BCR a marit si ea avansul la creditele ipotecare/imobiliare. Vezi cum arata noua simulare a bancii pentru un astfel de imprumut

de Dan Popa     HotNews.ro
Luni, 9 mai 2016, 13:16 Economie | Finanţe & Bănci

Sergiu Manea, CEO BCR
Foto: BCR.ro
Banca Comerciala Romana (BCR) mareste, incepand de luni, 9 mai 2016, avansul minim la creditele ipotecare / imobiliare Casa Mea la 35%. Odata cu noul context legislativ care permite clientilor sa renunte la dreptul de proprietate asupra imobilului care constituie garantia creditului acordat in vederea stingerii datoriei catre banca, BCR modifica parametrii creditelor garantate cu ipoteca imobiliara, transmit oficialii institutiilor de credit.

"Ne afam intr-un context economic in care prioritatea noastra, a tuturor, trebuie sa ramana stabilitatea Romaniei prin atragerea permanenta de capital si prin cresterea resurselor de dezvoltare, iar bancile au rolul de a sustine producerea de valoare in societate, insa la fel ca intreaga societate, nu pot evolua intr-un cadru care restrange capacitatea de valorificare a potentialul de sustinere. BCR va monitoriza indeaproape piata si impactul legislatiei in vederea ajustarii adecvate a politicilor de creditare", a declarat Dana Demetrian, Vicepresedite Retail&Private Banking, BCR.

Modificarea avansului la 35% este insotita si de cresterea sumei minime care putea fi imprumutata de la 22.000 lei la 45.000 lei, dar si de scaderea perioadei maxime de rambursare a creditului de la 30 ani la 25 ani.

Conditiile si caracteristicile pentru creditul Prima Casa nu vor suferi nicio modificare.




Reamintim ca in urma cu cateva zile si CEC Bank a marit avansul, asa cum procedasera anterior si alte banci locale, ca reactie la promulgarea legii privind darea in plata. In urma cu putin timp, bankingnews.ro scria prima despre faptul ca  BRD a decis sa majoreze avansul la creditele ipotecare in lei si sa renunte la finantarile imobiliare in euro. Alpha Bank, cea mai mare banca greceasca din Romania a inasprit si ea conditiile de acordare a imprumuturilor ipotecare, majorand avansul de la 15% la 30% pentru creditele in lei si de la 25% la 40% pentru cele in euro.

 Raiffeisen Bank, Banca Romaneasca, Garanti Bank, Bancpost si Intesa Sanpaolo Bank, au marit si ele avansul pentru finantarile imobiliare in ultimele luni, la care se adauga UniCredit Bank care a testat intern un credit ipotecar cu optiune de dare in plata, produs ce presupune un avans si costuri mai mari fata de imprumutul ipotecar standard. Este de asteptat ca decizii similare sa fie luate si de Banca Transilvania, care nu a anuntat inca o asetfel de masura.


Citeste mai multe despre   









9847 vizualizari
  • -3 (39 voturi)    
    O lege tâmpită (Luni, 9 mai 2016, 13:22)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    nu poate avea decât asemenea consecințe. Adio credite imobiliare sau, il vom obtine, la Pastele Cailor ori chiar mai târziu. Felicitări uslashilor pentru ea.
    • +2 (2 voturi)    
      nu neaparat (Marţi, 10 mai 2016, 11:28)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      Legea in sine nu e timpita. Timpita e aplicarea retroactiva pentru a salva niste inconstienti care au semnat ca primaru' doar sa le dea banca bani.

      Un avans mai mare e benefic, mai ales intr-o tara de inconstienti cum e Romania. Stringi citiva ani bani la ciorap, iti dovedesti tie insuti ca esti in stare sa economisesti, ai 5 ani sa urmaresti piata imobiliara, dupa care platesti o rata mai mica.

      In Germania e un sistem cum e la noi prima casa, doar ca acolo faci un deposit la banca si platesti 5 ani exact cit ai vrea tu sa fie rata, dupa care banii aia se constituie in avans la credit, ai dobanda foarte buna si mai vine si statul cu x% ajutor.
  • +17 (25 voturi)    
    mda (Luni, 9 mai 2016, 13:22)

    SoulSearcher [utilizator]

    eu am strans 10.000 euro ca sa dau avans la apartament desi banca nu mi-a cerut...

    numai ca sa am rata mai mica.. deh am luat bani mai putini

    asa ca aceste noi reglementari nu va face decat sa cerne pe cei care chiar vor sa munceasca si sa-si plateasca o casa... pe restul la chirie sau la mosteniri...
  • +4 (26 voturi)    
    Scaderea preturilor este de neevitat! (Luni, 9 mai 2016, 13:27)

    pedepsitorul [utilizator]

    Pana la urma, tot clientii creditelor vor fi in avantaj!

    Nici vanzatorii de immobile nu ar mai trebuii sa-si faca iluzii despre faptul ca-si vand o proprietate si se imbogatesc!

    Cat despre bancheri, v-ati taiat primele si bonusurile pe urmatorii minim 5 ani!
    • 0 (4 voturi)    
      Si somajul (Marţi, 10 mai 2016, 9:25)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui pedepsitorul

      Care va creste cind constructorii imobiliari vor trage obloanele. Tot de neevitat
    • 0 (2 voturi)    
      Serios? (Marţi, 10 mai 2016, 11:34)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui pedepsitorul

      1. Cei care nu-si vor mai lua azi apartament pentru ca s-a marit avansul trebuie sa stea undeva. Iar undeva-ul ala se numeste chirie. Deci, daca va scadea cererea de cumparat locuinte, direct proportional va creste si cererea de chirii.
      2. Situatia de mai sus va duce la cresterea chiriei, crestere care nu va ramane ne-observata de baietii cu bani. Care baieti vor negocia un pret bun cu vinzatorii de imobile si o dobanda buna cu banca (ambii strinsi cu usa de scaderea cererii de locuinte/credite) dupa care vor inchiria imobilele respective.

      Rezultatul va fi cresterea numarului de chiriasi. Si bineinteles toata scaderea economica generata de scaderea domeniului constructiilor, de la fabricile de ciment pina la alea de gresie si faianta.
  • +11 (29 voturi)    
    Ba ma lasi... (Luni, 9 mai 2016, 13:28)

    banel [utilizator]

    "Ne aflam intr-un context economic in care prioritatea noastra, a tuturor, trebuie sa ramana stabilitatea Romaniei"

    Cand ati atacat cu toii cursul valutar acum cativa ani, tot stabilitatea Romaniei va preocupa?

    Va preocupa doar stabilitatea buzunarelor voastre, hiene ipocrite ce sunteti. Va dadeati bonusuri uriase pe spinarea fraierilor care nu se prindeau de comisioane ascunse. Bine v-au facut hotii aia din parlament cu legea darii in plata.
    • +6 (6 voturi)    
      Apropo de speculatii (Luni, 9 mai 2016, 21:12)

      unomcivilizat [anonim] i-a raspuns lui banel

      Hai sa iti sparg un secret...pe surse...
      To'arasa, presedinta partidului care l-a sustinut pe inconstientul care a promovat legea (o prostie cu radacini adanci in mentalitatea USL-amista) e maritata cu unul care era fix...capul gastii de traderi care au atacat leul...pe care i-a si zburat imediat din functii BNR'ul

      Acum stiu ca esti surprins ca smecherii fac bani pe spinarea ta indiferent de circumstante...dar poate asa inveti sa nu mai cazi de papagal la orice prostie cu iz de justitie sociala...
  • -7 (11 voturi)    
    intrebare (Luni, 9 mai 2016, 13:31)

    rochiri [utilizator]

    la bcr strangi 70000 le avans i pentru un apartament de 200000 si dupa mai platesti rata inca 25 de ani????????
    frate ce hoti!
    • +4 (12 voturi)    
      Banii sunt ai lor (Luni, 9 mai 2016, 14:31)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui rochiri

      Fac ce vor cu ei. Daca un avocat smecher a incercat sa-si salveze clientii speculatori toti vor suferi dupa ce s-au bucurat ca pacalesc bancile. Au uitat ca banii sunt ai bancii si aceasta poate stabili ce conditii vrea pentru a-i imprumuta.
      • -1 (11 voturi)    
        Se mai intampla lucruri bune... (Luni, 9 mai 2016, 16:10)

        icsulescu99 [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

        Avocatul vedeta le-a tras-o bancilor si a ajutat mii de oameni.
        Pentru cultura ta, clauzele abuzive si comisioanele ascunse inseamna inșelăciune.
        Avansurile practicate prin 2008 erau intre 25-30%, deci care este problema?
  • +3 (9 voturi)    
    grosul creditelor imobiliare e la PrimaCasa (Luni, 9 mai 2016, 13:51)

    Roman_Cetatean [utilizator]

    si acolo ramane tot 5 % avansul, caci nu li se aplica Legea darii in plata!

    Asa ca, cine e afectat, decat cei care isi iau a doua casa sau se muta dintr-o "prima casa" in a doua casa?

    Ma rog, personal, cum detin o mostenire pe la tara, nu ma calific la "PrimaCasa"- desi e clar nu imi trebuie casa acolo, ci in oras, unde locuiesc si lucrez. Dar sunt de acord ca un avans mai mare inseamna si rata mai mica/sau perioada mai mica de plata. Ceea ce nu e un lucru rau.

    Iar tinerii au acces la Prima Casa, asa ca nu vad totusi care e impactul major asupra pietei imobiliare. Din ce am citit, plafonul pe 2016 e deja epuizat si guvernul ar vrea sa il majoreze- adica sa dea in continuare papica la banci si la constructori.
  • +6 (16 voturi)    
    va suparati aiurea.. (Luni, 9 mai 2016, 14:06)

    Gicu2 [utilizator]

    ... e o logica simpla: daca un client poate da casa inapoi oricand vrea el, pe parcursul urmatorilor 30 de ani, e firesc ca si bancile sa finanteze o valoare mai mica. nimeni nu poate estima care sa fie evolutia preturilor caselor pe 10 ani, daramite pe 30. daca cineva crede ca bancile pot calcula cat o sa fie o proprietate in 2030, ori e prost ori e tampit. a, o estimare, da, aia e posibila, dar e foarte aproximativa si irelevanta din punct de vedere al riscurilor.
    si apropo, riscurile sunt toate la banci. nu la client. terminati cu ineptia asta cu impartirea riscurilor. bancile nu sunt parteneri de afaceri cu clientii. ele presteaza un seriviciu. atat.
    • -6 (16 voturi)    
      riscuri la banci? (Luni, 9 mai 2016, 14:20)

      instabil [utilizator] i-a raspuns lui Gicu2

      Bancile nu au nici un risc fara existenta unei astfel de legi. De ce? pentru ca te jupoaie toata viata si tot isi recuopereaza banii, e adevarat, cu oarecare intarziere, dar intarzierea se transpune in dobanzi... deci risc zero. Cu o astfel de lege in vigoare ar fi nevoite sa evalueze cat mai corect sandramaua, astfel incat sa nu vina papalaul cu cheia peste 3 ani. adica banca isi asuma un risc!! wow!! TRAGIC
    • 0 (10 voturi)    
      Oricat ai fi de bancher... (Luni, 9 mai 2016, 16:16)

      icsulescu99 [utilizator] i-a raspuns lui Gicu2

      nu poți sa zici că toate riscurile sunt la banci. Ești cel puțin needucat financiar.
  • +2 (8 voturi)    
    dobanzi (Luni, 9 mai 2016, 14:12)

    bobyrou [utilizator]

    frate, dar ce dobanzi se practica la bancile romanesti. Trebuie sa fii TARE prostanac sa iei astfel de credite
    • 0 (2 voturi)    
      gindire simplista (Marţi, 10 mai 2016, 11:54)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui bobyrou

      1. Dobanzile la creditele romanesti sunt undeva la 5%, in conditiile in care in tarile civilizate UE sunt de 2.75-3%. Si avind in vedere care e rata de default, stabilitatea locului de munca, etc la noi si la ei... 5% e decent.
      2. Cineva care si-a luat credit in 2009 si plateste rata cit ar fi platit chiria sigur nu e de aceeasi parere cu tine. Sau cineva cu copil mic crescut prin chirii, sigur te va contrazice.
      • +1 (1 vot)    
        experienta (Marţi, 10 mai 2016, 15:36)

        bobyrou [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        se vede ca habar n-ai de creditele de la banci din afara. Si cum se face ca 5% transforma 50.000 lei in dublu pana la finalizarea platii.
        • +1 (1 vot)    
          Pai e matematica de gimnaziu (Joi, 12 mai 2016, 11:47)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui bobyrou

          Iar daca in gimnaziu ai chiulit la orele de matematica, ai calculatoare de credit pe net care iti fac desfasurator pe toata perioada:
          http://www.conso.ro/rata-lunara#rezultate
          Introduci datele si obtii rezultatele.

          Tot ce trebuie sa intelegi e ca pentru suma de 50.000 de lei trebuie musai sa platesti lunar dobanda pentru sold, adica 50.000* 5% / 12 = 208 lei

          Daca alegi rambursare in 30 de ani, intial returnezi doar 60 de lei lunar din pricipal si ai rata de 268 si in final dai 96000, daca alegi 20 de ani ai 329 rata, dai inapoi 121 de lei la prima rata si in total dai 80.000, daca algi 10 ani ai rata 530, platesti deja 329 la prima rata, si in total dai 63 de mii.

          Oferta e pentru toate buzunarele, in functie de cit vrei sa iei cu imprumut si pe ce termen.

          Cit despre creditele la bancile din afara, daca tot se vede ca n-am nici o experienta, zi-mi tu din experienta ta un exemplu de banca si dobanda si verificam imediat online. Ce zici, te bagi? Ca sa vorbim pe dovezi nu pe lozinci si pe acuzatii vagi.
  • -6 (6 voturi)    
    Dezinformare BCR - tabel cu date false (Luni, 9 mai 2016, 14:27)

    Leo6769 [utilizator]

    IN tabelul afisat al BCR-ului este o minciuna sfruntata. Pe coloana 2 apare ca ar trebui rambursat doar 213.000.
    Facand insa un calcul matematic simplu avans + rate ajungem tot la aprox 300.000 lei. OAre nu e asta o dezinformare ?
    Sau acuma cei care fac situatii la BCR nu mai stiu nici adunare - inmultire simpla. Exista calculatoare si pentru BCR....
    • +4 (6 voturi)    
      tu gresesti (Luni, 9 mai 2016, 15:06)

      instabil [utilizator] i-a raspuns lui Leo6769

      vezi ca un credit e pe 30 de ani iar celalalt e pe 25
    • 0 (0 voturi)    
      Tu ai luat bacul la matematica? (Marţi, 10 mai 2016, 12:00)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Leo6769

      Tu cum ai facut calculele alea?

      Cum poti sustine ca platind 900 de lei lunar timp de 30 de ani dai la fel de mult bani precum platind 750 de lei lunar timp de 25 de ani?!? Chiar nefacind calculele ar trebui sa-ti dai seama ca n-are cum fi aceeasi suma...
  • +3 (7 voturi)    
    Pe surse (Luni, 9 mai 2016, 18:00)

    DanTeo [utilizator]

    Initiatorii legii darii în plata cer scuze cetatenilor pentru neajunsurile provocate, îi sfatuiesc sa evite creditele si sa cumpere cu bani lichizi. Sunt mirati de reactia neasteptata si inumana a bancilor si multumesc celor ce i-au sprijinit în lupta lor pentru dreptate sociala.
  • +2 (6 voturi)    
    putintica rabdare, stimabililor (Marţi, 10 mai 2016, 8:12)

    mihaiionescu2 [utilizator]

    Deocamdata nu vedem decat manifestari arogante, de genul " vedeti ca am avut dreptate?". Problema este ca inregistrarile contabile sunt indiferente fata de aroganta. Dupa lecturare, unii or sa-si zica: "oare n-ar trebui sa riscam 'putin' mai mult, ca sa castigam 'putin' mai mult?". Pina la urma chestia asta cu risc mare vs castig mare nu este o regula a pietii ? Sau unii s-au obisnuit cu regula lor: risc mic, foarte mic, extraordinar de mic, inexistent daca se poate, dar castiguri maxime? Daca cineva le spune ca nu gandesc bine, atunci iti dau lectii de economie bancara. Ca asa functioneaza bancile, iti dau un serviciu al carui pret este astfel calculat incat sa atinga (doar atinga?) limita de suportabilitate a unei natiuni. Unde au invatat oamenii astia economie, nu imi pot imagina.
  • -2 (4 voturi)    
    Felicitari (Marţi, 10 mai 2016, 9:21)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Felicitari uslasilor rosii. AU mai coborit nivelul de trai ca era prea sus.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version