Bancile au ajuns intr-un nou impas public de imagine. Sunt de vina numai guvernantii? Nu, greselile le mai si apartin...

de Dan Popa     HotNews.ro
Vineri, 11 august 2017, 16:09 Economie | Finanţe & Bănci

Bancherii isi au si ei propriile greseli si ar fi bine sa si le asume
Foto: sxc.hu
Intotdeauna cand doi se cearta, amandoi isi au partea de vina. Relatia bancilor cu clientii nu constituie, din acest punct de vedere, o exceptie. Foarte pe scurt, bancile au facut propriile greseli, iar cel care le speculeaza e Statul, nu clientii. Din pacate, graba in care au facut angajari in perioada de boom, reticenta cu care s-au restructurat in perioada de criza dar si maruntele orgolii interne au dus la actuala stare de lucruri. Nemultumiri au nu doar clientii ci si angajatii bancilor. Potrivit unui survey intern, comandat de conducerea unei banci din top 10 la o companie de profil din Bucuresti, cele mai mari nemultumiri ale bancherilor sunt legate de birocratia interna, lipsa de training, evaluarea corecta a angajatilor, dar vizeaza si nemultumirile salariale.

Mai mult, angajatii bancii in cauza solicita „efectuarea unui test psihologic anual pentru tot personalul”, mirati probabil de anumite decizii care se iau acolo. In plus, ei mai cer si „flexibilizarea” contractului de munca, astfel incat cei mai lenesi din banca sa poate fi dati afara mai usor. Iata lista nemultumirilor, luata cu copy/paste din raportul amintit.:
  • „Respingeri cel puţin curioase ale persoanelor recomandate din interios. Dimensiunea redusă a ofertei de salariaţi pentru provincie. Mai buna informare privind posturile vacante din banca. Lentoarea cu care se aplica măsurile pozitive. Formular prea putin personalizat folosit pentru recrutarea online. Transmiterea cu întârziere a documentelor necesare celor care se muta din provincie in Centrala. Unele cursuri de perfecţionare sunt disponibile doar pentru grupurile din Bucureşti. Acordarea nivelului de salarizare cu piaţa salariilor unităţilor similare din zonă (pentru a evita fluctuaţiile de personal)
  • Ar fi bine dacă s-ar putea oferi un istoric al creşterilor salariale pe fiecare angajat, măcar pe ultimii doi ani. Decizia de revizuire salarială trebuie să se bazeze pe criterii unitare de eficienţă şi performanţă comercială. Continuare atragerii de studenţi şi oferirea de burse
  • Efectuarea unui test psihologic anual pentru tot personalul. O evaluare strictă a fiecărui angajat în conformitate cu fişa postului şi realizările personale pentru a şti măcar o dată pe an cu ce-şi poate îmbunătăţi activitatea .Flexibilizarea contractului CM pentru a putea renunţa mai uşor la oamenii care nu fac nimic”
  • Criza a saracit o buna parte din clientii bancilor. Bancile stiu acest lucru si au incercat sa limiteze pe cat posibil nemultumirile, lucru absolut normal pentru orice companie. Daca sunteti intampinat intr-o banca cu zambetul pe buze si indiferent ce ati reclama, vi se spune ca se rezolva, sa stiti ca nu functionarul bancar e neaparat amabil, ci si-a asumat cateva ppt-uri venite de la Centrala.(Detalii, aici)
  • Fraudele recente pun la indoiala mecanismele antifrauda din banci.Cum arata insa un asemenea manual? (Detalii)


Citeste si Topul motivelor pentru care angajatii bancilor sunt respinsi de concurenta

sau

Scrisoarea unui ex-angajat din banca.:”Am peste 20 de ani in banci. Daca m-as mai naste odata niciodata, nu voi mai face prostia asta. Iti inoculeaza cultul banului”

Ca sa nu mai spun de

Contractele de munca din banci.


sau

listele negre cu clientii bancari.




Citeste mai multe despre   












Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

2924 vizualizari

  • +4 (10 voturi)    
    nu vad legatura... (Vineri, 11 august 2017, 16:23)

    bogdan1477 [utilizator]

    Care e legatura dintre reactia guvernului si nemultumirile angajatilor?!? In orice firma exista nemultumiri ale angajatilor, un nivel mai mic sau mai mare de subiectivitate in avansarea pe post, un nivel mai mic sau mai mare de competenta a conducerii, etc. E clar ca bancile nu-s cele mai eficientizate institutii din Romania, o vezi de la ghiseu asta. Dar nu vad legatura intre acuzatia cum ca isi muta profitul in tarile calde bazata doar pe faptul ca nu au profit in ultimii 5 ani cu discutiile interne dintr-o banca intre angajati si conducere....
  • +5 (9 voturi)    
    Competitie (Vineri, 11 august 2017, 16:28)

    Daniels22026 [utilizator]

    Mi-as dori o competitie corecta si transparenta intre banci. As prefera banca cu cele mai mici comisioane.

    Si concret, rupt din realitate, ma deranjeaza teribil comisionul pe administrarea contului. Si in special administrarea conturilor goale. Chiar si dupa epuizarea banilor din cont, bancile continua sa administreze contul. Si ma inregistreaza ca un fel de rau platnic. M-am trezit cu datorii de sute de lei pe niste conturi goale. Si bineinteles, nu poti sa inchizi contul daca nu platesti chipurile datoria. Niste bani pe care nu i-am imprumutat si nu i-am folosit niciodata. Bun. Cand sa inchid contul, sa vezi formulare si birocratie! Si ce-am facut cu cardurile, pe care nu le mai aveam? Nu cumva vreau sa-i fur cu cardurile alea, expirate de ani buni?! Sa innebunesc de cap! Abia dupa o luna am putut sa inchid conturile. Am schimbat bancile de doua ori. Din acelasi motiv. Ma costa mult administrarea conturilor. Caci daca uit de conturile goale, si uit sigur, atunci m-a luat dracu! Platesc de-mi sar capacele. Pentru ce?! E ca un serviciu nesolicitat. Banca ar trebui sa-mi desfiinteze automat contul daca e gol. Asa ar fi normal. Dar cine mai stie de normalitate in tara asta plina de mafie.
    • +5 (9 voturi)    
      Buna dimineata! (Vineri, 11 august 2017, 17:16)

      un_deget_de_secaturi [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

      Discutia a ajuns off-topic ...

      "in special administrarea conturilor goale"

      sigur ca ma deranjeaza si pe mine, dar asta-i problema veche, de prin 2000. Am lichidat ultimul depozit, dar nu am inchis si contul curent, asa ca peste ani m-am trezit si cu datorii, si pe lista neagra (ceea ce a fost o treaba excelenta, m-a ferit de pericolul creditelor!)

      Da, este suparator si ilogic, ce cheltuieli au cu administrarea unui cint GOL, si de ce se trece la datporie, ca doar nu am cerut imprumut?!
    • -1 (13 voturi)    
      Exista si banci fara comisioane (Vineri, 11 august 2017, 18:20)

      galeo [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

      De cele mai multe ori e si vina clientului ce e mult prea ignorant si delasator pentru a compara ofertele bancilor de pe piata.
      Exista in Romania si banci cu comisioane 0, totul e sa te informezi putin, mai ales ca acum cu internetul la indemana e atat de simplu
  • 0 (0 voturi)    
    Dar... (Duminică, 13 august 2017, 11:01)

    Ion_RoaitaDA [utilizator]

    `Survey`-ul este `splitat` sau nu?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică