Top mondial al celor mai mari blocaje rutiere urbane: Bucuresti - locul 5, cu intarzieri de 103 ore pe an

de DP     HotNews.ro
Luni, 25 ianuarie 2016, 8:33 Economie | Finanţe & Bănci

Capitala Romaniei se afla pe locul 5 in intr-un top mondial al oraselor cu cele mai mari probleme de trafic rutier. La o calatorie medie de 30 de minute cu masina prin oras, Bucurestiul a inregistrat 103 ore de intarziere intr-un an, fiind devansat doar de Instanbul (110 ore), Mexico City (110 ore), Moscova (109 ore) si St. Petersburg (104 ore), se arata intr-un studiu realizat de TomTom, citat de Statista.com.

Specialistii in psihologia transportului de la Asociatia de Psihologie si Siguranta Rutiera "PsihoTrafiQ" considera ca ambuteiajele duc implicit la nervozitate si la cresterea accidentelor cauzate de reactiile impulsive. In acelasi timp, blocajele se petrec din cauza numarului foarte mare de masini care circula in Bucuresti, raportat la cel al populatiei, iar solutia principala pentru decongestionarea traficului ar fi optarea oamenilor pentru mijloacele alternative de transport. Potrivit Institutului National de Statistica, in anul 2014, sunt inmatriculate 924.213 autoturisme, la o populatie de 1.883.425 de locuitori, adica o masina la 2 locuitori.





Paradoxal, autoturismul nu e cel mai rapid mijloc de transport intr-un oras mare
"Infrastructura este, desigur, o mare problema care genereaza aceste ambuteiaje in traficul bucurestean, insa nu este singura. Nu putem neglija, totusi, statisticile INS care spun ca exista o masina la 2 locuitori, iar tendinta populatiei este de a folosi, intr-o proportie covarsitoare, numai acest mijloc de transport. Cognitiile pe care merg majoritatea bucurestenilor, sunt acelea ca pot castiga timp daca se deplaseaza cu automobilul propriu, dar aceste cognitii sunt eronate, deoarece timpul de stationare in trafic este mai mare decat daca s-ar deplasa cu alte mijloace de transport. Atunci cand facem analiza unui accident, luam in considerare 3 factori: infrastructura, autovehiculul si factorul uman", explica prof. univ. dr. Mihaela Rus, presedintele PsihoTrafiQ.

"Romanii au tendinta de a epata cumparand si etaland valoarea masinii, iar acest lucru este produsul tot a unei contaminari sociale. In Europa de Vest, oamenii aleg echilibrul, au inteles ca daca toata populatia ar folosi autoturismele ca singura solutie de transport rutier, practic marile orase ar paraliza. Vesticii au inteles, se pare ca mai bine decat noi, ca autoturismul nu este cel mai rapid mijloc de transport intr-un oras mare, chiar din contra. In cele mai multe cazuri, mai repede te deplasezi cu motocicleta sau bicicleta. De asemenea, folosirea metroului este o solutie foarte buna pentru a evita aglomeratia urbana. Datorita faptului ca la noi functioneaza foarte bine mimetismul, alegem sa ne deplasam cu totii, incolonati, cu autoturismul, intr-un oras cu o infrastructura rutiera precara, iar statisticile nu mint: 103 ore pe an inseamna foarte mult. In acelasi timp, nu trebuie sa neglijam deloc faptul ca ambuteiajele sporesc nervozitatea si agresivitatea soferilor, iar acestea pot reprezenta un factor semnificativ pentru producerea accidentelor. Totodata, nu trebuie sa minimalizam nici costurile platite cu sanatatea, ca urmare a poluarii accentuate, mai ales in intersectii", declara psihologul principal Ionel Simionca, vicepresedintele Asociatiei de Psihologie si Siguranta Rutiera "PsihoTrafiQ".


Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Provident

​INTERVIU Stefan Liiceanu - trecerea de la carti la produse japoneze traditionale via piata financiara

Dupa 17 ani petrecuti in Japonia, timp in care a lucrat in domeniul financiar, Stefan Liiceanu a decis sa deschida in locul fostei Librarii Humanitas din Fundul Curtii, Takumi - un magazin in care sunt comercializate produse japoneze traditionale. In cadrul, proiectului "10 ani", Provident vrea sa arate cum se vede Romania ultimilor 10 ani, dar si Romania urmatorilor 10 ani, prin ochii unor tineri care au avut succes. "Cred ca cel mai important este sa faci ce iti place. Productivitatea se vede atunci cand faci ceva cu pasiune, nu cand faci ceva pentru ca trebuie."
11559 vizualizari
  • +11 (17 voturi)    
    Trebuie schimbata gandirea (Luni, 25 ianuarie 2016, 8:50)

    Martinezu [utilizator]

    Adversarii bicicletelor sunt multi si majoritatea nu constientizeaza un lucru important: anume ca pistele de biciclete reduc ambuteiajele si fluidizeaza circulatia , si nu invers.
    Ei spun asa: calea de rulare este ingusta, si mai luati si voi din ea. Fara sa gandeasca prea mult , bineinteles.
    Ei stiu ca trebuie sa ajunga cu masina din usa apartamentului sau poarta casei in usa biroului sau a supermarketului.
    In realitate, bicicletele actioneaza favorabil pe doua planuri.
    1 Reduc nr de masini aflate in trafic.
    2 Elibereaza parcarile.
    Astfel , parearea mea este ca nu ar trebui sa fie un razboi masina vs bicicleta. Cu cat mai multe biciclete in trafic cu atit mai libera circulatia si mai curat aerul. Asa este in orice tara civilizata, si este singura solutie si la noi. Doar daca bucurestenii au alte solutii nemaintilnite si sunt inovatorii absoluti domeniului.
    • -3 (17 voturi)    
      Si iarna sau cand ploua torential? (Luni, 25 ianuarie 2016, 9:24)

      jiji [anonim] i-a raspuns lui Martinezu

      Ce faci cu bicicleta cand vrei sa mergi in centru vechi? Cui o lasi cat intri sa bei un suc/cafea etc? Bucurestiul are multe probleme cu transportul. Autobuze si trolee aglomerate, abia incalzite, blocate in trafic. Multe linii de tramvaie care vin din 15 in 15 minute (in statii in care opresc 4 linii vine un tramvai la 10 minute). Deci probleme sunt, asta e clar. Cum le rezolvam? Analizati solutii pentru problemele existente si incetati cu lasati masinile, urcati pe biciclete si in ratb, ca ambele sunt de kko.
      • +9 (15 voturi)    
        Cand ploua (Luni, 25 ianuarie 2016, 9:54)

        Martinezu [utilizator] i-a raspuns lui jiji

        Faci ca nemtii sau olandezii sau englezii...
        Si la ei ploua, nu ca la noi!!!
        La Olandezi ploua nu o data sau de doua ori. Acolo ploua cam non stop..Si cand iese soarele iese ca sa poata batea vantul. Si bate , nu gluma! Si nimeni nu se plange.
        Bicicletele ies si pe zapada in timp ce masinile nu.
        Asta este! Ciudat pentru noi dar normal la altii care au reusit.
        • +3 (7 voturi)    
          cam asa ceva (Luni, 25 ianuarie 2016, 18:04)

          Sophie [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

          dar nemtii si olandezii au o alta cultura....Pe vreme rece, cu ploaie care ii bate in fata si cu un vant care te sfichiuie pur si simplu nu isi iau masina de acasa ca sa isi transporte cei doi copii pana nu stiu unde, aproape, ma rog, ci ii pun pe biciclete si sa pedaleze....
          Aici ai zice ca sunt defavorizati...
      • +9 (9 voturi)    
        mergi cu metroul ;) (Luni, 25 ianuarie 2016, 9:59)

        snowflake [utilizator] i-a raspuns lui jiji

        S iincerci sa intri si tu intr-un vagon dupa ce nu ai reusit in trenurile anterioare, asta daca ai norocul sa ai o statie de metrou prin apropriere :)
        Acum lasand gluma la o parte avem nevoie de mai multe linii de metrou. Trebuei pusa in functiune Drumul taberei - Pantelimon si incepute lucrari la Bragadiru - Colentina si fie extinse toate liniile existente pana la centura si acolo pus in functiune un tren/metrou de suprafata fie creata o noua linie circulara de metrou in locul suspendatei suspendatului.
        • +3 (3 voturi)    
          dar hai sa le facem mai ieftin (Luni, 25 ianuarie 2016, 10:43)

          eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui snowflake

          adica suprateran unde se poate... e bataie de joc sa vezi ca ei se gandesc sa faca linie casa presei - otopeni pe sub pamant... nu mai vorbesc de legaturi cu localitatile invecinate cu bucurestiul ce ar putea fi facute pe infrastructura EXISTENTA a CFR-ului... de ex chitila - bucuresti, chiajna - bucuresti, domnesti -bucuresti

          drumul taberei - eroilor se putea face pana la academia militara la suprafata... piloni montati pe spatiul dintre sensurile de mers era o solutie ieftina si rapida. ok arata mai bine doar spatiu verde dar ne permitem sa mai asteptam 50 de ani sa vedem bucurestiul pus pe picioare?
      • 0 (0 voturi)    
        banda unica (Luni, 25 ianuarie 2016, 12:58)

        Bogdan31415 [anonim] i-a raspuns lui jiji

        acesta e solutia. merge pe orice vreme.
        • 0 (0 voturi)    
          cati politisti iti trebuie (Marţi, 26 ianuarie 2016, 8:10)

          eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan31415

          sa pazeasca banda asta unica? eu am dubii in legatura cu aceasta solutie... smecherii (50% din totalul soferilor in B) merg pe contrasens si depasesc coloana cu politistul in intersectie.... crezi ca o sa le pese de banda unica ?
  • +3 (5 voturi)    
    grafic (Luni, 25 ianuarie 2016, 8:50)

    toxx [utilizator]

    si asta ce e atunci ?

    http://www.statista.com/chart/1619/moscow-commuters-spend-127-hours-stuck-in-traffic-each-year/
    • 0 (4 voturi)    
      mda (Luni, 25 ianuarie 2016, 9:20)

      Mircea [anonim] i-a raspuns lui toxx

      asta prezentat de tine e din 2013, asta prezentat de hotnews e din 2015
  • +4 (4 voturi)    
    Trafic (Luni, 25 ianuarie 2016, 10:15)

    Dan [anonim]

    Am condus 4 ani in Bucuresti si 4 ani in Londra, desi traficul este mult mai ordonat in Londra si mult mai putine clanxoane, este mult dar mult mai rau, poti ramane blocat ore intregi, iar din ce am auzit nici Parisul nu o duce prea bine la ora de varf.
    Iar parcarea in Londra pleaca de la minim 1 lira pe ora (asta in parcarile supermarketurilor) si ajunge pana la 10 lire pe ora in unele zone centrale.
    • +4 (4 voturi)    
      in londra in schimb ai alternativa (Luni, 25 ianuarie 2016, 10:45)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui Dan

      la mersul cu masina... ai metroul ala incredibil de bine pus la punct.

      trebuie in primul rand o schimbare de gandire (si prin marirea costurilor legate de masina personala) si in al 2 lea rand investitii masive in transport public
      • 0 (6 voturi)    
        numai incredibil nu e (Luni, 25 ianuarie 2016, 11:48)

        DannyPit [anonim] i-a raspuns lui eu sunt

        Este metrou da, dar in nici un caz nu e incredibil de bine pus la punct. zilnic sunt probleme si intarzieri de la cele mai banale probleme de semnalizare pana la cele mai penibile scuze, de la vant puternic, la ninsoare (cativa fulgi) pana la soare care orbeste conductorul, asta pentru ca 60% din metroul londonez este de suprafata.
        Ca sa nu mai pun lucrarile de weekend care blocheaza intre 25-60% din linii, grevele destul de dese, semnal la telefon nu ai si ca sa fie totul complet este extrem de scump, pe zi costa de la 7 lire pana spre 20 in functie de cat de mult spre periferie circuli dinspre centru
        Deci abia poti spune ca e pus la punct, incredibil poate in Japonia dar nu aici

        http://www.cityam.com/221295/london-underground-tube-delays-worst-central-jubilee-and-northern-lines
        • +3 (3 voturi)    
          tu stii ce vb? (Marţi, 26 ianuarie 2016, 2:04)

          Reader [anonim] i-a raspuns lui DannyPit

          sau vb din carti? fac naveta zilnic (tren + tube) de aproape juma de an. s-a intamplat de 2 ori sa fie o linie blocata (odata nu stiu ce probleme era, a doua oara il arestau pe unu). cat despre intarzieri, da are, dar nu mai mult de cateva minute.
          • -1 (1 vot)    
            el vrea sa ne convinga (Marţi, 26 ianuarie 2016, 8:11)

            eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui Reader

            ca in Londra e mai rau ca in Bucuresti... pe bune ?
            • +1 (1 vot)    
              N-o sa-ti vina sa crezi! (Marţi, 26 ianuarie 2016, 16:52)

              Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

              Da....la metrou e mai rau ca-n Bucuresti. Fereasca D-zeu de un cm de zapada ca te apuca rasul...e ditamai Londra blocata! Nu mai merg decat taximetristii est-europeni!
        • +1 (1 vot)    
          Corect! (Marţi, 26 ianuarie 2016, 16:50)

          Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui DannyPit

          Inca nu am auzit in Bucuresti ca un mecanic de metrou sa anunte din senin:<This train terminates here! Please try the ground transportation>. Subscriu la tot ce ai zis, am stat 6 luni acolo. As mai adauga ca trenurile de metrou sunt extrem de stramte/inguste si incredibil de aglomerate; la anumite ore si in centru tot timpul. Preferam sa merg pe jos in centru!
    • +1 (1 vot)    
      unde ai gasit (Marţi, 26 ianuarie 2016, 2:00)

      Reader [anonim] i-a raspuns lui Dan

      parcare cu (minim) 1 lira / ora?!

      ce-i drept nu am condus de multe ori in Londra, dar po spune ca nu am prins niciun ambuteiaj in care sa stau mai mult de 20 de minute (dar in timpul asta nu am stat ci s-a mers incet).
  • +4 (4 voturi)    
    DE REMARCAT (Luni, 25 ianuarie 2016, 10:17)

    pointless man [utilizator]

    că venim imediat după ruși. Semn (amar) că semănăm cu EI mult mai mult decît ne place să recunoaștem.

    Oare de ce ?
  • +1 (1 vot)    
    Si Shanghai-ul unde e? (Luni, 25 ianuarie 2016, 12:15)

    voldemar [anonim]

    ok, nu cred acestui studiu, din simplu motiv ca lipsesc in totalitate orasele din China. Sunt celebre deja acele ambuteiaje in care poti sta si 24 de ore... asa ca, mai bine verificati de 3 ori ce postati inainte sa postati...
    • 0 (0 voturi)    
      gresit (Luni, 25 ianuarie 2016, 12:59)

      Bogdan31415 [anonim] i-a raspuns lui voldemar

      acela de 24 h a fost doar la sarbatori .

      deci mai informeaza-te tu.
      • 0 (0 voturi)    
        daca de sarbatori se sta 24 de ore, in zilele obin (Luni, 25 ianuarie 2016, 19:34)

        voldemar [anonim] i-a raspuns lui Bogdan31415

        sa inteleg ca daca doar de sarbatori se sta 24 de ore in zilele obisnuite te poti deplasa si cu 90 la ora :)
        • +1 (1 vot)    
          Trafic in Shanghai vs. Sao Paulo (Marţi, 26 ianuarie 2016, 0:52)

          oxbridge [utilizator] i-a raspuns lui voldemar

          Shanghai: Este oribil, si ca sofer (am mers cu taxi-ul, n-am curaj sa sofez acolo), si ca pieton. Cu toate autostrazile suspendate. E adevarat, de la aeroport pana in Pudong (cartierul nou construit, cu multi zgarie nori) am venit glont, dar de acolo ...
          Traficul acolo e mai rau decat in Istanbul.

          Sao Paulo: ambuteiajele se masoara in sute de km - date publice de la o aplicatie de trafic (nu mai stiu daca Waze sau alta). Intr-o luni dimineata (dupa un weekend prelungit, in nov'2015), 610 km. Joi dimineata, "doar" 450 km. Dar soferii foarte calmi, nu ca in China.
  • +3 (3 voturi)    
    banda unica #ratb1 (Luni, 25 ianuarie 2016, 12:57)

    Bogdan31415 [anonim]

    banda unica #ratb1 este solutia.

    Cereti-o pe situl primariei.

    Se poate face 1 luna: trasa dunga galbena, politie in intersectii. Ratb vine la timpi fixati, se reduce aglomeratia, se reduc ambuteiajele.

    Nu mai depinde de ploaie sau ninsoare.

    Detalii:
    - FB hashtag #ratb1

    - FB page https://www.facebook.com/speedupb/
    - Causes page: https://www.causes.com/posts/967019

    - blog: http://socialdebucuresti.blogspot.ro/2014/10/ratb1.html
    • 0 (0 voturi)    
      ce fac politistii ? (Marţi, 26 ianuarie 2016, 8:15)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan31415

      stau in intersectii?! si daca stau ce ?

      Si acum se merge pe contrasens sau pe linia de tramvai cu politia in intersectie ... si ?

      Treaba asta cu banda unica ar merge daca ar fi 2-3 care ar avea curaj sa circule pe ea... atunci politistii i-ar putea trage pe dreapta lejer... dar vor fi sute... ce sa le faci ?
  • 0 (4 voturi)    
    În Bucuresti nici bicicletele nu sunt o solutie (Luni, 25 ianuarie 2016, 13:22)

    Attila [anonim]

    Ca șofer, sunt supărat pe bicicliști că nu respectă regulile de circulație (pentru că de multe ori nici măcar nu le știu) și de aceea circulă aiurea. Am avut anul trecut un accident din cauza unui biciclist care mi-a tăiat calea, iar mașina din spatele meu s-a oprit fix în fundul meu.
    Ca biciclist, nu aș avea curajul să intru în traficul din București din cauza șoferilor agitați și indisciplinați. Vreau să ajung întreg la destinație, și nu cu pauze de odihnă prin spitale. Mașina dacă mi-o pocnește cineva, o repar, dar pe mine mă repar, probabil, ceva mai greu...
    • +1 (1 vot)    
      nu am inteles (Marţi, 26 ianuarie 2016, 8:16)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui Attila

      de ce nu e bicicleta o solutie ?

      bicicleta e o solutie. problema e mentalitatea de cocalari pe care o are o anumita parte din populatie (biciclisti sau soferi)
  • +2 (2 voturi)    
    greseala (Luni, 25 ianuarie 2016, 16:26)

    VASILE LASCAR [anonim]

    eu cred ca acest raport s-a facut vara si ca timpul de asteptare in Bucuresti este mult mai mare decat cel din Istambul. Mai bine puneti-ne pe primul loc ca nu gresiti sigur !!!
  • +1 (1 vot)    
    p (Luni, 25 ianuarie 2016, 17:47)

    BenGuest1 [anonim]

    Privind mai in amanunt trebuie precizat ca o pondere de 80% la nota finala o are cart. Militari.
  • +4 (4 voturi)    
    Uraaaa! Suntem in Top Ten la ceva! (Luni, 25 ianuarie 2016, 20:50)

    ProLibertate-AntiMerkel [utilizator]

    Le urez condamnari fericite tuturor primarilor care ne-au adus in asa hal!
    • 0 (0 voturi)    
      stai tu linistit (Marţi, 26 ianuarie 2016, 8:17)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui ProLibertate-AntiMerkel

      poti sa le urezi tu ce vrei... tot mai bine le e lor... nu mai au nicio grija neam de neamul lor... s-au realizat baietii... si nu o sa pateasca nimic... asta e adevarul....


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă