INS: Economia a urcat in primele 3 luni cu 5.7%, mult dincolo de asteptarile analistilor

de Dan Popa     HotNews.ro
Marţi, 16 mai 2017, 9:01 Economie | Finanţe & Bănci

INS a anuntat cresterea economica din primul trimestru
Foto: sxc.hu
Avansul economiei romanesti pe primele 3 luni a fost de  5.7%, a anuntat luni Institutul National de Statistica. Potrivit metodologiei actuale aplicate de INS, exista trei versiuni ale seriei PIB pentru fiecare trimestru: "date semnal", publicata aproximativ la 45 zile dupa incheierea trimestrului, "date provizorii I",publicata la 70 zile dupa incheierea trimestrului, si "date provizorii II", disponibila dupa circa 100 de zile. Proiectiile expertilor FMI indica faptul ca Romania ar urma sa aiba in acest an o crestere economica de 4,2% din PIB, in timp ce Guvernul mizeaza pe un avans economic de 5.2%.

Datele anuntate marti de INS sunt mult peste estimarile analistilor pietei, inclusiv peste asteptarile BNR, care miza pe o incetinire a ritmului de crestere in acest prim trimestru din 2017.

Anuntul INS:

"•    Faţă de acelaşi trimestru din anul 2016, Produsul intern brut a înregistrat o creştere cu 5,7% pe seria brută şi cu 5,6% pe seria ajustată sezonier;
•    Seria ajustată sezonier a Produsului intern brut trimestrial a fost recalculată ca urmare a includerii estimărilor pentru trimestrul I 2017, revizuirea fiind nesemnificativă faţă de varianta publicată în Comunicatul de presă nr. 83 din 7 aprilie 2017.
Ca urmare a revizuirii seriei brute prin includerea estimării Produsului intern brut pentru trimestrul I 2017 în seria trimestrială, seria ajustată sezonier a fost recalculată, indicii de volum fiind revizuiţi faţă de a doua variantă provizorie a Produsului intern brut pentru trimestrul IV 2016, publicată în comunicatul de presă nr. 83 din 7 aprilie 2017. Astfel :
-    rezultatele trimestrului I 2016, comparativ cu trimestrul IV 2015, au fost revizuite de la 101,3% la 101,1% ;
-    rezultatele trimestrului II 2016, comparativ cu trimestrul precedent, nu s-au modificat ;
-    rezultatele trimestrului III 2016, comparativ cu trimestrul II 2016, au fost revizuite de la 100,5% la 100,7%;
-    rezultatele trimestrului IV 2016, comparativ cu trimestrul III 2016, au fost revizuite de la 101,4% la 101,5%.
Seriile ajustate sezonier se recalculează trimestrial ca urmare a modificării modelelor adoptate, a numărului de regresori folosiţi, a modificării seriilor brute şi a numărului de observaţii disponibile"

  • BNR: datele statistice disponibile prefigurează o ușoară decelerare a creșterii PIB în trimestrul I 2017
"Membrii Consiliului de Administratie al BNR au apreciat că datele statistice disponibile prefigurează o ușoară decelerare a creșterii PIB în trimestrul I 2017", se arata in minuta sedintei Consiliului de Administratie al BNR, publicata luni dupa amiaza. "Creșterea economică pentru anul 2017 este prevăzută a se menține peste dinamica PIB potențial, dar la valori inferioare celei din anul anterior. Pe de o parte, stimulii fiscali și salariali implementați sau care urmează a fi aplicați configurează un impuls fiscal pozitiv, însă inferior ca magnitudine celui evaluat pentru anul 2016. Dată fiind natura stimulilor din economie, principalul determinant al creșterii economice va rămâne consumul, antrenat de evoluția venitului disponibil real, în condițiile măsurilor de relaxare fiscală, ale celor care vizează politica veniturilor în sectorul public, precum și ale majorărilor salariale așteptate a se produce în sectorul privat.

  • BCR: Asteptarile noastre privind cresterea economica din trim.1 2017 sunt de 4,7% fata de trim. I 2016
"Asteptarile noastre privind cresterea economica din trim.1 2017 sunt de 1,1% fata de trim.IV 2016 (pe date ajustate sezonier) si de 4,7% fata de trim. I 2016. Desi nu vom avea inca detalii privind componentele PIB, pe baza datelor lunare avem o imagine preliminara privind motoarele cresterii. Astfel, desi intr-o probabila incetinire de ritm,  credem ca pe partea de formare a PIB serviciile vor fi ramas determinante pentru mentinerea suflului alert al dinamicii PIB, in ciuda unui inceput de an mai greoi datorat probabil vremii nefavorabile. In acelasi timp, industria probabil ca a accelerat ritmul in trimestrul intai, aducandu-si si ea o contributie mai importanta la crestere decat in precedentele perioade", a declarat luni pentru HotNews.ro Horia Braun, economistul sef al BCR.

Potrivit lui Braun, singurul sector care in ansamblul lui probabil ca nu a "tras la caruta" au fost constructiile, care desi pe segmental rezidential au avut un trimestru cu o dinamica favorabila, la nivelul indicelui total al lucrarilor de resort au inregistrat o contractie  comparativ cu trim. I 2016. Pentru intreg anul 2017 mizam in continuare pe o crestere de 4,3%, insa daca ar fi sa revizuim prognoza pe parcursul anului, pe tendintele actuale vedem mai probabila o eventuala revizuire ascendenta a ritmului de crestere, mai sustine economistul sef al celei mai mari banci romanesti.
  • UniCredit:Anticipam o temperare a cresterii economice
"In timp ce ritmul de crestere a economiei va ramane unul alert, aceasta se va baza prea mult pe consum (atat cel privat, cat si cel public) si ar putea genera o crestere a dezechilibrelor macroeconomice. In acelasi timp, cheltuielile sociale mai mari vor reduce potentialul de crestere a economiei. Anticipam o temperare a cresterii economice sub 4% anul acesta, atat timp cat deficitul bugetar ramane sub 3% din PIB. Guvernul va mari chetuielile cu salariile, pensiile si pe cele de asigurari sociale, in timp ce autoritatile locale vor primi mai multe fonduri decat in anii anteriori. O relaxare legislativa va permite administratiilor locale sa cheltuie fonduri peste nivelul bugetat, facand astfel posibila o intoarcere la indisciplina fiscala care a cauzat deficitele structurale foarte mari in trecut. Prognozele macroeconomice care stau la baza bugetului si cele referitoare la veniturile bugetare sunt prea optimiste, generand o crestere a riscurilor fiscale", se arata in raportul trimestrial al UniCredit, publicat in a doua parte a lunii trecute.


Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

10754 vizualizari

  • -31 (51 voturi)    
    Uite domnule ce face economia (Marţi, 16 mai 2017, 9:24)

    xrogo [utilizator]

    romaneasca, nu asculta nici de FMI nici de Comisia europeana, merge de capul ei!
    • +45 (65 voturi)    
      Dar este estimată de INS (Marţi, 16 mai 2017, 10:17)

      Spiky [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      Institutul Național de Statistică, al cărui director a fost imediat schimbat după alegeri că de, nu răspundea prompt la comenzi în limba tiliormăneană....
      • -5 (7 voturi)    
        Mai e ceva! (Marţi, 16 mai 2017, 12:16)

        EuSiCuMine [utilizator] i-a raspuns lui Spiky

        Datele includ atat primul trimestru din 2017 cat si ultimele 3 trimestre din 2016.
        Eu nu am inteles cu cat crescut economia Romaniei pe primul trimestru din 2017.
      • +11 (21 voturi)    
        HA HA HA (Marţi, 16 mai 2017, 12:46)

        Bokila [utilizator] i-a raspuns lui Spiky

        In copilaria mea aceleasi institute cu alte denumiri (de fapt aceeasi marie cu alta p[alarie) raportau 5000 kg de grau la hectar si tone de otel, pentru cincinalul in patru ani si jumatate.
        Am lucrat in statistica si stiu ca se poate obtine orice rezultat ai nevoie....cu grija de a stii ce sa introduci si ce sa omiti....perfect legal.
        • +8 (14 voturi)    
          duduie economia (Marţi, 16 mai 2017, 13:24)

          Andrei3Bunescu [utilizator] i-a raspuns lui Bokila

          asa eram anuntati si prin 2008, si apoi stim cu totii ce a urmat.
          Cifrele INS sunt facute sa spuna ce vrea PSD sa auda.
          Parintii mei se plangeau ca le-a crescut pensia cu 100 de lei, si pe medicamente dau cu vreo 300 de lei mai mult...

          Din cate imi amintesc si in guvernarea Ciolos aveam cea mai mare crestere din Europa, dar PSD ne spunea cat de dezastruos este totul.
          • -1 (5 voturi)    
            exact (Miercuri, 17 mai 2017, 0:41)

            zeita anticoruptiei [utilizator] i-a raspuns lui Andrei3Bunescu

            dar acum stim si nu mai votam incompetenti care sa duca tara de rapa
        • +1 (1 vot)    
          Am prins vremurile acelea... (Miercuri, 17 mai 2017, 15:11)

          Spiky [utilizator] i-a raspuns lui Bokila

          ... iar anunțurile erau de-a dreptul hilare - îmi aduc aminte de un anunț cum că nu știu pe unde au obținut o recoltă de patru zeci de tone de gogoșari la hectar! M-a bufnit râsul - asta este o recoltă bună de cartofi - întreaga masă vegetală a gogoșarilor nu cântărea mai mult de 20% din anunțatul record!
    • +19 (37 voturi)    
      mda (Marţi, 16 mai 2017, 10:26)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      datele vin de la INS, adica de la guvern, adica de la Dragnea si Olguta...

      deci nu m-as baza prea mult pe ele, e ca si cum ti-ar zice vecinu` de la 3 ca e plin de bani si afacerile ii merg struna, desi e plin de datorii, si fura la contorul de apa rece :))))
    • +8 (30 voturi)    
      Romania are o economie in expansiune (Marţi, 16 mai 2017, 11:00)

      animatron [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      De mai multi ani tara noastra are o crestere economica substantiala (dupa standardele europene), constant peste 3,5-4%.

      Cifrele au fost in fiecare an validate de verificari facute de BM, FMI, Comisia UE, banci, firme de rating si analisti independenti.

      Cei care cred ca poti sa pui din pix zeci de miliarde in PIB-ul unei economii UE fara ca absolut nimeni sa isi dea seama la nivel international se inseala, nu cunosc mecanismele de verificare.

      Dupa ce Grecia a mintit si falsificat ani de zile rapoarte despre PIB si datoria publica, trimise la UE, s-au luat masuri severe de control.

      De mai multe ori pe an, delegatii de experti de la UE si institutii internationale vin si se uita cu atentie la mersul economiei noastre.

      Se poate discuta despre zecimale, despre 4,..% sau 5,..%, dar nu e nici o indoiala ca de mai multa vreme Romania creste economic rapid.

      Si in 2017 sunt mari sanse ca economia romaneasca sa fie in UE pe podiumul cresterilor de PIB.

      E o veste foarte buna, pentru ca e unul dintre parametrii cu care se ajunge la o societate "normala" de tip european.

      Sigur, e o veste proasta pentru Rusia si partial pentru unii vecini ai nostri.

      Propaganda rusa va incerca sistematic sa dezminta sau sa acopere de stiri false si "indoieli" performantele romanesti.

      Va fi ajutata involuntar de "idiotii utili" ai lui Putin, activistii politici anti-guvernare si de romanii care se urasc pe sine.

      Unii speriati ca beneficiul cresterii PIB ar ajuta electoral PSD-ul si aliatii acestuia.
      Ceilalti, speriati ca "apocalipsa" pe care o tot prevad pentru Romania nu mai vine si ca realitatea le dezminte iluziile.

      Romania va continua sa creasca economic, sa lupte impotriva coruptiei, sa isi amelioreze functionarea administratiei, sa isi accelereze inarmarea, sa isi intareasca capacitatile si influenta ca stat UE si NATO.

      Si va rog sa va imaginati ritmul nostru de dezvoltare daca am avea o clasa politica mai competenta si mai putin corupta !
      • -1 (15 voturi)    
        Nu zau? (Marţi, 16 mai 2017, 11:37)

        Andradda [utilizator] i-a raspuns lui animatron

        "Cei care cred ca poti sa pui din pix zeci de miliarde in PIB-ul unei economii " Pai asa cum, tot din pixuri, au disparut zeci de miliarde din bugetul Romaniei
        Spui ca nu e posibil sa jonglezi din pix astfel de statistici?
        Pai ar fi crezut cineva ca e posibil ca Parlamentul unui stat membru UE va fi condus vreodata de un condamnat penal care isi executa pedeapsa in fruntea camerei deputatilor si de un inculpat penal pt marturie mincinoasa la conducerea Senatului?
        Mai vrei exemple?
        In Romania totul e posibil.
        La 24h dupa ce a ajuns la guvernare, Ponta l-a schimbat pe seful INS cu o sluga PSD-ista si, dupa numai o saptamana, romanii se inecau in laptele si mierea care curgeau pe strazi - conform noilor statistici publicate de "noul INS".
        Si ce ritm de dezvoltare e ala cand, in realitate, cresc doar salariile platite de la buget, fara ca cineva sa cunoasca sursele de finantare?
        Ca sa nu mai spun ca si somajul creste direct proportional cu aceasta "duduiala" a economiei?
      • +4 (12 voturi)    
        ce creste?.. (Marţi, 16 mai 2017, 12:38)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui animatron

        PIB-ul este un indicator foarte vag.
        Daca vecinul se lauda ca anul asta a cheltuit de 2 ori mai mult decat anul trecut, te grabesti sa-l feliciti? Poate ca i-a cheltuit pe datorie. Poate ca a vandut ceva din casa.

        In plus, "economia a urcat in primele 3 luni" doar cu 1.7%, dar autorul articolului este, ca de obicei, depasit de situatie... Daca ne uitam la trendul trimestrial, nu este un salt neobisnuit.

        Din ultimul raport privind datoria publica (care, ingrjiorator, este pentru martie 2017, desi ar fi trebuit sa fie deja publicat raportul pe aprilie), aflam ca datoria publica guvernamentala a crescut de la 37.1% din PIB in ianuarie pana la 38% din PIB in martie. In doar 2 luni a crescut cu 6.5 miliarde lei! La sfarsitul trimestrului I 2016, acelasi indicator era la 37.2%.

        Sunt alti indicatori mult mai importanti.
        economici:
        1. evolutia exporturilor
        2. productivitatea fortei de munca
        3. investitiile de capital
        4. balanta de plati
        5. datoria publica guvernamentala

        non-economici:
        1. rata natalitatii
        2. rata abandonului scolar si rezultatele la testele PISA
        3. speranta de viata sanatoasa
        4. migratia neta
      • -2 (10 voturi)    
        ai mare dreptate in mare parte dar te inseli (Marţi, 16 mai 2017, 12:41)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui animatron

        Atunci cand spui ca nu se pot adauga din pix niste zecimi de procente. Grajdanul sef de la INS face asta natural.
      • 0 (0 voturi)    
        dewzvoltare (Miercuri, 17 mai 2017, 8:37)

        codrean [utilizator] i-a raspuns lui animatron

        Inclin sa va dau dreptate. Pe unii ii sperie cifrele astea, absolut neobisnuite pentru o economie matura dar sa nu uitam ca noi, acum, nu suntem asa ceva, sa nu uitam de unde am pornit ! Si cred ca potentialul de crestere se va extinde pe cativa ani. Conditia : sa existe o conducere competente si sa se fure mai putin !
    • +4 (12 voturi)    
      pai aici e intrebarea, de capul cui merge (Marţi, 16 mai 2017, 11:21)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      Ca FMI, BNR, Bancile, toata lumea s-a inselat, doar INS-ul raporteaza cresteri peste cresteri la hectar.

      Asha ca.. nush de ce, dar am o vaga impresie ca vorbim de o crestere pe hirtie, printr-o schimbare de metodologie, o adaugare de venituri, o scadere de deficit comercial.

      Da' nu-i bai, pacalelile astea merg o data, dupa care la urmatoarea raportare decontezi efectele.

      Iar ceea ce conteaza de fapt pentru mustacila e executia bugetara, unde incasarile nu mai pot fi schimbate din pix, pentru ca tre sa aiba in spate bani.

      Iar daca la crestere economica de 5.7% noi am colectat 7.1% in plus si am cheltuit 10.4% in plus, e trist. inseamna ca avem sanse spre zero sa mentinem deficitul de 3% de anul trecut.
    • +8 (14 voturi)    
      Gaz aruncat pe foc (Marţi, 16 mai 2017, 11:31)

      v_sile [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      Poti sa faci un foc trainic, punand incet bustean dupa bustean. Si focul ala o sa tina.

      Sau poti sa arunci un litru de gaz pe foc si o sa ai niste flacari de 3 metri inaltime, dar doar pentru 2 minute.

      Cam asta face guvernul actual.

      Uite aici:

      Conform Digi24, in anul 2017, Ministerul Finanțelor Publice s-a împrumutat astfel:

      – 2,835 miliarde lei în ianuarie 2017
      – 3,533 miliarde lei în februarie 2017
      – 3,061 miliarde lei plus 240 milioane euro în martie 2017
      – 2,750 miliarde lei plus 1,75 miliarde euro în prima jumătate a lunii aprilie.

      Deci, groso-modo, guvernul s-a imprumutat aproape 5 miliarde de euro in mai putin de 4 luni! Bani pe care i-a aruncat aproape integral in consum!!!

      Nivelul investitiilor e la un minim istoric, mult sub sumele de anul trecut. Dar ce vorbesc eu de anul trecut, e mult sub anul 2010, an de criza, de exemplu!

      Normal ca PIB-ul a crescut, cand arunci asa sume in consum, ca oamenii chiar cumpara. Pacat doar ca cea mai mare parte din produse sunt din import, asa ca ne indatoram ca sa sustinem productia altor tari care ne produc masini, electronice, mancare sau haine.

      Cat credeti ca o sa dureze acest perpetuum mobile financiar?

      Macar Grecia a ramas cu ceva infrastructura dupa dezmatul din anii 2000, noi o sa ramanem cu praful de pe toba.

      Ne ducem datoria publica rapid spre limita maxima sustenabila, adica 60% din PIB, dar nu pentru autostrazi, aeropoarte sau spitale, ci pentru salarii, pensii si ajutoare sociale.

      SI apoi ne bucuram ca ne creste PIB-ul.

      Si in 2008 am avut crestere economica de 8%, apoi stim ce dezastru a urmat.

      Romania chiar trebuie sa aiba o crestere buna de PIB, de 3-4-5% pe an, dar cresterea trebuie sa fie sustenabila: sa creasca investitiile directe, sa creasca ramurile direct productive. Daca cresterea e facuta doar din comert, si ala pe datorie, apoi nu am facut nimic.

      Mai devreme sau mai tarziu vine nota de plata. Bine, stiu ca PSD-ul e mester sa o stearga de la masa cand vine nota de plata.
      • -2 (4 voturi)    
        nu mai cita de la corupti (Miercuri, 17 mai 2017, 0:42)

        zeita anticoruptiei [utilizator] i-a raspuns lui v_sile

        urmariti penali pentru dare de mita
      • +4 (4 voturi)    
        manipulare, verificati (Miercuri, 17 mai 2017, 2:43)

        nectarie [utilizator] i-a raspuns lui v_sile

        Sumele imprumutate merg spre rostogolirea datoriilor, in sensul ca pe masura ce se imprumuta, se platesc si rate la cele 20 mld imprumutate pe vremea lui Boc. Noi suntem la aprox 40% din PIB din 2011.

        "Investitiile" pe timpul aceluiasi Boc erau de 7% din PIB, miliarde de euro sifonati anual de clientela politica. Masura USL de a taia "investitiile" in 2012 a fost dupa parerea mea foarte buna, acolo era coruptia adevarata.

        Finalmente, comentariile care discrediteaza INS-ul si comparatiile cu raportarile din perioada comunista sunt absolut gretoase, nici nu merita o replica. Va faceti de ras persistand in pozitia asta, corupte sau nu, toate guvernarile PSD incepand cu Nastase au fost performante economic. Macar atat acordati-le, in 2012 au implementat masuri
        - ce-i drept liberale - care dau roade.
    • +8 (14 voturi)    
      logica psd (Marţi, 16 mai 2017, 12:07)

      Altiro [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      Cand economia crestea in primul trim dupa ce tehnocratii ajungeau la putere, psd urla ca sunt efectele guvernarii Ponta. Acum efectele guvernarii Ciolos in economie sunt zero in schimb toata cresterea se datoreaza echipei Grindeanu, chiar din prima zi a guvernarii. Mai sa fie!.
      • -2 (4 voturi)    
        provocare (Miercuri, 17 mai 2017, 2:48)

        nectarie [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

        Te rog sa-mi explici si mie masurile Ciolos care ar fi trebuit sa aiba impact in PIB-ul din 2017.
        Poate sunt eu ignorant, dar guvernarea tehnocrata mi s-a parut dezamagitoare. Au facut niste site-uri si au dat bine la TV si pe facebook, in rest s-au complacut in a merge din inertie pe un buget si un program trasat deja de Ponta.

        Chiar te rog sa ma contrazici, explica-mi si mie per minister sau per total guvern, top 5 realizari valoroase ale guvernului Ciolos. Daca sunt si verificabile o sa imi dau jos palaria.
    • +5 (11 voturi)    
      si de vor creste si salariile (Marţi, 16 mai 2017, 12:33)

      om simplu din multime [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      sa te tzii cu pibu ! sus, sus !
      oamenii vor cumpara mai mult, pibul va creste, dar si datoria externa. :-)
      vom avea mai multe mercedesuri si bmw-uri, dar soselele vor ramanea tot alea.
      ca pe vremea cand duduia economia ca motocicleta lui tarliceanu.
  • +25 (39 voturi)    
    ... (Marţi, 16 mai 2017, 9:31)

    Relativ_neutru [utilizator]

    Pentru noi astia mai prosti, spuneti si in subordinea cui e INS-ul asta.
  • +26 (40 voturi)    
    Daca trebuia sa fie 100%, era 105%... (Marţi, 16 mai 2017, 9:55)

    puscas2 [utilizator]

    Asta inseamna sa ai omul tau la INS.
  • +10 (24 voturi)    
    creste sa aiba de unde sa cada! (Marţi, 16 mai 2017, 10:10)

    ValentinBrojban [anonim]

    Toti specialistii se inseala. Cat de specialisti sunt se vede dupa prognoze. Cresterea e pe consum sau pe investitii. Asteptam detalii despre aceasta crestere.
    • -4 (6 voturi)    
      Evident creșterea este bazată pe cosum. (Marţi, 16 mai 2017, 11:11)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui ValentinBrojban

      La aste ne pricepem, la consum, producția nu-i de noi. Economia României trebuie sa se bazeze preponderent pe consum. Cum te bazezi pe consum pentru a genera creștere economică sustenabilă? Răspunsul e relativ simplu, consumul în Romania trebuie să devină cel putin dublu fata de cel al românilor.
    • 0 (4 voturi)    
      :) (Marţi, 16 mai 2017, 11:57)

      Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui ValentinBrojban

      Usurel cu investitiile. Totul vine din consum.
  • +27 (35 voturi)    
    Hmmm (Marţi, 16 mai 2017, 10:11)

    YorkshireTerrier [utilizator]

    Daca e crestere reala, nu doar din condei, atunci e bine. Sa nu uitam ca PCR, stramosul direct al PSD era deosebit de talentat la statistica. Toata economia duduia si pe vremea aia... Atentie!
  • +19 (35 voturi)    
    Wow ! (Marţi, 16 mai 2017, 10:13)

    mircea_cjn [utilizator]

    Ieri dimineata se spunea ca INS e sub asediul cibernetic, atacat la baioneta de WannaCry !

    Pana la urma s-a dovedit ca a fost alarma falsa, un telefon primit din Teleorman a obligat administratorul de retea sa instaleze antivirusul WannaSmile si totul s-a rezolvat.
  • +7 (17 voturi)    
    permiteti-mi sa ma bucur (Marţi, 16 mai 2017, 10:19)

    tusnami [utilizator]

    dupa ce aflu cine e sef la ins si cine l-a pus acolo..
  • +7 (19 voturi)    
    in cel mai bun caz (Marţi, 16 mai 2017, 10:23)

    Francisc 1 [utilizator]

    e crestere bazata pe consum , consum ce creeaza locuri de munca in strainatate ca nu prea se cumpara nimic romanesc. In cazul banal in care INS e condus politic valoarea statisticii e fix zero.
    • +3 (7 voturi)    
      Pai realitatea o facem noi (Marţi, 16 mai 2017, 11:48)

      Marius_23 [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      Hai sa nu ne mai plangem ok ? Cumpar fabricat in tara ori de cate ori am ocazia . Microcentrala, automobil, materiale de constructii, alimente .
      Trebuie sa fim uniti ca si o familie sa ne ajutam intre noi . Nu o sa vina nimeni din exterior sa ne ajute !
    • -1 (1 vot)    
      ce e aia crestere bazata pe consum frateeee? (Miercuri, 17 mai 2017, 2:52)

      nectarie [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      Economia SUA este bazata pe consum, e catalizatorul principal al tuturor economiilor capitaliste. Ce mai e si cu argumentul asta??

      Pe ce ar trebui sa fie bazata, pe productie, manufactura? Industrie? Nu v-ati racit gurile 28 de ani discreditand industria comunista drept inutila si depasita moral? Atunci hai sa-i dam inainte pe servicii si consum.
  • +14 (20 voturi)    
    Exact asa "duduia economia"... (Marţi, 16 mai 2017, 10:34)

    Andradda [utilizator]

    ...si pe vremea lui Tariceanu. Ce a urmat, stim cu totii. Au profitat doar bugetarii (pt scurta vreme), iar cand a plecat, Tariceanu n-a mai lasat nici macar rumegus pt soareci in vistieria statului.
    De data asta, cresterea e bazata exclusiv pe consum, prin marirea salariilor. O crestere care nu are cum sa fie sustenabila nici macar pe jumate de an.
  • +11 (15 voturi)    
    Grecia (Marţi, 16 mai 2017, 10:36)

    linus_torvalds [utilizator]

    Ar fi bine sa fie asa, imi e teama insa sa nu fie ca alta tara din Uniune, vezi titlul, care si ea raporta ca totul merge brici... pana n-a mai mers.

    Sigur, nu fac comparatii in cunostinta de cauza, doar asa, la o prima vedere, din satelit ;)
  • +12 (18 voturi)    
    Calea Greciei (Marţi, 16 mai 2017, 10:36)

    marius_m [utilizator]

    Asta e modelul prin care s-a ales praful de greci. Au masluit cifrele, ajutati de consultanti financiari(parca chiar Goldman sachs) dupa care, cand s-a aflat realitatea au intrat in faliment de facto.
    Asta (n-)am votat, asta avem.
  • +11 (17 voturi)    
    efect WannaCry? (Marţi, 16 mai 2017, 10:41)

    dipling [utilizator]

    parca luni aveau probleme de la atacul cibernetic, poate o fi efect secundar...
  • +6 (10 voturi)    
    Asta este ca o crestere de 10% din salariul minim (Marţi, 16 mai 2017, 10:44)

    jackalphonse [utilizator]

    adica un doi lei, din care 0.5 lei este pus din burta INS-lui.
    Oricum ar fi apocalipsa prezisa de ailalti n a venit inca.
  • +1 (3 voturi)    
    INS-ul si-a mai revizuit datele (Marţi, 16 mai 2017, 11:52)

    Koczka [utilizator]

    Vezi situatia din 2011: Comisia Europeana (CE) examineaza demiterea presedintelui Institutului National de Statistica (INS), iar Eurostat analizeaza in detaliu informatiile disponibile despre revizuirea Produsului Intern Brut, care a condus la inlocuirea lui Vergil Voineagu de la conducerea institutiei.

    Comisia europeana„Statele membre si Comisia au obligatia de a asigura independenta profesionala a autoritatilor de statistica si capacitatea lor de a produce statistici solide si independente. Aceasta obligatie este subliniata ferm in legislatia Uniunii, in particular in Regulamentul (CE) Nr. 223/2009 al Parlamentului European si Consiliului privind statisticile europene si in Regulamentul (CE) Nr. 1466/97 al Parlamentului European si Consiliului privind consolidarea supravegherii pozitiilor bugetare si a supravegherii si coordonarii politicilor eonomice (amendat prin pachetul adoptat in 2012 privind guvernanta economica). Ultimul regulament mentionat precizeaza clar ca orice proces de demitere trebuie sa fie bazat numai pe criterii profesionale. Comisia examineaza in prezent aceasta situatie”, a declarat pentru Mediafax purtatorul de cuvant al Eurostat, Tim Allen.

    Allen noteaza ca revizuirea de -3,7% adusa Produsului Intern Brut este mai mare decat cele obisnuite in UE, care nu depasesc +/- 2%, precum si decat alte revizuiri efectuate in cazul Romaniei in anii anteriori, de aproximativ 2%.

    „PIB-ul raportat la 70 de zile dupa incheierea perioadei de referinta (prima estimare – n.r.) presupune de obicei ca anumiti parametri structurali (…) raman stabili in timpul celui mai recent an. Pe baza PIB-ulu iraportat la 12 luni dupa incheierea perioadei de referinta, acesti parametri s-au schimbat mai mult decat de obicei in 2011, conducand la o revizuire mai mare. Eurostat investigheaza in prezent in detaliu informatiile disponibile”, a afirmat Allen, intrebat daca revizuirea anuntata in decembrie de INS poate fi considerata „o eroare grava”.
  • 0 (6 voturi)    
    logica (Marţi, 16 mai 2017, 12:11)

    Dedalus [utilizator]

    Datele prezente indica intotdeuna efectul unor masuri din trecut.

    Datele din trim I 2017 se refera la avansul realizat de Romania in cea mai mare parte in anul 2016 (find raportare trimestru-la-trimestru).

    Asa fiind, ele reflecta de fapt performanta guvernului Ciolos, nu a Guvernului Grindeanu.

    Asta, fara a avea vreo preferinta pentru vreunul din cei doi. Este doar o concluzie logica.

    ===

    Estimarile anuale referitoare la 2017 vor fi concludente la raportarile emise in anul 2018.

    ===

    O alta problema este sursa cresterii. Mai bine spus, care este starea echilibrelor macroeconomice ce insotresc astfel de cresteri.
    • -3 (7 voturi)    
      Logica spune ca nu reflecta mereu (Marţi, 16 mai 2017, 13:58)

      jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      reflecta numai daca in trecut au guvernat "ai nostri".
      imi aduc aminte cand toate mergeau mai bine dupa guvernarea dezastruoasa a lui boc-base. Atunci cand s-au imprumutat bani de la FMI fara sa se faca absolut nicio investitie, pentru ca nici de furat nu mai era de unde. Dupa Boc, toate mergeau bine, chipurile, din cauza lui Boc:))
      • 0 (4 voturi)    
        datele raportate in 2017 sunt efectul lui 2016. (Marţi, 16 mai 2017, 15:42)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

        Ba da. Absolut mereu.

        Statistica se refera la date din trecut, nu din prezent.

        Si cu exceptia cazului in care s-ar revolutiona fizica astfel incat ultimele 9 luni ale anului 2016 sa urmeze in timp dupa primele 3 luni ale anului 2017, rationamentul ramane valabil: datele raportate in 2017 sunt rezultatul masurilor luate in 2016.

        Imi pare rau, asa arata timpul in fizica: trecut -> prezent -> viitor.

        ===
        Daca doresti sa pui la indoiala acest lucru, te-as intreba la modul serios daca stii in ce an suntem si in ce zi a saptamanii.
        • -1 (3 voturi)    
          In Romania noi suntem atemporali (Marţi, 16 mai 2017, 15:56)

          jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

          Este irelevanta intrebarea ta si fizica are constantele universale putin schimbate pe alocuri, uneori prezentul votandu-se prin referendum ca fiind trecut sau viitor.
          Am ointeles ideea ta, cum ca INS raporteaza date de anul trecut si este posibil.
          Dar daca in decembrie vii si mi spui ca este o crestere datorata politicilor bune de anul trecut, s a dus naibii iar fizica romaneasca.
  • -4 (16 voturi)    
    Pentru cei care nu cred in datele INS, daca (Marţi, 16 mai 2017, 12:25)

    xrogo [utilizator]

    datele aratau scaderea sau stagnarea economiei sigur dadeati dreptate INS-lui si se postau o groaza de comentarii negative despre guvern si realizarile sale!
    • +2 (8 voturi)    
      ai starnit o revolutie in fizica (Marţi, 16 mai 2017, 15:47)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      Poti sa imi explici cum a reusit guvernul Grindeanu sa contribuie la cresterea de la trimestrul III 2016 la trimestrul IV din 2016 (crestere cuprinsa in raportarea trimestru -la trimestru I), cand nu era la guvernare?

      Sa iei masuri in 2017 care sa aiba ca efect cresteri in 2016 este o idee care ar trebui sa dea de gandit familiilor celor care afirma asa ceva.

      ====

      Tu stii in ce an suntem si in ce zi a saptamanii? Ai impresia noaptea ca e cineva sub pat?

      Daca ai probleme cu aceste raspunsuri sa stii ca orice boala se trateaza mai usor daca e luata de la inceput.
    • +3 (9 voturi)    
      Se pare Gruvernul Ciolos a fost 5.7% nu 0 (Marţi, 16 mai 2017, 16:02)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      cum caraiati voi. Si pontanelul a mers tot din inertia, guvernului anterior. Dar daca e atat de bine, explica de ce Tele Orman e trei sferturi populat cu asistati, de ce se pleaca inca din tara si de ce e o criza a fortei de munca in Moldova in special si in tara la modul general??? Ca la 5.7% e atat de bine.
      • -2 (4 voturi)    
        din condei (Miercuri, 17 mai 2017, 3:33)

        nectarie [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

        Pe jumatate discreditati INS, ca raporteaza comunistoid cifre umflate, ca are sef numit politic care pune din pix miliarde la PIB.
        Cealalta jumatate incearca sa spuna ca cifrele ar putea fi corecte, dar categoric sunt rezultatul unei inertii din prodigioasa guvernarea Ciolos.

        Nu va e putin rusine sa impingeti argumentele atat de mult spre ridicol? Va faceti de ras, efectiv.

        Explicati-mi si mie care masuri Ciolos ar fi putut sa determine o crestere economica in 2017? Va spun eu, NICIUNA. Cresterea economica nu vine din site-uri, PR pe facebook si dat bine la televizor. In schimb scaderea TVA, relaxarile fiscale, cresterea salariului minim, toate acestea pot sa produca rezultate palpabile, de genul incasarilor mai mari la buget, diminuarea economiei subterane si implicit cresterea PIB.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă