Au aparut Normele de aplicare ale Codului Fiscal. Vezi in text cateva dintre cele mai importante  prevederi

de Dan Popa     HotNews.ro
Joi, 14 ianuarie 2016, 10:38 Economie | Finanţe & Bănci

MFP a publicat normele de aplicare ale noului Cod Fiscal
Foto: sxc.hu
Miercuri seara s-au publicat in Monitorul Oficial  normele de aplicare cu privire la Codul fiscal .Pe alocuri sunt explicitate foarte bine unele prevederi ale Codului fiscal iar prin alte parti legiuitorul
nu a mai dorit sa detalieze prevederile normative. Privit in ansamblu, actul normativ este unul de mari dimensiuni si vine sa expliciteze prevederile din Codul fiscal. Cu siguranta analiza de mai jos nu acopera nici pe departe dimensiunea actului normativ insa parcurgem cateva elemente foarte importante din perspectiva acestei prevederi.
Care sunt primele constatari:
  • Explicitarea unei tranzactii artificiale

In sensul prevederilor art. 11 alin. (1) din Codul fiscal, prin tranzactie fara scop economic se intelege orice tranzactie care nu este destinata sa produca avantaje economice, beneficii, profituri si care determina, in mod artificial ori conjunctural, o situatie fiscala mai favorabila. In situatia reincadrarii formei unei tranzactii pentru ajustarea efectelor fiscale se aplica regulile de determinare specifice impozitelor, taxelor si a contributiilor sociale obligatorii reglementate de Codul fiscal.

 Raportandu-ne la aceasta notiune observam ca sunt considerate tranzactii cu scop economic cele destinate sa produca avantaje economice, principalul criteriu de analiza fiind realizarea unui profit.

De exemplu, societatea ABC SRL platitoare de impozit pe profit achizitioneaza servicii de la furnizorul F1 in suma de 1.000 lei. Serviciile sunt vandute catre clientul C1 cu suma de 1.003 lei. Ulterior, se constata ca furnizorul F1 este o societate de tip fantoma, are un comportament fiscal neadecvat iar serviciile au fost prestate in realitate de un tert F2.

 In acest sens, prin realizarea unui profit, tranzactia pentru societatea ABC are substanta economica. Desigur, daca ne raportam si la celelalte prevederi normative, prin anularea dreptului de deducere a cheltuielii de la achizitie se va realiza un venit neimpozabil.

La determinarea rezultatului fiscal se au in vedere toate veniturile si cheltuielile inregistrate in contabilitate, conform reglementarilor contabile. La acestea se adauga elementele ce sunt din punct de vedere fiscal similare veniturilor si cheltuielilor. Prin normele de aplicare se enumera punctual elemente fiscale similare veniturilor si cheltuielilor.

Legiuitorul prezinta urmatoarele exemple de elemente similare veniturilor:
a)diferentele favorabile de curs valutar, rezultate in urma evaluarii creantelor si datoriilor in valuta, inregistrate in evidenta contabila in rezultatul reportat, ca urmare a retratarii sau transpunerii, potrivit reglementarilor contabile aplicabile;
b)rezervele din reevaluarea mijloacelor fixe si a imobilizarilor necorporale;
c)rezerva legala si rezervele reprezentand facilitati fiscale.

Legiuitorul prezinta urmatoarele exemple de elemente similare cheltuielilor:
a)sumele inregistrate in rezultatul reportat care se deduc la calculul rezultatului;
b)diferentele nefavorabile de curs valutar, rezultate in urma evaluarii creantelor si datoriilor in valuta, inregistrate in evidenta contabila in rezultatul reportat, ca urmare a retratarii sau transpunerii, potrivit reglementarilor contabile aplicabile;
c)valoarea neamortizata a cheltuielilor de dezvoltare care a fost inregistrata in rezultatul reportat. In acest caz, aceasta valoare este deductibila fiscal pe perioada ramasa de amortizat a acestor imobilizari, respectiv durata initiala stabilita conform legii, mai putin perioada pentru care s-a calculat amortizarea.

  • Impozitarea contractelor civile:
 "In veniturile din activitatile prevazute la art. 114 alin. (2) lit. g) din Codul fiscal sunt cuprinse veniturile realizate de contribuabilii care nu sunt inregistrati fiscal potrivit legislatiei in materie si care desfasoara activitati de productie, comert, prestari de servicii, profesii liberale, din drepturi de proprietate intelectuala, precum si venituri din activitati agricole, silvicultura si piscicultura, fara a avea caracter de continuitate si pentru care nu sunt aplicabile prevederile cap. II "Venituri din activitati independente" si cap. VII "Venituri din activitati agricole, silvicultura si piscicultura" din titlul IV al Codului fiscal."

Simpla persoana fizica neinregistrata fiscal, in limita Codului civil, poate realiza venituri. Impozitarea acestor venituri se realizeaza pe seama procedurii impozitului pe venituri "din alta sursa" cu procentul de 16%. Aceasta procedura este posibila doar daca aceasta persoana desfasoara activitate ocazionala respectiv daca desfasoara activitate cu caracter continuu aceasta trebuie sa se inregistreze fiscal si daca prin natura activitatii efectuate se pastreaza o activitate independenta.

Asupra acestui contract se va face analiza celor 7 criterii de reincadrare a activitatii din activitate independenta in activitate dependenta.

Din perspectiva TVA avem o definire foarte importanta a serviciilor furnizate in contracte tip abonament. Este o transpunere a jurisprudentei Curtii Europene aplicabila cu precadere serviciilor de consultanta, serviciilor juridice, de contabilitate, expertiza, mentenanta si alte servicii similare.

In cazul contractelor de prestari de servicii in cadrul carora clientul s-a angajat sa plateasca sume forfetare cu titlu de remuneratie convenita intre parti, independent de volumul si de natura serviciilor efectiv furnizate in perioada la care se raporteaza aceasta remuneratie, serviciile trebuie considerate efectuate in perioada la care se raporteaza plata, indiferent daca prestatorul a furnizat sau nu a furnizat efectiv servicii clientului sau in aceasta perioada.

In cazul unor astfel de contracte, obiectul prestarii de servicii nu este furnizarea unor servicii bine definite, ci faptul de a se afla la dispozitia clientului pentru a-i oferi serviciile contractate, prestarea de servicii fiind efectuata de prestator prin insusi faptul de a se afla la dispozitia clientului in perioada stabilita in contract, independent de volumul si de natura serviciilor efectiv furnizate in perioada la care se refera aceasta remuneratie. Faptul generator al taxei intervine conform prevederilor art. 281 alin. (8) din Codul fiscal, fara sa prezinte importanta daca beneficiarul a apelat efectiv sau cat de des a apelat la serviciile prestatorului.

In acest sens a fost data si decizia Curtii de Justitie a Uniunii Europene in Cauza C-463/14 Asparuhovo Lake Investment Company OOD. Aceste prevederi se aplica inclusiv in cazul serviciilor de consultanta, juridice, de contabilitate, de expertiza, de mentenanta, de service si alte servicii similare, pentru care nu se intocmesc rapoarte de lucru sau alte situatii pe baza carora prestatorul atesta serviciile prestate, fiind incheiate contracte in conditiile descrise de prezentul alineat.

Ce retinem? Retinem ca pentru aceste servicii tip abonament activitatea economica, din punctul de vedere al TVA se considera realizata prin faptul ca furnizorul este la dispozitia beneficiarului, fara ca sa existe in mod obligatoriu si o prestare de servicii.

De exemplu, un cabinet de consultanta fiscala inregistrat in scopuri de TVA semneaza abonamente de prestari de servicii cu plata lunara intr-o suma fixa cu diversi beneficiari persoane inregistrate in scopuri de TVA. Pentru unele luni din an se emit solutii fiscale in favoarea clientului, intocmindu-se rapoarte de lucru. Pentru alte luni nu exista activitati efective de consultanta fiscala, cabinetul de consultanta ramanand la dispozitia beneficiarului.  Si  pentru  aceste ultime luni, Curtea Europeana de Justitie considera ca se realizeaza o activitate economica cu drept de deducere al TVA de la achizitii iar serviciul consta in dreptul clientului de a dispune de serviciile cabinetului de consultanta.

Cu privire la cheltuielile accesorii:
Exemplul nr. 2: O persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA incheie un contract pentru livrarea unor bunuri pe teritoriul Romaniei catre o alta persoana impozabila. Toate cheltuielile de transport, asigurare pe timpul transportului, incarcare-descarcare, manipulare sunt in sarcina furnizorului, dar se recupereaza de la client. Respectivele cheltuieli reprezinta cheltuieli accesorii livrarii de bunuri, care se includ in baza de impozitare a livrarii, beneficiind de tratamentul fiscal al tranzactiei principale. Refacturarea acestora nu reprezinta o refacturare de cheltuieli in sensul pct. 31.

Modalitate de aplicare: Societatea Exemplu 1 SRL inregistrata in scopuri de TVA livreaza laptopuri in valoare de 30.000 lei pret fara TVA catre societatea Clientul 1 SRL. Laptopurile sunt transportate de la Bucuresti la constanta de catre societatea Transportatorul SRL ce emite o factura de 1.000 lei + TVA 20% catre furnizor. Furnizorul refactureaza catre client cheltuielile de transport. Pornind de la prezumtia ca toate cele 3 societati sunt inregistrate in scopuri de TVA cu exigibilitate normala, tratamentul fiscal al acestei tranzactii este:
a. laptopurile sunt facturate cu masura de simplificare a TVA - taxare inversa, fara plata efectiva a TVA, masura nou-regasita in Codul fiscal;
b. refacturarea cheltuielilor de transport se va face cu taxare inversa, tot prin masura de simplificare a TVA (material realizat cu sprijinul consultantului fiscal Adrian Benta)


Citeste mai multe despre   









33285 vizualizari
  • +11 (11 voturi)    
    .. de parca a aparut up-date la sfinta Scriptura (Joi, 14 ianuarie 2016, 11:15)

    mnicku [anonim]

    Fraza e betiala " Pe alocuri sunt explicitate foarte bine unele prevederi ale Codului fiscal... ' cu alte cuvinte doar pe alocuri, restul e complet in ceata; spre "bucuria" contabililor care-si smulg parul de nervi atunci cind apare o astfel de imbecilitate si in sprijinul anaf care poate interpreta cum vrea muschii lui.

    Legiuitorul de n+25 ani e beat pulbere si buimac, nu stie sa transmita ce are de spus decit prin norme date alandala , scrise in toaleta pe hirtie igienica....samd. La fel si legile

    Ne mai miram de ce sintem unde sintem ca si tara cu imbecilitati numite norme de aplicare care si ele sint confuze.

    schimbati odata sistemul asta de sorginte comustoida
    • +4 (4 voturi)    
      lasa, ca-i bine asa... (Joi, 14 ianuarie 2016, 12:51)

      un om [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

      ultimul stinge lumina!
    • 0 (0 voturi)    
      multumesc! (Vineri, 15 ianuarie 2016, 10:43)

      Crioan [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

      Eu ma necajeam in calitate de contribuabil, nu numai ca trebuie sa platesc mai mult, dar nu stiu CAT.
      Iata ca se poate si mai rau, ce cosmar trebuie sa fie pentru CONTABILI, care in fiecare luna trebuie sa se puna la punct cu noul pachet de legi fiscale si instructiuni (incomplete!) de aplicare.
      Bine ca am facut scoala pe timpul comunismului!
      Cum sa rezolvi o problema de fizica sau matematica, atunci cand valorile constantelor universale sau teoremele se schimba de la o zi la alta?!
      Asa cum consultam in fiecare zi cursul valutar, sa trebuiasca sa aflam si cat mai este constanta lui Plank, sau cat a decis Guvernul ca trebuie sa fie suma unghiurilor unui triunghi ...
  • +7 (7 voturi)    
    ... (Joi, 14 ianuarie 2016, 12:31)

    Sarmis [utilizator]

    Decat sa taie atatia copaci mai bine inlocuiau Normele cu o fraza:
    "Impozitul e cat vrea muschii nostri"

    Document facut de imbecili care au lucrat toata viata la stat.
  • +6 (6 voturi)    
    nu intamplator (Joi, 14 ianuarie 2016, 12:32)

    aghinionoaiei traznitu [anonim]

    au aparut normele intr-o zi de 13
  • +7 (7 voturi)    
    Doar varianta in chineza? (Joi, 14 ianuarie 2016, 13:04)

    CititorulComentator [utilizator]

    Cand publicati si varianta in romaneste?
  • +6 (6 voturi)    
    rezultatul (Joi, 14 ianuarie 2016, 13:13)

    misa2002_2006 [utilizator]

    asta e cresterea economica de care vorbea ..si pe care se baza, ponta mincinosul..
    impunerea de noi taxe si impozite pe carca contribuabililor!
    uite asa aduna anaf bani pt gaura facuta de otreapa natiunii!
    si cu toate astea unii spun ca e cel mai bun cod fiscal care l-am avut vreodata si ca se va reduce evaziunea..si ca ponta a fost egal cu Dumnezeu..
    eu zic ca e cel mai prost cod fiscal avut vreodata de tara asta si ca taxarea o va suporta tot romanul cocosat de atatea biruri! evaziunea fiscala, nu are cum sa se reduca..nimeni nu se sesizeaza de dubla impozitare care se face, nimeni nu contesta nimic...
    suntem o tara de prosti, care accepta toate legile astea care ne nenorocesc Viata!
    o tara care ar fi in stare sa accepte si salarizarea pe baza de performanta, fara sa isi dea seama ca de suferit va avea tot salariatul de rand, care se va trezi cu un salariu mai mic.. nu ala care are si la ora actuala salariu de nesimtit..
    romanilor.. daca vi s-a dat inapoi de catre guvernul ponta mincinosul, ceva, ce v-a luat guvernul boc, .. o sa vedeti si o sa intelegeti jocul murdar al nemernicului.. o sa simtiti la buzunare, cum vi se ia totul, cu varf si indesat....legal
    e ca-n vorba aia
    foaie verde si-o lalea ce-ati vazut....n-o-ti mai vedea!
  • +2 (2 voturi)    
    Va Rog LAMURITI-ma (Joi, 14 ianuarie 2016, 13:37)

    total debusolat [anonim]

    Imi cer iertare. Nu sunt in stare sa inteleg nimic din actul de mai sus.
    Va rog, trebuie (sper) sa fie cineva care intelege, lamuriti-ma:
    iau chirie 100 lei luna la un spatiu nerezidential . Cat platesc CASS / luna ? Dar daca chiriasului ii vine ideea sa faca acolo bussines, cat platesc impozit la primarie ? (ca spatiu rezidential impozitul este ~ 100 lei)
    • +5 (5 voturi)    
      ne-am intors in evul mediu (Joi, 14 ianuarie 2016, 14:48)

      rani [anonim] i-a raspuns lui total debusolat

      cass pe luna e 52 de lei acum parca si va fi 60 si ceva cand se mareste salariul minim plus impozitul pe venit de 16 la suta pe cei 75 de lei din cei 100. impozitul pe spatiu daca nu desfasoara activitate comerciala se mareste putin in functie de oras. daca vrea sa desfasoare activitate comerciala impozitul va fi cam 1000 de lei pe an. in orasul meu au pus majorarea maxima permisa de lege deci eu voi plati de 13 ori mai mult decat plateam pentru garsoniera. Aberant. in nici o tara de dincolo unde am fost nu se distruge asa initiativa privata. pai asa la anul o sa ne spuna ca vor face impozitele de 100 de ori mai mari si tot nimeni nu o sa reactioneze!chiar va permiteti toti sa platiti asa de mult?parca suntem pe vremea iobagilor cand stapani avizi de tot mai multi bani le puneau dari tot mai mari pana nu le mai puteau plati si le luau tot ce aveau.
    • +3 (3 voturi)    
      Din ce am inteles! (Vineri, 15 ianuarie 2016, 6:56)

      Coco [anonim] i-a raspuns lui total debusolat

      Nu confundati impozitul pe chirie cu impozitul pe proprietate.
      Impozit pe chirie, pt exemplul dat ( indiferent daca chiria provine de la persoane fizice sau firme) : 9,6lei(impozit venit)+3,3lei(CASS)=12,9 lei/luna
      Impozit proprietate:
      rezidential, ati dat ex. de mai sus:~100 lei
      nerezidential:
      daca spatiul este mai vechi de 5 ani, 2% din valoarea, rezultata din exemplele de calcul care se dau in norme( S.u. spatiu x 1000lei/mp x 1,4(coificient corectie spatiu) x coificient de amplasare a spatiului( in Buc. este 2,5) x procent reducere functie de vechime spatiu(poate fi subunitar)=valoare impozabila x 2% impozit= impozit proprietate.
      Daca spatiul a fost achizitionat in ultimii 5 ani sau a fost reevaluata in ultimii 5 ani, 0,2 % din valoarea rezultata, sa zicem ca-i garsoniera si din calcul rezulta o valoare de 30000Euro, impozitul e 30k x 0,2%=60Euro x 4,5=270lei/an(sau fractie de an, functie de cat timp este folosit spatiul ca si nerezidential).
      Reevaluarea pt. spatii mai vechi de 5ani trebuie facuta de reevaluatori autorizati si depusa pana la 31.03.2016 la impozite si taxe locale.
      In rest sunt mai multe exemple si variante, cititi cu rabdare normele.
      P.S. mai intervin si hotatrarile luate de Consiliile locale ale primariilor, unele au marit impozitele pe proprietate fata de anul 2015, altele nu.
      • +1 (1 vot)    
        Nu chiar (Vineri, 15 ianuarie 2016, 10:29)

        jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui Coco

        CAS(S) este raportat la salariul minim, deci daca inchiriezi cu 100ron legal-cred ca numai un naiv absolut ar face asta, 3/4 din suma incasata s-ar duce la stat!
    • 0 (0 voturi)    
      NUESTI SINGURUL!!! (Vineri, 15 ianuarie 2016, 10:37)

      Crioan [utilizator] i-a raspuns lui total debusolat

      De trei ani, de cand au murit parintii, inchiriez apartamentu. De fiecare data cand refac contractul, pierd minim o jumatate de zi la ANAF ca sa imi spuna CAT am de platit ca impozit, si CAT pentru CASS. anul trecut am luat o tezapa, am platit in martie CASS, apoi am aflat ca trebuia sa dau mai mult, inc ao zi perduta!

      da, ce trebuie sa fac daca chiriasul decide sa lucreze ca PFA?

      si cat trebuie sa platesc impozit pe apartamenul care evident ca nu este REZIDENTIAL? Chiar daca maine imi pleaca chiriasul, iar spatiul raman e gol, este clar ca nu pot sa stau in doua apartamente simultan, deci NU are destinatie rezidentiala, trebuie sa platesc mai mult! Dar cat?!
  • +3 (3 voturi)    
    Intrebari . (Joi, 14 ianuarie 2016, 14:13)

    Marx [anonim]

    Nu vad nicio norma care sa oblige statul sa plateasca datoriile catre privati in termen similar cu acestia . Gigeilor ! Daca credeti ca sunteti destepti , sa nu va asteptati ca gradul de colectare a impozitelor sa creasca . Pana la urma trebuie sa tragem o linie intre interesele statului si a celor care fac banii . Adica , ori el , ori noi . Cred ca va fi : ori noi .
  • +1 (3 voturi)    
    total debusolat (Joi, 14 ianuarie 2016, 20:11)

    e [anonim]

    Pai ce vina am eu daca chiriasul, pe care il am deja, se apuca de un bussines ? Ce treaba am eu ca sa platesc mai mult de 10 ori ?
    Ce vina am ? Adica daca chiriasul doar locuieste acolo platesc 100 lei iar daca se apuca si face meditatii EU trebuie sa platesc de 10 ori mai mult ? Pai ce treaba am eu? nu inteleg care e logica.
  • +2 (2 voturi)    
    Se mai intreaba careva de ce arunca cu bani (Vineri, 15 ianuarie 2016, 2:00)

    Locke Lamora [utilizator]

    Pisicul? Aveti raspunsul pe larg in normele de aplicare. Numai ca saracul Pisic a fost dat pe scari afara inainte de a-si duce pana la capat Guvernarea prin Taxare.
  • +1 (3 voturi)    
    S-a facut dreptate (Vineri, 15 ianuarie 2016, 10:36)

    Robert M [utilizator]

    Acum platesc impozit marit toti evazionistii care aveau spatiile pe persoana fizica.
    S-au bucurat multi ani de impozite mici dar a venit vremea sa cotizeze serios la bugetul local.
    Privatii nu trebuie lasati sa fie liberi, ei au obligatia sa plateasca aceste privilegii pe care le au in Romania.
    Ei au nevoie de popor, nu are nevoie poporul de ei si de adaosurile lor.
    • +3 (3 voturi)    
      ... (Vineri, 15 ianuarie 2016, 11:25)

      Sarmis [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

      Da, am vazut si eu. E coada la ANAF. Au venit toti marii evazionisti sa se predea.
      Si-au dat seama ca nu se pot pune cu geniul ravasitor al functionarilor de la fisc.

      Acum fac o petitie sa fie trimisi sa sparga piatra la ocna. Bineinteles activitatea va fi considerata ca fiind dependenta si va fi impozitata ca atare.

      Victoria e a noastra...Am invins. A mai ramas cineva in tara?
    • 0 (0 voturi)    
      Concluzii. (Vineri, 15 ianuarie 2016, 18:07)

      Marx [anonim] i-a raspuns lui Robert M

      Cred ca nu sti care este diferenta dintre o gogoserie si o fabrica serioasa . Progresul poporului , oriunde in lume , este asigurat de cei care se numesc intreprinzatori . Adica , cei care se gandesc ce si cum , care fac ca lucrurile sa mearga . Nu sunt doar acei care vand gogosi la coltul strazii si se uita doar la adaos . La urma urmei , ce-ar face nea Gheorghe daca n-are unde sa lucreze ? Se bucura ca face parte din popor ? Sa fim seriosi ! Asta nu-i tine de foame . La subiect , intr-o tara civilizata , gainarii de la stat care urmaresc doar impozitele si avantajele proprii , n-au ce cauta . Toate taxele trebuie discutate cu cei care fac banul cu adevarat pentru ca nu mai suntem in feudalism unde seniorul , adica statul , stabileste singur ce si cum si jupeste tot ce prinde . Intre timp a aparut si democratia unde prin vot , oamenii stabilesc reguli comune si stabilesc ca cei din administratie sunt platiti de toti pentru a ne face servicii si nu pentru a ne arata ca inca mai exista seniori pe feude . Daca n-au inteles asta si se vede ca nu prea , trebuie sa le aratam cine-i seful . Prin vot si prin reprezentanti care sa ne apere interesele . Nu-i nimic complicat .
  • +2 (2 voturi)    
    Mod calcul CASS si Imp. cladiri, poate cineva ? (Vineri, 15 ianuarie 2016, 13:23)

    Total debusolat [anonim]

    Multumesc celor care au incercat sa lamureasca problema. Totusi ea ramane total nelamurita. Si ar fi atat de simplu... dar e facuta inadins asa de alambicat incat NIMENI nu poate spune cu exactitate cum trebuie procedat.
    Daca asta e asa de greu (in norme) - o garsoniera inchiriata... ce atata mare scofala sa fie foarte clar calculul impozitelor (CASS si pe cladiri) ? Dar in probleme compicate economice cum e ?
    Eu inca sper ca se gaseste cineva sa ne spuna si noua clar macar la exemplul asta extrem de simplu (si extrem de des intalnit in Ro) modalitatea de calcul.
    Sper oare in zadar ?
    • +1 (1 vot)    
      raspunsul e simplu (Luni, 18 ianuarie 2016, 13:01)

      misa2002_2006 [utilizator] i-a raspuns lui Total debusolat

      stimate domn, nu te debusola..mergi dumneata la administratia financiara de care apartii, iti iei bon de ordine (ca nu putem spune ca nu s-a investit si la ei- avem aparat care elibereaza bonuri de ordine), si apoi te inarmezi cu rabdare, sa iti vina randul..nu te uita ca mai intra cate un gigel, sau o frusinica, cu 'probleme urgente", ce nu pot suporta randul, pt ca au cunostinta pe x-uleasca de la administratia financiara...si intra cu nesimtire inaintea ta..
      cand in sfarsit iti vine randul, te asezi in fata biroului unei angajate atat de binevoitoare, ca aproape iti vine sa iesi, dar tb sa stai si sa ii povestesti ce si cum, ca sa poti pleca cu informatia de care ai nevoie..
      pe scurt.. o zi .. dar ce mai conteaza o zi, la cate zile pierdem noi pe la cozi, pe la diverse institutii ale statului?? nu? succes!!
      asta e marca: romani, sa ne fie bine.. sau .. de bine!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version