Care-ati furat calul lui Ion? Povestea "gaurii" de 10 miliarde de lei din buget

de Dan Popa     HotNews.ro
Marţi, 10 ianuarie 2017, 11:40 Economie | Finanţe & Bănci

Liviu Dragnea
Foto: Agerpres
Intr-o noapte, Ion a visat ca isi cumpara un cal. A doua zi dimineata, dupa ce s-a trezit, si-a numarat banii din portofel. Din banii aceia si-a cumparat un caine, ca nu-i ajungeau de mai mult. Dl Dragnea vrea infiintarea unei comisii care sa-l gaseasca pe cel care i-a furat calul lui Ion. Si sa-l pedepseasca, nu-i asa, exemplar.
Cam asa sta treaba, pe scurt, cu  "gaura" de 10 miliarde din buget pe care seful PSD a depistat-o recent.

Dragnea a revenit luni dupa amiaza, a renuntat la  termenul de "gaura" si a sugerat ca cele doua comisii de buget din Camera si Senat vor ancheta rectificarile pozitive operate de Guvernul Ciolos in 2016. De asemenea, el a admis ca ''gaura'' de miliarde este diferenta dintre veniturile prognozate si cele realizate. Liderul PSD a precizat ca, in conformitate cu programarea initiala, la adoptarea bugetului pentru 2016 veniturile era estimate pe final de an la 231,1 miliarde lei, iar la sfarsitul anului veniturile au fost de 221,1 miliarde lei, mai putin cu 10 miliarde.

Iesirea dintai a lui Liviu Dragnea, cea in care vorbea de "gaura" nu este prima confuzie pe care am intalnit-o la persoane publice atunci cand vine vorba de banii publici. Un personaj imi atragea atentia la un moment dat ca cineva fura din PIB. Intrebat fiind cum adica fura din PIB, respectivul personaj mi-a explicat: Guvernul a dat 3% din PIB la Educatie, 4% la Aparare, 4% la Justitie samd . "Pai daca aduni cei 2% cu 3% cu 4% si cu cat s-a repartizat la restul ministerelor, nu dau 100% din PIB. E clar ca restul se fura!", imi marturisea cu sinceritate personajul. Care nu parea sa aiba habar ca ale procent din PIB e dat ca termen de comparatie, nu e "taiat" din PIB si dat nu stiu cui.

Asa si cu bugetul.
Explicat babeste, sa presupunem ca va faceti un buget propriu pentru luna urmatoare. La venituri treceti salariul de 1000 de euro si prima promisa de sef de 50 de euro, plus rambursarea celor 300 de euro imprumutati mai demult vecinului de deasupra. La cheltuieli treceti o  excursie la Paris de 1200 de euro. Asta e estimarea Dvs. Prognoza, cum ar veni. Venituri de 1350 de euro si cheltuieli de 1200. Numai ca, la finele lunii constatati ca seful nu v-a mai dat prima promisa, iar vecinul de deasupra v-a implorat sa-l mai pasuiti o luna. In final desi  "visul" va arata 1350 de euro incasari, realitatea din mana era de fix 1000 de euro. Nu e cam mult sa anchetezi cine te-a furat de 350 de euro?

Revenind la buget, Dragnea l-a pus intr-o situatie jenanta si pe ministru Finantelor, Viorel Stefan, om harsit intr-ale cifrelor, care  stie ca nu se poate vorbi despre nicio gaura.  El a confirmat ca nu este vorba de o „gaura” la buget, cuvant pe care a tinut sa sublinieze ca el personal nu l-a pronuntat niciodata, ci despre o „supraestimare” a veniturilor care vor fi realizate.

De unde  vine diferenta dintre prognoza si banii efectiv incasati?
Pai din cele 10 miliarde, circa 9 sunt datorate lipsei capacitatii de atragere a fondurilor europene (ministere care s-au angajat la inceput de an sa atraga bani europeni dar care, in final nu au fost in stare sa-i atraga, constituind venituri ne-incasate) iar un miliard provine din neincasari ale taxei clawback, practic cheltuieli nerealizate aferente Casei de Sanatate. "Stiti ca avem formula cost-volum-rezultat pe partea de medicamente. In momentul in care Statul plateste, firma de medicamente achita si ea taxa clawback . In momentul in care cheltuiala Statului nu e efectuata pe aceste medicamente, nici clawbackul nu a fost incasat. Dar eu din buget nu pot sa tai aceste sume intrucat Casa poate face in ultima zi decontarile", a explicat luni pentru HotNews Anca Dragu.

Vezi aici si reactiile fostului premier Ciolos la acuzatiile lui Dragnea.

Nimeni nu spune ca Guvernul Ciolos a fost cel mai bun Guvern, nici pe departe. Isi are propriile esecuri si nu putine. Dar in povestea cu "gaura" de 10 miliarde de lei, intre Dragnea si Ciolos, nu fostul premier pica de prost.

N.Red: Datele finale privind executia bugetara vor fi publicate la sfarsitul acestei luni, urmand sa revenim dupa ce vom urmari reflectarea in cifre a veniturilor si incasarilor, mai ales privindu-le pe cele din decembrie.


Citeste mai multe despre   












Material sustinut de Siemens

"Comorile" detinute de primarii: cum pot fi folosite marile baze de date pentru a imbunatati serviciile oferite cetatenilor. Studiu de caz City Pulse

Brasovul si orasul Aarhus din Danemarca au luat parte timp de trei ani la un proiect inedit de cercetare - City Pulse, finantat de Uniunea Europeana. Pe scurt, scopul proiectului a fost sa colecteze si sa coreleze cat mai multe date despre cele doua orase, iar pe baza acestora primariile sau companiile sa dezvolte aplicatii gratuite care sa imbunatateasca serviciile oferite cetatenilor.

41086 vizualizari

  • -93 (113 voturi)    
    nu e bună comparația (Marţi, 10 ianuarie 2017, 12:03)

    Mazeta [utilizator]

    Julien nu s-a trezit a doua zi, ci abia după un an că n-are bani de cal. Timp în care tot a cumpărat ovăz. Iha!
    • +52 (60 voturi)    
      ba cred ca e buna (Marţi, 10 ianuarie 2017, 12:33)

      Tiberian [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Ii lipseste doar o poza sau ceva colorat ca sa o intelegi si tu.
      • +6 (6 voturi)    
        Mai simplu e asa: Beecali a gasit o gaura (Marţi, 10 ianuarie 2017, 22:31)

        rov [utilizator] i-a raspuns lui Tiberian

        de 100 de milioane la Steaua, echipa trebuia sa ia Liga Campionilor si nici nu s-a calificat...
    • +74 (78 voturi)    
      Gresit, ca de obicei (Marţi, 10 ianuarie 2017, 12:35)

      bogdani [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      "Julien" n-a cumparat nici cal, nici ovaz, dar nici nu a iesit la tabla in prime time sa ne deseneze cai verzi pe pereti.

      In schimb, Liviu a comandat un cal in septembrie cu livrare in ianuarie, si acum constata ca nu mai are bani de ovaz. Nici macar pentru primele luni. Si nici macar nu s-a uscat markerul pe tabla...
      • +5 (13 voturi)    
        Pai a gasit si banii de ovaz! (Marţi, 10 ianuarie 2017, 14:28)

        Ardiles [anonim] i-a raspuns lui bogdani

        Din salariu Domnului Presesinte Iohanis.
      • +3 (5 voturi)    
        :))) (Marţi, 10 ianuarie 2017, 15:15)

        sfarleaza [utilizator] i-a raspuns lui bogdani

        Super raspuns ! :))
    • +41 (43 voturi)    
      Daca ar fi fost asa (Marţi, 10 ianuarie 2017, 12:40)

      v_sile [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Adica un an de zile cheltuieli fara venituri suficiente, deficitul ar fi fost mult peste 2,6% din PIB.

      Dragnea cam bate campii. E ca si cum la orice rectificare bugetara negativa, am incepe sa urlam: e gaura in buget, sa vina prim-ministru la judecata si asa mai departe.

      Uite stirea din 24 octombrie 2013, chiar pe hotnews:

      "A doua rectificare bugetara din acest an, programata pentru sfarsitul lunii octombrie, va fi una negativa, a anuntat premierul Victor Ponta, potrivit Mediafax. "In ultima sedinta a USL am discutat cum stam cu banii, ca o sa avem o rectificare negativa in acest moment", a spus Ponta.

      Surse oficiale au declarat pentru Mediafax ca dupa primele noua luni, veniturile bugetare au fost cu aproximativ 6 miliarde de lei sub estimarea de la inceputul anului"

      Nu imi aduc aminte ca Dragnea sa fi iesit atunci pe posture sa abereze cu gauri de 6 miliarde sau cu anchete asupra lui Ponta.
    • +24 (30 voturi)    
      Sa comparam pana la capat! (Marţi, 10 ianuarie 2017, 12:57)

      JestersTear [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Pai nu Ponta l-a pus pe Cilos sa cumpere cal? Iar despre partea cu ovazul... nu am vazut cheltuieli/investitii guvernamentale aiurea in 2016. Deci las-o jos ca "macane" comparatia ta.
    • +25 (27 voturi)    
      sa nu-ti intre mustata lu dragnea (Marţi, 10 ianuarie 2017, 13:09)

      Cata79 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      in gura cand il pupi
      :))))))))))
    • +19 (21 voturi)    
      pff..vorbe-n vant (Marţi, 10 ianuarie 2017, 13:12)

      CRMS [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      De trezit s-a trezit Dragnea, el visand toata campania electorala cum o sa cheltuiasca veniturile prognozate de altii
    • +15 (17 voturi)    
      Amice (Marţi, 10 ianuarie 2017, 13:19)

      Cuca [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Concret. Ce vrei sa spui cu aberatia asta ? Ca nu inteleg - poate ca asa sunt eu, mai greu de cap. Hai, incepe, explica - spune totul cu cuvintele tale simple.
      • +2 (2 voturi)    
        Intreaba la PSD (Marţi, 10 ianuarie 2017, 17:30)

        MarinNecula [anonim] i-a raspuns lui Cuca

        ca-i vorba despre Dragnea.
    • +17 (19 voturi)    
      ceva (Marţi, 10 ianuarie 2017, 13:26)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      efecte etnobotanice?
      dragnea s-a trezit ca nu mai are bani de cal, nu Ciolos.
      toata lumea il face prost pe livache, mai mult sau mai putin elegant, numai mazet6a ii acorda credit. are pile la putin?
      • +5 (11 voturi)    
        nahir (Marţi, 10 ianuarie 2017, 14:10)

        strategy [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        mazeta ar lua minus si daca ar migra la pnl. Problema e ca si mazeta si Dragnea chiar cred ceea ce spun, asta e trist. Ei nu concep cum ar putea cei care nu pot sa ia un examen de director sa conduca altfel, numai cand sistemul lor functioneaza.
    • +8 (10 voturi)    
      Cu ultima onomatopee ("iha") .... (Marţi, 10 ianuarie 2017, 13:36)

      NicolaeA [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      chiar ai nimerit-o ! Te caracterizeaza !
    • +13 (17 voturi)    
      julien a cumparat ovaz (Marţi, 10 ianuarie 2017, 14:17)

      om simplu din multime [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      pe promisiunea lui viktor viorel ca va avea venituri mari la bujet. deci, visul lui julien, se numeste bujetu' viktor viorel.

      si mai e o chestie, doamna de la finante, tehnocrata, spunea ca deficitul estimat la inchiderea exercitiului bujetar ar fi de 2.69 %, fata de 2.8% proiectat.
      asta ma duce cu gandul ca ceva pute pe dumbovita.

      deci, guvernul tehno nu s'a intins mai mult decat plapona, ca chiar a facut unele economii.
      iar faptul ca s'a opus la pomenile lui nicu dracnea este o nota buna, arata ca tehnocratii stiau unde sunt si ce fac.
      • +11 (13 voturi)    
        mazzetto,, (Marţi, 10 ianuarie 2017, 14:48)

        om simplu din multime [utilizator] i-a raspuns lui om simplu din multime

        sa nu uitam ca nicu dracnea este injiner nepracticant. nu stie cu economie/planificare, desi a facut si universitatea ecologica si scoala de aparare.:-))
        sa fie iertat !
        amin.
    • +8 (8 voturi)    
      A explicat Dragu clar (Marţi, 10 ianuarie 2017, 15:49)

      paonipao [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      unde-i gaura de la covrig!





      "Bugetul se construieste pe baza estimarii cresterii economice, tinandu-se cont de estimarea veniturilor fiscale, care sunt si cele incasate de ANAF. Acestea reprezinta circa 80% din total venituri. Dar mai sunt si alte venituri, cum ar fi veniturile din fonduri externe rambursabile si nerambursabile. Veniturile din fondurile europene sunt puse in egala masura si la venituri si la cheltuieli. Ele nu sunt incasate de stat, ci reprezinta proiecte pe care entitatile publice vor sa le implementeze in anul respectiv. Aceste venituri, care nu depind de Finante si de ANAF, au o relevanta mai mica in ceea ce priveste deficitul bugetar. Pe de alta parte, daca am taia veniturile din fondurile europene, proiectele nu s-ar mai putea incepe. Ori actualii guvernanti de aceasta diferenta s-au legat. Fiindca avem o diferenta de venit, dar si pe cheltuieli. Economia pe cheltuieli este chiar mai mare fiindca am facut economii si la alte cheltuieli fiindca deficitul a iesit sub tinta. Cu alte cuvinte nu s-a atins tinta de absorbtie a fondurilor europene", a declarat, pentru MEDIAFAX, Anca Dragu.

      Aceasta spune ca in lunile noiembrie si decembrie, pe TVA incasarile au fost aparent mai mici din cauza rambursarii mai mari de TVA (un plus de 1 miliard in decembrie).

      "De asemenea, am mai avut o operatiune de stingere de datorii. Adica, se dau bani de la buget pentru locale si CFR Infrastructura si ei platesc TVA la stat. Per total am zero fiindca am cheltuiala, dar si venit. Pentru tot anul a fost prevazuta o suma de 900 de milioane si a fost realizata o suma de 200 de milioane. Ea este in buget, apare pe TVA-ul din buget, dar nu si la ANAF. Pe de alta parte, au scazut incasarile la fondul de sanatate fiindca, pe de o parte au scazut incasarile din taxa de clawback fiindca a scazut consumul de medicamente. Explicatia consta in faptul ca, printr-un ordin s-a redus pretul la medicamente cu 30-35%, iar importatorii nu au mai fost interesati sa le aduca in tara. A scazut consumul si evident, a scazut si suma care s-ar fi colectat din taxa de clawback. Pe de alta parte au aparut diferente la accize, pe noiembrie si decembrie, la produsele energetice, motorina si benzina, fiind vorba despre o amanare a consumului si a importurilor din cauza reducerii de sapte eurocenti . Importurile s-au diminuat, s-a mers pe stoc, asteptandu-se luna ianuarie si februarie cand aceasta taxa este scoasa", explica fostul ministru de Finante.

      In opinia Ancai Dragu, actualii guvernanti au starnit aceasta discutie fara a avea o argumentatie solida.

      "Gaura de la covrig a aparut de la masurile pe care au anuntat ca le implementeaza, dar pentru care nu vor avea sustinere financiara", arata Dragu.

      Potrivit unui bilant prezentat in decembrie de fostul ministru al Fondurilor Europene, din guvernul Ciolos, Dragos Dinu , Romania a atras in anul 2016 fonduri europene in valoare de 7,02357 miliarde de euro.

      Cu toate acestea, tara nu a putut atrage rambursari de cheltuieli de la Comisia Europeana in baza proiectelor romanesti pe fonduri structurale si de coeziune, intrucat autoritatile de management romanesti pentru marile programe de bani europeni nu au ost inca acreditate la nivelul UE.
    • +5 (7 voturi)    
      Mazeta nesimtita (Marţi, 10 ianuarie 2017, 17:09)

      Sani [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Eu pe Dragnea l-as numi Shevil!

      Deci, Shevil s-a trezit ca a promis pe banii nu-stiu-cui sa-si mituiasca votantii si sa-i plateasca Mazetei & Co. comisionul pentru obraznicie.

      N-are bani!
      Ce face Shevil?
      Da vina pe fosta guvernare!
      Ce face Mazeta? Oracaie, ca asta stie cel mai bine!

      Na, c-a inventat Shevil apa calda!
    • +2 (4 voturi)    
      Sevil si-a luat un pur sange arab,pascut de stat (Marţi, 10 ianuarie 2017, 17:14)

      Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Dupa 20 de ani director de servicii în Consiliul Judeţean Constanţa,in haturile penalului nas Constantinescu Nicusor,are bani de o intreaga herghelie.
    • -3 (3 voturi)    
      Tot (Marţi, 10 ianuarie 2017, 17:27)

      Jar [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      e ceva daca-i asa;isi poate cumpara Dragnea cal.
      Mazeto,trebuie sa recunosti ca e foarte buna comparatia...Altfel,nu te recunosc de pretin.
    • +2 (2 voturi)    
      eu in locul lui Ciolos (Marţi, 10 ianuarie 2017, 22:06)

      paranoid_android [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      mi-as trimite soferul sa dea explicatii
    • +2 (2 voturi)    
      Măi Mazet proclet... (Miercuri, 11 ianuarie 2017, 10:30)

      Spiky [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Nu Julien a făcut bugetul. El l-a preluat de la Pinocchio Ponthausen, care l-a umflat cât cuprinde ca să aibă de dat la sugacii de buget ai PSD. L-a ajustat Julien cât a putut, dar nu te pui cu pixul statistic al PSD, că încape în el cât cuprinde, lapte și miere la tătă lumea... până când realitatea îi trage lui Dragnea un șut în fund, ca să îi revină creierul la loc în cutia craniană, hăt..... tocmai din rect..... ificarea bugetară care îl deranjează așa de mult.....
    • 0 (0 voturi)    
      interpretare gresita (Miercuri, 11 ianuarie 2017, 19:01)

      toleranta [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Ion nu e Julien, ci Liviu. El a visat cai verzi pe pereti si s-a gandit sa dea vina pe "tehnocrati" ca ii lipsesc banii din portofel.
  • -14 (20 voturi)    
    clarificari (Marţi, 10 ianuarie 2017, 12:19)

    oaresicare [utilizator]

    Dle Dan Popa, revin cu acelasi comentariu ca si ieri, fara nicio intentie de disputa politica. Explicatia dnei Dragu cu clawbacku` e fantezista. Va explic tocmai pentru ca urmaresc materialele dvs economice: exista un singur contrcat cost-volum rezultat CARE NU AR TREBUI, conform legii, sa poarte obligatia suprataxei clawback. Oricum, suma ar fi mult mai mica. De ex. pentru tot anul 2015, pentru toate tratamentele suportate total sau partial de CNAS (medicamente compensate), suprataxa aberanta incorect numita informal clawback (legal e definita ca o contributie) a fost de cca 1,2 milarde lei.
    • +2 (2 voturi)    
      Argumentul dvs este irelevant în context (Miercuri, 11 ianuarie 2017, 11:00)

      Spiky [utilizator] i-a raspuns lui oaresicare

      Nu era vorba de taxa de clawback, era vorba de o pretinsă gaură în buget, care gaură este doar în țesutul cerebral al lui Dragnea. Ați înțeles?
  • +18 (22 voturi)    
    Votantii (Marţi, 10 ianuarie 2017, 12:26)

    vlad.pe [utilizator]

    Votantii PSD si spectatorii Antenelor au primit momeala, pe langa faptul ca Ciolos e vandut strainilor si lui Soros, acum ei cred ca s-au furat banii de pensie.

    In functie de ce canale media urmaresti poti sau nu sa afli de exemplu ca doamna Firea a platit 12.000 Euro cazarea la un Hotel din Austria.
    • +7 (11 voturi)    
      PSD & Antena 3 mint dar asta e deja banal (Marţi, 10 ianuarie 2017, 13:40)

      Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui vlad.pe

      acum vreo luna Antena 3 si PSD acuzau guvernul Ciolos ca 'nu vrea' sa creasca pensiile si salariile desi are bani

      acum aceiasi mincinosi, Antena 3 si PSD, spun ca banii de care vorbeau ei nu exista de fapt...culmea e ca tot Ciolos e de vina
    • -5 (5 voturi)    
      B1tv? (Marţi, 10 ianuarie 2017, 14:31)

      Ardiles [anonim] i-a raspuns lui vlad.pe

      Asta unde ai vazut-o?
  • +33 (37 voturi)    
    Cel mai bun guvern (Marţi, 10 ianuarie 2017, 12:32)

    viorrell [utilizator]

    Multumesc pentru explicatii domnule Popa, sunt binevenite.
    Dar am si o reactie. "Nimeni nu spune ca Guvernul Ciolos a fost cel mai bun Guvern". Ba eu spun ca a fost. A fost singurul guvern de care eu stiu care a urmarit cu adevarat interesul public, si nu cel al unui grup infractional. E putin lucru? E foarte posibil sa fi facut si greseli, dar as vrea sa vad candva o evaluare globala si cu adevarat obiectiva daca aceste greseli au avut rezultate mai nefaste decat greselile guvernelor anterioare. Ma indoiesc sincer. Si in orice caz, nu au fost greseli cu intentie - aceea de a proteja grupuri mafiote in defavoarea cetatenilior, cum am avut inainte de Ciolos - si cum vedem deja ca vom avea de-acum. Cred, deci, ca a fost cel mai bun pentru ca a schimbat macazul, atat cat s-a putut, catre o administratie profesionista, transparenta si in interesul cetateanului. N-a durat mult, dar a aratat ca se poate.
    Cred ca e esential sa vedem imaginea de ansamblu.
    • +11 (15 voturi)    
      Subscriu. Cel mai bun mai ales in conditiile dezas (Marţi, 10 ianuarie 2017, 13:44)

      UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui viorrell

      -trului lasat de PSDisti lui doftor Ponta.
    • -1 (13 voturi)    
      da, dar a facut si multe greseli (Marţi, 10 ianuarie 2017, 14:08)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui viorrell

      A avut ministri inadecvati, a schimbat multi dintre ei, a avut multe bilbe, etc. E adevarat ca Ciolos a avut citeva zile sa formeze un guvern cu oameni pe care nu prea ii stia, n-a avut sustinere din parlament, i s-au impus scaderi de taxe si cresteri de salarii suficiente incit sa nu mai aiba bani de absolut nici o investitie, etc. Dar sunt de acord ca a fost singurul bine intentionat, cinstit, profesionist. lasat sa guverneze 4 ani si cu sustinere in parlament, ar fi putut schimba ceva. Asha, cu doar un an la dispozitie si fara sustinere, tot ce a reusit a fost sa aduca PSD la guvernare. daca Johannis in lasa inca un an pe Ponta sa-si rupa gitul de tot, acu PSD era la 20% in sondaje.
      • +2 (6 voturi)    
        chiar avem memorie scurta? (Marţi, 10 ianuarie 2017, 17:10)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Intotdeauna cei care au relansat sau re-echilibrat economia au fost tehnocrati - oare de ce???

        Ulterior toti acestia au primit propuneri sa fie primiti in diferite partide si unii au spus NU - sac!!!!
        • 0 (0 voturi)    
          nu te contrazic (Marţi, 10 ianuarie 2017, 17:53)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui ..13

          E cumva firesc ca politicul sa se dea deoparte si sa alse tehnocrati doar atunci cind situatia e maro. Altfel, se baga politicienii la butoane. Da' nu inteleg ce treaba are asta cu memoria scurta... Eu doar ziceam ca a fost o greseala strategica a lui Johannis sa il puna pe ciolos premier cu un parlament psd. Daca Ponta organiza alegerile din postura de premier, azi psd era in locul pnl.
      • +1 (1 vot)    
        unii (Marţi, 10 ianuarie 2017, 19:18)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        din ministrii aia inadecvati au fost de fapt conveniti cu psd. altfel nu erau votati in parlament.
        a scapat de ei cand s-a putut, cand dragnea nu mai putea decat sa lanseze doar amenintari.
        • 0 (0 voturi)    
          nu te contrazic (Miercuri, 11 ianuarie 2017, 11:18)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui nahir

          Doar raman la parerea da guvernul Ciolos a fost o mare gafa politica a lui Johannis. Daca il lasa pe Ponta inca un an, cistigau alegerile la pas si Guvernul Ciolos, cu sustinere in Parlament, avea toate sansele sa demostreze ce poate. Asha, a guvernat legat de miini si de picioare.
    • -8 (12 voturi)    
      Da, in ansamblu... (Marţi, 10 ianuarie 2017, 14:37)

      Ardiles [anonim] i-a raspuns lui viorrell

      Daca era adevarat ce spui acum Ciolos era PM si nu somer. Se pare ca doar tu ai priviri de ansamblu.
    • -4 (6 voturi)    
      eşti dus rău, măi baiete... (Marţi, 10 ianuarie 2017, 15:37)

      vrempeBaselamititica... [utilizator] i-a raspuns lui viorrell

      dublează-ţi sau chiar triplează-ţi consoanele din nume, că la altceva nu prea te duce capul...
    • -3 (3 voturi)    
      a mai fost un guvern bun (Marţi, 10 ianuarie 2017, 17:08)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui viorrell

      Ala care a negociat intrarea RO in UE si a stabilizat economia dupa ce unii dadusera cu ea de pamant, rau de tot, si se uitau dupa avioane...

      Dupa tampiniti nu ai cum sa scapi decat daca numesti tehnocrati -profesionisti la conducere.

      Na, ca am zis-o si pe asta!
  • +23 (31 voturi)    
    ba da, eu spun! (Marţi, 10 ianuarie 2017, 12:35)

    gwolf [utilizator]

    "Nimeni nu spune ca Guvernul Ciolos a fost cel mai bun Guvern, nici pe departe."

    BA DA, EU SPUN ! si alti mii de tineri si de oameni spalati si scoliti ca mine care stiu ce inseamna performanta si moralitate in acelasi timp.
    In putinul timp pe care l-a avut, guvernul Ciolos a construit cea mai importanta componenta a unei guvernari: increderea contribuabililor ca directia in care mergem e cea buna. Asta este baza, asta este fundatia de la care incepe orice constructie economica solida si performanta
    40*45% = 18% din populatia cu drept de vot din Romania s-a obisnuit sa fie hranita moral cu zeama scursa din dejectiile unui clan de indobitociti politic si moral, condusi de "smecheri" in loc de institutii. Iar ratiunea si logica au fost inlocuite de petarde de rahat explodate la ecranele TV de balosii latrinelor TV, frezati scurt si rasi impecabil (ca doar partidul te vrea tuns), asemeni liderilor de bande bolsevice de acum 80 de ani.

    EU si oamenii liberi si inteligenti din tara asta spunem: DA, guvernul Ciolos este solutia ideala pentru Romania!
    restul puteti pune maioneza peste ****-ul pe care-l haliti zilnic, neam de dobitoci cu zgarda.
    • -11 (13 voturi)    
      18% (Marţi, 10 ianuarie 2017, 14:43)

      Ardiles [anonim] i-a raspuns lui gwolf

      Probabil mama ta este cea care-ti plateste netu tinere frumos si liber. Mars si invata si tu o meserie!
      • +6 (10 voturi)    
        Pesedeu tipic! (Marţi, 10 ianuarie 2017, 15:54)

        un-buburuz [utilizator] i-a raspuns lui Ardiles

        Dacă e să comparăm modul în care vă exprimați și scrieți (tu și gwolf), cred că el are deja o meserie. Chiar una foarte căutată și bine plătită (deduc asta și din perspectiva cu care a comentat subiectul articolului). Despre tine pot să spun doar că ai probleme cu ortografia limbii române (deși - pariez! - te dai mare patriot, român mândru și la fel de verde ca albanezul Ponta). În plus, mai ești și nesimțit. De aia zic eu că puți a pesedist de la o poștă.
        • -9 (9 voturi)    
          Pai sunt pesedist! (Marţi, 10 ianuarie 2017, 17:42)

          Ardiles [anonim] i-a raspuns lui un-buburuz

          Si nu ma dau mare ca toti derbedii de pe aici care au pretentia ca sunt cineva. Sunteti o haita de pupatori si voi doar ca la alt nadrag. Cat despre meseria aluia, trebuie sa fie SRI-ist ca prea se crede buricul pamantului. Sunteti jalnici!
          • 0 (2 voturi)    
            prosti da multi (Marţi, 10 ianuarie 2017, 20:14)

            Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui Ardiles

            si mandri pe deasupra. Bravos natiune halal sa-ti fie!
    • -4 (4 voturi)    
      spălaţi pe creier? (Marţi, 10 ianuarie 2017, 15:40)

      vrempeBaselamititica... [utilizator] i-a raspuns lui gwolf

      :)
    • +1 (3 voturi)    
      Bravo tinere subscriu! (Marţi, 10 ianuarie 2017, 15:51)

      paonipao [utilizator] i-a raspuns lui gwolf

      Tot respectul pentru cei ce gandesc ca tine!
  • +20 (24 voturi)    
    Pentru cineva cu ambitii de premier... (Marţi, 10 ianuarie 2017, 12:38)

    luciusbv [anonim]

    Dragnea nu pare sa stie pe ce planeta traieste. Faptul ca e penal si vrea in guvern e grav, faptul ca nu are minima competenta sa aiba habar ce vorbeste transforma transmiterea puterii pe mainile lui in curata catastrofa nationala.
  • -13 (21 voturi)    
    Nea Popa,n-am vazut in articolul matale (Marţi, 10 ianuarie 2017, 12:45)

    xrogo [utilizator]

    nici o referire la rectificarile pozitive ale guvernului Julien,de fapt aici e "buba",astia curat tehnocrati,ca sa dea bine la electoratul ce-l sustinea pe Julien au pompat bani la ministere prognozand un morman de bani si la final prognoza s-a dovedit falsa si acum dau din colt in colt!
    • +4 (8 voturi)    
      Colegul tau de birou, Mazeta, a postat .... (Marţi, 10 ianuarie 2017, 13:47)

      NicolaeA [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      si hop si tu ! De ciuda ca Mazeta va lua bonusuri mai mari "decat" tine de la tata Putin !
      • +1 (5 voturi)    
        Banuiala (Marţi, 10 ianuarie 2017, 17:16)

        Sani [utilizator] i-a raspuns lui NicolaeA

        Eu cred ca amandoi impart acelasi scaun si se besesc impreuna!

        Mazeta joaca rolul de 'borfas SEF' care doar ENUNTA, iar xrogo este un Alter Ego, care elimina frustrarile 'SEFULUI'.

        'Amandoi' au nevoie de tratament psihiatric...doi intr-unul!
    • +5 (9 voturi)    
      gindire cu premeditare. (Marţi, 10 ianuarie 2017, 14:12)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      Tu nu pricepi ca executia bugetara s-a incadrat in deficit? Au fost prognozate mai multe cheltuieli cu proiecte cu fonduri europene, nu s-au realizat, asha ca sumele astea nu-s nici la venituri nici la cheltuieli. Ceea ce defineste diferenta dintre venituri si cheltuieli s-a respectat, da' faru' calauzitor nu zice nimic de capitolul cheltuieli, ca asha e la socialismul stinntific, bagi in fata doar felia de adevar care iti convine.
    • +5 (9 voturi)    
      Servilul lui guvern astupa gaura (Marţi, 10 ianuarie 2017, 14:31)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      Doar v-a zis Dragnea sa ramaneti linistiti ca astupa el gaura care nu exista.
  • +13 (19 voturi)    
    Mazeta, tu ai furat mârțoaga de cal! (Marţi, 10 ianuarie 2017, 12:48)

    slevin_kelevra [utilizator]

    Nu incerca acum să ne-o vinzi nouă mai scump, că nu suntem Ion.
  • +8 (14 voturi)    
    mda... (Marţi, 10 ianuarie 2017, 12:54)

    liviu_ [utilizator]

    e clar ca dracnea se pricepe la economie mai rau decat mine... dar nu sunt de acord cu aceasta afirmatie:
    "in povestea cu "gaura" de 10 miliarde de lei, intre Dragnea si Ciolos, nu fostul premier pica de prost"

    da! in ochii celor care cat de cat se pricep ... pica prost...
    dar (cu ajutorul antenelor romaniilor tv si (mai nou) tvrului) cati oameni credeti ca o sa vada ca dracnea a gresit?! cam nimeni! Ciolos moare cu dreptate in mana pentru ca televiziunile sunt mai dependente de partide decat e cainele meu de mine si pentur ca CNA nu exista!
  • +12 (16 voturi)    
    pasul II, parlamentul modifica legile fizicii (Marţi, 10 ianuarie 2017, 12:59)

    mnicku [utilizator]

    atiata ninsoare in luna Ianuarie ne impiedica d-le sa lucram , asa ceva sa nu se mai repete
    comisie de ancheta pt derapajele necontrolate ale vremii .

    Decret al Presedintelelelului Camerei Dep/Infract

    art unic: Incepind cu anul curent este interzisa temperatura exterioara sub 20 C in lunile ian si feb.

    semnat
    mustache D
    • +2 (2 voturi)    
      Gresesti ! (Marţi, 10 ianuarie 2017, 13:51)

      NicolaeA [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

      Inca din 1992 parlamentul Romaniei a aprobat toate legile din macanica corpului solid, electrotehnica si optica !
      • +4 (4 voturi)    
        :)))...numai ca natura si fizica fac revolutie (Marţi, 10 ianuarie 2017, 14:59)

        mnicku [utilizator] i-a raspuns lui NicolaeA

        si pe alea nedescoperite le-au aprobat , asa preventiv

        de aia sint contra naturii

        ....
  • -12 (16 voturi)    
    Bine ca nu a murit calul! (Marţi, 10 ianuarie 2017, 13:05)

    Fides [utilizator]

    Ca Ciolos ramanea in istorie ca cel mai bun premier.
    Imi amintesc cum anul trecut prin 21 decembrie a dat generos vreo 84 de milioane de lei catre 4 primarii din tara (25 de milioane la Oradea si tot atat la Arad) pentru a-i ajuta pe primari sa ofere subventie la incalzire. Asta da strategie de dezvoltare.
    • +3 (5 voturi)    
      Esti postac nou ? (Marţi, 10 ianuarie 2017, 13:53)

      NicolaeA [utilizator] i-a raspuns lui Fides

      Sau vechi cu alt nume ?
      • -6 (10 voturi)    
        Dragu incepe sa recunoasca (Marţi, 10 ianuarie 2017, 14:55)

        Fides [utilizator] i-a raspuns lui NicolaeA

        Stirea cu banii dati drept subventie poate fi citita aici:http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-21486974-guvernul-aloca-sumele-necesare-pentru-alimentarea-energie-termica-arad-bihor-constanta-galati.htm
        O rugaminte, nu va grabiti in catalogarea dvs. Anca Dragu a inceput timid sa recunoasca ceva din ce se prefigura anul trecut - tinerii frumosi tehnocrati din Guvern nu au reusit sa atraga fonduri europene in tinta propusa chiar de ei. Cine ar fi crezut ca acesti super profesionisti, nu ca nu reusesc sa urneasca martoaga la deal ci aproape o fac sa-si dea duhul?
    • -1 (5 voturi)    
      asistatii social (Marţi, 10 ianuarie 2017, 17:55)

      demaGOCU [utilizator] i-a raspuns lui Fides

      sunt in Transilvania
      • 0 (0 voturi)    
        Exact (Miercuri, 11 ianuarie 2017, 10:08)

        Fides [utilizator] i-a raspuns lui demaGOCU

        Ajutoare in cel mai mare fief PNL. Cine si-ar fi imaginat asta? Pai era vorba de investitii in dezoltare nu sa-i transforme si pe ceilalti romani in asistati sociali. Da, na astia sunt tehnocratii de rit nou.
  • +7 (13 voturi)    
    Ba e foarte buna ! (Marţi, 10 ianuarie 2017, 13:11)

    Idealistu [utilizator]

    Da' prostii de la Antena 3 tot n-o inteleg !
  • +13 (19 voturi)    
    la METEO s-a gresit prognoza...ancheta? (Marţi, 10 ianuarie 2017, 13:16)

    Gryphus [utilizator]

    s-a gresit prognoza la METEO, au zis ca vor fi 'minus 15' si sunt minus 17....PSD ar trebui sa faca o 'comisie de ancheta'
  • +2 (8 voturi)    
    populisme electorale (Marţi, 10 ianuarie 2017, 13:28)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    contrazise de realitatile economice.
    ca sa respectam proportiile astronomice cu presupusa suma lipsa, cred ca dragnea a visat un elefant iar dimineata a gasit un purice zdrobit de catre pachiderm.
    nu inteleg de ce insista presa pe aceasta gogoasa.
    • +1 (7 voturi)    
      fiindca acum (Marţi, 10 ianuarie 2017, 13:59)

      cladob [utilizator] i-a raspuns lui kkciosuldelahamangia

      gogoasa se vede clar in cifre si or sa priceapa si cei care au votat gogoasa..
  • -2 (10 voturi)    
    Nu ministerele au gresit, ci tehnocratii! (Marţi, 10 ianuarie 2017, 13:55)

    Roman_Cetatean [utilizator]

    Aaaa, e ce tot repetam si noi din primavara lui 2016: de fapt minusul e la fonduri europene. Aha. Pai e. Ca asa au fost alde Ghinea si ceilalti de "competenti" ca nici apeluri ca lumea si la timp nu au fost in stare sa lanseze. Cum naiba sa genereze ministerele proiecte, daca nu erau apeluri?! Nu se tot lauda el ca sunt apeluri(ba nu, erau ghiduri...) de 10, ba nu 11, ba nu 13 miliarde de euro(de la o luna la alta tot cresteau "ghidurile" astea)? A facut peste tot ca si la POCU-s-au sucit, s-au razgandit, scos ghiduri fff proaste, apeluri prelungite, amanate, ca rezultatul e ca nici acum nu exista vreun proiect la POCU evaluat, ce sa zic de contractat? La POC la fel, a iesit in mai sa promita repetat ca pana la 31 iulie contracteaza tot ce era evaluat deja. Inca se mai contracteaza si acum la acele proiecte, iar alte apeluri nu a mai lansat (exceptie BigData pt SRI). La POIM nici macar de fazate nu s-au ocupat in timp util, de cele noi...
    In loc sa ne asculte si aplice din solutiile propuse, alde Ghinea s-a lansat intr-un razboi cu invective, insulte, jigniri si etichetari generalizate la adresa noastra iar Ciolos, desi l-am sesizat si pe el ca nu e in regula cum procedeaza Ghinea, s-a facut ca nu vede, nici nu a raspuns vreodata, l-a lasat sa isi afiseze incompetenta maxima si sa se laude demagogic cu bilanturi, iata acum se vede realitatea. Absorbtia a fost aproape zero. Din pacate va fi afectat si 2017 de asta, f grav
  • 0 (2 voturi)    
    Clar,Dragnea este mai prost decât Ponta. (Marţi, 10 ianuarie 2017, 13:57)

    asavreau [utilizator]

    Și la început Ponta a avut la finanțe un profesionist,Florin Georgescu,nu un nimeni cum a pus Dragnea acum.Actualul ministru de finanțe spunea că demisionează în secunda doi dacă doctoratul lui este plagiat.Dar dacă nu-i lucrarea,ci numai diploma demisionează?Am să explic cu altă ocazie că Viorel Ștefan are diplomă de doctor sar nu are lucrare de doctorat.Niște NC și ștorno NC nu pot reprezenta lucrare de doctorat.
  • -3 (7 voturi)    
    Invartitul in jurul cozii... (Marţi, 10 ianuarie 2017, 14:15)

    Gigi Kent [utilizator]

    Invartitul in jurul cozii si batutul campilor se pare ca sunt sport national la romani. Acum este etapa "gaura" nu e "gaura" ci e "subestimare".

    Problema e ca statul colecteaza foarte putin din PIB la buget (vreo 30%) in timp ce tarile serioase se situeaza peste 45%. Si asta cauzeaza foarte multe probleme (salarii mici, investitii in infrastructura modeste, subfinantarea sanatatii si educatiei samd). Acest subiect lipseste cu desavarsire din orice dezbatere publica pe teme economice.

    Faptul ca guvernul Ciolos a reusit sa stea intr-un deficit (stabilit si el arbitrar si fara un fundament dar astea sunt obligatiile) dat reducand cheltuielile pentru a compensa scaderea de venituri si ca, la o crestere economica generoasa, a colectat aproape la fel de mult ca in 2015 este departe de a fi o virtute. In loc sa crestem nenorocitul ala de procent noi parem a il mentine (atunci cand nu scade) an de an.

    Si apoi ne miram de ce nu avem autostrazi. Si raspundem "da uite, deficitul e sub 3% iar datoria publica e mica in comparatie cu alte tari". Asta a fost guvernarea tehnocrata. Si sunt foarte multi care gandesc asa.
  • +6 (6 voturi)    
    pai (Marţi, 10 ianuarie 2017, 14:28)

    Xorciser [utilizator]

    Problema nu e "gaura" de 10mld lei, care nu e- ci faptul ca incasarile la buget au fost 29% din PIB- cea mai mica cifra din ultimii....N ani. (cred ca 8-10 ani).
  • +2 (4 voturi)    
    Proşti (Marţi, 10 ianuarie 2017, 14:45)

    robert.b [utilizator]

    Proşti, proşti, proşti. PROŞTI!

    P.S. Proşti.
    • +2 (2 voturi)    
      ei DA (Marţi, 10 ianuarie 2017, 17:17)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui robert.b

      dar multi, fara un minim de bun -simt si extrem de activi!

      Vezi matale - aici sunt problemele - cu astia ai f=doua metode de rezolvare - ori taci malc si ii lasi sa iasa cu toate prostiile pe masa - ori te contrezi dimineata, la pranz si seara cu ei - ceea ce cred ca necesita o energie uriasa si nu merita- parerea mea!
  • +4 (6 voturi)    
    manipulare ordinara (Marţi, 10 ianuarie 2017, 16:14)

    EUROPA*EUROPA*EUROPA [utilizator]

    nu-i nimic to'arasul Dragnea.

    acum n-a mers dar la sfarsitul mandatului de 4 ani o sa priceapa tot norodul, inclusiv votantul pesedist ce inseamna cu adevarat o GAURA la buget!

    din pacate pentru noi,n-o vei plati tu si gasca de manglitori din PSD...
  • 0 (0 voturi)    
    Dacă un străin (Marţi, 10 ianuarie 2017, 21:50)

    ionv [utilizator]

    ar citi comentariile de aici, ar crede că românii sunt canibali.
    Vă mai întrebați de ce aproape toată presa e plină de invective, miștocăreli și mârlănii?
    Pentru că asta cere piața fraților.
  • 0 (0 voturi)    
    Repet un comentariu care n-a trecut. (Marţi, 10 ianuarie 2017, 23:06)

    ionv [utilizator]

    Dacă un străin ar citi comentariile de aici, ar crede că românii sunt canibali.
    PS
    Comentariul este un pic scurtat față de cel inițial.
  • +1 (1 vot)    
    Singura (Miercuri, 11 ianuarie 2017, 5:10)

    raducutu [utilizator]

    Gaura e aia in care ne tinem degetul in timp ce politicienii ne fura ca-n codru'...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică