Povestea clientului Credit Europe care a obtinut in instanta inghetarea ratelor pentru un credit in franci la un curs de 2,09 lei/chf

de Dan Popa     HotNews.ro
Marţi, 6 octombrie 2015, 12:11 Economie | Finanţe & Bănci

Francul elvetian a trecut vineri de 4.2 lri
Foto: sxc.hu
Cand Gabriel Balanescu a intrat pe poarta agentiei Credit Europe Bank ca sa-si depuna dosarul in vederea obtinerii unui imprumut in franci elvetieni, nu stia ca "parteneriatul" cu banca se va sfarsi la Tribunal. Era la sfarsitul anului 2007, in plin boom imobiliar, cand Balanescu a decis sa-si ia o locuinta si a apelat la un imprumut bancar. Relativ rapid banca i-a virat in cont banii, iar Gabriel a si facut achizitia mult-asteptata. Partea proasta insa abia urma sa vina. Spezele bancare au inceput sa se mareasca de la o luna la alta, iar Gabriel Balanescu le achita, chiar daca avea semne de intrebare cu privire la corectitudinea comportamentului celor de la banca. "N-am intarziat nicio singura luna cu plata ratelor", povesteste Gabriel. O singura data am facut o cerere ca sa iau o pauza de o luna, cerere care mi s-a aprobat. Dar stati linistit ca luna de pauza a fost platita din plin prin taxele si comisioanele lor", mai spune acesta.

Dupa ce s-a pornit tavalugul  clientilor nemultumiti care s-au organizat pe diferite medii de socializare, coaguland o miscare de protest impotriva bancilor, Balanescu n-a stat nici el mult pe ganduri. A discutat cu prietenii, si-a luat un avocat si a dat in judecata Credit Europe Bank (CEB). Zilele trecute, dupa un an de termene, Tribunalul i-a dat dreptate.

Tribunalul Bucuresti a obligat Credit Europe sa incaseze ratele unui credit in franci elvetieni la cursul de 2,0950 lei/CHF, valabil la momentul semnării contractului si sa emita un nou grafic de rambursare care să prevada restituirea creditului în lei. Mai mult, banca trebuie sa restituie toate sumele incasate in plus, rezultate din diferenta de curs valutar, comisionul de acordare, dobanda legala aferenta acestor sume si cheltuielile de judecata. De asemenea, este obligata sa calculeze ratele si toate rambursarile viitoare la cursul de 2,0950 lei/CHF si sa incaseze ratele conform unui grafic de rambursare, emis in lei.

Sentinta nu este definitiva, iar Credit Europe va face cu siguranta apel, spun si reprezentantii bancii. "Au tot dreptul sa faca apel. E si normal, probabil ca si eu as face in locul lor. Dar noi mergem inainte!", a mai spus Balanescu.  "Oricum, mai spune clientul CEB, niciodata in toti acesti ani banca nu mi-a adus la cunostinta care sunt riscurile la care ma expun indatorandu-ma in franci. Deviza lor, cum ca sunt aproape de clienti, e departe de realitate".

Acesta este primul proces castigat pe aceasta speta in Bucuresti. Sentinta Civila nr. 5311/01.10.2015 a fost pronuntata in dosarul nr. 11307/3/2015, reclamantul fiind reprezentata de catre avocatul Codrut Avram.

Hotararea a constatat practic nulitatea absoluta a clauzelor privind riscul valutar, dintr-un contract de credit ipotecar in franci elvetieni.

Solutia pronuntata de instanta vizeaza “inghetarea cursului de schimb valutar CHF-leu pentru efectuarea platilor in temeiul contractului mentionat la valoarea de la momentul semnarii contractului ( curs valutar de 2,0950 lei/CHF) respectiv calcularea si plata ratelor si a tuturor rambursarilor la valoarea in lei a francului elvetian de la data semnarii contractului, pe intreaga perioadă de valabilitate a acestora. Obliga paratele la restituirea catre reclamanta a tuturor sumelor platite in plus, rezultate din diferenta de curs valutar dintre cursul valabil la momentul efectuarii fiecarei plati si cursul valabil la data semnarii contractului( 54.099,79 lei), la care se adauga dobanda legala de la data incasării fiecarei sume nedatorate si pana la achitarea debitului de catre parate. Obliga paratele sa emita un nou grafic de rambursare, care sa prevada restituirea creditului în lei, conversia creditului din CHF in lei facandu-se la cursul CHF-leu de la data semnarii contractului.”

Solutia poate reprezenta un precedent important pentru toate procesele de acest gen, putand fi invocata ca practica judiciara in cazul tuturor contractelor in moneda straina care contin clauze de risc valutar, spun avocatii clientului.

Ce spune sentinta:

"Admite actiunea astfel cum a fost precizata. Constata nulitatea absoluta a clauzelor 6.1 si 6.1.3 din conditiile speciale ale contractului de faciltate de credit si garantie nr. 101509 din 12.2007 si a clauzei 6.1ind 1.3 din Actul aditional nr. 1/15.09.2011, avand in vedere caracterul abuziv al acestora. Dispune inghetarea cursului de schimb valutar CHF-lui pentru efectuarea platilor in temeiul contractului mentionat la valoarea de la momentul semnarii contractului ( curs valutar de 2,0950 lei/CHF) respectiv calcularea si plata ratelor si a tuturor rambursarilor la valoarea in lei a francului elvetian de la data semnarii contractului, pe intreaga perioada de valabilitate a acestora. Obliga paratele la restituirea catre reclamanta a tuturor sumelor platite in plus, rezultate din diferenta de curs valutar dintre cursul valabil la momentul efectuarii fiecarei plati si cursul valabil la data semnarii contractului( 54.099,79 lei), la care se adauga dobanda legala de la data incasarii fiecarei sume nedatorate si pana la achitarea debitului de catre parate. Obliga paratele sa emita un nou grafic de rambursare, care sa prevada restituirea creditului in lei, conversia creditului din CHF in lei facandu-se la cursul CHF-leu de la data semnarii contractului. Constata nulitatea absoluta a clauzei 5.1 lit b din conditiile speciale ale contractuli si obliga paratele la restituirea catre reclamant a sumei platite cu titlu de comision de acordare (10001,33 lei) suma la care se adauga dobanda legala calculata de la data incasarii acestei sume nedatorate si pana la achitarea debitului de catre parate. Constata nulitatea absoluta a clauzei 5.2 din Conditiile speciale ale contractului, avand in vedere caracterul abuziv al acestora. Obliga paratele sa plateasca reclamantului suma de 6.000 lei cu titlu de cheltuieli de judecata. Cu apel in 30 de zile de la comunicare. Apelul se va depune la registratura sectiei a VI-a Civila a Tribunalului Bucuresti. Hotararea se va pune la dispozitia partilor prin intermediul grefei instantei"


Citeste mai multe despre   









10172 vizualizari
  • +5 (13 voturi)    
    Foarte frumos! (Marţi, 6 octombrie 2015, 12:52)

    ceZAR [anonim]

    E bine sa se faca dreptate celor care nu-si mai pot plati creditele dar nu din vina lor. Ar trebui ca si ceilalti datornici sa aiba parte de asemenea sentinte.

    Si ca sa nu fie discriminatoriu pentru noi, cei cu credite in lei, daca au luat lei si li s-a recunoscut sa plateasca lei e obligatoriu sa li se aplice si dobanda la lei.
    • 0 (6 voturi)    
      opinie (Marţi, 6 octombrie 2015, 14:46)

      natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui ceZAR

      "E bine sa se faca dreptate celor care nu-si mai pot plati creditele dar nu din vina lor"
      Corect, sa plateasca cei care au semnat, nu niste nevinovati
      NB:am credit in euro, chiar daca la CHF "iti dadea mai mult" si pentru suma de avans faceai un nevinovat credit de nevoi personale - dar astea s-au uitat, nu-I asa?
      • -1 (3 voturi)    
        daca te mai incadrai (Marţi, 6 octombrie 2015, 17:12)

        cosmin [anonim] i-a raspuns lui natbl73

        Ideea e ca nu te mai incadrai si la unul de nevoi personale.... oricum orice credit in alta valuta decat in moneda in care obtii veniturile sunt o pacoste ....
        • -2 (2 voturi)    
          cei de la banca (Marţi, 6 octombrie 2015, 21:44)

          natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui cosmin

          iti recomandau sa te duci la alta banca sa faci creditul de nevoi personale; am coleg care avand salarul 2/3 din al meu a cumparat EXACT acelasi tip de apartament ca al meu (drept, eu l-am luat nezugravit si cu mobilier vechi, el "proaspat renovat " fara mobilier), l-a luat cu 50% mai scump ca mine
          Stii chestia aia, "" daca vrei cu adevarat poti". Nu vrei sa stii cum trage acum, dar nu a zis niciodata ca ar fi vina bancii - omul are totusi creier si bun simt
          • 0 (0 voturi)    
            interesant (Miercuri, 7 octombrie 2015, 9:11)

            cosmin [anonim] i-a raspuns lui natbl73

            Conform teoriei tale toti cei care au luat credite in CHF, in afara de prietenul tau, nu au creier si sunt nesimtiti. E o vorba pe la romani ceva de genul: cand iti zice unul ca esti beat il lasi in pace dar cand iti zice doi atunci ar fi bine sa te pui la nani.
      • +1 (3 voturi)    
        Nu ai inteles (Marţi, 6 octombrie 2015, 17:41)

        ceZAR [anonim] i-a raspuns lui natbl73

        Eu am zis ca cei care se plang ca nu au vazut francii si li se da dreptate cand cer sa plateasca la cursul de la data acordarii creditului (de exemplu daca a luat 50k CHF la 2 lei francul judecatorul zice ca trebuie sa plateasca 100 k lei si acum pentru ca atata era cursul atunci) sunt in situatia unui credit in lei la data cand l-au luat.

        Adica zic oamenii care nu mai pot plati daca am luat 200 de mii de lei pentru ca nici nu am vazut francii de ce sa platesc acum 400 de mii plus dobanda?

        Foarte bine ca judecatorul le da dreptate doar ca la lei dobanda cand au luat creditul era mai mare si trebuie sa li se aplice dobanda la LEI de la data respectiva. Altfel inseamna ca au luat LEI si au platit dobanda de franci elvetieni, mai mica adica.
        • 0 (0 voturi)    
          dupa cum ziceam, (Marţi, 6 octombrie 2015, 21:35)

          natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui ceZAR

          Daca tot ma acuzi ca nu inteleg, hai sa-ti zic si eu ce refuzi tu sa intelegi:
          Am facut creditul in euro, am deschis cont, am platit pentru asta, vanzatorul in secunda urmatoare a scos banii de la ghiseu (lei bineinteles ca suntem in Romania), i-am dat si diferenta comisionului de retragere si am platit si pentru inchiderea contului
          Daca nici acum nu intelegi da-mi te rog adresa ta de email sa-ti fac un desen
          • +1 (1 vot)    
            tu citesti inainte sa raspunzi??.. (Miercuri, 7 octombrie 2015, 10:02)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui natbl73

            credit in RON - rata in ron si dobanda ROBOR+x%
            credit in EUR - rata in euro platita in ron la cursul zilei + dobanda euribor + x%
            credit in CHF - rata in chf platita in ron la cursul zile + dobanda libor + x%

            cezar spune simplu: daca se converteste creditul din CHF in RON, atunci sa se aplice conditiile pentru credite RON din momentul acordarii creditului. ce inseamna asta pentru sfarstiul lui 2007? ca se va trezi domnul Gabriel Balanescu maine cu un scadentar din care reiese ca in 2008 - 2010 avea de platit niste rate mult mai mari decat a platit el in CHF. habar n-am daca la final va iesi pe plus sau pe minus, dar cu siguranta nu va primi scadentar cu rate in RON si dobanda dupa LIBOR..
  • +2 (16 voturi)    
    Un nou tip de credit (Marţi, 6 octombrie 2015, 13:22)

    OzzyO [utilizator]

    Se pare că Tribunalul București tocmai a inventat un nou tip de credit: creditul în lei cu rata dobândzii de la valută. Probabil judecătorul are și el vreun credit în CHF, altfel nu-mi explic cum a ajuns la concluzia asta. Nu iau apărarea bîncilor, au o grămadă de clauze abuzive prin contracte, iar serviciile lor sunt departe de a fi profesioniste, dar aici nu văd care e problema. Păi și eu am luat credit imobiliar în euro acum 10 ani, când cursul era 3.5, iar acum plătesc la 4.4, ăștia cu credite în CHF sunt mai șmecheri sau cum?
    • +3 (9 voturi)    
      ... (Marţi, 6 octombrie 2015, 13:48)

      coco [anonim] i-a raspuns lui OzzyO

      Cine te opreste sa dai banca in judecata? Sau ai impresia, ca daca se ia o decizie judecatoreasca asta trebuie sa devina lege pentru toti.
      • +3 (11 voturi)    
        Faptul că am semnat un contract? (Marţi, 6 octombrie 2015, 14:08)

        OzzyO [utilizator] i-a raspuns lui coco

        Riscul valutar există în toate operațiunile în care plățile se fac în valută și orice om normal e conștient de chestia asta. Când vine vorba de credit, erau două variante: ori luai în lei, fără risc valutar, dar cu dobândă mai mare, ori luai în valută, cu dobândă mai mică, dar cu risc valutar. Prin urmare mi se pare deplasat să te plângi că acest risc valutar chiar a intervenit.
        • +4 (8 voturi)    
          Sunt mai multe probleme... (Marţi, 6 octombrie 2015, 14:33)

          scosmin [utilizator] i-a raspuns lui OzzyO

          - problema clauzelor abuzive care foarte probabil exita si la contractele in EUR
          - probleme specifice la CHF, legate de riscul creditarii in CHF (care era prezentat ca cea mai stabila moneda) precum si de faptul ca bancile nu au avut niciodata CHF/clientii au ridicat lei sau EUR.
        • +1 (7 voturi)    
          penibil (Marţi, 6 octombrie 2015, 17:00)

          cosmin [anonim] i-a raspuns lui OzzyO

          E clar cine esti, ne-am prins, chiar nu e nevoie sa mai insisti dar esti penibil.
          Apropo ..... calculeaza-ti rata lunara la un curs de 7,5 lei = 1 euro .... vezi cat iti vine ........ spune daca ar fi asa te-ai simti mai smecher asa cum scrii....
  • 0 (0 voturi)    
    Justitia romana in toata splendoarea ei (Marţi, 6 octombrie 2015, 14:00)

    fefe [anonim]

    Obligatia de a "ingheta cursul" oare ce o fi insemnand? E obligatie de a da, a face sau a nu face?
  • +4 (8 voturi)    
    BNR clar vinovat - concurenta neloiala fata de leu (Marţi, 6 octombrie 2015, 15:00)

    cosmin [anonim]

    Daca nu aveti idee despre ce vorbiti va rog sa nu va mai dati tortunzi pe aici.
    Lege nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele încheiate între profesionişti şi consumatori
    Art. 1. - (1) Orice contract încheiat între profesionişti şi consumatori pentru vânzarea de bunuri sau prestarea de servicii va cuprinde clauze contractuale clare, fără echivoc, pentru înţelegerea cărora nu sunt necesare cunoştinţe de specialitate.
    (2) În caz de dubiu asupra interpretării unor clauze contractuale, acestea vor fi interpretate în favoarea consumatorului.
    (3) Se interzice profesioniştilor stipularea de clauze abuzive în contractele încheiate cu consumatorii.

    Acum dintre cei care isi dau cu parerea si sunteti atat de destepti ati citit vreun contract de credit incheiat intre un client si banca. Pe ce va bazati in declaratiile voastre ........
    Vorbim de contracte innceiate 2006 , 2007 si 2008 nu sariti acum ca eroii cand s-a mai invatat intre timp ce inseamna cu adevarat riscul valutar.
    Deci ... daca clientul se duce la magazin (in 2007) si spune vreau o masina, iar banca ii zice nu poti sa iei doar in CHF (ceea ce e concurenta neloiala fata de moneda nationala - aviz BNR-ului care este in culpa pt aceasta situatie) - si banca ii zice costa 5.000 de franci - adica 10.000 lei ..... fara sa i se spuna clar ce costuri implica acest credit ..... ti s-a zis ca ai o rata de 100 de franci adica 200 lei..... Deci tu ai luat la cunostinta ca masina ta costa 10.000 lei.... + dobanzi. Dupa ceva timp afli ca masina ta numai costa 10.000 lei, ci 20.000 lei...Mai afli ca puteai sa iei si credit in euro ca sa fie si mai frumos .... adica teapa frate. Aaaaa ti se mai spunea ca francul e stabil .....si nu va fi nicio problema, da "na" discutiile administratorului de credite nu au fost trecute in contract ......
    Bancile aveau informatia ca francul va creste ...... toate depozitele constituite in CHF de catre banci au fost facute tot din lei de la cursul de la acea data ....
    • -2 (6 voturi)    
      ... (Marţi, 6 octombrie 2015, 15:45)

      OzzyO [utilizator] i-a raspuns lui cosmin

      Că băncile au promovat creditele în CHF e adevărat. Că nu i-au spus clientului direct ”vezi, fraiere, că în 5 ani o să plătești dublu” e iarăși adevărat. Că limitau oferta de creditare la CHF e însă fals. Realitatea e că cei care au ales creditele în CHF au făcut-o ca să plătească mai puțin, ignorând riscul. Iar riscul valutar nu e nicio filosofie, ca să fie asimilat în ani de zile, ci e foarte simplu: dacă eu am încasări (salariu) în lei și datorii în valută, dacă valuta aia își dublează cursul, am încurcat-o, ăsta e riscul valutar.
      Pe principiul ăsta al tău, ar trebui să-i oblige instanța și pe ăia de la Vodafone să le plătesc facturile la 2 lei euro, cât era cursul acum 18 ani când am încheiat eu contractul cu ei.
      • +4 (8 voturi)    
        Te inseli (Marţi, 6 octombrie 2015, 16:55)

        cosmin [anonim] i-a raspuns lui OzzyO

        1. vizavi de "cei care au ales creditele în CHF au făcut-o ca să plătească mai puțin" - te inseli - multi nu se incadrau la alta moneda sau au fost mintiti - eu unul sunt dintre ei
        2. In ce priveste pe cei de la Vodafone te inseli din nou - confuzi un serviciu cu un produs. Contractul tau de la Vodafone a fost incheiat pe 12 luni, maxim 24 luni cu posibilitate de reinnoire. Acolo aveai posibilitatea sa renunti la serviciu. Ai platit un serviciu nu ai cumparat un produs pe care sa-l platesti cu avans din banii tai si rate lunare, iar ulterior ramai cu buzele umflate. Aici ce faci, dupa ce ai platit 25% din surse proprii pt apartament adica cam 20.000 franci, ai mai dat din buzunar bancii inca 30.000 de franci in 7 ani, iar acum creditul tau de 60.000 de franci care era echivalentul a 120.000 lei este in prezent 202.000 lei principalul, valoarea apartamentul a scazut la 150.000 lei si sa ramai si fara casa si cu banii dati. Crezi ca este fair...
        3. Cand achizitionezi un produs trebuie sa cunosti toate costurile - aici este problema - cand costurile pentru produsul tau costa mai mult decat dublu fata de momentul la care l-ai achizitionat, iar tu nu ai fost informat de acest lucru si nu a fost prevazut in contract, cred ca e o problema.
        4. cand vad pe cei care vin cu expresii ”vezi, fraiere, că în 5 ani o să plătești dublu” - asta spune mult despre persoana ta -- aici sunt oameni care chiar au suferit si sufera in continuare - e drept ca traim intr-o democratie si fiecare are dreptul la o parere, dar astfel de pareri gratuite nu ajuta pe nimeni..... daca veneai cu o propunere de a gasi o solutie amiabila intre creditori si debitori, era ok, dar asa .... mai bine nu...
        • -2 (2 voturi)    
          hai sa nu ascundem kkt sub pres (Marţi, 6 octombrie 2015, 21:28)

          natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui cosmin

          Cosmine,
          "multi nu se incadrau la alta moneda SAU au fost mintiti"
          Spune-mi in acesta propozitie, care parte o crezi, sincer.
          Daca spui ca a doua parte, explica-mi te rog de ce eu am credit in euro si tu in franci. Dar explica-mi logic, nu ca ti s-au facut vraji.
          • 0 (0 voturi)    
            Pai e simplu (Miercuri, 7 octombrie 2015, 9:17)

            cosmin [anonim] i-a raspuns lui natbl73

            Daca tu primesti niste ordine de la sefi prin care ti se spune ca vei fi bonusat pt creditele in CHF - bineinteles ca urmaresti sa acorzi cat mai multe credite in aceasta moneda. Atunci iti dai seama ca administratorii de credite cred ca au fortat nota privind gradul de indatorare al clienului cand era vorba de lei sau euro si iti trantea CHF-ul in fata.
        • +1 (1 vot)    
          cine te-a mintit? (Miercuri, 7 octombrie 2015, 10:15)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui cosmin

          insinuezi cumva ca cineva stia in 2007 sau 2008 cat va fi cursul CHF in 2012 si te-a mintit?..

          in umila mea opinie, contractul e contract. daca erau clauze legale la momentul semnarii, indiferent cat de mare era riscul pentru clienti, riscul a fost asumat in momentul semnarii. daca au fost ilegale, sa fie eliminate.
          problema cea mai dificila este ca a trecut prea mult timp ca sa mai vorbim de "o solutie amiabila intre creditori si debitori". creditorii din 2008 nu sunt aceeasi cu cei din 2015. sistemul bancar e complicat.. banca are depozite de la populatie pe care le garanteaza cu credite. cand cineva "castiga", altcineva trebuie sa piarda..
  • +2 (6 voturi)    
    BNR vinovat - concurenta neloiala (Marţi, 6 octombrie 2015, 15:17)

    cosmin [anonim]

    Continuare ---
    Acum in baza legii mentionate intrebarea este cine a fost de buna credinta....
    A indeplinit banca conditiile prevazute de lege?
    Au fost prevederi clare in aceste contracte?

    Din nefericire profesionistul in aceasta relatie numai profesionist nu a fost - Probabil de aceasta fluctuatie aveau cunostinta doar cativa la nivel inalt, iar nici angajatii bancilor nu stiau .. - au fost doar informati sa acorde cat mai nulte credite in CHF - iar pt bonusuri ce nu faceau angajatii, ca doar din gura poti sa dai atata timp cat nu este trecut in contract .....
    CONCLUZIA:
    1. in relatia dintre client - banca , clientul a fost de buna credinta, iar bancile nu, au inselat clientii urmarind profiturile ulterioare.
    2. BNR vinovat - da. Cum s-a putut cumpara un apartament in franci elvetieni, iar in propria ta moneda nu. Aici nu putem vorbi de incompetenta - aici putem vorbi de subminarea propriei tale monede, ceea ce reprezinta fapta penala.
    Rolul BNR www.bnro.ro ........................identificarea riscurilor şi vulnerabilităţilor întregului sistem financiar, în ansamblul său şi pe componentele sale, deoarece monitorizarea stabilităţii financiare este preventivă. Apariţia şi dezvoltarea unor disfuncţionalităţi, precum evaluarea incorectă a riscurilor şi ineficienţa alocării capitalului, pot afecta stabilitatea sistemului financiar şi stabilitatea economică.
    Din pacate nu ati facut nimic in acest sens si va acuzam de tradare fata de cetateni - aveati informatii si stiati ce va urma - de ce nu ati facut nimic domnilor de la BNR.
    Consider ca statul prin institutiile sale trebuie sa demareze o ancheta la modul cum s-au acordat aceste credite.
    Toate produsele si serviciile existente pe piata sunt avizate de BNR. Dorim sa stim la toate creditele acordate in CHF in Romania cate au fost acoperite cu finantare din afara si cate au fost acoperite cu moneda locala.... Daca depozitele in CHF au fost constituite din lei atunci DNA va face lumina in acest caz .......
    • 0 (6 voturi)    
      Cosmine (Marţi, 6 octombrie 2015, 17:47)

      kolo [anonim] i-a raspuns lui cosmin

      Incerci sa pari un om informat (cu toate ca citezi trunchiat si preferential) insa NU CITA TAMPENII!!!!

      Toti lacomii care s-au imprumutat in CHF si acum cersesc ajutor ca sa li se plateasca palatele folosesc jegul de site bnro,ro

      ACELA NU E SITEUL BNR, e un rahat pirat pe care pot aparea si poze porno. Siteul BNR e bnr.ro
      • 0 (2 voturi)    
        Informare (Marţi, 6 octombrie 2015, 23:40)

        cosmin [anonim] i-a raspuns lui kolo

        http://www.bnr.ro/Stabilitate-financiara---Rolul-BNR-3114.aspx citeste rolul BNR-ului - daca difera textul inseamna iar tu vezi poze porno atunci te rog sa-mi furnizezi si mie de unde iti achizitionezi ochelari ca nu ar strica sa-mi spal ochii decat sa vad doar niste responsabilitati ale institutiilor statului nepuse in practica.
        Ati lua un apartament amarat cu 2 camere la 50 mp inseamna a fi lacom - apai ori esti ...... ori esti ...... ce sa-ti spun m-am lacomit ........ dar bancile ca ne-au tras-o cu varf si indesat nu sunt lacome sunt doar de buna credinta asa-i dl. Kolo....
        Chiar nu cersesc de la nimeni si platesc la zi ratele, dar oare e correct ce se intampla, voi chiar nu observati ca ne-o trag la toti romanii BNR-ul cu sistemul bancar ... nu numai celor care au luat credite in CHF, ci vorbesc si de cei care au luat USD si Euro .... platim costuri de zeci de mii de ori mai mult. Ti-ai pus intrebarea de ce? Oare de ce BNR sustine atat de mult, sunt interese mari .... habar nu ai ce in spate ....... mafia globalizarii .... masoniada continua. BRAVO ISARESCU ti-a iesit ce ti-ai propus.... Felicitari sclavi romani, taceti si platiti numai cersiti nu dl Kolo, stati in genunchi ca asa e romanul prost, fara sa ia attudine, obisnuit sa inghite ra.... pana crapa.
  • +3 (7 voturi)    
    CREDITE DATE DIN RATELE CLIENTILOR (Marţi, 6 octombrie 2015, 15:32)

    cosmin [anonim]

    In 2007 si in 2008 o parte din credite in CHF nu au oare fost acoperite ca si finantare din ratele clientilor care deja isi plateau creditele contractate in 2006. La inceput ratele incasate erau ceva de genul - 2/3 dobanda, iar diferenta principal.
    Am dori ca BNR sa vina cu informatii clare .. nu ascunse
    Ex: In 2008 s-au dat 10.000 credite de catre banci, in valoare de 1.500.000 CHF - iar bancile s-au imprumutat cu 1.500.000 CHF din afara, adica finantare externa --- ca sa acopere creditele acordate. Daca nu au facut asa si o parte din ele au fost acoperite cu depozite in CHF constituite din lei la cursul de la data respectiva si din ratele clientilor atunci BNR ai pus-o pe romaneste - pentru ca asta este de penal - atunci se dovedeste clar ca bancile au efectuat tranzactii speculative pe moneda leu - CHF, pentru a marca profituri cat mai grase.
    Atunci se necesita clar o analiza a acestora si cred ca toti cetatenii avem dreptul sa stim acest lucru... asa ca rog institutiile statului sa se implice ANPC, Consiliul concurentei - ar trebui sa se autosesizeze ... la acordarea de case si apartamente in CHF, iar in lei nu era posibil ..... Cu siguranta ca veniti cu chestii ca acestia nu indeplineau scoringul necesar -- problema se pune ca nu este corect ..... sa favorizat aceasta moneda in raport cu leul....
  • +4 (8 voturi)    
    Legalizarea incompetentei BNR (Marţi, 6 octombrie 2015, 15:59)

    cosmin [anonim]

    Proiectul de CONVERSIE a creditelor CHF cu 15% DISCOUNT, trimis de MFP - legalizarea incompetentei BNR-ului de parlamentari si protejarea bancilor fata de deciziile luate de alte state care isi apara proprii cetateni - gen Croatia - inghetarea cursului, Ungaria, etc....
  • 0 (2 voturi)    
    . (Marţi, 6 octombrie 2015, 18:44)

    Laur [anonim]

    Banca ar trebui sa zica mersi daca accepta clientul actualele conditii. Altfel, clientul se va supara, nu va mai plati nimic, poate va pleca in alta tara de unde nu va mai putea fi executat, iar banca va vinde creanta la 10% din valoarea ei. Deci, mai bine accepta conditiile actuale decat sa piarda 90% din bani.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică