OMV Petrom anunta pentru 2015 prima pierdere de la privatizare. Compania intentioneaza sa nu dea dividende

de Dan Popa     HotNews.ro
Joi, 18 februarie 2016, 9:10 Economie | Finanţe & Bănci

Mariana Gheorghe, CEO Petrom
Foto: Arhiva personala
OMV Petrom (SNP) a inregistrat anul trecut o pierdere de 690 de milioane de lei, comparativ cu profit de 2,1 miliarde de lei in anul 2014, primul rezultat negativ de la privatizarea din 2004, iar conducerea si-a anuntat intentia de a a nu propune distribuirea de dividende, scrie Mediafax.  Rezultatul de anul trecut a fost influentat puternic de o pierdere semnificativa inregistrata in trimestrul al patrulea, cand compania a contabilizat un cost de 1,9 miliarde de lei din ajustari de depreciere a activelor din productie, determinata de scaderea pretului petrolului, se arata intr-un raport transmis de OMV Petrom Bursei de Valori Bucuresti (OMV).

"In 2015, rezultatele financiare au fost sever afectate de scaderea abrupta a pretului titeiului. Contributia negativa din Upstream a fost partial compensata de performanta foarte buna din Downstream. (...) Ca raspuns la persistenta conditiilor de piata nefavorabile, vom continua sa ne ajutam nivelul de activitate, mentinand totodata o pozitie financiara solida si protejand fluxul de numerar extins. Aceasta include intentia managementului de a nu propune distribuirea de dividende pentru 2015", a declarat directorul general al companiei, Mariana Gheorghe.

Vanzarile OMV Petrom au scazut anul trecut cu 16%, de la 21,54 miliarde de lei in 2014 la 18,14 miliarde de lei anul trecut.

"Pretul mediu al titeiului Ural a scazut cu 47% comparativ cu 2014, la 51,45 USD/bbl. Instrumentele de acoperire a riscurilor pentru pretul titeiului pentru perioada T4/15 - T2/16 au fost valorificate, iar acest aspect, impreuna cu influenta instrumentelor de acoperire a riscurilor pentru pretul titeiului aferente T3/15 au contribuit cu 101 mil lei la imbunatatirea EBIT-ului excluzand elementele speciale. Pretul mediu realizat la titei la nivel de Grup a fost de 45,00 USD/bbl, cu 48% mai mic comparativ cu 2014. EBIT-ul excluzand elementele speciale a scazut cu 80%, inregistrand valoarea de 919 mil lei, in principal din cauza preturilor mai mici la titei, cheltuielilor de explorare mai mari, deprecierii mai mari si volumelor de vanzari de titei si gaze mai mici, care au contrabalansat efectul favorabil al cursului de schimb, costurile de productie si redeventele mai mici", se mai arata in Raportul inaintat Bursei.

Actionarii companiei erau la 31.12 2015:
OMV AKTIENGESELLSCHAFT - detineri de 51,0105 %
STATUL ROMAN PRIN MIN.ENERGIEI - detineri de 20,6389 %,
FONDUL PROPRIETATEA - detineri de  18,9934 %
Alti actionari - detineri de (9,3572 %


Citeste mai multe despre   











[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
6812 vizualizari
  • +11 (15 voturi)    
    Uau (Joi, 18 februarie 2016, 9:23)

    The_Dude [utilizator]

    Adica nici impozit pe profit, nici dividende (Ministerul Economiei este actionar cu 20,64%)... nasol moment.
    • +4 (6 voturi)    
      Nu-i plange de mila statului (Joi, 18 februarie 2016, 11:38)

      mihaio [utilizator] i-a raspuns lui The_Dude

      Tot primeste:
      - impozitul obijnuit pe cladiri
      - impozit pe constructii speciale cateva sute de milioane de euro,
      - impozit + cas pe salarii, Petrom fiind unul dintre cei mai mari angajatori cu salarii peste media nationala,
      - tva + acciza la carburant (~ juma din pretul la pompa)

      si nu in ultimul rand redevente pentru primele campuri de hidrocarburi exploatate din lume
  • -11 (23 voturi)    
    Sa ia aminte (Joi, 18 februarie 2016, 9:55)

    Stefan85 [utilizator]

    Sa ia aminte aia care blamau OMV Petrom ca e a austriecilor ca una ca alta insa uitau mereu cat cotiza compania asta la bugetul de stat si implicit la ajutoarele lor sociale.

    Daca anul trecut aia 16% au reprezentat in jur de 300 de milioane de lei, ei bine anul asta sun 0. Sa nu mai vorbim de dividende.
    • +7 (9 voturi)    
      Dar cand Omv (Joi, 18 februarie 2016, 10:39)

      Alor [utilizator] i-a raspuns lui Stefan85

      scotea petrolul la un cost de 45 $ pe baril si vindea derivatele la acelasi pret ca un concurent care cumpara barilul de pe piata cu120 $ barilul , ce profituri uriase incasa???
    • +9 (13 voturi)    
      bre (Joi, 18 februarie 2016, 11:14)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui Stefan85

      esti dus? OMV Petrom NU PRODUCE NIMIC DEOSEBIT, ia petrolul romanesc si il vinde romanilor, toate astea folosind vechea infrastructura a Petrom, cumparata pe nimic de la guvernul nastase.
    • +6 (10 voturi)    
      ....."sa iei aminte"..... (Joi, 18 februarie 2016, 11:34)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui Stefan85

      Prin pierderi , treb. sa intelegi ca omv a inregistrat profit mai mic in 2015 comparativ cu 2014....nu-si vinde nimeni in lumea asta produsele cu mai putin decat cheltuelile efectuate....asta ar fi piedere cu adevarat.....restul sunt tromboane pt.creduli si joc de glezne fata de stat.

      p.s. a se vedea pretul din benzinarii care si acum este cel mai mare din UE, peste 1 euro.
  • +23 (33 voturi)    
    ... (Joi, 18 februarie 2016, 10:08)

    a.nonim [utilizator]

    A se citi "profitul a fost deja externalizat".
  • +17 (23 voturi)    
    Ce treaba are pretul barilului petrolului? (Joi, 18 februarie 2016, 10:25)

    banel [utilizator]

    Pret mai mic la baril inseamna costuri mai mici cu achizitia materiei prime. Daca marja de profit se pastreaza, in conditiile in care un pret mai mic inseamna si vanzari mai mari, ar trebui ca veniturile din vanzarea de carburant sa nu fie impactate negativ.

    Ar fi impactate vanzarile de petrol, dar aici nu cred ca Petrom vinde prea mult din ce extrage, ci mai degraba foloseste pentru productia proprie.

    Singura explicatie pare a fi externalizarea profitului sau cresterea nejustificata a altor costuri.
    • 0 (4 voturi)    
      Petrom este producator nu importator (Joi, 18 februarie 2016, 10:32)

      george1977 [utilizator] i-a raspuns lui banel

      Petrom este producator deci vinde mai ieftin odata cu scaderea pretului petrolului. Rompetrol este importator si achizitioneaza mai ieftin: http://economie.hotnews.ro/stiri-energie-20797996-rompetrol-rafinare-trecut-profit-obtinand-62-milioane-dolari-2015.htm.
    • +1 (7 voturi)    
      Pret de transfer (Joi, 18 februarie 2016, 11:19)

      chinezu81 [utilizator] i-a raspuns lui banel

      Inca o data ne dam cu presupusul fara sa fi trecut pe la cursurile de economie. Faptul ca se produce intern nu are nicio relevanta. Cotatia pe marfa numita titei (crude) este data de piata internationala. Arabii probabil ca ar vinde titeiul la 10 USD pe baril si ar fi pe profit, dar ghici ce tot la 100 il vindeau cand era pretul sus. Titeiul se preda catre rafinare la pret de transfer, adica ala de pe piata internationala, de-aia acum ai pierdere pe productie si castig mai mare pe Rafinare. De-aia vezi la pompa pretul mai mic. Mai puneti mana pe o carte de economie, sau pe reglementarile contabile in domeniu.
  • +2 (6 voturi)    
    nu cred (Joi, 18 februarie 2016, 10:33)

    bl [utilizator]

    Astia mint de crapa pietrele. Fac profituri uriase, iar pe urma cu inginerii contabile ascund si scot din tara.
  • +7 (7 voturi)    
    Cateva detalii contabile (Joi, 18 februarie 2016, 10:53)

    alexknicks [utilizator]

    Profitul raportat este negativ din cauza deprecierii contabile a valorii activelor (in conditiile unui baril de 30-40 dolari vs. 100 de dolari, activele lor nu mai au aceeasi valoare intrucat se asteapta sa nu mai genereze acelasi flux de numerar). Profitul operational pe care compania l-a anuntat este in continuare pozitiv si in raport cu acesta se calculeaza impozitul care este in jur de 5-600 milioane lei. Pe langa impozit pe profit, mai platesc si alte taxe (redevente, taxa pe constructii speciale etc.) si, daca nu ma insel, compania are o contributie la bugetul de stat de 10-11 miliarde lei pe an. Mai departe ar trebui sa ne intrebam cat de eficient foloseste statul acei bani.
  • +2 (6 voturi)    
    au apărut (Joi, 18 februarie 2016, 11:01)

    berenger [utilizator]

    multe date care atestă că prețul în românia, după scăderea taxelor (și alea mari), e printre cele mai mari din europa. de aceea e necredibilă o relație între scăderea prețului barilului și pierderea profitului. de asemenea e necredibilă, în contextul scăderii prețurilor și pe fundalul creșterii economice o scădere a vânzărilor.
  • +5 (9 voturi)    
    Se uita (Joi, 18 februarie 2016, 11:14)

    zarzarea [utilizator]

    ESENTIALUL, anume ca, OMW-ul vrea sa cedeze RUSILOR actiunile din Romania.

    Cum poate OMW-ul sa cedeze rusilor actiunile din Romania? Prefacandu-se ca au devenint falimentare peste noapte.

    Asadar, in curand sa ne asteptam la schimbarea actionarului.
    • +1 (5 voturi)    
      Ia un XANAX (Joi, 18 februarie 2016, 15:14)

      chinezu81 [utilizator] i-a raspuns lui zarzarea

      Ia un Xanax si du-te la culcare, cum crezi ca da "OMW"-ul (mai verifica o data) cash-cow-ul Petrom rusilor?
  • +2 (6 voturi)    
    Salut pierderea Petrom. (Joi, 18 februarie 2016, 11:27)

    qwertyuiop [utilizator]

    Ce frumos mai era anii trecuti in care tanti iesea si se lauda cu cel mai mare profit national al Petrom si cat de tare manager e ea ca ia cu un pret si vinde cu altul si uite cum vin banii pe spinarea oamenilor.
    Ia sa va vad acum si de acum incolo pe unde mai scoateti voi camasa, rasilor?
    S-au dus vremurile alea cu 100$ barilu, e timpul sa mai respiram si noi, pwlimea..LA MUNCA nu la intins mana.
  • +5 (9 voturi)    
    Vrajeli! (Joi, 18 februarie 2016, 11:48)

    SpiruHaret [utilizator]

    Sa recapitulam :
    Pierdere 2015 690 milioane lei.
    Profit 2014 2,1 miliarde lei .
    In doar un an , compania a inregistrat o scadere a profitabilitatii de 2.8 miliarde lei ! Bai, nu cumva ati nationalizat OMV-ul statului roman?
    Daca nu, inseamna ca ati marit costurile si le-ati externalizat . Seamana a desant rusesc.
    Cat despre faptul ca a scazut pretului petrolului.. Mai usor cu pianul pe scari! Voi nu vindeti petrol crud ci produsele finite : benzina, motorina, uleiuri , plus alte produse secundare procesului de rafinare.
    Stiati ca in Austria pretul motorinei si al benzinei vandute de OMV este mai mic decat cel din Romania? Sa fie si asta un motiv ptr care nu aveti profit pe anul trecut?
  • +3 (5 voturi)    
    Hmmmm (Joi, 18 februarie 2016, 11:59)

    Eu123 [utilizator]

    "ajustari de depreciere a activelor din productie" - cautati putin ce inseamna dpdv contabil aceste ajustari si veti vedea ca de fapt pierderea nu este o adevarata pierdere fiind una artificiala.
    • +2 (4 voturi)    
      Se numeste pierdere contabila (Joi, 18 februarie 2016, 15:10)

      chinezu81 [utilizator] i-a raspuns lui Eu123

      Tot pierdere e, numai ca iti vine pe fondul ajustarii unor elemente speciale nu din operatiuni. Ce citesc aici ma ingrozeste; cat de multi doresc raul celui mai mare contribuabil la buget, buget de care cel putin teoretic toti beneficiam. Luati 10% din PIB daca tot doriti moartea companiei asteia si o sa vedeti ca in doi ani statul da faliment, nu mai vorbim de zecile de mii de locuri de munca pierdute. Asta inseamna mai putina asistenta sanitara, mai putini bani pentru educatie, cultura, etc. Pretul la benzina si motorina depinde foarte mult de taxele pe care statul le-a introdus si care nu depind de pret: constructii speciale, acciza speciala, etc. Ganditi cu dorsalul pe sistemul "sa moara capra vecinului"
      • -1 (3 voturi)    
        ..gresesti chinezule... (Joi, 18 februarie 2016, 15:42)

        Jupanu1970 [utilizator] i-a raspuns lui chinezu81

        ... Petrom, ca si alti monstrii ai economiei romanesti fac pretul la produsele lor in functie de cit trebuie sa contribuie la politic. In cazul lor chiar imi doresc sa le moara capra. Stopeaza sponzorizarea catre politic.
        • +1 (5 voturi)    
          Scenariu (Joi, 18 februarie 2016, 16:00)

          chinezu81 [utilizator] i-a raspuns lui Jupanu1970

          Asta e scenariu de film, nu stiu cum poti sa ai o asemenea imaginatie bogata. Si tara asta se sustine din ce? De unde se platesc pensii, salarii la bugetari, etc. Nu e de neglijat cat fura politicul din banii din taxe, care tot ai nostri sunt, indiferent daca suntem persoane fizice sau juridice, dar sa fim seriosi, nu doresc sa moara aceasta capra sau orice alta capra care sustine bugetul. Din contra, vreau sa vina cat mai multe capre (numiti si investitori) si de preferat straini, ca afacerile de succes romanesti le numeri pe degete care sa investeasca in economia romaneasca. Noi trebuie sa rezolvam coruptia, nu sa ucidem caprele de la care sugem direct sau indirect lapte.
          • +1 (1 vot)    
            alegeri fortate (Joi, 18 februarie 2016, 22:14)

            Jupanu1970 [utilizator] i-a raspuns lui chinezu81

            tu ai dreptate dar, scenariul tau se trage dintr un film capitalist. In Romania se fac filme dupa scenariul meu.
            • +1 (3 voturi)    
              Capitalismul (Vineri, 19 februarie 2016, 10:00)

              chinezu81 [utilizator] i-a raspuns lui Jupanu1970

              Capitalismul nu este perfect si cateodata este injositor. Insa este cel mai bun sistem economic din cele inventate pana acum. Vrem comunism (fie el modern pe sistemul China), totalitarism, oligarhism (pe modelul Rusia), sau vrem macar sa fim liberi sa spunem ce cugetam? Citeste Marx si o sa vezi ca pe langa capitalism, omu vroia anarhie si revolutie si egalitarism social, nu performanta. Intotdeauna o sa sustin un sistem care promoveaza munca si performanta, nu asistarea sociala.
              • +1 (1 vot)    
                Alegerea perfecta... (Vineri, 19 februarie 2016, 14:48)

                Jupanu1970 [utilizator] i-a raspuns lui chinezu81

                Din fericire cea mai mare parte din timpul vietii mele am petrecut o in capaitalism. Ba mai mult, am participat si particip la consolidarea capitalismului cu pierderi si cistiguri materiale si ma bucur ca am ales asta.Nu ma intereseaxa Marx si nici nu vreau sa desfac marul in patru pe teme de conduita economica. Eu comentez pe subiectul Petrom, si atit. Tu privesti pierderea Petrom ca pe o drama sociala si asta probabil pt ca ai citit Marx. In schimb eu o privesc ca pe un faliment al companiei care asa cum spuneam este in mare masura asociat nu pietei cu efectele ei, ci aliantei dintre politic si managementul companiei. Si asta se intampla in mai toate companiile mixte stat-privat.
                Sincer nu ma intereseaza mizeria de contributii pe care Petrom o datoreaza statului atata timp cit statul e complice la acea mizerie. I as fi plans de mila daca Petrom era private. In acest caz , no mercy !
  • -1 (3 voturi)    
    ...manager la apel (Joi, 18 februarie 2016, 15:37)

    Jupanu1970 [utilizator]

    .. Mariana Gheorghe, Roibu...au ingenuchiat companiile statului fara mila. Toti au platit politicului pentru asta. Spun asta in cunostinta de cauza.
    La faliment si cu Petrom !
  • +2 (2 voturi)    
    Pierderea este de fapt profit (Vineri, 19 februarie 2016, 10:45)

    Eu123 [utilizator]

    In trecut l-am criticat, dar acum are dreptate cand spune ca, de fapt, fara ajustari contabile artificiale, Petrom a avut profit pe 2015.

    http://www.zf.ro/opinii/radu-georgescu-cfo-network-de-ce-rezultatele-petrom-pe-2015-sunt-foarte-bune-15080274

    "Majoritatea stirilor fac referire la pierderea de 676 milioane lei, dar aceasta pierdere este generata de ajustari contabile si nu de performanta companiei.

    Pentru a vedea performanta companiei trebuie analizat indicatorul EBIT excluzand elementele speciale.

    Ajustarea contabila de 2,8 miliarde lei in 2015 reprezinta o ajustare facuta de managementul companiei privind amortizarea sondelor petroliere in functie de gradul de utilizare/extractie din viitor.

    Dupa cum vedeti si in analiza grupului OMV, se analizeaza acelasi EBIT fara ajustari speciale.

    Deci pornind de la EBIT fara ajustari speciale observam ca:


    • EBIT fara ajustari al Petrom este in 2015 de 2,522 miliarde lei adica 560 mil euro. Total grup OMV are EBIT fara ajustari de 1,4 miliarde euro, deci Petrom a contribuit cu 40%. "


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă