Usoare modificari ale unor criterii de conditionare privind inregistrarea firmelor in scopuri de TVA. Vezi caror firme li se adreseaza Ordinul presedintelui ANAF si ce implicatii practice are

de Dan Popa     HotNews.ro
Vineri, 31 iulie 2015, 7:43 Economie | Finanţe & Bănci

Partidele negociaza pe marginea Codului Fiscal
Foto: sxc.hu
Fiscul a modificat usor unele criterii de conditionare privind inregistrarea firmelor in scopuri de TVA. Modificarile nu sunt de substanta, insa merita o trecere in revista si o detaliere cu privire la cui se adreseaza Ordinul presedintelui ANAF. Ca idee, daca reprezentantul legal al firmei care solicita inregistrarea in scop de TVA nu furnizeaza corect si complet datele solicitate, atunci organul fiscal respinge cererea. Daca datele sunt complete, un set al documentatiei impreuna cu cererea societatii este trimisa Directiei Antifrauda, in vederea efectuarii unei inspectii la fata locului. Ordinul modifica si termenele in care fie se respinge, fie se aproba documentatia de la 1 zi lucratoare la 30 de zile lucratoare, in functie de indeplinirea criteriilor si de multitudinea de situatii aparute in practica.

 Actualele modificari sunt aduse asupra OpANAF nr. 17/2015, actul normativ de baza privind reglementarea conditionarii inregistrarii in scopuri de TVA.

  • Cui i se adreseaza acest Ordin?
Sunt vizate 3 tipuri de companii:
a)cele care la infiintare estimeaza ca urmeaza sa realizeze o cifra de afaceri mai mare de 220.000 lei sau firme care, cu ocazia infiintarii, doresc sa fie platitoare de TVA chiar daca nu ating plafonul de scutire (art. 153 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal);
b) companii care si-au inceput activitatea, iar ulterior pe parcursul exercitiului doresc sa fie inregistrate in scopuri de TVA, chiar daca nu au atins plafonul de la care este obligatorie plata TVA;
c) firme al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost invalidat din oficiu de catre autoritatea fiscala si doresc sa se reinregistreze in scopuri de TVA.

Observam ca obiectul acestui ordin este ca depunerea formularelorpe care le reglementeaza - formular 098 Cerere de inregistrare in scopuri de TVA, respectiv formular 088 Declaratie pe propria raspundere, se va face numai cand firma nu a atins plafonul de 220.000 lei si nu poate justifica activitatea economica sau cand anterior i s-a invalidat codul de TVA din motivele cunoscute (nedepunerea declaratiilor pentru o perioada de 6 luni, lipsa tranzactiilor raportate in decont timp de 6 luni etc.).

Potrivit art. 3 din OpANAF nr. 17/2015, o companie care a depasit plafonul de TVA, se va inregistra in scopuri de TVA numai prin depunerea formularului 010 Declaratie de mentiuni.

Aceasta nu are obligatia sa depuna formularul 088, desii in practica de zi cu zi i se solicita de organele fiscale acest fapt, in temeiul unui alt act normativ, ce permite interpretari discutabile ale legislatiei.

Am precizat acest fapt deoarece este frecventa situatia in care o societate depaseste plafonul de 220.000 lei, solicita inregistrarea in scopuri de TVA, autoritatile fiscale ii cer depunerea formularului 088 si in urma analizei tocmai se constata ca nu are capacitate economica sa fie platitoare de TVA, situatie evident absurda, deoarece societatea tocmai a depasit plafonul cifrei de afaceri.

  • Ce se intampla practic?
In aceeasi zi sau intr-o perioada foarte apropiata, societatea primeste codul de inregistrare in scopuri de TVA, devine platitoare de TVA, iar in aceeasi zi sau intr-o perioada foarte apropiata, acest cod de TVA este invalidat in baza declaratiei 088, iar societatea se afla in situatia de persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA cu un cod invalid de TVA.

Consecintele sunt:
- va colecta TVA la livrarile/prestarile de servicii si va plati taxa in baza decontului special de TVA 301;
- nu va deduce TVA de la achizitiile efectuate. Nici beneficiarii acestei societati nu au dreptul sa deduca TVA (material realizat cu sprijinul consultantului fiscal Adrian Benta)


Citeste mai multe despre   











[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
3786 vizualizari

Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri