat in economie:
    1 infrastructurii
    2.invatamantului.
  • +4 (16 voturi)    
    daca nu acum, atunci cand (Miercuri, 15 iulie 2015, 16:38)

    JohnnyBoy [utilizator]

    Sa ne explice luminatia sa, mare ilustru si trimisul lui Dumnezeu pe pamant, cu subiect si predicat, fara sa ne vorbeasca in pilde, cam cand ar fi un moment bun sa scadem taxele daca nu atunci cand suntem in crestere economica accelerata (derivata a 2-a > 0, cat tot a fost bacu la mate). Am inteles, cand o luam la vale a trebuit sa crestem taxele, acum de ce nu putem aplica logica inversa ? Numai vorbe goale, fara nici o alternativa concreta la aceste modificari,macar sa spuna clar in plm, ca ma si enervez acum, ce ar trebui sa facem ? M-am saturat de discursuri de genul 'sa fie bine ca sa nu fie rau' !
    • -3 (7 voturi)    
      Politica anticiclica ... (Miercuri, 15 iulie 2015, 17:44)

      Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui JohnnyBoy

      Iti spune ceva? Banuiam ca nu!
    • +1 (9 voturi)    
      pai ti-a spus odata: (Miercuri, 15 iulie 2015, 17:53)

      RaduConstantin [utilizator] i-a raspuns lui JohnnyBoy

      cand economia se va stabiliza, (nu cand e pe crestere/scadere), ti-e greu sa te concentrezi pe comunicat? Te mai dai si expert in derivate! Acum poate ca economie creste dar n-are o sustinere constant solida, de perspectiva; cresterea nu este bazata pe o productie interna sanatoasa, de durata. Este o crestere mai mult "din condei". Asta iti transmite guvernatorul bancii si inteleg ca poate ti-e greu sa-i interepretezi vorbele, nu inteleg insa cum de nu-ti dai seama de propriile limite si te trezesti vorbind aiurea.
      • +3 (5 voturi)    
        fiecare cu parerea lui (Joi, 16 iulie 2015, 0:01)

        JohnnyBoy [utilizator] i-a raspuns lui RaduConstantin

        Eu inteleg ce spune, asa limitat cum sunt (fata de altii care nu au limita in intelepciune) insa am alta parere pe care sunt liber sa mi-o exprim. Ca ii deranjeaza pe unii ca tine ca nu sunt fanul unuia care a obladuit cele mai mari tzepe date romanilor, este treaba lor, eu unul nu pot sa le trec cu vederea.
        • 0 (0 voturi)    
          Aici nu este vorba despre (Joi, 16 iulie 2015, 15:50)

          Radu [anonim] i-a raspuns lui JohnnyBoy

          a fi sau nu fanul lui Isarescu ci despre ceea ce spune acesta. Constat insa ca nu poti judeca obiectiv o afirmatie daca ea este facuta de cineva pe care nu-l ai la pipota. Nu cred ca ti-a cerut cineva sa-i treci cu vederea lui Isarescu, pacatele insa una-i una, iar alta-i alta. Ceea ce spune el acum este correct si daca mongoloidul din fruntea guvernului continua sa se joace de-a economia cu tara, o sa ne gaseasca bicutile pe toti in maxim doi-trei an de-acuma-ncoloi! Intelegi acuma?
    • +1 (9 voturi)    
      bravo (Miercuri, 15 iulie 2015, 18:24)

      IO [anonim] i-a raspuns lui JohnnyBoy

      Felicitari pentru opinia dvs!
      Cam aceeasi parere o am si eu!?
      Niciodata nu este bine! daca e hais dece nu e cea ..
      daca e cea..de ce nu este hais!
      La astia niciodatanu este bine! Daca poporului da sa ii mearga ceva mai bine..stramba din nas! Dar omul asta de unde e platit! ?
      De cine e platit!?
      • 0 (0 voturi)    
        naspa... (Joi, 16 iulie 2015, 13:07)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui IO

        Isi face singur banii din care se plateste pe sine si restul angajatilor - capitalism in toata regula....

        Ca sa tina martoaga pe drum calaretul mereu face hais când iapa o ia pe o parte si vive-versa...

        Astia cu studii spun ca se aplica politicile anti-ciclice - matale intelegi ce vrei si iei ceea ce iti convine...
    • +3 (9 voturi)    
      o singura intrebare (Miercuri, 15 iulie 2015, 18:29)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui JohnnyBoy

      unde vezi tu crestere economica? in statisticile lui Ponta? asa au raportat si grecii ani de zile statistici coafate si acum se sparge buboiul si ii cam ustura.
  • +3 (7 voturi)    
    traitul pe banii altora (Miercuri, 15 iulie 2015, 17:21)

    Paul_ [anonim]

    Inainte de 89 erau in jur de 800.000-900.000 de bugetari. Acum sunt 130.000... si nu au fost angajati mai multi profesori sau doctori iar numarul militarilor a scazut. Cifrele astea le-a spus d. Isarescu.

    Deci daca, se ajunge la concluzia ca scaderea impozitelor duce la dezichilibre atunci solutia este scaderea cheltuielilor statului.

    PS: In Elvetia comunele vecine se unesc pentru a scadea cheltuielile.
    • -2 (4 voturi)    
      Poftim... (Miercuri, 15 iulie 2015, 19:55)

      DanDare [utilizator] i-a raspuns lui Paul_

      ...amice cati ani ai ?

      Inainte de 89 TOTI erau bugetari. Nu exista intreprindere privata, decat cu mici exceptii !

      Pe la orele de istorie ai trecut ?
      • +2 (4 voturi)    
        :)) (Miercuri, 15 iulie 2015, 22:45)

        Paul_ [anonim] i-a raspuns lui DanDare

        In monetul de fata angajatii CFR sunt considerati bugetari? Dar cei TAROM? Dar cei de la Hidroelectrica? Deci..?

        Intrebati-l pe d. Isarescu ce inseamna bugetar ca este mai in varsta. :) D-lui a spus ca erau 800.000- 900.000 inainte de '89.
    • +3 (3 voturi)    
      DAR (Miercuri, 15 iulie 2015, 22:59)

      IO [anonim] i-a raspuns lui Paul_

      DAR ,a MAI
      te uiti monser!?
      ia vezi ca a crescut fondul bugetar la maxim! securistii huzuresc
      armata dispare
      dar arnautii se inmultesc!
  • +1 (5 voturi)    
    ... (Miercuri, 15 iulie 2015, 17:35)

    Sarmis [utilizator]

    Un moment foarte bun este cand dai afara din functionarimea de prin ministere si agentii...Adica din plimbatorii de hartii ca sunt prea multi.

    Un alt moment bun este cand tai ajutoarele sociale (sigur cu exceptia persoanelor care chiar au nevoie de ele) Acum insa toti tiganii isi pun fundul in BMW si se prezinta sa-si ia banii. Faci asta pentru ca scaderea taxelor ar urma sa lase la dispozitia firmelor mai multi bani. Iar acesti bani ar putea fi utilizati si pentru crearea de noi locuri de munca.

    Ponta face insa exact ce a facut si Tariceanu cand a avut multi bani pe mana. Sper sa te ajute memoria sa-ti amintesti ce s-a intamplat dupa cateva luni.
    • +3 (5 voturi)    
      Boala institutiilor de stat - pilele politice (Miercuri, 15 iulie 2015, 20:14)

      Bozi [utilizator] i-a raspuns lui Sarmis

      Omule, marea majoritate a functionarilor de prin ministere si agentii sunt pile, aduse acolo de toate partidele si ramase inclusiv de pe vremea lui Boc. Cum sa-i dai afara? Daca ii dai, platesti despagubiri de ne ustura undeva pe toti (ca se platesc de la noi toti) Cand va inceta practica capusarii institutiilor de stat cu amantele, rudele si prietenii vom putea vorbi de performanta in sistemul public.
      • +2 (4 voturi)    
        ... ai dreptate (Miercuri, 15 iulie 2015, 22:53)

        Paul_ [anonim] i-a raspuns lui Bozi

        Ai dreptate daca vrei sa ii concediezi cate unul. De aceea trebuie desfiintate departamente intregi.

        De exemplu sunt concediati 80% din birocratii ministerului educatiei si sunt crescute salariile profesorilor (cine va face greva in acest caz? :) ).

        Economiile facute cu intretinerea cladirilor si achizitiile institutiilor se scad taxele si impozitele.
  • +2 (4 voturi)    
    Isarescu o da acum pe pasareasca ... (Miercuri, 15 iulie 2015, 20:13)

    DanDare [utilizator]

    ... ca sa poata sa zica " v-am spus eu..." in cazul in care iese rau si daca e bine, atunci " cine ? EU ? ... eu n-am spus asa ceva ".

    Pe de alta parte scadera taxelor in general duce la scaderea evaziunii, evident pana la un punct. Hotul care asa s-a nascut nu va plati taxe nici de 1% din orice , pt ca asa ii este firea !
    Eu nu intelg de ce nu vine Ponta , care a avut inteligenta sa propuna aceste reduceri si sa zica ca " uite, ca sa compensam golul fiscal creat, vom creste colectarea cu ajutorul ANAF . Politia Economica, etc..." Sunt convins ca unii cetateni s-ar oferi voluntari sa ajute avand in vedere cum se fura la vedere in tara asta !

    Pe de alta parte sa supralicitezi cu majorarea salariilor bugetarilor, pensii speciale la parlamentari ( pe care toti ii uram din suflet) si la inaltii demnitari ( despre care toti stim ca banii din salar sunt penauts) asta mi se pare o mare prostie. Risti ca o parte din oamenii care te-au apreciat pentru scadera taxelor sa uite de ele si sa te urasca pt ca iar se creeaza o diferenta artificiala intre bugetar si privat. Cu atat mai mult cu cat in mediul privat abuzurile la nivel de contracte de munca sunt ingropate sau anchetate superficial de ITM. Adica eu sunt corect si-mi platesc taxele si impozitele ca tu sa le dai la niste trantori ( parlamentari) si la bugetari. Dar de ce nu eficientizezi aparatul bugetar ??? Solutii sunt: informatizare, automatizare , etc...Stim : pt. ca se pierd voturi, ii scapi din mana pe cei pe care poti sa-i controlezi usor...

    In concluzie:
    Isarescu - il intereseaza mai mult cifrele Macro decat oamenii din spatele acestora;
    Iohannis - parca e telecomandat de la Berlin - Bruxelles - FMI si nu realizeaza ca se pisa contra vantului;
    Ponta - rateaza ocazii bune sa castige voturi si din tabara lui Iohannis cu pomeni electorale care chiar risca sa arunce deficitul in aer.
  • 0 (2 voturi)    
    TutancakaMugur. (Miercuri, 15 iulie 2015, 22:05)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    ...sau cameleon !?
  • +1 (1 vot)    
    Cred ca viteazul domn Isarescu ne-a spus : (Joi, 16 iulie 2015, 11:30)

    deval [utilizator]

    VINE POTOPUL in forma : E foarte bine ! Ce nu ne spune e de ce nici macar imprumuturile pentru investitii productive sau tehnologizare(sere, culturi, productie, IT ) nu au cotele de dobanzi din UE si sunt de 20 de ori mai mari si mai greu de obtinut ! De ce nu a determinat BN in 25 de ani bancile sa-si indeplineasca si rolul social de CATALIZATOR al economiei si nu numai pe acela de camatar ordinar cu staif ?!
    Probabil pentru ca Romania a ramas inhamata si azi la plug, romanii il coteaza continuu cu cea mai mare si stabila incredere ...........
  • +3 (3 voturi)    
    CARE O FI CAUZA ? (Joi, 16 iulie 2015, 12:04)

    jidanul [utilizator]

    Efectele politicilor lui Benerel Vinarescu si a gastii din fruntea Bancii NATIUNII Romane le vedem si le simtim in fiecare zi. Este un dezastru total in sistemul institutilor financiare de creditare-depozitare din Romania (banci, i.f.n.-uri si c.a.r.-uri). Avem furturi comise de angajatii institutilor financiare de creditare, majoritatea angajatilor din aceste institutii financiare de creditare-depozitare sunt batuti in cap, avem credite preferentiale acordate politicienilor corupti si gastilor lor mafiote (CECBank-Basescu, BRD-GSG-Udrea si multe altele), avem abuzuri si incalcari grave ale codului civil la poppriri si executari silite, DAE si comisioane ascunse, imorale si enorme, total necorelate cu puterea de cumparare a clientilor institutilor financiare de creditare-depozitare din Romania. Prin urmare Benerel Vinarescu si gasca de la BNR are de lucru sa rezolve aceste enorme si grave probleme pentru NATIUNEA romana. Benerel Vinarescu sa lase pasaresca, bl-a-bla-urile si miciunile ca de aia suntem praf si varza si romanii au saracit, din cauza complicitatii dintre politicienii corupti si conducatorii sistemul institutilor financiare de creditare-depozitare din Romania (banci, i.f.n.-uri si c.a.r.-uri). Benerel Vinarescu si gasca de la BNR sa opreasca jihadul institutilor financiare de creditare-depozitare din Romania asupra clientilor sai care au intrat in incapacitate de plata, tot din cauza institutilor financiare de creditare-depozitare si a complicitatii imorale. De asemene sa inceteze Benerel Vinarescu cu trecerea la euro ca nu vom indeplinii nici conditiile minimale: nu ave salariul minim net de 500 euro, nu avem pensia minima neta de 300 de euro, nu avem o cale ferata de mare viteza vest-est, nu avem o autostrada vest-est, nu avem programe de dezvoltare, investitii si crearea de locuri de munca, Romania se afla de 25 de ani la capitolul "nu are". Interesanta coincidenta, de 25 de ani e si Benerel Vinarescu la conducerea Bancii NATIUNII Romane.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version