Bugetul pe 2016 in 9 puncte cheie

de Dan Popa     HotNews.ro
Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 6:53 Economie | Finanţe & Bănci

Anca Dragu, ministrul Finantelor Publice
Foto: Guvern
Bugetul pentru 2016 prevede venituri totale de 231,12 miliarde lei, in crestere cu 1,6% fata de anul curent, fiind bazat pe o crestere economica de 4,1%, iar PIB-ul este estimat la 746,6 miliarde lei, cu 6% mai mare decat cel preconizat pentru acest an, potrivit proiectului de lege publicat de Ministerul Finantelor. Potrivit estimarilor proprii, in 2016 consumul populatiei va inregistra o crestere de circa 4,4%, numarul mediu de salariati din economia oficiala se va majora cu 3,5% (asta insemnand un plus net de locuri de munca de 160.000 fata de anul 2015), iar numarul somerilor inregistrati se va reduce, ducand rata somajului la 4,8% la sfarsitul anului 2016.

Drept este ca nu a fost luat in calcul impactul pe care l-ar putea avea legea darii in plata, daca aceasta va intra in vigoare. Si ma refer strict la tratamentul fiscal pe care aceasta lege il va implica, nu la impactul asupra pietei creditului si a sectorului constructiilor. De pilda care va fi mecanismul fiscal de impunere a celui care preda cheia casei la banca? Tehnic vorbind, al a inregistrat o cheltuiala de 200.000 lei la achizitie iar cand preda casa la valoarea de 100.000 de lei, el inregistreaza in contabilitate un venit de 100.000 de lei rezultat din diferenta. Va fi acel venit supus impunerii? Dar bancile caror norme fiscale vor fi impuse in urma acestui tip de tranzactii? Asta ca paranteza.

  • 1. Salariile vor creste in 2016 cu 6,6% net. Salariul minim ramane acelasi
"Revenind, castigul salarial mediu brut pe economie este estimat sa creasca cu 7,2%, ceea ce creeaza premisele de majorare a castigului salarial real pe economie cu 6,6 %", arata MFP in prognoza sa bugetara.
Salariul minim nu va fi insa majorat la 1 ianuarie, de la 1.050 lei la 1.200 lei, intrucat este nevoie de un studiu de impact al acestei cresteri asupra competitivitatii Romaniei si al mediului privat, unde este posibila o migrare spre economia gri sau neagra, a afirmat ministrul Finantelor, Anca Dragu."Pe salariul minim vom analiza impactul cresterii si, eventual, vom recomanda ce cresteri pot avea loc. Dar acest studiu trebuie sa fie intr-adevar foarte serios, nu-l facem peste noapte. Din cate stiu, si alte institutii europene fac un studiu similar, pentru ca aceasta masura poate afecta semnificativ competitivitatea Romaniei", a declarat Dragu, citata de Mediafax, vineri seara, la o intalnire cu jurnalistii.

  • 2. Veniturile bugetului pe anul 2016 sunt prognozate sa creasca cu 1,6 % fata de  2015
Cresterea ar avea la baza masurile de relaxare fiscala din noul cod fiscal si a inceperii programarii financiare (2014-2020) a UE




  • 3. Cresterea cheltuieilor de investitii  fata de preliminat 2015 de la 4,7 la 5,1% din PIB

Adica de la 33 mld lei la 37,7 mld lei , in conditiile unei usoare diminuari a fondurilor UE de la 2,39 la 2,16% din PIB ca urmare a trecerii la noul exercitiu bugetar european.

In anul 2016 cheltuielile destinate investitiilor insumeaza 37,7 miliarde lei, reprezentand aproximativ 5,1% in PIB si o pondere in total cheltuieli bugetare de 14,9%, pentru ca in anul 2017 acestea sa fie estimate la 37,7 miliarde lei, in anul 2018 estimarea se situeaza la 44,7 miliarde lei si o pondere in PIB de 5,3 % din PIB iar in anul 2019 acestea sunt estimate 47,2 miliarde lei, 21 respectiv 5,2% din PIB, avand o tendinta de crestere in valoare nominala pe orizontul 2016-2019, inregistrand o crestere in anul 2019 fata de 2016 de 9,5 miliarde lei.



  • 4. Cheltuielile de personal, incluzand toate cresterile salariale aprobate in 2015 isi majoreaza cresterea in PIB la 7,7%
Anvelopa salariala se va incadra in anul 2016 in 57,3 miliarde lei, respectiv 7,67% din PIB si va avea un trend descrescator ca procent din PIB, pe orizontul de referinta fiind corelata mai bine cu evolutia productivitatii muncii.





Bugetul mai include mentinerea alocarii de 3 mld. lei pentru PNDL; suplimentarea creditelor de angajament cu 1,2 mld. lei pentru reabilitarea scolilor) si majorarea salariilor cu 10% pentru categoriile de personal pentru care nu s-au efectuat majorari in timpul anului 2015.





  • 5. Deficit bugetar (cash) de 2,8% din PIB, ceea ce corespunde unui deficit ESA de 2,95% din PIB si unui deficit structural de 2,73% din PIB
Mentinerea unui deficit bugetar strans ar putea afecta negativ cresterea economica, avand in vedere si posibilele socuri externe determinate de vulnerabilitatile mediului international, relevante fiind perspectivele de evolutie a zonei euro si a principalelor economii emergente ￯ cu precadere China (tendinta de incetinire a cresterii economice din aceasta tara), modul de gestionare a crizei datoriei suverane a Greciei, precum si probabilitatea sporita de manifestare a unor divergente in conduitele politicilor monetare ale principalelor banci centrale ale lumii.

De remarcat ca deficitul ESA de 2,95% din PIB, precum si datoria guvernamentala bruta de 39,8% din PIB estimate pentru anul 2016 nu depasesc valoarea de referinta de 3% din PIB si respectiv 60% din PIB prevazute de Tratatul de la Maastricht. Incepand cu anul 2017 deficitul ESA incepe sa scada inregistrand o valoare de 1,63% din PIB in perspectiva anului 2019
  • 6. Bugetele principalilor Ordonatori de credite cresc

Au fost suplimentate cheltuielile cu sanatatea cu 13,5%, cu investitiile cu 12% si cheltuielile de educatie cu 9,6%, potrivit proiectului de buget.Totodata, vor creste cheltuielile cu sanatatea cu 3,12 miliarde lei, respectiv 13,5%, de la 28,04 miliarde lei in programul rectificat pe 2015 la 31,17 miliarde lei, astfel ca ponderea acestora in PIB va urca de la 4% la 4,2%, iar in totalul veniturilor de la 12,3% la 13,5%. Cheltuielile pentru educatie au fost majorate cu 2,37 miliarde lei, respectiv 9,6%, la 26,99 miliarde lei. Ponderea in PIB va creste cu 0,1 puncte procentuale, la 3,6%, iar in veniturile bugetare va urca de la 10,8% la 11,7%.





Cele de asistenta sociala, inclusiv pensiile, vor creste cu 4,6%, la 79,37 miliarde lei, reprezentand 31,5% din totalul cheltuielilor. Ponderea acestora in PIB va cobori de la 10,8% la 10,6%, insa raportat la veniturile bugetului ponderea creste cu un punct procentual, la 34,4%.






Executivul a alocat cheltuieli de aparare mai mari cu 1,3 miliarde lei, astfel ca alocarea ajunge la 1,7% din PIB, de la 1,4% in bugetul pe 2015 rectificat, iar ponderea in totalul veniturilor creste de la 4,6% la 5,5%.

De asemenea, Guvernul a alocat pentru cercetare 2,67 miliarde lei, in crestere cu 14% fata de bugetul rectificat pe 2015, iar ponderea in PIB va spori cu 0,1 puncte, la 0,4%.

Pentru fonduri europene, au fost distribuite 6,6 miliarde lei pentru exercitiul 2014-2020 si peste 4 miliarde lei pentru finalizarea proiectelor curente.






Pentru dezvoltare regionala au fost majorate fondurile cu un miliard de lei reprezentand angajamente suplimentare pentru reabilitarea scolilor.


  • 7. Impactul cresterilor salariale asupra cheltuielilor bugetare:13,22 miliarde de lei
Dintre masurile cu impact asupra cheltuielilor bugetului general consolidat pe anul 2016, exemplificam: dublarea alocatiei de stat pentru copii (1,8 miliarde lei), majorarea indemnizatiilor veteranilor de razboi si ale persoanelor persecutate din motive etnice si politice (0,6 miliarde lei), majorarea cu 25% a salariilor pentru personalul din unitatile sanitare (1,8 miliarde lei), majorarea cu 15% a salariilor pentru personalul din sistemul de invatamant (1,7 miliarde lei), majorarea cu 12% a salariilor pentru personalul din institutiile publice de subordonare locala (1,3 miliarde lei), majorarea cu 25% a salariilor pentru personalul din sistemul de asistenta sociala (556 milioane lei) inclusiv a indemnizatiilor persoanelor cu handicap (240,6 milioane lei), majorarea cu 10% a salariilor pentru restul personalului bugetar (3.026 milioane lei), actualizare norma de hrana si echipament pentru militari si politisti (1 miliard lei), instituire pensii de serviciu pentru grefieri, personal navigant, personal diplomatic si consular, functionari publici parlamentari (0,3 miliarde lei).




  • 9. Contributiile pentru pensiile administrate privat (Pilonul II) cresc cu 0,1 puncte procentuale, la 5,1%
Guvernul va majora anul viitor contributiile pentru pensiile administrate privat (Pilonul II) cu doar 0,1 puncte procentuale, la 5,1%, in loc de 0,5 puncte, cum stabilea calendarul, intrucat bugetul pe 2016 nu permite un avans mai mare, pe fondul masurilor de relaxare fiscala introduse din 2016. "Pe Pilonul II am decis o majorare de 0,1%, fata de 0,5%, deci contributiile vor ajunge la 5,1%. Am decis sa facem totusi o majorare, sa dam mesajul ca stim problema demografica, ca ne intereseaza, dar pe de alta parte in buget nu exista loc de altceva", a declarat vineri seara ministrul Finantelor, Anca Dragu, la o intalnire cu jurnalistii.

Ea apreciaza ca, din efectele de runda a doua a masurilor de relaxare fiscala, sumele suplimentare pe care populatia le va avea la dispozitie s-ar putea indrepta catre Pilonul III, al pensiilor facultative.

Impactul bugetar al majorarii contributiei cu 0,1 puncte procentuale se ridica la 400 milioane lei. Daca ar fi fost respectat calendarul, cu o majorare cu 0,5 puncte, impactul s-ar fi situat la 2 miliarde lei.

"Viabilitatea finantelor publice, din perspectiva impactului bugetar cauzat de cheltuielile legate de imbatranirea populatiei, pentru statele membre ale Uniunii Europene este analizata o data la trei ani in cadrul "Raportului privind imbatranirea populatiei" (Ageing Report). Exercitiul de raportare 2015 a evidentiat pentru Romania lipsa, pe termen scurt, a riscurilor la adresa sustenabilitatii, un nivel scazut al acestora pe termen mediu si unul moderat pe termen lung, respectiv la nivelul anului 2060. Din actualizarea proiectiilor pentru noul exercitiu, se estimeaza ca ponderea cheltuielilor cu pensiile in PIB se va mentine pana la finele perioadei de proiectie sub media UE. Riscurile s-ar amplifica, daca balanta structurala primara ar reveni la valorile inregistrate in perioada 1998-2012. Nivelul datoriei publice este prognozat sa ramana semnificativ sub valoarea de referinta de 60% din PIB, insa ar putea fi avute in vedere masuri de consolidare pentru a limita cresterea costurilor cu imbatranirea populatiei (in special cele cu pensiile)", se arata in Raportul pe buget.

  • 9. Riscurile cu privire la bugetul pe 2016  
Riscurile sunt deopotriva externe si interne. La cele externe, e dificil de cuantificat  modul in care s-ar putea produce, data fiind situatia geopolitica extrem de complicata. Ucraina, Turcia sau Siria par a fi in acest moment principalele provocari.
Riscurile interne sunt de ordin legislativ; orice noua prevedere de suplimentare a cheltuielilor/reducere a veniturilor va afecta deficitul, majorand costul finantarii ;
Exista si riscuri externe economice; incetinirea ritmului de redresare economica in UE, cu impact asupra cererii externe a Romaniei;
Riscuri interne economice urmare a amanarii  reformelor structurale (companii de stat, achizitii publice, investitii publice, administratia publica, mediul de afaceri).


Citeste mai multe despre   









18531 vizualizari
  • +2 (14 voturi)    
    Salariu minim (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 7:20)

    tony-s [utilizator]

    Cresterea salariului minim e una dintre cele mai bune masuri la care se renunta, La stat oricum nu sunt multi cu salariu minim asa ca pt. buget n-ar fi fost o cheltuiala majora in plus insa ar fi venit incasari mari la buget de la privat de unde vin majoritatea celor cu salariu minim multi dintre ei fiind din cei care fenteaza legea - oficial iau salariu minim iar restul banilor ii iau la negru sau gri (prin folosirea abuziva a diverselor forme pe care se platesc mai putine contributii la stat - pfa,drepturi de autor,microintreprinderi,,,)
    • +1 (9 voturi)    
      tu privesti privatul ala doar ca vaca de muls (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 9:32)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui tony-s

      Dar daca privatul decide ca la salariu minim de 1200 de lei nu se mai merita sa tina coshmelia deschisa si inchide totul si pleaca? Atunci in loc de bani in plus la buget vei obtine niscaiva ajutoare de somaj si ajutoare socialee in plus. Deja Ponta a intins coarda cit s-a putut, crescind salariul minim cu 20%.
    • +2 (4 voturi)    
      UNA DIN DOUA...AU FOST PREFERATI BUGETARII ! (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 11:30)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui tony-s

      Ca sa poata fi marit salariul minim pe economie ar fi trebuit sa se renunte la marirea de 10%.Cum crezi ca ar fi reactionat PSD-ul, UNPR, ALDE ?
    • -1 (3 voturi)    
      salariul minim, de baza (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 11:36)

      NumaiLaNoi [utilizator] i-a raspuns lui tony-s

      Salariul minim, de baza, se ia in calcul atat la alcatuirea salariilor din mediul privat cat si cele de la stat.
    • 0 (2 voturi)    
      Ai o logica... (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 12:47)

      john doe [anonim] i-a raspuns lui tony-s

      iesita din comun.Daca inca de acum se fenteaza cum zici tu plata unor taxe mai mari cam ce crezi ca s-ar intampla daca s-ar creste salariul minim.Plus ce legatura au PFA-urile microintreprinderile aici?Sunt niste forme legale.Efectul la ce spui ar fi sa se creasca platile la negru (adica 0% taxe).
    • 0 (2 voturi)    
      iar marxism? (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 13:23)

      nelamurit [utilizator] i-a raspuns lui tony-s

      daca salariul salahorului creste, ramana cumva la fel leafa calificatului?
      si uite asa creste costul manoperei !
      Dupa care, ori produsul devine necompetitiv ori apar robotii si muncitorii pleaca acasa [se intampla ACUM la Dacia.
      La bugetari creste taxarea locala [dai 5 lei pe o adeverinta in loc de doi, etc]
      Mergi tony si defileaza cu steagul salariului minim!
  • -2 (16 voturi)    
    buget (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 7:32)

    eugen6215 [utilizator]

    Procentul de 2,6% al impozitelor pe proprietate este, in opinia mea, mult prea mic.In Romania taxele pe proprietate sunt (cu exceptia auto peste 2000 cmc) prea mici, in comparatie cu restul tarilor, facand astfel dependente bugetele locale de subventii de la bugetul de stat, cu efect in influenta politica.Astfel primarii sunt judecati mai putin dupa capacitatea de gospodarire si mai mult dupa capacitatea de a obtine diverse sume de la guvern pe linie politica.
    • +5 (7 voturi)    
      @eugen6215 (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 12:08)

      Anton122 [utilizator] i-a raspuns lui eugen6215

      Taxele pe proprietate sunt o porcarie. De ce sa mai platesti inca odata impozit pentru un bun cumparat din bani impozitati de 2 ori(TVA si impozit pe venit)? Cu adica taxele sunt mici in Romania? Pai procentual sunt foarte mari fata de veniturile pe care le au romanii.
  • -4 (8 voturi)    
    fantastic (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 7:54)

    The Great Cornholio [utilizator]

    cele mai mari 2 cifre din componenta bugetului sunt CAS si TVA.
    nu mi se pare ca este semnul unei economii sanatoase. Din pacate asta e mostenirea lasata de ponta si acolitii.
    apropos, daca tot este CAS, de ce banii astia nu se duc la bugetul sanatatii?
    • +6 (8 voturi)    
      fantastic bombastic (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 9:34)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui The Great Cornholio

      TVA-ul e principala sursa de venit in orice buge, cu exceptia alora care vind petrol si gaze, sau alte bogatii naturale. CIt despre CAS, daca taceai filosof samaneeai. CAS e pentru asigurari sociale (inclusiv pensii). Pt sanatate e CASS.
    • +3 (3 voturi)    
      Una este . . . (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 9:36)

      Vali Cel Batran [utilizator] i-a raspuns lui The Great Cornholio

      . . . CAS si alta este CASS. Prima reprezinta asigurarile sociale, adica pensiile iar cea de a doua reprezinta contributia pentru sanatate, vestitul 5,5%!
  • +3 (11 voturi)    
    Guvernul tranzitiei! (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 8:18)

    hotnewsfil [utilizator]

    Daca nu erau 'spulberati' din jilturile puterii politice supreme Victor-Viorel si prietenul lui de afaceri, Sova, 'Master Panul' lor , facut deja pe jumatate (din vorbe), ar fi fost "terminat" inainte de alegerile din 2016.
    Viorel jurase ca isi da demisia de la conducerile administrativa si politica (PSD) daca nu va da in functiune autostrada Comarnic-Brasov, in 2016.
    Sova, un excelent avocat (tare-n gura!), declarat si expert in transporturi, fusese uns, de amicul Viorel, cu titlul : Ministrul Marilor Proiecte.
    Unii infractori, aflati in puscarie, scriu carti 'cu nemiluita', ca sa li se reduca durata detentiei. Ministrul Marilor Proiecte. Cu acelas scop (reducerea timpului de bine-meritata detentie), expertul Sova va "reali teza" teancuri de Master Planuri, va consuma camioane de creioane colorate.
    Romanii iesiti in strada lipsesc tara, pentru anii ce bat la usa, de autostrazile 'pe paine', pe care guvernele politice le desenau in campaniile electorale.
    Actualul guvern - tehnocrat -, cu profilul cerut de strada (profesionisti) nu va reusi sa faca mare lucru, fiindca ii lipsesc expertii de talia ministrului marilor proiecte.
    Traian Basescu a exprimat opinia ca guvernul trebuia sa vina cu un program reformator revolutionar, cu totul diferit de cele ale politicienilor, adica sa faca minunea de a destabiliza tara complet in timpul scurt ramas pana la alegerile din 2016.
    Fostul presedinte nu ia in considerare varianta, mai calma, (pas-cu-pas), ca acest 'numai un an' sa fie 'anul tranzitiei', de la vorbe, la fapte, de la furtisaguri, la cinste, la transparenta, un 'an de scoala' pentru populatie, de castigare a increderii in conducatori.
    Daca aceasta 'disperata' incercare, de un an, pe care o face tara adusa pe marginea prapastiei (de catre politicieni), va reusi, vom avea cel mai mare castig posibil : ne vom demonstra noua si, totodata, lumii civilizate, ca romanii pot face treaba buna si la ei acasa, nu numai sub biciul intransigent al strainatatii.
  • -2 (12 voturi)    
    FOAIE (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 11:55)

    io [anonim]

    ATI DEVENIT "FOAIA DE PROPAGANDA'ANTINATIONALA..A CELOR CARE SUSTIN ECONOMIA AUSTRIEI SI UNOR EUROPENI..IMPOTRIVA NATIUNII ROMANE!
    ORICUM ASTA E BUGETUL PONTA MINUS LUCRURILE CARE ERAU ANTIONALE..SLARIUL MINIM MARIT SI NISTE FACILITATI FISCALE! E CORECTURA ADUSA DE FMI CARE NU ARE INTERESUL NATIONAL CI DECAT ACELA AL MARILOR AFACERI TRANSNATIONAEL! E INTERESUL LOR ! AL NOSTRU E LA....CIMITIR ..NATIUNE ROMANA DIZOLVATA!
  • +1 (1 vot)    
    extraordinar :) (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 13:13)

    Xorciser [utilizator]

    "Tehnic vorbind, al a inregistrat o cheltuiala de 200.000 lei la achizitie iar cand preda casa la valoarea de 100.000 de lei, el inregistreaza in contabilitate un venit de 100.000 de lei rezultat din diferenta. Va fi acel venit supus impunerii?"

    Sefule, ai uitat un lucru. Ca ai predat casa si nu o mai ai la "mijloace fixe" (daca tot discutam contabilitate).
  • 0 (2 voturi)    
    Buget 2016 (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 13:32)

    nic [anonim]

    Lefurile bugetarilor ne vor costa cu 13 miliarde de lei mai mult
    Totodată, sumele primite de la UE vor urca la circa 13,16 miliarde lei...
  • 0 (2 voturi)    
    Mecanismele financiare (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 13:46)

    Mad [anonim]

    sunt doar o parte a problemei. Celalata parte o reprezinta impactul social. Salariul minim trebuie sa acopere acel nivel minim de subzistenta. Adica sa muncesti 8 ore( teoretic) si sa ai bani pentru mancare si utilitati, transport , in asa fel incat sa nu te imbolnavesti de nemancare. NU salariul minim ar fi problema cat faptul ca nu mai exista contract colectiv de munca la nivel national si au disparut treptele de salarizare. Nu mai conteaza daca ai 4-8-10-12 clase sau studii universitare,la privat minimul legal iti este prezentat. Statul, asa cum era acum cateva zile un articol, plateste mai bine decat mediul de afaceri. S-a facut o majorare la tot aparatul bugetar de minim 10%. Nu cred ca s-a facut si la privati acelasi lucru. Nu vad sa fie corect semnul de egalitate intre omul de servicu, gunoier, muncitor necalificat, tehnician, vanzator, contabil, etc. Treptele de salarizare erau pentru functii si pentru studii. Oare tva-ul de 9% la utilitati mai ramane valabil?
    • +2 (2 voturi)    
      adica (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 18:06)

      Grig [anonim] i-a raspuns lui Mad

      daca angajez o florareasa cu studii superioare, trebuie sa -i dau salaraliul mai mare decat unei cu 8 clase? pe bune?
  • -2 (4 voturi)    
    ce sa vezi? esec! (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 17:38)

    nelamurit [utilizator]

    2,73% deficit structural? cand ar fi trebuit sa fie sub 1,5%?
    pilonul de pensii 0,1%? adica ciuciu pensii peste 20 de ani?
    KANCI acord cu FMI? adica cofinantarea urca de la 5% la 15% la bani europeni?
    buget de miroase de trazbeste a populism marxist, adica bugetul lui VVP pe care actualul guvern n-are .... ca sa-l modifice.
    Deci, iar se vor taia investitiile
  • +3 (5 voturi)    
    Bravo pentru transparenta si informare ! (Sâmbătă, 5 decembrie 2015, 20:19)

    mary [anonim]

    Nu am mai vazut de mult asa o informare detaliata si pe intelesul tuturor a Ministerului de finante. Un pas in directia buna !
  • +1 (1 vot)    
    despre sal min si curcile care nu il vor (Duminică, 6 decembrie 2015, 14:34)

    vasilica cu sal min [anonim]

    sal min inseamna cotizatie nim la buget, deci plati mici la sanatate si educatie, plus ca la sal min o sa fie si pensie minima, si presiune pe sanatate pt medicamente compensate, deci cum este bine? marirea de 10 % pt bugetari inseamna si cresterea sal min al lor sub cota de 1200 lei, amindoua cresterile nu puteau fi , adica cresterea de 10 % la sal min al bugetarilor insemna 1150 lei brut pe cind cresterea sal min pe economie era la 1200 lei ceea ce insemna ca pt cei cu sal min in bugetar (si citi sunt, mai ales in provincie pe la primarii si etc) cresterea era mai mare de 10 %. privatu care nu poate suporta o crestere a sal min (pe hirtie, ca el de fapt plateste mai mult nu ?) inseamna ca ori e prost ori nu gindeste) adica la sal brut de 1050 lei platesti net 1500, iar la sal brut de 1200 lei platesti tot 1500 , cu diretenta ca mai platesti in plus max 50 lei, chiar nu poate suporta ? daca nu, ala nu e privat, e imitatie de privat, sa nu mai fure atit, sa o lase mai moale cu retragerile de numerar pt diverse, bonuri de carburant, etc, sa se apuce sa se eficientizeze si o sa vada ca poate sa acorde sal mai mari, dar la noi asa e moda, sal min la alb si restu la negru.
    • 0 (0 voturi)    
      privatu da salarii mari daca meriti nu sta la 1050 (Luni, 7 decembrie 2015, 11:36)

      vax [anonim] i-a raspuns lui vasilica cu sal min

      vasilica,esti pe linga..lasind la o parte mari mamuti din domeniul privat(care in general sint multinationale si aia fenteaza altcumva si la scara de te apuca ameteala),privatul traieste intr-un mediu concurantial(adica pe intelesul tau ar fi cam asa :mi se cre3sc taxele,ok eu scumpesc produsele sau serviciile...dar in realitate nu pot din 2 motive simple piata nu are puere de cumparare sau nu vrea sa cumpere mai scump si mai exista inca alti 2000 de catralioane de agenti economici care ma concureaza pe acelasi obiect de activitate)l,iar tu bugetare din faptul ca esti finu lu sefu de la itm,anaf,isu,politie,spital,liceul x,sanepid,politrucului x-lescu primesti salariu si vechime in munca de-a moaca(adica pe spinarea mea)..ca sa-ti spun o chestie,vasilica eu ma pot lipsi de tine,cred ca nu poti tu de mine......sa-ti mai spun un secret,aici am ajuns din cauza coruptie tale,ca ai vindut toate resursele tarii, ca nu ai fost in stare sa le gestionezi,ai furat cit ai putut si dupa aia le-ai vindut pt spaga...dupa aia ai inventat marea lupta anaf impotriva covrigarilor si ghiolbanu o uitat de km de autostrazi platite la preturi astronomice (s-au mai si prabusit dupa aia,ha ha ha) tot felul de investitii esuate si ridicole doar ca tu sa-ti faci imagine,si ar mai fi multe de spus ,DAR tu esti bugetar,nu te intereseaza(apropo asa spune organu tau cind vine in control si-i demonstrez ca e o aberatie ceea ce spune...nu-l intereseaza)....asa ca VASILICA dormi mai departe cu fundu pe ceea ce ai tu mai de pret(scaunul ca creier nu prea ai)
    • 0 (0 voturi)    
      vehement, dar incorect (Luni, 7 decembrie 2015, 11:43)

      cinic [anonim] i-a raspuns lui vasilica cu sal min

      Vasile. Inainte de acest buget [la bugetari]
      . salariu la necalificat 1050, iar la primul nivel de calificare 1300.
      dupa 10%: necalificat 1155, calificat 1430.

      Fara 10% doar cu marirea sal minim:
      .necalificat 1200, calificat 1300.
      De ce sa te mai califici si sa ai raspundere pentru 100 lei?
  • +2 (2 voturi)    
    Buget, 2016 (Luni, 7 decembrie 2015, 7:10)

    Marta [anonim]

    Despre anularea "Legiile speciale", a salariilor si pensiilor "nesimtite", combaterea evaziunii fiscale si muncii la negru, salariile nemeritate ale functionarilor publici si ale politicienilor, recuperarea averilor frauduloase s-a tinut cont in redactarea Proiectul de Buget 2016 ?Avem la finante aceiasi "Marie" ...?
    De ce s-au marit cheltuielile Senatului, Camerei deputatilor, presedintiei, MAN, daca nu sunt bani pentru cresterea salariului minim ? Daca nu sunt stimulati producatorii reali de bunuri materiale sa munceasca, de unde productivitate si calitate a muncii? O veche vorba din Banat spune : cum ii bunaziua, asa-i si multamu', cum este plata, asa-i si munca, iar oamenii de valoare si tinerii vor continua sa plece din tara... Asa vor face si ministrii UE, se vor intoarce la locurilor lor caldute...

    Un Guvern de indecisi, care isi schimba deciziile dupa cum bate vantul. Un telefon "de sus" si primesti bani, dai la smecheri si tai de la fraieri, doar ca sa ramai la putere ?
    • 0 (0 voturi)    
      mda (Luni, 7 decembrie 2015, 11:46)

      vax [anonim] i-a raspuns lui Marta

      no ,vazura-ti pe unde sint bubele???...hai ca se poate,nu sa dati toata ziua din gura:vrem salarii..asa-i cum spui tu!!!si ce facem mai departe?
  • +1 (1 vot)    
    Nu ne intereseaza mediul, padurile? (Luni, 7 decembrie 2015, 9:17)

    dinica [utilizator]

    Ministerul Mediului are de sapte ori mai putin decat Ministerul Justitiei?
    Serviciul Roman de Informatii are de doua ori jumatate mai mult decat Ministerul Mediului?

    In felul asta ramanem fara copaci.

    Fara copaci, n-o sa mai aiba agentii SRI dupa ce sa se ascunda si justitia ramuri sa spanzure haiducii...

    A fost doar o gluma. Dar amara.
  • 0 (0 voturi)    
    GUVERNUL TEHNOINCOMPETENT (Luni, 7 decembrie 2015, 10:26)

    jidanul [utilizator]

    Acest guvern tehnoincompetent, facut pe genunchii unui presedinte de tara incompetent, face greseli majore, mult prea repede si prea des. Discriminarile salariale de pe piata muncii in Romania sunt enorme. Renuntarea la cresterea salariului minim afecteaza atat muncitorii din companiile multinationale care lucreaza pe salarii foarte mici cat si pe functionarii publici din administratia locala. Spre exemplu, sunt absolut sigur ca acest guvern second-hand nu stie ca la nivelul directilor de patrimoniu apartinand consililor judetene isi desfasoara activitatea in fiecare an in sezonul rece din 15.11. si pana pe 31.03., Comandamente de Iarna care lucreaza 24 din 24 de ore. Acesti functionari publici nu sunt platiti nici pentru orele de noapte, nu sunt platiti nici pentru orele suplimentare si nu sunt platiti nici in zilele de sarbatori legale si atunci cum sa fie implicare si performanta cu 0 (zero) lei. Acesti functionari publici au un salar lunar cuprins intre 1200 si 1500 lei net si nu primesc bonuri de masa. Sunt la fel de sigur ca acest pseudo-guvern nu stie cat trebuie sa lucreze un muncitor roman in companiile multinationale care au fabrici in industria auto din Romania. Salarile lunare in aceasta industrie sunt undeva la 1100-1200 lei, plus niste bonuri de masa. Daca acest guvern de tehnorahati cred ca asa se obtine performanta si cresterea calitatii muncii, atat la fubctionarii publici si bugetarii obisnuiti, cat si la muncitorii din fabrici, cu salarii de mizerie, atunci acesti "tehnocrati" sunt praf si varza. Iar daca la acest nivel al forrtei de munca din administratie si din fabrici arata ca habar n-au de nimic, atunci ce sa le mai cerem cand e vorba reformarea si transformarea sistemului institutilor financiare de creditare-depozitare intr-un sistem viabil ori despre investitii in infrastructura de transport fluviala si feroviara sau reabilitarea drumurilor judetene din Romania prin accesarea accelerata a fondurilor europene ori despre surse regenerabile.
    • -1 (1 vot)    
      ha ,ce mentalitate,unde traiti fratilor? (Luni, 7 decembrie 2015, 11:39)

      cc [anonim] i-a raspuns lui jidanul

      du-te tata si cauta-ti altceva de lucru!!!...cine te opreste????du-te unde esti apreciat la adev ta valoare...aaa,niciunde??!! no,prietene,nasol pt tine!!!
    • -1 (1 vot)    
      x (Luni, 7 decembrie 2015, 11:43)

      yhb [anonim] i-a raspuns lui jidanul

      ps...du-te si deschide-ti o firma si imbogateste-te...devin-o si tu patronu ala gras si bogat pe care-l urasti..nu poti??!! nu te duce capu?no.atunci pliscu mititel


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi