Primele doua litigii intre asigurati si asiguratori rezolvate pe cale amiabila

de DP     HotNews.ro
Joi, 15 decembrie 2016, 14:28 Economie | Finanţe & Bănci

Entitatea de solutionare alternativa a litigiilor in domeniul financiar non-bancar (SAL-Fin) a anuntat joi solutionarea pe cale amiabila a primelor doua litigii intre asigurati si asiguratori. Primul litigiu a avut ca obiect nemultumirea unui asigurat cu privire la oferta asiguratorului in ceea ce priveste cuantumul despagubirii acordate intr-un dosar de dauna auto. Al doilea dosar a vizat solicitarea privind plata unei penalitati de catre societatea de asigurare, aferenta instrumentarii dosarului de dauna pentru avarierea partiala a autovehiculului, au transmis joi reprezentantii ASF.

Litigiile au fost solutionate in 29 de zile si, respectiv, 51 de zile, termene care au inceput sa curga de la data la care SAL-Fin a primit dosarul complet al reclamatiei si a fost desemnat conciliatorul. Procedura aleasa a fost procedura de impunere a unei solutii, iar derularea concilierilor a fost facuta in prezenta partilor.

Hotararile date de conciliatori nu au fost atacate in termenul legal de 15 zile calendaristice de la data comunicarii, prin urmare se constituie de drept cu titlu executoriu.
Accesul la acest tip de serviciu se realizeaza de catre consumatori in mod gratuit prin exprimarea voluntara a acestei optiuni in scris, direct la sediul SAL-Fin, prin posta sau prin mijloace electronice de comunicare, facand insa dovada ca au incercat in prealabil sa solutioneze litigiul direct cu comerciantul in cauza. In cazul in care pentru solutionarea litigiului sunt necesare expertize tehnice, traduceri legalizate si apostilate sau alte probe, costul acestora este suportat de partea din litigiu care le solicita.

Solutionarea litigiilor ce pot aparea intre consumatori si entitatile pietei asigurarilor, ale pietei de capital sau ale sistemului pensiilor private autorizate, reglementate si/sau supravegheate de ASF este realizata de catre unul dintre conciliatorii independenti si impartiali inscrisi in Registrul Conciliatorilor. Acesta este constituit din persoane fizice cu pregatire si experinta profesionala atat in domeniul pietelor financiare non-bancare, cat si al solutionarii litigiilor pe cai alternative


Citeste mai multe despre   












Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

3646 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    zic si io... (Joi, 15 decembrie 2016, 15:53)

    ..13 [utilizator]

    Poate ca denumirea sa fie mai larga - entitate pentru solutionarea alternativa a dsiputelor din domeniul bancar??? - asa este ea in lege parca...

    Denumirea de rezolvare alternativa a disputelor din sectorul financiar non-bancar m-a pus serios pe ganduri - adicalea firmele de asigurare fac parte din aceasta categorie??? Am cautat ce inseamna IFN in lege si nu bate cu ceea ce inseamna societate de asigurare -reasigurare...

    Oricum ar fi - daca solutioneaza alternativ si conflicte din sectorul financiar, in general - atunci este de bine. Bine este si daca se rezuma numai la domeniul asigurarilor si reasigurarilor.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri