Recuperatorii de creante si-au facut singuri un cod de conduita de la care spun ca nu se vor abate, iar cel care o face totusi, risca excluderea din Asociatia pe care au format-o (e vorba de Asociatia de Management al Creantelor Comerciale- AMMC). Printre regulile auto-impuse de recuperatori este si aceea de a nu-si suna clientii de mai mult de doua ori pe saptamana dar si renuntarea la amenintari (au existat nu putine cazuri de acest fel). Oficialii AMMC au declarat pentru HotNews ca in cazul in care un debitor va deune o plangere privind comportamentul unui din membrii Asociatiei, se va constitui o comisie interna care va putea dispune- daca sesizarea se dovedeste reala- eliminarea acelui recuperator din cadrul Asociatiei. Pana acum, au mai spus sursele citate, NU a existat nicio sesizare privind comportamentul reprezentantilor firmelor de recuperare debite. Citeste Codul de Conduita in atasament.

HotNews.roFoto: Hotnews

Ce spune Codul de conduita:

  • Corespondenta catre debitor trebuie trimisa(...) intr-un plic sigilat, fara insemnari sau semne pe plic care sa indice faptul ca scrisoarea se refera la debitul destinatarului.
  • Apelurile telefonice pot fi efectuate(...) in zilele de lucru, intre 8:00 si 21:00 si sambata intre 9:00 si 14:00, exceptand situatiile in care debitorul solicita sa fie contactat in alt interval orar
  • Convorbirile trebuie desfasurate intr-un mod politicos.
  • Frecventa convorbirilor telefonice cu debitorul nu trebuie sa reprezinte un factor perturbator pentru acesta si nici sa ia forma unei hartuiri. Numarul maxim de apeluri este de 2 apeluri pe saptamana
  • In timpul activitatilor de colectare a creantelor si al discutiilor cu debitorii, acestia trebuie sa prezinte intotdeauna actul de identitate si imputernicirea emisa de compania de colectare a creantelor, in baza autorizatiilor exprese emise de partea contractanta;
  • Toate reclamatiile efectuate de catre debitori trebuie rezolvate imediat de catre compania de colectare a creantelor, nu mai tarziu de 30 de zile de la primirea acestora.

Practici interzise si inacceptabile

  • Utilizarea fortei, amenintarilor cu sanctiuni inexistente sau care nu pot fi consecinta a actelor/faptelor debitorului sau a altor actiuni care atenteaza la demnitatea debitorului.
  • Utilizarea unui limbaj vulgar sau a oricaror altor termeni care atenteaza la demnitatea debitorului; utilizarea unui ton nepoliticos.
  • Utilizarea oricaror altor metode, menite sa hartuiasca debitorul
  • Trimiterea sau utilizarea de documente sau scrisori care sa sugereze in mod fals ca activitatile sunt efectuate de catre o instanta judecatoreasca sau institutie a statului, sau utilizarea informatiilor caracteristice apartinand sau fiind concepute pentru astfel de institutii.
  • Furnizarea cu intentie de informatii false privind debitul, precum a celor legate de caracterul, suma si situatia juridica a acestuia.
  •  Furnizarea de informatii false despre situatia, calificarea, experienta si atributiile profesionale ale agentului de colectare, cuprinzand in special actiuni neautorizate, in numele unei alte companii de colectare a creantelor sau furnizand informatii neadevarate despre calificarea si atributiile aferente profesiilor juridice.
  • Furnizarea de informatii neadevarate privind consecintele nerambursarii debitului, printre care arestul sau detentia.

Codul de Conduita este un mare pas inainte fata de cum se lucra nu cu mult timp in urma, cand recuperatorii iti sunau sefii la serviciu sau rudele.

Vezi mai jos un manual de colectare care a functionat pana recent in cadrul unei firme locale de recuperare.

Daca aveti sesizari cu privire la comportamentul recuperatorilor, le puteti trimite pe adresa office@amcc.ro, sau pe formularul de contact de pe site-ul www.amcc.ro.

documente

Manualul_recuperatorului_de_credite

(16 Sept 2015) PDF, 48KB