Atentie la serviciile Libra Bank oferite prin reteaua de ATM-uri Euronet: O clienta a asteptat 8 zile pana i-au fost repusi in cont 4.000 de lei

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Vineri, 31 martie 2017, 15:51 Economie | Finanţe & Bănci

Serviciile Libra Bank, oferite prin 500 de ATM-uri Euronet
Foto: Captura Euronetworldwide.ro
O clienta Libra Internet Bank, Olivia Timnea, a asteptat 8 zile pana ce banca i-a repus in cont suma de 4.000 de lei, dupa ce in data de 22 martie, a incercat sa scoata aceasta suma de la un bancomat Euronet, situat in Metropolis Center din Bucuresti, prin care Libra Bank isi ofera serviciile catre clienti. Mai mult, aceasta acuza ca pe 24 martie, alti 2.000 de lei i-au fost scosi din cont si returnati la scurt timp, tranzactie pe care aceasta sustine ca nu a realizat-o si care pe extrasul de cont apare a fi fost facuta de la acelasi ATM. Contactati de HotNews.ro, oficialii Libra Bank au precizat doar ca i-au restituit banii clientei si ca 'nu a fost vorba despre o neregula privind serviciile Libra, ci despre o problema tehnica in functionarea ATM-ului respectiv'.

Situatia pe scurt:


Olivia Timnea, clienta a Libra Internet Bank, a sesizat in aceasta saptamana HotNews.ro cu privire la o posibila neregula in serviciile acestei banci, pentru care a facut si plangere catre institutia financiara.

Extras de cont_1
Foto: Hotnews
Cu dovezi privind extrasul de cont si plangerea depusa in 27 martie la Libra Internet Bank, sucursala Iuliu Maniu, aceasta a semnalat faptul ca pe data de 22 martie 2017 contul sau de card a fost debitat cu suma de 4.000 lei, de doua ori, in conditiile in care in realitate ea nu a scos de la bancomat decat 4.000 de lei.

Mai exact, aceasta semnala ca plecand de la un sold initial de 13.306 lei, a incercat sa scoata de la bancomat (ATM Metropolis Bucuresti) suma de 4.000 de lei. Aceasta spune ca a auzit sunetul de numarare a banilor, dar ca in momentul in care s-a deschis usita bancomatului nu a iesit nici un ban.

In urma altor 2 operatiuni a cate 2.000 de lei, ar fi reusit sa scoata suma de 4.000 de lei, de care avea nevoie, insa aceasta suma i-a fost debitata de 2 ori de pe card, la sfarsitul tranzactiilor soldul ramanand la 5.294 lei (adica, un minus de 8.000 lei). Mai mult, pe 24 martie 2017, acuza aceasta, s-au scos bani de pe cardul sau si s-au bagat inapoi, in conditiile in care cardul a fost tot timpul in posesia acesteia. Este vorba de suma de 2.000 de lei si un comision neobisnuit de 17,5 lei. Clienta acuza ca nu este prima data cand i se intampla asa ceva la Libra Bank.

La solicitarea HotNews.ro de a oferi un punct de vedere, oficialii Libra Bank au comunicat vineri urmatoarele:

  • "Am solutionat problema semnalata, iar in cursul zilei de miercuri, 29 martie, clientei i-au fost restituiti banii pe cont. Mentionam ca am rezolvat situatia intr-un timp mult mai scurt decat cel specificat in reglementarile internationale ale Visa si Mastercard cu privire la astfel de imprejurari.
  • De asemenea, facem precizarea faptului ca nu a fost vorba despre o neregula privind serviciile Libra, ci despre o problema tehnica in functionarea ATM-ului respectiv.
  • Va asiguram ca tratam cu promptitudine toate situatiile semnalate de clienti, raspunzand in cel mai scurt timp oricarei intrebari, solicitari sau reclamatii din partea acestora", a declarat  Corina Zamfirache, Specialist PR - Divizia Marketing si Comunicare in cadrul Libra Internet Bank.

Banca nu a explicat ce s-a intamplat mai exact, cine sunt cei raspunzatori si ce masuri a luat, intrebari adresate de HotNews.ro, insa a oferit anumite detalii in raspunsul oferit in 28 martie catre clienta Olivia Timnea, raspuns pe care aceasta l-a prezentat redactiei (vezi imaginea alaturata):

Raspunsul Libra Bank
Foto: Hotnews
"Ca raspuns la sesizarea dumneavoastra referitoare la tranzactia efectuata in data de 22 martie, va transmitem faptul ca in acest moment cazul este in analiza la Euronet, detinatorul ATM-ului.

Am solicitat urgentarea analizarii acestui caz, iar ATM-ul a fost alimentat astazi, urmand ca in cursul zilei de maine sa se efectueze reconcilierea bancomatului.

In functie de raspunsul celor de la Euronet, vom reveni cu un raspuns final catre dumneavoastra in cel mai scurt timp posibil.

Referitor la comisionul in valoare de 17.50 RON perceput pentru tranzactia din data de 24 martie, facem precizarea ca, desi tranzactia de 2.000 RON a fost reversata de ATM la autorizare, Euronet a trimis totusi in decontare tranzactia, precum si reversarea aferenta. Din acest motiv, tranzactia nu a fost considerata ca fiind efectuata la un ATM Euronet, iar sistemul a calculat acest comision, insa acesta a fost repostat pe contul dumneavoastra".


  • Serviciile Libra Bank sunt oferite printr-o o retea de peste 500 de ATM-uri Euronet

Euronet Romania are o prezenta de peste 10 ani pe piata romaneasca oferind servicii de procesare tranzactii, autorizare, gateways Visa, Mastercard, AMEX, China Union Pay, platforma software pentru procesare tranzactii financiare electronice, servicii externalizate pentru administrare de retele de bancomate si POS-uri mai multor banci de pe piata romaneasca.

Potrivit datelor de pe site-ul Euronet, "posesorii de carduri Librabank Romania pot efectua la bancomatele si depomatele Euronet, urmatoarele operatiuni, in acelasi conditii ca si la bancomatele bancii:
- Retragere de numerar
- Interogare de sold
- Reincarcare electronica pentru telefonie mobila
- Cumparare de coduri Paysafecard"


Euronet subliniaza ca pune "la dispozitia clientilor Libra Internet Bank Romania o retea de peste 500 de ATM-uri proprii in locatii independente: centre comerciale, cladiri de birouri, hoteluri, aeroporturi, hypermarket-uri si locatii cu important trafic pietonal si de asemenea si bancomatele amplasate in agentiile bancare ale Bancii Comerciale Carpatica, Libra Internet Bank, Blom Bank, Idea Bank si Credit Agricole Bank".

Si datele Libra Internet Bank confirma faptul ca ATM-ul Euronet din Metropolis Center, unde a avut loc acest incident, face parte din reteua de bancomate prin care aceasta banca isi ofera serviciile catre clientii sai din Bucuresti.

HotNews.ro a solicitat, vineri, catre Euronet un punct de vedere legat de aceasta situatie si vom reveni cu raspunsuri imediat ce le vom primi.


Citeste mai multe despre   










4416 vizualizari

  • +1 (9 voturi)    
    In cazul unei sume blocate (Vineri, 31 martie 2017, 16:00)

    Gabriela Venerianu-Fibuna [utilizator]

    Banca are 30 de zile sa o repuna in cont. Unele banci fac acest lucru mai repede, altele mai incet.

    Parintilor mei le-a fost sustrasa din cont o suma de bani. Au facut reclamatie si, pentru ca banii erau asigurati, au fost repusi in cont. Termenul de solutionare a unei fraude este de 90 de zile (din cauza unor cercetari ce pot implica si banci straine) iar banii pot intra in cont dupa 90+30 de zile.

    Faptul ca omul nu are o rezerva si depinde de acei bani este irelevant dpdv al bancii. Daca omul nu vrea nici o intarziere are tot dreptul sa isi tina banii in frigider acasa. In felul acesta nu exista nici o eroare de banca, de procesare sau mecanica la un ATM.
    • 0 (4 voturi)    
      Nu e asa! (Vineri, 31 martie 2017, 17:45)

      _Cineva [utilizator] i-a raspuns lui Gabriela Venerianu-Fibuna

      Daca am primi banii cash atunci am putea face asta. Din moment ce firmele platesc doar pe card si politica statului te obliga sa lucrezi cu bancile, atunci e si responsabilitatea bancilor sa se asigure ca nu ti se fura bani din cont. Trebuie sa stau eu cu ochii pe cont ca sa vad daca banca nu mi-a furat bani? Daca nu sesiza furtul, se sesiza banca din oficiu? Ar trebui pornita o ancheta. Raspunde cineva pentru fapta asta? E ca si cum as lua bani din portofelul cuiva si dupa ce isi da seama as spune "scuze, ia-ti banii".
      • 0 (0 voturi)    
        Cateva precizari (Duminică, 2 aprilie 2017, 10:02)

        Gabriela Venerianu-Fibuna [utilizator] i-a raspuns lui _Cineva

        1. Este imposibil sa ceri la firma plata cash a salariului? Eu sincer nu stiu.

        2. Fireste ca trebuie sa stai cu ochii pe cont. Asa cum stai pe usa de la apartament sau pe masina. Nu e de datoria vecinilor sa iti spuna tie ca iti fura cineva masina. Si, asa cum ii rogi pe vecini sa te ajute poti ruga si banca pe o suma modica sa iti trimita un SMS cand ti se schimba soldul (in sus sau in jos). Eu platesc pe acest serviciu 0.7 Euro / luna.

        3. Banca nu a luat nimic. A BLOCAT o suma de bani. Suma in lipsa unei chitante iti este returnata in cont dupa 30 de zile, conform unui contract semnat.

        Cardul este doar un mijloc prin care niste tranzactii devin mai usoare (nu mai umbli cu sacosa de bani dupa tine). Mereu insa ai o balanta cu trei puncte: securitate, cost si convenienta. Cand ceva e convenient si ieftin (cum e cardul) va avea probleme la securitate. Fireste ca fiecare bancomat poate fi prevazut cu senzor de retina, cu un numarator extra de bani, etc. Toate aceste costuri care iti maresc securitatea banilor ti se vor baga tie pe gat. Vrei asta?

        Eu cred ca oricine trebuie sa aiba o rezerva de bani (in alt cont de exemplu sau cash) si trebuie sa isi monitorizeze atent contul. Tine de educatia financiar-IT ceruta oamenilor azi. Nu poti? Atunci nu folosi cont, banca si card ca sunt mult prea complicate.

        PS: Daca 2 zile nu era electricitate din cauza unei eruptii solare (Coronal Mass Ejection) pe cine mai blama femeia? Cui mai facea reclamatie? Cei de la banca dupa 2 zile nu mai au benzina in generatoare si sistemele sunt oprite.
  • +3 (7 voturi)    
    S-au miscat repede... (Vineri, 31 martie 2017, 16:30)

    TanasStanciu [anonim]

    8 zile? Astia chiar se misca repede! Daca era dupa contract, putea astepta si o luna, iar daca intra la frauda 3 luni avea de asteptat. Hai, mai lasati-o!
  • +3 (3 voturi)    
    urat articol de ..... (Vineri, 31 martie 2017, 18:19)

    Motanul_incaltat [utilizator]

    Am auzit si eu ca bancile sunt abonate la o serie de bloggeri cu sponsorizari, pentru a nu se confrunta cu articole de genul asta.
    Probabil autorul nu este pe lista bancii asteia, sau incearca sa intre in respectivul club.
  • +1 (1 vot)    
    Unde e problema? (Sâmbătă, 1 aprilie 2017, 21:04)

    Je__ [utilizator]

    Mi se pare ca s-au miscat chiar bine!
    8 zile implica cel putin 1 weekend, daca nu 2. Deci banca a solutionat problema in 5-6 zile lucratoare.
    In prima zi se depune plangerea. Se analizeaza/verifica intern. ATM-urile par sa apartina unei terte parte cu care Libra are contract. Automat Libra cere alora sa verifice soldul ATM-ului. Euronet verifica online soldul ATM-ului, cat si fizic. A doua zi (uneori chiar la 2-3 zile depinde cum se alimenteaza ATM-ul) un nene se duce si ia casetele cu bani din ATM si pune altele noi. Casetele vechi merg intr-un centru unde se numara fizic banii ramasi. Soldul numarat se confrunta cu soldul citit electronic. Toate astea pot dura de la 2 la 4 zile lejer. Daca diferenta se confirma, Euronet emite un reversal pentru tranzactie. Un reversal se proceseaza in 2-3 zile, cand tranzactia nu e "in the house" Adica Euronet trimite reversalul la Mastercard/Visa, care il trimite mai departe la Libra, urmand apoi si reconcilierea financiara.

    Deci oricum as face calcule, Libra chiar s-a miscat bine! Pentru cei care stiu cum functioneaza sitemele de plati, este un timp rezonabil in care cererea a fost procesata.
    Singura tara care are settelment in aceeasi zi (chiar si de 4 ori pe zi) si unde tranzactiile sunt aproape instante este UK. Ei au implementat un sistem numit Faster Payments. Acolo efectiv totul merge live, toate bancile fiind interconectate prin intermediul unei entitati centrale.
    Restul urmeaza procesul normal cu settlement de 2-3 busines day.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version