​Taxa  de solidaritate se va adresa celor cu venituri lunare de cel putin 10 salarii minime pe economie (14.500 de lei)

de Dan Popa     HotNews.ro
Joi, 29 iunie 2017, 12:15 Economie | Finanţe & Bănci

Taxa  de solidaritate se va adresa celor cu venituri lunare de cel putin 10 salarii minime pe economie (14.500 de lei), au declarat entru HotNews surse politice apropiate acestui proiect inclus in noul Program de Guvernare. Deocamdata nu se cunoaste care va fi cuantumul viitoarei "contributii de solidaritate", un grup de lucru din MFP lucrand la mai multe scenarii, au mai spus sursele citate.Ideea unei asemenea taxe a aparut in 2012, cand premier era Victor Ponta, insa ea n-a mai fost aplicata. In plus, atunci taxa de solidaritate ii viza doar pe bugetari, acum taxa urmand sa fie aplicata tuturor romanilor cu salarii lunare de peste 14.500 de lei.

Silvio Berlusconi a introdus in 2011 in Italia o asemenea taxa, n cuantum de 5% pentru cei care castiga peste 90.000 de euro pe an si de10% pentru cei care castiga peste 150.000 de euro anual. Un mecanism similar ar putea fi aplicat si in Romania, cu cuantumuri diferite.


Citeste mai multe despre   












VIDEO Economistii-sefi ai primelor 3 banci comerciale, despre evolutia economiei romanesti. Ce proiecte mari de investitii finanteaza bancile la ora actuala?

Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, Horia Braun (BCR), Florian Libocor (BRD-GSG) si Andrei Radulescu (BT) au discutat luni dimineata, in cadrul unei mesei rotunde organizate de HotNews.ro si StartupCafe.ro, despre investitiile bancilor in economie romaneasca si starea actuala a economiei, precum si despre fluctuatiile care au tinut prima pagina in ultima perioada.
  • A. Radulescu: Daca statul nu investeste, atunci de ce sa isi asume sectorul privat riscuri?
  • F. Libocor: Banii se duc acolo unde exista certitudini, predictibilitate, stabilitate. Lipsa acestor caracteristici loveste in mai multe zone, cu precadere in investitii.
  • H. Braun: Speram la o dinamica pozitiva, insa trebuie sa puna umarulul statul,bancile, si managementul companiilor.

34579 vizualizari

  • +56 (60 voturi)    
    Solidaritate cu ce? (Joi, 29 iunie 2017, 12:19)

    Captain Obvious [utilizator]

    Cu niste hoti spurcati. Nu mai au in ce buzunare baga mana
    • +37 (41 voturi)    
      cam asa ceva (Joi, 29 iunie 2017, 13:02)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui Captain Obvious

      bai psdeii tampiti. unul care are 14.500 pe luna deja e solidar pt ca plateste impozite mai mari decat ala cu 1000 de lei.
      • +16 (16 voturi)    
        probabil scopul este altul (Joi, 29 iunie 2017, 16:42)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

        PSD nu primeste voturi de la cei care castiga mult. masurile de genul asta ii vor convinge sa emigreze. asa scapa Dragnea de #rezist si restul..
      • +3 (3 voturi)    
        da... (Joi, 29 iunie 2017, 23:23)

        Foxcrawl.com [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

        dar presupun ca te referi la aia din mediul privat. aia ce primesc 14.500 de la stat oricum nu fac mare lucru pentru banii aia.:)
        • +4 (4 voturi)    
          aia de la privat produc (Vineri, 30 iunie 2017, 11:11)

          Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui Foxcrawl.com

          Cei de la stat nu produc... reprezinta doar o cheltuiala. macar daca ar fi o cheltuiala in folosul societatii
    • +31 (31 voturi)    
      Pai, nu sunt bani de pensii speciale (Joi, 29 iunie 2017, 13:06)

      CezarN [utilizator] i-a raspuns lui Captain Obvious

      Nu inteleg, daca tot este criza de bani, de ce zi de zi mai aflam ca s-a mai infiintat o pensie speciala?
      De ce nu sunt imozitate pensiile speciale, si ma refer aici la o taxa pe ceea ce depaseste ceea ce i s-ar cuveni asiguratului pe baza contributiei avute si a modului de calcul aplica oricarui muritor.
      • +16 (16 voturi)    
        De ce... (Joi, 29 iunie 2017, 13:09)

        ac [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

        ... EXISTA pensii speciale? Ce dracu inseamna special? Exista un singur principiu: contributivitatea, si asta prost, pentru ca e aplicat la gramada.
      • +1 (1 vot)    
        pensii speciale (Luni, 3 iulie 2017, 12:15)

        airbus [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

        aveti mare dreptate. problema este ca acele pensii speciale si indemnizatii speciale TREBUIE DESFIINTATE. Este HOTIE LA DRUMUL MARE pe spinarea tuturor contribuabililor
    • -14 (18 voturi)    
      CORECT (Joi, 29 iunie 2017, 13:58)

      Melinte [utilizator] i-a raspuns lui Captain Obvious

      Minse pare normal sa dea si la amarati,ce face unu atat de multe in ca sa ia atatia bani ?
      • +14 (14 voturi)    
        hmm.. (Joi, 29 iunie 2017, 15:01)

        Captain Obvious [utilizator] i-a raspuns lui Melinte

        munceste ?
      • +2 (2 voturi)    
        multe! (Duminică, 2 iulie 2017, 2:30)

        Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Melinte

        a invatat si lucreaza pe rupte.
  • +28 (32 voturi)    
    funny (Joi, 29 iunie 2017, 12:19)

    Nevermind [utilizator]

    Ponta chiar a fost decent, ca sa nu zic destept, cu forma taxei doar pentru bugetarii cu salarii peste vest
    • +6 (10 voturi)    
      Nu (Joi, 29 iunie 2017, 13:09)

      ac [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

      A fost tot un prostovan.
      • +5 (5 voturi)    
        la faza asta? zici? (Joi, 29 iunie 2017, 15:25)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui ac

        De ce dracu nu invata lumea sa recunoasca ce e ok la unu, sa injure ce e prost si sa nu considere la pachet?!? Gizas...
        • +5 (5 voturi)    
          CORECT!!! (Joi, 29 iunie 2017, 17:40)

          un_deget_de_secaturi [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

          La faza aceasta, ai perfecta dreptate!

          Dar si in general, daca il comparam cu scursurile din guvernul Dracnea 2 si in special cu Tudose, Victor Viorel "dottore" inecpe sa imi devina din ce in ce mai simpatic ...
          • +2 (2 voturi)    
            eh (Joi, 29 iunie 2017, 20:31)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui un_deget_de_secaturi

            Ce am spus este aplicabil oricui, din orice tara. Putin, Trump, Clinton, Ponta, Base, Iohannis, iliescu etc.

            Aici se practica insa fronda imbecila si X ajunge sa fie balacarit si daca spune ca 1+1=2, doar pentru ca e X si nu este de bon ton sa-l aprobi, turma din care faci parte, sau esti doar prospect, trebuind sa-l injure pentru TOT, doar ca sa-si dea valoare.
  • +32 (38 voturi)    
    ... (Joi, 29 iunie 2017, 12:23)

    tirolez [utilizator]

    Taxa de solidaritate cu cine? Cu parlamentarii? Cu bugetarii? Cu ...? Partea buna e ca poate mai scutura la viata persoanele afectate, poate. Altfel cei mai multi nici nu se deranjeaza sa voteze pentru ca oricum "bizonul decide" si toti politicienii sunt niste incapabili iar ei sunt extrem de ocupati.
    • +11 (11 voturi)    
      ... (Joi, 29 iunie 2017, 14:19)

      dragonfly [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      eu propun altceva, sa ne ia 90% din venit ca sa dam la toate categoriile de bugetari/hoti si asistati sa fim solidari cu toata lumea, ce atat trai bun pe capul chiaburilor de corporatisti si altii din privat!!
  • +31 (35 voturi)    
    Solidaritate a celor ce produc (Joi, 29 iunie 2017, 12:26)

    miss saloane [utilizator]

    Cu cei care se infrupta de la buget.
  • +31 (35 voturi)    
    da ce facurati bre? (Joi, 29 iunie 2017, 12:27)

    Mawrkuss [anonim]

    se terminara banii? sau nu au fost niciodata pentru "maretul program de gurvernare"?

    Si de ce 10 si nu 20 sau 5?...

    Is curios cum o justifica, probabil or sa zica ca e de tipul Robin Hood: luam de la aia care muncesc si dam la lichele care ne voteaza. Chiar ce vor sa faca cu banii de pe taxa asta?
  • +27 (31 voturi)    
    Atentie! (Joi, 29 iunie 2017, 12:27)

    qwertyuiop [utilizator]

    Atentie, este vorba de salriul brut.
    Salariul net va fi undeva putin peste 10.000 lei adica aprox 2000EUR.
    Asta nu mi se pare deloc un salariu nesimtit de mare, ca sa fie necesara taxa de haiduc.
    • +10 (12 voturi)    
      Sigur e vorba de brut? (Joi, 29 iunie 2017, 13:00)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui qwertyuiop

      In cazul acesta vor fi loviti multi angajati din sistemul bancar, incepand cu fucntia de sef de serviciu in sus.
      Sincer, e cam jos pragul..
      • +3 (3 voturi)    
        sigur e brut (Joi, 29 iunie 2017, 13:33)

        Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        .
      • +7 (7 voturi)    
        corecta obeservatia lui [qwertyuiop] (Joi, 29 iunie 2017, 14:29)

        Mawrkuss [anonim] i-a raspuns lui bancher

        taxele se aplica la salariul brut, deci e vorba de 14.500 de lei salar brut, sau ~3200EUR/luna brut.
    • +12 (18 voturi)    
      IT (Joi, 29 iunie 2017, 13:08)

      ddanny [utilizator] i-a raspuns lui qwertyuiop

      Pai cam toti cei din IT din orasele mari, cu peste 6-7 ani experienta se "vor incadra" la binefacerea asta.
      • -4 (8 voturi)    
        haios (Joi, 29 iunie 2017, 14:39)

        Andrei57 [utilizator] i-a raspuns lui ddanny

        Doar că ei nu știu că iau așa salarii mari. Mă rog, sunt câțiva care iau, dar mare majoritate nu.
        • -2 (2 voturi)    
          Inseamna ca... (Duminică, 2 iulie 2017, 10:46)

          Petre Cusuru zis si Barba Trista [utilizator] i-a raspuns lui Andrei57

          .... nu stii tu prea multe...
      • -2 (10 voturi)    
        ... (Joi, 29 iunie 2017, 15:42)

        greywolf [utilizator] i-a raspuns lui ddanny

        Pana la urma daca se mentine scutirea de impozit in IT si se adauga un prag de la care exista o impozitare nu e chiar asa mare dezastru. Adica la 14500 RON in IT cu scutire, salariul e undeva la 12000 RON - nu poti sa justifici ca daca impoziteaza ce castigi peste 14500 o sa te bage in faliment.
    • -10 (10 voturi)    
      Dpdv al pragului pare ok (Joi, 29 iunie 2017, 15:48)

      greywolf [utilizator] i-a raspuns lui qwertyuiop

      Sa-ti dau un exemplu - Irlanda. Pragul de la care taxarea incepe sa fie 50% pe toate veniturile este de 32000EUR ~ 2000 EUR/luna (net). Practic in Irlanda daca tu castigi peste 32k EUR (si cam oricine high skilled se incadreaza) e taxat 50% pe orice venit suplimentar realizeaza. Spre exemplu daca iei bonus 1000 EUR, jumatate se duc la stat, daca iti fac vesting actiuni 1000 EUR, jumatate se duc la stat, primesti marire 1000 EUR, de fapt ai primit in mana doar 500 EUR marire net etc.

      Evident ca nu putem compara Romania cu Irlanda, UK sau Germania insa cel putin pragul pare de bun simt. Cat de mult sens are o alta taxa in plus e alta discutie.
      • +4 (4 voturi)    
        Dar (Joi, 29 iunie 2017, 18:00)

        tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui greywolf

        Cate deduceri de impozit ai in Irlanda ? In Romanistan, platesti vrei nu vrei CAS dar platesti si abonament la Regina Maria sau MedLife, ca in spitalele de stat nu vrei sa intrii daca tii la viata ta !
        Copilul il trimiti la scoala privata pt ca nu vrei sa ti-l indobitoceasca popii si majoritate nulitatilor de profesori de la stat !
  • +27 (31 voturi)    
    Muncesti deci esti prost (Joi, 29 iunie 2017, 12:28)

    blackbird [utilizator]

    Muncesti, faci bani dupa muuulta munca deci te rupem in taxe ... ca ai :))))
    • +8 (8 voturi)    
      excelent exprimat! (Joi, 29 iunie 2017, 12:54)

      un_deget_de_secaturi [utilizator] i-a raspuns lui blackbird

      Cea mia buna exprimare succinta!

      "Muncesti, faci bani dupa muuulta munca deci te rupem in taxe ... ca a"
  • +25 (31 voturi)    
    Votanții psd nu trec de salariul minim (Joi, 29 iunie 2017, 12:36)

    R.Stoian [utilizator]

    așa că acest bir nu ii afectează. Hai să le dăm în cap celor care muncesc. In max 10 ani forța de muncă a țării va lucra pentru alții.
    • +14 (14 voturi)    
      cativa! (Joi, 29 iunie 2017, 12:55)

      un_deget_de_secaturi [utilizator] i-a raspuns lui R.Stoian

      "Votanții psd nu trec de salariul minim"

      asta-i valabil doar pentru UNII, pt ca majoritatea votantilor pedesre nu muncesc de loc, stau pe ajutoare sociale!
    • +7 (7 voturi)    
      ... iar ceilalti ciordesc (Joi, 29 iunie 2017, 13:09)

      Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui R.Stoian

      Asa ca la ei nu se aplica taxele oricum.

      Pesedisti talhari.
  • +21 (27 voturi)    
    solidaritate cu cine? (Joi, 29 iunie 2017, 12:39)

    bogdan1477 [utilizator]

    Daca ar fi ca banii aia sa se duca la un fond care sa se ocupe de copiii strazii, de batrini fara adapost, de bolnavi care nu-si permit tratamentul, de copii saraci dar buni la invatatura care sa fie sprijiniti, as intelege. Da' taxa de solidaritate cu viloiul de neam prost al lui Dragnea sau cu parcul de masini de lux al lui Tariceanu nu vad cine va plati. Si nici Solidaritate cu asistatul social care nu are chef de munca si bea pe caiet in crisma in asteptarea ajutorului.

    Asha ca reactia va fi una fireasca: salariile mari se vor plafona undeva la nivelul de 14.500 si ce va fi peste va fi ori dividende la o firma de prin belize, ori firma a anagajatului care va presta diverse servicii fictive, ori pur si simplu bani la negru. Pentru ca cine are salariu de peste 14.500 de lei are si suficienta inteligenta sa-si optimizeze taxele atunci cind simte ca niste tilhari il buzunaresc cu legea-n mina. Iar statul va cistiga minusul de la taxele si impozitele pe diferenta dintre salariul real si 14.500 de lei, bani care nemaifiind salariu, nu vor fi nici purtatoare de taxe.
    • +12 (12 voturi)    
      Nu (Joi, 29 iunie 2017, 13:11)

      ac [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      Nu poate sa imi bage statul mina in buzunar doar mie si altuia nu. Daca e lege, se aplica la toata lumea. Nu la cei peste un prag.
      Totdeauna vitele astea au nevoie de un prag - unul care sa nu ii afecteze pe ei sau pe votantii lor. Ca atare, doar ei si ai lor sint in legalitate. Noi astia restul trebuie sa platim.
      Cu ce e diferita timpenia asta fata de taxa pusa de musulmani crestinilor?
      • +3 (3 voturi)    
        asta exista in toata lumea (Vineri, 30 iunie 2017, 9:55)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui ac

        In toate tarile cu apa calda exista praguri de impozitare. Si la noi cota unica e relativ recenta. Problema insa nu e neaparat aici. Daca as sti ca de banii plaitit impozit primesc, ca in Germania, autostrazi, sistem educational performant, servicii medicale de calitate, protectie sociala, m-as conforma cu placere. As avea sentimentul ca banii cistigati in plus maresc bugetul statului meu, stat care asigura conditii de viata buna comunitatii din care fac parte. Da asha, sa platesc taxa de solidaritate cu viloiul lui Dragnea sau cu bilbele fiscale ale lui Misa, nu prea-s de acord. Si nici nu prea simt solidaritate cu poporul psd, ala care voteaza pe un kil de zahar si sta in crisma sa astepte ajutorul social.
    • +8 (8 voturi)    
      Esti pe dinafara (Joi, 29 iunie 2017, 13:43)

      DanielSurpateanu [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      In Romania nu exista conceptul de impozit din care sa se directioneze banii spre o anumita activitate.

      In Romania se iau toate veniturile si se pun la un loc, se distrubuie apoi dupa cum a fost impartit bugetul.

      Poate tineti minte taxa de drum care trebuia sa fie tintita doar spre infrastructura (reparatii, constructie). Am fost perplex cand am vazut-o, dar mi-a fost confirmat. Se ducea in buget si legal nu se poate duce decat spre buget.
      • +2 (2 voturi)    
        stiu asta (Vineri, 30 iunie 2017, 9:51)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui DanielSurpateanu

        Problema mea e cu denumirea. De ce as plati eu taxa de solidaritate cu "programul de guvernare" atit timp cit nu simt nimic penreu el. taxa de solidaritate presupune sa dai niste bani care sa se duca tintit spre niste paturi defavorizate. Nu ca sa dublezi ajutorul social al betivului de la tara.
  • +20 (24 voturi)    
    Adică ... (Joi, 29 iunie 2017, 12:40)

    Celbland [utilizator]

    ... e un fel de taxă de protecție?

    De solidaritate cu vilele lui Dragnea & Co ?
  • +10 (12 voturi)    
    Ce inseamna 14500? (Joi, 29 iunie 2017, 12:43)

    artistul000 [utilizator]

    Net? Brut?
    Intreb si eu.
    • +12 (12 voturi)    
      Brut (Joi, 29 iunie 2017, 12:51)

      mit1 [utilizator] i-a raspuns lui artistul000

      In mod sigur brut, ca sa poata fura cat mai mult
    • +9 (9 voturi)    
      cica brut (Joi, 29 iunie 2017, 13:02)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui artistul000

      asa am inteles eu.
    • +8 (8 voturi)    
      Eu cred ca brut! (Joi, 29 iunie 2017, 13:15)

      EuSiCuMine [utilizator] i-a raspuns lui artistul000

      Cum sa aplici o taxa la salariul net? Inseamna ca nu ar mai fi net, dar de la PSD ne putem astepta la orice. Dar atentie ca baietii incearca sa bage toate contributiile intr-o singura parte adica la angajat (au anuntat in noul program de guvernare).
      Ceea ce nu e rau ca vazi si tu cat se plateste la stat de fapt pentru tine si oricum banii sunt platiti de angajator. Intrebarea e cum poti obliga angajatorul sa includa taxele, pe care acum le platea pentru angajat direct la stat, in salariul brut ca asta inseamna modificarea contractului de munca. Gabriel Biris a fost dat afara din guvernul Ciolos la vociferarile PSD si ALDE cand a propus asta anul trecut.
      Daca includ si aceleste taxe in brut inseamna ca brutul creste, dar net-ul ramana la fel si deci vei plati aceasta "taxa de solidaritate" (cu cine?) pentru un salatiul net de sub 1850 euro.
      Acum suma data de PSD inseamna un salatiu net de vreo 2234.8.
      Niciuna din sume nu reprezinta un prag acceptabil de bogatie pentru care sa platesti taxe suplimentare. Sunt tari in UE care au salariul mediu pe economie mai mare decat aceste sume.
  • +25 (29 voturi)    
    adica impozit progresiv (Joi, 29 iunie 2017, 12:43)

    georgebb [utilizator]

    Mama lor de nesimtiti. Sa ii zica dracului impozitare progresiva, sa nu se mai ascunda cu tot felul de idei, taxe, etc.

    Si este normal sa ii arda tot p-astia. Cine dracu castiga 14.500 lei pe cartea de munca voteaza cu idiotii de la PSD ?

    Deci fac un apel pentru toti cei care castiga "mult", sa zicem.. mai mult de 8000 lei pe luna. Apucati-va sa donati catre USR si catre ONG-uri care combat PSD-ul si sustin valorile democratice. Toti afaceristii de cumetrie dau bani gramada la PSD pentru ca stiu ca ii primesc inapoi; dar oamenii corecti nu dau bani la alternative; cata vreme nu sustinem opozitia curata, nu are cum sa se bata de la egal la egal cu PSD-ul.
    • +4 (4 voturi)    
      Pai de ce ? (Joi, 29 iunie 2017, 14:07)

      DanCris [utilizator] i-a raspuns lui georgebb

      Au zis aia de la USR sau de la PNL ca nu vor sa impoziteze suplimentar pe cei cu venituri mari ? Nu prea cred pt ca si ei tot pe pedala populista apasa. Sa nu uitam ca cele mai mari impozite pt cei care castiga mai mult au venit tot in vremea guvernelor de dreapta. (stiu ca era criza ..etc. etc. dar tot in directia asta au fugit toti cand au ramas fara bani).
      Sa isi asume public ca nu doresc impozitari suplimentare pentru cei care castiga mai mult si atunci mai discutam...
  • +17 (23 voturi)    
    excelent (Joi, 29 iunie 2017, 12:44)

    I [utilizator]

    luam de la aia care nu muncesc si dam la ceilalti care nu se angajeaza nici atunci cand au unde. Bravo tovarasi! votati tot psd!
  • -30 (36 voturi)    
    Foarte corect (Joi, 29 iunie 2017, 12:48)

    lucky luck [utilizator]

    Felicitari!
    Mai trebuie vazut si cum vor fi utilizate sumele astfel colectate. Daca vor fi folosite pt acoperirea gaurilor din buget...
    • +9 (9 voturi)    
      sa-si doneze ei banii ascunsi prin Elvetia (Joi, 29 iunie 2017, 13:12)

      Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui lucky luck

      Daca mergi pe Coasta de Azur si prin localitati scumpe din toata Europa este plin de case de politicieni si protejati de-ai lor. D-aia nu-s bani la buget, ca ii ciordesc astia. Sa intre gigelul ala de Dracnea la parnaie, ca sigur nu si-a construit palatul pe care-l detine si averea din salariul de bugetar - si sa returneze ceea ce a jefuit. O sa se acopere gaura bugetara imediat.
      Apoi sa taie din pensiile speciale si salariile nesimtite din institutiile de stat. Si iaca asa putem ajunge si pe surplus.
    • +9 (9 voturi)    
      La ce vor fi utilizate? (Joi, 29 iunie 2017, 13:12)

      andyshader [utilizator] i-a raspuns lui lucky luck

      Vor fi utilizate sa sustina asistatii sociali ca tine, ca sa ii votati si la urmatoarele alegeri
    • +8 (8 voturi)    
      Tirziu (Joi, 29 iunie 2017, 13:13)

      ac [utilizator] i-a raspuns lui lucky luck

      De obicei un post din asta e primul. Sau Nyk1 si Mazeta sint in concediu si te-au lasat pe tine?
  • +17 (19 voturi)    
    s-astepte ei solidaritate (Joi, 29 iunie 2017, 12:57)

    MadalinaGroza [anonim]

    banii de "solidaritate" vor fi bagati in contul de studii al copiilor. cu banii de "solidaritate" ne vom trimite copiii la studii afara, ii vom sustine sa ramana acolo...sa vedem cine le mai plateste taxele pentru lenesi si betivi....
    • -15 (15 voturi)    
      Si in afara se plateste (Joi, 29 iunie 2017, 13:26)

      galeo [utilizator] i-a raspuns lui MadalinaGroza

      Si in afara se plateste taxa de solidaritate, ba chiar impozitarea bogatilor e mult mai mare in occidnet
      • +9 (9 voturi)    
        In afara (Joi, 29 iunie 2017, 13:49)

        coldplayer211 [utilizator] i-a raspuns lui galeo

        In afara Merkel nu are casa pe 2 strazi din Hamburg.
        In afara ministrii isi dau demisia la SUSPICIUNI de plagiat.
        Pot continua lista
      • +3 (5 voturi)    
        Corect.... (Joi, 29 iunie 2017, 14:38)

        MadalinaGroza [anonim] i-a raspuns lui galeo

        Dar ce venituri are un "bogat" in occident, daca nu va suparati?
        • +4 (4 voturi)    
          . (Joi, 29 iunie 2017, 16:12)

          clam [utilizator] i-a raspuns lui MadalinaGroza

          dar ce venituri are un medic, de pilda? ca sigur nu are 500 de euro, ca in ro. si sigur nu vrem sa ramanem fara toti medicii din tara. asa ca mai usor cu generalizarile... prost platit in romania nu inseamna automat ca esti incompetent, prost sau lenes. poate insemna si ca esti o victima a unui sistem odios care da un salariu de 500 de euro unui profesionist care in alta tara ue ar avea 5000.
  • +8 (8 voturi)    
    Spune PSD! (Joi, 29 iunie 2017, 13:09)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    Si trage apa la WC!
  • +15 (15 voturi)    
    Alt rahat (Joi, 29 iunie 2017, 13:15)

    Ecce_Homo [utilizator]

    In loc sa albeasca salariile negre din economie guvernul s-a hotarat sa faca exact pe dos.
    Din practica (lucrez in domeniul salarizarii) va spun ca exista multi salariati care au venit brut peste acest prag, sunt angajati in companii mici si mijlocii (da, exista, va garantez asta) care ar putea oricand sa le micsoreze brutul si sa le dea "din mana" restul de bani numai ca sa ii scuteasca pe oameni de aceasta taxa idioata.
    Da, e o taxa idioata. Oamenii care au peste 10000 lei salariul net si-l merita in mare parte din cazuri, muncesc peste program, se streseaza, trec prin tot felul de studii, cursuri, etc. Nu e normal sa iei de la astia activi ca sa dai la jegosii care doar voteaza cu cine trebuie si cand trebuie dar nu vor sa auda de munca...
  • -27 (27 voturi)    
    cine are 3000 eur/luna... (Joi, 29 iunie 2017, 13:25)

    demaGOGU [utilizator]

    ...in saracia lucie din Ro! ar tb sa se solidarizeze automat cu restul populatiei care supravietuieste pe salar minim.

    in lipsa acest impuls interior statul e obligat sa intervina ptr a asigura un minim de redistribuire.
    • +11 (11 voturi)    
      ! (Joi, 29 iunie 2017, 14:10)

      tudorr [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Fugi asistatule in Corea de Nord, acolo tot la fel impart, si mai impart si gloante!
    • +12 (12 voturi)    
      Intreb si eu (Joi, 29 iunie 2017, 14:10)

      miss saloane [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Redistribuirea asta nu inseamna de fapt incurajarea sa fii lenes?

      3000 de Euro pe luna e un salariu decent pe care l-as dori la multi dintre romani.

      Din pacate insa ei nu pot avea 3000 de euro pentru ca exact aceia care vor solidaritate au derogari si de fapt se fofileaza printre plati. Pe ce ma bazez: cum e posibil ca un partid SOCIALIST sa aiba printre membrii sai pe unii dintre cei mai BOGATI oameni din tara?!?!?!? Pai ori esti nabab ori socialist. Nu ai cum sa fii si orb si vazator in acelasi timp.
    • +9 (9 voturi)    
      Pai sa se solidarizeze Dragnea! (Joi, 29 iunie 2017, 14:21)

      Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Sa ne dea un sfert din palatul lui pe post de hotel! La fel si cu ferma de porci! 25% sa-i dea moca la popor, ca e sarac si nu are de nici unele!
    • +9 (9 voturi)    
      ai perfecta dreptate!!! (Joi, 29 iunie 2017, 14:41)

      Dan_Nemes [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Solidaritate pana la capat!!!

      Ce parere ai de firmele private (mai ales de multinationalele astea)? Cum le putem permite sa faca profit pe spatele romanilor?

      Trebuie nationalizate toate!!!! De ce sa aiba ei venit mai mare? Unde se duce profitul (cu siguranta nu in bugetul de stat)??? Absolut toate salariile lor sa fie plafonate la maxim 5000 de lei iar restul de bani sa se duca in ajutoare sociale ca sa fim solidari pana la capat!!!

      Sustin cu tarie acest lucru!!!
    • +9 (9 voturi)    
      Băi cocârț nord-coreean! (Joi, 29 iunie 2017, 15:23)

      Spiky [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Să dea nen-tu Mustăciosu banii din învârtelile praziliene și Mazăre din ălea madagascarene, nu ăștia care muncesc de se rup și iau salarii decente, toarșu postak! Sau să le ia la ăia care încasează prime grase că sunt puși de partid în consilii de administrație (sau poate încasează doar 10% din suma nominală, restul mergând la pușkulitza neagră a partidului pentru găleți și abureli electorale?).
    • +9 (9 voturi)    
      Hai sic tir (Joi, 29 iunie 2017, 15:50)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      La un salariu net de 3000 de euro statul incaseaza 2100 euro
      La un salariu minim de 1000 lei statul incaseaza 700 lei adica sub 160euro
      Nu ti se pare ca ala cu salariul de 3000 de euro e deja solidar cu ceilalti?
    • +1 (1 vot)    
      de ce? (Duminică, 2 iulie 2017, 23:43)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      ai idee cate locuri de munca sunt goale?
  • +11 (11 voturi)    
    matematica (Joi, 29 iunie 2017, 13:30)

    I [utilizator]

    oricum cei cu venituri mari platesc mai mult pentru ca un procent din ceva mare este mai mult decat acelasi procent dintr-un salariu mic. Daca prostii care voteaza psd isi imagineaza ca asa o as poata sta pe social toata ziua in bar, se insala! oamenii cu salarii mari sunt si educati si sunt bine primti peste tot in lume. Daca nu pot traii aici o sa se care. Oricum e inghesuiala la plecat din tara. Acum o sa fie si mai mare.
    • -9 (9 voturi)    
      stai prost cu matematica... (Joi, 29 iunie 2017, 13:50)

      demaGOGU [utilizator] i-a raspuns lui I

      ...in fiscalitate nu conteaza rata medie a taxarii ci doar rata marginala (cat platesti impozit pe ultimul EUR castigat)

      cota unica inseamna taxa marginala constanta adica statul iti dijmuieste la fel primul euro (vital!) si, sa spunem, al 100,000-lea(a carui utilitate e mai redusa)

      toata statele in care seviciile publice de baza nu sunt un moft au rata marginala crescatoare
      • +4 (4 voturi)    
        si cu cat e tara mai corupta (Joi, 29 iunie 2017, 16:41)

        ACP [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

        cu atat partea marginala care ramane omului e mai mica, pentru ca banii se duc la corupti. Bine ca sunt state ca Elvetia de dat exemplu. Oricum taxarea totala pe salarii este de 44-45% la noi, in germania cam la fel, in Italia ceva mai sus. Cat mai vor sa creasca?
  • -24 (24 voturi)    
    masura adevarata de stanga (Joi, 29 iunie 2017, 13:47)

    zicsio [utilizator]

    ... si ca sa o explic si celor cu intrebarea retorica: solidaritate cu cei care castiga foarte putin, adica milioane de romani cu salariul minim, ca sa simta si ei o imbunatatire a vietii pe masura ce creste economia (nu cu hotii si curuptia, aici trebuie ca justitia sa-si faca treaba).

    castig bine si voi fi afectat, cum am fost si de scoaterea plafoanelor de la contributii, dar accept aceasta masura pt ca adesea mi-e rusine cand lucrez cot la cot cu oameni valorosi dar prost platiti, ca deh, asa se imparte cascavalul in firma, cei din conducere iau zeci de mii de lei/luna iar jumate din angajati minimul pe economie.

    foarte multi indignati cu salarii mari nu realizeaza ca ele nu reflecta neaparat valoarea lor la modul absolut ci deseori ineficienta distribuirii valorii adaugate de munca. cand o piata e dezechilibrata, e necesara interventia statului pt a o aduce in limitele decentei.

    pe langa asta eu as propune si :
    - aplicarea coeficientului de maxim 12 intre cel mai mic si cel mai mare salariu in orice firma, nu numai la stat, sa ajute la o distributie mai echitabila a fondului de salarii, ca sunt prea putini supermani si prea multi fraieri.
    - retragerea ajutorului social pt cei care pot dar refuza oferte de munca
    - corelarea pensiilor cu contributiile platite (eliminarea pensiilor speciale)
    - interzicerea tarifelor minime practicate de diverse profesii si reducerea barierelor de intrare, vezi notarii (ce face consiliul concurentei?)

    PS nu sunt votant psd, sunt pt economie libera dar nu capitalism American, fara scrupule, ci mai "socialist", ca in tarile nordice. greed is not good!
    • +8 (8 voturi)    
      ! (Joi, 29 iunie 2017, 14:11)

      tudorr [utilizator] i-a raspuns lui zicsio

      Eu cred ca minti :))
    • +6 (6 voturi)    
      ? (Joi, 29 iunie 2017, 14:16)

      I [utilizator] i-a raspuns lui zicsio

      interventia statului dar nu a statului roman. Asta e doar o mafie oficiala. Nu vrei sa-si bage el coada prin economie...
    • +9 (9 voturi)    
      au au (Joi, 29 iunie 2017, 14:54)

      ACP [utilizator] i-a raspuns lui zicsio

      stii si tu economie cat un cimpanzeu. Pai bai desteptule, cei cu salarii mari si asa duc tara asta in spate, platesc contrubutie la sanatate dar merg la privat, etc
      Si la urma urmei oricand pot pleca afara si castiga de 3-4 ori atat.
      Dar prostimea din tara fara scoala poate sa ramana aici sa moara de foame... Ca nu ii ia nimeni pe dincolo nici la desfundat canale. E plin de necalificati...
      • +3 (5 voturi)    
        prost=prost platit, buna logica (Joi, 29 iunie 2017, 16:09)

        clam [utilizator] i-a raspuns lui ACP

        necalificati sunt peste tot, in toata lumea. ca si corporatisti, de altfel. si fara unii, si fara altii se poate trai. dar ce te faci fara medici? ca aia daca pleaca, tu ramai sa crapi. si la salarii de 2000 de lei pe luna nu prea vor mai ramane multi... asa ca mai usor cu generalizarile, nu toti oamenii prost platiti in tara asta sunt "prostime". dintre un medic si un corporatist carierist, nu stiu sincer care e mai inteligent.
        • +1 (5 voturi)    
          in nici un caz medicul (Joi, 29 iunie 2017, 16:33)

          ACP [utilizator] i-a raspuns lui clam

          ca daca ar fi destept si bun ar pleca afara sa ia de 5 ori atat cat ia aici sau ar lucra la privat si ar lua un salariu decent. Sau daca ar fi la stat ar face galagie prin presa ca nu e una sau alta, jos coruptia si altele. Dar de fapt lucreaza la stat si ia mai mult din spaga decat ar lua in vest, asta e adevarul. Mai sunt si exceptii, dar astea nu sunt prea multe. Stai linistit ca fara medici s-a trait mii de ani in romania si populatia a crescut. Acum e in scadere si sunt mult mai multi medici decat acum 70-80 de ani... Asa ca mai gandeste-te inainte sa scrii tot felul de ineptii. Iar daca zice cineva ca e ok sa se ia bani cu japca si sa se dea la medici, eu le zic pa si sa ma lase si cu asigurarea lor de rahat ca ma descurc pe cont propriu.
          • +1 (3 voturi)    
            ha ha (Joi, 29 iunie 2017, 18:45)

            clam [utilizator] i-a raspuns lui ACP

            "fara medici s-a trait mii de ani in romania si populatia a crescut. " - sunteti genial, nici nu stiam ca romania exista de mii de ani. daca as vrea sa lansez si eu sa va raspund cu insulte, as zice ca e ok, oricum la corporatiosti nu prea conteaza nici logica, nici cultuta generala.
          • +2 (2 voturi)    
            . (Joi, 29 iunie 2017, 18:46)

            clam [utilizator] i-a raspuns lui ACP

            si sigur, putem trai precum stramosii nostri, dacii, e si asta o varianta :)))
    • +3 (3 voturi)    
      vorbesti ca un adevarat marxist.... (Vineri, 30 iunie 2017, 9:51)

      USMarines [utilizator] i-a raspuns lui zicsio

      Auzi , ineficienta distribuirii valorii adaugate de munca. Asta este o prostie marxista!
      daca sunt foarte bun in ceea ce fac si compania imi rasplateste munca cu mii de Euro/luna pentru ca merit sa imi dea banii astia, de ce sa "distribui"?
      Cu ce au participat la munca mea beneficarii de "distribuire" ?
      Principiul correct este: cat muncesti mai mult, si primesti mai mult este dreptul tau sa te bucuri de veniturile mai mari.
      Nu sa "distribui" ca sa beneficieze loazele lui "sa ne dea statul"....
  • +11 (11 voturi)    
    Pedeapsă pentru manifestațiile din iarnă! (Joi, 29 iunie 2017, 13:50)

    asavreau [utilizator]

    Au manifestat cei care muncesc pe rupte și nu erau de acord ca hoții să nu fie pedepsiți.Dragnea îi pedepsește pe manifestanți luându- le din salariu ca să-i plătească pe participanții la contramanifestații.Cum s-ar spune,te pune să plătești glonțul.Cine-i fascist în cazul acesta?
  • +3 (11 voturi)    
    lasa ca... (Joi, 29 iunie 2017, 14:03)

    Itsoc [utilizator]

    ...cei care castiga peste 14.500 (probabil in IT si top management) oricum n-au votat ca ei ziceau ca nu se baga in mlastina asta numita politica si ca oricum pe ei nu-I atinge nimic, vacantele in grecia continuand sa curga si vinul fiert pe partie la fel.

    Amin, fratilor! Luati cu lamaie sa nu vi se aplece!
    • +5 (5 voturi)    
      Asta e partea pozitiva (Joi, 29 iunie 2017, 14:51)

      ACP [utilizator] i-a raspuns lui Itsoc

      ca unii sunt prea lenesi sa meaga 2 ore o data pe an la vot. Acum sa plateasca, sa isi faca calculele cat i-a costat si dupa 3 ani jumate sa isi miste fundul la sectia de votare.
  • -10 (10 voturi)    
    Cu cat aveti mai multi bani... (Joi, 29 iunie 2017, 15:06)

    Iorgovan [utilizator]

    ...cu atat sunteti mai zgarciti. Nefericitilor!
    • +5 (5 voturi)    
      nu suntem (Joi, 29 iunie 2017, 16:35)

      ACP [utilizator] i-a raspuns lui Iorgovan

      ca voi, pesedistilor, sa stam, adica sa bem, pe venitul minim garantat, sa nu lucram si sa fim fericiti...
    • +3 (3 voturi)    
      Serios??? (Vineri, 30 iunie 2017, 9:53)

      USMarines [utilizator] i-a raspuns lui Iorgovan

      Cine te-a resuscitat din groapa leninista?
  • +4 (6 voturi)    
    E ok.. (Joi, 29 iunie 2017, 16:05)

    modream [utilizator]

    De la anu (de când se aplică taxa asta), au zis că o sa crească si salarul minim la 2000, deci 2000x 10 = 20000 va fi limita peste care se va plăti...si mereu așa.
  • +2 (2 voturi)    
    Primii care se vor opune vor fi chiar... (Joi, 29 iunie 2017, 17:01)

    Olyx [utilizator]

    distinsii (!) parlamentari...
  • +3 (3 voturi)    
    sigur (Joi, 29 iunie 2017, 18:40)

    gabi_1980 [utilizator]

    Cei cu salarii de peste 14.500 net (eu am mult peste) nu asteapta sa le bage statul mana in buzunar.

    daca esti pe IT de ex si iei in Romania 5000 euro net sau mai mult iei 10-15.000 in Europa sau 200.000 $ in state pe an.

    nu credeti ? try it out ...

    sunt de mai putin de un an in tara fiind "atras" inapoi de dor insa ... e timpul de facut bagajele si plecat inapoi.

    cu asemenea politici ... romania va pierde enorm pe termen lung.

    succes
  • +3 (3 voturi)    
    Taxa de solidaritate (Joi, 29 iunie 2017, 20:59)

    Fanfan la tulipe [utilizator]

    Cu penalii, sa aiba astia de unde fura bani dar si de unde sa dea la aia la care nu muncesc sau pt. sustinerea masurilor populuste
  • +2 (2 voturi)    
    sunt de acord... (Joi, 29 iunie 2017, 23:22)

    Foxcrawl.com [utilizator]

    cu aceasta taxa DAR sa se aplice doar bugetarilor. Asta inseamna ca ar fi afectati doar acele " sugative" care primesc de la bugetul de stat sume nesimtite, 14500 lei lunar. Profesorii, doctorii sigur nu vor fi afectati. Hai, sefa Nuclearelectrica si restul, sa arate dreac solidaritate ca oricum nu fac nicio branza ei fiind numiti politic.
  • +3 (3 voturi)    
    taxa pe mosiile psd-istilor (Vineri, 30 iunie 2017, 10:18)

    levierul [utilizator]

    daca ar pune 1% taxa pe averile PSD-istilor atunci am avea bani de am imprumuta banca modiala
    fira-ti ai dracu de spurcati
  • +1 (1 vot)    
    De la 1 ianuarie va creste brutul (Vineri, 30 iunie 2017, 16:08)

    Dodel540 [utilizator]

    Prin includerea taxelor firma in brutul angajatului.
    Mai faceti calculele odata si ia vedeti ca acel prag nu mai e atat de greu de atins
  • +2 (2 voturi)    
    Scurt! (Sâmbătă, 1 iulie 2017, 9:01)

    Vali Cel Batran [utilizator]

    Masura este neconstitutionala! Dar cum CCR este preocupata sa puna un prag pana la care se poate fura, cine sa mai constate neconstitutionalitatea masurii de mai sus?
  • +2 (2 voturi)    
    :)) (Sâmbătă, 1 iulie 2017, 11:28)

    I [utilizator]

    inainte veneau si iti luau tractorul, vaca din grajd, porumbul din pod. Acum iti fura banii. In Romania munca este pedepsita! asa va trebuie daca nu mergeti la vot!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version