ANALIZA ​Impozitul pe gospodarie in cateva intrebari si raspunsuri. Cum functioneaza acest sistem in Europa si in lume? Este ANAF pregatit pentru o asemenea revolutie fiscala? Vezi cateva exemple de calcul al acestui impozit

de Dan Popa     HotNews.ro
Marţi, 9 mai 2017, 16:02 Economie | Finanţe & Bănci

Mihaela Mitroi
Foto: Hotnews
In primul rand, sa ne uitam pe date. In UE, putine tari mai aplica acest sistem si pana si francezii (care erau printre cei mai mari aparatori) iau in calcul renuntarea la impozitarea gospodariilor. Exista in SUA un asemenea sistem, dar Trump promite la randul lui simplificarea fiscala. Pe scurt, Romania descopera dioda si tranzistorul in timp ce altii trec la computere sofisticate. E drept, largirea bazei impozabile e binevenita, dar trebuie sa te uiti si la costurile cu care faci acest lucru si mai ales, daca per total, rezultatele justifica efortul. Potrivit celor mai recente informatii obtinute de HotNews, chiar si in cadrul Ministerului Finantelor exista discutii contradictorii cu privire la oportunitatea introducerii noului sistem de impunere, anuntat in premiera tot de HotNews.ro.

Unii spun ca pe termen scurt bugetul va pierde mult mai mult decat va incasa si ca in conditiile unei educatii financiare precare a populatiei (mai ales in mediul rural), noua filosofie fiscala ar putea fi perdanta.

Mihaela Mitroi, liderul Departamentului de Consultanta Fiscala si Juridica, PwC Romania a declarat marti in cadrul unei conferinte de specialitate ca introducerea impozitului pe gospodarie va determina o scadere a sumelor pe care le vor plati contribuabilii si, implicit, a veniturilor bugetare.

"Din calculele pe care le-am facut, cred ca se va plati mai putin. Adica contribuabilul va plati mai putin prin metoda pe care au propus-o, de determinare a venitului global ajustat si a venitului taxabil. Acum cat de sustenabil este fiindca vorbim despre o suma semnificativ mai mica in multe situatii, nu stiu. Insa sistemul este complex si cere cunostiinte de fiscalitate si de aceea se propune idea consultantului fiscal. Si, statul va colecta mai putini bani la buget", a declarat, marti, Mihaela Mitroi, Liderul Departamentului de Consultanta Fiscala si Juridica, PwC Romania.

Vezi mai jos un exemplu de calcul:




.Iar mai jos, alt exemplu:





Mitroi mai spune ca Executivul doreste o copiere a modelului american.
  • Dar cum e in America?
In mod mplicit, americanii casatoriti sunt impozitati separat asupra veniturilor acestora, dar acestia pot opta sa depuna o declaratie fiscala comuna.
In SUA sunt 4 tipuri de contribuabili:
1. Persoanele casatorite care depun o declaratie comuna. Aceasta categorie se aplica cuplurilor casatorite care aleg sa depuna in acest statut si sa combine veniturile si deducerile ambilor soti intr-o singura declaratie fiscala ;
2. Sustinatorul familiei. Aceasta categorie se aplica persoanelor necasatorite, dar care au in intretinire un copil sau o alta persoana cel putin o jumatate din anul impozabil
3. Persoane necasatorite
4. Persoanele casatorite care depun declaratii separate. Aceasta categorie se aplica persoanelor care sunt calificate sa depuna o declaratie comuna impreuna cu sotul/sotia, dar care aleg sa depuna declaratii separate.

Cum e in Europa?




"Acest sistem se doreste sa se simplifice acum. Presedintele SUA a declarat ca doreste o reducere a fiscalitatii si o eliminare a deducerilor fiscale. De aceea, ar fi bine sa ne gandim daca am dori sa introducem un sistem atat de complex care va fi greu de administrat atat de contribuabil, cat si de autoritatea fiscala. Un alt element important este acela ca se doreste sa se renunte la impozitul cu retinerea la sursa pentru veniturile din salarii. Asta inseamna ca intelegem ca avem de a face cu un contribuabil roman educat astfel incat sa fie capabil sa-si puna deoparte banii pentru impozit care va trebui platit anul viitor. Eu cred ca suntem prea tineri ca sa avem un astfel de contribuabil. Nu avem 400 de ani in urma, ca societate democratica, la fel la Marea Britanie", a aratat Mitroi.

La noi, sunt 3 tipuri de contribuabili:
1. Familia (formata din persoane casatorite)
2. Persoane necasatorite (cu sau fara copii)
3. Persoanele singure

Mitroi mai crede ca pentru ANAF va fi dificil sa faca astfel de prelucrari de date intr-o perioada scurta de timp.

"Retinerea la sursa, ca mecanism, este unul simplu. Spre exemplu, daca ai 2000 de angajati, angajatorul plateste catre ANAF. Cum e sa trimiti 2000 de angajati sa-si plateasca singuri taxele? Si adunati asta la numarul total al angajatilor romani!", a completat Mihaela Mitroi.

Intrebari care pot aparea:
  •  Este sistemul gospodariei unul obligatoriu sau e facultativ?
  •  Persoanele fizice rezidente dar fara domiciliul in Romania pot forma o gospodarie?
  •  Contribuabili sunt doar reprezentantii gospodariei? Si ceilalti membri?
  •  Eliminarea multor venituri din categoria celor neimpozabile si introducere unui impozit nou de 3% pentru anumite categorii de venituri (pana acum neimpozabile) peste 100.000 euro
  •  Venituri din activ independente : eliminarea sistemului real, a platilor anticipate trimestriale, a retinerilor la sursa pentru cei cu drepturi de proprietate intelectuala si a impozitarii sub forma normelor de venit pentru anumite categorii ;
  • Veniturile din salarii - eliminarea retinerilor la sursa, a directionarii 2% din impozitul datorat ;
  •  Venituri din chirii - eliminarea sistemului real, a platilor anticipate trimestriale si reducerea cotei forfetare de la 40% la 20%; eliminarea retinerii la sursa pentru veniturile din arenda. Cei cu inchirieri in scop turistic raman pe norme de venit => cum se face impunerea , ce se declara in VG?
  • Venituri din investitii - dividendele sunt scutite de impozit (atentie ! nu sunt explicit eliminate din VG); eliminarea retinerii la sursa pentru dobanzi, dividende, venituri din lichidare personae juridice,
  •  Venituri pensii - eliminarea venitului lunar neimpozabil (in prezent 2.000 lei) si a retinerii la sursa ;
  •  Veniturile agricole - impunerea doar pe baza de norme de venit cu obligatia de declarare a contribuabilului pana pe 25 mai a anului in curs => cum se face impunerea, ce se declara in VG ?
  • Venituri din premii - eliminarea plafonului neimpozabile de 600 lei, respectiv 66.750 pentru jocuri de noroc (tip cazinou) si a retinerilor la sursa ;
  • Venituri din transfer proprietati imobiliare - raman cu retinere la sursa de catre notar
  • Venituri din alte surse ¬se elimina retinerea la sursa cu exceptia celor cu sursa neidentificata ;
  • Pentru lipsa absentelor copiilor este necesara o dovada ?
  • Reprezentatul gospodariei raspunde de declarare si plata impozitului pentru toata gospodaria

Ce ramane practic neimpozabil?

  • Sumele sau avantajele primite de persoane fizice din activitati dependente desfasurate intr-un stat strain, indiferent de tratamentul fiscal din statul respectiv, inclusiv din activitati dependente desfasurate la bordul navelor in apele internationale. Fac exceptie veniturile salariale platite de catre sau in numele unui angajator care este rezident in Romania ori are sediul permanent in Romania, care sunt impozabile in Romania numai in situatia in care Romania are drept de impunere; neimpozabil neimpozabil
  • costul abonamentelor telefonice si al convorbirilor telefonice, inclusiv cartelele telefonice, efectuate in vederea indeplinirii sarcinilor de serviciu;
  • Avantajele sub forma dreptului la stock options plan, la momentul acordarii si la momentul exercitarii acestora; 
  • Veniturile realizate din detinerea si transferul instrumentelor financiare care atesta datoria publica a statului, precum si a unitatilor administrativ-teritoriale, inclusiv din operatiunile de tip repo si reverse/repo cu aceste instrumente, indiferent de piata/locul de tranzactionare unde are loc operatiunea; neimpozabil neimpozabil
  • transferul de titluri de valoare si/sau aur financiar la momentul dobandirii acestora cu titlu de mostenire ori donatie;
  • conversia certificatelor de depozit in actiuni suport/drepturi de alocare suport si a actiunilor/drepturilor de alocare in certificate de depozit in conformitate cu prevederile legislatiei in materie privind actiunile suport pentru certificatele de depozit;
  • acordarea valorilor mobiliare sub forma drepturilor de preferinta in conformitate cu prevederile legislatiei in materie, inclusiv subscrierea;
  • distribuirea de titluri de participare noi sau majorarea valorii nominale a titlurilor de participare existente, inregistrate ca urmare a incorporarii rezervelor, beneficiilor sau primelor de emisiune la persoanele juridice la care se detin titluri de valoare, efectuata de o persoana juridica unui participant la persoana juridica, drept consecinta a detinerii unor titluri de participare la acea persoana juridica; 
  • distribuirea in bani sau in natura, efectuata ca urmare a restituirii cotei-parti din aporturi, cu ocazia reducerii capitalului social, potrivit legii;
  • distribuirea de prime de emisiune, proportional cu partea ce ii revine fiecarui participant la persoana juridica;
  • conversia actiunilor nominative in actiuni la purtator sau a actiunilor la purtator in actiuni nominative, a actiunilor dintr-o categorie in cealalta, a unei categorii de obligatiuni in alta categorie sau in actiuni, in conformitate cu prevederile legislatiei in materie; 
  • transferurile de proprietate asupra valorilor mobiliare la momentul transferului ca efect al imprumutului de valori mobiliare conform legislatiei aplicabile, de la cel care le da cu imprumut, denumit creditor, respectiv la cel care are obligatia sa le returneze, denumit debitor, precum si la momentul restituirii valorilor mobiliare imprumutate;
  • operatiunile efectuate in conditiile prevazute la art. 32 si 33;
  • aportul in natura reprezentand actiuni emise de societati/parti sociale, in conformitate cu prevederile Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare
  • veniturile din transferul dreptului de proprietate si al dezmembramintelor acestuia sub 450.000 lei
  • materiale publicitare, pliante, mostre, puncte bonus acordate cu scopul stimularii vanzarilor


Citeste mai multe despre   










20679 vizualizari

  • +31 (31 voturi)    
    Marea Balmajeala a PSD (Marţi, 9 mai 2017, 16:17)

    Locke Lamora [utilizator]

    Vor sa faca ceva despre care habar nu au cum functioneaza. As usual, cand mai au timp, ca-s ocupati sa fure sau sa-si scoata pretenii de la bulau, incropesc si ei ceva de ochii lumii, sloganuri si lozinci, ca o sa fie bine, etc.
    • +7 (7 voturi)    
      LA RECE concluzia este (Miercuri, 10 mai 2017, 9:01)

      Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

      1) din 27 de membri - 27 de membri fac retinerea LA SURSA !

      Nimeni nu lasa brutul catre persoane si apoi sa astepte eventual sa isi plateasca singur taxele, pentru ca IN FOARTE MULTE CAZURI NU O SA O FACA persoanele, cetatenii.

      Se aplica mereu retinerea si eventual dupa deducere se DA cetateanului inapoi DIFERENTA de calcul, la/dupa sfarasitul anului fiscal !



      2) din 27 de membri - 17 NU ai un astfel de sistem, si ce este si mai important Estonia si Portugalia au avut un astfel de sistem si AU RENUNTAT la el (in 2017 si respectiv in 2015 au renuntat) !!!

      3) In Germania, Spania si Polonia sistemul este OPTIONAL !

      4) noi ar trebui sa ne raportam la tarile Visegrad nu la Franta care are o vechime a acestui sistem de zeci daca nu sute de ani.

      Franta are venituri enorme, o industrie nucleara enorma si o industrie aeronautica enorma, o industrie auto (detin si Dacia, nu?), venituri din turism enorme care nu sufera comparatie (cu veniturile suplimentare la buget) cu Romania !


      A incerca Romania sa faca ceea ce face Franta, doar ca undeva in istoria am copiat anumite sisteme, juridic, contabil, ordine publica (jandarmeria, pompieri) este o nebunie !!


      Concluzia este foarte clara: O MASURA INUTILA si INEFICIENTA pentru Romania (cel putin astazi).
  • +17 (21 voturi)    
    acest sistem e absurd de greoi si birocratic (Marţi, 9 mai 2017, 16:17)

    nick24 [utilizator]

    ar trebui impozitat la sursa toate veniturile, mentinut si sistemul de impozitare pt chirii si apoi daca se doreste impozitul global, ramane ca pana acum declaratia 200.

    Dar sa nu fie nevoiti CA TOTI cetatenii sa faca declaratia, daca au un singur venit, de exemplu o pensie.
    • -13 (17 voturi)    
      De ce nu? (Marţi, 9 mai 2017, 18:04)

      Gray51 [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      Are doar o pensie, de ce să nu facă declarația? Una e să ți ajuți nepotul la școală și alta e să spargi pensia aia in cârciumă unde nu ți sa nici o chitanță.
      • 0 (0 voturi)    
        "nu te pune cu mine"! (Miercuri, 10 mai 2017, 15:07)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Gray51

        Si de ce e treaba statului ce fac eu cu pensia mea?!

        Ce cauta statul la mine in oala cu ciorba!?

        E numai si numai responsabilitatea mea ce fac cu banii mei.

        Statul sa faca bine sa renunte la 90% din functionarii sai, sa simplifice procedurile fiscale si comerciale (care sunt acum incredibil de aiurite) si sa lase intreprinzatorii in pace!

        Daca vrem capitalism (adica bunastare) acesta vine la pachet cu libertatea individuala, nu cu socialism mascat.

        Libertatea de a alege este fundamentala, pentru ca numai asa exista si libertatea. Omul trebuie sa aleaga si sa raspunda pentru faptele sale. Nu am nevoie de stat sa aiba grija de mine indiferent ce fac, nu am nevoie de stat sa aiba grija de copiii mei.

        Cine vrea asa un stat care alege in locul sau si preia raspunderea vietii sociale, are la indemana Coreea de Nord.

        ===

        Cata vreme nu incalc nici o lege, statul sa faca bine sa sune la mine la usa, nu sa-mi rupa usa, sa se aseze la mine la masa si sa-mi ia banii ca sa-i dea la toti puturosii.

        Panimaiu?

        (in coreeana nu stiu cum se spune ... :-).
    • +1 (1 vot)    
      de ce este absurd? (Miercuri, 10 mai 2017, 14:31)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      Eu as merge la polul opus - nici un venit sa nu mai fie impozitat la sursa!
      Daca salariul brut este 3000 ron, adica 3684 total cheltuiala salariala si 2104 ron net, atunci sa i se vireze in cont exact 3684 salariatului. Macar sa stie omul cat plateste impozite. Poate asa e va gandi de 2 ori daca se duce sau nu la vot in ziua alegerilor.

      Pentru a rezolva problema evaziunii fiscale, este suficient ca legea sa oblige toti angajatorii sa plateasca salariile prin virament bancar si impozitul sa fie unic si clar - 30%, 40%, 45%... cat e nevoie. Angajatorul doar declara la fisc sumele platite, ca pana acum. Este usor pentru ANAF sa estimeze cat are de platit Gigel, este usor de urmarit dupa CNP cat a platit Gigel, deci este foarte simplu la un control de rutina sa decizi daca ii blochezi conturile pana isi plateste datoriile. Oricum, legea permite deja ca ANAF sa-ti ia banii din cont fara sa te anunte.
      Similar, pensionarul, fermierul, PFA-ul poate sa isi achite darile direct.

      Suntem in 2017!.. Numarul de abonati ai Vodafone, Orange si Digi pentru care este posibil sa se calculeze/factureze lunar este efectiv mai mare decat totalul populatiei adulte a Romaniei. Deci se poate si pun pariu ca nici 3% din costurile de telefonie mobila nu se duc in procesul de facturare. ANAF de ce nu poate? Cat timp o sa mai acceptam scuza cu Siveco si Asesoft?...
      • 0 (0 voturi)    
        ar fi bine, dar nu in Romania (Joi, 11 mai 2017, 17:47)

        tudor1234 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Da, macar am intelege cum se fura banii si am fi atenti la vor. Problema e ca intre timp ar da statul faliment.

        Noi nu avem sute de ani de cultura financiara ca in alte tari. La noi oamenii nu sunt in stare sa puna deoparte ce au de platit la stat, si sa nu ii cheltuie. La sfarsitul anului ar trebui sa dai inapoi 40% din venit, care probabil nu ii mai ai.

        In state merge, dar acolo cei de la fisc sunt inarmati. Daca nu-ti platesti impozitele in state poti face si inchisoare. In state nu te joci cu fiscul! Esti pregatit sa aplici si la noi asta?
    • 0 (0 voturi)    
      vor trebui raportate si dobanzile din depozite (Joi, 11 mai 2017, 17:42)

      tudor1234 [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      Mie cel mai frica mii de dobanzile din depozite. Eu am multe si mici. In fiecare luna primesc 1-2 RON. Daca la sfarsitul anului trebuie sa stau sa calculez si adun cred ca ma arunc pe geam. Mai ales ca banca nici nu imi arata extras pe tot anul doar contra cost. Evident acel cost este mai mare decat ce dobanzi primesc....
  • +22 (24 voturi)    
    ce ne asteapta (Marţi, 9 mai 2017, 16:19)

    Dedalus [utilizator]

    O administratie atat de incalcita, incadarata cu absolventii invatamantului superior de toti recunoscut drept catastrofal, caracterizata de fuga de raspundere si de texte ininteligibile nu va putea in veci sa implementeze un astfel de impozit.

    Pierdere de vreme si nimic mai mult.

    Inchipuiri bolnave ale unora, "sfatuitori" care clar nu au habar nici de economie, nici de administratie nici de nimic.

    ===

    Principala sarcina a acestui guvern este sa pregateasca criza ce se anunta in 2018-2019. Acea criza trebuie sa ne gaseasca cu un sector privat cat mai solid, pentru ca doar el poate asigura locuri de munca si taxe la nivelul la care va fi nevoie atunci.

    Cand peste 2-3 ani societatile comerciale vor incepe sa restranga activitatea si sa dea faliment, toata aceasta poveste cu sistemele de impozitare nu va folosi la nimic. Nu poti mulge o vaca moarta. Eventual ii iei pielea si gata. Ori, acum se propune ca in loc de a lua pielea direct, actyiunea de jupuire sa se faca printr-un sofisticat procedeu algoritmic, cu jupuirea pe etape si portiuni.... :-))

    =====

    In nici un caz criza nu se poate pregati cu politici keynesiene (de tipul sporirii consumului) cum vad ca se incearca.

    O mana de ajutor ne vor da - poate - fondurile europene, dar in nici un caz nu va fi de ajuns.

    Ingrijorarea maxima ar trebui sa provina din aceasta zona a neglijarii crizei, nicidecum dinspre coruptie (OK, lupta cu coruptia trebuie sa continue, dar asta se rezolva prin relgelementari non-fiscale, de care vad ca nimeni nu se ocupa).

    O idee buna a fost cea a controlului de avertizare (cat o fi de real), dar cam atat.

    Dinspre ministerul de finante parvin numai aberatii. Nu exista nici o garantie ca sub actuala conducere acest minister ar fi capabil sa gestioneze viitoarea criza.
  • +28 (28 voturi)    
    cai fiscali pe pereti (Marţi, 9 mai 2017, 16:27)

    Dedalus [utilizator]

    Cu ce incurca actualul sistem de impozitare?

    Nu ar fi mai simplu ca deducerea unor cheltuieli sa se realizeze in acelasi sistem ca si faimosul 2%? Adica, spre exemplu: ai in crestere un copil, iti creste portiunea din venit neimpozabila samd.

    Nu pot sa cred ca dam peste cap tot sistemul fiscal (bun sau rau, dar functional macar) doar ca sa incasam un impozit de la vecinu' care ne repara robinetu' fara a plati impozite?!

    Restul motivelor auzite sunt niste fantasmagorii: deductibilitatea perdelelor si a meditatiilor... ca sa scoate economia neagra la suprafata...

    Sunt perfect de acord cu fraza finala a articolului. Si, cand doi oameni iti spun ca esti beat, te duci si te culci daca esti intelept. Asa si cu impozitul asta fantamagoric- cand atatea voci spun ca inaplicabil si indezirabil, nemotivat si nejustificat, sa insisti sa il pui in aplicare doar pentru ca "l-am avut in programul de guvernare" este cel putin o copilarie.

    Dar care s-ar putea sa ne coste. Revin la mesjaul anterior: pregatiti tara pentru criza, sprijiniti dezbvoltarea sectoruli privat sa faca fata, nu mai alergati dupa cai verzi pe pereti!
  • +18 (18 voturi)    
    Eu . . . . (Marţi, 9 mai 2017, 16:29)

    Vali Cel Batran [utilizator]

    . . . nu sunt specialist in finante dar sistemul ce se vrea implementat mi se pare foaret greoi si neinspirat. Primul lucru la care ma gandesc e ca tara ramane fara venituri la buget intr-o cantitate apreciabila mai mult de un an de zile. Al doi-lea lucru care imi trece prin gand ar fi ca in cele doua luni de zile in care oamenii vor trebui sa mearga la ANAF ca sa isi depuna declaratiile va fi teroare. Sa spunem ca acei indrumatori fiscali vor completa ei si vor depune declaratiile si tot va fi foarte greu. Al trei-lea lucru la care ma gandesc ar fi de cati copaci va fi nevoie pentru fabricarea zecilor de mii de tone de hartie necesara milioanelor de declaratii inutile. Eu zic ca nespecialist ca aceste schimbari facute (in absolut toate domeniile) de catre cei care vremelnic sunt la putere, ar trebui sa inceteze. Lasati legile sa se cosolideze si asfel oamenii sa poata sa le cunoasca, nu le mai schimbati pentru a arata celor vechi cat de destepti sunteti. Retinerea la sursa a impozitului este cea mai buna solutie pentru aceasta tara astazi!
    • -14 (14 voturi)    
      Se pot face online (Marţi, 9 mai 2017, 18:09)

      Gray51 [utilizator] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

      Cu un soft sau o aplicație de doi bani, declarația asta de face in 30 minute. Dacă ai strâns și aranjat chitanțele pe parcursul anului....
      • +17 (17 voturi)    
        ... (Marţi, 9 mai 2017, 20:26)

        Sarmis [utilizator] i-a raspuns lui Gray51

        Trăiești intr-un glob de sticlă? Du-te intr-un sat din Maramureș sau Oltenia să vezi ce online se face tot!!!
        • +11 (11 voturi)    
          Si nu numai (Marţi, 9 mai 2017, 22:10)

          Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui Sarmis

          Tara e plina de analfabeti si analfabeti functional.
          • +2 (2 voturi)    
            Pai vezi . . . . (Miercuri, 10 mai 2017, 9:35)

            Vali Cel Batran [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

            . . . ai pus punctul pe i! Pai care este rolul celor 35000 de consultant fiscali? ( a se citi membri si simpatizanti de partid). Nu trebuie sa manance si ei o paine alba? 10000 de lei pe luna nu e de ici colea, nu? Si de unde primesc ei banii astia? De la stat? Nu prea cred, pentru ca ministresa muncii a spus ca ei vor veni si din alte surse. Si care ar fi oare acele surse, daca nu de la cei pe care ii pastoresc? Am imnpresia vaga ca asta ar fi clenciul acestei legi. Recompensarea simpatizantilor de partid cu o sinecura!
            • 0 (0 voturi)    
              reteta dezastrului (Miercuri, 10 mai 2017, 15:27)

              Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

              Statul nu fabrica bani. Statul ia bani de la cei care ii fac si, in acest caz, plateste "consultantii fiscali".

              Nu exista "alte surse". Fie vor lua banii prin impozite de la cei care muncesc (patroni sau angajati) si-i vor da la consultanti, fie consultantii vor fi paltiti de ce care intocmesc decalratiile. Ocazie cu care se duce pe apa sambetei eventualul avantaj al contribuabilului rezultat din noile deduceri.

              Nu exista asa ceva - "alte surse". Nu stiu nici un pom care sa faca bani.

              Dar aceasta poltica de a lua din ce in ce mai mult de la cei care lucreaza (patroni si angajati) pentru a plati funciotnai si ajutoare sociale sub diverse forme este caracterisca socialismului a condus la dezastru multe state in lume (Venezuela, Chile, Brazilia, pe la noi - Grecia)
              • 0 (0 voturi)    
                ... (Joi, 11 mai 2017, 14:12)

                Sarmis [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

                Ar mai fi o solutie...Olguta sa dea meditatii la engleza si sa stranga in acest fel bani pentru consultanti:):):):
      • +6 (6 voturi)    
        Da, se poate . . . . (Miercuri, 10 mai 2017, 9:06)

        Vali Cel Batran [utilizator] i-a raspuns lui Gray51

        .. . nu zic nu! Ai dreptate cu un singur clic si pac ai trimis declaratia. Asta daca poti, sau daca stii cum, sau daca ai acoperire de semnal, sau daca ai calculator sau sau . . . . Eu sunt pensionar si daca imi da Domnul zile, ele la un moment dat pot fi foarte urate in sensul bolilor care ne pandesc la batranete. boli care vor face ca sa nu imi amintesc nici la ce foloseste un calculator dar sa mai si lucrez cu el. Si atunci cum ramane cu on-line? Poti sa imi spui?
      • +4 (4 voturi)    
        Nu ai priceput absolut nimic.... (Miercuri, 10 mai 2017, 14:21)

        Habliza [utilizator] i-a raspuns lui Gray51

        Domnule, nu ai inteles exact esenta comentariului D-lui Vali Cel Batran. Conform articolului de mai jos, incepind cu Ianuarie 2018, fiecare salariat va incasa brutul, impozitul nu va mai fi oprit de angajator.

        http://stirileprotv.ro/stiri/financiar/goluri-in-buget-si-familii-executate-silit-patronii-si-expertii-fiscali-fac-previziuni-sumbre-despre-impozitul-pe-gospodarie.html

        Ce inseamna asta:
        1). Timp de 17 luni de zile (Ianuarie 2018 - Mai 2019) nu se vor mai incasa bani la buget. Asta face parte din categoria: "Noaptea Mintii" sau " Decat sa le ducem grija, mai bine le ducem dorul".
        2). Este la fel de important ca si punctul 1. Poti sa-mi spui cam cate "gospodarii" vor avea posibilitatea sa-si plateasca impozitul in noile conditii, dupa ce a incasat brutul timp de 12 luni de zile? Din cauza lipsurilor, noi nu avem formata educatia economisirii banilor si incepand cu 2019 vom vedea o groaza de familii executate silit sau prin puscarii deoarece nu vor avea posibilitatea sa platesca impozitul. Romanul cand are bani este invatat sa consume, sa-i cheltuiasca pe tot felul de chestii mai mult sau mai putin necesare. Cind se vor vedea pe gramada de bani vor incepe sa-i cheltuiasca pe consum fara sa se mai gandeasca la plata impozitului de anul viitor. Asta este educatia care am primit-o in atatea decenii de comunism, din cauza lipsurilor. Vezi exemplul bugetarilor care in baza promisiunilor de majorare a salariilor incepand cu Iunie-2017, au inceput deja sa faca imprumuturi la banci, avind convingerea ca vor avea ei cu ce sa plateasca. Nu doresc asta, dar daca actualul guvern nu isi va onora promisiunea, in urmatoarele luni vom asista la mitinguri exact ca ale compatriotilor care cu ceva ani in urma au facut credite in CHF.
        Nu ma intelege gresit, nu sunt impotriva impozitului pe venit, sunt doar impotriva a modului aberant in care este propus sa se faca.
      • 0 (0 voturi)    
        fa-l (Miercuri, 10 mai 2017, 15:08)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Gray51

        Angajeaza-te cu sa-l faci cu doi bani.
      • 0 (0 voturi)    
        Vrei sa zici ... (Joi, 11 mai 2017, 1:52)

        OvidiuLazar1 [anonim] i-a raspuns lui Gray51

        Vrei sa zici daca ai photoshopat chitante intr-o singura zi cu date diferite si prestatori de servicii din alt judet
      • 0 (0 voturi)    
        de doi bani? (Joi, 11 mai 2017, 17:51)

        tudor1234 [utilizator] i-a raspuns lui Gray51

        aplicatia va fi dezvoltata de Siveco sau Teamnet si va costa vreo 2-3 milioane de euro. Plus ca oricum va dura cel putin un an dezvoltarea.
    • +4 (4 voturi)    
      Obiectii intemeiate, dar ... (Miercuri, 10 mai 2017, 9:15)

      Crioan [utilizator] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

      Obiectiile pe care le aduci sunt perfect intemaiat, dar trebuie sa ai in vedere SCOPUL pedesereului: sa puna mana pe banii romanilor care lucreaza in strainatate!

      Este vorba de MULTE miliarde de Euro!
      • +1 (1 vot)    
        Partial, ai dreptate. (Miercuri, 10 mai 2017, 14:41)

        Habliza [utilizator] i-a raspuns lui Crioan

        Am spus "Partial" deoarece pentru cei care lucreaza pe baza unui contract legal intr-o tara din CE, unde plateste toate taxele (impozit, sanatate, somaj), functioneaza legea interzicerii dublei impozitari. De la acestia, onor guvernantii nu vor putea incasa decat o mare m__e!
        De la ceilalti, care lucreaza intr-o tara din afara CE, vor incasa doar daca cei vizati vor declara sumele castigate, sau daca le vor transfera in conturile din tara.
  • +10 (10 voturi)    
    detalii suplimentare (Marţi, 9 mai 2017, 16:44)

    andix [utilizator]

    Buna ziua,

    Din ce stiu eu orice grafic sau exemplu in care sunt folosite prescurtati si pentru ca acestea sa fie o intelesede o cat mai mare comunitate sunt explcitate sub forma unei legende. Nu cred ca ar strica in acele exemple sa se detalieze prescurtatile folosite si apoi sa se explice pe unul dintre ele cum functioneaza sisteml de fapt.

    Va doresc o zi buna
  • -15 (15 voturi)    
    Eu zic că e bine (Marţi, 9 mai 2017, 18:00)

    Gray51 [utilizator]

    Mulți vor cere cu insistență chitanțele. Chirii, meditații. Chiar dacă furnizorul va cere mai mult, clientul va fi mulțumit să fie în limitele legii. Merită încercat. Rezultatul este imprevizibil, românii sunt foarte inventivi și chiar fără scrupule. O să fie interesant.
    • +9 (9 voturi)    
      ai calculat tu? ai facut simulare? (Marţi, 9 mai 2017, 21:07)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Gray51

      sa-ti dau un exemplu:
      platesc 100 lei meditatia si iau chitanta, deci voi fi scutit de 10% adica 10 lei nu dau la stat.
      Meditatorul va declara 100 lei si va plati 10% adica 10 lei.
      Deci unde e castigul? e zero...
      • +5 (5 voturi)    
        De mentionat că (Miercuri, 10 mai 2017, 8:29)

        nick24 [utilizator] i-a raspuns lui nick24

        1) sumele din care se pot deduce meditațiile sunt:
        4000 lei pe an pt 3 pers ( mama, tata si copilul mrditat)
        5000 lei pe an pt 4 pers
        Etc

        Deci unde mai incap meditațiile când sumele se termină cu cheltuielile curente ale gospodăriei?
        Nu se va câștiga nimic în plus la buget din eventualele aduceri la lumină a meditațiilor.

        2) dobânzile bancare se impozitau la sursă, acum trebuie anual luat o hârtie oficială de la bancă și anexată la declarația de impozit global - o birocrație imensă pt o dobândă fff mică sau care de multe ori este negativă, dacă se scad comisioanele bancare.
        • +3 (3 voturi)    
          sa fim realisti (Miercuri, 10 mai 2017, 15:18)

          Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui nick24

          Ce-ar fi sa se ocupe partidele astea care au facut majoritate sa imbunatateasca sistemul de educatie ca sa nu mai fie nevoie de meditatii?

          Aud? In loc sa faca sa fie un sistem bun, ei il lasa asa si apoi incaseaza impozite de la cei care dau meditatii.

          ====

          Si de unde pana unde sunt meditatiile deductibile? De ce nu si cartile, si caietele? Dar scobitorile sau cutiile de chibrituri? Aud? Sau pungile de gunoi?

          Are cineva cea mai mica idee ce inseamna sa separi cheltuieli deductibile de nedeductibile si apoi sa listezi chitante4 de 3,5 lei + 5,34 lei + 20 lei .... uite asa in siruri nesfarsite.

          Apoi cineva (= consultantul fiscal) sa le ia pe fiecare la mana , sa vada daca sunt deductibile sau nu . adica:

          categoria a) 1,5 lei + 3,4 lei + 12 lei ...
          categoria b) 2,40 lei +140 lei + 12 lei ...

          mai e si categoria c) = chitante care s-au sters in timp (hartia aia termoisensibila se sterge in cateva luni...)

          mai se separa chitante cu tva de cele fara tva. chitante de facturi, bonuri fiscale de chitante de mana.

          Astea toate trebuie inregistrate undeva, scris ce reprezinta fiecare, numerotate si idnosariate. Apoi trebuie strnase gramada, reverificate de contribuabil si trimise cu posta inregistrata la fisc. Sau pastrate 5 ani de contribuabil (ce conteaza ca are doar 2 camere si cutiile alea sunt enorme....)

          Mai departe, cineva ia ficare chitanta si verifica sau, si mai rau le introduce itnr-un sistem inforamtizat. Chitantele nu sunt nanoboti, nu sar singure in hard-disk... :-) Cate chitante inregistreaza pe ora o persoana? Ghici?

          Ok, sa zincem ca nu inregistram decat de la o valoare in sus (care o fi aia...) tot trebuie calculate. Iar daca reducem doar la cateva categorii, de ce mai schimbam sistemul?! Ca asta putem face si fara sa-l schimbam.

          ===

          Uitati-va la orice sistem informatizat al Romaniei - SEAP, sanatate, fonduyri europene etc. Merge vreunul ca lumea?
    • +4 (4 voturi)    
      eu zic.. (Miercuri, 10 mai 2017, 8:53)

      deville2010 [utilizator] i-a raspuns lui Gray51

      sa te abtii de la comentarii.Esti praf.
    • +6 (6 voturi)    
      ma mare B esti (Miercuri, 10 mai 2017, 9:13)

      pb80tm [utilizator] i-a raspuns lui Gray51

      daca vin la tine sa-ti pun faianta si tu esti pensionar psdist ma prind imediat si iti maresc pretu pe mp. dar daca ai tupeu si imi ceri chitanta.. pai dute ma tata sa-ti puna faianta, sa-ti desfunde chiuveta sau sa-ti mediteze copilu dragnea de la psd. ok
    • +5 (5 voturi)    
      Nu uita . . . (Miercuri, 10 mai 2017, 9:28)

      Vali Cel Batran [utilizator] i-a raspuns lui Gray51

      . . . ca maximum de deduceri pe gospodarie este de 6000 lei anual! Oare doar 6000 lei cheltui intr-un an pe produse si servicii deductibile? Priveste cu atentie tabelele de mai sus si vei vedea care este diferenta intre real si plafon!
    • +1 (1 vot)    
      De Photoshop ai auzit? (Joi, 11 mai 2017, 1:56)

      OvidiuLazar1 [anonim] i-a raspuns lui Gray51

      De Photoshop ai auzit?
  • -5 (9 voturi)    
    a nu confunda mere cu pere (Marţi, 9 mai 2017, 18:46)

    corbul109 [utilizator]

    Faptul ca vor implementa ra...ul asta complex nu inseamna ca nu vor impozita la sursa veniturile din salarii...Pur si simplu iti vor returna sau cere in plus anul urmator. Asta daca completezi cererea corect si justifici cheltuielile :)
    din exemple reiese o veste proasta si una buna :)
    - proasta ; mai putine venituri la buget de la cei care erau mulsi si pana acum. angajatii
    - buna ; ca sa poti deduce si sa recuperezi din bani, incepi sa platesti totul cu factura!! Se termina incet incet cu munca la negru. In plus multi vor incepe sa nu mai accepte munca la gri
    • +11 (11 voturi)    
      sa-ti dau vesti adevarate: (Marţi, 9 mai 2017, 21:17)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui corbul109

      - daca veniturile vor fi mai mici, vor mari impozitul de la 10% la cat trebuie - 12-16%
      - deducerile de 1000 lei de persoana pe an sunt prea mici, se termina cu RCA, asigurarea pe casa si vreo 4 bilete de teatru.
  • +21 (21 voturi)    
    ... (Marţi, 9 mai 2017, 20:11)

    Sarmis [utilizator]

    Hai să vedem cum stam:
    1. ANAF nu e in stare sa implementeze plata cu cardul in conditiile in care unii au ajuns pe Lună.
    2. Un sistem informatic similar este cardul de sănătate. Sistemul e mai mult offline decât online.

    Dragnea e doar o altă nulitate in drum spre pușcărie. În momentul în care anunți astfel de schimbări ai totul pregătit nu faci acum analize.
  • +16 (16 voturi)    
    ! (Marţi, 9 mai 2017, 23:42)

    tudorr [utilizator]

    Intr-o tara in care 60% din populatie sunt analfabeti voi vreti sa implementati un sistem care abia il pricepe un om inteligent si scolit? Btw, cardurile de sanatate sunt ok, functioneaza? :))))))))))
  • +13 (13 voturi)    
    Doamne apara-ne de hotii din PSD (Marţi, 9 mai 2017, 23:45)

    parol_monsher [utilizator]

    si de cei care i-au votat.
  • +13 (13 voturi)    
    imbecilitate (Miercuri, 10 mai 2017, 0:53)

    cchris [utilizator]

    Deci astia cum aud de ceva ce suna cool cum si ies in presa sa spuna ce au inventat.
    Completez un astfel de sistem de niste ani in Germania si pot sa va spun ca desi e pus extrem de bine la punct - fara sanse sa ajunga asa vreodata in Romania, e extrem de complicat si de greu. Milioane de nemti apeleaza la consultanti pe care ii platesc cu sute de euro / an (180-250 de obicei) ca sa le faca declaratia. Statul a investit enorm in softuri, plateste mii de angajati numai pt asta, e un sistem incredibil de mare si greoi, desi complet electronizat, iar daca vrei sa o faci de unul singur chiar trebuie sa stii cu ce se mananca.
    Eram mandru ca in Romania e simplu, dar tot ce e bun se pare ca trebuie sa dispara. E incredibil cat de rau pot oamenii astia sa ne dusmaneasca. Le urez mult noroc, vor crea un haos pe care nici in visele lor cele mai erotice nu si-l pot imagina. Prostul nu e prost destul daca nu e si fudul.
    • +4 (4 voturi)    
      nu este vorba de dusmanie! (Miercuri, 10 mai 2017, 9:18)

      Crioan [utilizator] i-a raspuns lui cchris

      Ci pur si simplu de BANI!
      Partidul lui Ilici este disperat sa puna mana pe banii romanilor ce muncesc in strainatate, nu le pasa de haosul greu de cezut pe care il vor genera.
  • +6 (6 voturi)    
    ERATA (Miercuri, 10 mai 2017, 6:26)

    Cetateanu [utilizator]

    In titlu trebui facuta o modificare: NU REVOLUTIE CI INVOLUTIE...
    Ca orice excroc PSDul isi da seama ca cu cat este haosul mai mare cu atat poate fura mai usor. Un alt slogan pe care-l aplica: tine-i ocupati pe fraieri sa nu vada ce se intamapla. Aroganta pe care o afiseaza, in implementarea unui sistem birocratic, nu-I decat semnul major al imbecilitatii si impotentei sistemului PSDist. Cu o populatie cu un grad scazut de cultura, spera sa reuseasca sa-i tina captivi in mana "consultantilor" fiscali, o armata de "militieni" gata sa subjuge populatia.
  • +7 (7 voturi)    
    nu voi da nici o declaratie (Miercuri, 10 mai 2017, 9:18)

    pb80tm [utilizator]

    si nu voi plati nici un impozit. in mod voit voi sabota acest sistem inept creat de niste corigenti. voi lichida tot pe aur si valuta. pot sa ma trimita la puscarie ca ma voi plange de igrasie si voi iesi mai devreme. timp in care vor murii o gramada de sindicalisti ceausisti votanti psd.
  • +2 (8 voturi)    
    IMPOZIT PE GOSPODARIE (Miercuri, 10 mai 2017, 9:57)

    jidanul [utilizator]

    Impozitul pe gospodarie este un sistem destul de bun dar, perioada de implementare necesita 2-3 ani si nu cred ca ANAF-ul dispune de logistica care sustina introducerea acestui sistem de impozitare. Aceste lucruri nu trebuie facute repede si prost, cei care implementeza acest sistem fiscal trebuie sa se grabeasca incet, ca toata lumea sa stie ce si cum trebuie sa se aplice acest impozit pe gospodarie.
    • 0 (0 voturi)    
      2 ani? lol (Joi, 11 mai 2017, 18:06)

      tudor1234 [utilizator] i-a raspuns lui jidanul

      expertii zic de 5 ani pentru implementare si 100 pentru educatie....
  • +4 (4 voturi)    
    Intrebare (Miercuri, 10 mai 2017, 11:13)

    Casargoz [utilizator]

    In momentul actual nu știu cum, si ce face, angajatorul sa plătescă taxele. Nu am avut răbdare sa citesc pana la capat cum e cu deducerile si avantajele. Probabil ca dacă se modifica legislația, voi afla după ce o sa am proprite conturile, ce trebuia si cum trebuia sa fac....
    In primul rand ma depasesc termenii:dezmembramintelor, valorilor mobiliare,stock options
    plan,incorporarii rezervelor ....
    Apoi sunt bulversat de familia traditionala...
    Cei monoparentali vor avea dreptul la gospodarie?
    Apoi mai este Grecia: un odel de vis statul care se imprumuta sa platesca pensii si salarii si gospodariile care platesc piano impozitul...

    La noi este si mai misto, introducerea consultantului fiscal e similara cu medicul de familie. Medicul de familia a avut rolul de a desfiinta policlinica si a degreva medicii specialisti de consultatii inutile. Consultantul fiscal ar trebui sa faciliteze colectarea si sa degreveze anaf de un efort. dar cu ce pret? zRomania a semnat niste documente privind transparenta, iar asta implica ca la orice modificare, inclusiv in genul celei propuse, sa existe un calcul al costului.
    Cat costa, modificarea propusa: cat costa statul si cat costa cetateanul?
    Dintre platitorii de taxe "corporatisti" ( generatia tanara) cati isi vad medicul de familie o data pe an? Cati vor avea timp sa stea o minim o zi pe an in fata consultatului fiscal?
  • +3 (3 voturi)    
    tzara arde si baba se piaptana! (Miercuri, 10 mai 2017, 12:12)

    TDB [utilizator]

    Daca fiscul vrea cu adevarat sa faca ceva bun, atunci poate sa corecteze aberatiile sistemului existent, in loc sa implementeze sisteme noi cu functionalitate incerta. De exemplu: depui un dosar la ANAF et.5 pentru un proiect, si te trimite la et.1 sa-ti scot certificat fiscal?! Ai un dosar de concediu medical pentru un angajat, iar Casa de sanatate iti cere certificat fiscal de la ANAF? Unificarea bazelor de date ale diferitelor institutii este prioritatea, astfel incat informatia sa le stea functionarilor la indemana printr-un click (pe baza de CNP pentru persoane fizice, CUI pentru juridice) si sa nu mai trimita contribuabilii aiurea pe drumuri pentru plimbatul hartiilor de la o institutie la alta. Te duci la asa-zisa 'Evidenta populatiei' sa-ti schimbi buletinul, si te intreaba daca ai copii sub 14 ani?!? Platesti online o taxa, dar functionarul te trimite la banca sa pui stampila pe ordinul de plata, ca el nu o poate vedea in sistem?! Aberant! Softurile necesare pentru o baza de date comuna s-ar fi putut face demult, daca nu se deversau bani publici catre unii ca Ghita. Si proiectul GovITHub ar mai fi rezolvat din probleme, daca actualul guvern ar fi avut o alta abordare.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri