FMI recomanda Romaniei sa reduca amploarea si viteza de implementare a masurilor din Codul Fiscal: Suntem ingrijorati ca, in forma actuala, Codul Fiscal ar periclita realizarile din ultimii 7 ani

de I.C.     HotNews.ro
Marţi, 4 august 2015, 13:49 Economie | Finanţe & Bănci

Fondul Monetar International (FMI) recomanda Romaniei sa tempereze amploarea si viteza de implementare a masurilor de politica fiscala, precum si noile planuri de cheltuieli pentru a reusi sa reduca treptat datoria publica, sa relaxeze povara fiscala si sa finanteze proiecte noi, informeaza Mediafax.

"Romania a facut pasi importanti in ultimii sapte ani pentru a-si imbunatati finantele publice controversate. Suntem ingrijorati ca, in forma sa actuala, acest Cod Fiscal, ar periclita aceste realizari. El ar presupune o pierdere anuala de venituri de aproximativ 2,2% din PIB si o majorare a deficitului bugetar de pana la cel putin 3% din PIB, plasand astfel datoria publica pe o traiectorie ascendenta", se arata intr-o opinie cu titlul "Decizie cruciala", semnata de sefa misiunii FMI pentru Romania, Andrea Schaechter, si reprezentantul rezident al FMI pentru Romania si Bulgaria, Guillermo Tolosa.

Cei doi arata ca, in mod alternativ, s-ar impune reducerea cheltuielilor statului si renuntarea la initiativele noi de cheltuieli, inclusiv la cele de infrastructura, aparare, salarii, sanatate si educatie, pentru a mentine sub control deficitul.

"Mai exista oare si o a treia alternativa care sa permita Romaniei sa isi reduca treptat datoria publica, sa relaxeze povara fiscala si sa finanteze noi proiecte? Noi credem ca exista, daca amploarea si viteza de implementare a masurilor de politica fiscala, precum si noile planuri de cheltuieli sunt mai temperate", noteaza reprezentantii FMI.

Ei considera ca masurile de stimulare fiscala trebuie aplicate la momentul potrivit si ca nu este evident ca o stimulare fiscala suplimentara ar fi de dorit in prezent, daca trebuie finantata printr-o datorie mai mare, aratand ca Romania are un ritm rapid de crestere, iar salariile au crescut in acest an cu peste 7%, desi situatia economica este inca foarte dificila pentru multi romani.

"Austeritatea va deveni in mod inevitabil necesara atunci cand finantarea ieftina si abundenta va inceta si datoria va atinge niveluri mai mari. Romania a trecut deja in ultimul deceniu printr-un astfel de ciclu nefericit de stimulare excesiva in vremuri bune si de austeritate stricta in vremuri grele. El nu ar trebui sa fie repetat", se precizeaza in document.

FMI puncteaza ca politica fiscala trebuie sa fie sustenabila, mai ales in conditiile in care, dupa multi ani in care "a strans cureaua", Romania a reusit sa ajunga anul trecut la un deficit structural sustenabil, nemaiavand nevoie de alte reduceri de deficit in anii 2015 sau 2016.

Datoria publica, care este acum de aproape doua ori si jumatate mai mare decat inainte de criza, cand este masurata prin raportare la economie, se va stabiliza. In ochii investitorilor aceasta ar putea reprezenta un punct "foarte considerabil", mai ales daca sunt luate in calcul incertitudinile care se mentin inca in tarile vecine din regiune.

Oficialii Fondului mai spun ca reducerile tintite de impozite si taxe genereaza cele mai bune rezultate. Pe de alta parte, pachetul fiscal propus de Guvern este directionat aproape exclusiv spre impulsionarea consumului, componenta a economiei care are deja cea mai rapida crestere. Avantajele initiativelor de politici fiscale de impulsionare a consumului au o probabilitate de viata scazuta, daca rata de crestere a investitiilor este mica.

"Nu incercam sa spunem ca Romania nu ar putea sa beneficieze de pe urma unor impozite si taxe mai scazute. Pentru a crea insa spatiul fiscal necesar unor reduceri prudente de impozite si taxe sunt necesare actiuni mai concrete, mai mult timp si o stransa coordonare intre toate ministerele de linie si ANAF, in mod deosebit o mai buna colectare a impozitelor si taxelor, cheltuirea mai eficienta a banilor publici si deplasarea dinspre investitiile finantate de la buget catre proiectele finantate din fonduri UE. In toate aceste trei domenii se inregistreaza progrese, dar atunci cand se calculeaza cifrele, ele nu sunt inca suficiente pentru a acoperi sumele considerabile pe care le impune finantare masurilor din Codul Fiscal", afirma reprezentantii FMI.

In concluzie, ei apreciaza ca reanalizarea Codului Fiscal in Parlament reprezinta o oportunitate de precizare a prioritatilor fiscale pe termen mediu, de evaluare realista a dimensiunii spatiului fiscal si a vitezei cu care acesta poate fi generat, si de redimensionare, in consecinta, a reducerilor de impozite si taxe propuse.

"Va reprezenta o decizie cruciala de conservare a succeselor atat de greu obtinute in materie de stabilitate macroeconomica", au conchis oficialii Fondului Monetar International.

Codul Fiscal urmeaza sa fie discutat din nou de Ministerul Finantelor cu BNR si reprezentantii partidelor politice, fiind convocata o sesiune extraordinara a Parlamentului la finele acestei luni. Cu toate acestea, ministrul Finantelor, Eugen Teodorovici, a afirmat in urma cu cateva zile ca pachetul de masuri nu va fi schimbat sub nicio forma, el urmand sa fie readoptat in versiunea actuala.

Ministrul a dat asigurari ca proiectul de buget pentru anul viitor va fi construit asa incat deficitul sa se incadreze pana la 2%.

Consiliul Fiscal si BNR au avertizat in repetate randuri ca masurile de relaxare fiscala sunt multe si prea agresive pentru a fi aplicate toate odata, recomandand introducerea acestora treptat sau temperarea nivelurilor propuse. Actualul pachet va genera anul viitor un deficit bugetar de circa 3%, Romania riscand sa intre din nou in zona de deficit excesiv, din care a iesit in 2013.

Cea mai importanta masura, cu impactul cel mai mare asupra deficitului, o reprezinta reducerea cotei generale de TVA, de la 24% la 19%.












[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
3622 vizualizari
  • -2 (18 voturi)    
    Privilegii pentru slugi, austeritate la popor. (Marţi, 4 august 2015, 13:56)

    dinica [utilizator]

    Mai bine desfiintam pensiile speciale, scutirile de impozit pentru anumite profesii, desfiintam casele de asigurari de sanatate independente...
    Vedem ce ramane si dupa aia oprim sau nu masurile de relaxare.
    Privilegii pentru slugi, austeritate la popor. Reteta FMI.
    • -2 (2 voturi)    
      Daca n-ar fi... (Marţi, 4 august 2015, 20:28)

      fdaniel [utilizator] i-a raspuns lui dinica

      Daca n-ar fi titlul si ultima fraza v-as da 1000 de plusuri!
      Privind insa acele doua asertiuni parca citesc "Imparat si proletar" sau "Internationala" :(((((
      Heil Marx!
      • -1 (1 vot)    
        Anii si cicatricele schimba parerile.... (Miercuri, 5 august 2015, 8:26)

        dinica [anonim] i-a raspuns lui fdaniel

        Si ce e rau in a fi de stanga?
        Se duce o campanie media si nu numai, acerba, impotriva gandirii de stanga. Atata vreme cat nu este extremista, eu o consider mult superioara celei de dreapta. De-aia si sunt de stanga. Culmea, acum douazeci si cinci de ani eram clar de dreapta. Anii si cicatricele schimba parerile....
    • 0 (0 voturi)    
      Totusi (Miercuri, 5 august 2015, 11:42)

      Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui dinica

      Nu FMI a impus nici pensiile speciale, nici scutirile de impozit preferentiale, nici taxa pe stalp. Dar dreptatea pana la capat se refra doar la parlamentari, la politrucii si securistii pensionari si la lte categorii de acest gen. Si astea sunt exclusiv "opera" parlamentarilor si guvernului fedesenar. pentru noi , amenii obisnuiti nimic decat praf in ochi. De ce nu elimina impozitul pe bonurile de masa care ar insemna mult mai mult decat niste reduceri fantomatice ale TVA.
      • 0 (0 voturi)    
        Ba chiar FMI le-a tutelat. (Miercuri, 5 august 2015, 12:22)

        dinica [utilizator] i-a raspuns lui Un roman anonim

        Ba chiar FMI le-a tutelat. A zis cumva FMI ceva de salariile nesimtite ale magistratilor, securistilor, din ASF, de jaful de la Proprietatea sau au dat cumva in bancile ce luau pielea dupa noi dupa ce dadeau credite la misto pentru parandarat?
        A zis ceva de nedreptatea pensiilor speciale?
        A zis ceva de faptul ca portughezii nu mai puteau sa plateasca avioanele, asa ca ne-am bagat noi de parca stateam pe mormanul de euroi(nu ca nu ne-ar fi trebuit(ar fi trebuit sa zica opriti privilegiile cu pensiile speciale si luati avioane; cum astia cu pensii speciale sunt numai patrioti, ar fi inteles, ca si-asa au avut cele mai mari salarii, nu?))?

        FMI a fost de acord cu sume exorbitante pentru cei care dau cu biciul in directia ceruta de ei, cat si pentru avantajelor firmelor din tarile dezvoltate. A zis ceva FMI de scutirea de impozit a firmelor IT? Nu... cum sa zica. Lasa sa ia de la robi.
  • +10 (12 voturi)    
    seppuku (Marţi, 4 august 2015, 14:05)

    Dedalus [anonim]

    Banii pierduti vor fi recuperate printr-o politica de asasinare fiscala a firmelor, in special a celor foarte mici, incapabile sa angajeze avocati ca sa se apare.

    In doi-trei ani vor ramane doar firmele foarte mari care vor fura cu acte in regula si o patura de 90% din populatie semiasistata social, adica cei care vor munci de 2 lei si vor primi salarii de 4 lei.

    Dupa ce firmele mici vor fi ucise de fisc, se va merge pe finantarea salariiilor absurde din deficit si apoi din manipularea cifrelor (vezi Grecia).

    Ramasa fara potential economic si fara spirit de antrepenoriat, Romania va traversa o perioada de 20-30 de ani de pauperizare.

    Toate astea pentru ca nici unul dintre partide nu intelege ca voturile cumparate asa nu folosesc nimanui, nici chiar lor.

    Marea mea intrebare este cat de mare poate fi cantina saracilor finantata de Germania.
    • +9 (9 voturi)    
      Oricum sunt asasinate (Marţi, 4 august 2015, 14:50)

      Ionut [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

      Firmele mici oricum sunt asasinate de noul cod fiscal, doar ca nu ii intereseaza pe politicieni asta. Sunt 600000 de pfa-uri care vor avea de platit un impozit pe cladiri de zeci de ori mai mare, plus introducerea CAS-ului la suma incasata (chiar daca esti salariat) plus alte masuri care sa descurajeze micii intreprinzatori.

      Statul te vrea angajat subjugat nu antreprenor si pe cat posibil sa consumi foarte mult.
  • -6 (14 voturi)    
    Ipocriti . (Marţi, 4 august 2015, 14:08)

    Moneda [anonim]

    Altii care stau cu ochii la banii nostri si mor de frica sa nu cumva sa ramana neplatiti . Mai mult , se gandesc ca poate fraierii de romani vor pune banii in locul grecilor care nu vor plati nimic vreodata . Atitudinea fondistilor este similara cu a bugetarilor nostri . Taxe mari ca sa avem de unde va jumuli . Cam asta-i crezul lor . Numai ca toti uita esentialul . Banii sunt la noi .
    • +1 (1 vot)    
      FMI este o banca (Miercuri, 5 august 2015, 10:22)

      unu [anonim] i-a raspuns lui Moneda

      Daca o duci bine si ai bani, nu ai nevoie de banca. Acum ce sa zica si ei? E ok baieti, continuati asa si noi dam faliment!
    • +2 (2 voturi)    
      Gresesti grav (Miercuri, 5 august 2015, 11:46)

      Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui Moneda

      Repet, nu FMI a impus pensii nesimtite fara legatura cu contributia la fond. Nu FMI nu elimina impozitul pe bonurile de masa. Nu mai lua in serios propaganda fdesenara ca toti ai ceva cu noi. Primii care au ceva cu poprul roman sunt politicienii care nu isi vad decat interesele personale si apoi, undeva pe locul 4-5 interesele de partid.
      • 0 (0 voturi)    
        Replica . (Miercuri, 5 august 2015, 14:57)

        Moneda [anonim] i-a raspuns lui Un roman anonim

        M-am referit la pasajul din noul cod fiscal care prevede reducerea TVA . Ce-i rau in asta ? Le va fii bine tuturor , nu ? In rest , fondul este o banca si are un comportament ca atare . Sa fie sanatosi !
  • +9 (9 voturi)    
    Batman! Batman! (Marţi, 4 august 2015, 14:16)

    purplehaze [utilizator]

    Din pacate, evident, pentru Noi, romanii, atitudinea clasei politice, ingrijorata mai mult pentru propriile avantaje, salarii, pensii nu va da nici o sansa Dezvoltarii tarii, in adevaratul sens al cuvantului...Populismul & Demagogia politicienilor de Doi Bani va tine strans Romania captiva in lanturile intereselor politice
  • +6 (14 voturi)    
    Monta (Marţi, 4 august 2015, 14:29)

    andreitr [utilizator]

    vrea să destabilizeze țara inainte de a pleca.
  • -8 (16 voturi)    
    F.M.I (Marţi, 4 august 2015, 15:05)

    jidanul [utilizator]

    FMI este institutia financiara care a taiat pensii si salarii, a crescut TVA-ul si apoi a recunoscut ca masurile de austeritate care au fost aplicate in Romania au fost cele mai proaste si gresite. FMI sa ne lase cu recomandarile, sfaturile, ca datorita lor romanii au trait cel mai crunt dezastru de dupa Revolutia de stat din 1989.
    • +2 (8 voturi)    
      De ce deinformezi??? (Marţi, 4 august 2015, 16:31)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui jidanul

      Sincer, raspunde.
      • 0 (0 voturi)    
        dezinformare? (Miercuri, 5 august 2015, 10:20)

        unu [anonim] i-a raspuns lui Locke Lamora

        http://economie.hotnews.ro/stiri-finante-18462757-remediile-preconizate-2010-fmi-dupa-criza-fost-departe-eficiente-concentrare-prea-mare-austeritate-bugetara-audit-intern-fondului.htm
      • 0 (0 voturi)    
        Stimate DIREWOLF (Miercuri, 5 august 2015, 20:18)

        jidanul [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

        Oare dezinformez ? Chiar dezinformez ? Sau o parte din romani au inceput sa fie amnezici. Daca uitam vom repeta greselile.
    • 0 (0 voturi)    
      Interesant (Miercuri, 5 august 2015, 11:50)

      Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui jidanul

      Acum nu mai e de vina Basescu si PDL? Hotataraste-te postac fedesenar! Sau nu ai primit indicatiile de la centru si trebuie acum sa scrii si tu ceva ca sa iti iei banii? Si poate imi raspunzi si de ce fedesenarii tai nu elimina impozitul pe bonurile de masa, pentru ca nu ei au zis dreptate pana la capat?
      • 0 (0 voturi)    
        ANONIMULE ROMAN (Miercuri, 5 august 2015, 20:23)

        jidanul [utilizator] i-a raspuns lui Un roman anonim

        Sigur ai dreptate, Basescu si PDL-ul sunt de vina, ca le-au acceptat si aplicat dar, FMI-ul a dat OK-ul. Cea ce nu inteleg ce este aia "fedesenar", ce e cu indicatile de la centru si n-am inteles de ce esti atat de nervos ? Doar traim intr-o tara unde inca ne mai putem exprima ideile si punctele de vedere ? Nu ?
  • +7 (11 voturi)    
    cum domne... (Marţi, 4 august 2015, 15:10)

    liviu_ [utilizator]

    nu spunea ponta ca sunt bani, ca economia duduie, ca o sa curca numai lapte si miere, s.a.m.d.?! o ... stai.... asta minte tot timpul...
  • -3 (9 voturi)    
    inca un argument sa intrerupem relatiile cu FMI (Marţi, 4 august 2015, 15:32)

    George [anonim]

    Se pare ca domnii de la FMI au ajuns sa priveasca mecanismele macro-economice prin prisma aritmeticii. Ei continua sa ignore faptul ca reducerea procentului de TVA pt alimente a crescut incasarile.
    Cred ca si Romania ar trebui sa urmeze exemplul tarilor din America de Sud care au trimis delegatiile FMI acasa si si-au asumat singuri masurile in baza unor analize mai complexe decat socoteli cu (+) si (-).
    • +1 (1 vot)    
      Exemplul Argentinei? (Marţi, 4 august 2015, 17:10)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui George

      Sau care alta tara mareatza de acolo...Venezuiela? Tu ai fost vreodata in vizita pe acolo?
    • 0 (0 voturi)    
      Prostia e insa cel mai puternic argument (Marţi, 4 august 2015, 17:30)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui George

      pentru asa ceva. Cred-sterea incasarilor datorita scaderii TVA este o miniciuna cresterea este datorata ciclului de sezon. In serii ponderate sezonial nu apoare crestere. Inteleg ca mecanismele nu se privesc prin prisma matematicii dar prin ce prisma, a religiei - sa ne rugam sa nu se intample o criza financiara sau economica. Un sigur impact va veni de la bancile grecesti (20 % din sistemul bancar in RO) ce deja au suferit pierderi imense la bursa in Grecia. Exemplul Americii de Sud chiar e o gluma sinistra. poate doar sa ne apucam de consumat coca ca financiar nu am dori sa trecem prin situatia Argentinei. Inteleg ca analizele tale sunt extrem de complexe daca nu au nici + nici minus
    • 0 (0 voturi)    
      Care incasari? (Miercuri, 5 august 2015, 11:54)

      Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui George

      Incasarile comerciantilor?
  • 0 (2 voturi)    
    "agenturili straine"... (Marţi, 4 august 2015, 16:10)

    lili [anonim]

    Dragi "tovarasi si pretini" !!

    "Cred că în acest moment toți adversarii dezvoltării, prosperității și independenței noastre economice sunt în stare de orice ca să blocheze aplicarea măsurilor din Cod!
    Fac un apel la toți românii de bună credință să facem front comun împotriva oricăror asemenea tentative evident împotriva interesului nostru ca țara și societate! - V Ponta" !!

    http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Politica/Victor+Ponta+apel+catre+romani+Sa+facem+front+comun
  • -3 (5 voturi)    
    Mda, si care e succesul.... (Marţi, 4 august 2015, 16:19)

    newlook [utilizator]

    Mda, si care e succesul cu care se lauda FMI in ultimele trei decenii, de se grabeste asa tare sa dea sfaturi pe banii si truda altora? E vreun laudac din aia de mai sus care poate sa prezinte acest succes?
  • +1 (3 voturi)    
    Ce nu ne spue guvernul Ponta! (Marţi, 4 august 2015, 16:19)

    GRANDFATHER [anonim]

    Datoria externa pe termen scurt, mediu si lung a Romaniei este cca. 100 de miliarde de euro! In fiecare an Romania trebuie sa se imprumute cu 12-15 miliarde de euro ca sa plateasca ratele si dobanzile scadente, sa "rostogoleasca" alte datorii si sa acopere deficitul din bugetul de stat, adica diferenta dintre venituri si cheltuieli! In aceste conditii este necesar, ca si in anii trecuti, negocierea si semnarea unui(nou) acord cu principalii creditori ai Romaniei! Putem sa fim mai mandrii decat grecii si sa le dam cu tifla! Consecinta imediata ar fi cresterea nivelului dobanzilor la imprumuturile pe care Romania trebuie sa le faca in fiecare an! Cum banii pentri investitii(pentru crearea de noi locuri de munca) au fost retrasi de guvern si destinati pomenilor electorale, este pozibil ca intr-un timp previzibil sa ne intoacem la "stangerea curelei" din cauza de criza! In aceste conditii economice maririle de salarii si pensii propuse pentru "demnitari", "parlamentari" si "bugetari" sa fie amanate sine die, adica, pe romaneste, "la pastele cailor", fiind posibila, probabil, doar o indexare cu rata de crestere a inflatiei! Doar atat! Tentatia guvernantilor de a face pomeni electorale bazate pe blana ursului din padure, va fi stopata de institutiile statului insarcinate cu supravegherea si controlul cheltuirii banilor publici, institutii reunite anul acesta in Comitetul National Pentru Supravegherea Macroprudentiala, a carei infiintare a fost aprobata de Guvern saptamana trecuta! Se constata o crestere a nervozitatii politicienilor, care nu vor mai putea utiliza banii publici in campania electorala care urmeaza! Fiti destepti si nu va lasati facuti din vorbe de catre politicienii care promit orice inainte de alegeri si nu fac nimic dupa!
    • +2 (2 voturi)    
      Poate te aud si postacii (Marţi, 4 august 2015, 17:14)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui GRANDFATHER

      Dragi postaci antibasisti, idolii lui Paganel Phonta. Explicati de ce guvernul imprumuta bani sa rostogoleasca datorii, de ce nu mai investeste??? Va spun eu, pt ca dupa ce au rostogolit datoriile, ce le-a ramas au bagat la pensii. Da, da...statul roman se imprumuta sa plateasca pensii si acum, vor, tot pe caraiala sa va dea si niste pomeni inainte de alegeri.
      Dar cu totii mandri inainte spre prapastie. Tarantela trasnita a lui Pontache.
  • -1 (1 vot)    
    Recomandare FMI (Miercuri, 5 august 2015, 7:30)

    Nae [anonim]

    Inainte de aceste "recomandari" as fi interesat ca FMI sa ne dea cateva exemple de tari unde "RECOMANDARILE " si masurile impuse de ei AU DAT REZULTATE evidente !
  • 0 (0 voturi)    
    vrei nu vrei !!!,bea aghiazma Andrei . (Miercuri, 5 august 2015, 9:39)

    andreesanu [anonim]

    Asa si cu FMI si BM ,te-ai legat la cap !!!,vrei nu vrei iti da indicatii se invita cand lumea iti este mai draga,iti trinteste usa in nas cand nu te astepti !!!,asa -ti trebuie daca esti prins de nas de FMI ,ca si vaca legata la iesle
    sta la muls ,rontaie coceni ca atit are dreptul de la FMI !
  • 0 (0 voturi)    
    parere (Miercuri, 5 august 2015, 13:02)

    ticu [anonim]

    Codu fiscal in sus, codu fiscal in jos doua cuvinte mornaite pe toate posturile.
    A citit vreun ziarist acest cod fiscal? sau lalaiti doua cuvinte fara noima si ne trezim iar cu avantajele pe care
    clasa admin.-patron si-a creat-o pentru a da in cap cetateanului!
  • 0 (0 voturi)    
    “Dupa mine pontopul!” Dr. spion V.V.Ponta (Miercuri, 5 august 2015, 14:38)

    ouyang [utilizator]

    .
  • 0 (0 voturi)    
    Dupa mine pontopul! Dr. spion VVPonta (Miercuri, 5 august 2015, 14:39)

    ouyang [utilizator]

    .


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi