Anca Dragu, Finante: Economia Romaniei arata bine. Multi ministri de Finante ne invidiaza

de Dan Popa     HotNews.ro
Marţi, 19 ianuarie 2016, 11:25 Economie | Finanţe & Bănci

Anca Dragu la conferinta Euromoney
Foto: Hotnews
​Romania are in vedere emiterea de eurobonduri "mai devreme" decat "mai tarziu", acestea fiind emise preponderent in euro, a spus marti dimineata ministrul roman de Finante Anca Dragu in cadrul conferintei Euromoney care se desfasoara la Viena. Maturitatile vor fi atat foarte scurte cat si foarte lungi, a adaugat Dragu, care a vorbit circa 20 de minute despre economia Romaniei si planurile pe 2016 unei sali pline de sefi de banci, economisti-sefi, analisti economici s.a.

Cifrele macroeconomice ale Romaniei arata bine si cred ca multi ministri de Finante din alte tari ne invidiaza pentru pozitia pe care o avem, a mai spus Anca Dragu in deschiderea speech-ului sau. "Vedem o crestere economica de 4.1 % in acest an, peste media de crestere a UE, in linie cu estimarile organismelor internationale. Daca inainte, cresterea era generata de exporturi, acum discutam de o crestere condusa de trei factori: exporturi, consum si investitii", le-a mai spus Dragu, investitorilor.

Ea a mai amintit principalele masuri de relaxare fiscala din noul Cod Fiscal, punand accentul pe reducerea de TVA si pe impozitarea redusa a dividendelor, adaugand ca toate masurile au primit un raspuns favorabil din partea mediului de afaceri roman.

Ministrul Finantelor s-a declarat marti convinsa ca Romania se va incadra in tinta de deficit asumata pentru 2016 (2.8% in varianta cash), precizand ca veniturile bugetare au fost estimate cu foarte mare prudenta.  "Riscurile sunt foarte reduse pentru ca la capitolul venituri nu am luat de pilda deloc in calculul estimat imbunatatirea colectarii din partea ANAF", a explicat Dragu.

Ea a mai abordat si aspectele legate de sectorul bancar, pe care l-a catalogat ca fiind "bine capitalizat si solid", exprimandu-si speranta ca in 2016 bancile romanesti ar putea fi pe profit.

Cu privire la riscurile unei posibile incetiniri a cresterii economice, Dragu a spus ca acestea ar putea proveni din motive externe. Daca UE isi incetineste ritmul de crestere iar cererile de export ale Romaniei scad, e posibil sa impacteze si economia Romaniei. Dar si in aceasta ipoteza, cererea interna ar putea fi suficient de solida pentru a prelua scaderea cererii externe", a opinat Anca Dragu.

Evenimentul Euromoney reuneste presedinti de banci, analisti, economisti si oficiali guvernamentali din tarile Europei Centrale si de Est. Discutiile vor aborda sectorul financiar si vor include dezbateri despre perspectivele economice ale regiunii, tendintele din sistemele bancare ale tarilor ECE, potentialul de dezvoltare al pietelor de capital si politicile de finantare ale guvernlor din regiune.

De asemenea, sunt organizate mese rotunde pentru a analiza evolutiile si problemele fiecarei economii in parte.

Din partea Romaniei vor fi prezenti la eveniment in calitate de speakeri ministrul Finantelor- Anca Dragu, Liviu Voinea- viceguvernator BNR, Stefan Nanu- Directorul Trezoreriei, Lucian Anghel, presedintele Bursei de Valori, Teofil Muresan- presedinte  Electrogrup SA. De asemenea, inafara acestora, s-au mai deplasat la Viena numerosi oameni de afaceri romani si oficiali ai unor institutii de stat.


Citeste mai multe despre   











VIDEO Descoperire socanta a politistilor de frontiera din Timis. Ce ascundea sub fusta o femeie care calatorea spre Italia

Descoperire socanta facuta de politistii de frontiera din Cenad, in judetul Timis. Agentii au observat o femeie care a incercat sa isi treaca fetita de 12 ani peste granita, ascunsa sub... fustele ei. La verificarea unui microbuz, vamesii au observat-o pe copila ghemuita pe podeaua vehiculului, sub hainele mamei.
15303 vizualizari
  • -11 (41 voturi)    
    cu inima in gat... (Marţi, 19 ianuarie 2016, 11:54)

    un om [utilizator]

    trebuie sa recunosc ca e meritul guvernului Ponta si sa mai recunosc asta: m-am inselat in privinta lui Iohannis!
    • +12 (16 voturi)    
      Din fondul buffer de 6 miliarde euro de la MF (Marţi, 19 ianuarie 2016, 13:55)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui un om

      cu care se tot lauda ponta prin 2012 a mai ramas vreun banut?
      • +11 (13 voturi)    
        fondul buffer (Marţi, 19 ianuarie 2016, 15:27)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui ty

        Fundul ala buffer nu erau banii guvernului. FMI i-a invatat pe handicapatii de ministri sa nu se apuce de imprumutat bani de la banci cind le ajunge cutitul la os, pentru ca in cazul asta bancile, care stiu ca guvernul e disperat dupa bani, cer dobanzi mari. Exact ca la piata. Si le-a zis FMI sa faca cumva sa imprumute cu 6 mld de eur peste ce au nevoie, sa cheltuie din buffer cind au de cleltuit, si sa-l umple la loc cind dobanzile-s mici si bancile dispuse la discount-uri. Logica elementara, dar se pare peste nivelul de inteligenta al guvernantilor nostri (boc era atunci premier). Si cu strategia asta bancile au fost nevoite sa scada puternic dobanzile la titluri de stat, ele fiinda acum alea disperate sa faca ceva cu banii.

        Asha ca, bufferul ala nu erau bani de spart la crisma, ci doar un fond de rezerva, care se vede oricind in datoria externa si in deficit.
        • +10 (10 voturi)    
          Corect (Marţi, 19 ianuarie 2016, 17:25)

          ty [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          La terminarea guvernarii PDL rezerva financiara (buffer-ul) in valuta la sfarsitul lunii aprilie 2012 era de 3,1 miliarde euro si 2,3 miliarde dolari, respectiv echivalentul a 4,9 miliarde euro.

          Din 7 mai 2012 avem guvernul Ponta. In aprilie 2013, Victor Ponta afirma ca Ministerul Finantelor avea un buffer de 6,2 miliarde de euro.
          Azi mai exista vreun cent din acest buffer sau au fost risipiti banii?
          • 0 (0 voturi)    
            Probabil ca exista (Miercuri, 20 ianuarie 2016, 10:49)

            bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui ty

            Incerc sa mai explic o data:

            bufferul ala reprezinta bani inmprumutati pe 1-2 ani, ca sa fie dobanda mica. In momentul in care expira termenul, imprumutul trebuie returnat si facut un altul. Deci, banii aia nu-s bani de spart in crisma, ci doar un imprumut pe termen scurt menit sa rezolve probleme de cash-flow. Ca sa fac o analogie cu bugetul personal, e ca si cum ai avea descoperire de card. Poti folosi ceva bani in plus pe termen scurt, dupa care trebuie sa-i pui inapoi.

            Si da, probabil bufferul ala inca exista, mai ales ca pe site la bnr apare ca obligatiunile de stat pe 12 luni in lei au dobanda sub 1%.
          • -1 (1 vot)    
            Ai pus punctul pe i !!! (Miercuri, 20 ianuarie 2016, 10:53)

            unu [anonim] i-a raspuns lui ty

            Astia sunt comentatorii nostri de top. Ce conteaza date fara valoare gen crestere economica, rata de absorbtie pe fonduri europene, salariul mediu net, rata somaj, nivel taxe, rata evaziune, inflatie etc....

            Important pentru evaluarea unei guvernari este fondul de urgenta al MF. Si acolo, ce conteaza datele reale? E important sa punem o intrebare la care nu raspundem, ca poate mai prostim vreo doi-trei sa creada ca a plecat Ponta cu banii astia acasa.

            Raspunsul: http://www.zf.ro/banci-si-asigurari/rezerva-de-siguranta-a-ministerului-finantelor-a-urcat-la-un-varf-de-circa-7-miliarde-de-euro-14904532

            Cum zicea primul comentator... Doamna Dragu a cam pus, desigur neintentionat, punctul pe i. Asta desi multora le e greu sa creada (inclusiv mie).
            • 0 (0 voturi)    
              Multumesc pentru informare (Miercuri, 20 ianuarie 2016, 15:49)

              ty [utilizator] i-a raspuns lui unu

              Astia-s inteligentii ce ne-au mai ramas.
  • +15 (19 voturi)    
    saraca, e micuta, firava, dar arata bine... (Marţi, 19 ianuarie 2016, 12:04)

    Roman_Cetatean [utilizator]

    fiind si cosmetizata la greu, logic. Dar...vai, gaurile din companiile de stat- la fel de bine arata si ele? Pungile de saracie din rural si de la marginea oraselor tot bine arata si ele?

    Si de bine ce arata nu e in stare sa produca suficient PIB si incasari la buget ca sa acopere nevoile educatiei, sanatatii, pensiile (asa amarate cum sunt) etc. De aia imprumutam cu miliardele de euro an de an, nu?

    Pe Ponta il intelegeam, ca e mitoman, dar dna Dragu ce a fumat, e in campanie electorala cumva, cum poate sa faca asemenea afirmatii?

    Poate cea a Germaniei arata bine- care are excedent bugetar de peste 10 mld euro?!
    • +3 (11 voturi)    
      Nu aruncati aiurea cu noroi (Marţi, 19 ianuarie 2016, 13:12)

      Mustata lui Dragnea [anonim] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

      ministresa era in fata unor posibili investitori plus că doreste atragerea unor bani din ”emiterea unor eurobonduri ” . Ce ati fi vrut să spună , că economia e varza , că ne vom imprumuta ca sa crestem pensii si salarii si că după alegeri va veni probabil potopul ?

      ”Evenimentul Euromoney reuneste presedinti de banci, analisti, economisti si oficiali guvernamentali din tarile Europei Centrale si de Est ”
      • +14 (16 voturi)    
        mda, corect (partial) (Marţi, 19 ianuarie 2016, 13:25)

        Roman_Cetatean [utilizator] i-a raspuns lui Mustata lui Dragnea

        insa una e sa prezinti cat de bine cosmetizat poti realitatea, ca sa te "vinzi" alta e sa ajungi in penibil cu afirmatii gen "ne invidiaza unii ministri de finante"...
        Ne-or invidia, corect, in care tara "relaxarea fiscala" e de fapt o supraincarcare suplimentara, in care tara ANAFul se ia de oameni si afacerile marunte si lasa marii evazionisti in pace - si totul doar ca sa stranga taxe pt ca...primariile sa ii dea pe panselute?!
        In care tara se mai cheltuie 600 mil euro pe panselute si altele similare, in conditiile in care sunt lipsuri in infrastructura esentiala?
        Logic ca ne invidiaza multi ministri de finante, ca la ei nu e posibil asemenea dezmat pe banii fraierilor ce platesc taxe!
        • +3 (3 voturi)    
          teoria si practica.. (Marţi, 19 ianuarie 2016, 22:09)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

          tehnic vorbind, o scadere a taxelor cuplata cu o colectare extinsa inseamna o asezare mai echitabila a poverii fiscale.
          in practica din Ro, paradoxurile continua.. se insista pe colectarea la sange de la cei care lucreaza legal in timp ce "relaxarea" fiscala e pentru toti consumatorii, prin scaderea TVA.
      • +3 (3 voturi)    
        "Economista la 6 luni bucata" (Marţi, 19 ianuarie 2016, 22:45)

        MasP [anonim] i-a raspuns lui Mustata lui Dragnea

        Cum ar zice un inginer. A scos niste cifre care par super ok din calculele pe hartie si trage concluzia ca Romania este o tara de vis. O tara in care mizeria si saracia sun generalizate, in care majoritatea populatiei rurale traieste in conditii medievale, in care mare parte din orasele mici si mijlocii arata ca dupa razboi, cu 5 milioane de cetateni care au fugit care unde au apucat , cu scoli si spitale la nivelul unor tari africane. Unele din multele calitati pe care trebuie sa le aiba un ministru sunt simtul ridicolului si modestia , calitati pe care doamna Dragu nu le detine. Ma intreb pe ce criterii a ajuns pe la institutiile din strainatate si cam ce nivel au functionarii de acolo. Ca si la noi cred ca relatiile sunt esentiale ca sa obtii un job banos fara sa conteze prea mult ce poti si ce stii.
    • +4 (10 voturi)    
      gindire cu premeditare (Marţi, 19 ianuarie 2016, 15:33)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

      Rumanul verde, mindru ca e ruman, stie doar sa se plinga non-stop de tot si toate. E ca o jucarie invirtita cu cheita care satie doar sa se plnga cit de rau ii e lui, datorita celorlalti concetateni.

      Tantea asta ministreasa era la un tirg la Viena si incerca sa vinda cit mai bine atractivitatea economica a Romaniei. Si la fel ca si atunci cind vinzi un magar in piata, ii lauzi calitatile (in speta deficit mic, taxe in scadere, consum in crestere, salarii mici, etc) nu ii enumeri bolile (infrasctructura varza, birocratie enorma, etc, etc). Asta daca vrei sa-l vinzi. Daca vrei doar sa-l faci de rusine, atunci ii dai de gol toate bubele.
  • +20 (24 voturi)    
    multi ne invidiaza.. (Marţi, 19 ianuarie 2016, 12:11)

    demaGOGU [utilizator]

    ...dar nu si cele 5 milioane de romani plecati in pribegie de atata bine!
    • +5 (5 voturi)    
      THAT´S THE POINT ! (Marţi, 19 ianuarie 2016, 12:56)

      pointless man [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      The only one.
      • +1 (1 vot)    
        not the only one... (Marţi, 19 ianuarie 2016, 16:13)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui pointless man

        Daca ceri mai repede banuti arati ca cel putin inceputul de an te-a prins cam nepregatit ...

        Daca ai redus taxele trebuia sa te pregatesti pentru masura - nu le faci numai sa iti arati muschii inainte de alegeri...

        Si daca admiti ca faci asta inainte de alegeri sa porti raspunderea ministeriala pentru lucruirle facute.

        Mai vedem cum se desfasoara urmatoarele miscari in Ro si nu numai...
    • -2 (10 voturi)    
      Da , da , (Marţi, 19 ianuarie 2016, 13:15)

      Mustata lui Dragnea [anonim] i-a raspuns lui demaGOGU

      si băsistii ăstia care nu văd realizările mărete ale preaiubitului impuscat , pardon , demis fiu al boborului vv ponta .
    • 0 (0 voturi)    
      da (Miercuri, 20 ianuarie 2016, 16:04)

      Sophie [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      si salarii de 300 de euro pe luna... E f bine...
  • +13 (17 voturi)    
    ... (Marţi, 19 ianuarie 2016, 12:16)

    Sarmis [utilizator]

    Pe asta cred c-a angajat-o Ciolos pentru momente vesele...in loc de Nae Lazarescu si Vasile Muraru.

    Cucoana...da-ti curu' jos din Jeep si du-te sa vezi cum arata economia reala nu povestile functionarilor vostri.

    Iar relaxarea fiscala a fost ca la Radio Erevan...de fapt nu au scazut ci au crescut taxele.
    • 0 (0 voturi)    
      Efectul contra-conceptiei in vitro !!! (Marţi, 19 ianuarie 2016, 23:29)

      Miky113 [utilizator] i-a raspuns lui Sarmis

      Cu 0km investiti in autostrazi , si toti banii tocati pe al grasul dus in spate de cel slab, bine mersi, ; !!!!
      Vai ce mult va place sa apareti pe sticla ?!

      Pune repede de o teza, sa devi doftoritza, ca antepredecesorul copilot asociat cu dar-sovaielnicul Marilor Proiecte !
      Mai bine v-ati ocupa ca toata lumea de la minister sa stie sa miste MikeyMouseul... si abia apoi sa abordeze(saboteze) macroeconomia !
  • +13 (15 voturi)    
    Mai aduceti una! (Marţi, 19 ianuarie 2016, 12:22)

    Martinezu [utilizator]

    Vrem si noi ce fumeaza doamna! mai degraba acum decat mai tarziu!
  • +6 (20 voturi)    
    E timpul sa renuntam la complexe (Marţi, 19 ianuarie 2016, 12:30)

    Romania puternica [anonim]

    Saptamana trecuta vorbeam cu un om de afaceri din Franta, cu interese in Elvetia si Germania. Mic investitor, unul din sutele de mii din tarile vestice.

    A ramas stupefiat cand a auzit ca in Romania impozitul pe profit e de 16%, ca inflatia e negativa, ca TVA-ul a scazut, ca exista o campanie foarte eficienta impotriva coruptiei, etc.
    Informarea lui despre Romania era minima, marcata de stiri franceze mai degraba anoste sau chiar rauvoitoare (despre toate tarile din Est, nu doar Romania).

    Cred ca suferim totusi de un deficit major de comunicare din partea autoritatilor, catre restul Europei, se iau in calcul doar "mari investitori", iar acestia din urma sunt foarte exigenti si cer multe compensatii de la stat.

    Ar trebui sa nu mai ignoram micii investitori din Occident, pot aduce miliarde, pot aduce relatii si contacte pe pietele lor, pot angrena sute de mii de romani in antreprenoriat si nici nu cer scutiri si privilegii.

    De fiecare data cand am prieteni straini invitati ii vad uimiti de ce e in jur, o Romanie foarte diferita de ce citisera ei prin presa occidentala. Va spun ca multi sunt incantati si revin cu placere.

    Avem multe de facut, o stiu si ei, dar la noi sunt vizibile un dinamism si o perspectiva, un potential imens de crestere si o societate inca necontaminata suicidar de "multikulti" si stangismul corectitudinii politice.

    Trebuie mentinuta disciplina bugetara, ameliorata fiscalitatea, eficientizata colectarea taxelor, continuata combaterea coruptiei la orice nivel.

    Romania arata mult mai bine decat acum 10 ani, e mai bine organizata, mai prospera, mai stabila, mai putin corupta.
    Si va arata cu mult mai bine peste inca 10 ani, daca tinem ritmul actual.
    • +2 (14 voturi)    
      esti mai tare (Marţi, 19 ianuarie 2016, 12:44)

      mos ion roata [utilizator] i-a raspuns lui Romania puternica

      decat fratii Grimm
    • +3 (9 voturi)    
      Asa e (Marţi, 19 ianuarie 2016, 13:42)

      CititorulComentator [utilizator] i-a raspuns lui Romania puternica

      Romania a aratat bine intotdeauna pe hartie, mai ales in perioada comunismului.
    • +3 (7 voturi)    
      In HU este 15%, iar... (Marţi, 19 ianuarie 2016, 14:13)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui Romania puternica

      In BG este 10%... Restul nu mai citesc ca nu vream sa ma enervez!
    • +3 (5 voturi)    
      Campanie foarte eficienta impotriva coruptiei (Marţi, 19 ianuarie 2016, 14:53)

      Felix [anonim] i-a raspuns lui Romania puternica

      E vorba de eliberarea lui Vintu sau a lui Oprescu?

      Cam toti sunt liberi sau pe cale de a iesi rapid. Praf in ochi pentru fraieri...
    • +1 (1 vot)    
      "peste 10 ani"??! (Marţi, 19 ianuarie 2016, 18:27)

      lili [anonim] i-a raspuns lui Romania puternica

      Nici peste 100...
      Prietenii dvs revin cu placere si vad Bucurestiul si cateva zone turistice, dar i-ati dus vreodata sa vada Romania profunda, aia care in Rapoartele Eurostat e ultima in UE la salarii, pensii, educatie, sanatate, duceti-i in spitalele din Romania unde NU mai sunt medici, unde mortalitatea infantila e pe primul loc in UE, duceti-i pe drumurile din multe comune si sate, drumuri pline de noroaie ca-n Evul Mediu, duceti-i cu trenul pe calea ferata cu trenurile alea de acum 100 de ani mizerabile, cu WCuri imputite si care merg cu viteza melcului, duceti-i cu trenul acum iarna sa inghete ore in sir pe calea ferata, Romania e prima la SARACIE in UE, stiti asta?
      Duceti-i acolo, prin Teleorman, Mehedinti, Vaslui, Acolo duceti-i, prin zonele cele mai sarace, Romania e pe primul loc la SARACIE in UE!
      Uite aici, d-aia spunem ce spunem despre aiurelile dnei Minsitru!

      "Raportor ONU: Romania neaga amploarea saraciei si a discriminarii / 34% dintre copii sufera de privatiuni materiale severe

      "Romania ocupa ultimul loc, sau aproape, in ceea ce priveste educatia, sanatatea, locuintele si serviciile sociale" in cadrul UE, a declarat Alston, Raportor special al ONU pentru saracia extrema si drepturile omului, intr-o conferinta de presa sustinuta la Bucuresti.
      In conditiile in care "peste 40% din populatie se confrunta cu riscul saraciei si al excluziunii sociale", cheltuielile statului care vizeaza imbunatatirea situatiei sunt "extrem de scazute", a spus el.
      Evocand incendiul din clubul Colectiv, Raportorul a estimat ca aceasta drama pune in lumina "negarea, coruptia, serviciile guvernamentale inadecvate si un refuz de asumare a responsabilitatilor".
      http://www.hotnews.ro/stiri-esential-20579034-raportor-onu-romania-neaga-amploarea-saraciei-discriminarii-34-dintre-copii-sufera-privatiuni-materiale-severe.htm

      Dna Dragu NU spune macar un cuvintel despre SARACIA asta, "economia Romaniei arata bine" zice ea, in timp majoritatea romanilor sunt saraci, conform cifrelor
      • 0 (0 voturi)    
        adica sa-i duca pe unde se voteaza (Miercuri, 20 ianuarie 2016, 13:43)

        __alex__ [utilizator] i-a raspuns lui lili

        PSD-ul, ca doar un om indobitocit de saracie voteaza un hot pentru un litru de ulei si un kil de zahar.
  • +11 (13 voturi)    
    era mai bine.... (Marţi, 19 ianuarie 2016, 12:30)

    lucyan [utilizator]

    daca occidentalii invidiau romanii pentru nivelul de trai, dar ca va invidiaza ministrii de finante pentru pozitia ministerului nostru de finante nu ne incalzeste cu nimic...
    adica noi romanii chiar traim cu nimic in comparatie cu occidentalii, ne multumim cu resturi iar politicienii au conturi si firme prin paradisurin fiscale, hotii si criminalii zburda in libertate, etc... sunt destule motive de invidie...
  • +10 (14 voturi)    
    chiar asa (Marţi, 19 ianuarie 2016, 12:32)

    ion [anonim]

    economia bubuie !

    experti ...
  • +8 (10 voturi)    
    saraca, i-au murit laudatorii (Marţi, 19 ianuarie 2016, 12:36)

    snowflake [utilizator]

    economia Romaniei arata bine, superb chiar si pe alocuri mirobolant. Ne chinuim sa parcurgem 400 de km in 8 ore si ne consideram norocosi pentru asta, pana nu demult le-ar fi luat 12 ore.
    Cand a fost doamna ministru ultima data prin judetele Teleorman, Vaslui sau Botosani sa le explice locuitorilor de ce se inghesuie investitorii sa mai deschida cate o fabrica prin judetul lor cu o frecventa de 0,X fabrici noi pe deceniu?
  • +8 (8 voturi)    
    . (Marţi, 19 ianuarie 2016, 12:44)

    batmen [utilizator]

    Da, in special ministrii de finante africani (au aia?) ne invideaza... mai ales cei somalezi...
  • +6 (6 voturi)    
    tehnocratii bat campiii ca si politicienii... (Marţi, 19 ianuarie 2016, 12:58)

    lili [anonim]

    "economia arata bine, alti Ministri de finante ne invidiaza"...??!!
    Asta, in vreme ce romanii sunt cei mai saraci din UE, in vreme ce SARACIA bantuie aproape jumatate dintre romani, in vreme ce peste 50% dintre copiii Romaniei sunt in risc de excluziune sociala, cea mai rea situartie din Europa, conform Raportorului ONU, Philip Alston din 2015!
    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-20579034-raportor-onu-romania-neaga-amploarea-saraciei-discriminarii-34-dintre-copii-sufera-privatiuni-materiale-severe.htm
    Nici un cuvant despre SARACIA care bantuie jumate de Romanie, la madam Dragu tehnocrata...
    Probabil i se pare normala, desi la Brussels unde traieste se "traieste" bineee!!!
    Mi-aduc aminte ca acum vreo jumatate de an, dna Leslie Hawke, mama actorului american Ethan Hawke, se declara ingrozita de faptul ca romanii nu fac nimic sa elimine saracia copiilor needucati si chinuiti ai Romaniei, ca nu aude un cuvant in declaratiile sforaitore ale politicienilor nostri referitor la saracia copiilor si la lipsa educatiei.
    Ministra tehnocrata de finante vorbeste mai ceva ca Ponta, e bine, e foarte bine, nu stiu de ce naiba l-am mai schimbat pe Ponta!!!
  • +10 (10 voturi)    
    VEȘNICA ABUREALĂ (Marţi, 19 ianuarie 2016, 13:01)

    pointless man [utilizator]

    Macroeconomic stăm ”minunat” - ”micro” e dezastru. Și trombonul ăsta funcționează de 26 de ani. Încep să am mari suspiciuni cu pivire la ”tehnocrații” guvernamentali.
  • +5 (5 voturi)    
    economia "duduie" din nou (Marţi, 19 ianuarie 2016, 13:05)

    jackalphonse [utilizator]

    motivele pentru care economia merge struna in timp ce romanul este tot atat de sarac pot fi:
    1. lipsa de modestie a guvernantilor, care se lauda, ca de obicei, ignorand tanguielile noastre
    2. praf in ochii nostri prin asemenea declaratii, pentru ca se pregatesc contracte/achizitii belicoase, in care niste vedete au mult de castigat, de genul "Bechtel". ca sa nu vociferam, spunem ca avem de unde...
  • +7 (9 voturi)    
    nu înțeleg (Marţi, 19 ianuarie 2016, 13:09)

    verdeata [anonim]

    deoarece nu am pregătire economică și nicio pricepere la bani, ce înseamnă că economia arată bine, că nu s-au cheltuit banii pe investiții în 2015 astfel că a rămas ceva de cheltuit acum?
    eu văd că în țara noastră nu se mai fabrică nimic înafară de piese pentru automobilele fabricilor din vest, nu cuie, nu pungi de piață, nu săpun, chibrituri, sau alte bunuri de consum larg, nu mai vorbesc despre tehnologie, construcții de mașini. Totul vine din China.
    Așadar, ce înseamnă economie care arată bine în această vale a plângerii noastre?
    Eu nu pot fi admirator al mincinosului patologic Ponta precum unii postaci
    • +1 (3 voturi)    
      in schimb piesele pt. Dacia (Marţi, 19 ianuarie 2016, 14:55)

      kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui verdeata

      se fabrica in China.
  • -6 (16 voturi)    
    Eco (Marţi, 19 ianuarie 2016, 13:32)

    Marco [anonim]

    Economia arata bine ca asa a lasa-to Ponta nu ca aveti voi vreun merit
    • +3 (9 voturi)    
      :)))))) (Marţi, 19 ianuarie 2016, 13:47)

      ouyang [utilizator] i-a raspuns lui Marco

      da, asta era sigur hahaha. a lasat ponta numai gauri incepand cu ziua lui de nastere pe stadion.
  • +8 (8 voturi)    
    Cand va arata bine economia. (Marţi, 19 ianuarie 2016, 13:37)

    Un_Oarecare [utilizator]

    Un lucru la mintea cocosului pentru ca economia sa arate bine este sa nu ai deficit bugetar. Sa nu te imprumuti an de an. Sigur exista "destepti" care argumenteaza cu cuvinte complicate care in final se traduc ca imbarligatura si in final concluzia de necontrazis este ca ai nevoie sa te imprumuti la camatari. Adevarul este ca nu trebuie sa fii imprumutat si sa platesti an de an dobanda camatarilor si in acel moment economia ta arata bine. Argumentele de genul si SUA are datorie, si Japonia are datorie sunt BS. Daca unii sar in fantana nu inseamna ca trebuie sa sari si tu. Poate un obiectiv pe termen lung de plata a datoriei catre camatari ar fi un lucru excelent pentru Romania. Pentru a face asta ar trebui ca imprumuturile sa se faca doar in baza referendumurilor. Nu v-am ales sa ne indatorati! Cine nu cheltuie in limita bugetului sa dea cu subsemnatul!
    • +1 (5 voturi)    
      excelent spus (Marţi, 19 ianuarie 2016, 13:56)

      jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui Un_Oarecare

      ma tem ca declaratiile optimiste sunt facute tocmai ca sa nu ne panicam in cazul unui imprumut de genul "centura de siguranta"
    • -1 (3 voturi)    
      domnule... (Marţi, 19 ianuarie 2016, 16:35)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Un_Oarecare

      daca tot ne-am imprumutat trebuie sa stim
      1, de ce o facem si mai ales
      2, pentru ce ne imprumutam...

      In alta ordine de idei dobanda de imprumut este redusa... Poate dvs. vorbiti despre altceva sau este ceva ceea ce nu stiu - posibil.

      Nu poti sa iti ridici o casa numai economisind o viata, poti sa te imprumuti la banca pentru a iti ridica o casa si sa te angajezi sa o platesti in timp - tot asa si cu veniturile, cheltuielile si deficitul din buget...

      Atunci cand o persoana devine ministru jura ca serveste interesele nationale si deci cumva isi asuma responsabilitatea de a actiona cu buna credinta - deci fara referendumuri - sa poata actiona rapid, asa cum crede aceasta de cuvinta - dar exista lege si aceasta spune ca ministrul/ pm are raspunderea ministereala pentru faptele sale.
  • 0 (6 voturi)    
    pe vremea lu' Ponta (Marţi, 19 ianuarie 2016, 14:29)

    ialomilitzianu [anonim]

    el arăta bine, iar economia duduia, acum e invers.
    • +2 (4 voturi)    
      Cum adica? (Marţi, 19 ianuarie 2016, 15:03)

      Felix [anonim] i-a raspuns lui ialomilitzianu

      Adica acum arata bine duduia?
      • 0 (0 voturi)    
        Tare ! (Marţi, 19 ianuarie 2016, 15:52)

        mopsu [utilizator] i-a raspuns lui Felix

        plusuri de la mine...
      • 0 (0 voturi)    
        Nu mai! (Marţi, 19 ianuarie 2016, 22:38)

        Un_Oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Felix

        Ea duduie, economia arata bine!
  • -1 (5 voturi)    
    economia ţării (Marţi, 19 ianuarie 2016, 14:49)

    herodot1 [anonim]

    Domnilor, se vede de la o poştă că urâţi această ţară şi acest popor. Când era guvernul PSD credeam că, fiind în opoziţie, e oarecum normal să îl criticaţi dar ce aveţi cu "guvernul meu"? Concluzia este că, pentru voi, rezultatele bune ale ŢĂRII sunt cele care vă deranjează. Bateţi câmpii cu nivelul de trai, etc. când aici nu este vorba decât de rezultatele economice din ultimul an şi perspective. Să vă fie ruşine.
  • +2 (2 voturi)    
    /// (Marţi, 19 ianuarie 2016, 15:14)

    gabi [anonim]

    4.1% crestere e o cifra cu care poate candida la stand-up comedy si are sanse serioase sa fie considerata a fi cea mai amuzanta fraza fictiva. Tragedia va veni odata cu realitatea. Buget national elaborat de experti in agricultura. Pe partea de venituri scaderi (reduceri de impozite si taxe) iar cheltuielile bugetare cresc => indatorare!!! Si agentiile de rating ne vor judeca in asa fel incat finantarea sa nu ne fie ieftina. marionete IMF sau incompetenta ?
  • 0 (0 voturi)    
    pe site la MF (Marţi, 19 ianuarie 2016, 16:17)

    ..13 [utilizator]

    a publicat calendarul?

    Nu pot sa verifica acum ca am o problema cu internetul
    • 0 (0 voturi)    
      no ca amu am verificat... (Marţi, 19 ianuarie 2016, 23:25)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      Deci este vorba de 3 mld euro. _ Nu avem calendar pentru acestea, stim amu numa ca cca. 14-16 mld lei urmeaza sa fie atrase de pe piata interna in primul trimestru din 2016/

      Urmatoarele evenimente vor fi anuntate trimestrial - nu este chiar bine. Bine era daca le anunta la inceput de an si le amenda in functie de evolutia economiei. Oricum in comunicat zice ca fie ce o sa fie amendamente vor exista -

      asa ca de ce ne invidiaza alti ministri de finante??

      "Este" toti la fel ca dansa sau mai rau?
      Posibil...

      dar nu ma incalzeste ideea asta cum ca este capra vecinului mai slaba decat a mea.
  • +2 (4 voturi)    
    dar daca te uiti pe strada... (Marţi, 19 ianuarie 2016, 16:45)

    ..13 [utilizator]

    Nu se vede ca mergem spre bine...

    Magazinele se inchid - supermagazinele - acelea care ne dau papa in principal - nu o duc mai bine...

    Primul lucru pe care il vezi cand o economie functioneaza bine este ca somajul scade sau este redus, ca comertul merge - adicalea mai popular magazinele sunt pline si au clienti...
  • +1 (3 voturi)    
    Ministrul de 2 lei (Marţi, 19 ianuarie 2016, 20:28)

    tony-s [utilizator]

    se lauda cu realizarile guvernului ponta care a lasat cea mai buna situatie economica din ultimii 25 de ani:
    - cea mai mare crestere economica din europa - 3.7% (primele 9 luni 2015)
    - unul dintre cele mai scazute somaje din europa - aprox. 6%
    - deflatie - 0.9%
    -excedent bugetar de 1% din PIB
    - 10% cresterea salariului mediu in 2015
    -nici un dezechilibru major - importurile sunt cu aprox. 3% din PIB mai mari decat exporturile insa ca o comparatie - Anglia are 10% din PIB deficit, Spania - 8%, Franta - 6%, USA - 5%....
    - unul dintre cele mai mici datorii externe din europa - 37% din PIB

    Ca nivel de trai evident ca mai este o diferenta substantiala fata de nivelul din vest insa in perioada guvernarii ponta s-a reusit cea mai mare reducere a acestei diferentei - in 3 ani jumatate salariile si pensiile au crescut cu 25-30% la o inflatie nesemnificativa si o reducere importanta de TVA - 15% la alimente
  • +1 (3 voturi)    
    mai draga tony-s (Marţi, 19 ianuarie 2016, 23:43)

    ..13 [utilizator]

    Ponta nu a facut nimic...

    Exceptie - multa propaganda la TV.

    SI, de adaugat, altceva ce a facut cu mult spor Primul Mincinos: a condus jaful organizat - ANI/DNA/DIICOT stiu mai bine - prin toti pretenarii sai...

    Cresterea aia economica - de pe hartie - este ca pe vremea lui Moliceanu - de duduie economia...

    Ne comparam noi cu tarile dezvoltate?
    Suntem noi la nivelul USA? care are si ea problemele ei...

    Dupa ce a fost echilibrata economia de aia de dinainte - boc care facea trosc - Primul Mincinos a inceput sa o mulga si ar mai fi continuat numai ca a dat iarasi de greu si vrea sa reintre in control dupe aceasta iarna...

    Ne-a dus iarasi in consum, fara investitii, ca sa sature prostimea care judeca pe termen scurt.

    Daca vezi cu cat se imprumuta MF in 2016 fata de anul trecut este evident ca economia nu o duce mai bine.
  • +1 (3 voturi)    
    duduie economia (Miercuri, 20 ianuarie 2016, 0:06)

    gigi1 [utilizator]

    Arata asa bine ca vor sa ii impoziteze si pe vanatori si cautatorii de radacini ca sa poata sa acopere pensile de lux ale bugetarilor marite recent dar din pix poti sa faci orice sa arate bine.
  • 0 (0 voturi)    
    ! (Miercuri, 20 ianuarie 2016, 7:04)

    Kpriciu [utilizator]

    Normal ca invidie, aveți un popor ușor de mulțumit , cu puține firimituri, ce-nghite ca pelicanul și tace.
  • +2 (2 voturi)    
    nu zau! (Miercuri, 20 ianuarie 2016, 8:51)

    Dan Coe [anonim]

    Asa ne povestea si Tariceanu in ultimul an de mandat si a venit prapadul. Sunt curios ce-o sa ne mai povesteasca Ancuta prin toamna....
  • +2 (2 voturi)    
    fapte vs declaratii (Miercuri, 20 ianuarie 2016, 9:41)

    g01an [utilizator]

    fapte:
    - deficit bugetar de 3% intr-o tara care se imprumuta pentru a plati contributii sociale si in care numarul saracilor a crescut;
    - institutii subordonate finantelor nu sunt capabile sa recupereze mai mult de 10% din prejudiciul teoretic recuperat de justitie (bani recuperati care ar echivala cu o mare parte din acel deficit daca stai sa te gandesti bine - in timp ce contribuabilul cinstit plateste dobanzi din buzunarul sau);
    - companii de stat cu gauri imense in buget, implicate in afaceri dubioase pe care tocmai ministerul de finante trebuie sa le identifice si sesizeze in justitie (vorbim din nou de sume considerabile);
    - companii straine care nu supervizate financiar suficient pentru a preveni nereguli si implicarea lor in practici bastinase;
    - nu suntem capabili sa tinem evidenta credibila a contribuabililor;
    - nu suntem capabili sa simplificam procedurile birocratice (in special pe cele ale responsabilitatilor fiscale), sistemele informatice actuale sunt o gluma ridicola si proasta;
    - un cetatean european nu se poate descurca in administratia locala romaneasca daca nu stia limba romana cand are nevoie sa-si plateasca niste amarate de taxe si nu are alternative;
    Daca Romania are cifre macro bune, le are datorita unui context extern favorabil - de care depinde intr-o prea mare masura si datorita unor segmente economice specifice care au performat in ciuda prestatie slabe ale administratiilor centrale din ultimii 5 ani de zile.
    • 0 (0 voturi)    
      adevarat (Miercuri, 20 ianuarie 2016, 16:56)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui g01an

      deci de ce ne laudam?

      Mai bine capul la cutie si atentie pe monitoare pentru ceea ce urmeaza sa se intample mai departe.
  • 0 (0 voturi)    
    Numere PSD (Miercuri, 20 ianuarie 2016, 14:57)

    Mari.an [utilizator]

    Sa speram ca numerele la care se uita ministrul nu sunt scrise de PSD.
  • 0 (0 voturi)    
    invidiata pe 2 lei (Miercuri, 20 ianuarie 2016, 19:04)

    anaerobik [anonim]

    Si eu te invidiez pe mata, ca esti atit de bogata, incit sa lucrezi ca ministru pe 2 lei. Caci sper ca nu te plateste Ciolos cu mai mult! Pentru alte "calitati" nu te invidiaza nimeni, madam!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version