VIDEO ​Isarescu, BNR: Ne-am grabit sa stimulam consumul si mai degraba am creat locuri de munca in alte tari/ Somajul nu se suprapune geografic cu ce vrea piata

de Dan Popa     HotNews.ro
Joi, 10 noiembrie 2016, 12:06 Economie | Finanţe & Bănci

Mugur Isarescu
Foto: Stirile ProTV
Nu prea mai exista forta de munca si lucrul acesta il observam si din discutiile cu antreprenorii romani. Cererea de forta de munca devine o problema, iar oferta este in alte domenii decat cele in care e nevoie in economie, a spus joi guvernatorul Bancii Centrale, Mugur Isarescu, cu ocazia prezentarii Raportului privind inflatia. "Ne-am grabit sa stimulam consumul si mai degraba am creat locuri de munca in alte tari. Importurile cresc mult mai rapid decat exporturile, iar cererea aceasta de se duce in importuri desi ar fi fost mai bine daca era stimulata prin cresterea productiei interne. Si stimularea asta nu se face doar prin vorbe, a mai spus Isarescu.





Gradul de tensionare a pietei muncii e orientat in sus, pentru ca somajul nu se suprapune grografic si structural cu ce vor antreprenorii si piata.

Potrivit BNR, proiectia de inflatie a fost estimata la la -0,4% pentru finalul anului 2016 si este revizuita in sus, la 1%, pentru finalul anului 2017. "Daca nu s-ar fi resimtit impactul scaderii TVA, inflatia la finalul anului 2016 ar fi fost de 1%", a spus Isarescu.

Ca presiuni inflationiste, seful BNR a indicat factorii externi, cu o incertitudine pe pietele financiare determinata si de rezultatele alegerilor din SUA, dar si de deciziile la nivelul tarilor exportatoare de petrol, si factorii interni, cel mai important fiind cresterea consumului.

Vezi mai jos conferinta de presa de joi a Guvernatorului BNR:



Citeste mai multe despre   









8693 vizualizari
  • -10 (48 voturi)    
    da pe tine nu te mai remaniaza (Joi, 10 noiembrie 2016, 12:15)

    mmmircea [utilizator]

    chiar nimeni. Ai devenit mai odios ca iliescu, tu si vacaroiu sunteti ultimele stafi comuniste care ne mai bantuiti: dacia felix, albina, banca agricola, banca religiilor, turco-romana, bid-ul si scontul lui vantu, bancorexul si toate jafurile si specula pe care le-ati pastorit.
    • -8 (38 voturi)    
      a aparut si el acum (Joi, 10 noiembrie 2016, 12:39)

      rochiri [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      ...crede ca a uitat lumea cum sarea repede....nu va atingeti de banci..nu va atingeti de banci....
      • +3 (11 voturi)    
        este un mugurel (Joi, 10 noiembrie 2016, 14:16)

        korkodell [utilizator] i-a raspuns lui rochiri

        mai tomantic. cred ca e chiar trecut bine.
    • -13 (39 voturi)    
      Care comunista? (Joi, 10 noiembrie 2016, 12:41)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      E o stafie care din ian 1990 e pe statele de plata ale Elitei Financiare Vest, si ale unor organizatii oculte din vest. Ca mai are in noptiera carnetul Pcr, e partea a 2-a.
    • +21 (43 voturi)    
      ai perfecta dreptate (Joi, 10 noiembrie 2016, 12:42)

      GIGI_CIOCAN [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      n-ai vrea tu sa-i iei locul ? sau poate ai in minte vreun PSD-ist priceput care sa aiba grija si de BRN ca de restu au avut grija.
    • +16 (36 voturi)    
      nu bre postacila (Joi, 10 noiembrie 2016, 13:08)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      Si stii de ce nu-l remaniaza? Ca sa mori tu de ciuda, de aia!

      P.S. In loc sa mori de grija lui Isarescu n-ar fi rau sa pui mina pe o carte de gramatica... "ultimele stafi comuniste" , "toate jafurile si specula pe care le-ati pastorit"... vorbesc ambele despre nivelul tau de educatie.
      • -5 (19 voturi)    
        hai ca te-ai dat de gol (Joi, 10 noiembrie 2016, 14:07)

        mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        singur. Nu mai e nevoie sa te desconspire nimeni. Sper macar ca te platesc decent per post.
        • 0 (6 voturi)    
          vezi ca se poate? (Joi, 10 noiembrie 2016, 17:31)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

          Tura asta ai reusit sa nu faci aproape nici o greseala gramaticala. per ala e nitel pretentios folosit, dar probabil ai vrut sa arati ca stii multe cuvinte. Faci progrese.
    • +7 (15 voturi)    
      mmmmircea, (Joi, 10 noiembrie 2016, 14:07)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      mandatul guvernatorului BNR se termina in 2019. Pana atunci ai tot timpul sa iti termini facultatea (particulara) si sa vii cu un proiect concret de imbunatatire a activitatii BNR, cu care sa candidezi la postul de guvernator BNR. Daca convingi comisia finante banci din Parlament, te-ai scos: vei fi noul guvernator BNR. (nu uita ca guvernatoru BNR este audiat in comisia finante-banci, prezinta dosarul cu proiectul, apoi votat in Parlament si investit in functie de presedintele Romaniei).
      • 0 (12 voturi)    
        daca fac o facultate, fie ea si particulara (Joi, 10 noiembrie 2016, 14:50)

        mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        s-ar putea sa ma mai trezesc sa nu mai pun botul la afirmatii de genul "pariati pe leu". Daca adaugi un trendline de cand s-a lansat "leul greu" pana azi vezi cat s-a depreciat si cat ai avut de pierdut daca te-ai luat dupa mugurel. Da tu poti sta linistit, el vegheaza, iar leul sta tolanit, nu-i asa. Ca mugurel e un slujitor de inalt rang al sistemului, e de notorietate. Ca sta in patru labute si la diverse organizatii internationale mai mult sau mai putin oculte pentru un plus de legitimitate, e din nou ceva arhicunoscut. Partea cu audierea in comisia din parlament ma auza cel mai tare. Vezi ca e cu dus si intors, daca cade in dizgratie, s-ar putea sa pateasca ce pateste acum un alt securist notoriu - misu de asf, si el investit cu aplauze si-acum.... cum era vorba aia, sistemul te ridica, sistemul te coboara. Hai ca am priceput si noi astia fara studii doctorale cum sta treaba.
        • 0 (0 voturi)    
          ba te scapa si in beci (Joi, 10 noiembrie 2016, 18:07)

          korkodell [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

          vezi cazul varanului...
  • +4 (10 voturi)    
    v-ati trezit ? (Joi, 10 noiembrie 2016, 12:29)

    cladob [utilizator]

    sunt de 16 ani plecat, de la un salariu de mizerie si tot timpul cu frica ca nu mai sunt bani in firma, conducere defectuosa, fara viziune
    • +2 (4 voturi)    
      plecat de unde? (Joi, 10 noiembrie 2016, 14:08)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui cladob

      Din tara? din sistemul bancar?
      • 0 (0 voturi)    
        din tara :) (Joi, 10 noiembrie 2016, 16:40)

        cladob [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        100 dolari pe luna in 2000
        • 0 (0 voturi)    
          Io aveam sub 130 de marci pe luna in 1996 ... (Vineri, 11 noiembrie 2016, 8:18)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui cladob

          ... da' n-am emigrat, nu lucrez la stat, si acu' trec binisor de 2000 de EUR pe luna net. Ceea ce daca stai sa socotesti, la paritatea de cumparare si luand in considerare costul vietii, e mai mult decat dac-as avea la vreo patru-cinci mii de EUR net in Muenchen - ceea ce in Muenchen ar fi o leafa bunicica. De SUA sau Canada nu-mi pun problema, am fost de vreo cateva ori peste ocean si nu cred ca mi-ar place sa traiesc acolo. (Plus c-am lucrat si pentru firme americane, si mi se pare foarte greu suportabil stilul lor de lucru.)

          Se poate trai bine si-n Romania, si fara sa faci porcarii. Doar ca tre' sa fii capabil sa faci ceva util. Ca esti constructor sau inginer nu conteaza, cata vreme iti faci bine treaba.

          Din articol reiese ca resursele de forta de munca calificate din Romania sunt cam epuizate, si ca angajatorii nu prea mai au de unde angaja oameni noi. Ceea ce, strict dintr-un punct de vedere egoist si miop, e de natura sa ma avantajeze - intr-o asemenea piata a muncii, in care cererea e mai mare decat oferta, valoarea mea pe piata muncii creste fara sa depun eu vreun efort.

          Dintr-un punct de vedere mai putin miop, pe termen lung gatuireaq pietei muncii ma va dezavantaja si pe mine, ca pe toti ceilalti oameni din tara asta. Firmele vor migra spre piete cu forta de munca mai multa si mai calificata, economia va avea de suferit si pe ansamblu oportunitatile profesionale vor deveni mai reduse.
  • +13 (27 voturi)    
    Hahaha (Joi, 10 noiembrie 2016, 12:31)

    banel [utilizator]

    I-a luat cam mult sa se prinda ca noi consumam preponderent produse de import, adica ii ingrasam pe altii.
    Dar cand da bine in statistici, ce mai conteaza acest amanunt...doar suntem tara cu cea mai mare crestere economica din Europa.
    • +18 (34 voturi)    
      lui? (Joi, 10 noiembrie 2016, 13:11)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui banel

      Acu tot Isarescu e de vina si pentru stimularea iresponsabila a consumului?!? Vinovatii se afla in parlament si voteaza si acu cite o crestere de salarii sau pensii pe saptamina...
    • +10 (14 voturi)    
      Gresit (Joi, 10 noiembrie 2016, 13:29)

      Pac-pac [utilizator] i-a raspuns lui banel

      Lui nu i-a luat, el repeta asta de multa vreme. Dar asa e romanul, cand ii dar 100 lei la salariu, se duce sa-si faca rata la banca pt un iphone.
      • +3 (3 voturi)    
        sa stii ca ai dreptate (Joi, 10 noiembrie 2016, 15:19)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Pac-pac

        s-a facut un studiu privind comportamentul financiar al cetatenilor diferitelor tari in UE si rezultatele au fost cel putin interesante ( BCE a comandat studiul, daca nu ma insela memoria).
        Nemtii, ungurii, olandezii sunt inclinati spre economisire, si, daca au un ban il pun deoparte sau il investesc.
        Romanii sunt in capul listei privind cheltuielile cu distractia: daca au un ban, imdediat il dau pe consum (in general pe distractie, centru vechi, alcool, tigari) sau pe consum de bunuri personale. Asa ca ai zis bine ca, daca ii dai 100 ron la salariu, el sare sa isi ia Iphone.
  • +8 (18 voturi)    
    Nimic nou sub soare (Joi, 10 noiembrie 2016, 12:41)

    MarianPConstantin [utilizator]

    Stiam asta de mult domnule ca sistemul de invatamant este la pamant si ca pregatesc tineri in domenii care nu se mai gasesc pe piata din Romania.
    Stiam acest lucru de ani buni.
    Sincer sa-ti spun Romania este cautata de investitori pt mana de lucru ieftina (nu conteaza sectorul de activitate) si nu pt calitatea muncitorilor. Cei care invata si sunt cu adevarat buni si vor sa faca lucruri cu adevarat interesante pe salarii decente aleg sa plece din tara.

    Vorba lui mmmircea pe tine nu te mai da afara nimeni? Vad ca la dat din gura esti bun insa la a face ceva concret pentru economia tarii esti parf si pulbere.
    • +3 (15 voturi)    
      romania e cautata pentru ce ofera. (Joi, 10 noiembrie 2016, 13:15)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui MarianPConstantin

      In IT, de exemplu, nu se mai cauta de mult mina de lucru ieftina, in conditiile in care salariile ajung la 2-3-4.000 de euro pentru seniori... Daca am oferi personal calificat mai mult, s-ar gasi de munca si pentru el....
      Un lucru nu pricep: ce te astepti tu sa faca guvernatorul BNR pentru economia tarii? Inflatia e negativa, datorita mult-iubitului parlament, dobanzile sunt aproape zero, adica bani sunt in piata la greu. ce ar trbeui sa mai faca BNR pentru economie?
      • +2 (14 voturi)    
        ce ma astept de la guvernator? (Joi, 10 noiembrie 2016, 14:11)

        MConstantin [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        sa isi asume raspunderea pentru falimentul multor banci si sa se denunte la Diicot. El trebuia sa le verifice calitatea activelor, solvabilitatea, lichiditatea, bonitatea, etc.
        E complice dl. Guvernator la tepele luate de romani de 26 de ani.

        Apoi faptul ca tine partea bancilor desi e platit de romani si in slujba lor. Sau poate e platit mai bine de bancari si in slujba bancarilor.
        Desi intelegem ca de aceea s-a inventat "independenta BNR", adica sa fie independenta de vointa romanilor, necontrolabil de Demos.
        • +1 (5 voturi)    
          hehehe (Joi, 10 noiembrie 2016, 17:39)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui MConstantin

          Deci tu vrei ca Isarescu sa se duca la DIICOT?!?!?!?. "DIICOT este unica structură din cadrul Ministerului Public, specializată în combaterea şi investigarea infracţiunilor de criminalitate organizată şi terorism." Deci, aia se ocupa de droguri, prostitutie, trafic de arme si carne vie, terorism. Daca se duce la diicot sa se autodenunteca a falimentat bancorex acxu 15 ani, il insfaca aia si-l predau la sectia de boli mintale.

          Acu lasand la o parte diicot-ul, pe vremea cind bancile dadeau faliment una dupa alta, puterea de control a BNR era minima. Abia din 2000, cind s-au stabilit reguli clare de functionare a sistemului bancar, BNR a avut un rol activ in controlul bancilor. Si de atunci nu stiu sa mai fi fost vrun faliment bancar.

          Cit despre rolul BNR, ala nu e de a tine partea romanului care s-a imbulzit ca oile la luat credite in orice conditii, ci de a se asigura ca bancile au de unde da inapoi banii deponentilor. Nu e treba BNR sa-ti citeasca tie contractul de credit, e treaba ta. BNR doar tre sa se asigure ca banca nu aduna depozite de la populatie/firme, dupa care face banii pierduti si da faliment.

          Da' asha e romanul, barbat adevarat. Semneaza ca oaia, dupa care da vina pe altul.
      • +4 (8 voturi)    
        Isarescu (Joi, 10 noiembrie 2016, 14:36)

        Radu1965 [anonim] i-a raspuns lui bogdan1477

        Sa ia atitudine, sa dea de pamant cu penalii din Parlament de fiecare data cand voteaza aberatiile de pomeni electorale, nu numai sa constate. Asta ar trebui sa faca d. guvernator, daca tot il doare de economia tarii sau ii este frica sa nu-si piarda postul.
        • +2 (4 voturi)    
          pai nu e treaba lui... (Joi, 10 noiembrie 2016, 17:41)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Radu1965

          S-a bagat prin 2010 sa sustina masurile de austeritate ale lui Basescu, fara de care intram imediat in faliment. In rest, mai zice cite ceva pe ici pe colo despre sustenabilitate, deficit, etc. Da' fiind insittutie independenta nu are dretul sa se bage in lupta politica. Unde ai mai auzit tu sef de banca nationala sa se ia la hartza cu politicienii ca de ce promit cai verzi pe pereti in campanie?!?
    • +5 (7 voturi)    
      gresit (Joi, 10 noiembrie 2016, 14:13)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui MarianPConstantin

      muncitorii romani sunt (inca) printre cei mai calficati din UE. Mercedes a cumparat fabrica de la Cugir exact pentru acest lucru: romanii fac discuri de ambreiaj si subansambluri auto mai calitative decat cele facute la fabrica Mercedes din Anglia. Motoarele tCE ale lui Renault se fac la Mioveni si ecoboostul Ford se face la Craiova.
      In italia muncitorii romani din constructii (zidari, faiantisti, instalatori) sunt printre cei mai cautati pentru ca fac treaba foarte buna la preturi mici.
      Nu mai vorbesc de IT-isti si de medici....foarte cautati in vest.
      la fel si santierul naval de la Constanta, face nave f bune.
      Terminati cu ineptiile ca in Romania nu se face calitate...asta arata din partea voastra frustrare, ura si ignoranta.
      • +7 (7 voturi)    
        Nu stiu cat cunosti tu dar... (Joi, 10 noiembrie 2016, 15:51)

        MarianPConstantin [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Hai sa-ti explic eu cam cum sta treaba cu romanii cautati in afara.

        Italia: mesterii romani care lucreaza in Italia au invatat meserie mai intai de la italieni da? Deci nu te gandi ca italienii cautau romani pt ca sunt buni mesteri. Intreaba si tu mesteri care lucreaza acolo cat au avut de invatat in materie de constructii si amenajari interioare de la italieni.

        IT: este adevarat ca IT-istii romani sunt cautati si apreciati in vest insa ca sa stii si tu, simplu fapt ca vii din estul Europei vor determina firmele sa-ti dea mai putini bani invocand faptul ca nu cunosti limba locala, etc etc. Nu te gandi ca tari precum Germania , Danemarca, Elvetia :)) Anglia sau Olanda nu au IT-isti buni. Au destui si care stiu si limba locala insa sunt scumpi. Tariful lor incepe de pe la 80-85EUR pe ora (ma refer la cei care lucreaza in regim de freelance)

        Doctori: mare parte (nu toti) din personalul nostru de medici care au plecat in vest lucreaza in orasele mici unde localnicii nu se ingarmadesc. Doctorii din tarile din vest ocupa locurile din spitalele din capitala si din orasele mari. (cauta despre doctorii plecati in Franta, Germnia sau Anglia)

        Toate aceste lucruri ti le spun din properie experienta. Lucrez in vest de destui ani incat sa-mi fac o parere despre cat de "incompetenti" sunt vesticii si cat de "competenti" sunt esticii. Asa ca hai sa nu ne mai credem cei mai grozavi si sa vedem realitatea asa cum este ea. Nu spun ca nu suntem si noi buni insa de multe ori nu la fel precum credem
  • +6 (14 voturi)    
    De data asta are dreptate (Joi, 10 noiembrie 2016, 12:44)

    ilex2013 [utilizator]

    cresterea salariilor care duce la cresterea consumului la noi nu se regaseste in cresterea economica pentru ca ceea ce cumparam este intr-o mare proportie importat deci de fapt marim profitul comerciantilor atat- e adevarat ca daca au profit mai mare platesc taxe mai mari dar nu sunt suficiente ca sa acopere deficitul bugetar creat de marirea salariilor unei armate de bugetari incompetenta si inutila in cele mai multe cazuri (nu ma refer la educatie si medicina )
    • -1 (7 voturi)    
      O fi avand dreptate (Joi, 10 noiembrie 2016, 14:06)

      serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui ilex2013

      Dar tot ce-am retinut din titlu este ca pregateste terenul ptr niste cresteri de impozit pe salariu in privat necesare sa acopere deficitul rezultat din cresterile de salariu promise acum in alegeri de PSD.
      • -2 (6 voturi)    
        ai inteles bine! (Joi, 10 noiembrie 2016, 14:43)

        ilex2013 [utilizator] i-a raspuns lui serbanTeodor

        ..
      • +4 (4 voturi)    
        pai ce treaba are BNR cu impozitele pe salarii? (Joi, 10 noiembrie 2016, 15:22)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui serbanTeodor

        BNR se ocupa cu politica monetara, valutara si de credit, cu supravegjherea bancilor si, mai ales, cu stabilitatea monedei nationale (leul).
        BNR nu are treaba cu impozitele, dupa cum nu a avut nici cu taierile salariale din 2010 (asa cum insinueaza cei de la haznaua 3 in ultimele luni).
        Impozitele se stabilesc la Min Finante, si, marimea lor va depinde de cine va castiga alegerile in decembrie.
        • -1 (3 voturi)    
          E chiar asa de greu de facut legatura? (Joi, 10 noiembrie 2016, 17:39)

          serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Stabilitatea monedei nationale depinde gradul de incredere si de indatorare al tarii.
          Daca politicul creaza un deficit mai mare al bugetului care duce la imprumuturi externe nu vezi nici o legatura?
          Pasul 2 dupa alegeri ptr a balansa bugetul e clar o marire de taxe.
          Isarescu care e clar ptr toata lumea ca trebuie sa fie sustinut politic ca sa rezisti atata timp la sefia BNR(nu dragostea populatiei il tine acolo de atatia ani nu?) trebuie sa serveasca mai usor pastila cu marirea taxelor vezi doamne e ptr binele tarii, ca sa nu mai aibe cel care munceste banul sa-l dea aiurea pe produse straine.
    • -1 (7 voturi)    
      Nu ai tu dreptate (Joi, 10 noiembrie 2016, 14:07)

      4Runner [utilizator] i-a raspuns lui ilex2013

      Mai intereseaza te ce inseamna PIB si cum se calculeaza. Cu siguranta cresterea consumului se duce in cresterea economica. In plus, ceea ce nu intelegeti voi si nici Isarescu e ca 75% din economie este formata din servicii, care se produc si se consuma local, asa ca inca o data se doveste ca perceptia bancilor centrale e foarte departe realitate. Dar Isarescu nu e singurul, se afla intr o companie selecta cu Grennspan, Bernanke, Trichet, si daca merg si mai in spate, cu siguranta si Keynes.
      • 0 (2 voturi)    
        Isarescu et co. (Joi, 10 noiembrie 2016, 15:02)

        MConstantin [utilizator] i-a raspuns lui 4Runner

        stiu prea bine ce fac.

        Doar ca isi ascund cu mare grija interesele.
        Greenspan, Bernanke etc stiu ca au creat o bula, dar au vrut-o. Tot ei o si sparg cind vor.

        Interesanta observatie ca PIB-ul e 75% servicii, care nu vin din import (desi turismul, parte - mica - din transportul international, anumite servicii comerciale sau bancare - sint import). Asadar cel putin 75% din cresterea de venit se duce sigur in Romana.
        • 0 (0 voturi)    
          Da, la turism avem deficit, (Joi, 10 noiembrie 2016, 18:18)

          4Runner [utilizator] i-a raspuns lui MConstantin

          dar unul mic. La transporturi excedent mare (RCA mai ieftin, salariile camionagiilor inferioare, servisari de camioane la costuri mai mici, etc...) asa ca multi operatori din vest si-au mutat activitatea in RO, cu tot cu personal. La IT, avem iarasi excedent mare, asta se stie. Per total la servicii avem excedent de vreo 2 mld euro anual, nu mai stiu suma exacta, scrie presa de specialitate despre asta cu regularitate. Si cu banii astia plus remiterile "capsunarilor" reusim sa achitam factura de import pt bunuri. Ca de imprumutat acum nu prea ne mai imprumutam. Si asta e stabilitatea macro cu care se lauda elitele economice romanesti in fata organismelor internationale.
      • 0 (0 voturi)    
        Depinde ce consumi (Joi, 10 noiembrie 2016, 16:54)

        Unromanoarecare [utilizator] i-a raspuns lui 4Runner

        Daca consumi din import , banii si implicit plusul pe economie pleaca afara . Economia nu creste prin consum , economia creste prin investitii , prin industrie , infrastructura , etc
        • +2 (2 voturi)    
          Ba da creste pe consum ff bine, (Joi, 10 noiembrie 2016, 18:10)

          4Runner [utilizator] i-a raspuns lui Unromanoarecare

          Poti spune insa ca daca importi mai mult decat exporti, trebuie sa te imprumuti pentru diferenta de bani, public sau/si privat. Asa ca nu poti consuma fara limite, insa in momentul de fata noi nu ne imprumutam prea tare, cel putin nu in ritmul din 2005-2008. Asta pentru ca exista excedent la servicii si pt ca avem in continuare remiteri ale "capsunarilor" si de acolo si avem diferenta de bani pt excedentul de importuri.
          Insa, cel mai important aspect de mentionat este extrem de greu sa atragi investitii fara sa ai consum intern mare si pe panta ascendenta. Companii gen Mercedes care sa vina sa faca cutii de viteze la Sebes si sa exporte 99% din productie fara sa le intereseze de cosumul national sunt foarte bune pt economie dar sunt putine. Importurile se vor reduce atunci cand piata locala va fi suficient de atragatoare si pt antreprenorul mic si pt ala mare ca sa nu mai aduca din import ci sa produca local. Atunci devine atractiv sa riscam si sa facem investitii in productie.
          Dar Isarescu nu are de unde sa stie lucrurile astea pentru ca nu s-a confruntat el personal cu economia reala. Antologica a fost mirarea sa in fata nivelului taxelor din RO pe care trebuie sa le plateasca un antreprenor. Si sa recunoastem, nivelul asta e relativ mic comparativ cu tarile dezvoltate.
  • -1 (5 voturi)    
    asta pentru ca (Joi, 10 noiembrie 2016, 12:48)

    keiser_soze [utilizator]

    toata ''elita'' economica si politica este de mult rupta de realitate. total si iremediabil. nu ati fost atenti la cerintele oamenilor, nu ati vrut. acum voi si copiii, rudele voastre, toti imbuibatii - puneti voi osul la munca ! noi vom sta pe margine si va vom incuraja : hei ho, hei ho !
    • 0 (10 voturi)    
      sigur (Joi, 10 noiembrie 2016, 13:22)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui keiser_soze

      Ce fain e sa dam vina pe elita economica si politica... Probabil ar trebui sa producem 3-4 tipuri de smartphone, vro 5 tipuri de LCD-uri, sa cultivam banane si portocale si sa producem rosii iarna. Si bineinteles toate la jumate de pret fata de imperialistii din afara, ca doar n-o sa cumpere poporul telefon romanesc la acelasi pret cu samsung...

      Iar finalul comentariului iti defineste perfect ideea despre viata... astepti ca imbuibatii sa puna osul la munca iar tu sa stai pe margine si sa strigi "hei ho, hei ho" in asteptarea cresterii nivelului de trai. Asta e esenta visului de marire al romanului mindru ca e roman. Sa stea pe margine si sa comenteze, si altcineva sa puna osul la treaba ca sa-i fie lui bine. Ce mai, filosifia de viata a oricarui roman mindru ca e roman!
      • -3 (3 voturi)    
        inteleg (Joi, 10 noiembrie 2016, 13:49)

        keiser_soze [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        ca ai frustrari dar nu face din ele problema mea !
        daca nu doresti sa vezi clasa politica la treaba in folosul cetateanului, nu vrei ca impozitele si taxele pe care le platesti sa se intoarca in beneficiul tau, ca cetatean care munceste, daca nu esti de acord ca toti sa fie egali in fata legii si sa raspunda pentru faptele sale, daca nu vrei sa vezi ca institutiile statului chiar functioneaza si alcatuiesc un sistem in beneficiul cetateanului - atunci nu cred ca stiu ce vrei sa spui in comentariul tau.
        Si, ca sa-ti explic ca la o baba chioara, afirmatia mea ''a pune osul la munca'' exact la astea de mai sus se refera.
        Inca o data, nu face din frustrarile tale problema mea si te rog nu interpreta cum iti convine tie ceea ce am spus. Toate cele bune.
        • 0 (4 voturi)    
          pai... (Joi, 10 noiembrie 2016, 17:48)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui keiser_soze

          Unde spun eu ca nu imi doresc o clasa politica extrordinar de responsabila si muncitoare?!? Doar ca pentru asha ceva ar fi nevoie mai intii de un popor responsabil, care nu voteaza cu cine da o galeata sau un kil de faina, cu cine mareste salarii si pensii cu 25%, cu cine zice popa in biserica. Ceea ce nu prea vad sa se intimple cu indemnul tau ca imbuibatii sa puna osul la treaba. Politicienii sunt pina la urma oglinda societatii. Oricit nu ti-ar placea ce vezi. Si pina nu realizam ca de vina pentru ultimii 26 de ani suntem noi, votantii si nu ei, politicienii, nu se va schimba nimic.
          • 0 (2 voturi)    
            cu ce tarif te plateste isarescu ? (Joi, 10 noiembrie 2016, 18:37)

            kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            .
            • 0 (2 voturi)    
              cu mult (Joi, 10 noiembrie 2016, 19:41)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui kkciosuldelahamangia

              cu 1000 de euro pe postare, ca sa te ofici tu. Cu fiecare raspuns al tau mai am ocazia sa cistig 1000 de euro :D
  • -5 (13 voturi)    
    Care consum? (Joi, 10 noiembrie 2016, 12:56)

    Toni_Romania [utilizator]

    Ce vbesti Mugurel? Poate consumul creste la bogati, care-s tot mai bogati (10%) pe spinarea restului de 80%. Azii cca 80% din romani au leafa sub 1000 lei, la preturi de Ue.
    • 0 (4 voturi)    
      Azii ? (Joi, 10 noiembrie 2016, 13:50)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      De unde ai datele acestea? Nu corespund cu nimic din cea ce INS publica despre salariul mediu, numarul celor care il primesc, ect. Cei cu salarii sub 1000 RON sunt sub 10%. Poate cei ce educatie precara ca tine sa fie in majopritate platiti cu acest salariu. Mai curand sunt minciuni pur si simplu
      • 0 (0 voturi)    
        Cred ca tu prea (Joi, 10 noiembrie 2016, 16:07)

        Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

        Cred ca tu prea te uiti in statisticile guvernului.
        Btw, hai sa vedem doar cei 50% din romanii de la tara. Aia ce venit au?
        Iar leafa medie mare pe tara, ce o agiti, vine din super-lefurile de sefi de companii de stat (de 10.000 euro/luna)
      • 0 (0 voturi)    
        rectific (Joi, 10 noiembrie 2016, 16:11)

        Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

        Voiam sa spun CU VENIT SUB 1000 LEI. Deci bagand si pensionarii, etc. Dar si din cei 4,5 mil salariati cam 80% au sub 1000-1500 lei net leafa.
        Traieste tu cu 1000 leafa.
  • -5 (13 voturi)    
    tu mai pleci de la bnr sau acolo este monarhie? (Joi, 10 noiembrie 2016, 12:59)

    jackalphonse [utilizator]

    ne am saturat sa auzim de esecurile in care tu te ai grabit si constati falimentele.
  • -3 (9 voturi)    
    "Tinta aderarii la euro este nefezabila" (Joi, 10 noiembrie 2016, 13:02)

    jackalphonse [utilizator]

    Este litania pe care o recita Isarescu cat timp este la conducerea BNR, adica cat timp traieste, ca nimeni nu l da jos de acolo.
    Prin neaderarea la euro, noi, consumatorii, am cumparat in lei produse la pret de euro....
    • +1 (5 voturi)    
      au mai fost unii care s-au grabit (Joi, 10 noiembrie 2016, 14:16)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      sa adere la euro, ei sunt grecii....si ce ,,bine'' le merge acum....ce se mai bucurau ei ca vor primi ajutoarele sociale in euro....
      sa intelegem cu totii: aderam la euro cand economia e pregatita, nu cand vor unii cititori ai hotnews.
      • 0 (2 voturi)    
        si tu stii ca nu este pregatita. Ti a spus Isaresc (Joi, 10 noiembrie 2016, 15:44)

        jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        ...Banuiesc ca esti genul care zice da la orice spune Isarescu sau un reprezentant bancar oarecare.
  • 0 (6 voturi)    
    Economia Ro (aia de creste) (Joi, 10 noiembrie 2016, 13:04)

    Nick George [utilizator]

    Am evoluat de la lohn in textile pe 100$ pe luna la fabricat cabluri pe 250 de eur, desi in paritate si putere de cumparare cred ca tot pe acolo se invart sumele.
    Vaicareala asta cu forta de munca ma scoate din minti, mai e si ochelaristul ala de la zf cu aceeasi mantra.
    In statistica aia a voastra intra cumva si inginerii care nu gasesc de munca in Ro? E cazul meu ...muncesc peste hotare ca nu gasesc de munca in tara...multumiti?
    • 0 (4 voturi)    
      inginer fara job? rara avis (Joi, 10 noiembrie 2016, 14:08)

      demaGOGU [utilizator] i-a raspuns lui Nick George

      ...se explica, probabil, prin nivelul tau de pregatire, subunitar.
      • +1 (1 vot)    
        Varsta (Joi, 10 noiembrie 2016, 14:46)

        CSO [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

        E vorba de varsta, de aceea nu se gaseste de lucru pentru ingineri ca George. Sa nu fim ipocriti, oamenii 40+, indifferent de pregatirea lor, nu sunt chemati la interviuri, daramite angajati.
  • +4 (6 voturi)    
    Constatari . (Joi, 10 noiembrie 2016, 13:06)

    Andrei_Fieraru [utilizator]

    Intrebarea care urmeaza dupa aceste marturisiri este : cine se face vinovat pentru toate astea ? . O parte din raspus trebuie sa-i apartina si BNR care , prin politica permisiva fata de sistemul bancar , poate chiar interesata la nivelul indivizilor din banca , a determinat ca multe firme din Roamnaia si nu ma refer la alea multinationale , au deschis conturi prin tarile vecine si chiar UE , dar mai indepartate , toate aceste expuneri la drumuri si manevre multe facandu-se datorita politicilor discriminatorii ale bancilor comerciale . Adica , pe romaneste , fara s-a mai lungesc , daca eu, detinator al unei societati , am bani in cont , la vedere , ca firma sau ca persoana fizica si vreau la un moment dat o suma X in cash peste zece mii de euro echivalent , de ce sa stau ca fraierul cu saptamanile pe la ghiseele bancilor , sa fiu sicanat ca doar-doar voi renunta la operatiune ? . Ma refer la Romania . Nu mai bine am conturile in alte tari , ocazie cu care ma trage ata si la evaziune , la o adica , si unde intru la banca cu servieta si ies dupa o ora cu suma pe care vreau s-o am ? . Toate au legatura cu economia , domnule guvernator si nu doar indicatorii pe care ii fabricati voi , legati de numerare in circulatie sau banii de la saltea si care sa va convina doar voua . In fond , banii din banci sunt ai depunatorilor . Ma refer la cei adevarati si nu la banii electronici pe care ii invart bancile .
    • 0 (0 voturi)    
      Pentru cultura ta generala (Vineri, 11 noiembrie 2016, 10:30)

      Lucian_Mares [utilizator] i-a raspuns lui Andrei_Fieraru

      nici in alte tari nu ai voie sa scoti cash din contul firmei peste 500 Euro fara justificari.
  • +3 (5 voturi)    
    Mugurel (Joi, 10 noiembrie 2016, 14:18)

    Toni_Romania [utilizator]

    Este un fel de Davy Jones al Romaniei. Vesnic.
  • +2 (14 voturi)    
    Dl. Semizeu (Joi, 10 noiembrie 2016, 14:20)

    MConstantin [utilizator]

    a iesit sa ne spuna ca trebuie sa ramanem prost platiti, ca nu meritam salarii mai mari.
    Sigur ca el merita salariu mare, ca el e destept.

    Nu iti e rusine Dl. Guvernator?
    Poti sa ii spui unei pensioanare ca nu merita 100 ron la pensia de 700 ron? Sau unui medic ca nu merita 200 ron in plus la 2000 ron?
    Dupa ce pensionara a fost furata 26 de ani, vine un nomenclaturist securist imbuibat sa ii spuna ca nu merita 800 ron pe luna pensie, ca nu merita apa calda si caldura. Pensionarii aia au construit infrastructura tarii pe care acum o folosesc marile firme. In 26 de ani ce infrastructura ati facut voi?
    Din cauza ta si altor nomenclaturisti secursti au pensionarii acum 700-1000 ron pensie si mor de frig in case.
    • +1 (5 voturi)    
      stai sa vezi cate minusuri iti iei (Joi, 10 noiembrie 2016, 14:52)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui MConstantin

      pentru tupeul de a te lua de fostii nomenclaturisti, actualii acoperiti.
    • +1 (3 voturi)    
      hai ca exagerezi... (Joi, 10 noiembrie 2016, 15:26)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui MConstantin

      Nu Isarescu este vinovat pentru pensiile mici din Romania....nu are absolut nicio legatura.
  • +2 (2 voturi)    
    fara sens , pentru ca nu exista directie .... (Joi, 10 noiembrie 2016, 15:04)

    TRABI [utilizator]

    Ce importanta are aceasta expunere ?
    Toti cei care au stat in puf 26 de ani , politicieni , bancheri , sefi de stat , guverne , multi antreprenori in contracte vesnice cu statul , nu au schitat nici un semn ca ar vrea sa intram si noi in randul civilizatiei
    Acum , ce vor sa zica aceiasi oameni ? Ei vorbesc , dar prin legi , comportamente , hotie , vanzare de tara , ne-au impins la pribegie peste hotare pentru a putea supravietui . Nu le este rusine ? Tot ei vorbesc ? Daca un sef de stat , zis base , ne-a spus ca nu-i obligatoriu sa ai de lucru in tara si ca sunt destule locuri de munca in Europa , atunci la ce sa ne mai asteptam ?
    Solutia este sa facem schimbare dura in decembrie , astfel incat sa nu mai intre in parlament nici unii din cei care au condus tara , guverne ,penali , condamnati , hoti , parlamentari si alte leper locale . Isarescu , daca-i destept , ar trebui sa se lase de banca si sa intre intr-un grup politic nou care vrea sa schimbe tara in bine . Problema-i ca nu-l vor primi acesti oameni noi . La pmp sigur se gaseste loc pentru oricine , or psd , or pnl , or alde .
  • +1 (3 voturi)    
    Demisionați domnule Isărescu! (Joi, 10 noiembrie 2016, 15:32)

    Mediteranean [utilizator]

    Demisionați domnule Isărescu!

    Ați demonstrat de prea multe ori că sunteți un incapabil.

    Ne-am săturat de când tot sunteți la conducerea BNR!

    Demisionați domnule Isărescu!

    Și cereți-le demisia și celorlalți consilieri, șefo, directori care sunt octogenari sau aproape octogenari din BNR. (Adrian Vasilescu are 80 de ani)
    • +1 (1 vot)    
      daca tot suntem la demisii (Joi, 10 noiembrie 2016, 15:43)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui Mediteranean

      sa nu uitam de umflatul impostor nicu cinteza
  • +3 (3 voturi)    
    Importuri si forta de munca (Joi, 10 noiembrie 2016, 15:43)

    Rogue [utilizator]

    Importurile sunt o mare problema. Datorita lor nu doar ca bugetul incaseaza mult mai putini bani din taxe si impozite, ca nu prea are pe cine si ce sa impoziteze, dar si trebuie sa plateasca mai multe ajutoare sociale pt. cei care altfel ar fi muncit la realizarea unui produs in tara.

    Si dupa ne intrebam de ce nu sunt bani la buget. Coruptia, evaziunea fiscala si importurile sunt pricipalele cauze (chiar daca nu ar fi coruptie sau evazune fiscala daca nu ai cine sa iti produca si sa impozitezi tot putini bani la bugete vei avea).

    Preferinta pt. importuri este si o problema de educatie - mentalitate a populatiei iar din pacate nu am vazut pana acum cineva sa incerce sa o informeze despre consecintele preferarii cumparirii unui produs din import.

    Un guvern daca nu ar face nici o reforma dar ar reusi sa schimbe partial marcar aceasta mentalitate ar avea, probabil, cea mai mare si sanatoasa crestere economica si a incasarilor la buget. In rest suntem cei mai buni la produs „noi reforme” adica harti.

    Forta de munca calificata. Pe langa exagerarea problemei (mai este putin si ne spun ca ne trebuie imigranti ca sa suplinim cererea) si neadaptarea sistemului de invatamant la cerintele pietiei, uitam ce s-a intamplat cu scolile de meserii?.

    Mai apare o problema cand importi, locurile de munca se creeaza in tara de unde se importa si atunci cand vezi ca nu este cerere pt. muncitori (o scoala de meserii o absolvi in ani de zile, greu sa anticipezi ce va fi cand termini) nu prea exista dorinta de a invata acea meserie decat daca vrei sa pleci.

    Statul ar trebui sa creeze si sa sustina un sistem mult mai putin rigid care sa permita caificarea/recalicarea.
  • +3 (3 voturi)    
    Economia moare (Joi, 10 noiembrie 2016, 17:16)

    Unromanoarecare [utilizator]

    Asta este doar inca un semn care indica acest lucru , industrie nu , investitii nu , pensionari mai multi decat salariati , numar de IMM uri in scadere , insolvente tot mai multe , investitori care fug din tara . Statul in loc sa intervina agraveaza situatia , marind cheltuielile bugetare , nu face investitii , presiune tot mai mare pe mediul privat pentru a acoperi deficitele . Parerea mea in 10 ani maxim continuand asa , nu o sa mai vorbim de salarii marite , ci o sa vorbim daca o sa se mai ia salarii . Economia nu creste din consum daca toti banii pleaca in alta tara , nici prin cresteri salariale , economia creste prin investitii , prin ajutarea mediului de afaceri sa se dezvolte , prin atragere de investitori , prin sprijinul dezvoltarii industriei locale si infrastructura .


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version