DOCUMENT Proiect de modificare a Codului Fiscal: Contributiile de asigurari sociale si de Sanatate ale angajatorilor se muta in sarcina angajatului / Firmele, obligate sa mareasca salariile brute / PFA-urile, afectate puternic. Ministerul Finantelor respinge proiectul prezentat pe surse

de Dan Popa     HotNews.ro
Miercuri, 7 septembrie 2016, 10:47 Economie | Finanţe & Bănci

Contribuțiile de asigurări sociale (CAS) ale angajatului vor fi majorate de la 10,5% la 21,7%, iar pentru sănătate (CASS) de la 5,5% la 8,9%, potrivit unui proiect de ordonanță de urgență a Guvernului pentru modificarea Codului fiscal, despre care a scris in premiera marti seara Profit.ro. Potrivit proiectului, contributiile urmeaza sa fie platite doar angajati, ceea ce va avea un impact negativ asupra salariilor nete, iar in proiect se prevede ca angajatorii - inclusiv cei privati - sa fie obligati sa mareasca salariul brut. HotNews va prezinta cele doua proiecte (Cod Fiscal si Cod de Procedura Fiscala), obtinute pe surse. Proiectele, initiate de Ministerul Finantelor, au intrat in circuitul de avizare si de discutii cu mediul de afaceri. Proiectul nu a fost inca asumat sau respins oficial de Ministerul Finantelor.

UPDATE 12.05: Ministerul Finantelor a respins proiectul, printr-un comunicat de presa. Ministrul Anca Dragu a anuntat la Digi 24 ca in cateva zile pe site-ul Ministerului Finantelor va fi pus in consultare publica un proiect asumat de Minister prin care se urmareste "doar simplificarea legislatiei fiscale".

Comunicatul Ministerului Finantelor:


​În urma articolelor apărute în presă, Ministerul Finanțelor Publice face următoarele precizări:
 
Așa cum am menționat în nenumărate rânduri, Ministerul Finanțelor Publice nu are în vedere majorări de taxe și impozite în acest an. Singurele măsuri care au fost si sunt vizate sunt de simplificare a procedurilor fiscale și în favoarea activității economice.
 
“Am cerut experților din minister pe probleme de fiscalitate o analiză internă care să cuprindă mai multe scenarii de calcul pentru simplificarea, debirocratizarea și crearea unor condiții mai bune pentru mediul de afaceri.
 
În acest context, creșterea taxelor nu a fost luată în considerare ca scenariu posibil pentru pachetul de măsuri ce va modifica Codul Fiscal. Nu includem măsuri care să creeze poveri fiscale suplimentare pentru niciun tip de contribuabil, persoane juridice, fizice, persoane fizice autorizate sau cele cu activități independente”, a declarat Anca Dragu, Ministrul Finanțelor Publice.
 
Încă de la început, Ministerul Finanțelor a venit în sprijinul contribuabililor și a mediului de afaceri și are în vedere să continue această politică până la finalul anului.
 
Ministerul Finanțelor Publice nu are în vedere o creștere a contribuțiilor sociale obligatorii nici pentru angajat, nici pentru angajator. Persoanele Fizice Autorizate (PFA), cu activități independente sau profesii liberale nu sunt vizate de vreo măsură de creștere a taxării.
 
În egală măsură, Ministerul Finanțelor Publice nu a avut niciodată în vedere modificarea costului angajatorilor cu salariile și nici a salariilor nete.
De asemenea, nu este vizată acordarea vreunei amnistii fiscale. Informațiile apărute în presă, potrivit cărora averile nejustificate de până la un milion de euro primesc o perioadă de grație, respectiv până pe 31 martie 2017, nu reflectă o decizie a Ministerului Finanțelor Publice.
 
Subliniem faptul că nu există un proiect de modificare a Codului fiscal asumat de Ministrul Finanțelor Publice care să includă majorări de taxe și de impozite sau de contribuții sociale obligatorii





Principalele prevederi ale proiectului de modificare a Codului Fiscal:


In prezent, contributiile sunt defalcate intre angajat si angajator, astfel:
Angajatul datoreaza 10,5% - CAS, 5,5% - CASS, 0,5% - somaj
ngajatorul datoreaza 15,8% - CAS in conditii normale de munca (se adauga  5 pp pentru conditii deosebite si 10 pp pentru conditii speciale), 5,2% - CASS, 0,5% - somaj.

Prin proiect, contributiile vor fi:

Angajatul va datora 21,7% - CAS, 8,9% - CASS
Angajatorul va datora 4,2% pentru conditii deosebite si 8,2% pentru conditii speciale de munca - CAS, 0,8% - somaj

Angajatorii mai platesc contributii pentru fondul de concedii medicale, fondul de accidente de munca si fondul de creante salariale. Si aceste contributii sunt in usoara scadere. Prin urmare, contributiile datorate de angajatori se reduc, in timp ce se majoreaza cele individuale.


Citeste mai multe despre   











[P] Ultimele zile de inscrieri la conferinta RIUF YouForum

Conferinta YouForum are loc la Bucuresti, la Sala Palatului, in perioada 1-2 octombrie si propune elevilor si studentilor sesiuni de discutii, ateliere, seminarii si prezentari ale universitatilor din Romania si din strainatate care au drept scop informarea si orientarea tinerilor cu privire la viitoarele alegeri educationale.
21281 vizualizari
  • +3 (39 voturi)    
    O masura buna (Miercuri, 7 septembrie 2016, 10:54)

    Eu sunt Ghitza [utilizator]

    Cei care sunt angajati nu vor intelege nimic, cei care platesc salarii se vor bucura. Afectati vor fi doar cei cu profesii liberale care vor plati taxe la fel ca angajatii. E o masura de descurajare a practicilor de sifonare a banilor din SRL-uri prin PFA-uri si de descurajare a economiei la negru.
    • -5 (13 voturi)    
      ... (Miercuri, 7 septembrie 2016, 11:04)

      vitan.sandu [utilizator] i-a raspuns lui Eu sunt Ghitza

      1. Un imb. ecil ca tine intelege ca este o "descurajare ...". Restul intelege ca este o manarie menita sa dea in cap paturii mjlocii.
      2. Unde naiba sunt amintite contributiile in cele doua proiecte (de fapt este unul singur)????
        #showComment()
    • +11 (13 voturi)    
      SI PFA-urile care lucreaza pe bune ? (Miercuri, 7 septembrie 2016, 11:11)

      IonutSC [utilizator] i-a raspuns lui Eu sunt Ghitza

      Cu ele ce facem ?
      Le nenorocim ca altii fac evaziune ?
      Dam cu tunul in toti ?
      Mentalitatea retarda se mentine: nu sunt in stare sa identifice punctual cazurile de evaziune asa ca ii rad pe toti ! Cei care fac evaziune vor gasi mereu o metoda sa fenteze statul, afectati vor fi doar cei care isi desfasoara activitatea corect si la vedere !
        #showComment() #showComment()
    • -2 (12 voturi)    
      De acord (Miercuri, 7 septembrie 2016, 11:13)

      Pac-pac [utilizator] i-a raspuns lui Eu sunt Ghitza

      De acord pentru ca aparuse o clasa de smecheri cu PFA care erau angajati cu min. pe economie la o firma obscura (a lor) si grosul banilor si-l trageau pe PFA.
    • +17 (21 voturi)    
      PFA-urile sunt deja sugrumate. Asta ii omoara (Miercuri, 7 septembrie 2016, 11:22)

      andipetre [utilizator] i-a raspuns lui Eu sunt Ghitza

      Ghitza, draga, nu mai crede nimeni povestile astea de propaganda care spun ca PFA-urile "sifoneaza" bani!

      In Romania, PFA-ul e cea categoria mai napastuita de guvernanti, tehnocrati sau nu. Mai ales in ultimii ani. Taxe imense, reglementari instabile, neclare si contradictorii, Practic, daca vrei sa devii independent si sa lucrezi pe cont propriu, statul te loveste dur in cap cu un mecanism financiar si birocratic opresiv. PFA-ul a devenit o constructie care acum are toate dezavantajele unui angajat si toate dezavantajele unei firme si niciunul din avantaje.

      Practic, guvernul loveste in una din cele mai dinamice parti ale societtatii:oamenii independenti, curajosi, cu idei.

      Stati voi, romani, acolo jos, angajati pe salar minim, ca nu trebuie voi sa deveniti independenti si sa faceti afaceri! Cam asta e filozofia fiscala din ultimii ani.
        #showComment() #showComment()
    • +8 (10 voturi)    
      PFA-urile vor intelege cel mai bine (Miercuri, 7 septembrie 2016, 11:35)

      MarianPConstantin [utilizator] i-a raspuns lui Eu sunt Ghitza

      Cei care inteleg cel mai bine ce se intampla sunt cei cu PFA. Vor trebui sa plateasca acum 46.6% din venitul lor statului. In astfel de cazuri preturile serviciilor celor cu PFA vor creste pe masura (avocati, notari, etc) Ma intreb ce se vo intampla cu cei care au un PFA si au au si ei un venit de 2000RON pe luna. Cum se vor descurca?

      Unde dai si unde crapa...
      Bineinteles, soriceii de multinationale nu vor fi afectati deoarece sunt cei mai valorosi pentru stat. Produc putin dar constant in comparatie cu PFA-urile
        #showComment()
    • 0 (8 voturi)    
      Buna pentru cine ? (Miercuri, 7 septembrie 2016, 11:41)

      cvladici [utilizator] i-a raspuns lui Eu sunt Ghitza

      o masura buna pentru cine ?

      ESTE NORMAL sa platesti la sanatate 9% din toate veniturile ?
        #showComment()
    • +9 (9 voturi)    
      pai e vitzavercea (Miercuri, 7 septembrie 2016, 11:46)

      Mumulea [utilizator] i-a raspuns lui Eu sunt Ghitza

      Abia acum angajatul va intelege nivelul real de impozitare, iar asta poate crea disconfort major puliticienilor. Nimic surprinzator ca unii deja racnesc ca asa ceva nu se poate.
    • +3 (5 voturi)    
      da... (Miercuri, 7 septembrie 2016, 12:05)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Eu sunt Ghitza

      numai ca a sarit repede dragnea...
      nu inteleg f bine de ce ca oricum nu se schimba nimic...
      da el comenteaza numai ca sa-l dea lumea pe sticla si poate mai castiga niste voturi... ce se lupta el pentru oameni...
    • +7 (7 voturi)    
      Vor intelege cand se vor dezmetici (Miercuri, 7 septembrie 2016, 12:51)

      adro [utilizator] i-a raspuns lui Eu sunt Ghitza

      Nu e o masura pentru buzunarul angajatilor, e o masura pentru creierul lor. Stimuleaza gandirea si vigilenta, ceea ce are puternice implicatii pozitive dpdv electoral (in special pe termen mediu-lung). Aceasta masura ii ajuta pe angajati, mai muilt ca niciodata pana acum, sa vada legatura intre nivelul lor scazut de trai si politica guvernantilor.

      Desi salariatii vor primi acelasi salariu net, procentele mari ale impozitelor nu vor mai fi ascunse ci vor aparea dintr-o data la vedere, in toata splendoarea lor. Va fi o situatie greu de gestionat de catre guvernele viitoare, daca refuza sa continue politica reducerilor de taxe. Daca dupa alegeri urmeaza un guvern format din politicienii "traditionali", cu care ne-am obisnuit, atunci Ciolos tocmai le-a aruncat un cartof fierbinte. Ei vor trebui sa aleaga intre a reduce suplimentar taxele (si implicit reduceri ale bugetelor care hranesc clientelismul politic si pomenile electorale) sau a da socoteala in fata unei populatii mai avizate ca niciodata pana acum asupra realitatii fiscale in care traieste.
  • -9 (33 voturi)    
    salariatul plateste mai mult (Miercuri, 7 septembrie 2016, 10:54)

    radiola31 [utilizator]

    Sa vezi scandal acum legat de chestia asta ,a dat apa la moara PSD.
    Se mareste si brutul dar ce se va retine e ca salariatul plateste mai mult decat patronul ,o mare tampenie inainte de alegeri.
    • +4 (4 voturi)    
      gresit... (Miercuri, 7 septembrie 2016, 11:00)

      demaGOGU [utilizator] i-a raspuns lui radiola31

      ...prin fortarea brutului salariatii vor incasa la fel , adevarata tinta sunt pfa-urile care se vad cu taxele cas+cass dublate peste noapte!
    • 0 (4 voturi)    
      Ai dreptate (Miercuri, 7 septembrie 2016, 11:05)

      fdaniel [utilizator] i-a raspuns lui radiola31

      Din pacate ai dreptate :(

      E o masura exceptională dar care va fi prezentată doar ca o mărire de taxe la angajat, fără partea a doua..

      Și mi-e teamă că din cauza asta se va rata implementarea acestei măsuri care, spuneam, este foarte bună. Va deschide calea spre contribuții alternative, la alte planuri de pensii și sănătate plus că va conștientiza angajatul asupra a cât de mari sunt contribuțiile în realitate, pentru că acum nu le vede și crede că " al dracu' " patron, nu-i dă toți banii.
    • +4 (6 voturi)    
      nu e o tampenie! (Miercuri, 7 septembrie 2016, 11:07)

      moka [utilizator] i-a raspuns lui radiola31

      Acum, este o munca administrativa dubla (atat in firme cat si la ANAF) pentru o singura suma care trebuie varsata. Practic, in momentul de fata, pentru un salariu platit, trebuie sa spargi contributiile in doua si sa evidentiezi separat cat e partea angajatului si cat a firmei. Sincer, nu stiu la ce ajuta acest lucru. Cred ca in sfarsit ne indreptam spre o solutie practica care este implementata de ani buni in lumea civilizata.
    • +7 (9 voturi)    
      Citim stiri diferite? (Miercuri, 7 septembrie 2016, 11:12)

      Pac-pac [utilizator] i-a raspuns lui radiola31

      Cred ca ai citit stirea in alta parte.
      Ideea e ca se muta partea de contributii de la angajator la angajat. Adica pe fluturasul de salariu vei vedea cat ti se retine tie, si atunci poate iesi la vot cand vezi ca platesti o gramada de bani si primesti slobozi.

      Masura e foarte buna! Intreba-i pe altii mai intelepti decat tine cum sta treaba inainte sa postezi aiureli.
    • +5 (9 voturi)    
      Nu se modifica mare lucru... (Miercuri, 7 septembrie 2016, 11:14)

      ciubex [utilizator] i-a raspuns lui radiola31

      Daca citesti mai cu atentie ai sa vezi ca din punct de vedere al venitului net, cel care ramane in mana la angajat, nu se schimba mare lucru.
      Nu scade si nu creste.
      Angajatorul va cheltui cu un angajat la fel ca si pana acum, doar ca angajatul va "vedea" mai bine ce bani se duc si spre ce servicii sociale.
      Pana acum, cati angajati erau constienti ca angajatorul mai platea pentru el serviciile sociale au de sanatate?
      Este o masura prin care angajatul va deveni constient ca el plateste statului aproape 50% din cat castiga si va fi astfel consitent ca poate avea pretentii de la stat pentru banii cotizati!
    • -1 (9 voturi)    
      Da, o prostie (Miercuri, 7 septembrie 2016, 11:14)

      MasP [anonim] i-a raspuns lui radiola31

      Schimbarile sunt prea mari si oricum, e greu ca un guvern care mai are 3-4 luni sa-si asume asa ceva. Va da peste cap tot sistemul fiscal. In plus , vor taxa major PFA-urile care oricum, multe dintre ele abia supravietuiesc.
    • +1 (11 voturi)    
      Minciuna in falsh! (Miercuri, 7 septembrie 2016, 11:18)

      Spirt [utilizator] i-a raspuns lui radiola31

      In sfarsit o masura de dreapta! Felicitari CIolos! Salariatul NU PIERDE NIMIC! Angajatorul NU PIERDE NIMIC! Cei care dadeau taxe mai mici decat restul (PFA-uri, alte "portite", etc) vor plati CA RESTUL LUMII, ca ei nu sunt destepti si restul prosti!
      Salariatul nu plateste mai putin decat patronul, patronul mai are o gramada de plata pe langa astea, TVA, impozit pe profit, somaj, etc, etc, etc!
      A venit momentul trezirii din betia in care ne-au tinut kgb-istii din ultimii 27 de ani!
        #showComment()
    • +5 (7 voturi)    
      Angajatul nu plateste nimic (Miercuri, 7 septembrie 2016, 11:44)

      mircea_cjn [utilizator] i-a raspuns lui radiola31

      ...toate taxele sunt platite de angajator. Angajatul se duce acasa cu netul.

      Impartirea asta taxe angajator / taxe angajat e o smecherie ca sa nu se vada cat de mari sunt taxele pe munca. La un net de 1000 de lai, angajatorul mai plateste in plus aproape 900 de lei. Adica inca un salariu dat la stat. Si ,ca sa nu se vada usor, au facut imparteala asta angajat / angajator.
    • -1 (3 voturi)    
      plateste mai mult angajatul (Miercuri, 7 septembrie 2016, 12:16)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui radiola31

      dar nu prea te intereseaza ca angajat treaba asta. Reducand proncetul pt angajator tu primesti net mai mare. Marind procentul pt angajat vei da mai mult catre stat anuland masura precedenta, adica priminde efectiv aceeasi bani.

      Scopul cred ca e sa scuture PFAurile care fac smecherii.
      Totusi sa mai fi PFA in ziua de azi e foarte nasol. Din cauza unora care faceau porcarii au afectat tot sectorul prin introducerea de dar mai mari. Prin urmare multi care aveau inainte un PFA (si plateau cat plateau la norma de venit) acum ori l-au inchis si lucreaza la negru ori l-au inchis si nu mai presteaza activitatile respective (multi fiind deja angajati).

      Personal pe langa munca de zi cu zi aveam si un PFA pe care desfasuram activitati ocazional (cateva contracte pe an). Preferam sa platesc 16% la norma de venit (adica vore 1600 lei pe an) si sa fiu corect. De cand s-a modificat legislatia, am inchis PFAul si nu mai fac nicio activitate independenta. Rezultatul: statul nu mai incaseaza nici macar acei amarati de 1600 lei anual, eu nu mai obtin venituri suplimentare. Venituri suplimentare care se duceau in consum sau poate in ceva investitii personale sau de ce nu in dezolvoltarea unui IMM. Din punctul meu de vedere pierde toata lumea.
  • -5 (7 voturi)    
    Marire de brut (Miercuri, 7 septembrie 2016, 11:00)

    DrPepper [utilizator]

    Nimeni nu zice nimic de cei care au contract pe perioada determinata si ce se intampla cand va trebui reinnoit contractul sau la cei care schimba jobul sau sunt la prima angajare.
    Ce il retine pe angajator sa nu isi schimbe angajatii cu altii noi la care nu mai trebuie sa le mareasca brutul?

    Nu imi ziceti ca valoarea angajatului, pentru ca traim in Romania..
    Defapt aceasta lege taie cu 21% toate salariile.
    • +2 (4 voturi)    
      Relax... (Miercuri, 7 septembrie 2016, 13:16)

      adro [utilizator] i-a raspuns lui DrPepper

      Pe angajator il retine acelasi lucru care il retinea pana acum sa-si concedieze angajatii si sa angajeze unii noi cu salarii mai mici. Daca nu putea s-o faca pana acum, nu va putea sa faca nici ce spui tu.
    • +1 (1 vot)    
      defapt stai prost cu matematica (Miercuri, 7 septembrie 2016, 22:55)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui DrPepper

      si cu intelegerea multor mecanisme economice.
      Pe scurt daca maine angajatul iti taie 21% din salariu din orice motiv, mai stai acolo? Daca da, inseamna ca meriti cu 21% mai putin si stii asta, daca NU, inseamna ca angajatorul tau pierde un om valoros si il va costa mult sa gaseasca si sa pregateasca un om de valoare ta(indoielnica dupa comentariul tau)
  • -4 (6 voturi)    
    Pentru pensiile nesimtite! (Miercuri, 7 septembrie 2016, 11:00)

    Adri70 [utilizator]

    Multumiri ALDE si PSD! Majorarile sunt pentru a sustine pensiile nesimtite ale burdihailor ingrasati la popota si ale altor smecheri cu pensii speciale. Munciti, fratilor, cat mai mult, ca sa traiasca bine posesorii de certificate de revolutionar si toti ceilalti intretinuti sociali cu palate cu turnulete!
  • -1 (7 voturi)    
    Salariul net se va diminua (Miercuri, 7 septembrie 2016, 11:02)

    Yooo [utilizator]

    La un calcul simplu se va observa ca dupa aplicarea noilor procente, salariul net al angajatului se va diminua.
  • 0 (4 voturi)    
    Normal (Miercuri, 7 septembrie 2016, 11:07)

    SRA [utilizator]

    Decizia este foarte interesanta ! Angajatorii vor fi deschisi la angajarii !

    Ideea merge si in directia spre a transforma CASS in prima de asigurare de sanatate care sa fie obligatorie si sa intre in responsabilitatea personala.

    Ce spuneti dela kolhozul cu CNAS la case de asigurare multiple de sanatate ?

    Romania merge spre druul normal!
  • -3 (5 voturi)    
    Pai stai asa... (Miercuri, 7 septembrie 2016, 11:10)

    MaQ [utilizator]

    Se maresc contributiile pt angajat dar...angajatorul e obligat sa mareasca brut-ul.
    Pai asta nu inseamna ca tot angajatorul scoate mai multi bani din buzunar, asftel incat net-ul sa ramana neschimbat?
    • +1 (5 voturi)    
      Nu, pt ca scad taxele la angajator (Miercuri, 7 septembrie 2016, 13:21)

      adro [utilizator] i-a raspuns lui MaQ

      Exact cat e nevoie ca angajatorul sa ramana chiar cu un mic castig (pe seama statului, nu al angajatului).
  • +6 (8 voturi)    
    greu de realizat (Miercuri, 7 septembrie 2016, 11:11)

    ealexs [utilizator]

    Este masura care ne-ar muta din SOCIALISM in LIBERALISM.
    Salariatul ar devenii constient de cat de bine il arde statul.
    In practica nu vad cum o astfel de ordonanta de urgenta ar trece de CC avand in vedere ca afecteaza contracte de munca in derulare.
    Intr-o lume ideala angajatorul i-ar vira toti banii angajatului, iar acesta si-ar plati contributiile.
    PSD-ul va da foc la tara decat sa lase o astfel de ordonanta sa treaca.
  • 0 (2 voturi)    
    Nu cred ca a da in PFA a fost o intentie principal (Miercuri, 7 septembrie 2016, 11:17)

    SimiON1 [anonim]

    Intentia principala e aceea de a scoate niste bani siguri. Salariul se plateste lunar si deci aceste contributii vor fi virate lunar. Spre deosebire de angajati, firmele platesc trimestrial aceste contributii (s-ar putea sa ma insel) si de multe ori chiar "uita" sa plateasca cu anii (si prin firme ma refer mai mult la agentii de stat). A se vedea topul datornicilor la CASS sau CAS. Si probabil vor sa scoata chestia asta. Le dau firmelor o mica reducere dar se asigura ca au un venit regulat si platit.
  • -3 (3 voturi)    
    Realitati . (Miercuri, 7 septembrie 2016, 11:22)

    Andrei_Fieraru [utilizator]

    Smecherii de doi bani . Toate se muta de drept in curtea angajatorului pentru ca el da banii , indiferent in dreptul carei rubrici se bifeaza de finante . Aranjamentele astea vor duce la cresterea muncii la negru si la ''robotizare '' . Adica , fara salariati , cat se poate, la maxim .
    • +1 (1 vot)    
      Fieraru, n-ai inteles nimic (Miercuri, 7 septembrie 2016, 23:04)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Andrei_Fieraru

      Vorbesti ca si cum pana acum tu, ca salariat, ai facut vreun ordin de plata pentru CAS, CASS sau impozit pe profit. Sau ca si cum pana acum ti-ai fi negociat salariul brut si nu net(exceptand faptul ca lucrezi prin US)
      Hai sa-ti desenez: si pana acum angajatorul platea toate taxele si tot prin intermediul declaratiilor statul si le impartea intre diferitele conturi virtuale. Sau vrei sa imi aduc aminte cand trebuiau facute cate un ordin de plata pentru fiecare 10 lei de plata la stat(si pe vremea aia nu exista online banking)?
        #showComment()
  • +8 (10 voturi)    
    rezumat schimbari (Miercuri, 7 septembrie 2016, 11:26)

    ciubex [utilizator]

    In prezent:
    ----------------------
    CAS (pensie stat)
    Total: 26.3% astfel:
    -- 10.5% angajat
    -- 15.8% angajator
    ----------------------
    CASS (sanatate)
    Total: 10.7% astfel:
    -- 5.5% angajat
    -- 5.2% angajator
    ----------------------
    Propunere: (posibil in viitor)
    ----------------------
    CAS (pensie stat)
    - 21.7% doar angajat
    ----------------------
    CASS (sanatate)
    - 8.9% doar angajat

    Cati dintre angajati sunt constienti acum de cat se vireaza in total la stat?
    Sper ca prin schimbarea aceasta oamenii sa fie mai constienti ca statul isi trage aproape 50% din cat castiga si sa-i ceara socoteala ori de cate ori are ocazia!
  • -2 (8 voturi)    
    baaaiiii!!! (Miercuri, 7 septembrie 2016, 11:36)

    MG [utilizator]

    nu mai puneti persoanele fizice pe drumuri(!), mai ales spre institutiile statului, intr-un domeniu in care doar contabilii se descurca!
    Pentru o companie, nu este o problema sa vireze sumele exacte unde trebuie; pentru o persoana fizica insa, este o corvoada in plus inutila.
    Minte ingusta de finantisti...
    • -1 (1 vot)    
      baai (Miercuri, 7 septembrie 2016, 23:12)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui MG

      o companie e si aia cu 200 de oameni si 20 de contabili, experti contabil si eventual firme de audit si consultanti fiscali si aia cu 4-5-13 oameni care au contabilitatea externalizata. Apropo, tipul din Sibiu cu venituri de peste 35000 euro(cel din filmul cu indemnizatiile de cresterea copilului) crezi ca e contabil? sau are angajata firma responsabila?
      Ar fi interesanta o statistica cu venituri top 20% PFA-uri vs bottom 80% SRL-uri. Daca Min. Finantelor a facut-o deja poate ar trebui sa o dea publicitatii(pe surse), daca nu, ar trebui sa o faca. Ar fi distractiv!
  • -6 (8 voturi)    
    deci cresc taxele cu 15%, scad salariile cu 15% (Miercuri, 7 septembrie 2016, 11:43)

    alex4321 [utilizator]

    deci cresc taxele cu 15%, ADICĂ scad salariile cu 15%


    și pe unul mai sus îl doare grioja de PSd în loc să-l doară grija de oameni
    • -1 (1 vot)    
      cred ca pe al de sus (Miercuri, 7 septembrie 2016, 23:15)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

      il doare grija de prostia PSD-ului
      Fiindca din prostia si lacomia PSD-ului, oamenii sufera de 25 de ani in tara asta.
      PS Dac ai nelamuriri pot sa iti desenez schema cu Iliescu-Nastase-Ponta-Dragnea - cei mai cinstiti social-democrati ai natiunii
        #showComment()
  • +3 (7 voturi)    
    Un lucru bun si unul rau (Miercuri, 7 septembrie 2016, 11:51)

    Spiky [utilizator]

    Sa incepem cu cel rau: circa 56% din salariu va merge la stat (21,7%+8,9%+16%imp.venit=46%+tva din orice(20%-1/5, deci 55/5=11%), deci 56%
    Actualmente din sal.min. brut de 1250, doar 925 ajung la salariat (dar salariul brut total platit de angajator este de fapt de 1538 - deci circa 33% merge la stat din start, plus tva-ul de cca 200) deci circa 50% din salariul minim este colectat de stat. ACUM! Daca proiectul reuseste, se mai adauga inca 10%.
    Partea buna: se micsoreaza fictiunea cum ca patronul plateste la stat, nu angajatul. De fapt taxele sunt platite de patron direct statului, pentru ca angajatul sa nu realizeze cat il dijmuieste statul. Corect ar fi ca intregul salariu brut sa ii fie inmanat salariatului, impreuna cu fitzuica cu cat trebuie sa plateasca statului. Si sa plateasca el, sa simta la buzunar cum il frige statul!
    • 0 (0 voturi)    
      zici bine ce zici numai ca... (Miercuri, 7 septembrie 2016, 23:32)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Spiky

      numai ca bagand TVA-ul in calcul ai dat totul peste cap.
      Adica faptul ca am un angajat sau 10 in plus sau in minus nu imi influenteaza valoare TVA-ului de plata deci a imparti per cap angajat sau fond salarial e un non-sens.
      In concluzie taxele vor cobori nu vor creste, a exemplificat cienva mai sus.
      Cat despre parte buna -TOTAL de acord. Angajatul trebuie sa fie constient cat plateste si ce plateste (CAS, CASS, impozit profit) si statul cel atot puternic nu are decat sa il urmareasca pe iepuras daca nu isi plateste taxele.
      Apropo, stiti ca statul va dori in curand ca pe orice factura catre o persoana fizica sa fie inscris codul de identificare fiscala, adica CNP-ul, in scopul raportarii catre fisc?
        #showComment()
  • -5 (5 voturi)    
    Hehe (Miercuri, 7 septembrie 2016, 11:59)

    jeanvaljeanro [utilizator]

    Anul asta votez P$D. Pentru prima oara.
  • +2 (6 voturi)    
    Sistemul actual nu are nicio logică (Miercuri, 7 septembrie 2016, 12:02)

    hic sunt leones [utilizator]

    În primul rând, firma nu are de ce să aibă în sarcină contribuția la fondurile aferente serviciilor salariatului; acesta trebuie să plătească exclusiv din partea sa (din brut) contribuțiile la fondurile de pensii sau cel de asigurări sociale de sănătate (așa cum nici angajatul nu plătește din brutul său contribuția angajatorului la FNUASS, de exemplu).
    În al doilea rând, atât timp cât aceste contribuții înseamnă procent din veniturile persoanei care efectuează munca, era instituită o discriminare între contract de muncă (CIM) și contract de prestări servicii (PFA).
    În concluzie, persoanele angajate nu pierd nimic și totodată se elimină un privilegiu/o discriminare.
    • 0 (2 voturi)    
      Stupid (Miercuri, 7 septembrie 2016, 16:51)

      Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

      Nu e nici o discriminare cat timp tu poti sa iti dai oricand demisia si sa lucrezi ca PFA.

      Ca PFA si meseriile liberale nu beneficiaza de concediu platit si siguranta unui venit lunar, nu e "discriminare"?
        #showComment()
  • -6 (6 voturi)    
    Bravo (Miercuri, 7 septembrie 2016, 12:04)

    Mustata lui Dragnea [anonim]

    Ati reusit să vi-i puneti in cap si pe cei care mai dădeau doi bani pe voi . Plus că ati dat munitie psd-ului si latrinelor aferente .
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Joi, 8 septembrie 2016, 9:05)

      vitan.sandu [utilizator] i-a raspuns lui Mustata lui Dragnea

      In general nu comentez, dar nu ma pot abtine cand vad cum urla pro. stia din unii. Nu te-ai gandit niciodata ca latrina este in mintea si in casa ta? Altfel ai mai face cat de cat diferenta dintre postarea de dragul de a injura pe cineva si postarea unui comentariu decent si la obiect.
  • -1 (9 voturi)    
    LASA CA-I BINE (Miercuri, 7 septembrie 2016, 12:05)

    EmilNae [anonim]

    Foarte bine face guvenul.Sa ia cit mai multi bani de la salariati sa se plateasca taxe mai mari si mai multe ca asa procedeaza dreapta nu comunistii
    hihihihihi

    Hai sa vad acum tineri frumosi si destepti care sint cu dreapta ce o sa faca o sa iasa in strada? Eu cred ca nu ca este guvernul lor care uite doar la ei se gindeste.
    Si mai este ceva ce zicea hagi dar pe invers "sa ne fie rau ca sa nu ne fie bine"
    sau ce spune un mare intelept:
    "În lumea asta facem din bine rău şi din rău bine."
    PS.Contactati-l pe Soros ca sa iesiti si voi in strada ca acum chiar o sa va trebuiasca cind guvernul vostru o sa va bage mina adinc in buzunare.
    Si uite asa o sa ajunga psd SINGUR la guvernare cu ponta sau dragnea PM. Sa crape dusmanii de ciuda
    hahahahaha
  • +3 (3 voturi)    
    Dragnea (Miercuri, 7 septembrie 2016, 12:05)

    mr. no comment [utilizator]

    A zis dragnea pas, nu arata PSD cati bani plateste patronul pentru angajati, lasa ca nu e grija angajatilor, ei trebuie sa stie ca platesc putin, foarte putin, nu 45% din salariu ia statul plus inca 20% TVA la toata produsele si serviciile (cablu, curent, intretinere, internet, gunoi etc.) si doar 9% TVA la alimente si apa.
    Deci statul roman stie doar sa ia,
    cand e vb de dat, e ca mintea, se imparte la cati ajunge, la restul le dam diplome.
  • -3 (11 voturi)    
    de ce IT-istii (Miercuri, 7 septembrie 2016, 12:06)

    Toni_Romania [utilizator]

    De ce IT-istii nu platesc impozite?
    • +6 (10 voturi)    
      platesc, insa mai putin ce 16% (Miercuri, 7 septembrie 2016, 12:26)

      MarianPConstantin [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      Platesc, insa mai putin cei 16%.
      In cele din urma se va scoate si aceasta facilitate si probabil o mare parte din IT-isti vor pleca din tara iar tu ai sa fii impacat cu tine ca a murit si capra vecinului nu numai a ta.

      Peace brother!
        #showComment() #showComment()
    • +1 (1 vot)    
      IT-istii platesc impozite (Miercuri, 7 septembrie 2016, 23:40)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      Mai bine zis platesc integral acele CAS, CASS despre care e vorba in persupusa modificare si un impozit pe profit mai mic.
      Si acel impozit pe profit mai mic este ca urmare a faptului ca niste tipi destepti si-au data seama ca mai bine subventionezi prit impozite scazute IT-ul(adica tehnologia sec. 21) decat metalurgia sau constructiile de masini, exemple aleatoare- adica chestii care reprezentau varful tehnologiei in secolul 19
  • -1 (3 voturi)    
    fara sens (Miercuri, 7 septembrie 2016, 12:09)

    maxi lopez [utilizator]

    Let me guess - contributiile, desi se duc in sarcina angajatului, vor fi virate tot de catre angajator.

    Cineva ar trebui sa explice care e logica acestei masuri - pare ca e doar o crestere a taxelor pentru PFA mascata in treaba asta alambicata.

    Pe de alta parte, Romania va sta mai bine la statisticile cu salariul mediu...
  • +2 (4 voturi)    
    PFA-urile vor muri in cele din urma (Miercuri, 7 septembrie 2016, 12:23)

    MarianPConstantin [utilizator]

    Pe nimeni nu intereseaza cat ia statul exceptand cei care lucreaza pe cont propriu. Faptul ca muti niste cifre dintr-o parte in alta nu schimba nimic. Angajatii nu vor face sau scandal ca le ia statul 50% din venit. Isi vor vedea mai departe de treburile lor marunte si nesemnificative ca pana acum.
    Din tot rahatul asta PFA-urile vor iesi cel mai prost si sincer nu-i cinstiti.
    Ca angajat trebuie sa cotizezi mai mult si sa primesti mai putin net in mana deoarece ai ales SIGURANTA locului de munca. Riscul tau in comparatie cu cel al unui PFA este apropape 0. Asa ca nu-i corect sa-i bagam in aceeasi oala de impozitare pe angajati si pe PFA. Cand o persoana a ales sa fie PFA (adevarat nu mascat sub un contract de munca) a ales riscul si implicit mai multi bani. Ca angajat cu carte de munca, ai ales comoditatea si siguranta. Daca nu-ti convine sa platesti atatea taxe fa-te PFA si tu si ai sa vezi ce inseamna.

    Intr-o tara ca Romania unde venitul minim este de 200EUR sa platesti jumatate din taxe la stat este mult mutl mult prea mult
    • -3 (5 voturi)    
      Lasa ca profii (Miercuri, 7 septembrie 2016, 12:37)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui MarianPConstantin

      Lasa ca prodesorii de ex fac meditatii la greu, 60 lei/2 h, fara un ban dat ca impozit. De multe ori cu 3-4 copii odata.
        #showComment()
    • 0 (0 voturi)    
      SRL (Joi, 8 septembrie 2016, 8:50)

      toxx [utilizator] i-a raspuns lui MarianPConstantin

      de ce PFA ? SRL tati, cu facturi si platit de TVA. plus ca esti recunoscut international, mai mult si in UE, poti sa tai facturi cui vrei. Asta inseamna antreprenoriat, nu notari publici care iau 500 de lei pe o stampila. Iar baietii programatori cu venituri din strainatate pot oricand sa-si faca firma in US cu 800$ si sa plateasca impozitele acolo. Sau vor fi nevoiti sa isi faca upgrade la un IMM cu mai multi coderi, cu facturi contracte si tot tacamul. Cati isi fac PFA din aia care lucreaza pe freelancer ?
  • -1 (1 vot)    
    Nu este acelasi lucru (Miercuri, 7 septembrie 2016, 19:37)

    romaninenorocoti [utilizator]

    Daca se aplica si la srl uri obligativitatea maririi salariilor brute,cele 6 dari ale angajatorului vor creste si ele.Credeti ca exista oameni sanatosi la cap care sa se ocupe de finantele acestei tari FARA sa mareaca lunar taxele si impozitele?
  • 0 (0 voturi)    
    ! (Joi, 8 septembrie 2016, 7:00)

    chiuaua [utilizator]

    Impozitul pe salariu se aplica la brut, corect ?
    Daca va trebui marit salariul brut - pentru ca salariatul sa primeasca aceeasi bani in mana ca si inainte de aceasta schema - atunci angajatorul va plati mai mult impozit pe salariu.
    Asta inseamna ca iar s-au majorat impozitele ,gresesc undeva ?
  • 0 (0 voturi)    
    e ok (Joi, 8 septembrie 2016, 8:45)

    toxx [utilizator]

    sa imi dea firma 7867 brut cat am acum si platesc eu darile la stat...
  • 0 (0 voturi)    
    Hei rup (Joi, 8 septembrie 2016, 10:08)

    ioni69 [utilizator]

    De ce suntem noi mereu cu hei rup? Unde in lume s-au vazut sa se dubleze brusc taxe? Pai orice partid ar face asta ar fi terminat. Si atunci, poate ca sunt toti de acord si ii pun pe tehnocrati, si apoi vor zice " asta este mostenirea"!
    Angajatul ar trebui sa-si plateasca toate taxele legate de sanatate si pensie, dar atunci sa aiba si libertatea unde isi plaseaza banii.
    Mai ramane cum faci aceasta schimbare? Nu asa brusc ci pas cu pas, pe o perioada de 2-3 ani si crescand colectarea in acealsi timp. Asa sa trecem procente dintr-o parte in alte oricine poate face, si un elev de liceu. Maiestria si priceperea unui profesionist sta in modul de abordare a schimbarii.
  • 0 (0 voturi)    
    DACA si DACA (Joi, 8 septembrie 2016, 11:11)

    jidanul [utilizator]

    Daca cresc salarile brute, la angajati, cu cat cresc impozitele si salariul net ramane neschimbat atunci, sa zicem ca e ok. Dar, ma gandesc cata lipsa de inventivitate si inovativitate dau dovada acesti asa zisi tehnocrati, care de fapt sunt niste tehnoratati. Daca ar fi cu adevarat niste specialisti si profesionisti, atunci ar fi trebuit sa gandeasca introducerea venitului minim neimpozabil, sa zicem de 100 de euro, echivalent cu 450 de lei net neimpozabil. Adica, un venit pe care fiecare roman il primeste de cand se naste si pana la sfarsitul vietii, indiferent daca este angajat / salariat sau nu. . Acest venit minim neimpozabil tine loc de alocatie pentru copii, de pensie sociala, de venit de ajutor social, de pensie minima de boala si de orice venit sau ajutor social. Dar, cand ai niste ministri ca Pruna cu creierul cat samburul de la pruna pentru care drepturile omulu sunt "un lux", Dragu de"2 lei" si secretari de stat off-shore-ist nu poti sa ai pretentii la inteligenta, profesinalism, patriotism si nationalism constructiv.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri