UPDATE Sistemul informatic al Bancpost a fost cazut marti dimineata timp de cateva ore, facand imposibile operatiunile bancare. Vezi in text raspunsul oficialilor bancii

de Dan Popa     HotNews.ro
Marţi, 1 martie 2016, 13:13 Economie | Finanţe & Bănci

Sucursala Bancpost
Foto: Rompres
Sistemul informatic al Bancpost a fost nefunctional in cursul diminetii de marti, pana in jurul orelor 13,30, facand imposibile orice operatiuni atat la ghiseu cat si prin intermediul Internet bankingului. Practic, in acest interval clientii nu si-au putut achita ratele, platile comerciale nu au putut fi facute, doar ATM-urile bancii functionau. Incepand cu ora 13,30 defectiunea a fost remediata.

Informatia a fost confirmata pentru HotNews.ro de un operator al liniei verde a Bancpost, angajatii departamentului de comunicare al bancii avand telefoanele permanent ocupate. "Ne cerem scuze, int-adevar sistemul e cazut, nu puteti face nici operatiuni prin Internet Banking", a declarat Victor Bratu, tele-operator al bancii. Nici angajatii unitatilor bancii nu stiau cand se va remedia defectiunea, acestia asteptand instructiuni pe linia interna de comunicare. Informatia este publicata si pe blogul lui Adrian Vasilache. Initial s-a transmis ca se facusera imbunatatiri la sistem, dar ulterior, cei de la Bancpost au revenit si au admis defectiunea.  "Sistemul nu a picat, ci s-au efectuat lucrari de imbunatatire a sistemului informatic. Aceste imbunatatiri au durat mai mult decat estimasem", ni s-a transmis oficial in jurul orei 13 de catre bancheri.

Ulterior, reprezentantii bancii au revenit intr-un email transmis HotNews.ro in care au precizat:

“Ca urmare a unei defectiuni tehnice aparuta intr-unul dintre sistemele bancii, Bancpost a luat toate masurile operationale pentru remedierea acesteia in cel mai scurt timp si diminuarea efectului asupra clientilor. In acest moment, toate sistemele sunt operationale", au declarat pentru HotNews oficialii institutiei de credit.


Citeste mai multe despre   












Intreb BT: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor. Intalnirea online a inceput

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

7188 vizualizari

  • +6 (10 voturi)    
    Un sistem la inaltime (Marţi, 1 martie 2016, 13:15)

    Statul Necoplanar si Irational [utilizator]

    De la ce inaltime a picat?
  • 0 (10 voturi)    
    se mai intampla (Marţi, 1 martie 2016, 13:58)

    bancher [utilizator]

    la fel cum se intampla ca un Logan de taximetrie pe gaz sa se defecteze in drum, se intampla si cu sistemele informatice ale bancilor sa mai cada. Nu e BancPost nici prima banca, nici ultima care se confrunta cu caderea sistemului informatic. Mie mi s-a intamplat odata la BTRA acest lucru, si am ratat o tranzactie f importanta pt ca nu am putut sa scot bani din banca (aveam de facut o plata in max o ora, nu am putut scoate bani pe moment, am scos dupa o ora si jumatate cand si-a revenit sistemul, dar era prea tarziu.)
    Deci se mai intampla...
      #showComment
  • +4 (4 voturi)    
    Viata bate filmul (Marţi, 1 martie 2016, 14:00)

    BEDE [utilizator]

    S-a planificat ceva. Dar nu s-a testat suficient. Poate din cauza ca niste teste serioase ar fi durat mult si ar fi implicat si alte cheltuieli decat de man-day. Urmarea a fost ca a aparut ceva neasteptat, asa ca "imbunatatirea" a durat mult mai mult decat se planificase.
    Dar oare este chiar imbunatatire? Sau, cumva, este doar o gura de aer ca sa nu se sufoce complet sistemul? Se poate si sa fie doar o interventie necesara ca sa nu cada si sa ramana cazut mult timp. Si se mai poate si ca asemenea interventii sa fie necesar sa fie facute periodic pt ca sistemul este foarte bine proiectat... Dar, daca sunt chestii care le vor face periodic, atunci exista sanse ca sistemul sa nu mai fie cazut dimineata la orele la care se fac multe plati.
    Dar, daca este "imbunatatire", poate or fi in stare sa explice in ce consta imbunatatirea. Daca nu pot explica, atunci inseamna ca a fost doar o interventie menita sa evite niste probleme mai grave.
      #showComment
  • +9 (9 voturi)    
    Ha ha ha! (Marţi, 1 martie 2016, 14:00)

    ipsilon [utilizator]

    Ce explicatii de ///da oficialul ala!! Cineva isi inchipuie ca se fac imbunatatiru la sistem in timpul saptamanii, si mai ales in timpul programului cu publicul! Se fac in noaptea de sambata spre duminica, normal, ca la toata lumea.
    Ba, da' prosti ne mai cred astia ... penibil.
    Recunoaste ca ti-au cazut serverele si asta e, s-a intamplat si la case mai mari, nu e un capat de tara.
    Dar nu minti cu nerusinare!
      #showComment
  • +4 (4 voturi)    
    Jeana nu e moarta (Marţi, 1 martie 2016, 14:55)

    zugurudumba [utilizator]

    Se transforma!
  • +3 (3 voturi)    
    ... (Marţi, 1 martie 2016, 15:02)

    pathfinder [utilizator]

    It's not a bug, it's a feature...
    Ha! Ha! Ha! Ha! Ha!
  • +1 (1 vot)    
    Cazatura :)) (Marţi, 1 martie 2016, 15:08)

    CititorulComentator [utilizator]

    Marca Bancpost :)
      #showComment


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă