Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor Bancare a "rezolvat" primele 5 dosare in favoarea clientilor

de Dan Popa     HotNews.ro
Joi, 21 iulie 2016, 12:46 Economie | Finanţe & Bănci

Alexandru Paunescu, directorul juridic al BNR si membru al consiliului de coordonare al CSALB
Foto: Hotnews
Aproape 120 de romani s-au adresat in primele 4 luni de functionare ale Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor Bancare, primele 5 hotarari fiind deja emise fara ca vreun consumator sa conteste solutia propusa de conciliator. Fiecare decizie a fost pronuntata in maximum 30 de zile, fata de termenul legal de 90 de zile. Reamintim ca toata procedura SAL este gratuita pentru consumatori. Cele mai frecvente solicitari sunt legate de reducerea sau restituirea unor comisioane bancare percepute incorect, in opinia clientilor bancari. Au mai existat sesizari in privinta inghetarii cursului valutar la data incheierii contractului de credit (in CHF); declararii creditului ca fiind scadent anticipat fara respectarea conditiilor contractuale sau in privinta radierii inregistrarilor din biroul de credit.


Asa cum spuneam mai sus, in 5 cazuri s-au pronuntat deja Hotarari, iar in toate cazurile consumatorul a considerat solutia favorabila, aceasta fiind deja pusa in aplicare. In alte doua cazuri clientul nu a acceptat Nota de solutionare propusa de conciliator, unul din motive fiind acela ca solicitase deja comerciantului solutionarea litigiului prin dare in plata.

CSALB a demarat activitatea operationala de solutionare alternativa a litigiilor in data de 01.03.2016, data la care s-a inregistrat prima cerere de la consumatori


Citeste mai multe despre   









1844 vizualizari

Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi