Noutate legislativa

Bancile, obligate sa anunte clientii rau-platnici cu 15 zile inainte de a-i raporta la Biroul de Credit

de Dragos Comache     HotNews.ro
Joi, 10 ianuarie 2008, 14:24 Economie | Finanţe & Bănci

Bancile vor fi obligate, de la sfarsitul lunii februarie, sa isi anunte clientii rau-platnici cu 15 zile inainte de a-i introduce in baza de date a Biroului de Credit, potrivit unei decizii a Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP). De asemenea, perioada de stocare a datelor referitoare la intarzierile la plata a fost redusa de la cinci ani, cat este in prezent, la patru ani.

In decizia ANSPDCP se arata ca datele negative, definite ca informatii referitoare la intarzierile la plata a obligatiilor decurgand din relatiile de creditare a persoanelor fizice, vor fi transmise catre Biroul de Credit numai dupa instiintarea prealabila, in scris, telefonic, prin SMS sau e-mail, a persoanei vizate cu privire la intarzierea la plata si transmiterea datelor, realizata cu cel putin 15 de zile calendaristice inainte de data transmiterii.

Intarzierile la plata vor fi transmise Biroului de Credite dupa 30 de zile de la data scadentei.

Perioada de stocare a datelor referitoare la intarzierile la plata va fi, de la sfarsitul lunii februarie, de patru ani de la data achitarii ultimei rate restante sau de la data ultimei actualizari transmise, in cazul neachitarii restantelor pana la data respectiva. Pana in prezent, rau-platnicii erau pastrati in evidentele Biroului de Credit pe o perioada de cinci ani.

La expirarea celor patru ani, datele cu caracter personal vor fi sterse din sistemele de evidenta ale Biroului de Credit sau vor fi transformate, dupa caz, in date anonime pentru a fi prelucrate in scopuri statistice.

O alta prevedere importanta cuprinsa in Decizia 105/2007 a Autoritatii este ca Biroul de Credit va primeasca informatii numai de la institutiile financiare si de credit, societatile de leasing si cele de asigurari pentru produsele de tip credit. In acest fel au fost excluse de la raportare companiile de utilitati. In ultimul an au existat discutii pentru ca si operatorii de telefonie fixa si mobila sa poata raporta Biroului de Credit intarzierile la plata.

Decizia Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei in 27 decembrie si va intra in vigoare in termen de 60 de la publicare.

Numarul romanilor luati in evidenta Biroului de Credit, atat cu date negative cat si cu date pozitive, era de cinci milioane de persoane in luna decembrie a anului 2007. In prezent, in sistemul Biroului de Credit exista 38 de participanti, din care 28 de banci, care au o cota de piata cumulata de 98,4%, sapte societati de credit de consum, doua de leasing si una de asigurari.






Citeste pe Stirile ProTV​

VIDEO Domeniul in care studentii se pot angaja direct pe 2500 de lei dupa un stagiu gratuit. Angajatorii nu le cer experienta

Chiar daca nu aveti experienta in agricultura, va invatam noi, doar sa veniti sa lucrati pamantul. In felul acesta sunt atrasi studentii si absolventii de Agronomie de cei care au afaceri in domeniul lor de pregatire.








7255 vizualizari
  • 0 (0 voturi)    
    nu e corect sa existe birou de credite (Joi, 10 ianuarie 2008, 15:30)

    C [anonim]

    Dar daca un client este nemultumit unde se adreseaza ? De exemplu daca banca iti trimite o scrisoare ca ti s-a marit dobanda la creditul in euro fara ca dobanda de la banca europeana sa se fi schimbat de cand ai luat creditul(sau alti indicatori) ? De ce bancile sa aiba birou de credite si clientii sa apeleze doar la justitie.
  • 0 (0 voturi)    
    BRD = bataie de joc (Joi, 10 ianuarie 2008, 16:18)

    Batjocurescu [anonim]

    Am nesansa de a fi client al bancii BRD Groupe Societe Generale.
    Aceasta banca isi permite sa-si bata joc in ultimul hal de proprii clienti.
    Am sa va dau si explicatia:
    Nu am nici un credit la sus numita banca, am doar depozite. Ca atare ar trebui sa se comporte cel putin civilizat daca am optat pentru serviciile dansilor. Problema vine de la un cont ramas deschis cu card atasat. Am incercat de mai multe ori sa renunt la acest cont pentru a nu mai plati asa zisele costuri de administrare. Asa cum stie toata lumea, daca ai un cont in oricare banca, trebuie sa platesti bancii o suma modica. Sunt de acord cu acest lucru. Problema vine de la GRIJA acetei banci de a nu-mi inchide contul deliberat, pentru a ma mai stoarce de bani in continuare. BRD SI-A PERMIS EFECTIV SA-SI BATA JOC DE MINE PRIN REFUZUL VOALAT DE A NU-MI INCHIDE ACEST CONT, CARE LE GENEREAZA PROFIT. MI-AM EXPRIMAT CEREREA LA UN GHISEU BRD DIN DELFINULUI UNDE MI S-A SPUS CA NU ESTE IN REGULA DEOARECE NU DANSII SE OCUPA CU ACEST LUCRU. M-AU TRIMIS LA PIATA VICTORIEI UNDE AM PRIMIT ACELASI RASPUNS, TRIMITANDU-MA PE DOROBANTI. AM FOST PE DOROBANTI UNDE MI S-A SPUS CA NU DANSII DE OCUPA CI SUCURSALA DE LA CARREFOUR MILITARI. GHICITI CE? AM FOST SI ACOLO. ACELASI RASPUNS. AM FOST TRIMIS LA BRD PE IULIU MANIU.
    STUPOARE, DUPA CE AM CONSUMAT ZECI DE LITRI DE BENZINA, LA BRD IULIU MANIU, MI-AU SPUS SA MERG DIN NOU PE DELFINULUI.
    NORMAL AM FACUT O CRIZA DE NERVI, I-AM INJURAT PE TOTI ANGAJATII DE LA BRD SI I-AM AMENINTAT CU MIJLOACELE MEDIA. INTR-UN TARZIU, DUPA VIZITA LA 5 SUCURSALE BRD SI UN SCANDAL MONSTRU IN INCINTA BANCII, MI-AU ANULAT SI CONTUL SI CARDUL...
    CREDETI CA S-A SFARSIT? GRESITI.
    CARDUL PENTRU CELALAT CONT PE CARE IL MAI AM INCA LA BRD NU MI-A FOST INNOIT AUTOMAT, IAR CARDUL VECHI MI S-A CONFISCAT CAND AM INCERCAT SA FOLOSESC UN ATM BRD.
    EXPLICATIA FIIND CA ASA ESTE PROCEDURA STANDARD...
    • -1 (1 vot)    
      Re:SUNT MULTUMIT DE SERVICIILE BRD (Joi, 10 ianuarie 2008, 16:59)

      IESEANUL [anonim] i-a raspuns lui Batjocurescu

      ma nu stiu cum numai tu ai gasit sa te plingi ca ai numai depozite dar oare credit de nevoi personale nu ai luat? eu nu stiu ce te plingi ma si eu sunt client brd si nu am avut problemele pe care le ai prezentat tu atunci cind ai facut contract cu banca nu ai incheiat si asigurare de viata eu nu cred nimic din ce spui tu pentru ca eu am rate de platit la cinci banci si nu ma mai pling atita este greu ce sa-i faci dar trebuia sa vezi ce suma ai luat atunci ca sa te incadrezi ca sa nu platesti restante si penalitati crede-ma ca bancile nu te iarta nu a fost bine ca te ai certat cu ei tu te ai dus la carrefour si daca nu ma insel ai luat cardul diverta care o data ce ti la dat ai o suma pe el de sa spunem 1500 lei tu daca cheltuiesti de exemplu cinci milioane platesti o rata mai mica asa ca tu pina la urma tot va trebui sa platesti ca daca vei refuza sa platesti si vei depasi 30 zile te va baga in biroul de credit si nu vei mai putea face in credit pe timp de cinci ani in a doua luna primesti somatie la plata iar in a treia luna banca la care esti tu te va da in judecata si vei plati si cheltuieli de judecata asa ca fii baiat cuminte ca altfel o incurci nu te vor ierta iar banca oricum nu va pierde asa ca.
    • 0 (0 voturi)    
      e pe bune (Vineri, 11 ianuarie 2008, 12:00)

      catalin [anonim] i-a raspuns lui Batjocurescu

      Nu e prima oara cand aud o poveste de genul asta la BRD. Ma ingrijorez, pt ca am si eu card acolo!!!
    • 0 (0 voturi)    
      si eu am patit-o rau (Joi, 14 februarie 2008, 21:03)

      mia [anonim] i-a raspuns lui Batjocurescu

      am avut un card brd de salarizare din cauza acestuia nu mai pot face nici un credit deoarece sunt rau platnic nu a fost activ dect 3 luni timp in care mi se vira salariul nu am inchis contul la timp deoarece nu am fost anuntata ca detorez bani pt plasticul acelui card in final datoram 16 ron cand am inchis contul in 2006 nu mi s-a spus ca am devenit rau platnic si acum am aflat de la banca de credite asta pentru ca am vrut sa fac un credit ,m-am dus la cei de la brd sa-mi dea istoricul cardului,si nu prea le-a convenit,tot ce va pot spune este ca nu voi renunta si voi merge mai departa sfatuitima cum sa-i dau in judecata,si daca exista vreo lege in care si clientul de rand sa aibe ceva de spus in apararea lui .astept raspuns.
      • 0 (0 voturi)    
        dap (Joi, 16 octombrie 2008, 23:22)

        dragosh [anonim] i-a raspuns lui mia

        daca e asa doar brd ityi akorda credit.
        daca operatoarea aia ityi spune ca nu ... insista shi pune dosaru ca ei il aproba
    • 0 (0 voturi)    
      dar stii de ce? (Joi, 16 octombrie 2008, 23:20)

      dragos [anonim] i-a raspuns lui Batjocurescu

      Pai am mers la o banca ,in dorinta de a face un credit shi am intimpinat aceeas chestie. Mau sfatuit sa fac creditul la brd pt ca fac chestia asta ca tu sa nu potyi face credit la alta banca de cit a lor. deci.. cum e faza esti in biroul de rauplatnici ( dar de brd) alta banca nu stie de ce dar ei (brd= te au iin baya lor shi stiu ca esti nevinovat. in final ei ityi aproba un credit. CLIENTI CU JAPKA
  • 0 (0 voturi)    
    BRD = bataie de joc 2 (Joi, 10 ianuarie 2008, 16:46)

    Batjocurescu [anonim]

    Cum spatiul nu imi permite mai mult de 2000 de caractere, ma vad nevoit sa mai adaug un comentariu:<br><br>acum trebuie sa astept 10 zile pana catadicsesc cei de la brd sa-mi elibereze un alt card, sau sa retrag bani direct de la ghiseu unde in loc de a plati un comision de 0.2 % cat este la extragerea cu cardul, acum trebuie sa platesc 0.5 %.<br>brd va multumesc pentru grija dumneavoastra vis-a-vis de clienti.<br>jupuire usoara pentru ceilalti clienti ai brd. pe mine m-ati pierdut.<br>credeti ca s-a sfarsit???<br>gresiti. am grija ca sefii de la paris de la societe generale si opinia franceza sa afle cum va tratati clientii!!!<br><br>rusine brd. nesimtitilor.
    • 0 (0 voturi)    
      BAIETE TE AI ERS LA BUZUNARE (Joi, 10 ianuarie 2008, 17:21)

      IESEANUL [anonim] i-a raspuns lui Batjocurescu

      tu nu iti dai seama ca atunci cind ai fost la carrefour ai facut un contract in valoare de suma pe care ai imprumutat-o iar tu daca ai reziliar contractul adica ai restituit cardul ai facut cea mai mare greseala adica te vor obliga sa restitui suma integrala tu stii ce inseamna sa reziliezi un contract mai ales cu banca nu cred tu oricum vei avea o suma de platit dar cel mai bine este sa te intelegi cu ei pentru ca nu te poti razboii cu bancile ce faceai daca te duceai la romtelecom si semnai contractul azi iar miine vroiai sa pleci nu se poate pentru ca ai plati clauza de reziliere care este foarte mare si in plus ai dat dovada ca esti un om neserios iar atunci cind vei avea vreodata nevoie de ei te vor respinge
  • 0 (0 voturi)    
    ATENTIE LA AGENTIA IMOBILIARA DONALD (DAI)!!! (Joi, 10 ianuarie 2008, 17:12)

    Anonim [anonim]

    FERITI-VA DE SERVICIILE AGENTIEI IMOBILIARE DONALD (DAI)! Acum 3-4 luni am contactat aceasta agentie pentru cumpararea unui apartament. Mi-au prezentat un apartament... mi-a placut si am semnat un antecontract de vanzare cumparare (am dat un avans de 2000Euro) si la agentie 500 Euro. Dupa cateva zile proprietarii s-au razgandit si n-au vrut sa mai vanda si mi-au dat banii inapoi (conform contractului trebuia sa-mi dea dublul avansului, dar la cat de amariti si bolnavi erau m-am multumit ca mi-am primit banii inapoi!). INSA banii da-ti la agentie... TEAPA! Din AGENTIA SERIOASA cum parea ca sunt la inceput s-au transformat in cei mai NESERIOSI SI DE REA CREDINTA OAMENI! Intre timp am gasit un apartament prin alta agentie si l-am cumparat.
    CONCLUZIA NU POATE FI DECAT UNA SINGURA: NU AVETI INCREDERE IN AGENTIA IMOBILIARA DONALD (DAI) SI MAI ALES NU DATI NICI UN COMISION PANA LA FINALIZAREA TRANZACTIEI!!!
  • 0 (0 voturi)    
    BRD - raspuns Ieseanului (Joi, 10 ianuarie 2008, 17:31)

    Batjocurescu [anonim]

    Dragule, daca am invatat ceva in viata asta este sa nu dau bani cu imprumut pentru ca sigur mi-l voi face dusman pe cel caruia i-am dat Al doilea lucru pe care l-am invatat a fost sa nu iau bani cu imprumut, niciodata de la nimeni.
    Este un principiu dupa care m-am ghidat in viata si nu am gresit pana acum.
    Inchipuie-ti nu am credit si nici intentia de a face unul vreodata. Nici macar la Carrefour.
    Cumpar ce am nevoie si atat.
    Nu am bani pentru ceea ce imi doresc, astept, strang si dupa aceea imi cumpar.
    Sunt mult prea sarac sa platesc un lucru o data si jumatate valoarea sa reala. Un lucru a carui durata de viata va fi expirata inaintea expirarii creditului. Lucru care ar trebui sa-i puna pe ganduri pe romanii care si-au facut fel de fel de credite.
    Este adevarat putini au experienta vietii de unul singur prin lume, pe mai multe continente.
  • 0 (0 voturi)    
    institutie ok (Joi, 10 ianuarie 2008, 17:31)

    dani [anonim]

    uite ca intr-o lume a razboiului tariceanu-basescu
    mai exista institutii serioase.

    e o decizie buna, si cred eu ca institutia anspdcp incepe sa se implice tot mai mult in apararea cetatenilor.

    sa vedem cum va fi pe partea online (spam , etc) dar aici nici americanii nu sunt f departe.

    oricum , fata de alte institutii care dorm, jos palaria.

    bravo anspdcp!

    dani
    • 0 (0 voturi)    
      SI eu sunt patit (Joi, 10 ianuarie 2008, 20:27)

      stefan [anonim] i-a raspuns lui dani

      Eu am patit-o cu Millennium Bank. Un credit de nevoi personale. Aveau cea mai buna oferta: fara comision acordare, fara comision risc, DAE 11.5 parca. Totul a mers bine, fetele de la banca foarte dragute, hartiile s-au facut repede. Surpriza a fost la final: cand in loc sa imi dea banii in euro (moneda creditului), mi i-au dat in RON. Si pe un nenorocit de card. Am pierdut vreo 150 EURO cand mi-au vandut ei EURO si au cumparat leii, si apoi trebuia sa mai pierd si eu inca 150 EURO ca sa imi cumpar inapoi EURO. SI toate s-a intamplat in perioada aia de la sf lui noiembrie cand cursul a luat-o razna. Asa ca a trebuit sa astept pana pe 24 Dec cand stiam ca va scadea EURO fata de leu. Si am pierdut astfel numai 300 de EURO. Desi am sunat, am facut plangeri mi s-a spus ca nu este vina lor si ca nu pot face nimic. Desi trebuia sa mi se dea optiunea sa pot alege moneda finala, acest lucru nu s-a intamplat. La fel si cu data de scadenta care mi-a fost trantita. Iar acum daca vreau sa o schimb, trebuie sa platesc 50 RON. Aveti grija oameni buni la capcanele bancilor. Sanatate.
  • 0 (0 voturi)    
    ANSPDCP (Vineri, 11 ianuarie 2008, 6:19)

    ft [anonim]

    Agentia mai sus mentionata isi depaseste de departe ramura de activitate, dind directive sistemului bancar care se bazeaza pe un sistem contractual (tu client imi ceri mie banca sa-ti dau bani; eu banca iti dau bani la conditiile mele; tu client alegi sau nu sa accepti conditiile mele; tu ANSPDCP ce treaba ai in toata afacerea aceasta?)

    Acum, biroul de credit care este detinut de marea parte a bancilor din sistemul bancar romanesc, trebuie, tinind cont ca reprezinta interesele sistemului bancar, sa dea in judecata ANSPDCP, pt ca aceasta agentie sa-si tina indicatiile in alta parte (da, exista domenii unde agentia isi poate avea rolul, desii sunt convins ca nu s-a manifestat).
    O sa fie voci care vor spune ca ANSPDCP reprezinta interesul poporului. Da si nu sa fiu de acord; daca ma refer la faptul ca interese din SUA, Israel, Franta iau date de baze personale din Ro, atunci sa vedem cit ma reprezinta ANSPDCP, dar din punct de vedere bun client bancar, mie nu-mi convine ca ANSPDCP sa oblige bancile sa faca ceva impotriva pietei, intrucit prin actiunile sale, repercursiunea finala asupra mea va fi ca voi avea dobinzi mai mari din partea bancilor, care vor fi nevoite sa-si urce acestea pentru a recupera pierderile cauzate prin necunoasterea indeajuns a clientilor lor (oricum cred ca este mult mult prea avansata aceasta notiune de rol al biroului de credit pentru cei de la agentie!!!)
    • 0 (0 voturi)    
      mor de grija bancilor... (Vineri, 11 ianuarie 2008, 11:05)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui ft

      1. "tu client imi ceri mie banca sa-ti dau bani; eu banca iti dau bani la conditiile mele; tu client alegi sau nu sa accepti conditiile mele; tu ANSPDCP ce treaba ai in toata afacerea aceasta?"

      Sa traduc: "Bai saracule care esti, daca eu vreau sa-mi bat joc de tine si sa te trec ca ai datorii la mine, ce pana mea ii freaca grija pe astia de la ANSPDCP".
      Pai uite BAI NENE, ca au TOATE DREPTURILE, ca tu ca BANCA DE HOTI ce esti, dai unui TERT (Biroul de Credit) datele MELE, si nu E IN REGULA, ar trebui sa ma anunti si pe mine, NU CREZI???
      Asta ca sa-ti explic autoritatea ANSPDCP.

      Iar din punct de vedere MORAL, nu ti se pare normal ca tu, luand o decizie din pix si afectandu-mi ATAT DE SERIOS viata (sa NU POTI SA IEI UN CREDIT 7 ani de zile ti se pare o NIMICA TOATA???), nu ti se pare OMENESC sa-mi spui si mie inainte sa faci asta?

      Sau ce MA-TA crezi tu, ca noi suntem NEGRI PE PLANTATIE si poti sa faci ce ai tu chef????
  • 0 (0 voturi)    
    ticalosia companiilor de telefonie (Vineri, 11 ianuarie 2008, 8:46)

    Mihai [anonim]

    Excelente prevederi. Un punct in plus pentru excluderea ticalosilor de la companiile de telefonie. Clientul lor a fost intotdeauna ultimul fraier - pe langa servicii de rahat si taxari aberante, companiile de acest fel sunt notorii pentru dispretzul cu care trateaza eventuale probleme raportate de clientzi, raspunsul standard fiind: fuck off , ce potzi sa faci?

    Iar acum, mai au tupeul, nesimtzirea, ticalosia de a raporta "rau platnicii" la biroul de credit? Dar ce servicii financiare asigura ei? Ce sume de ordinul miilor de euro mi-au imprumutat ei? Ce riscuri financiare isi asuma nenorocitii?

    De curand am primit de la Vodafone un SMS: "platiti-va imediat factura sau va raportam la biroul de credite". Dupa 5 ani de cand le sunt client, am intarziat cu plata unei facturi de < 20 lei, fiind perioada sarbatorilor si avand diferite treburi. Timp de 5 ani le-am platit deci luna de luna serviciile mizerabile si cu ce ma servesc - eventuala imposibilitate de a obtine din cauza lor un credit ipotecar pentru apartamentul care urmeaza sa mi-l cumpar.
    • 0 (0 voturi)    
      Pentru Mihai (Vineri, 11 ianuarie 2008, 9:37)

      ALex [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      Serviciile companiilor de mobile sunt perfect adaptate la mentalitatea pietei, la mentalitatea dvs in calitate de client, adica la mentalitatea balcanica.

      Dvs aveati de platit o factura si aveati o scadenta. Ati considerat ca suma e ridicola si ca exista in viata lucruri mai importante decat plata acelei facturi. Pe scurt, ati procedat exact la modul "fuck off".

      Desi nu mai stau in RO de ceva vreme, stiu ca inca inainte de a pleca faptul ca facturile de telefonie mobila se pot plati prin internet, prin transfer bancar, de la bancomat, de la casieriile bancilor, etc. Asadar scuzati-ma dar nu aveti nici o scuza.

      PS: Am un prieten sarb caruia ii platesc prin ebanking factura la mobil. Factura este intotdeauna de 495 de coroane cehe. Sarbul luna de luna imi da 490 de coroane, 5 coroane ii suport eu din portofel. De ce oare ? Pentru ca la fel ca si dvs considera ca suma de 5 coroane este ridicol de mica (cam 70 de bani) si ca nu are sens sa se incurce cu asta pentru ca are si alte lucruri pe cap. Dar de ce sa ma mir, sarbii au fost dintotdeauna fratii romanilor, iar din Balcani nu ne va muta nimeni, nici macar deriva continentelor.

      PS: Eu unul cand primesc SMS de plata a facturii, cum ajung la un terminal, intru pe situl bancii si achit factura. Ca sa nu am batai de cap, pentru ca am lucruri mai importante de facut in viata.
      • 0 (0 voturi)    
        factura neplatita (Vineri, 11 ianuarie 2008, 10:44)

        Mihai [anonim] i-a raspuns lui ALex

        Oricare ar fi fost motivul pentru care n-am platit factura la scadenta, nesimtirea absoluta e de partea lor.

        Da, mi se rupe de-o factura de 20 de lei. Dar e o FACTURA, nu o rata. Alti furnizori de SERVICII carora nu le platesc la timp, aplica o penalizare si care-i problema? Cel tarziu luna urmatoare platesc tot si ajung la zi.

        Iar faptul ca platiti pentru sarb e slabiciunea dumneavoastra. Eu intotdeauna platesc PESTE pretul facturii, adica rotunjesc in sus, si nu cu cativa bani (Ex: 17.85 lei -> platesc 20). De 5 ani creditez Vodafone-ul adica luna de luna, dar nesimtirea corporata ignora acest lucru.

        Asadar, varianta aleasa de Vodafone in tratarea unui client cu intarziere de plata de o luna la o factura de 20 de lei este nesimtire curata si denota fie incompetenta (caz in care cei responsabili de strategia amenintarii cu raportarea la BC ar trebui concediati) fie ticalosie, conform mentalitatzii la care vad ca subscrieti si dvs: balcanicii jegosi nu merita tratati cu respect.

        In continuare evaluez oferta celorlalte companii de telefonie mobila, dupa emotionanta dovada a consideratiei de care ma bucur ca si client Vodafone. Ca balcanic, nu pot sa fiu decat circumspect dat fiind ca prin partile astea adesea scapi de dracu ca sa dai de tac'su.


        si strategia lor de mentinere a clientului este amenintarea cu
        • 0 (0 voturi)    
          Cateva completari (Vineri, 11 ianuarie 2008, 11:32)

          ALex [anonim] i-a raspuns lui Mihai

          1) In Romania am primit de la Electrica o factura datata 1 sept 2299. Din cauza ca nu am achitat-o era sa ramanem fara lumina, iar pana cand nu am trimis timp de 2 nopti la rand cate 50 de pagini fax negre de sus pana jos (ca sa ii arda la portofel) pe toate nr de fax ale directorilor Electrica, problema nu a fost rezolvata.

          2) Rau faceti prin creditarea Vodafone. Aici in Cehia daca am de plata o factura de 495 CZK si achit 500, cele 5 coroane diferenta nu se regasesc in contul meu luna urmatoare, ele se considera bacsis si intra pe contul firmei.

          3) Cu sarbul am eu metode sa ii scot cele 5 coroane de 10 ori mai mult, chair daca aparent el iese in castig.

          4) Din cauza oboselii am platit la O2 Cehia (tot companie de mobile) 5000 CZK in loc de 500. Mi-a luat o luna de zile pana cand sa imi restituie banii, si asta numai dupa ce am depus plangere in care am explicat situatia si am spus ca cer restituirea be baza faptului ca ei nu pot prezenta bancii (CSOB) nici o factura pe baza careia sa poata fi facuta incasarea sumei de 5000 CZK. =))
      • 0 (0 voturi)    
        Scuteste-ne (Vineri, 11 ianuarie 2008, 11:27)

        Anonim [anonim] i-a raspuns lui ALex

        Daca esti fraier si-i platesti factura si mai pui si de la tine treaba ta, poti sa-i spui frumos omului.
        Nu te supara, dar omul ti-a explciat -- are contract de 5 ANI!!!
        Timp in care a platit, ca daca nu platea, stai tu linistit ca-i taiau astia abonamentul.
        Si nu te supara, mentalitatea Vodafone e BALCANICA nu cea a clientului.
        Avand in vedere ca se adresau unui client vechi de 5 ani, puteau sa-i spuna ceva de genu "Va reamintim ca aveti de platit 20RON" sau ceva de genu' nu o AMENINTARE, ca omul nu e vreun INFRACTOR ce trebuie amenintat.

        Bine ca esti tu DAASTEPT foc si-ti platesti facturile pe net (probabi de asta ai si postat sa ne spui ce destept si jmecher esti tu), omul a UITAT pur si simplu.

        Si inca ceva, exista o chestie care se cheama Reaua sau Buna credinta a cuiva. Sa-ti bati joc de un om pentru o datorie de 20RON sa sufere atatea restrictii financiare 7 ani se cheama REA CREDINTA.
    • 0 (0 voturi)    
      firme de telefonie (Duminică, 28 septembrie 2008, 19:36)

      madia [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      Apropo de firmele de telefonie, tin sa spun ca lucrez pentru o renumita firma italiana de telefonie fixa iar deferenta este una colosala. Apropo de mesajul primit de d-voastra, la firma repectiva clientii sunt incadrati in functie de mai multe criterii, unul din ele fiind perioada de pata a facturilor. Anume, daca esti client "gold", deci iti platesti facturile la timp, te lasam 2 luni fara sa patesti factura, dupa 2 luni te sunam sa te instintam ca nu ti-ai platit fatura iar dupa o sapt vedem ca inca nu ai platit, iti trimitem o scrioare in care te anuntam. Abia dupa inca 1 sapt taiem telefonul...Asa ca...diferenta intre firmele din Romania care..mai au si pretentia sa inscrie clientii in baza de date a Biroului de Credite!! Nesimtirea tuturor firmelor de acest gen din Romania! Mi se face sila!
  • 0 (0 voturi)    
    am ajuns in Biroul de Credit din lipsa de informar (Vineri, 11 ianuarie 2008, 9:26)

    Alex [anonim]

    Acum 2 ani am deschis o linie de credit la Raiffeisen, dupa o perioada am renuntat la job-ul care il aveam ca sa incep propria afacere. Avand nevoie de banii am luat cat se putea de pe linia de credit avand grija sa pun valoarea dobanzii in fiecare luna. Dupa mai bine de 4-5 luni ma suna de la banca sa-mi spuna ca trebuie sa semnez in max 7 zile un contract cu ei cum ca returnez toata suma (52 mil + extra dobanda). Si asta nu a fost problema pentru ca puteam sa dau banii. Problema e ca eu deja eram inscris in "Biroul de Credit" pentru ca dupa ce renuntasem la job dobanda crescuse la o valoare aberanta. Stiu ... trebuia sa fi citit contractul mai bine ... dar este atat de lung plus ca ma asteptam la mai mult bun simt de la o banca sa ma informeze din timp pentru ca nu era vorba de o suma mare. Oricum banca s-a ales cu profit bun de pe urma dobanzii iar eu la 25 de ani sunt inscris in Biroul de Credit. Le multumesc mult !
  • 0 (0 voturi)    
    nu va duceti la banc post (Vineri, 11 ianuarie 2008, 10:15)

    client banc post [anonim]

    feriti-va de imprumuturi la banc post, cea mai nemernica banca posibila ....in decurs de doi ani de cand am luat imprumutul de la ei, mi-au marit dobanda de 3 ori si, in perioada in care nu s-a marit dobanda mi-au bagat un comision de administrare cont...imprumutul este in lei, deci nu se justifica marirea din cauza modificarilor de curs valutar...
  • 0 (0 voturi)    
    pentru Ieseanu (Vineri, 11 ianuarie 2008, 10:31)

    emil [anonim]

    Stimate domn, nu stiu de unde ai iesit D-ta dar intr-un dialog nu se folosesc cuvinte ca ma, tu , te-ei ars, sa semnezi un contract de imprumut iti trebuie doar doua clase, (sau nici atat daca pui degetul) sa il citesti tot atatea, dar sa citesti printre randuri iti trebuie mai multe cunostinte care in mod evident iti lipsesc. Eu am card la BRD de vre-o 8 ani pe ansamblu sunt multumit dar am fost purtat si eu cu inchiderea unui cont cateva zile problema ca sunt din Timisoara si contul l-am deschis la Sibiu in concediu si initial mi-au spus ca nu pot inchide contul decat la Sibiu.
  • 0 (0 voturi)    
    Biroul de Credit - datornici / pentru Alex (Vineri, 11 ianuarie 2008, 10:58)

    Batjocurescu [anonim]

    Dragule,
    Sa nu ai de-a face niciodata cu bancile.
    In nici un caz sa nu iei bani multi cu credit decat daca poti sa-i returnezi fara mari probleme.
    Te bucuri cand vezi atatia bani la un loc. Dupa aceea cand trebuie sa-i returnezi cu dobanda umflata de fiecare data, iti pui mainile in cap.
    Ai grija la procentajul de indatorare sa nu ajungi sa mananci paine cu iaurt ani de zile la rand.
    Banul nu este decat un mijloc pentru a face lumea sa se miste. A avea bani de dragul de a-i avea, nu este un lucru bun.
    Supraindatorarea este un lucru mai putin cunoscut in Romania. Mai ales de catre cei tineri, care nu reprezinta decat vaci de muls pentru sistem.
    Uitati-va peste hotare la cei care s-au fript deja luind credite pe care nu le mai pot returna. Sinuciderea si inchisoarea datornicilor nu se practica prea des la noi.
    Priviti de 10 ori inainte de a face un credit, de cele mai multe ori dezavantajos pentru cel care=l ia.
    • 0 (0 voturi)    
      se poate asa ceva? (Miercuri, 2 iulie 2008, 14:29)

      unguruiulica [anonim] i-a raspuns lui Batjocurescu

      am 2 rate restanta la banca...si acum am primit instiintare ca trebuie sa-mi achit tot creditu...de stiut ca am creditu pana in martie 2009. spunet-mi si mie se poate asa ceva ???
  • 0 (0 voturi)    
    banca = camatar la noi (Vineri, 11 ianuarie 2008, 11:35)

    Catalin [anonim]

    Idea cu banca e in felul urmator: te duci sa faci o comparatie de credite(sa zicem imobiliare) la diverse banci si compari dupa DAE de obicei. Faci credit la ei...iti prezinta un contract in care mai la toate bancile scrie ca poate sa-ti creasca dobanda cum le lasa inima la cat vor ei fara sa-ti motiveze. Pentru ca toate bancile au asa ceva in contract apelezi la una din ele ca altfel nu se poate la ce preturi sunt pe piatza imobiliara si fiecare tre sa doarma undeva pana la urma. Ti se prezinta cat ai de platit in fiecare luna in urmatorii ani. Dar pentru ca la noi nu e Germania sau orice alta tara civilizata...si pentru ca se poate....peste o luna sau un an ...esti anuntat de la banca ca desi ai vazut/semnat/ti s-a dat - documentul cu platile pe care tre sa le faci in fiecare luna, ala nu e valabil si a fost doar asa sa semnezi contractul dupa aia face banca ce vrea. Cat despre DAE dupa care ai comparat prima data ala e valabil in primele luni doar. Dupa o vreme iti e modificata dobanda in sus desi ai credit in euro si asta tot se intareste fata de toate celelalte monede. La noi se poate si asa.
  • 0 (0 voturi)    
    E FOARTE BINE...e fair play (Vineri, 11 ianuarie 2008, 13:16)

    mm [anonim]

    e o decizie foarte inteleapta. stiu cateva persoane care sunt in birou si nici nu stiau datorita unor incompetenti din banca care le-au garantat ca nu o sa aiba probleme daca intarzie cateva zile. sau altu e cu un milion si nimeni nu stie de unde.

    in ceea ce priveste firmele de utilitati sa-si faca separat birou rau platnici asa e corect. daca oamenii sunt nemultumiti de servicii si asa protesteaza ?????? discutam de servicii...
  • 0 (0 voturi)    
    ce am mai patit si eu (Vineri, 29 mai 2009, 12:40)

    angica [anonim]

    in anul 2005 am achizitionat de la Altex un frigider si un televizor, am platit 3 luni rata de 75 lei dupa care m-au anuntat ca se modifica modalitatea de plata deci nu mai platesc la magazin ci la BANCPOST . Am inceput sa platesc la banca dar dupa vreo 3sau 4 luni am cerut sa fac retinerea din salariu si sa platesc cu ordin de plata, toate bune am platit vreun an dupa care ma instiinteaza EFG RETAIL ca am restanta si imi explica, ca din cauza ca am platit cu 2 sau 3 zile MAI REPEDE deci in loc de intervalul 9-26 a lunii in data de 7 cand aveam zi de plata la salariu. Dupa mai multe discutii am lasat-o si eu si ei moarta dar in 2008 cand am termit si cea de-a 36-a rata mi-au trimis ca am restanta 17 milioane , alte certuri si amenintari din partea lor si m-au prostit sa mai platesc ca altfel ma baga in biroul de rau platnici. Am platit 4 luni consecutiv cate 1 milion dar dupa 4 luni aveam deja 21 de milioane restanta . Am decis sa nu mai platesc deoarece eu consider ca am platit 36 DE RATE IN 36 DE LUNI CONSECUTIV PLUS 4 MILIOANE. Vreau sa va spun ca m-au terorizat cu telefoane si acasa si la serviciu si cu nr ascuns pe mobil . Acum am vb cu un avocat si am facut o plangere la Judecatoria Mures si la protectia consumatorului si am termen in iunie dar am vrut sa-mi fac si eu descoperire de card si nu pot pt ca m-au bagat in BIROUL DE RAU PLATNICI.
    SPUNETI-MI VA ROG CE SA MAI FAC SI CUM SA MAI PROCEDEZ pentru ca eu am dovada platii pentru fiecare luna cu viza din trezorerie pentru ca fiind contabila eu am facut in fiecare luna retinerea din salariu


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version