Un an de ministeriat al Ancai Dragu: 138 de reglementari emise, 97.000 de firme noi, dar si cheltuieli de 1 leu si 10 bani pentru fiecare 1 leu venit la buget (analiza)

de Dan Popa     HotNews.ro
Joi, 17 noiembrie 2016, 8:30 Economie | Finanţe & Bănci

Anca Dragu, ministrul Finantelor
Foto: Hotnews
De la numirea Ancai Dragu in fruntea Finantelor, Ministerul a initiat si/sau emis 138 de acte normative cu impact fiscal. Inaintea ei, Teodorovici avea 100 de legi la care a contribuit sau ordine emise in cele 8 luni de ministeriat, Valcov avusese 44 de reglementari in cele 3 luni cat a fost ministru,  iar Ioana Petrescu, 66 in 9 luni. Daca facem o evaluare strict cantitativa, Valcov a produs lunar peste 16 reglementari cu impact fiscal, urmat de Teodorovici, cu 12.5 reglementari emise lunar, in vreme ce Dragu are 11.5 reglementari /luna. Au fost luate in calcul doar reglementarile aparute in Monitorul Oficial (fie ca e vorba de legi, Ordonante ale Guvernului - de urgenta sau nu, sau Ordine ale Ministrului Finantelor Publice). Vezi in text o comparatie cu cei 3 ministri  de Finante anteriori Ancai Dragu.
  • Intrari de firme in piata
Sub mandatul Ancai Dragu , potrivit datelor de la Oficiul National al Registrului Comertului s-au infiintat 97.000 de societati comerciale, adica o medie de 8084 de companii lunar. Pe vremea Ioanei Petrescu se infiintasera 72.332 firme, adica o medie de 8036 firme lunar. Valcov este ¬campionul¬ acestei categorii, in cele 3 luni cat a fost ministru, infiintandu-se aproape 30.000 de firme, adica 10.000 de inmatriculari lunar. In ceea ce il priveste pe Teodorovici, acesta a generat aproape 77.000 de firme noi, adica 9600 de inmatriculari lunar.
  • Venituri si cheltuieli bugetare
In materie de venituri si cheltuieli bugetare, Anca Dragu a reusit (in perioada decembrie 2015- 01 octombrie 2016) sa obtina venituri totale la buget de 189,69 miliarde de lei, cheltuind in acelasi timp 209.08 miliarde de lei. Practic, pentru fiecare leu incasat, bugetul a cheltuit 1,10 lei. Eugen Teodorovici, predecesorul Ancai Dragu a adus la buget 154,69 miliarde de lei, cheltuind 154,25 miliarde in cele 9 luni de mandate. Practic, la 1 leu incasat, bugetul a cheltuit 0.99 lei, aceeasi performanta fiind si sub mandatul lui Valcov, care a adus in cele 3 luni de ministeriat 55 de miliarde la buget si a cheltuit 50 de miliarde. In timpul Ioanei Petrescu, bugetul a avut venituri totale de 165 de miliarde si cheltuieli de176 de miliarde. Ceea ce face ca entru fiecare leu adus la buget, Statul a cheltuit 1.07 lei.



Datele au fost extrase din executiile bugetare publicate de MFP, corelandu-se cu perioadele ministeriatelor luate in calcul. Daca persoana a fosu numita in prima jumatate a lunii, s-a luat in calcul luna intreaga. Daca fotoliul de ministru a fost ocupat in a doua jumatate a lunii, s-a luat in calcul luna urmatoare intrarii in functie.

Un demers in favoarea actualei conduceri a Finantelor, dar pentru care meritul este mai degraba a actualei conduceri ANAF, este cel legat de simplificarea procedurilor de administrare si plata a impozitelor si taxelo. "ANAF este o institutie de o importanta cruciala, care se afla intr-un amplu proces de restructurare, menit sa raspunda cerintelor si exigentelor actuale. Vom continua implementarea programului cu Banca Mondiala, care ne va permite sa cream o organizatie moderna. Ne vom concentra pe simplificarea procedurilor de administrare si plata a impozitelor si taxelor si pe o interactiune cat mai facila cu platitorii de taxe si impozite. Unul dintre exemple este chiar formularul 088, avem in vedere o aplicare mai putin anevoioasa a acestuia. Vom fi parte activa a procesului inceput odata cu initiativa guvernamentala "comisia pentru taiatul hartiilor". ANAF trebuie sa fie o organizatie puternica, pregatita sa reactioneze prompt si cu profesionalism in toate situatiile", a declarat noul presedinte al ANAF, Dragos Doros.


Citeste mai multe despre   











[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
8787 vizualizari
  • -8 (22 voturi)    
    analiza este clara si fara echivoc (Joi, 17 noiembrie 2016, 8:45)

    nellino [utilizator]

    Ministrul lui Ponta a fost cel mai productiv si eficient.

    Wait, what?!!
    • -4 (16 voturi)    
      da, nasol pentru tehnocrati! (Joi, 17 noiembrie 2016, 9:33)

      king david hotel [utilizator] i-a raspuns lui nellino

      Culmea e ca acest enunt al tau va primi minusuri desi realitatea e vizibila in grafice.....
      Fara A3, gadea si Iliescu!
      • +2 (6 voturi)    
        ai dreptate (Joi, 17 noiembrie 2016, 9:59)

        nellino [utilizator] i-a raspuns lui king david hotel

        pe de alta parte, analiza nu ia in calcul un aspect foarte important al realitatii: "greaua mostenire".
        Una era "greaua mostenire" primita de madam Petrescu si alta este cea primita de madam Dragu.
      • +4 (4 voturi)    
        daca ai si citi ce inseamna tehnocrat (Joi, 17 noiembrie 2016, 10:23)

        SYAOnline [utilizator] i-a raspuns lui king david hotel

        poate ai vrea sa fii si tu unu...

        Indicatie: Tehnocrat nu inseamna persoana apolitica! Si tanti Ioana Petrescu tot tehnocrata e!
      • -1 (3 voturi)    
        Care realitate si care grafice? (Joi, 17 noiembrie 2016, 10:42)

        duda [utilizator] i-a raspuns lui king david hotel

        Ar trebui sa includa in studiu si perioada de pana in 1989. Probabil ai fi ajuns la concluzia ca cel mai bine era pe vremea comunistilor. Si nu pot sa nu ma gandesc la o stire de acum cateva zile, ca in Romania 40% dintre elevii de 15 ani sunt analfabeti functional. Vezi vreo corelatie intre concluzia ta si stirea pe care am mentionat-o eu?
        • -3 (5 voturi)    
          da, unii vad graficele dar nu le inteleg! (Joi, 17 noiembrie 2016, 12:24)

          king david hotel [utilizator] i-a raspuns lui duda

          DEci, analfabetism functionl!
      • -1 (3 voturi)    
        Logica de Antena 3 (Joi, 17 noiembrie 2016, 11:57)

        animatron [utilizator] i-a raspuns lui king david hotel

        Dupa logica lui "cat am bagat si cat mi-a iesit", defectuoasa cand e aplicata la un stat, pentru ca statul nu e societate comerciala, are si obligatii de natura sociala, dna Dragu pare sa fie o ministra cel putin la fel de capabila decat ministrii de finante ai unor tari cu pretentii mult mai mari cand e vorba de stiinta administrarii unui buget.

        Franta 2015 date oficiale INSEE, total venituri 392 miliarde euro, total cheltuieli 463 miliarde, ministrul francez de finante a cheltuit 1,18 euro la 1 euro venit la buget.
        Dna Dragu e mai performanta decat ministrul francez, asa ar rezulta daca ne oprim strict la niste statistici numai bune de aruncat la jurnalisti.

        Belgia 2016, date oficiale 2016 ajustate, total venituri 55,7 miliarde euro, total cheltuieli 68,2 miliarde euro, ministrul belgian de finante a cheltuit 1,22 euro la 1 euro venit la buget.
        Dna Dragu s-ar zice ca gestioneaza mai bine bugetul ei decat o face ministrul belgian.

        Si se poate continua asa cu majoritatea tarilor din UE.

        Comisia Europeana a supus recent analizei aprofundate 19 tari din UE, Romania e in grupul restrans al celor care au fost considerate cele mai stabile economii ale Europei, la nivelul Austriei sau UK.
        Macroeconomic nu ne descurcam rau deloc, din pacate nu avem doar tehnocrati, ci si politicieni care cel mai adesea sunt niste habarnisti corupti si demagogi.

        Idealul la buget ar fi sa fim la echilibru, sa fim pe plus nu e neaparat de dorit, sa fim pe minus nu e neaparat dramatic. Totul e sa pastram marje rezonabile, sustenabile, sa nu depasim limite care sa ne creasca datoria publica prea mult si sa nu facem politici de cheltuieli iresponsabile cu scop electoralist.
    • +3 (7 voturi)    
      Altceva e important... (Joi, 17 noiembrie 2016, 11:20)

      Adriana_10 [utilizator] i-a raspuns lui nellino

      Important e ce reglementari noi a adus si cu ce impact, nu cate au fost.
      Lucrez in domeniul financiar si Dragu este de la o posta cea mai capabila si profesionista comparativ cu toti ceilalti.
    • +3 (7 voturi)    
      complet gresit (Joi, 17 noiembrie 2016, 11:48)

      hollow [utilizator] i-a raspuns lui nellino

      Nu ministrul finantelor cheltuieste banii, deci nu poate fi vorba de "productivitate" aici, in aceeasi masura in care nu poate fi vorba de productivitate la un contabil al unui SRL. Daca vreti sa continuam paralela cu un SRL (si la capacitatea de comprehensiune pe care o aveti majoritatea trolilor si postacilor de pe-aici, e singura sansa), e ca si cum te-ai uita pe un bilant si ai comenta ca e prost contabilul unei firme fiindca nevasta patronului mai baga pe facturi sesiuni la spa si din cand in cand le-ar mai zice si unor clienti ca nu e cazul sa-si mai plateasca facturile.
      Pentru cei care mai inteleg un pic din viata sau finante, corespondentul nevestei patronului e in cazul nostru minunatul parlament care scade taxe si mareste cheltuieli prin legi fara sa indice sursa de finantare, asa cum cere inclusiv constitutia.
      Eficient, "ministrul lui Ponta"? Ma leshi?
    • +3 (5 voturi)    
      depinde... (Joi, 17 noiembrie 2016, 12:44)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui nellino

      Pe vremea aia TVA-ul era 24% si nu 20%, CASS la angajator 20.5 si nu 15.5%, benzina era 6 lei, deci TVA-ul aferent era mai mare... economia asta nu e asha simpla cum crezi tu.
    • 0 (2 voturi)    
      e total gresit (Joi, 17 noiembrie 2016, 12:48)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui nellino

      Titlul capitolului e totalmente aiurea. La capitolul cheltuieli de fapt sunt toate cheltuielile bugetare, nu doar cele ale ministerului finantelor, cum se intelege din text.... Si in plus, comparatia decembrie-octombrie e total aiurea. Ar trebui sa asteptam finalul anului si sa vedem executia bugetara totala, pentru ca de obicei in ultimele luni se cheltuie in draci.
  • 0 (8 voturi)    
    Deci statul pierde bani și când ia banii?!? (Joi, 17 noiembrie 2016, 8:58)

    Spiky [utilizator]

    Nu este mai bine să se examineze sistemul de încasări-cheltuieli și să se acorde oamenilor reduceri pentru ca oamenii să redirecționeze banii (ca acum pentru 2%?)?
    Să se plătească doar pentru armată, educație, sănătate, justiție și poliție. Autostrăzile realizate din fonduri publice independente de guvern și puse pe bursă, alte sisteme similare pentru probleme similare. Statul minimal este soluția pentru Romania, dacă statul ex-comunist nu este capabil.
    • +4 (4 voturi)    
      ttitlul e tendentios (Joi, 17 noiembrie 2016, 13:19)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Spiky

      La capitolul cheltuieli sunt trecute toate cheltuielile bugetare, nu doar bugetul ministerului de finante.
  • -9 (19 voturi)    
    Cu prostul sa nu mergi nici la castig.... (Joi, 17 noiembrie 2016, 9:01)

    newlook [utilizator]

    "In materie de venituri si cheltuieli bugetare, Anca Dragu a reusit (in perioada decembrie 2015- 01 octombrie 2016) sa obtina venituri totale la buget de 189,69 miliarde de lei, cheltuind in acelasi timp 209.08 miliarde de lei. Practic, pentru fiecare leu incasat, bugetul a cheltuit 1,10 lei."
    ============================

    "Cu prostul sa nu mergi nici la castig...." spune o vorba veche romaneasca. Ah, da, stiu, "zero coruptie".
    • +2 (4 voturi)    
      ai dreptate (Joi, 17 noiembrie 2016, 13:18)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      doar ca nu prea realizezi ca prostul nu e ministrul...
      • -3 (3 voturi)    
        Daaa, la basisti e invers... (Joi, 17 noiembrie 2016, 13:24)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Daaa, la basisti e invers, lumea stie: "crestere negativa".
        • +2 (2 voturi)    
          oare are sens sa-ti detaliez?!? (Joi, 17 noiembrie 2016, 15:45)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          1. ceea ce citezi tu acolo are ca nume deficitul bugetar, adicxa faptul ca se cheltuie mai mult decit se cistiga. Cauzele: scaderea TVA 24-> 20%, scaderea CAS angajator 20.5->15.5%, renuntarea la taxa pe stilp coroborat cu cresterile salariale de la inceput de an, dublarea alocatiti la copii, alocatia pt mame si multe altele. Iar cei 10 bani la leu deficit se coreleaza perfect cu proiectia de deficit de 3% din PIB, adica 10% din bugetul de 28-29%. Deci, daca iti folosesti nitel neuronul, nu e nimic spectaculos. De aia si ziceam ca "prostul nu e ministrul"
          2. cresterea negativa a lui basescu se referea la crestere economica, nu la deficit, dar ca sa diferentiezi cele doua notiuni ai nevoie, intr-adevar, de ceva mai multa inteligenta decit etalezi tu.
          3. Acum, ca ai aflat si tu ca avem deficit bugetar de 3%, poate vei vedea in alta lumnina afirmatiile lui Ciolos referitoare la cresterile de salarii votate de psd. Desi am serioase dubii.
  • +14 (18 voturi)    
    Frumos articol despre nimic (Joi, 17 noiembrie 2016, 10:19)

    SYAOnline [utilizator]

    Scopul ministerului nu e sa faca bani la buget, ca nu e SRL.
    Scopul ministerului e sa creasca PIB-ul si in acelasi timp bugetul tarii pentru a genera bani de investitii si locuri de munca.

    Sa vedem pe ce anume au cheltuit banii si ce vor genera banii aia, ca eu sunt de acord sa mergem pe deficit daca facem investitii, in loc sa iesim pe plus doar platind pensii si salarii dar fara nici un drum sau loc de munca nou.

    Asta nu inseamna ca spun ca doamna ministru e competenta, doar ca articolul este unul FOARTE PROST.

    Oricum cine crede ca economia e aritmetica, comenteaza degeaba.
  • -1 (7 voturi)    
    088? (Joi, 17 noiembrie 2016, 10:25)

    Nevermind [utilizator]

    da da da... ca mult l-ati "simplificat". La tupeu sunteti egali cu ceilalti.
  • +8 (12 voturi)    
    Si da-i si lupta, da-i si lupta neicusorule (Joi, 17 noiembrie 2016, 10:27)

    Simona_Srb [utilizator]

    Asta-i gandire economiica simplista de 2 bani. Intrebarea care se pune este pe ce au fost cheltuiti acesti bani, ca daca au fost cheltuiti pentru investitii, asta este un lucru ce poate genera venituri viitoare. Apoi se mai pune intrebarea de ce au fost incasarile mai mici, nu cumva pentru ca PSD a avut grija sa modifice toate impozitele si taxele inainte de a pleca de la guvernare?
  • +15 (17 voturi)    
    Manipulare grosolana (Joi, 17 noiembrie 2016, 10:31)

    OvidiuTudor [anonim]

    ”In materie de venituri si cheltuieli bugetare, Anca Dragu a reusit (in perioada decembrie 2015- 01 octombrie 2016) sa obtina venituri totale la buget de 189,69 miliarde de lei, cheltuind in acelasi timp 209.08 miliarde de lei. ”

    Idiotenie marca Dan Popa.

    Dupa grafice aiuritoare vine si cu o asemenea formulare.

    Realitatea cred ca este insa: ANAF a incasat 189,69 miliarde

    Executia bugetara a fost de 209,08 miliarde.

    Executia bugetara sunt de fapt cheltuielile facute in baza bugetului, a legilor adoptate. Ati uitat replica idiotului de la comisia de buget finante cand a fost intrebat de sursa de finantare ? ”Bugetul de stat” ”Impactul - DEVASTATOR”.

    Ati uitat ca de fapt bugetul a fost construit de Ponta pe un deficit de 2,99 dar care va exploda ca urmare a masurilor cu impact salarial si al reducerilor de taxe? Pai DEFICITUL sunt bani cheltuiti care nu i-a colectat ANAF deci trebuie imprumutati.
  • +13 (13 voturi)    
    Nu vad rostul acestei analize (Joi, 17 noiembrie 2016, 10:36)

    duda [utilizator]

    Nu inteleg nimic. Ce vrea autorul cu studiul asta? Cand anume a avut loc reducerea TVA? Dar eliminarea taxei pe stalp? E vreo vina sau vreun merit in asta a actualului ministru? Cand anume au intrat in vigoare pensiile speciale si celelalte pomeni votate de parlament? A avut ministrul vreun merit sau vreo vina in chestia asta? Numar mare de reglementari cu impact fiscal e un lucru bun sau rau? Nimic despre condinutul lor? Pai hai sa mai generam 5 kg de reglementari pana la alegeri, ca sa dea mai bine in "studiu".
    • +2 (2 voturi)    
      pai asta ar presupune analize (Joi, 17 noiembrie 2016, 13:16)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui duda

      Ar trebui calculat impactul fiecarei masuri in parte, dedus din venituri/cheltuieli, etc. Ori Dan Popa da copy-paste din alte studii, sau cind nu le are triteste citeva cifre fara nici o relevanta.
  • +4 (4 voturi)    
    Cand iei in considerare numai cifrele... (Joi, 17 noiembrie 2016, 11:17)

    Iocan [utilizator]

    S-ar putea sa nu vezi imaginea de ansamblu.
    1. Comparatiile ar trebui facute ontr ministrii de finante pe functie in ani electorali.
    2. Actualul guvern a corectat gauri din sistemul de salarizare in forma compensarii unor inechitati existente de peste 10 ani (corectii cu plus la salariu) in sitemul de sanatate si invatamant (fara sa le acopere in totalitate deocamdata) dar nu a avut timp sa intre in rezolvarea unor probleme de salarizare ce presupun si corectii in minus. Aceste ultime corectii se pot face numai prin adoptarea unei legi unitare de salarizare prin care se vor stabili nivelul de plata functie de competente, experienta si performanta!
    3. Analiza ar trebui sa ia in considerare si defalcarea pe categorii de cheltuieli si atunci se va observa clar cat de gospodar a fost fiecare ministru. Ponta a taiat sau blocat cu ministrii lui aproape toate investitiile in derulare si mai ales cele pe fonduri EU (din alea nu se putea fura asa usor) plus nu a dezvoltat nici un proiect major de investitii cu intentia de promovare pe exercitiu bugetar European al urmatorilor 7 ani.

    In concluzie se poate observa ciclicitatea risipirii banului public pe perioada guvernarilor PSD &co numai daca se ia in considerarae atat structura veniturilor cat si cheltuielior.
    Sa fiu mai pe intelesul PSDeilor... Daca nea Ion cumpara anul asta tracor in Rate si plateste avansul normal ca anul viitor va avea mai putine cheltuieli platind numai rata si mai cresc si veniturile din serviciile prestate si costuri reduse cu munca (crestere productivitate), Dar nea Ion pleaca la munca in Spania si ramane nevasta care primeste bani din Spania (de la nea ION) pentru rata la tractor (fonduri UE pe proiectul finantat din fonduri personale de nea ION)
    si la sfarsitul anului termina toate lucrarile agricole mai ieftin (datorita tractorului angajeaza mai putini oameni) mai repede si productie mai mare...si uite asa nevasta devine mai performanta!!!!
  • +5 (5 voturi)    
    Domnu dan... (Joi, 17 noiembrie 2016, 12:50)

    bogdan1477 [utilizator]

    Ar trebui schimbat titlul "dar si cheltuieli de 1 leu si 10 bani pentru fiecare 1 leu venit la buget" incit sa nu se sugereze ca e vorba de cheltuielile ministerului finantelor... ci de intregul buget de stat. Si daca tot comparam cheltuieli si venituri, putem sa amintim si de ce avem deficitul ala (scaderea TVA CASS, cresterile de salarii). Asha ar fi corect.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi