De ce a renuntat Metrorex sa monteze aer conditionat in metrou: e scump, iar calatorilor le-ar fi fost de folos doar vara si doar in orele de varf

de Dan Popa     HotNews.ro
Miercuri, 11 noiembrie 2015, 12:23 Economie | Finanţe & Bănci

Tunel de metrou
Foto: sxc.hu
 documente
(11 Nov 2015) PDF, 1MB
Un turist strain care s-ar urca in metroul bucurestean ar avea serioase dificultati in a-si da seama pe unde il poarta trenul. Numele statiilor nu au legatura cu ceea ce e deasupra, iar eventuale indicatii privind obiectivele turistice de la suprafata lipsesc, arata un raport al Curtii de Conturi publicat miercuri. Potrivit documentului (il puteti consulta in atasament), Metrorex nu considera "oportun" instalarea unor aparate de aer conditionat in vagoane, intrucat calatorii le-ar utiliza doar vara si numai in orele de trafic de varf. In plus, Metrorex nu are incheiate asigurari de raspundere civila pentru pagube produse calatorilor in caz de accidente. Citeste mai jos principalele concluzii ale inspectorilor Curtii de Conturi dupa vizita la Metrorex.

  • Despre eliminarea cartelei de 62 de calatorii:fara vreo analiza si fara logica
"Eliminarea abonamentului de 62 de calatorii nu numai ca nu a fost precedata de o analiza de impact, dar a fost fundamentata printr-un argument fara suficienta sustinere reala si fara logica si care, ajuns in spatiu public prin comunicatele de presa ale Metrorex si ale MT, au produs reactii generale de dezaprobare din partea cetatenilor, reflectate intens in sesizarile transmise de catre acestia si in mass-media. "avand in vedere numeroasele petitii inregistrate la Metrorex in ultimii 3 ani cu privire la abonamentul lunar cu 62 de calatorii, precum si petitiile primite prin ANPC, prin care calatorii isi exprimau nemultumirea in ceea ce priveste efectuarea numarului de calatorii in perioada de valabilitate a abonamentului (fie efectuarea integrala a numarului de calatorii inainte de expirarea perioadei de valabilitate de o luna a abonamentului, fie neefectuarea celor 62 de calatorii caz ce conduce la nemultumirea calatorilor in ceea ce priveste plata calatoriilor neutilizate), Metrorex a analizat petitiile si propune eliminarea acestui titlu de calatorie, astfel calatorii fideli se pot orienta catre alte titluri din portofoliul Metrorex, in principal catre Abonamentul lunar cu numar nelimitat de calatorii".

 "Numeroasele petitii ale calatorilor" nu reprezinta un indicator relevant comparativ cu numarul semnificativ de calatori care au utilizat acest tip de abonament si cu ponderea petitiilor in totalul petitiilor primite, iar nemultumirile exprimate au vizat anumite limite ale acestui titlu de calatorie care, fie se puteau remedia de catre Metrorex, fie calatorii respectivi aveau posibilitatea de a alege alte titluri de calatorie existente, inclusiv abonamentul nelimitat.

Ori, pornind de la o situatie reala, dar fara anvergura, argumentatia Metrorex generalizeaza nemultumirea si, fara a fi ceruta nici chiar de catre petenti, elimina abonamentul in cauza, anuland astfel posibilitatea calatorilor de a alege in cunostinta de cauza intre cele doua tipuri de abonament si obligandu-i pe toti, inclusiv pe petenti, sa achizitioneze alte titluri de calatorie mai scumpe, in special abonamentul nelimitat. In acest fel, Metrorex a eliminat posibilitatea prin care calatorul, pentru deplasarile cotidiene la si de la serviciu, sa achite un pret mai apropiat de prestatiile efective de care are nevoie si pe care le primeste, adica de numarul de calatorii efectuate, impunand abonamentul cu numarul nelimitat de calatorii, ca fiind singurul existent, dar de care putini au nevoie cu adevarat.

In acest mod, Metrorex a implementat o solutie favorabila cresterii mai accentuate a veniturilor (rezultat pe care il invoca in prezent), dar care contine si o componenta mai putin etica - si care ar fi fost de preferat sa fie evitata - in sensul ca pretinde si primeste (prin eliminarea optiunii) contravaloarea unor calatorii / prestatii potential disponibile in abonamentul nelimitat, dar de care calatorii nu au nevoie, nu le efectueaza, dar le platesc.
  • Contracte de publicitate cu cantec, pentru care se propune sesizarea DNA

Metrorex s-a asociat in participatiune atat cu SINDOMET cat si cu alti operatori economici: "Euromedia Group - ctr. nr. 98/2003 , Lemon Design - ctr. nr.103/2004 (publicitate in trenuri), Spectacular OOH Printing - ctr. 70/2011. Pentru perioada auditata 2010-2015, asocierile in participatiune cu SINDOMET s-au derulat in baza contractelor nr.94/2003 (pentru activitati comerciale), respectiv nr.75/2007 (pentru publicitate), incheiate pentru urmatoarele perioade: 5 ani (2008) cu prelungire facuta in anul 2007 pentru inca 10 ani (2017), respectiv 12 ani (2019).

Ambele contracte prevad ca SINDOMED conduce si administreaza activitatile care fac obiectul asocierii, incheie si urmareste derularea contractelor de inchiriere, respectiv de publicitate, tine evidenta contabila, vireaza partea din veniturile obtinute care i se cuvine Metrorex.
Partajarea veniturilor si a cheltuielilor in cazul celor 2 contracte a fost urmatoarea: contract nr.94/2003: Metrorex - 25% din venituri si din cheltuieli; SINDOMET - 75% din venituri si din cheltuieli, contract nr. 75/2007: in prezent Metrorex - 53% din venituri, cu un minim garantat de 50 de mii euro/an; SINDOMET - 47% din venituri.

Analizand continutul contractului pentru activitati comerciale, clauzele contractuale si derularea lor, precum si situatia existenta pe teren in statiile de metrou si in caile de acces, auditul are serioase retineri nu numai asupra necesitatii acestei asocieri, dar si asupra performantei sale din punctul de vedere al Metrorex, din urmatoarele considerente:
  •  asocierea a fost realizata in absenta unei analize comparate, serios si real fundamentate, din care sa reiasa necesitatea acesteia - in conditiile in care Metrorex detinea spatiile respective, detinea "vadul comercial", avea resurse si personal si avea si obiective pentru realizarea si sporirea veniturilor proprii
  • nu poate fi justificata asocierea cu un operator economic fara background in domeniu, fara experienta consolidata, fara personal de specialitate si cu experienta, fara pozitionare vizibila pe piata si, in plus, cu administrator sindicatul - decat daca s-a dorit consolidarea unei relatii atipice cu acesta, relatie in care Metrorex sa accepte diminuarea prerogativelor sale in administrarea patrimoniului public al statului primit in concesiune si in realizarea si majorarea veniturilor proprii in favoarea sindicatului care, din veniturile astfel obtinute, sa aiba posibilitatea de a-si finanta propriile actiuni, inclusiv cele in beneficiul direct al membrilor de sindicat
  • conform clauzelor contractuale, Metrorex nu are posibilitati si parghii, sau le are limitate, in a monitoriza si interveni efectiv asupra tintelor, obiectivelor si metodelor de lucru stabilite de catre asociat, asupra ¬politicii¬ si criteriilor privind inchirierea spatiilor, asupra monitorizarii derularii efective a activitatilor comerciale si, nu in ultimul rand, asupra efectelor acestor activitati.
  • de asemenea, Metrorex nu are nici un control asupra stabilirii clauzelor din contractele de inchiriere, asupra negocierii si stabilirii chiriei si a altor obligatii ale chiriasilor si nici nu poate monitoriza si interveni asupra comportamentului chiriasilor si pentru eliminarea si sanctionarea deficientelor care apar pe parcursul derularii contractelor
Unele dintre consecintele acestei stari de lucruri pot umbri aspiratiile indreptatite ale Metrorex, ale Bucurestiului si ale locuitorilor sai catre modernitate si europenism, ca urmare a "spectacolului" cotidian de bazar, cu aspect si mirosuri culinare specifice, care poate fi intalnit in unele statii importante si / sau cai de acces.

In anul 2013, in urma unui control efectuat de catre Corpul de control al primului - ministru, au fost identificate deficiente majore privind asocierea in participatiune dintre Metrorex si SINDOMET care au fost cuprinse in raportul de control nr.628/13.09.2013. Raportul, transmis si la Metrorex, cuprinde si o serie de deficiente care, in opinia controlului, pot intruni elementele constitutive ale unor infractiuni prevazute de Codul Penal si de LG nr.78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie, fapt pentru care se propune sesizarea Directiei Nationale Anticoruptie.

In prezent, la nivelul Metrorex, se cunoaste doar ca DNA a deschis dosarul nr.393/P/2013 - Sectia de combatere a infractiunilor conexe infractiunilor de coruptie - si a solicitat in luna octombrie 2013 date de stare civila referitoare la o serie de persoane care au ocupat functii de conducere in cadru Metrorex. Concluzia generala este ca asocierea in participatiune cu SINDOMET, pentru activitati comerciale, a continuat aproape 21 de ani (din anul 1994 cand a fost incheiat primul contract), in conditii relativ putin schimbate indiferent de contractele in vigoare si fara ca disfunctionalitatile de fond sa fie identificate si eliminate de catre managementul Metrorex.
  • De ce numele statiilor de metrou se potriveste ca nuca in perete cu ce e deasupra
Denumirile unor statii nu sunt, in unele cazuri, cele mai elocvente alegeri, avand in vedere ca nu au nimic in comun cu obiectivele semnificative de la suprafata, astfel incat calatorii - mai ales cei care utilizeaza ocazional metroul, cei din provincie si turistii straini - nu se pot orienta cu usurinta pe harta metroului prin corelarea si vizualizarea denumirii si a pozitiei magistralelor si a statiilor cu obiectivele si zonele respective
Pentru exemplificare:
  • denumirea de "Izvor", a statiei aflata chiar langa Parlament, nu spune nimic referitor la un obiectiv important cum este Parlamentul, atat administrativ cat si turistic
  • "Aviatorilor" - nu are legatura cu parcul Herastrau, la intrarea caruia se afla si care este un obiectiv de interes turistic si de agrement, semnificativ pentru public
  • "Petrache Poenaru" nu are semnificatie pentru publicul calator, de interes fiind faptul ca in apropiere se afla lacul Morii / baraj Ciurel, Complexul studentesc Regie al Universitatii Politehnice si o intrare in Universitatea Politehnica
  • "Anghel Saligny", chiar daca are rezonanta istorica, nu transmite informatia ca este statia terminala a magistralei IV, langa linia de centura sud
  • "Stefan cel Mare" este numele bulevardului, in timp ce in apropiere este Clubul Sportiv Dinamo
Pe viitoarea legatura cu Aeroportul Henri Coanda, statiile au denumiri semnificative, ale celor doua aeroporturi si ale unor capitate de state (Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles), in timp ce denumirea uneia dintre statii, "Ion I.C. Bratianu" nu are semnificatie in contextul dat s.a.

  • De ce nu avem aer conditionat in metrou:
Argumentele prin care Metrorex sustine aceasta optiune sunt de natura tehnica si de natura economica:
- de natura tehnica: sunt legate de infrastructura actuala care nu permite evacuarea in conditii optime a surplusului de caldura degajat in statii si tuneluri de catre instalatiile de aer conditionat montate pe trenuri
- de natura economica: sunt legate de pretul estimat - cca 25-40 mii euro / vagon.

Managementul Metrorex considera ca introducerea climatizarii in trenuri ar imbunatati confortul termic asigurat pasagerilor doar pentru o perioada de 2 luni/an, in perioada de vara si numai in timpul orelor de varf de trafic (7:00-9:00 si 16:00-20:00) - concluzie fata de care auditul are anumite rezerve in sensul ca:
  • imbunatatirea confortului termic asigurat pasagerilor ar trebui sa fie un obiectiv important pentru Metrorex
  • 2 luni pe an (iulie si august) este un interval care nu tine seama de realitatea din trenuri, in sensul ca in conditii de aglomeratie este la fel de greu de suportat caldura fie ca afara este vara fie ca este iarna si calatorii au o anumita vestimentatie la care nu pot renunta cu usurinta
Este reala afirmatia referitoare la orele de varf, insa este evident ca o mare parte a calatorilor se deplaseaza tocmai la orele de varf, astfel ca o deplasare catre locul de munca timp de 15-30 de minute in conditii de aglomeratie si disconfort termic le poate afecta starea fizica si psihica si nu poate fi compensata de faptul ca, la celelalte ore, un numar mai mic de calatori beneficiaza de conditii optime.

  • De ce nu  exista asigurarea de raspundere civila pentru calatori
Managementul Metrorex nu s-a implicat indeajuns in aspectele privind achizitia serviciile de asigurari de raspundere civila pentru pagube produse calatorilor in caz de accidente / incidente feroviare produse in activitatea de transport de calatori pe liniile de metrou, cazuri in care Metrorex ar putea fi pus in situatia de a plati daune / compensatii civile unor calatori afectati.

De abia in anul 2013 au fost facute demersuri concrete pentru achizitionarea, de la o firma de asigurari, a serviciilor de asigurare pentru calatorii transportati.
Procedura de achizitie directa derulata in anul 2014, la care s-au prezentat 4 companii de asigurare, a conturat, in urma negocierii, urmatoarele conditii: Limita raspunderii in agregat: 30 000 000 euro; Limita raspunderii / eveniment: 500 000 euro; Limite eveniment vatamari corporale / calator, din accidente:(Deces: 10 000 euro persoana; Invaliditate permanenta totala: 10 000euro/persoana; Invaliditate temporala / zi / persoana : 25 euro - maxim 100 zile consecutive; Spitalizare/zi/persoana: 25 euro - maxim 100 zile consecutive; Prima de asigurare anuala 26.500 eur.

Rezultatele nu au fost aprobate de catre CA, in luna noiembrie 2014, si abia in luna aprilie 2015, dupa 4 luni, a fost demarata procedura de achizitie a "Serviciilor de expertizare si asistenta de specialitate in domeniul asigurarilor" prin publicarea anunturilor in SEAP - la care nu s-a primit nicio oferta astfel incat, nici in prezent, obiectivul nu a fost realizat.

Pentru atingerea acestui obiectiv nu s-a efectuat in prealabil o documentare detaliata asupra domeniului asigurarilor, pentru obtinerea de date si informatii de la entitati subordonate MT care practica astfel de asigurari si pentru efectuarea unei analize comparate care sa duca la conturarea si fundamentar


Citeste mai multe despre   









26885 vizualizari
  • +24 (28 voturi)    
    nu pot sa cred (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 12:31)

    Alex [anonim]

    este de neimaginat cat de mult va puteti bate joc de noi, cum adica DOAR vara si DOAR in orele de varf ? adica de doua ori pe zi, zi de zi, mai putin sarbatori.
    Stam ca sardelele iarna este frig afara si ucigator de cald in trenuri, ne incalzim bine, apoi iesim din statie sa putem Raci Bine !
    ar trebui sa faceti lucruri PENTRU noi, si as vrea si eu sa vad auditul ala care spune ca la cat costa metrourile
    nu e ok sa dea 40 de mii de euro pe un vagon cu clima.
    .. de necrezut..
    • -7 (25 voturi)    
      ... (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 13:26)

      a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui Alex

      Tipic romanesc. Vrei tot confortul, dar sa nu platesti nimic. In conditiile in care doar metroul din Moscova e mai ieftin decat cel din Bucuresti, noi vrem aer conditionat si eventual fotolii de catifea.
      Nici Viena nu are aer conditionat daca vrei sa stii. Nici Praga, nici Atena, si lista ar putea continua. Majoritatea au doar ventilatie fortata, nu aer conditionat, care se justifica greu la 20 m adancime. Dar cineva a luat trenuri prost gandite pentru ca habar n-avea ce cumpara. Important era sa cumpere de la o anumita firma. Aici e alta problema.
      • +9 (13 voturi)    
        tipic acuzator romanesc esti tu stimabile (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 13:43)

        Alex [anonim] i-a raspuns lui a.nonim

        1. Eu nu sunt roman, dar sunt mandru ca traiesc alaturi de acest popor absolut minunat.
        2. TOATE trenurile au aer conditionat, nu ventilatie ci acea numita CLIMA care mentine o temperatura constanta si statiile sunt gandite in asa fel incat sa nu simti diferenta de temperatura. Nu stiu despre Moscova decat ca au statii impresionante, dar in tara mea de origine si anume Germania AU Clima!
        mai mult decat atat, nu trebuia sa sari si sa ataci fara sa tii cont de faptul ca eu imi spuneam o parere, nu trebuie sa fii de acord cu ea dar poti fi sau cred ca ai putea fi sucificent de educat incat sa nu aduci acuzatii si jigniri.
        ma bucur ca ai vizitat 4 capitale si ai mers cu metroul si le denumesti ca fiind majoritate. Eu zic ca ar fi bine pe viitor sa mergi pe principiul intai gandesc apoi vorbesc. Multumesc.
        Ps: Nu ma intereseaza cat costa, poate fi mai scump, doresc servicii de calitate.
        O zi buna
        • -4 (8 voturi)    
          Doar tu ai plati in plus (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 15:23)

          AdrianBorza [utilizator] i-a raspuns lui Alex

          Dar majoritatea pasagerilor nu ar plati in plus pentru aer conditionat. In Germania nu stiu cat e tariful la metrou, dar e mai scump ca in Paris unde e 1.6 Euro o calatorie, adica vreo 7 lei; in Romania e de vreo 3 ori mai ieftina si trenurile sunt la fel (chiar mai noi decat in Paris), curentul costa la fel, liniile la fel. Se poate si cu aer conditionat, se pot face si vagoane de clasa I, dar costa si nu sunt fonduri, iar populatia nu vrea sa plateasca aceste costuri.
          • +3 (3 voturi)    
            Ba pardon (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 16:14)

            yummyberry [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

            La noi e mai ieftin si pentru ca sunt costurile mai mici decat in Paris. Hai sa nu comparam mere cu pere.
            • +2 (2 voturi)    
              ... (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 16:30)

              a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui yummyberry

              Data viitoare poate reusesti sa intri in comisia de negociere cu Petardier. Neaparat sa le spui ca la noi salariile sunt mici, deci sa ne dea si ei trenurile la preturi micsorate de patru ori. Sunt convins ca vor fi intelegatori.
              In caz ca nu stiai, trenurile din Bucuresti sunt printre cele mai scumpe. Nu si cele mai bune bineinteles, pentru ca au fost utilate conform cerintelor unor incompetenti.
        • 0 (6 voturi)    
          ... (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 15:59)

          a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui Alex

          Pe banii tai poti sa ai ce confort vrei. Dar nu pe banul public. Atata timp
          cat metroul abia isi acopera costurile cu energia, nu vorbim de restul
          cheltuielilor, niciun management nu poate aproba o asemena investitie. Atatia bani dai, atata confort ai. Complicat?
          Ca sa nu mai vorbim ca temperatura in subteran nu depaseste 25 de grade, problema e de fapt lipsa aerului. Care are alte cauze.
          Si unde e jignirea? Ca am spus ca ai o atitudine romaneasca? Pai asa este. Romanii au ramas din comunism cu impresia ca statul trebuie sa le dea pe gratis sau la preturi modice totul. Casa, invatamant, parcare, transport, etc. Daca pretinzi ca esti din Germania ar trebui sa stii ca o calatorie nu costa 20 de centi ca aici. Nici locul de parcare nu e gratis. Si in general totul are un pret corespunzator. Nu poti sa platesti Logan si sa primesti Mercedes.
          • +3 (3 voturi)    
            costuri energie (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 20:09)

            Merlin [anonim] i-a raspuns lui a.nonim

            Te-ai intrebat de ce metroul consuma de 10 ori mai multa energie electrica decat ar fi necesar si o consuma inutil doar pentru a incalzi subteranul bucurestean. Nu crezi ca poate cineva incaseaza comisioane enorme care sunt direct proportionale cu energia consumata? Nu crezi ca personalul care arde gazul de pomana si ia salarii si sporuri inutil ar putea fi inlocuit cu automate de vandut cartele, la fel ca multi altii de la metrorex care nu stiu de ce vin la servici? Cand vei avea raspunsul la aceste intrebari o sa vezi care este diferenta dintre noi si Germania si de ce nemtii o duc mai bine...
            • 0 (0 voturi)    
              ... (Joi, 12 noiembrie 2015, 10:33)

              a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui Merlin

              Trenurile consuma la fel si acolo si aici. Piesele de schimb costa la fel. Costul biletului nu acopera nici macar aceste cheltuieli. Daca adaugam si restul costurilor se ajunge la patru ori mai mult. Probabil cheltuielile s-ar putea reduce cu o treime, dar tot n-ar acoperi costurile. Deci logica ta nu se sustine.
              In alta ordine de idei, tu te-ai intrebat vreodata de ce in Bucuresti in fiecare tren si la fiecare iesire se afla cate doi paznici? Cred ca este singurul oras unde se intampla asa ceva. Si ceea ce este mai trist, este ca acesti paznici sunt necesari, daca n-ar fi in doua luni totul ar fi vandalizat. Pentru ca asta e nivelul de civilizatie al orasului.
              • 0 (0 voturi)    
                metroul bucurestean (Vineri, 13 noiembrie 2015, 11:45)

                octy [anonim] i-a raspuns lui a.nonim

                "acesti paznici sunt necesari, daca n-ar fi in doua luni totul ar fi vandalizat. Pentru ca asta e nivelul de civilizatie al orasului".

                Exista si in alte parti, vezi Roma unde e plin de politie, carabinieri, paznici si tot nu fac fata la cati hoti sunt...

                La cate metrouri am vazut in Europa si SUA, metroul de la noi este cel mai civilizat si lumea care circula cu el la fel. Sustin instalarea climei in vagoane sa nu transpiri ca la sauna, iarna sau vara.
      • +3 (5 voturi)    
        Daca la altii e de c***t (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 14:17)

        yummyberry [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

        Daca la altii e de c***t atunci sa fie si la noi? Pai cum mai evoluam?
    • -4 (4 voturi)    
      nici (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 13:47)

      Gicu_007 [utilizator] i-a raspuns lui Alex

      marile orase din Germania nu au. Si nici n-o sa aiba. Si nu se plange nimeni. Si iluminatul public pe-aci e facut in majoritate cu leduri. E cam chior, dar scuteste enorm de multi bani pe facturile de energie. Romanul nu stie sa economiseasca. Nasol.
      • +4 (6 voturi)    
        Aoleu (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 14:21)

        yummyberry [utilizator] i-a raspuns lui Gicu_007

        M-am saturat de asta cu "romanul nu stie, romanul e prost, romanul nu face".

        Hai mai lasati-o cu acuzele asupra romanilor. Raportat la veniturile noastre, pretul calatoriei cu metorul este cam mare. Nu este normal sa te certi cu vecinii de compartiment sa deschizi geamul sau nu pentru ca pe ei ii trage curentul in timp ce totusi mor de cald la temperaturi de 27-29 de grade.

        Nu e normal ca atunci cand reusesti sa deschizi geamul, inspiri miros de gogosi si de ulei ars cum o faci la Dristor.

        NU e normal ca in statii mari sa nu functioneze scarile rulante de 5-6 luni si ca invalizii sa se chinuie pe scarile normale.

        Putin bun simt. Daca altii nu au conditiile astea, nu inseamna ca trebuie sa ii luam ca exemplu.
      • +2 (2 voturi)    
        U-bahn si S-bahn (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 14:34)

        Alex [anonim] i-a raspuns lui Gicu_007

        fie ca sunt trenuri de subteran sau suprata toate au. Iti pot enumera si cele putin orase cu u-bahn si multe din cele cu S. ms
        Si tocmai pt ca au nu se plange nimeni.
        • -4 (4 voturi)    
          in berlin nu au (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 15:50)

          Gicu_007 [utilizator] i-a raspuns lui Alex

          .
          • +1 (1 vot)    
            inteleg ... (Joi, 12 noiembrie 2015, 11:36)

            un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Gicu_007

            ca satul unde ai inceput sa faci umbra se cheama berlin?
      • +1 (1 vot)    
        minti. (Joi, 12 noiembrie 2015, 11:35)

        un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Gicu_007

        vorbesti doar sa te aflii in treaba adica distructiv.
        problema ta e ca la tine in sat e la fel ca acum 40 de ani, si de aici ti se trage frustrarea, ura si dispretul pentru orice progres care nu te vizeaza pe tine in mod direct
    • +6 (6 voturi)    
      Sesizare catre metrorex (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 16:03)

      un alt cetatean [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Acum 2 saptamani am transmis o sesizare catre Metrorex privind un restaurant de tip fastfood din incinta statiei de metrou Piata Sudului. Sesizarea era legata de mirosurile neplacute emanate de acel restaurant, de personalul cre nu respecta normele igienico sanitare si despre dreptul nostru, al calatorilor, la o calatorie civilizata.
      Nu am primit niciun raspuns.

      Acel fastfood continua sa inunde incinta statiei de metrou cu tot felul de mirosuri specifice (uleiuri arse)

      Nu au nici cel mai mic respectpentru cei care le aduc venitul - pentru clientii lor.
      • +2 (2 voturi)    
        DACA iti vor da raspuns (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 16:16)

        yummyberry [utilizator] i-a raspuns lui un alt cetatean

        Atunci ti-l vor da ori peste 2 luni ori peste 5. Eu asa am primit. Si atunci era unul copy paste care nu ma lamurea cu nimic.
      • 0 (0 voturi)    
        persista! (Vineri, 13 noiembrie 2015, 12:56)

        boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui un alt cetatean

        nu ceva,

        trimite si la OPC, si intre timp la Contencios Administrativ fiindca nu iti raspund la sesizari.

        Multumesc!
    • +3 (3 voturi)    
      hmmm (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 16:16)

      boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui Alex

      - cand au adus noile vagoane (pana sa le schimbe geaurile) imi aduc aminte ca in unele era chiar racoare :) drept urmare aveau aer conditionat...

      - faza cu numele, nu mi se pare atat de importanta atat timp cat pe harta metroului pot pune simboluri ale obiectivelor de interes (turistice, spitale etc.)
      • +2 (2 voturi)    
        Corect (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 19:08)

        antrax [anonim] i-a raspuns lui boogiewoogie

        Da, imi aduc aminte aceeasi chestie. Alea noi fara vagoane separate (Bombardier?) au macar un fel de ventilatie. Chiar daca n-o fi clima-clima tot era racoare in ele. Dar poate de fapt au oprit-o ca sa justifice economia de 40k/vagon si astia de la HN au interpretat gresit?

        Oricum, vad ca-n articol nu se pomeneste nimic de faptul ca nu mai functioneaza biletul comun Metrorex/RATB, adica acea cartela magnetica. Cum au justificat sa nu mai continue asocierea cu RATB (sau ce o fi fost)?
  • +13 (13 voturi)    
    Le-am trimis X mailuri (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 12:40)

    bigbrother [utilizator]

    Incercand sa le spun ca vara este crima si pedeapsa ce se intampla la orele de varf. Si nu doar in vagoane, ci si in statii, cine a trecut dimineata si seara pe la Piata Victoriei de ex a vazut acea mare de oameni care sta pe scari pentru ca nu mai e loc pe peron. Nu vreau sa ma gandesc la vreo nenorocire petrecuta in acea zona si nu numai, ar fi o tragedie mai mare decat cea de la Colectiv..

    Varianta gasita pentru metrourile mai noi (nu stiu daca a fost deja aplicata la toate metrourile existente) a fost sa instaleze geamuri, daca va aduceti aminte, primele metrouri albe nu aveau acele geamuri rabatabile. Insa nu s-au gandit la zgomotul produs de mersul prin tunel, care devine asurzitor daca sunt 3-4 geamuri deschise, asta desi ar fi trebuit sa aiba experienta celor vechi produse la Astra. Sau poate cei care au gandit asta nu au mers niciodata cu metroul..Nu stiu cat au costat geamurile respective, dar cred ca la o diferenta relativ mica de pret ar fi putut instala aparate de aer conditionat.

    Cu siguranta acolo trebuie intrat cu DNA peste ei, contractele alea sunt facute cu dedicatie, cu firme infiintate peste noapte, in niste conditii contractuale de toata jena. Insa in spate nu sunt doar interesele Metrorex, aici e o paine buna de mancat pentru sindicalisti (pentru sefii de sindicat) si clientela politica. Metrorex este o regie care merge in pierdere de ani de zile desi este subventionata, desi creste pretul calatoriilor, desi are reclame, spatii comerciale etc. Acolo fie e vorba de rea credinta, fie de o echipa de manageri prosti de dau in gropi, caz in care ar trebui schimbati imediat.
    • +3 (5 voturi)    
      Si mai rau (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 14:22)

      yummyberry [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      De cele mai multe ori nu te lasa unii sa deschizi geamurile nu din cauza zgomotului, ci din cauza "curentului".
    • +3 (5 voturi)    
      ... (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 14:42)

      dan [anonim] i-a raspuns lui bigbrother

      prefer zgomotul de la geamurile deschise decat 'miresmele' la 35+ grade celsius si aerul irespirabil in vagoane
      • 0 (0 voturi)    
        Dupa cum scrie si in articol... (Vineri, 13 noiembrie 2015, 8:14)

        mcris [utilizator] i-a raspuns lui dan

        ...solutia nu este deschiderea geamurilor ci o intalatie de climatizare.
    • +1 (1 vot)    
      zgomot (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 16:18)

      boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      este un "țiuit" care nu este produs de la geamuri, ci cel mai probabil din etansarea/montarea componentelor vagoanelor...

      in special in partea din spate a metroului, mereu pe la ultimul sau penultimul vagon
  • +10 (10 voturi)    
    dezagreabil (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 12:45)

    Merlin [anonim]

    Mertoul, care ar fi trebuit sa fie un mijloc de transport civilizat, eficient si elegant, a devenit foarte dezagreabil in ultimul timp. Vara este extrem de cald in statii si in vagoane, pentru ca nu se mai practica aerisirea fortata noaptea cand este mai racoare afara, care mult timp a fost un mijloc eficient de a pastra o temperatura placuta. Ventilatia si aerisirea sunt deficitare din cauza unui prost management al resurselor si in vagoane este de multe ori aer irespirabil si in plus am intalnit vara vagoane care aveau activa perdeaua de aer cald din dreptul usilor. Nici in timpil iernii nu este mai bine pentru ca s-au montat instalatii de incalzit in statii si in vagoane iar calatorii sunt nevoiti sa faca sauna in metrou si sa iesa afara uzi de transpiratie. De multe ori dimineata suntem nevoiti sa ne inghesuim in vagoane impreuna cu grupuri de muncitori in salopete si sa le lustruim acestora echipamentul de lucru. Nici persoanele in stare de ebrietate nu sunt respise la accesul in statiile de metrou si de multe ori mai intalnim si pietari care isi transporta cosurile si sacii cu zarzavaturi sau cu flori, evident tot in vagoanele de metrou. Personalul de paza de la metrou se dovedeste a fi doar de decor sau poate pentru a apara angajatii metrorex de furia calatorilor nemultumiti de deseviciile primite la un pret piperat.
  • +14 (14 voturi)    
    Aerul conditionat in metrou (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 12:46)

    Bogdan [anonim]

    Este incredibil faptul ca Metrorex gaseste niste scuze ieftine pentru neinstalarea aparatelor de aer conditionat.

    Toata lumea plateste calatoriile, care s-au scumpit constant de-a lungul anilor, motiv pentru care dorim sa circulam civilizat.

    In 90% din zilele lucratoare folosesc metroul si mereu am aceeasi problema - caldura insuportabila din trenuri. Inadmisibil, intr-o capitala europeana in anul 2015.
    • +3 (5 voturi)    
      Corect (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 12:57)

      CititorulComentator [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan

      Dar Romania nu este in 2015 si nici capitala europeana :) Doar pe hartie.
      • -1 (1 vot)    
        Asta va place voua sa credeti. (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 14:23)

        yummyberry [utilizator] i-a raspuns lui CititorulComentator

        Ca sa gasiti scuze pentru a nu semnaliza aceste probleme. Va place sa va lafaiti in noroi in loc sa incercati sa le schimbati.
    • +3 (3 voturi)    
      cica (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 13:02)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan

      ar fi util doar vara si in orele de varf... adica e total inutil?! te doare mintea
    • -3 (3 voturi)    
      Exista o scuza foarte buna (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 15:25)

      AdrianBorza [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan

      Cat costa calatoria in Bucuresti si cat costa in Paris? E 7 lei in Paris si vagoanele lor sunt mai vechi si mai murdare, si fara aer conditionat. Cu ce bani sa puna AC in Bucuresti si cine plateste? Daca 5% din pasageri ar plati in plus pentru AC si 95% nu ar vrea sa plateasca, ce decizie se ia?
      • +1 (1 vot)    
        Sa intelegem (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 16:18)

        yummyberry [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

        Sa intelegem ca tu esti angajatul lor, nu? Ia zi-ne, ce modernizari au facut din scumpirile cartelelor atat de mult si atat de des?

        Nu mai pacaliti lumea, toti banii se duc in buzunarele salariatilor. Si nu ale tuturor, ci ale directorilor.
      • +2 (2 voturi)    
        altul... (Joi, 12 noiembrie 2015, 11:38)

        un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

        care vorbeste in numele a 95% dintre pasageri.
        toti care sunteti impotriva imbunatatirii mijloacelor de transport in comun evident nu le folositi. si tocmai voi sunteti cei mai radicali opozanti ai unor imbunatatiri, doar din simplu motiv ca nu va vizeaza direct. rautate gratuita fara margini, doar asa.... ca va satisface voua ura
  • +8 (10 voturi)    
    plata cu cardul?!!? (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 13:06)

    stefan [anonim]

    de modalitatile de plata a cartelelor nu au scris nimic? in 2015 la Metrorex nu se poate face plata cu cardul, probabil pentru ca nu vor sa desfiinteze posturile de casiere si de casiere colectoare. In afara sunt orase unde cartelele se vand exclusiv la tonomate, care merg inclusiv cu card.
    • +2 (2 voturi)    
      Si nu doar asta (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 14:24)

      yummyberry [utilizator] i-a raspuns lui stefan

      In unele statii nu poti plati cu cardul la automatele alea. Deci trebuie efectiv sa cersesti de la altii calatorii daca nu ai cash. Sau, dupa sfatul paznicilor, "du-te la urmatoarea statie, pe jos".
  • +7 (7 voturi)    
    abonament (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 13:15)

    abonamentul [anonim]

    Si pe langa faptul ca s-a scos abonamentul de 62 de calatorii,inca se mai dau cartele pe care este inscriptionat acest numar(parca in badjocura) cu toate ca numarul calatoriilor este nelimitat.
    • -1 (1 vot)    
      Da (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 14:24)

      yummyberry [utilizator] i-a raspuns lui abonamentul

      Si ai limita de 15 minute inainte sa-l bagi iar in aparat.
  • +13 (13 voturi)    
    daca nu va convine (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 13:20)

    Cristioan [utilizator]

    Referitor la cartele cu 62 de calatorii, care si penrtu mine ar fi fost optima (am renuntat la abonament, Nu merg in fiecare zi cu metroul, trebuie sa cumpar des cartele de 10 calatorii), raspunsul Metrorex poate fi identic cu cel al lui Robert Negoita, care anul trecut, atunci cand protestam impotriva taierii pomilor din parcuri, ne-a replicat "cui nu ii convine, nu are decat sa se mult in lat sector!"
    Referitor la AC, intr-adevar, nu are trebui sa functioneze tot timpul, ci numai vara cand este tare cald, sau la orele de varf - azi dimineata metroul de Pipera era supra-aglomerat, desi ora era 10:35, nu mai era chiar varful.
    Si ce daca? Exact asta este situatia si cu aparatele AC de la apartamentul meu, le folosesc numai cand est strict necesar, un numar redus de ore pe an. De ce sa functioneze, daca nu este nevoie?
    Dar daca nu exista, nu poate sa functioneze atunci cand AR FI necesar!
    Rationamentele aste ase pot aplica si la iesirile de urgenta: am o sala de spectacole cu 800 de locuri, ar trebui sa aiba sase iesiri de urgenta. Dar de ce sa cheltui ca sa le fac, ca vor fi folosite doar in caz de cutremur, o data la 40 de ani, sau de incendiu, o sata la 20 de ani! Asa ca nu fac iesiri de incendiu ...
  • +2 (8 voturi)    
    ... (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 13:20)

    a.nonim [utilizator]

    Izvor vine de la podul Izvor aflat la 50 de metri, loc cu traditie in istoria Bucurestiului. Parlamentul se afla la un kilometru, dincolo de parc. Problema e in capul altcuiva.
    Aviatorilor vine de la numele pietei in care se afla. Daca s-ar numi Herastrau, atunci ce lagatura ar avea cu parcul iesierea cealalta? Cel care propune chestia asta chiar nu gandeste.
    Cand spui Stefan cel Mare, exact la zona asta te gandesti. Initial trebuia sa se cheme Circ, dar s-a schimbat din motive politice. Greu de crezut ca ar putea fi gasit alt nume. Dinamo si-ar putea schimba numele (Unirea Tricolor?), sau ar putea sa dispara. Ce facem, schimbam numele statiei?
    Adevatatele probleme sunt numele noi de statii, Petrache Poenaru si Anghel Saligny, denumiri pur si simplu aberante. La fel de aberante ca si propunerea de denumire cu nume de capitale pentru noua linie.
    • +2 (2 voturi)    
      Ala cu numele de capitale (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 14:26)

      yummyberry [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

      A fost doar pentru o zi parca, si doar un "joc". Nu e fost niciodata o propunere reala.
    • +2 (2 voturi)    
      Critici (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 14:49)

      Nicu [anonim] i-a raspuns lui a.nonim

      Criticile erau mai mult indreptate spre faptul ca nu sunt indicatii in statii spre anumite obiective turistice care se afla in apropiere.
  • +2 (2 voturi)    
    ok, fara aer conditionat... (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 13:23)

    taro [anonim]

    dar cum au sa ventileze tunelurile?
    • +4 (4 voturi)    
      Ventilatia in tunel (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 13:38)

      V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui taro

      Este asigurata de miscarea trenurilor care se comporta ca niste gigantice pistoane in seringa.
      • 0 (2 voturi)    
        Oricine a astepta metroul a simtit asta! (Joi, 12 noiembrie 2015, 12:05)

        Cristioan [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

        In unele statii, acest efect de piston este foarte puternic.
        Cu mult inainte de a auzi trenul ce vine, si indiferent daca este afisata sau nu pe monitor ora sosirii, simti ca incepe sa bata un vant puternic!
        Nu, in statii nu este neaparat nevoie de climatizare, dar in vagoanele supraaaglomerate, ESTE!

        Si ca sa nu prezentam doar aspecte negative: dimneata, in drum spre Pipera, lume foarte multa, dar am vazut si garnituri de metrou care se succed la MAI PUTIN DE UN MINUT!
        Un interval mai scurt nu se poate ...
  • +6 (6 voturi)    
    bicicleta (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 13:26)

    Bogdan31415 [anonim]

    Multumesc metrorex pentru conditiile proaste de transport care m-au determinat sa folosesc bicicleta in drumul spre serviciu.

    Mi-ati facut un mare bine.

    Acum merg civilizat, nu in jegul care este la metrou (patiserii, aglomeratie)
  • +4 (4 voturi)    
    costuri si alte ofuri (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 13:36)

    CTRL [anonim]

    1. Bugetarii de la Metrorex (...da, stiu, nu sariti, ...sunteti regie, nu sunteti bugetari etc) sunt super platiti, bonificati si superplimbati ; de ce nu se introduc abonamente fractionate ca in lumea civilizata, pe an, semestru,pe trei luni, cu discounturi corespunzatoare ?IDEM RATB!
    2. Cand se va renunta la patiseriile astea suburbane de la iesirile de la metrou in conditiile in care unele statii nu au 2 iesiri ? ex. Tineretului
    3. este murdar pe peroane, scaune, finisajele sunt murdare, primitive, tavanele ca vai de ele- eventual lipsa- in schimb abonamentele astea lunare bagate pe gat publicului indiferent de cat uzezi de ele sunt foarte scumpe la 70 lei lunar!
  • +6 (6 voturi)    
    Sa va povestesc ceva (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 13:37)

    V. Veroiu [utilizator]

    Azi la intrarea in oricare statie de metrou in Praga primesti un bilet cu un cod. Cand iesi trebuie sa il predai. Se face analiza fluxului de calatori de la statia de plecare la sosire ca sa verifice daca sistemul necesita ajustari. Treaba facuta cu capul.
    • +1 (5 voturi)    
      Primitivi (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 14:40)

      big [anonim] i-a raspuns lui V. Veroiu

      La noi fluxul s-a analizat folosind semnalele telefoanelor calatorilor, in colaborare cu operatorii de telefonie. Dar stiu... oriunde e mai bine ca la noi...
      • +4 (4 voturi)    
        Hmmmmmm (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 18:50)

        V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui big

        O clipa: cartela data azi la metrou in Praga identifica individual un om. Este legal in Romania ca operatorul sa stocheze datele de pozitie a clientilor, chiar si in forma anonimizata? Pe ce criterii s-au facut stocarile?

        In Praga semnalul GSM la metrou e catastrofal: EDGE in statii si nimic in tunel.

        Au fost informati calatorii ca pozitia lor este monitorizata in cazul analizei datelor operatorilor de telefonie?
  • 0 (2 voturi)    
    "doar" vara??? (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 13:46)

    Amalia [anonim]

    Le-ar fii de folos "doar" vara? Adica sa fie aer conditionat vara e putin lucru date fiind caldurile din Bucuresti vara? Nu mai stiu astia ce prostii sa mai spuna.
  • -3 (3 voturi)    
    Las' ca-i mai bine fara (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 13:53)

    Valentin [anonim]

    Mai bine fara.
    Un sistem de aer conditionat nu necesita doar investitia initiala ci si intretinerea regulata.
    Si aici e buba, sau mai bine spus ciuma; ca aerul conditionat prost intretinut poate sa tina in viata n+1 boli.

    https://ro.wikipedia.org/wiki/Boala_legionarilor
    Varianta in romana era cam subtire.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Air_conditioning#Health_issues
    • +2 (2 voturi)    
      Las'ca-i mai bine fara mancare (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 14:31)

      yummyberry [utilizator] i-a raspuns lui Valentin

      Ca te poti imbolnavi mancand sau te poti ineca si muri.

      Ce tot atata vreti mancare? Puteti sta si fara.
  • +3 (3 voturi)    
    dupa aceeasi logica... (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 13:59)

    liviu_ [utilizator]

    eu imi platesc impozitul doar odata pe an... drept urmare de ce sa-l mai platesc?!
  • +1 (3 voturi)    
    Numele statiilor (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 14:03)

    silmix [utilizator]

    Era un articol interesant cu adevarate probleme pana v-ati luat de numele statiilor.

    Daca un moment v-ati fi uitat pe numele statiilor din Paris nu mai consumati energia pe lucruri neimportante comparat cu pretul si confortul calatoriei cu metrorex.

    In paris ca sa ajungi la
    Turnul Eiffel cobori la:
    Bir Hakeim , Ecole Militaire, Champ de Mars
    La arcul de triumf:
    Etoile, Charles de Gaulle
    La Sacré Coeur:
    Anvers. ,Abbesses

    Deci lasati numele statiilor cum sunt ele , avem multe alte probleme.
  • +4 (4 voturi)    
    Mai sa fie (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 14:18)

    Stefan85 [utilizator]

    Nu stiu ce au prins majoritatea comentatorilor de pe HN insa eu am prins toate timpurile de vagoane. DA, la inceput cele albe AVEAU aer conditionat, era foarte bine inauntru. Daca va uitati pe trenuri aparatele in sine exista doar ca nu mai sunt puse in functiune / nu mai functioneaza.

    Din punct de vedere al confortului, cele comuniste sunt peste cele albe, macar in astea ai geamuri si poti respira.

    Se pot reduce multe cheltuieli aiurea, si investi banii in tehnologie. Va dau cazul statiei 1 Mai (Chibrit) 2 casierii deschise, de fiecare data 1 are la gura de vanzare un carton ca acele cartele se iau de vizavis, adica la 2 metri departare. Automatul functioneaza doar cu bancnote, NU poti plati cu cardul, NU poti plati prin paypass si am incercat si cu Visa si cu Mastercard.

    Ca tot a venit vorba de alte tari, trebuie sa vadem si ce clima au, daca au 20-25 grade vara normal ca nu se justifica AC-ul insa la 40-45 cum gasim in BUC este absolut necesar.

    In Londra, Paris au AC, iar in Paris sunt trenuri fara vatman, automatizate, ca tot ne plac comparatiile asa de mult.
  • +3 (3 voturi)    
    ..... (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 14:27)

    dan [anonim]

    nu stiu daca ati observat, dar vara asta a fost mult mai cald la metrou (pe peroane, si bineinteles in vagoane) fata de alti ani cand odata intrat la metrou simteai o diferenta notabila de temperatura.
    Cel putin la Unirii a fost un aer IRESPIRABIL toata vara, probabil nici macar ventilatie nu era .....
    Nu sunt fan al mersului cu masina la birou si o fac extrem de rar, dar in momentele acelea de sufocare (la propriu) din metrou regretam amarnic ca nu am luat masina ... chiar daca faceam dublu ca timp....
    • +1 (1 vot)    
      Si nu doar vara. (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 16:21)

      yummyberry [utilizator] i-a raspuns lui dan

      Pana tarziu in septembrie s-a mentinut la fel. In alti ani era bine si racoare cand intrai la metrou, acum era mai rau ca afara.
  • +1 (1 vot)    
    Paznicii (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 14:30)

    yummyberry [utilizator]

    Paznicii din metrou sunt unii din cei mai inutili paznici intalniti.

    Intr-o zi unul urla la telefon si injura, iar cand paznicul a fost notificat, a zis ca "nu are ce-i face, ca are voie sa vorbeasca la telefon".

    Cand i-am zis ca e de datoria lui sa faca ordine, a zis ca "nu".

    Alte dati, o domnisoara era agasata de niste tineri iar paznicii stateau si se uitau.


    O femeie mai in varsta era impinsa de niste domnisoare care scupau coji de seminte pe jos, iar paznicii nici macar nu se uitau, vorbeau intre ei.

    De alte ori treaba lor este sa vorbeasca la telefon, sa se joace pe telefon.

    Cei tineri totusi isi faceau treaba mereu. Cei mai in varsta erau scarbiti si evident nu faceau nimic.
  • +1 (3 voturi)    
    un metrou comunist (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 15:24)

    Nico [anonim]

    s-au schimbat prea putine lucruri, din pacate...
  • +2 (2 voturi)    
    Harta metrou (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 15:48)

    R [anonim]

    1. "eventuale indicatii privind obiectivele turistice de la suprafata lipsesc".
    Lipseste ceva mai important de atat. Mi-am dat seama atunci cand trebuia sa ma intalnesc cu cineva in dreptul uneia din cele 3 statii mai noi, inaugurate dupa '89 pe magistrala 3, prima dupa Nicolae Grigorescu, in directia Anghel Saligny. Nu-mi aminteam numele statiei si am cautat o harta a metroului, in timp ce incercam sa fixez la telefon detaliile intalnirii. Asa am descoperit ca in statia Aviatorilor (cel putin) nu exista nici o harta a metroului! Abia in interiorul vagonului am gasit o harta cu numele statiei pe care o cautam. Dupa mintea celor de acolo, daca vroiam sa ajung in punctul respectiv cu alt mijloc de transport, trebuia sa merg minim o statie cu metroul ca sa aflu numele unei statii, daca nu vroiam sa apelez la ajutor extern. Ce sa mai vorbim de harta Bucurestiului, a zonei de la suprafata, a mijloacelor de transport in comun sau - culmea! a obiectivelor turistice dimprejur, asa cum au toate orasele europene.
  • +2 (2 voturi)    
    Indicatii, Politete (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 16:27)

    R [anonim]

    1. Alta problema - indicatiile neinteligibile din statii, mai ales din cele unde se intersecteaza doua magistrale. Exemplul cel mai elocvent: statia Piata Victoriei, unde nu se intelege pe unde trebuie sa mergi ca sa ajungi sa iei metroul in directia dorita. In plus, directiile sunt notate inconsecvent: Undeva scrie: "Republica", altundeva "Pantelimon", fiind vorba de aceeasi directie. Si mai sunt si alte exemple, nu mi le amintesc acum.
    3. Lipsa de politete a casierelor. O singura data mi s-a intamplat sa mi se raspunda la casa la "buna ziua" si la "multumesc" atunci cand am cumparat cartele. In rest, ti se impinge restul si cartela cu o figura scarbita, in timp ce, eventual, respectiva persoana isi continua convorbirea telefonica inceputa, ignorand cu dispret cuvintele tale de politete.
    • 0 (0 voturi)    
      AI DREPTATE! (Joi, 12 noiembrie 2015, 12:11)

      Cristioan [utilizator] i-a raspuns lui R

      Cu lipsa de politete m-am obisnuit de mult, nu ma socheaza.
      Indicatiile greu inteligibile SUNT o problema: eu traiesc de peste 50 de ani in Bucuresti, si folosesc metroul de la inceput, dar statiile cu mai multe magistrale, precum Victoriei si Basarab, nu le-am prea frecventat, cand ajung acolo am probleme cu orinentarea, iar inscriptiile nu sunt preaa lamuritoare!
  • +1 (1 vot)    
    Metrorex firma de cumetrie (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 17:07)

    Alexu [anonim]

    La Metrorex sunt toti dinoaurii care si-au ratat cariera, logistica impiegatilor este de 2 lei. ( tin metroul la eroilor ca sa vina celalalt ( care nu ai vine ) de parca ar avea vreo importanta ... Decat sa nu mearga metroul pe doua magistrale , mai bine nu merge pe una , sau mai directioneaz un tren de pe o magistrala pe alta.
    Nu numai ca nu dau drumul la aerul conditionat al celor catorva metrouri care au , dar opresc si ventilatia, ca sa se amuze de aburii care apar pe geamuri vara la ore de varf.
    Ce sa ceri de la o mafie ( regie) care permite recrutarea numai pe baza de recomandare din interior , beizadelele avand intotdeauna prioritate.
    Speram sa li se taie macaroana, iar pentru abonamente , sa intervina statul si sa stabileasca reguli, xxx% din pretul unei calatorii inseamna abonament pe o luna ( fara limita de calatorii), daca iei pe acela cu 62 de calatorii , mai primesti reducere de 10% fata de cel cu nelimitate.
    Primaria trebuie a amendeze lipsa anunturilor din statii, intarzierile mai mari de 10 minute ( totul cu amenzi pe fondul de salarii), numai astfel vom avea un transport mai civilizat.
  • +1 (1 vot)    
    Metrorex firma de cumetrie (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 17:07)

    Alexu [anonim]

    La Metrorex sunt toti dinoaurii care si-au ratat cariera, logistica impiegatilor este de 2 lei. ( tin metroul la eroilor ca sa vina celalalt ( care nu ai vine ) de parca ar avea vreo importanta ... Decat sa nu mearga metroul pe doua magistrale , mai bine nu merge pe una , sau mai directioneaz un tren de pe o magistrala pe alta.
    Nu numai ca nu dau drumul la aerul conditionat al celor catorva metrouri care au , dar opresc si ventilatia, ca sa se amuze de aburii care apar pe geamuri vara la ore de varf.
    Ce sa ceri de la o mafie ( regie) care permite recrutarea numai pe baza de recomandare din interior , beizadelele avand intotdeauna prioritate.
    Speram sa li se taie macaroana, iar pentru abonamente , sa intervina statul si sa stabileasca reguli, xxx% din pretul unei calatorii inseamna abonament pe o luna ( fara limita de calatorii), daca iei pe acela cu 62 de calatorii , mai primesti reducere de 10% fata de cel cu nelimitate.
    Primaria trebuie a amendeze lipsa anunturilor din statii, intarzierile mai mari de 10 minute ( totul cu amenzi pe fondul de salarii), numai astfel vom avea un transport mai civilizat.
  • +1 (1 vot)    
    venituri (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 17:22)

    dan [anonim]

    Nu inteleg de ce se plang cei de la Metrorex de partea financiara (cand au justificat ca e scump AC-ul) intrucat ei sunt si subventionati de la stat.
    Sunt, cred ca, mai mult de 500 000 persoane care circula zilnic cu metroul si care teoretic cea mai mare parte ar avea abonamente lunare (70 RON), de aici ar rezulta un venit de aproape 8 mil EUR lunar care conform raportului reprezinta 'doar' 25-30% din total venituri... bineinteles restul din subventii.
    Iarasi nu inteleg pentru ce le trebuie 4200 de angajati ....
  • -1 (1 vot)    
    subiect (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 19:10)

    intrebare clasa a 5-a [anonim]

    care e subiectul in propozitia urmatoare: "De ce numele statiilor de metrou se potriveste ca nuca in perete cu ce e deasupra"?
  • +1 (1 vot)    
    Au mai multe probleme (Miercuri, 11 noiembrie 2015, 20:12)

    Mihai [anonim]

    Cele mai multe dintre usile statiilor de metrou stau bine ferecate, unele se deschid spre interior. Nici macar acum nu a remarcat nimeni??? (ISU, Pompieri, etc)
    Automatele de cartele nu prea functioneaza, iar cand merg nu dau rest, plata cu cardul este practic imposibila de peste 6 luni, ce interese or fi sa plimbe cash-ul? (ANPC, Curtea de Conturi, Finantele nimic?)
    Tarifele au crescut aberant pe timp de deflatie in cardasie cu cei din minister, vad ca s-a remarcat, se preconizeaza ceva masuri la orizont?
    A crescut si nesimtirea angajatilor metrorex,care nu se mai obosesc sa raspunda la mesajele calatorilor,desi leafa lor vine de la noi in proportie mai mare.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică