E clar ca vin alegerile! In ultimele 30 de zile au fost depuse 4 proiecte de legi care angajeaza cheltuieli bugetare fara a avea un studiu de impact sau a se specifica de unde vor veni banii

de Dan Popa     HotNews.ro
Vineri, 8 aprilie 2016, 13:15 Economie | Finanţe & Bănci

Cheltuieli
Foto: sxc.hu
In ultimele 30 de zile au fost depuse la Parlament cel putin patru initiative legislative din categoria celor care presupun cresterea cheltuielilor bugetare, fara ca acestea sa fie insotite de un calcul care sa arate impactul bugetar sau sa precizeze sursele de finantare care sa le confere sustenabilitate. Prin proiectele depuse se cere includerea in baza de calcul a pensiilor a sporurilor pentru conditii speciale, "ancorarea" alocatiei pentru copiii la salariul minim (pana la 30% din salariul minim), cresterea pensiilor fostilor agricultori la minim 500 de lei si infiintarea de posturi de Politie Locala pana la un politist/500 de locuitori (in prezent existand un post/mia de locuitori)

"Prezenta propunere legislativea prevede completarea art. 165 din Legea nr. 263/2010 in sensul enumerarii sporurilor pentru conditii speciale care se utilizeaza la stabilirea punctajelor lunare. Aceste sporuri sunt incluse in categoria sporurilor cu caracter permanent, dar absenta lor din textul legii a determinat neincluderea lor in baza de calcul a pensiei. In aceste conditii, cei indreptatiti sa beneficieze de un drept castigat au fost si sunt nevoiti sa se adreseze instantei de judecata pentru respectarea si aplicarea principiului contributivitatii, statul este obligat sa plateasca diferentele care rezulta, iar cei care nu se adreseaza justitiei continua sa fie discriminati. Urgenta promovarii actului normativ in cauza este determinate de realizarea scopului avut in vedere de Iegiuitor, acela de a respecta in integralitate drepturile contribuabililor la fondul de asigurari sociale in conformitate cu toate celelalte acte normative incidente in materie. Modificarea propusa este menita sa creeze un cadru legislativ coerent pentru stoparea consecintelor determinate de interpretarea gresita a legii si in vederea repunerii in drepturi a beneficiarilor", se arata in expunerea de motive a legii.

Intiatori: 6 deputati PSD 

 

Cuantumul alocatiei de stat pentru copii se stabileste in raport cu salariul de bath minim brut pe lard garantat in plata, dupd cum urmeazde:”

„a) 20% din salariul de baza minim brut pe (ara garantat in plata pentru copiii cu varsta de pana la 2 ani (sau de pana la 3 ani, in cazul copilului cu handicap)",

„b) 10% din salariul de baza minim brut pe rani garantat in plata pentru copiii cu varsta cuprinsa intre 2 ani si 18 ani, precum pentru tinerii prevazuti la art. 1 alin. (3)";

„c) 30% din salariul de baza minim brut pe lath garantat in plata pentru copiii cu varsta cuprinsa intre 3 ani si 18 ani, in cazul copilului cu handicap, conform prevederilor art. 58 alin. (I) din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, cu modificdrile si completdrile ulterioare";

 Prezenta lege intra in vigoare incepand cu data de 1 ianuarie 2017", se arata in propunerea de lege.

Initiatori: 9 deputati si senatori PNL

"In Romania, aproape jurnatate de milion de oameni primeste pensie de agricultor. Valoarea medie a indemnizatiei este de 361 lei pe lune. Majoritatea pensionarilor din agricultura sunt femei. Potrivit statisticilor Casei Nationale de Pensii Publice (CNPP) din totalul de 468.138 de pensionari agricultori, 424.116 sunt femei. Orice persoana care a lucrat in agricultura, in cadrul fostelor cooperative agricole de productie, beneficiaza de o pensie pe baza timpului util. Pentru ca nivelul pensiilor din agricultura este foarte scazut, rnultor beneficiari trebuie sa li se completeze veniturile pana la nivelul a 500 lei, ca o masura de protectie sociala, avand ca sursa bugetul de stat. Fata de cele prezentate, am elaborat propunerea legislativa anexata, pe care o supunem spre adoptare, in procedura de urgenta Parlamentului", se arata in expunerea de motive.

Initiatori:32 deputati si senatori UDMR

Politia Locala isi indeplineste cel mai bine rolul social data are capacitatea sa intervina rapid, si daca aceasta capacitate este dublata de o prezentA discreta. Daca discretia prezentei agentilor de politie locala constituie o chestiune care tine de instruire, fiind deci relativ simplu de pus in practica, capacitatea de interventie rapida a Politiei Locale se afla intr-o stransa legatura cu dimensiunea schemei de personal si cu dotarile de care acesta dispune, solicitand deci o abordare institutionala si bugetara mai complexa. In prezent, legea stabileste plafonul numarului de posturi de agenti ai Politiei Locale prin impunerea unui raport de un post la fiecare 1.000 de cetateni. Acest plafon universal s-a dovedit insa prea restrictiv pentru comunitatile intinse pe suprafete mari si care au o densitate mare a populatiei, principala nemultumire a cetatenilor acestor comunitati fiind aceea ca agentii politiei locale fie nu sunt „destul de prezenti" in teritoriu, fie ajung tarziu si greu atunci cand sunt solicitati.

Constatand acestea, initiatorii considera ca modalitatea prin care se va asigura un climat decent si sigur in spatiul public consta in acordarea posibilitatii Consiliilor Locale de a planifica si hotari, in functie de nevoi, buget si oportunitate, suplimentarea schemei de personal a institutiei Politiei Locale care functioneaza in comuna, orasul, municipiul sau intr-unul din sectoarele municipiului Bucuresti, pana la atingerea unui raport de un post pentru fiecare 500 de cetateni", se spune in expunerea de motive.

Initiatori: 12 senatori si deputati liberali

Nota: Reamintim ca deficitul  bugetar este extrem de strans, iar guvernatorul BNR a explicat joi la lansarea Raportului privind stabilitatea ca - in ipoteza in care nu apar politici fiscal-bugetare noi-  deficitul bugetar se va apropia de 4% din PIB in anul 2017, ceea ce va determina reintrarea Romaniei in procedura de deficit excesiv.Pe acest fond, a veni cu propuneri care angajeaza cheltuieli bugetare  fara un studiu de impact sau a preciza sursa de finantare a respectivelor cheltuieli este  nu numai pagubos ci si riscant.



Citeste mai multe despre   









5367 vizualizari
  • -8 (12 voturi)    
    Ciudatenie... (Vineri, 8 aprilie 2016, 13:27)

    taticutu [utilizator]

    Pentru astea nu exista bani, dar pentru furturi din bani bugetati, cum oare or exista ?
    PS - Intrebare de om prost...
    • +10 (12 voturi)    
      pai chiar asa (Vineri, 8 aprilie 2016, 13:48)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui taticutu

      pai tocmai de aia nu exista bani ca sunt furati. faptul ca de la buget se fura inseamna ca daca tot se fura hai sa dam si salarii mai mari ? asta e logica? de unde ma atatia bani? sunt unul dintre cei care alimenteaza bugetul, unul dintre cei 3.6 milioane de oameni. Atatia sunt oamenii care efectiv ADUC BANI la bugetul Romaniei. Restul sunt cei care-i consuma. din 18 milioane dar 3.6 milioane aduc bani, restul de 14.4 milioane de oameni sunt consumatori. Cheltuitori. Pe banii alora care muncesc. si care au tupeul acum sa spuna ca-i buna masura, ca daca tot se fura bani sa ia si ei salarii mai mari macar. Ce-o sa faceti ma daca ati ramane doar voi, astia de consumati?
    • +6 (6 voturi)    
      ti-ai raspuns singurel (Vineri, 8 aprilie 2016, 14:07)

      Europiu [utilizator] i-a raspuns lui taticutu

      cu PS-ul...
    • +4 (6 voturi)    
      Sa-ti explic... (Vineri, 8 aprilie 2016, 14:52)

      mihg [utilizator] i-a raspuns lui taticutu

      Eu zic asa...aceste mariri sa se faca din acei bani care se recupereaza din acele furturi la care te referi. Nu doresc sa se faca mariri aiurea din impozitele pe care le platesc eu sau sa ma trezesc dupa 1 an, cand o sa treaca alegerile ca se impun impozite/taxe noi. Dar nu-mi fac iluzii, stiu ca sunt putini cei care intr-adevar inteleg ceva din cum sta treaba cu economia, si cat este de rau sa maresti cheltuielile cu mult fata de ceea ce produci. Poate ar trebui sa sustii mai mult investitiile in educatie, sanatate, infrastructura etc. decat in pensii, salarii, indemnizatii....
  • +3 (9 voturi)    
    clar vin alegerile (Vineri, 8 aprilie 2016, 13:50)

    xanti [utilizator]

    Daca masurile sunt de stanga vin alegerile,daca masurile sunt de dreapta au trecut alegerile si s-a ales praful de promisiunile electorale.
  • +5 (7 voturi)    
    imprumuturi. (Vineri, 8 aprilie 2016, 14:03)

    stefansb [utilizator]

    Iar o sa ajungem sa ne imprumutam. culmea e ca aia care urla acum dupa mariri de salarii, vor urla atunci cand se vor lua imprumuturile, intreband de ce se iau.
    Mie chiar imi pare rau ca un stat poate lua imprumuturi pt altceva decat investitii. Ar trebui ca imprumuturile sa se dea doar pt finantarea infrastructurii sau a educatiei. Nu asa, ca arunca unii cu bani fara sa aiba suport in realitate, si apoi se imprumuta statul (iar statul roman se imprumuta la niste dobanzi exagerate, in vreme ce altii au ajuns sa se imprumute chiar cu dobanda negativa).
    N-ar veni unul cu o masura prin care sa propuna de ex sa platim cu cate 2000 euro un profesor de informatica bine pregatit in fiecare scoala, pt a pregatii elevii intr-un domeniu de mare cautare, si bine platit, ca mai apoi sa avem mai mult specialisti in acest domeniu, deci mai multi oameni bine platiti. Asa lasam in scoli niste profesori care nu-i invata pe copii nici word-ul, ce sa mai vorbim de programare. Zuckerberg a invatat programare in scoala la 11 ani. Asta se intampla acum 21 de ani. La noi nu invata nici acum.
    Sunt vreo 4000 de scoli, deci ar trebui vreo 4000 de profesori, deci in jur de 100 milioane de euro anual impact bugetar. Sub nivelul impactului bugetar al masurilor propuse in Parlament, dar cu un impact pozitiv in economia Romaniei in anii ce vor urma.
    Asta inseamna investitie in educatie. Masurile propuse in Parlament inseamna investie in campanie.
  • -8 (12 voturi)    
    Deja suna a mare nenorocire.... (Vineri, 8 aprilie 2016, 14:43)

    newlook [utilizator]

    Deja suna a mare nenorocire... sa ia banii de la gura bancilor !
    Cum o sa mai creeze BRD (Societe Generale) 800 de firme ca sa fenteze fiscul, via Panama, daca banii munciti de populatie ajung tot la populatie?
    "Nu e bine !", cum ne-ar invata Isarescu !
    • +5 (7 voturi)    
      Mestere (Vineri, 8 aprilie 2016, 15:23)

      jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      Ai cam mult tupeu pe banii mei :)) Cum ar fi sa ne retragem toti in zona gri, in care sa va platim la buget din cand in cand si doar cand vrem noi, aleator? Atunci veti intra peste noi in casa ca in anii '50 ca nu va va ajunge garsoniera din Pantelimon la toata familia :))))
      • -3 (5 voturi)    
        Dar sa nu mergi la medic daca te imbolnavesti... (Vineri, 8 aprilie 2016, 16:26)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

        Dar sa nu mergi la medic daca te imbolnavesti, nici copilul sa nu ti-l dai la scoala, nici la 112 sa nu suni daca ai probleme, etc....pentru ca peste tot dai de bugetari grasi cu multe clase, chiar doctorate, care stau in carca matale de privat, vanzator la toneta, mandru de cele trei clase absolvite. De dreapta, bineinteles !
    • +6 (8 voturi)    
      Nasol ha? Tremuri ca nu mai vine (Vineri, 8 aprilie 2016, 15:54)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      galeata si kilu de ulei?
      • -2 (4 voturi)    
        Mda, (Vineri, 8 aprilie 2016, 16:36)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

        Mda, si tovarasul de la PLD a intrat cu mine in cabina, sa nu gresesc votarea.
        Om bun, cum se mai gandea el la bietii bancheri, ce-or manca copilasii lor ! Ii cadeau lacrimi cand Basescu se imprumuta ca sa dea bani la banci, "too big to fail" !
        Oamenii au fost rai; nu l-au pus primar ca nu stia sa scrie, cica! Azi, cand omul are feisbuci, ce i-o mai trebui sa scrie?
        • +1 (3 voturi)    
          stii care e problema ? (Vineri, 8 aprilie 2016, 18:39)

          gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          ca desi , TEORETIC, ar trebui sa pot apela la medic sau la 112 , practic situatia este asa:
          1. platesc asgurare medicala la Regina Maria, desi mi se opresc bani pt asigurarea medicala obligatorie.
          2. platesc abonament lunar la RPG Security. De ce? Ca daca-mi intra hotul in casa sa stiu ca vine cineva imediat
          3. copilul a mers la gradinita privata. e drept, scoala o face in sistem public dar tot ii cumpar carti si dau bani pt perdele, zugravitul clasei etc.

          asadar, ce tot indrugi tu acolo? vrei sa spui cumva ca de banii mei sunt cumva rasplatit? Nu ti se pare ca sunt cam multi oameni care traiesc din fondurile bugetare, mai exact 14 milioane? Nu ar fi normal ca eu, cel care plateste la buget, sa imi pot alege medicul, politistul si scoala ? Asa ar fi dar nu este, pt ca traim in dictatura majoritatii si, din pacate, majoritatea este subventionata, primeste bani de la buget, nu da. majoritatea asta n-o sa vrea niciodata un sistem corect, un sistem in care sa primesti servicii corecte pt ceea ce platesti.
          • -1 (3 voturi)    
            Si? (Vineri, 8 aprilie 2016, 21:30)

            newlook [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

            Chiar daca platesti asigurare privata, daca ti se intampla un accident la Ciorogarla, tot bugetarul ala gras vine sa te salveze de la moarte.
            Chiar daca platesti abonament lunar la KuKu Security, nici unul dintre ei nu vine cu tine pe strada sa te fereasca de hoti, batausi, gasti de strada, etc.
            La scoala copilului platesti perdele si zugravitul clasei...admit. Dar salariile profesorilor - bugetari - le platesc toti prin taxe. Aia care nu mai au copii la scoala, de ce sa plateasca pentru tine, te-ai intrebat?
            ETC

            Cu gandirea asta ti-as fi sugerat sa pleci din Romania, dar sunt doua impedimente:
            - primul: ca nu prea stii sa faci nimic util iar indemanaticii de blog HN nu prea sunt cautati prin Occident, desi rezolva toate problemele umanitatii din click.
            - al doilea: ca nu prea exista stat care sa se plieze pe gandirea matale; peste tot vei gasi bugetari grasi in invatamant, sanatate, servicii publice, etc. De altfel, ca sa-ti faca in ciuda, populatiile respective TOCMAI D'ASTA s-au organizat in state si n-au ramas la stadiul de ginte.
            • +1 (3 voturi)    
              nu, nu intelegi (Vineri, 8 aprilie 2016, 22:36)

              gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui newlook

              peste tot exista bugetari, nu neaga nimeni ca este nevoie de profesori, politie etc. problema este ca in romania aparatul administrativ este IMENS (de 10 x mai mare decat pe vremea lui ceausescu desi acum avem calculatoare). si ca tot ai vorbit despre alte tari, ia documenteaza-te sa vezi cati bugetari exista in tarile alea la mia de locuitori si cati exista la noi. Romania este pe primul loc la capitolul asta, avem cei mai mult oameni platiti de stat din toata EU. Avem cel mai supradimensionat aparat administrativ, avem politisti cu duimul dar nu fac nimic, avem ANAF dar alearga babele prin piete in loc sa verifice Carrefour sau Cora si tot asa. Asta e problema, sunt de acord sa platesc dar vreau sa pot controla pe cei care muncesc platiti de banii mei, nu sa vad cum ei isi voteaza salarii si mai mari si continua cu nesimtirea. Iar despre ce stiu eu sa fac nu-ti face griji, iti garantez ca stiu multe si ma pot descurca oriunde, cum am facut si pana acum.
              • -2 (4 voturi)    
                Pai, cum sa-ti spun... (Vineri, 8 aprilie 2016, 23:55)

                newlook [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

                Pai, cum sa-ti spun, prietene....n-am timp de plangaciunile mele, daramite sa le mai ascult si pe ale tale ! Asa-i capitalismul.
                Ai posibilitatea sa votezi...cu cine-ti place matale, M10, M11, M12...cati s-or face. Daca castiga alegerile, face legi cum vrei tu. Pana una-alta, legile se fac de majoritati si nu vad nimic rau in faptul ca banii mai ajung si pe la populatie, nu numai pe la banci, prin Panama sau Cipru.
                Si daca tot zici ca stii sa faci ceva...(ma rog, aici eu am niste indoieli...) nimic nu te impiedica sa-ti faci viata mai buna. Plangaciunile la HN si ura nu cred ca te ajuta. In loc sa stai la HN pentru coltisorul zilnic de pizza, ai putea sa incerci ceva util pentru societate. Poate chiar ajungi bugetar, cine stie unde sta bastonul de maresal !
                • +1 (3 voturi)    
                  interesanta logica ai (Sâmbătă, 9 aprilie 2016, 12:50)

                  gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui newlook

                  spui ca eu nu as sti sa fac mare lucru pentru ca stau pe hotnews si comentez. tu, care faci acelasi lucru, stii insa o multime de lucruri si iti permiti sa faci afirmatii calitative si generalizante despre oameni pe care nu-i cunosti. interesant. intelegi acu care-i problema? oamenii ca tine, mediocritatile care se cred mari experti in toate. suferi de sindomul dunning-kruger. https://ro.wikipedia.org/wiki/Efectul_Dunning-Kruger
            • +2 (4 voturi)    
              2 (Vineri, 8 aprilie 2016, 22:38)

              gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui newlook

              iar fapul ca platesc asigurare privata sau la kuku security nu o fac de smecher ci de NEVOIE, da , stiu ca nu e suficient, dar tot e ceva decat mizeria actuala din politia (care nu face nimic) sau sistemul medical in care cam mori cu zil. Iar daca fac accident la Ciorogarla stai calm ca e destul de posibil sa mor, am vazut deja cam cum e cu medicina la ora actuala la noi.
        • -1 (3 voturi)    
          @ jijel ot luxembUrg (Sâmbătă, 9 aprilie 2016, 2:12)

          newlook [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          Pai, cum sa-ti spun, prietene....n-am timp de plangaciunile mele, daramite sa le mai ascult si pe ale tale ! Asa-i capitalismul.
          Ai posibilitatea sa votezi...cu cine-ti place matale, M10, M11, M12...cati s-or face. Daca castiga alegerile, face legi cum vrei tu. Pana una-alta, legile se fac de majoritati si nu vad nimic rau in faptul ca banii mai ajung si pe la populatie, nu numai pe la banci, prin Panama sau Cipru.
          Si daca tot zici ca stii sa faci ceva...(ma rog, aici eu am niste indoieli...) nimic nu te impiedica sa-ti faci viata mai buna. Plangaciunile la HN si ura nu cred ca te ajuta. In loc sa stai la HN pentru coltisorul zilnic de pizza, ai putea sa incerci ceva util pentru societate. Poate chiar ajungi bugetar, cine stie unde sta bastonul de maresal !
  • +1 (5 voturi)    
    mda... (Vineri, 8 aprilie 2016, 14:44)

    ..13 [utilizator]

    Se lucreaza - as putea spune - la foc automat.

    Oare ce ii face sa fie asa de activi, tocmai acum la spartul targului???

    Daca bani nu sunt cred ca normal este sa fie anuntati si parlamentarii, in scris, de guvernul Ciolos, ca NIMIC NU SE DA - decat canci si acelea este pe gratis si se da fara buletin si fara legi...
  • -2 (8 voturi)    
    cand au fost facute studii de impact vreodata? (Vineri, 8 aprilie 2016, 15:33)

    jackalphonse [utilizator]

    Boc, cand a scazut salariile, besescu cand a facut imprumutul monstruos, bnr cand s a facut ca ploua vis a vis de abuzurile bancilor, etc., au fost facute studii de impact?
    • +3 (7 voturi)    
      Deci Basul e de vina, again. (Vineri, 8 aprilie 2016, 16:08)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      Superb tovarase.
  • +3 (3 voturi)    
    si io cu cine votez??? (Vineri, 8 aprilie 2016, 15:53)

    ..13 [utilizator]

    va rog???
  • +3 (3 voturi)    
    1 politist la 500 (Vineri, 8 aprilie 2016, 17:35)

    jescu [utilizator]

    1 politist la 500 persoane inseamna 10 politisti intr-un sat cu 5000 de oameni(din care 2000 sunt la munca in strainatate). Nu vreau sa ma gandesc ce inseamna 40 de politisti intr-un oras cu 20000 de locuitori. Am auzit ca fiecare politist trebuie sa dea 4 amenzi pe luna ca sa-si justifice munca (cica s-ar practica "regula" asta). O sa fie cate 10 insirati pe artera de 2-3 km a orasului. Polulatia o sa fie terorizata. Sunt de acord ca in Bucuresti si orase mai mari trebuie mai multi politisti, dar in sate si orase sub 50 mii de locuitori probabil ca nu.

    As prefera sa exista regula 1:500 daca o parte din politisti vor raspunde la telefon sa poti raporta furturi, distrugeri, vandalisme, etc. fara sa pierzi o zi la politie. Daca e nevoie politia sa se deplaseze unde ai tu nevoie(ex. la servici la tine) sa se completeze actele fara sa-ti iei o zi libera. Acum nimeni nu raporteaza nimic pentru ca procesul e facut atat de greu, ca sa nu raportezi si sa iasa bine statisticile. Din cauza asta hotii sunt in libertate.
  • 0 (2 voturi)    
    parlament (Vineri, 8 aprilie 2016, 17:54)

    honjo [utilizator]

    De ce pensiile agricultorilor nu sunt suportate dintr-un buget special si sunt plasate si culmea propuse a fi marite din bugetul celor care au muncit si au cotizat o viata.Cum de profesorii au ,,uzura morala'' si culmea si fizica,o multime de facilitati si drepturi pentru politisti,profesori,armata,administratie in conditiile in care au salariul garantat si nu trebuie sa si-l produca cum sunt alte categorii si care nu au pensii speciale,bilete de tratament etc.unde e uzura mai mare la cel care lucreaza cu copilul in formare sau la cel din productie care lucreaza cu un caracter deja format?
  • -1 (1 vot)    
    Chiar nu recititi ce scrieti? (Vineri, 8 aprilie 2016, 20:31)

    Un-oarecare [utilizator]

    ''Cuantumul alocatiei de stat pentru copii se stabileste in raport cu salariul de BATH minim brut pe LARD garantat in plata, DUPD cum URMEAZDE:”

    „a) 20% din salariul de baza minim brut pe (ARA garantat in plata pentru copiii cu varsta de pana la 2 ani (sau de pana la 3 ani, in cazul copilului cu handicap)",

    „b) 10% din salariul de baza minim brut pe RANI garantat in plata pentru copiii cu varsta cuprinsa intre 2 ani si 18 ani, precum pentru tinerii(?) prevazuti la art. 1 alin. (3)";

    „c) 30% din salariul de baza minim brut pe LATH garantat in plata pentru copiii cu varsta cuprinsa intre 3 ani si 18 ani, in cazul copilului cu handicap, conform ...''
    • 0 (0 voturi)    
      Minus (Marţi, 12 aprilie 2016, 13:09)

      Un-oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Un-oarecare

      O rugaminte catre cel care mi-a dat minus. Il rog sa traduca ce a vrut sa spuna dl. Dan Popa. Pentru usurinta am scris cu litere mari ce nu inteleg.
      Oricum nu sunt numai greseli de tastare.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version