Declaratia 394, viitorul cosmar al contabililor. Declaratia privind achizitiile si livrarile pe teritoriul national este vasta si complexa, necesitand efort suplimentar pentru completare

de Dan Popa     HotNews.ro
Vineri, 8 ianuarie 2016, 10:13 Economie | Finanţe & Bănci

Formularul 394 le va da mari batai de cap contabililor
Foto: sxc.hu
In Monitorul Oficial de joi a fost adoptat ordinul de aprobare a noului formular 394 "Declaratie informativa privind achizitiile si livrarile pe teritoriul national". Recomandam sa analizati cu maxima atentie acest temei normativ deoarece se modifica total modul de completare a
declaratiei si trebuie alocate resurse suplimentare pentru depunerea cu succes a acesteia. Foarte important: pentru lunile ianuarie si februarie 2016, pana pe data de 25 aprilie 2016, trebuie inlocuite declaratiile depuse prin retrimiterea acestora completate conform noului formular.

Pentru lunile ianuarie si februarie 2016, formularul declaratiei 394 este cel existent si in anul 2015, urmand ca declaratia lunii martie sa se completeze pe noul formular.

 OpANAF nr. 3769/2015 reglementeaza modul de depunere a declaratiei 394 privind livrarile si achizitiile pe teritoriul national in anul 2016.

Ce spune in esenta Ordin ul Presedintelui ANAF:

  • Formularul este foarte vast si complex si va necesita un efort suplimentar pentru completare si depunere.
  • Din punctul de vedere al termenelor se pastreaza aceleasi termene existente conform marimii contribuabilului, respectiv depunerea pana pe data de 25 a lunii urmatoare de catre contribuabilii ce au ca perioada luna in vectorul fiscal pentru TVA sau pana pe data de 25 a primei luni din trimestrul urmator pentru contribuabilii ce au perioada trimestrul.
  • Dificultatea completarii declaratiei porneste de la faptul ca tranzactiile societatii sunt defalcate conform tuturor posibilitatilor existente in Codul fiscal. De exemplu, pentru livrarile supuse taxarii inverse sunt 12 casete, in functie de fiecare bun supus taxarii inverse (cereale si plante tehnice, deseuri, material lemnos, telefoane mobile, microprocesoare, console si jocuri etc.).
  • In mod similar si achizitiile supuse taxarii inverse sunt defalcate pe sortimentele de bunuri achizitionate de persoana impozabila.
  • Livrarile si prestarile de servicii pe teritoriul national efectuate de persoana impozabila se defalca prin prezentare catre: a) clienti cumparatori ce aplica sistemul de TVA cu exigibilitate normala; si B0   clienti cumparatori ce aplica sistemul de TVA cu plata la incasare.

  • Ulterior, aceasta structura de vanzare este defalcata in functie de cota de TVA aplicabila, respectiv: a) TVA in procent de 20%; b) TVA in procent de 9%; c) TVA in procent de 5%.
 Nota: persoana impozabila ce depune declaratia 394 trebuie sa declare:
a)    plaja de facturi aferenta perioadei de raportare;
b)    numarul total de facturi emise in perioada de raportare, declarand inclusiv facturile stornate, anulate sau autofacturile;

 De retinut: din perspectiva bonurilor fiscale reamintim faptul ca elementele acestor bonuri fiscale, cand valoarea este pana intr-o suta de euro, sau cu acordul autoritatilor fiscale pana in 400 euro inclusiv TVA, conduc la indeplinirea unei functii de factura simplificata.

Foarte important: in declaratia 394 se vor declara toate bonurile fiscale emise, fie ca sunt facturi simplificate, fie ca pe acestea nu se precizeaza codul de identificare al cumparatorului, atat ca numar total de bonuri fiscale cat si ca valoare.

  • Tot ca element de noutate, apare obligatia declararii unor situatii ce nu tin neaparat de sistemul de TVA. Astfel,  se vor declara achizitiile de bunuri si servicii de la persoane din sectorul agricol ce au ca document justificativ, de la caz la caz, carnetul de comercializare a produselor, facturi sau borderouri de achizitie.
  •  In plus, trebuie declarate achizitiile si livrarile catre persoane neinregistrate in scopuri de TVA, defalcate pe tara de rezidenta a beneficiarului.
  • Daca in decontul perioadei, persoana impozabila inregistreaza TVA de rambursat, aceasta trebuie sa completeze doua tabele cu achizitiile si livrarile pe categorii principale de tranzactii pentru a explica cauza inregistrarii unei sume TVA de rambursat.  O mare parte din decontul de TVA il regasim preluat si in declaratia 394.
  • Extrem de important: pentru lunile ianuarie si februarie din anul 2016 se vor depune declaratiile 394 in format anterior al documentului adoptat prin OpANAF nr. 3596/2011 cu modificari ulterioare. Pana pe data de 25 aprilie 2016, inclusiv, pentru luna martie 2016 se va depune declaratia 394 in noul format iar pentru lunile ianuarie si februarie se vor inlocui declaratiile depuse anterior (pana la aceeasi data).
  • Apare si o situatie atipica pana in acest moment, respectiv persoana impozabila va permite prin intermediul ANAF consultarea informatiilor depuse la autoritatea fiscala de catre alte organe ale statului. Practic, acest contribuabil va decide daca informatiile depuse la ANAF raman numai pentru organele fiscale sau informatiile depuse la ANAF pot fi utilizate si de alte institutii ale statului (material realizat cu sprijinul consultantului Adrian Benta)


Citeste mai multe despre   











Citeste pe Stirile ProTV

Satul din Europa care a ales sa plateasca o amenda uriasa in loc sa primeasca 10 refugiati: "E simplu. Nu-i vrem aici"

Unul dintre cele mai bogate sate din Europa a ales sa plateasca o amenda de 200.000 de lire sterline pentru ca nu a dorit sa primeasca 10 refugiati, ca parte din cota impusa Elvetiei, sustine Daily Mail.
72668 vizualizari
  • +13 (13 voturi)    
    ... (Vineri, 8 ianuarie 2016, 10:43)

    Sarmis [utilizator]

    Intrebare pentru ANAF.

    Ieri am cumparat un sul de hartie igienica. Trebuie sa-l declar in D394?

    Si daca da, trebuie defalcata declaratia pe zile?
  • +11 (11 voturi)    
    DECLARATIE 394 (Vineri, 8 ianuarie 2016, 10:55)

    Nicolae [anonim]

    Stau si ma intreb in ce tara din Europa mai exista o asemenea declaratie?

    Fiscul, in neputinta sa de a prinde hotii si talharii din aceasta tara, omoara firmele corecte, care opereaza in economia romaneasca.
    Pentru necunoscatori, aceasta declaratie este o a doua evidenta contabila tinuta pana la nivel de Bon Fiscal, pentru raportari destinate exclusiv fiscului.

    Il intreb public pe d-nul Biris, mai ne facem bine ca natie?
    Sunt contabil de 20 ani, sunt total de acord cu ANAF in lupta cu evaziunea, domeniul in care activez fiind viciat de concurenta neloiala tocmai prin evaziunea fiscala, dar sa ingropi contribuabili corecti in evidente nejustificate este profund incorect. In ce ma priveste fiscul MA OBLIGA SA ANGAJEZ CEL PUTIN UN OM NUMAI PENTRU ACEASTA DECLARATIE (datorita volumului si complexitatii declaratiei) si sa am COSTURI SUPLIMENTARE DE CEL PUTIN 4000-5000 EURO PENTRU ADAPTAREA SISTEMELOR INFORMATICE LA NOILE CERINTE.
    PE BANII CUI, IL INTREB PE D-NUL BIRIS?
  • +6 (6 voturi)    
    Diaconu & Biris lovesc din nou..... (Vineri, 8 ianuarie 2016, 11:45)

    cartofil [utilizator]

    Le dau la cap contribuabililor cinstiti pana cand o sa dispara cu totul. Poate ne sfatuieste dl. Biris cum sa operam cu firme off-shore ca sa scapam de fiscul roman pe care-l reprezinta sau poate ne sfatuieste dl. Diaconu cum sa facem o afecere in Romania, ca Uber, dar toate actele si banii sa-i incasam in Olanda??? De ce au fugit dnii Biris si Diaconu de fiscul roman??? Au fugit de ei insusi. Mai bine ar fugi din Romania si ne-ar lasa in pace. Niste functionari obtuzi, rau intentionati si corupti, asta sunt mai marii ANAF......
  • +7 (7 voturi)    
    DECL 394 (Vineri, 8 ianuarie 2016, 12:10)

    gigilone [anonim]

    Cum se vor completa in D394 facturile emise in 2016 pt stornari de avansuri facturate in 2015 cu TVA 24%?

    Inteleg ca decl 394 are campuri doar pt cotele 20%, 9% si 5%.
    • 0 (0 voturi)    
      Misto (Marţi, 2 februarie 2016, 18:47)

      Goguta [anonim] i-a raspuns lui gigilone

      Biris este teoretician asa ca nu are de sunde sa stie

      nea Gelu Diaconu stie practica de la vama .......
  • +4 (4 voturi)    
    ANAFUL trebuie desfiintat urgent (Vineri, 8 ianuarie 2016, 13:06)

    Puiu [anonim]

    Ce este anaful? O organizatie terorista care aduna taxa de protectie pentru hoti si mafioti. trebuie urgent desfiintata . Chiar si un astfel de stat ar trebuie desfiintat si infiintat altul pe baze corecte. Si eu vreau ca, lunar, acest anaf sa-mi trimita o situatie a incasarilor la diferite bugete nationale si locale precum si , mai ales, a cheltuielilor efectuate,amanuntit, inclusiv banii furati de bugetarii de frunte si a achizitiilor efectuate cu preturile aferente, ca doar ei vor dosar cu preturile de transfer. E o adevarata prigoana a cetatenilor romani si,probabil, va trebui sa iesim noi in strada sa-i maturam pe toti acesti mafioti si trantori. Curios este ca pe ei nu-i intereseaza cum traiesc cetatenii tarii ci doar cati bani sa ajunga in pusculitele lor. Nemernici ,ce sa mai zic.
  • +6 (6 voturi)    
    ANAF (Vineri, 8 ianuarie 2016, 13:32)

    Cristi [anonim]

    Sunt economist cu experienta.Ii intreb pe "desteptii " care au propus aceasta aberatie ce studii au,ce experienta au de au venit cu asa mizerie?!Acesti oameni"destepti" nici macar nu stiu ce inseamna tva colectat si tva deductibil dar in schimb dau legi."oamenii destepti" daca ar avea macar pe sfert creierul unui "contabil de firma mica" tara ar fi fost departe din pacate avem in fruntea tarii oameni cu boabe de orez in loc de creier.
  • +3 (3 voturi)    
    intrebare catre stat (Vineri, 8 ianuarie 2016, 13:39)

    AVRAM [anonim]

    Cine va plati persoana care va trebui sa se ocupe numai de 394?Statul?Statul parca trebuie incurajeze dezvoltarea firmelor nu inchiderea firmelor sau poate ma insel,scopul statului este dizolvarea tutror firmelor care cat de cat mai functioneaza?!Dar in acest caz statul de unde-si mai incaseaza salariile?!Statul nu s-a gandit la acest lucru deci aceasta decalaratie probabil nu se va pune in practica deoarece statul nu poate fi somer.
  • +3 (3 voturi)    
    Comentariu (Vineri, 8 ianuarie 2016, 17:06)

    Nicu Salistean [anonim]

    Trebuie urgent o greva fiscala!
    Fara bani la buget sa-l vad pe Biris cum plateste salariile si pensiile!
    Trei luni de greva si s-a rezolvat!
    Desi asta-i lege de la Ponta & Gasca. Si Iohannis a promulgat-o, ce dracu a fost in capu' lui, ma intreb!
    • 0 (2 voturi)    
      nu vine de la Ponta (Duminică, 10 ianuarie 2016, 11:38)

      rada [anonim] i-a raspuns lui Nicu Salistean

      ordinul e dat in 23 dec 2015 cand Ponta nu mai era prim ministru deci e dat de guvernul de tehnocrati de super ministra de finante care nu a lucrat o zi poate ca economist in Romania si nici nu are nici un interes sa mearga economia acestei tari fiin reprezentanta a unor organizatii financiare externe.Asa ca e bine ca Iohanis are guvernul lui nu guvern al romanilor pt romani.
      • -1 (1 vot)    
        fix (Miercuri, 13 ianuarie 2016, 7:10)

        aricipogonici [utilizator] i-a raspuns lui rada

        ba fix de la tonta &co vine. Ca ei trebuie sa o aplice e alta treaba, nu au avut timp sa faca alta. Sper insa din suflet ca acum vor folosi ordonantele pentru coerctie. Abia cand nu vor corecta se fac si ei vinovati de prostie.
  • +3 (5 voturi)    
    Intrebare catre conducatorul tarii (Vineri, 8 ianuarie 2016, 17:34)

    Daniela [anonim]

    As vrea sa-l intreb pe presedintele tarii pe mana cui ne-a dat ? Suntem cumva dusmanii acestei tari si dorim ca totul sa mearga in jos ? Fratilor, cine naiba inventeaza astfel de declaratii, stiti cum este la noi ?
    Hotul striga "hotii". Daca noi contabilii care ne facem treaba si incercam tot timpul sa dam tot felul de declaratii, de cele mai multe ori declaratii la declaratii, ca in multe evidentiem acelasi lucru de doua ori, ori noi toti cei care le facem suntem niste tampiti, ori cei la care ajung si le interpreteaza sunt niste batuti in cap.
    Destupati-va la creier stimabililor care va ocupati de declaratii, luati exemplu din Anglia, o firma se creeaza in 3 minute pe mail, la orice ora din noapte si din zi, haideti sa renuntam la a ne mai complica existenta, cu fel si fel de declaratii tampite si hartii inutile.
    In Italia se fac plati la impozite o data pe an in urma incheierii bilantului, atunci se platesc toate,
    inclusiv TVA.
    Luati exemplul tarilor civilizate care sunt inaintea noastra cu 100 ani si care au bani sa acorde si ajutoare sociale din care poti sa traiesti decent.
    Suntem o tara cu prea multi hoti politici, iar gaura pe care o fac acestia la buget se recupereaza de la palmasii de noi, de la privati, mai ales ca astia muncesc pentru economia tarii, unde tot timpul salariul este cel minim pe economie.
    Domnule presedinte sau Sef de ANAF, vrem si noi sa avem bunastarea lui Udrea, Cocos, Truica, Pinalti, Oprescu, si ceilalti politicieni de la "Beciul Domnesc", cum sa facem ca din munca cinstita declarata la fisc nu ne putem imbogati.
    Si ca sa v-o zic pe cea dreapta, avem un stat cam scump de intretinut, eu zic ca in 2 ani nici nu o sa mai aveti de unde sa dati pensii.
    In incheiere va propun sa nu mai facem nicio declaratie, doar bilantul de sfarsit de an, unde se vad rezultatele din timpul anului, pentru care o sa trebuiasca platite impozite si Tva, sa se poata plati anticipat/trimestru sau anual.
    Cui foloseste D 394 ? O hartie in plus la dosar.
    • 0 (0 voturi)    
      nimanui nu i pasa de romani (Miercuri, 30 martie 2016, 11:41)

      adi [anonim] i-a raspuns lui Daniela

      va asigur ca nimeni nu are grija de acest popor... de s ar prapadi tot nu ia r pasa nimanui...in tara noastra suntem carne de tun pentru parlamentari guvernanti si ilustrul presedinte care de cind e la conducere nu a facut nimic in afara de a se plimba si ai achizitiona rochii fistichii sotiei....pacat pt. ca noi nu vrem decit sa muncim....dar nu putem fiinca umerii ne sunt apsati de dari si intocmire de declaratii stupide....iti vine sa twe ticalosesti....
  • +1 (1 vot)    
    D394 (Vineri, 8 ianuarie 2016, 20:54)

    petremihai [anonim]

    Dumnezeule, aberatie mai mare ca asta nu exista. Dupa ce ca si asa avem declaratii peste declaratii de depus, acum vor si ultimul bon sa il declaram? Nu e suficient decontul de TVA?
    Numai tampiti cei care concep asemenea ineptii.
    Sa-mi suporte cheltuielile cu salariul unei persoane angajata doar pentru declaratia asta.
    Cum naiba sa fii corect cand esti impovarat cu fel si fel de hartii inutile in loc sa fii lasat sa iti desfasori activitatea? In loc sa iti conduci cum trebuie afacerea, stai doar de hartii.
  • 0 (0 voturi)    
    Codul Fiscal tb urgent modificat (Vineri, 8 ianuarie 2016, 23:36)

    taran [anonim]

    Guvernul tb sa-l modifice urgent pana nu vor incepe sa curga procesele. CF nemodificat poate duce la caderea guvernului.
    Aberatii in CF:
    - sa presupui ca toti PFA vor castiga intr-un an 5 salarii medii pe economie ;
    - sa impozitezi spatiul PFA inca o data. De ce ? Venitul PFA este impozitat, iar chiria pe care o plateste PFA este si ea impozitata. Proprietarul spatiului este impozitat o data, de ce mai tb impozitat suplimentar spatiul ?
    - sa ceri baza de date cu cardurile si conturile tuturor cetatenilor ! Nu vrea guvernul si adresa locului cu banii din saltea ?

    Guvernul sa lucreze la un sistem de impozitare simplu, fara experti evaluatori si fara experti contabili. De pilda, toate profesiile liberale ar putea fi impozitate cu sume de pana la 100 de lei pe luna. Cu declaratii la final de an on-line, fara case de marcat, fara contabili, fara ANAF. Rolul ANAF ar tb sa se limiteze la asistenta data clientilor la completarea formularelor, atat la pornirea afacerii cat si la incheierea anului fiscal. Daca un meserias lucreaza mai repede, mai bine si mai mult decat altul, el nu tb impozitat suplimentar.
    • 0 (0 voturi)    
      probabil vrem intoarecere la comunism (Luni, 11 ianuarie 2016, 13:26)

      Dedalus [anonim] i-a raspuns lui taran

      Ai dreptate. S-a ajuns la o birocratie nemaintilnita si mai ales nejustificata.

      Si eu as sustine ca toate firmele cu cifra de afaceri sub 500.000 lei sa tina o contabilitate smplificata, cu o singura declaratie anual. Impozitul s-ar putea face de 3% pe cifra de afaceri si ca asta - gata!

      Sa ceri producerea de asemena hartii la firme cu cifre mici de afaceri inseamna sa ucizi antrepenoriatul, de fapt.

      Dupa ce-i descurajezi antrepenorul cu o asemenea birocratie vii cu programe tampite de "ajutor de stat" de 50.000 euro (cu trilioane de conditii prostesti).

      Trebuie urgent simplificat Codul fiscal, se paote face insa doar de oameni care au habar despre ce e vorba. La finante si ANAF trebuie condcere din mediul privat de afaceri real, nu tot felul de persone fara nici o experienta reala.
  • 0 (0 voturi)    
    Declaratia 394 (Sâmbătă, 9 ianuarie 2016, 12:41)

    Nicolae Ceausescu [anonim]

    Alo, Tovarasi ANAF !
    Ce faceti acolo tovarasi ?
    Daca ma intorc va pun sa faceti manual si saptamanal Declaratia 394 pana cand va doriti sa construiti cu sapa si lopata autostrada Bucuresti - Gherla !
    Si abia cand ajungeti la Gherla va las sa va odihniti !
  • 0 (0 voturi)    
    Ordin 3769 (Luni, 11 ianuarie 2016, 18:16)

    Amelia [anonim]

    Ordinul 3769 trebuie anulat. Asta trebuie sa cerem. Ne-ajunge cata birocratie induram.
  • 0 (0 voturi)    
    Ordin (Luni, 11 ianuarie 2016, 20:31)

    Mihnea [anonim]

    Stimati colegi, daca nici acum nu vom incerca si nu vom reusi sa ne solidarizam, ne meritam soarta. In afara de CECCAR exista vreun organism care ne-ar putea reprezenta? Daca nu haideti sa fecem unul.
    Macar ciobanii au sarit gardu' si si-au spus punctul de vedere.
  • +1 (1 vot)    
    Declaratie 394/2016 (Luni, 18 ianuarie 2016, 15:21)

    Jack [anonim]

    Sunt informatician specializat in finante_contabilitate, traiesc de pe urma antreprenorilor privati. Daca ar fi sa-mi urmaresc interesele propri as spune ca ideea este buna, fiecare modificare de legislatie fiscala aduce dupa sine modificari ale soft-ului si noi avem de lucru .Am informatizat firme mari cu 3000 - 4000 de facturi emise lunar, cu 2000 - 3000 de facturi primite lunar, care nu-si pot permite sa utilizeze softurile PDF puse la dispozitie de ANAF pentru procesarea declaratiilor. Consider insa ca porcaria cu TVA la incasare si acum enormitatile continute de declaratia 394 sunt doua masuri ce intrec orice limita a bunului simt ...
  • 0 (0 voturi)    
    Un ordin ilegal (Sâmbătă, 13 februarie 2016, 12:13)

    Lotus [anonim]

    Ordinul respectiv incalca principiile aplicarii legii in timp, principii generale de drept: 1). Principiul neretroactivitatii, si 2). Principiul aplicarii imediate. Art.11 din Ordin, impune aplicarea Ordinului incepand cu 01.04.2016. Art. 10, impune aplicarea Ordinului incepand cu trim.I 2016.
    Deci, exista un antagonism intre articole, prin incalcarea celor 2 principii.
    Conf.primului principiu, trecutul nu este reglementat de legea noua. Conform celui de-al doilea principiu, norma legala se aplica tuturor situatiilor ivite dupa intrarea ei in vigoare, excluzand aplicarea legii vechi.
    Conform OANAF nr.3769/2015 si a OANAF nr.3596/2011, perioada 01.01.2016-28.02.2016, este ,,guvernata'' de ambele ordine, nepermis in analele dreptului.


    Rodul mintii unui fost comunist presedinte UJCC Valslui (G.Diaconu), si un avocat tem bel.
  • 0 (0 voturi)    
    Aberatii romanesti (Vineri, 26 februarie 2016, 19:01)

    popa daniel [anonim]

    Din ce in mai multi romani se gandesc la emigrare ! Emigrarea reprezinta ultima solutie ! Sa ramana locurile acestea pustii si pe ici pe colo cate un functionar care sa administreze ... PUSTIUL !
  • 0 (0 voturi)    
    Antifrauda pentru indigeni (Vineri, 26 februarie 2016, 19:31)

    Florin [anonim]

    Sunt contabil autorizat si director economic intr-o societate de mici dimensiuni. Am relatii comerciale cu o multitudine de societati romanesti, inclusiv cu magazine de gen cash&carry. Anul trecut, mai precis de cand a inceput actiunea "cristal" a Antifraudei, un membru "prieten" din cadrul unui "cash&carry" mi-a marturisit ca, la nivel national, a fost o conventie intre Antifrauda (nea Gelu) si reprezentanti ai multinationalelor ca tot ce exista comert autohton in Romania sa MOARA! Cu cat va fi mai greu pentru intreprinzatorii autohtoni sa conduca o contabilitate analitica (ceea ce inseamna costuri suplimentare reflectate in marirea adaosului comercial, deci concurenta scazuta cu multinationalele), cu atat vom disparea mai repede! Carrefour a cumparat Billa ... exista o mare batalie intre germani si francezi in Romania! Nuca de cocos cu salmonella depistata la Liddle este un exemplu de dosar penal! Salmonella identificata la Auchan in decembrie 2015 + 6 paleti de pedarde cu pulbere exploziva gasita acolo ( de care nu s-a vorbit), inclusiv a controlului OPC-ului in care s-au depistat o gramada de produse expirate pe raft!? Daca eram noi autohtonii, intram pe dosar penal? Declaratia 394 este facuta sa ne inchida, nu sa ne dezvoltam!
  • 0 (0 voturi)    
    Protest (Luni, 21 martie 2016, 23:15)

    Nicolae Ceausescu [anonim]

    Ca si pe timpul cand eram "societate socialista multilateral dezvoltata" si acum in "societatea capitalista multilateral subdezvoltata" sunt putini cei care protesteaza impotriva acestor abuzuri fara de rusine ale statului impotriva celor pe care chipurile "ii guverneaza" .
    Ar fi trebuit ca mesajele de protest de pe acest blog sa fie greu de numarat. In doua luni si jumatate s-au adunat doar 23 de mesaje de protest.
    Compatrioti, mamaliga intr-adevar nu explodeaza !
  • 0 (0 voturi)    
    marea declaratie (Vineri, 25 martie 2016, 11:43)

    vera [anonim]

    sunt contabil la o statie PECO se dau bonuri cu sutele zilnic.cele cu cif cum pot sa le urmaresc ,mai fac o contabilitate.oare cineva din acest GUVERN DESTEPT a lucrat in teritoriu sa vada astfel de lucruri pe ,VIU.a completat vreo declaratie 394.sa se stearga ideile lor magnifice
  • 0 (0 voturi)    
    Lasati D394 cum a fost pana la 01.01.2016 ! (Marţi, 24 mai 2016, 19:32)

    Nicolae Ceausescu [anonim]

    Pana nu este prea tarziu, lasati declaratia 394 in pace asa cum a fost pana la 1 Ianuarie 2016. Renuntati la orice masura care prin litera si spiritul ei poate conduce la hotararea multor societati comerciale de a se autodizolva. Nu mai obligati tinerii sa emigreze in masa datorita sistemului birocratic pe care il au de infruntat. Recunoasteti ca atzi gresit si demisionati.
    Va astept aici, la loc cu verdeata, unde nu este nici suspinare, nici intristare.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri