“Clientii trebuie sa se documenteze atent si sa cantareasca toate optiunile pe care le au. Anticipam ca legea, in forma in care a intrat in vigoare azi, va da nastere la dispute juridice, atat in privinta aspectelor de neconstitutionalitate, cat si a celor care nu sunt reglementate sau sunt confuze. De asemenea, operational procesul de a <> nu este nici simplu si nici fara costuri pentru client. Tocmai de aceea am considerat necesar sa elaboram un document de intrebari si raspunsuri, document pe care il vom actualiza permanent, in functie de interactiunile cu clientii”, a explicat Mihai Rauta, director executiv Retail Risc.

Pe siteul bancii, clientii pot gasi un document care sa ii ajute cu informatii despre aceasta lege – Intrebari si raspunsuri frecvente privind aplicarea acestei legi, mai spun oficialii bancii.

"Raiffeisen Bank reaminteste clientilor sai ca pune la dispozitia celor care intampina greutati in rambursarea creditelor multiple solutii de restructurare. Clientii care au inclus in contractul de credit optiunea de vacanta la plata ratelor pot opta pentru intrerupere platilor de pana la 3 luni, prin simpla notificare a bancii. Pe baza analizei gradului de indatorare pot opta pentru reducere temporara de rata lunara, de plata dobanda si principal, intre 1 si 3 ani sau consolidarea creditelor - conversia creditelor in lei cu o reducere de principal de pana la 20%. Pentru a putea beneficia de aceste solutii, este suficienta completarea unei cereri de restructurare si a acordului de verificare a veniturilor la ANAF", se mai arata in comunicatul institutiei de credit.

Circa 2000 de clienti au beneficiat pana acum de ofertele bancii de conversie cu si fara discount si alte cateva mii de clienti au beneficiat de metodele de restructurare a creditelor pe diferite perioade de timp, mai precizeaza oficialii Raiffeisen Bank.