Vanzarile de alimente, bauturi si tigari au urcat afacerile din comert cu peste 6% in primele 8 luni. Anul trecut, romanii au cheltuit pe alimente circa 62 miliarde de lei, iar pe carburanti alte 50 de miliarde de lei

de DP     HotNews.ro
Vineri, 2 octombrie 2015, 9:22 Economie | Finanţe & Bănci

Ungaria vrea sa reduca TVA
Foto: sxc.hu
In luna august 2015, afacerile din comertul cu amanuntul (exceptand segmentul de comert cu autovehicule) a crescut fata de luna iulie 2015 ca serie bruta cu 1,4% si a scazut ca serie ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate cu 0,3%, se arata intr-un comunicat transmis vineri de Institutul National de Statistica.  Cele mai mari cresteri au fost in cazul vanzarilor de produse  alimentare, bauturi si tutun (+4,6%) , in timp ce comertul cu carburanti a coborat cu 3.5% in august (fata de iulie).

Fata de luna corespunzatoare a anului precedent, cifra de afaceri din comert a crescut  atat ca serie bruta cu 9,6% cat si ca serie ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate cu 8,0%.

  • Aceste cresteri au la baza cateva arguente economice dificil de ocolit: scaderea cotatiilor internationale la titei, cu impact direct pentru preturile la pompa si implicit pentru bugetul alocat consumului (atat de carburanti, dar si de alte bunuri); de cresterea salariului minim pe economie, a salariilor si a pensiilor, cu implicatii pentru puterea de cumparare, mai ales in contextul deflationist, de relansarea creditarii in moneda nationala, cu impact, indeosebi, pentru cererea de bunuri nealimentare si de eforturile din partea statului pentru fiscalizarea economiei gri, coroborate cu extinderea retelelor de magazine hypermarket

Cat dau anual romanii pe alimente, carburanti si pe marfurile nealimentare? (sursa datelor: INS)



In primele 8 luni ale acestui an, afacerile din comertul cu amanuntul au crescut cu 6,2%, respectiv 5,8%. Volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul, serie bruta, in perioada 1.I - 31.VIII.2015, comparativ cu perioada 1.I - 31.VIII.2014 a inregistrat o crestere cu 6,2% datorita cresterii vanzarilor de produse alimentare, bauturi si tutun (+14,8%) si comertului cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate (+5,4%). Vanzarile de produse nealimentare au ramas la acelasi nivel.

Volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete), serie ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate, in perioada 1.I - 31.VIII.2015, comparativ cu perioada 1.I - 31.VIII.2014, a inregistrat o crestere cu 5,8%, datorita cresterii vanzarilor de produse alimentare, bauturi si tutun (+14,0%), comertului cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate (+4,9%) si vanzarilor de produse nealimentare (+0,3%).


Citeste mai multe despre   











Material sustinut de LIDL

FOTO Incearca reteta saptamanii de la LIDL: Fulgi de ovaz la borcan

Ni se spune mereu ca “micul dejun este cea mai importanta masa a zilei” dar, din pacate, este una dintre mesele pe care o sarim cel mai des, din cauza lipsei de timp. Fulgii de ovaz la borcan sunt solutia perfecta pentru a avea micul dejun pregatit in fiecare dimineata: se pregatesc de seara si va asteapta in borcan, gata sa fie transportati pentru un mic dejun sanatos, pe drumul spre birou.



783 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Interesul national (Vineri, 2 octombrie 2015, 11:12)

    intruderul [anonim]

    Pai ce este cel mai important in viata romanilor?Papa si combustibil.Ar mai fi si moda pentru anumite mussete,da' ele nu produc atat de mult pe cat si-ar dori sa consume.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi