Cinci lucruri surprinzatoare despre accidentele auto care ti-ar putea explica de ce asigurarea RCA creste mereu

de Dan Popa     HotNews.ro
Marţi, 23 august 2016, 16:37 Economie | Finanţe & Bănci

Accidentele rutiere in Romania sunt oarecum atipice
Foto: sxc.hu
De cateva zile (pana chiar si in urma cu cateva minute) primesc apeluri telefonice, sms-uri si emailuri de la intermediarul care mi-a incheiat polita de asigurare RCA pentru masina. Prin toate formele sunt avertizat ca urmeaza sa imi expire polita actuala si ca ar fi bine sa semnez o noua polita la una din firmele de asigurari. Evident, voi incheia o noua asigurare, intrucat asa cere legea. Tot azi am primit un material de presa de la ASF care anunta cresterea pietei RCA, dar si a daunalitatii. Drept pentru care m-am uitat putin peste evolutia accidentelor rutiere, sub mai toate formele: cand au ele loc cu cea mai mare frecventa, dupa zile, luni ale anului, starea carosabilului si persoane implicate. Am gasit lucruri care mie mi s-au parut usor surprinzatoare.

  • Primul: frecventa accidentelor nu prea depinde de ziua saptamanii
Desi am fi tentati sa banuim ca in week-end numarul accidentelor creste intrucat lumea se grabeste fie la plecarea de acasa fie sa ajunga acasa, frecventa medie e cam aceeasi. Ca observatie, vinerea au loc mai multe accidente decat duminica. Semn ca soferii sa grabesc mai tare sa ajunga la picnic decat sa intre teferi in casa. Daca faceti o medie a primelor 4 zile din saptamana (nr total de accidente din primele 4 zile impartit la 4) veti vedea ca aproape ca nu conteaza ce zi e, nefericirea intervine aproape cu aceeasi frecventa




  • Al doilea lucru oarecum surprinzator: cele mai multe accidente nu sunt cauzate de carosabilul ud, ci de cel uscat





Prin urmare, pare-se ca nu ploaia sau ninsoarea cauzeaza cele mai multe evenimente rutiere neplacute, ci o stare normala a soselei.

  • Al treilea lucru surprinzator: majoritatea accidentelor au loc la lumina zilei, nu noaptea sau pe inserat
Aveti mai jos datele:




  • Alt lucru interesant: cele mai multe accidente nu au loc pe autostrazi , ci in localitati
Nu inafara localitatilor, ci chiar in orasele si satele Romaniei. Asa arata cel putin datele Statisticii:






Mai adaug faptul ca cele mai multe accidente au loc in timpul lunii august- traditionala luna de concedii la romani si ca e surprinzator ca accidentele intre doua masini urmeaza aceeasi tendinta cu cele intre masina-om sau masina - stalp(copac, etc)

Pentru prima parte a afirmatiei de mai sus aveti urmatorul grafic:








iar pentru partea a doua, datele sunt mai jos:





Un coleg de breasla de la o publicatie economica din Franta imi spunea ca la ei accidentele "respecta"  p-rezumtiile de bun simt. La sfarsit de saptamana au loc mai multe aciidente, pe carosabil umed sunt mai multe evenimente rutiere decat pe carosabil uscat si interactiunea masina-pieton e mai redusa decat masina-copac (sau stalp...).

Atentie maxima la condus, asadar!

Citeste si:Cate accidente rutiere au loc anual in Romania si cate victime mor? O statistica ce ne poate da de gandit.


Citeste mai multe despre   











[P] Ultimele zile de inscrieri la conferinta RIUF YouForum

Conferinta YouForum are loc la Bucuresti, la Sala Palatului, in perioada 1-2 octombrie si propune elevilor si studentilor sesiuni de discutii, ateliere, seminarii si prezentari ale universitatilor din Romania si din strainatate care au drept scop informarea si orientarea tinerilor cu privire la viitoarele alegeri educationale.
17465 vizualizari
  • +25 (25 voturi)    
    mda.. (Marţi, 23 august 2016, 17:05)

    misunel [utilizator]

    Poate am eu un IQ mai mic,o sa fac un test..da cum naiba explica datele astea cresterea pretului la RCA ?
    adica daca ar fi mai multe accidente in weekend ar scadea sau nu s-ar mai mari RCA?
    daca r fi mai multe accidente pe caosabil umed decat pe cel uscat' ar scadea sau nu s-ar mai mari RCA?
    daca ar fi mai multe accidente pe autostrazi decat in localitati ar scadea sau nu s-ar mai mari RCA?

    In logica mea nu vad nici o corelare intre statisticile prezentate si cresterea pretului RCA,POATE MA LAMURESTE CINEVA CA,CHIAR SUNT CURIOS

    daca ar fi fost de exemplu o statistica care sa-mi zica ca 60% din masinile asigurate sunt implicate in accidente ,atunci as fi inteles..
    Deci..macar schimbati titlul articolului .
    • +10 (10 voturi)    
      Dane, ai uitat ceva: cate din "daune" sunt fraude (Marţi, 23 august 2016, 18:12)

      Retardragnea [utilizator] i-a raspuns lui misunel

      Exista in Romania oameni care traiesc din asa ceva si fac zeci de mii de euro lunar, un sistem bine pus la punct.
    • +4 (4 voturi)    
      eu cre ca e ca benzina... (Marţi, 23 august 2016, 21:16)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui misunel

      screste euro crestem pretu, scade euro , crestem pretu, se scumperte barilul crestem pretu etc...
  • +13 (13 voturi)    
    a crescut traficul, de aici si cresterea (Marţi, 23 august 2016, 17:08)

    MG [utilizator]

    A crescut traficul, de aici si cresterea accidentelor; dar si numarul de polite RCA a crescut
    Este umflat acest RCA si un monopol imens.
    Ar trebui sa poti cumpara RCA si fara carte verde obligatorie, sa poti cumpara RCA direct de la emitent, fara acel 170 lei comision si RCA cu valabilitate de 1 saptamana/1 luna; ca la rovigneta
    etc
    • 0 (0 voturi)    
      Raspuns la comision RCA (Miercuri, 24 august 2016, 16:25)

      Adrian37 [utilizator] i-a raspuns lui MG

      Problema nu este existenta sau marimea comisionului. Si voi explica. Fie ca vand direct sau prin brokeri, preturile sunt aceleasi. In loc de comision va apare pe polita textul "cheltuieli de emitere". Necesitatea brokerilor se justifica deoarece pot sa iti ofere mai multe produse la mai multe companii. Atentie - pretul nu creste pentru ca se cumpara prin broker. Insa va scuteste de drumuri si cautari individuale. In plus majoritatea va si anunta din timp ca va expira polita. Daca nu ar exista brokeri, societatile ar trebui sa isi reinfiinteze puncte de vanzare si le-ar creste cheltuielile. Ceea ce le-ar justifica probabil cresteri de tarife.
        #showComment
  • +9 (15 voturi)    
    Ati uitat ceva (Marţi, 23 august 2016, 17:19)

    ANDY2012 [utilizator]

    Frecventa accidentelor provocate de soferi care au baut alcool inainte, este mai mica decat a celor care nu au consumat alcool. Logic, ar trebui dupa articolul de mai sus, cu mai multe accidente ziua decat noaptea sau mai multe cand e soare dact cand ploua, sa consideram ca trebuie sa ne ferim de soferii care nu consuma alcool, nu de betivani ! Slab articol...
    • 0 (0 voturi)    
      nu zau? (Joi, 25 august 2016, 12:10)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui ANDY2012

      ai o logica de fier :))) calculul se face raportand numarul de soferi bauti la nr de accidente produse de ei, nu la total accidente
  • +11 (11 voturi)    
    Prezentarile grafice, statisticile sunt relevante (Marţi, 23 august 2016, 17:23)

    SchiauCornel1 [anonim]

    pentru intelegerea cauzelor generatoare de accidente auto. Din cele aratate de Dumneavoastra se pare ca la noi, vacanta de vara & sarbatorile de iarna, par a influenteze nefast psihicul unui numar semnificativ de cond. auto amatori!
    In modesta mea opinie, care apartine unui om care conduce de mai bine de 50 de anii, cu cca 2,5 mil. km. parcursi in tara si strainatate, fara nici un accident semnificativ, spun ca sofatul este o PROFESIE, MESERIE., cred cu convingere ca pe strazi, sosele, exista posesori de permisie, care psihologic sunt inapti dar si un numar considerabil care daca ar fi supusi unor testari elementare de responsabilitate personala si colectiva, moralitate, nu ar avea ce cauta la volan.
  • +8 (8 voturi)    
    N-am prea inteles rationamentul... (Marţi, 23 august 2016, 17:30)

    cartofil [utilizator]

    Inseamna ca sistemul de asigurari este fraudat masiv (daca reuseste sa schimbe statisticile) ???
  • +19 (21 voturi)    
    Concluziile sunt false (Marţi, 23 august 2016, 17:33)

    slakeritul [utilizator]

    Nu poti compara doar nr de accidente care au loc pe carosabil uscat cu cel umed daca nu iei in calcul si cat de des apare carosabilul umed vs. timpul total parcus. E logic ca in mare parte lumea conduce pe carosabil uscat, ca nu traim in UK sa fie jumate de timp carosabilul umed :).
    Nu are nici o relevanta in a ne arata pericolul carosabilul umed daca nr total de accidente pe carosabil uscat este doar mai mare decat cele pe carosabil umed. Fiind o tara unde nu prea ploua asa des, degeaba ne uitam doar la aceasta statistica.
    La fel si cu restul explicatiilor.
  • +15 (15 voturi)    
    Motivul surprinzător... (Marţi, 23 august 2016, 18:09)

    Bin_Eabin [utilizator]

    care ți-ar putea explica de ce asigurarea RCA crește mereu:

    "Pentru că putem!"
  • +13 (13 voturi)    
    mai trebuia corelat cu fazele lunii. (Marţi, 23 august 2016, 18:10)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    trebuia sa va comparati cu statele occidentale la promptitudine, respectarea contractelor si plata imediata a despagubirilor. pana se va ajunge ca in alte state ca pe perioada cat nu poti dispune de masina avariata, firma de asigurari sa-ti plateasca transportul in comun...da' lucrurile astea nu trebuie spuse romanilor, ci trebuie tot felul de grafice pt. a justifica furtul unei institutii care se comporta ca un stat in stat, asemeni bnrului.
  • +23 (23 voturi)    
    Of (Marţi, 23 august 2016, 18:17)

    digital29 [utilizator]

    Mi-am facut cont doar ca sa pot comenta aici.

    Nu am mai citit de foarte mult timp o aberatie mai mare. Normal ca sunt mai multe accidente pe uscat, din moment ce e foarte des uscat, aceeasi chestie si cu ziua/noapte si altele. Ati gandit inainte sa postati asta? Unde se explica de ce cresc tarifele?
    • +3 (3 voturi)    
      Asa este (Marţi, 23 august 2016, 20:48)

      Vetter_Matz [utilizator] i-a raspuns lui digital29

      Asa este! Ma gindeam si ca, dintre accidentele "masina-pom", am putea presupune ca foarte multe sint, de fapt, "masina-masina": un "meserias" inchipuit (sau "sofer bun", cum se considera pe la noi) care merge pe contrasens depasind coloana si-i obliga pe cei care vin din sens opus sa se fereasca. In unele cazuri e greu sa se mai poata evita santul sau pomul, insa adevaratii autori ai accidentului sint de mult disparuti si nu-i mai poate gasi nimeni (ce, e prost sa stea acolo si sa anunte ca a fost din cauza lui?).
  • +9 (9 voturi)    
    BINEINTELES CA IN "ECUATIA-GRAFICELE" ACCIDENTELOR (Marţi, 23 august 2016, 18:45)

    pointless man [utilizator]

    extrema pasivitate a militiei (zisa politie) nu-si gaseste locul nicicum. Desi numarul de accidente ar fi unul din parametrii dupa care se poate evalua "munca" celor ce dau cu cashcheta de pamint pe la diverse ocazii.
    • +2 (4 voturi)    
      politia te pandeste (Miercuri, 24 august 2016, 12:25)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui pointless man

      ca sa iti traga amenda - nu face munca de preventie.

      Crede ca daca sarbatoreste pe Stadionul Dinamo ziua Politiei si distribuie cativa fluturasi munca de prevenire a accidentelor este realizata.

      Asta ca sa nu ne mai aducem aminte de episodul cu tanti care a trecut pe rosu si interventia mirabolanta a politiei urmata de reactia spasmodica a Militianului Godina. Bleah!
  • -2 (6 voturi)    
    mda (Marţi, 23 august 2016, 20:10)

    SoulSearcher [utilizator]

    "Alt lucru interesant: cele mai multe accidente nu au loc pe autostrazi , ci in localitati"

    mda, mai are rost sa scriem articole intregi ?????

    LIPSA INFRASTRUCTURII = ACCIDENTE = ASIGURARI MARI

    PUNCT.

    putem da vina pe alcool, pe viteza, pe analfabetii cu, carnet desigur... dar 90% din accidente se produc pe drumurile noastre nationale supra-aglomerate, unde trebuie sa faci depasiri periculoase de coloane intregi de masini, asta daca nu vrei sa stai cu orele pe drumuri
  • +3 (3 voturi)    
    Exceptand despicare firului inutil (Marţi, 23 august 2016, 23:09)

    Je__ [utilizator]

    Ca nu ajuta cu nimic in calculatia RCA daca e noapte zi ud sau uscat.
    Vad ca nr de acidente e la fel ca in 2008. Si mai mult...din 2008 si pana acum variatia a fost minima. Deci? De ce RCA-urile nu sunt la valorile din 2008?

    Poate e mai relevanta o analiza despre valoarea masinilor care circula, valorile medii ale raparatiilor si despagubirilor care se dau, gradul de conformare RCA (am inteles ca e undeva la 58% media, cu scaderi prin sud in jur de 40%), asta inseamna ca firmele RCA nu reusesc sa incaseze pe parcul auto prognozat in circulatie.

    Sugera mai sus cineva de fraudele din sistem. Sunt siguri ca sunt droaie de samsari care repara masini avariate pe RCA-uri. Cat e % de frauda? Care e valoarea? Cat a crescut/scazut?

    Partea proasta ca astea sunt date care doar ASF probabil le are(daca le are, ca eu cred ca ei supravegheaza dupa ureche si cine da salariu si spaga mai mare)
    • 0 (0 voturi)    
      sunt cel putin 2 surse pentru adunat aceste date (Miercuri, 24 august 2016, 12:22)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Je__

      Asa ca nu cred ca sunt discrepante asa de mari intre datele colectate - dar se poate verifica.
  • +1 (1 vot)    
    O observație pentru autor (Miercuri, 24 august 2016, 8:44)

    bocristi [utilizator]

    Exprimarea "m-am uitat putin peste evolutia accidentelor rutiere" sub influența limbii engleze, este eronată. În limba română se poate spune "m-am uitat peste deal, peste mâna Mariei etc" dar nu are aceeași noimă cu "m-am uitat la deal, la mâna Mariei etc". Prin urmare dv. uitându-vă "peste evolutia accidentelor rutiere", se prea poate să fi văzut altceva. Cele bune!
  • +3 (3 voturi)    
    hmmm... (Miercuri, 24 august 2016, 11:08)

    Elfu [utilizator]

    Ai accidente la activ sa iti creasca RCA-ul.

    Ai amenzi grele la activ ? Sa iti creasca RCA-ul.

    Nu ai .. de ce sa iti creasca ?

    nu credeti ca ar fi corect asa ?
  • 0 (0 voturi)    
    mai bine (Miercuri, 24 august 2016, 12:06)

    ..13 [utilizator]

    Cu avionul!
  • +1 (1 vot)    
    pai ca sa gasim explicatii... (Miercuri, 24 august 2016, 12:20)

    ..13 [utilizator]

    Avand in vedere ca dupa 2004 numarul de autovehicule nu a explodat in aceeasi masura cu numarul de accidente inregistrate putem sa tragem urmatoarele concluzii

    1. cum ne luam carnetul de conducere? Pe bune sau cu ajutorul cuiva??? -
    avem primari celebri si oameni care nu stiu sa citeasca sau care nu vad si totusi au carnet de conducere.. Ne mai gandim si mai socotim numarul de accidente..

    2. care este varsta celor care produc accidentele si care este vechimea lor ca soferi?
    Va rog astept provincia...

    2. starea drumurilor nu s-a imbunatatit si nici nu s-a deteriorat in asa hal intr-o perioada relativ scurta ca sa explice aceea crestere aproape exponentiala... Nici politia nu s-a prostit chiar asa de tare - deci sunt multe fraude cu aranjamente de culisa...

    Va multumesc!
  • +1 (1 vot)    
    mai exista o explicatie simpla... (Miercuri, 24 august 2016, 12:32)

    ..13 [utilizator]

    Pana in 2004 nu prea se dadea importanta acestei statistici si dupe, conform reglementarilor legale, s-au apucat serios de treaba cand a venit Motocicleanu....
  • +3 (3 voturi)    
    fraude? (Miercuri, 24 august 2016, 12:33)

    asadar... [utilizator]

    cu alte cuvinte societatea de asig. spune " deoarece suntem prosti si ne fraieresc toti am decis sa va marim voua primele de asigurare"!! inspectorii de frauda pe care-i are orice societate de asigurari ce fac?? intre 2009 si 2014 am avut un leasing, o masina 1,3 benzina. asigurarea scazuse treptat pana la vreo 250 lei/AN. luna urmatoare incheierii leasingului asigurarea era vreo 250/ 6 LUNI!!!! de ce s-a dublat? n-am produs niciodata nici macar 1 ban pagube pe sosele. vreau sa vad si eu undeva publicata o modalitate de calcul a primei de asig. cu toti factorii luati in considerare. acum platesc pt. 1,9 diesel vreo 260 lei pe 6 luni. mai am o masina adusa in tara in mai 1,8 benzina cu 500 lei pe 6 luni!!!!!!! ca masina nu are istoric. pai masina aia pleaca singura pe drumuri???? de ce copiii aia care au 18 ani si isi iau si ei permis si masina platesc sume imense? sunt considerati vinovati deja de ce ar PUTEA sa faca pe sosele? poate ca nu vor avea evenimente niciodata. ESCROCHERIE protejata de lege.
    • 0 (0 voturi)    
      usurel (Joi, 25 august 2016, 12:14)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui asadar...

      tinerii sunt imprudenti fiindca hormonii ii imping sa incerce sa se faca remarcati, asa ca, in privinta lor, RCA-ul mare e justificat
        #showComment


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri