Problemele cu platile online ale ING s-au reluat luni dimineata. Reprezentantii bancii spun ca acum totul e ok

de DP     HotNews.ro
Luni, 12 septembrie 2016, 11:57 Economie | Finanţe & Bănci

Clientii cu conturi la ING au avut o surpriza neplacuta sambata dupa-aiaza
Foto: Hotnews
​In cursul diminetii de luni clientii ING care au incercat sa faca plati online au avut parte de aceeasi surpriza neplacuta cu care se intalnisera sambata: servere nefunctionale. "Au fost cateva momente in care, probabil ca din cauza aglomerarii clientilor, serverul a picat. Serviciul ING Home’Bank este din nou functional in varianta desktop. Dupa unele mici probleme pe care le-am identificat si rezolvat rapid, acum totul e functional si la capacitate maxima. Puteti folosi fara griji serviciul nostru de internet banking", au spus oficialii bancii.

Amintim ca in cea mai mare parte a zilei de sambata, reteaua bancii nu a putut fi efectuata nicio operatiune de plata atat in online, cat si la comercianti sau prin bancomatele bancii.

Oamenii care se aflau la cumparaturi in Carrefour sau in alte magazine care utilizau POS-uri ale bancii olandeze au lasat marfurile printre rafturi, neputandu-le plati. Altii au sunat dupa rude sau prieteni care sa le imprumute cu bani cash sau au fost nevoiti sa ramana in restaurantele in care consumasera pana la remedierea defectiunii ca sa poata sa isi achite nota de plata.

"Sambata, 10 septembrie, in timpul unui test planificat in centrul nostru de date pentru sistemul de stingere a incendiilor, procedura de eliberare a gazului Inergen a afectat in mod sever si neasteptat mai multe servere si sistemul de stocare a datelor. Primele probleme au inceput sa apara dupa ora 13:00. Au fost afectate toate serviciile conectate sistemului de stocare a datelor, respectiv tranzactii cu cardul, operatiuni la bancomat, serviciul de internet banking, sistemele de comunicare si website-ul www.ing.ro. In consecinta, o mare parte din tranzactii nu au putut fi procesate si comunicarea cu clientii a fost intarziata (...) Ne cerem scuze, inca o data, pentru situatiile neplacute pe care le-au intampinat clientii nostri si ne asumam responsabilitatea pentru problemele cauzate. Astfel, vom returna clientilor comisioanele aferente retragerilor de numerar de la bancomatele altor banci efectuate ieri. Avem, de asemenea, in vedere acoperirea costurilor aditionale generate clientilor afectati de indisponibilitatea platilor cu cardul. In ciuda acestui incident exceptional si fara precedent in istoria ING Romania, prioritatea noastra ramane asigurarea de servicii financiare la nivelul inalt de asteptari cu care ne-am obisnuit clientii de-a lungul anilor", se arata in comunicarea bancii.

Potrivit sursei, in consecinta, la momentul aparitiei incidentului, au fost activate de urgenta procedurile si planurile de recuperare prevazute pentru astfel de situatii.

"Toate echipele relevante din IT, suport pentru clienti, management al produselor, comunicare si conducerea bancii au fost mobilizate pentru rezolvarea cat mai rapida a situatiei. De asemenea, furnizorul extern al sistemului afectat a tratat cu prioritate zero restaurarea serviciului. Din cauza magnitudinii si complexitatii defectiunilor, din pacate timpul necesar pentru restaurarea activitatii prin sistemul de back-up a fost mai lung decat in cadrul testelor pe care le efectuam regulat. Mai mult decat atat, pentru a asigura deplina integritate a datelor, am efectuat o copie aditionala a bazei de date inainte de a incepe restaurarea sistemului, ceea ce a prelungit perioada de indisponibilitate a serviciilor"', precizeaza ING Bank Romania.

Reprezentantii bancii mentioneaza ca "la ora 21:15 am restaurat serviciul de online banking ING Home'Bank, iar tranzactiile cu cardul la comercianti si la bancomate au redevenit functionale incepand cu ora 23:00', iar 'in prezent, finalizam analiza diagnostic a acestui eveniment exceptional, monitorizam indeaproape evolutia situatiei impreuna cu furnizorii si luam masuri aditionale pentru a asigura derularea normala a operatiunilor".

De asemenea, ING Romania noteaza ca lipsa de comunicare catre clienti, in primele momente de la aparitia problemei, a fost cauzata tot de incidentul respectiv.

"Ne pare rau ca am dezamagit, pentru ca nu am comunicat proactiv in primele ore. Defectiunea sistemelor de comunicare (website, sms,mail-uri) a afectat transmiterea mesajelor catre clienti", mentioneaza sursa citata.

ATM-urile, sistemele de acceptare a cardurilor ING, cat si serviciul Home'Bank, au fost indisponibile sambata, timp de mai multe ore, pentru clientii bancii, din cauza unor erori in sistemul de stocare a datelor. Reprezentantii bancii au precizat ca problema tehnica nu a pus niciun moment in pericol datele si disponibilitatile banesti ale clientilor ING.


Citeste mai multe despre   









8280 vizualizari
  • -2 (14 voturi)    
    super stire (Luni, 12 septembrie 2016, 12:15)

    codinm [utilizator]

    in curand o sa scrieti o stire cum ca s-a blocat un calculator la gara din chitila si nu se mai pot cumpara bilete :)
    • -1 (7 voturi)    
      calculatorul "aiengi" e similar ! (Luni, 12 septembrie 2016, 13:17)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui codinm

      cel putin asta e realitatea !
    • -1 (3 voturi)    
      mai e si stire falsa (Luni, 12 septembrie 2016, 13:22)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui codinm

      Inca mai au probleme, inclusiv pe homebank
      • +3 (5 voturi)    
        NU ESTE FALSA! (Luni, 12 septembrie 2016, 14:24)

        Crioan [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        Stirea spune, tocmai, ca s-au reluat PROBLEMELE!

        Ceea ce este adevarat ...
        • +1 (1 vot)    
          citim si noi tot? (Luni, 12 septembrie 2016, 17:27)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Crioan

          "Reprezentantii bancii spun ca acum totul e ok " = Bullshit

          Articolul este la 12 si eu am verificat/comentat la 2 jumate.
  • +2 (8 voturi)    
    ING amatorism si ingamfare (Luni, 12 septembrie 2016, 13:20)

    levierul [utilizator]

    Dupa ce ati facut prapad in weekend, acum continuati pe linia indiferentei fata de clienti.
    Poate ar trebui sa fiti contolati de catre BNR in ceea ce priveste securitatea sistemelor IT bancare pe care le aveti, si sa mai concediati incompetenti
    • +11 (11 voturi)    
      pai sunt foarte sigure (Luni, 12 septembrie 2016, 13:32)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui levierul

      datele nu pot fi accesate de nimeni :D
    • +3 (5 voturi)    
      Nu pot fi controlati de BNR (Luni, 12 septembrie 2016, 14:25)

      Crioan [utilizator] i-a raspuns lui levierul

      Ei sunt doar o FILIALA a unei banci straine, asa ca nu se afla sub autoritatea Bancii Nationale!
  • +4 (6 voturi)    
    Eu nu inteleg rostul (Luni, 12 septembrie 2016, 13:47)

    AdiSto [utilizator]

    folosirii Inergen pentru salvarea de la incendiu a serverelor, daca chiar gazul distruge serverele. Adica din lac in put.
    In alta ordine de idei, de remarcat cat de mult suntem dependenti se sistemele informatice. Ca stai la restaurant pana faci rost de bani e una, dar ia sa fi vrut sa-ti cumperi bilet de avion pentru o operatie urgenta in strainatate. Si cand au revenit, sa nu mai fie locuri la nici un avion, ca altii nu folosesc Inergen.
    • 0 (0 voturi)    
      asa este (Luni, 12 septembrie 2016, 14:27)

      Crioan [utilizator] i-a raspuns lui AdiSto

      dependenta este totala

      iar cu restaurantul, dac astii de rpobelma, nu te mai duci, sau iti iei numerar.
      Alimteri, daca vrei sa te scoli de la masa, dar cardul nu merge, ai avea de astepta cam MULT - trei zile! - sa se remedieze problema ... or fi osapatrii asa intelegatori?
    • +2 (2 voturi)    
      Nu e gazul cel care distruge ci zgomotul (Luni, 12 septembrie 2016, 15:21)

      trotuar [utilizator] i-a raspuns lui AdiSto

      Deși destul de rar s-a mai întâmplat. Din cauza zgomotului puternic hardisk-urile încep să meargă mai greu (dau erori), se opresc sau chiar pot fi afectate fizic.
      Nu se întâmplă mereu, depinde de tipul de de amplasarea serverelor, carcase etc.

      O explicație mai pe larg aici:
      http://www.bbc.com/news/technology-37337868
  • -4 (8 voturi)    
    ING - ce comunicat de kko ... (Luni, 12 septembrie 2016, 13:48)

    MisuG [utilizator]

    ING - ce comunicat de kko ... il puteti vedea aici
    https://www.ing.ro/ingb/lp/informare
    Fraza de la final mi-a starnit rasul, ar putea totusi sa-l angajeze pe unul care stie sa scrie ....
    "In final, doresc sa va asigur ca acest incident exceptional (si fara precedent in istoria ING Romania) ne va ambitiona extraordinar de mult sa va demonstram in viitor ca nu v-ati inselat deloc alegandu-ne pe noi."
    Extraordinar - era suficient
    Alegandu-ne pe noi - cred ca ati vrut sa scrieti "alegandu-ne pe voi sau alegandu-ne pe ei sau alegandu-ne pe ele.... :) :) :)
    Daniel Llano - de unde esti tata?
    • 0 (4 voturi)    
      aceeasi intrebare (Luni, 12 septembrie 2016, 14:13)

      Mumulea [utilizator] i-a raspuns lui MisuG

      si pentru dvs.
      Limba romana are multe inconsistente si fracturi dpdv al unui logician, poate datorita imprumuturilor din toate zarile, dar criticile dvs. nu au obiect.
  • +3 (3 voturi)    
    luni 12 sept.ora 10 (Luni, 12 septembrie 2016, 14:13)

    nedumeritul [utilizator]

    homebank inca nu functioneaza luni 12 sept ora 10

    luni ora 14 : acum functioneaza.
  • +2 (2 voturi)    
    ... (Luni, 12 septembrie 2016, 15:34)

    cartograful [utilizator]

    nu stiu daca importante sunt explicatiile tehnice ci invatamintele. Iar invatamintele sunt ca intotdeauna trebuie sa avem si o suma confortabila de cash. Imi aduc si acum aminte articolele comandate cu Suedia care vezi Doamne ce avansata e ca va renunta complet la cash, samd.
    A avea bani cash (pesin, gheata, numerar, samd) ofera o mica idependenta financiara dar care in anumite situatii poate face diferenta (a nu te simti penibil la restaurant sau a nu avea cu ce sa cumperi un medicament de urgenta de la o farmacie de garda).
    Nu mai spun ca pt. cei care au posibilitatea asta nici o anumita suma in alte valori nu e de neglijat (cea mai comuna fiind aurul in bijuterii). In situatii de restriste banii de pe card se pot evapora sau deveni inaccesibili mai repede decat ai spune "card". Banii cash vor functiona in orice situatie pe tot teritoriul tarii. Euro sau dolarii in mai multe tari. Aurul va functiona pe orice meridian. Daca ramai fara bani atunci cand ai nevoie de ei putin ma intereseaza daca halometanul a intoxicat serverele sau daca Dorel cu cravata a apasat butonul gresit.
  • +1 (1 vot)    
    ... (Luni, 12 septembrie 2016, 15:37)

    cartograful [utilizator]

    aaa..btw...tot sambata am avut experiente asemanatoare la o alta banca (din trei litere) primul bancomat tinea cardurile "prizoniere" cate un minut (pana se panica omul bine) dupa care ii dadea drumul afisand ca are nevoie de asistenta iar al doilea card avea activata alarma antifurt. Al treilea era la aproape 1km distanta. A trebuit sa scot de la o banca concurenta al carei ATM functiona. Platind comisionul de rigoare.
  • +1 (1 vot)    
    Nu mai mancati fasole !!! (Luni, 12 septembrie 2016, 17:57)

    Carcalete [utilizator]

    Nu inergenul a fost problema, ci sunetul produs de evacuarea lui in incaperea datacenter-ului.
    Similar cu eterna problema a romanilor cand mananca fasole ...


    http://motherboard.vice.com/read/a-loud-sound-just-shut-down-a-banks-data-center-for-10-hours


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică