Ministrul Finantelor, Anca Dragu: Avem surplus bugetar, dar nu trebuie sa ne bucure, deoarece nu au fost cheltuiti banii de investitii​

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Joi, 26 noiembrie 2015, 10:47 Economie | Finanţe & Bănci

Anca Paliu Dragu
Foto: LinkedIn
Excedentul bugetar de 1,28% din PIB inregistrat in primele 10 luni ale anului nu ar trebui sa reprezinta motiv de bucurie, considera ministrul finantelor Anca Paliu Dragu. Surplusul la bugetul statului este consecinta neefectuarii investitiilor publice, a declarat Dragu, cu ocazia unui workshop organizat de Ambasada Germaniei la Bucuresti impreuna cu Camera de Comert Romano-Germana pe tema achizitiilor publice. Ministrul a precizat ca pe partea de investitii, executia a fost "undeva pe la jumatate" fata de program, insa spera sa mai fie efectuate plati pentru lucrari finalizate pana la sfarsitul anului.

Pentru tot anul 2015 sunt previzionate cheltuieli cu investitiile de 33 miliarde lei.

Dragu a mai spus ca ca achizitiile publice trebuie sa devina un instrument de crestere economica, iar o reforma in acest domeniu reprezinta o prioritate pentru Ministerul Finantelor si pentru actualul Guvern. "De aceea este extrem de importanta respectarea termenelor asumate prin planul de actiune aferent Strategiei nationala de reforma in achizitii publice. Abaterea de la acestea poate conduce la suspendarea platilor pe toate programele cu finantare europeana. Este foarte important ca achizitiile sa nu mai reprezinte un moment de blocaj in cheltuirea fondurilor publice, ci o modalitate transparenta de atribuire a contractelor in conditiile unei concurente reale", a spus ministrul.

Potrivit acesteia, la ora actuala, un sfert dintre proceduri au o durata medie sub 53 de zile, in timp ce jumatate inregistreaza o durata medie de pana in 72 de zile.

Cele mai multe Autoritati Contractante sunt din domeniul Administratiilor locale (20%), urmate de cele din Sanatate (18%) si de Servicii Publice (7%).

"Este necesar un efort comun din partea mai multor institutii pentru realizarea unei reforme profunde in acest domeniu. Am facut un inventar, acum exista 18 institutii responsabile pentru ca sistemul sa se reformeze, de la ANAP pana la Curtea de Conturi. De aceea este nevoie de un efort comun si de un dialog permanent intre institutiile cheie", a mai spus Anca Dragu.


Citeste mai multe despre   









8637 vizualizari
  • -6 (8 voturi)    
    Anca Paliu vs Anca Dragu (Joi, 26 noiembrie 2015, 10:56)

    OnePiece [utilizator]

    Ministrul Finantelor, Anca Dragu.. iar in poza atasata o vedem pe Anca Paliu, nu mai inteleg nimic..
    • +1 (3 voturi)    
      senq (Joi, 26 noiembrie 2015, 12:12)

      OnePiece [utilizator] i-a raspuns lui OnePiece

      Multumesc CP ! nu-i stiam intreg numele :D
      • +8 (8 voturi)    
        Filme cu prosti (Joi, 26 noiembrie 2015, 12:54)

        Mustata lui Dragnea [anonim] i-a raspuns lui OnePiece

        Intr-o tara in care se striga tot timpul că nu sunt bani ( pentru autostrăzi , scoli , spitale , salarii s.a.m.d. ) să construiesti o catedrala inutilă de 1 miliard si să iti râmănă alte miliarde necheltuite , asta inseamna rea credinta .
        Probabil guvernul ponta vazând că nu mai poate face contracte cu comision pentru partid de frica DNA-ului , a preferat să nu mai faca nici-o investitie .
  • -23 (25 voturi)    
    excedent bugetar (Joi, 26 noiembrie 2015, 11:12)

    real politic [anonim]

    Draga MTO ar trebui sa ne bucure cumva deficitul bugetar lasat de Boc?
    Ponta a lasat guvernul cu excedent ca sa mareasca pensiile si salariile acum voi va bateti joc de bani?
    • +15 (17 voturi)    
      Investitiile nu inseamna bani de pensii/salarii (Joi, 26 noiembrie 2015, 12:08)

      bigbrother [utilizator] i-a raspuns lui real politic

      si/sau salarii, cat timp crezi ca se poate merge in ritmul asta? E ca si cum am avea un butoi cu bani, tot luam din el fara sa mai punem nimic in loc..

      De acord ca trebuie crescute pensiile si salariile, sunt derizorii. Dar la fel de mult trebuie facute investitii, trebuie create locuri de munca pentru a se putea plati salariile si pensiile, altfel luam dintr-un buzunar si punem in altul.
    • +16 (16 voturi)    
      Sa fie bine ca sa nu fie rau (Joi, 26 noiembrie 2015, 12:15)

      JestersTear [utilizator] i-a raspuns lui real politic

      Cine ne invata ca marind pensile si salariile bugetare obtinem crestere economica?

      Orice teorie economica spune ca investitiile si productia de bunuri si servicii competitive produce crestere economica. Sau?
      • -3 (5 voturi)    
        economie (Joi, 26 noiembrie 2015, 14:05)

        octombrie [anonim] i-a raspuns lui JestersTear

        Orice teorie economica iti spune ca, cu cat mai mare este circulatia banilor in economie cu atat este mai bine....Daca ai bunuri si servicii competitive si nu ti le cumpara nimeni pentru ca nu are bani ai facut degeaba investitiile....Asa ca sunt bune si cresterile salariale (pe fondul unei inflatii scazute si o crestere a puterii de cumparare ceea ce duce la cresterea consumului) si investitiile pentru cresterea competitivitatii bunurilor si serviciilor...
        • +1 (3 voturi)    
          Mai sa fie! (Vineri, 27 noiembrie 2015, 11:26)

          JestersTear [utilizator] i-a raspuns lui octombrie

          Adica sa inteleg ca intai marim salariile (fara o crestere corespunzatoare a productivitatii) ca sa avem o circulatie mai mare a banilor. Bun, si cine iti spune tie ca inflatia ramane la fel, ne bazam pe buna credinta a comerciantilor care vor pastra preturile la fel in conditiile cresterii cererii? 95%din cresterea salariala va fi inghitita de inflatie. De exemplu, multe produse alimentare au acum aproape/acelasi pret final ca inainte de scaderea TVA.
          Iar cu bunurile si serviciile competitive te adresezi in principal pietelor externe care nu depind de politicile economice si de banii din Romania (vezi dezvoltarea economica a Poloniei, Turciei, Ungariei, etc). Toti acestia au investit, au produs mai mult si mai bun si apoi au crescut salarii. Noi vrem sa facem invers si credem ca o sa ne mearga. Ei bine, eu unul nu cred.
    • +10 (10 voturi)    
      real my foot (Joi, 26 noiembrie 2015, 13:51)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui real politic

      mda, numai ca pe vremea lui boc, era criza.
      boc a lasat excedent, deficit a lasat motocicleanu.
      boc a lasat un buffer de cinci miliared de ioroi si investitii in curs.
      dottore a taiat investitiile sa ..intregeasca salarii si pensii...
      boc n'a taiat pensii, le'a impozitat fiscul, din prostie. prin hotararea curtii constitutionale, banii au fost inapoiati pensionarilor.
      oprea a taiat pensii, la militarii cu pensii nemeritate, si a marit, cin ce'a taiat, tot militarilor, celor cu pensii mici.
      asta ca sa amintesc celor ce'au itat si ar putea sa creada ca esti chiar ...corect..politic.
      dottore n'a mai facut nicio investitie, anaful a vanat micii datornici, a dus micile afaceri la faliment, iar excedentul l'a pradat ministrul dragnea, prin pixul sau, darnic cu primarii psd.
      chiar si lauda cu absorbtia de fonduri ioropene, se datoreaza tot guvernarii lui boc. bani luati pe proiecte introduse atunci, decontate de guvernarile celor mai cinstite guverne...

      minciuna are picioare scurte.

      la latrine si otv ghitza a inceput deja campania impotriva guvernului nou, al lui ciolos.

      da, ar fi bine sa se reia investitiile, in infrastructura si dezvoltare rurala si urbana.

      da ar trebui marite lefurile bugetarilor, dar, numai celor performanti, care isi fac treaba.
      toata umplutura, lestul pe pile, afara !
    • +1 (3 voturi)    
      Postache! (Joi, 26 noiembrie 2015, 13:52)

      Trahanache [anonim] i-a raspuns lui real politic

      Daca taceai, filozof destept te numeai. Asa stii tu cum te numesti..!
  • -10 (12 voturi)    
    de ce minte? (Joi, 26 noiembrie 2015, 11:13)

    berenger [utilizator]

    excedentul e de 9 miliarde de lei. cheltuielile de capital, responsabile cu investițiile, sunt mai mici ca-n 2014 doar cu 1,5 miliarde lei, adică 16% din excedent. restul sumei provine din altceva: încasări mai mari cu 8% versus cheltuieli mai mari cu 4% din pib. iar cifrele astea trebuie să intre bine în cap tuturor care deplâng scăderile de taxe.
  • -11 (13 voturi)    
    Depinde ce se intelege prin investitii (Joi, 26 noiembrie 2015, 11:18)

    dinica [utilizator]

    Daca vin iar marii maestri de dreapta care inteleg prin investitii parcuri in paduri si sali de sport in sate parasite, e perfect.

    Cata vreme avem tehnocrati care n-au condus macar o vulcanizare la viata lor, nu se va dezvolta nimic. Se vor consuma bani pe cursuri de-nfipt zambila-n branza, parcuri la tara, pensiuni si hoteluri.

    Dezvoltarea vine de la clasa de mijloc tehnica: Ingineri mecanici, electronisti, chimisti, medici, tehnicieni, matriteri, electricieni, care-si fac firme mici, cu produse in serie mica, se dezvolta si devin mari intreprinderi.

    Nu de la tehnocrati care cand aprind lumina, nu stiu ce se-ntampla in spatele comutatorului.

    Cata vreme impozitul va fi mai mic decat TVA, si va sugruma clasa de mijloc ce nu va putea sa acumuleze pentru a dezvolta o afacere, adio capitalism. Prin actulul sistem fiscal nu faceti decat sa imbuibati si mai tare imbuibatii.

    Pe de alta parte, autostrazile nu aduc dezvoltarea sine qua non, poate doar niste multinationale cqare ne vor da salarii amarate, exporta profitul si parasi cand vor ei, cu praful de pe toba.

    Sucess si sper sa ma-nsel la ce-aveti de gand. Sa nu dati pe degeaba Rosia Montana, Hidroelectrica, gazele de sist.
    • -4 (6 voturi)    
      Corect ! (Joi, 26 noiembrie 2015, 12:22)

      tati [anonim] i-a raspuns lui dinica

      Bine zis ! Multumesc !
    • +1 (3 voturi)    
      Sa intelegem ca nu e nevoie de autostrazi? (Joi, 26 noiembrie 2015, 14:33)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui dinica

      Ca intr-o tara taiata in doua de munti nu avem nevoie de o autostrada sa ii traverseze fiindca cineva ar exporta profitul pe acolo? Ca nu ne vindem tara?
      Punct si de la capat, Ponta a taiat investitiile macro si numai pe acelea fiindca banii la primarii lPSD a dat Dragnea cu amandoua mainile si chiar nu stim ce au facut baietii cu banii astia.
      Cat despre clasa aia de mijloc, stii de cat timp si bani e nevoie ca un chimist sa isi dezvolte o afacere care sa concureze cu Uzinele Govora? ca sa nu zic Oltchim, ca sa nu zic Solvay sau BASF!
      PS fac parte din acea clasa de mijloc si cred ca aceasta se poate dezvolta numai intr-un stat de drept in care piata nu e distorsionata de firmele politicienilor si capuse.
      • +1 (1 vot)    
        Gresit. (Joi, 26 noiembrie 2015, 17:07)

        dinica [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        Da, avem nevoie de autostrada, dar nu in primul rand si cu orice cost.
        Autostrazile nu duc la dezvoltare majora intr-o tara nedezvoltata, si se poate vedea in Grecia sau Portugalia. Am si alte exemple.
        Firmele mici sunt cele cu dezvoltare rapida. Vrei sa cresti, ajuti clasa de mijloc. Ajuti firmele mici. Ajuti producatorii locali. Pui fiscul sa omoare pe toti care nu platesc taxe, pentru a lasa producatorul tau sa intre intr-o piata cinstita. Nu e vorba sa ajungi BASF, dar daca ai crescut in cinci ani de la 2 la 20 de angajati, si asta se intampla la 200.000 de firme, am ajunge deja la buricul Germaniei. As modifica cu stiinta sistemul de achizitii publice, astfel incat sa-i permit si firmei mici sa intre in lupta, sa nu cer tot felul de minunatii ca standardul de satisfactie al salariatului sau alte tampenii. Cat priveste faptul ca aveti partizanate politice si va e frica sau il urati pe Ponta ca pe dracu, n-aveti de ce, e istorie. Insa eu cred ca intr-adevar trebuie facut ceva pentru dezvoltarea Romaniei, n-are legatura cu PSD sau PNL. Apropos, membru PNL am fost, PSD niciodata. De acord cu eradicarea firmelor de partid(e). (e) -ul asta e foarte important. Si cu eradicarea firmelor securiste( sau cum sa le zic, serviciste).
  • +3 (5 voturi)    
    MFP (Joi, 26 noiembrie 2015, 11:21)

    eugen6215 [utilizator]

    Avand in vedere intentiile actuale ale noului guvern, poate ar fi interesant pt dna ministru sa analizeze organizarea actuala a ANAF, in special existenta directiilor regionale infiintate la insistentele lui Basescu, directii care nu au corespondent in organizarea teritoriala a tarii si care au dus la amplificarea birocratiei in cadrul ANAF, fara a avea un suport logic.Astfel s-a ajuns ca angajatii sa lucreze mai mult pentru raportari,pe langa cele catre ANAF fiind necesare si cele catre regiuni, astfel justificandu-se existenta unui numar mare de persoane.
    • +2 (2 voturi)    
      raspuns (Joi, 26 noiembrie 2015, 13:35)

      anaf [anonim] i-a raspuns lui eugen6215

      De acord. Aceasta structura regionala este un dezastru pt anaf si mfp. Nu produc nimic doar ingreuneaza un sistem si asa greoi.Nici macar nu au oregatirea necesara pentru rolul metodologic pe care si-l asuma. S-au dat afara specialisti din judete care aduceau bani la buget si s-au angajati alti nespecialisti la regiuni care stau doar la birou. Regiunile nu au atributii operative, ei doar centralizeaza niste indicatori pe care ii mai centralizeaza si anaf - mfp odata. Deci s-a dublat numarul de statisticieni. Oare cine va mai colecta in viitor ca pe aia din judete tot vor sa ii reduca . Bugetul de unde va mai face rost de bani ?
      • +1 (1 vot)    
        regiuni (Joi, 26 noiembrie 2015, 18:06)

        eugen6215 [utilizator] i-a raspuns lui anaf

        Si daca mai stam si judecam, sa ne gandim cat de buni sunt aia de la regiuni, a.i.v. ca sediul acestor directii este in general in zone dezvoltate, cu oferte atractive de locuri de munca.Oare cine ramane la fisc?Asa se explica diferenta intre cei din judete(mult mai profesionisti) si cei din resedinta de regiune-eventual laudarosi.
  • +9 (9 voturi)    
    Achizitii publice - Sistemul actual. (Joi, 26 noiembrie 2015, 11:29)

    dinica [utilizator]

    Sistemul actual de achizitii publice este o mare prostie.
    Este facut ca sa functioneze cu functionari incompetenti.

    Prin sistemul de achizzitii se cumpara HARTII, NU PRODUSE!!!. Conteaza numai documentele, iar produsele sunt doar o anexa a hartiilor.

    Un exemplu:
    Se cer certificate, si descrieri tehnice neutre.
    Sa spunem ca la o achizitie publica de automobile,
    oferta de automobile chinezo bulgaresti DF este 18000 de lei, iar o firma japoneza de renume vine cu un produs la 18100lei . Firma japoneza este mult superioara la caracteristici, dar nu s-a cerut in specificatii. Achizitorul este obligat sa cumpere masina mult mai proasta si poluanta pentru ca e mai ieftina doar cu 25 de Euro.
    Lasati oamenii sa cumpere orice, cata vreme isi asuma corectitudinea tranzactiei. Pot fi verificati foarte usor cine ia spaga. Exista preturi de referinta. Sunt armate de politisti, functionari, procurori care pot veghea la asta. Sau nu se poate, sau asa se doreste.
  • +8 (10 voturi)    
    in sfarsit... (Joi, 26 noiembrie 2015, 11:34)

    liviu_ [utilizator]

    cineva care spune adevarul...
  • +14 (16 voturi)    
    Asa a incercat mereu ponta..... (Joi, 26 noiembrie 2015, 11:37)

    gigiN [utilizator]

    ..-.si a reusit- sa-si pacaleasca gloata de votanti cu rectificari bugetare pozitive,taind fondurile de investitii,mai ales pe cele in infrastrucura.Si prostimea l-a tot crezut !!!
    • -4 (6 voturi)    
      ponta e vinovat de foarte multe, (Joi, 26 noiembrie 2015, 13:01)

      berenger [utilizator] i-a raspuns lui gigiN

      dar excedentul nu e decât în mică parte cauzat de lipsa investițiilor. cu investiții la același nivel ca anul trecut, excedentul ar fi fost de 7.5 miliarde lei.
  • +2 (4 voturi)    
    le stim de 25 de ani! (Joi, 26 noiembrie 2015, 12:53)

    lili [anonim]

    Dar, ce si cum veti FACE ca sa schimbati ca deocamdata vedem cum continuati glorios politica lui Ponta, cu plagiatori in guvern, cu marirea salariilor la toti bugetarii, indiferent de performanta(desi chiar Ponta in ultimele zile de mandat spunea ca multi plimba doar hartii in institutiile statului!!), cu Raed Arafat ramas in functie desi ISU unde este RESPONSABIL a mintit fara frica si fara jena, iar mizeria de la ISU este PENALA chiar!....
    Dvs, stiti, de exemplu, ca an de an Curtea de Conturi a Romaniei prin Rapoartele ei arata JAFUL banilor publici in diferite insitutii ale statului roman iar aceste Rapoarte ale C de C NU sunt luate in seama, NIMENI nu raspunde nici macar cu postul respectiv?!
    As putea scrie un roman de mii de pagini cu astfel de situatii, CUM si CE veti FACE sa schimbati?!
    Nu avem nevoie sa le reamintiti, le stim, suntem satui!
  • +3 (3 voturi)    
    Prefer investitiile private (Joi, 26 noiembrie 2015, 12:59)

    M.aura [anonim]

    Investitiile de stat sint generatoare de mica si mare coruptie, plus ca multe se dovedesc paguboase pe termen mediu si lung datorita executiei proaste. Cel mult parteneriate public-private, dar investitiile total de la buget nu sint benefice pentru Romania in acest moment.

    "Investiţiile străine directe au crescut în primele opt luni cu 61,4%, la circa 2,3 miliarde euro, după ce în august investitorii au plasat 215 milioane de euro pe piaţa locală, printre cele mai slabe luni din acest an, maximul fiind atins în martie, potrivit datelor BNR

    "Investiţiile directe ale nerezidenţilor în România au însumat 2.299 milioane euro, din care participaţiile la capital (inclusiv profitul reinvestit net estimat) au înregistrat 1.453 milioane euro, iar creditele intragrup 846 milioane euro (net)", se arată într-un comunicat al Băncii Naţionale a României."(ZF)
    • +2 (2 voturi)    
      Puteti sa preferati, numai ca datele BNR (Joi, 26 noiembrie 2015, 20:57)

      deval [utilizator] i-a raspuns lui M.aura

      -provenite din statistici idioate- sunt flapsuri totale ! Certe pot fi doar datele privind aporturile de capital. Sigur ca sunt valoroase investitiile private, mai ales cele productive dar nu avem date pentru asa ceva. Jalea privind investitiile "statului" se refera la partea de contributie de la buget, de 10% la investitiile din fonduri europene care a functionat (daca a functionat) numai pe investitiile primarilor psd in ultimii 4 ani !!
  • 0 (2 voturi)    
    Ai morti pe constiinta ! (Vineri, 27 noiembrie 2015, 1:17)

    Georgian [anonim]

    Si ce propui doamna Paliu? Sa mai tai niste pensii si salarii ca pe timpul lui Boc? Nu de alta dar poate mai ai nevoie de bani de investitii si nu-ti ajung astia ramasi in visterie.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică