Romanii plecati in strainatate mai mult de sase luni risca amenzi daca nu anunta in prealabil ANAF-ul

de N.O.     HotNews.ro
Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 14:36 Economie | Finanţe & Bănci

Sigla ANAF
Foto: ANAF
Romanii care pleaca din tara pentru o perioada mai mare de sase luni, incepand cu 1 ianuarie 2018, risca amenzi cuprinse intre 50 si 100 de lei, daca nu depun chestionarul de rezidenta fiscala in prealabil, relateaza stiripesurse, citand avocatnet.ro.

Cei care nu depun chestionarul de rezidenta fiscala risca amenzi cuprinse intre 50 si 100 de lei, conform Ordonantei Guvernului nr. 30/2017.

Obligatia vizeaza orice persoana fizica ce sta in Romania si pleaca mai mult timp din tara, indiferent de motiv (munca, studii etc.). Totusi, prin exceptie, chestionarul nu trebuie depus de catre romanii care lucreaza in strainatate ca functionari sau angajati ai statului roman.

"Chestionarul pentru stabilirea rezidentei fiscale a persoanei fizice la plecarea din Romania", al carui model este anexat articolului, trebuie completat in doua exemplare. Unul trebuie transmis prin posta, cu confirmare de primire, sau trebuie depus la registratura unitatii fiscale competente, in timp ce altul se pastreaza. Totodata, chestionarul poate fi transmis si electronic.

Documentul trebuie inregistrat la unitatea Fiscului din raza domiciliului cu 30 de zile inainte de plecarea din Romania. Practic, acest lucru se face pentru ca autoritatile sa decida daca persoana in cauza trebuie scoasa sau mentinuta in continuare in evidentele fiscale romane.



Citeste mai multe despre   












​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

7160 vizualizari

  • -29 (41 voturi)    
    pasul I.... (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 15:07)

    demaGOGU [utilizator]

    ...pasul II: rambursarea integrala a cheltuielilor efectuate de statul roman - educatie, sanatate, etc - cu fiecare roman "transferat" gratis in strainatate.
    • +29 (29 voturi)    
      Pasul III (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 16:10)

      eu_sunt [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Va fi sa ai pe pasaport de la militia PSD viza de iesire din tara.
    • +5 (15 voturi)    
      Ce sa ramburseze? (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 17:10)

      CarmenO [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Analfabetii si agramatii sa ramburseze cheltuielile cu invatarea limbii romane pe care NU au invatat-o? Cu matematica pe care NU au invatat-o etc.?
      Mai bine le-ar da statul roman inapoi banii cheltuiti de parinti cu meditatiile.
      Si, a propos, romii care pleaca la cersit ce cheltuieli cu invatamantul si sanatatea ar trebui sa plateasca?
      • +17 (17 voturi)    
        In plus (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 18:03)

        The Wisest Fool [utilizator] i-a raspuns lui CarmenO

        Romanii din strainatate au trimis in ultimii 10 ani peste 50 miliarde de euro in tara. Mai mult decat totalul investitiilor straine in Romania din aceeasi perioada.
        • 0 (0 voturi)    
          e util de studiat circuitul banilor (Duminică, 10 septembrie 2017, 21:13)

          Andrei3Bunescu [utilizator] i-a raspuns lui The Wisest Fool

          au introdus multi bani in tara, dar nu i-au donat statului roman, ci tot lor si rudelor lor. Multi din acesti bani s-au intors in strainatate prin profiturile lanturilor europene de magazine.
          Prea putini au putut fi folositi in investitii publice, cei din impozite.
          • 0 (0 voturi)    
            nu inteleg ce vrei sa zici (Luni, 11 septembrie 2017, 17:13)

            pypy [utilizator] i-a raspuns lui Andrei3Bunescu

            deci daca din cei 50miliarde socotim doar TVA (sa zicem 20%), inseamna ca statul roman a incasat spre 10miliarde (euro). gandeste-te numai cate joburi sunt in spate (presupunand ca rudele lor au cumparat doar produse din import). marfa aia trebuie transportata, aranjata pe raft si scanata la casa, de catre angajati romani. Ca prea putini bani din taxe au fost reinvestiti de catre statul roman prin investitii publice, e altceva
          • 0 (0 voturi)    
            Daca am dona bani statului s-ar opri din furat? (Sâmbătă, 16 septembrie 2017, 1:47)

            The Wisest Fool [utilizator] i-a raspuns lui Andrei3Bunescu

            Pai TVA-ul prin cumpararea de bunuri, impozitele pe profit, impozitele pe salarii ale angajatilor din magazinele respective, supra-acciza pe motorina pt transportul marfurilor...ehe, incaseaza statutul mult peste ceea ce da.

            Statul nu asigura nici paracetomalul in spitale, iti aduci totul de acasa, inauguram 1 km de autostrada la suta de ani in timp ce mor romanii cu miile pe sosele, se dau legi cu dedicatie in dispretul tuturor...da ai dreptate, dupa ce ca statutul nu a fost in stare sa ofere nimic, ar trebui ca tot romanul patriot sa mearga sa munceasca in strainatate si sa doneze toti banii statutului. Rudele batrane de acasa sa nu se mai planga ca nu le ajunge pensia de medicamente ci cu mic cu mare sa punem umarul la constructia statului pe model socialist.

            Oricum am revenit si la vizitele cu elicopterul precum pe vremea lui raposatu' deci se poate...
    • +15 (15 voturi)    
      gratis? le-ai pus tu bani si nervii in mana? (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 17:24)

      qwerasdf [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      tu si guvernul tau?

      mama lor de infractori!
    • +13 (13 voturi)    
      Coreea de Nord (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 18:00)

      The Wisest Fool [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Corect, ar trebui sa lucram toti pe plantatie pentru statul roman care in generozitatea lui ne permite sa respiram aerul din tara. Cat despre apa potabila, eu zic sa punem supra-acciza...

      Bune idei, Gogule, trimite-i un mesaj si lui Kim Jong-un, cred ca duce lipsa de inspiratie.
    • +16 (16 voturi)    
      Si banii sa ti-i dea tie (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 18:39)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      sa te tie o viata la birt, da?
      • +2 (2 voturi)    
        Nu e asistat (Duminică, 10 septembrie 2017, 9:52)

        galeo [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

        Mai degraba e vreun bugetar de lux cu salariu si pensie speciala
    • +3 (3 voturi)    
      ai dreptate (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 22:11)

      Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      aveam un administrator de bloc acum vreo 15 ani care imi povestea despre un vecin plecat in Italia ca e " fugit in strainatate!" avem nevoie de mai multi ca tine!
    • +2 (2 voturi)    
      Logic ar fi... (Duminică, 10 septembrie 2017, 10:38)

      gayon [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Ca statul roman, sa platesca tarilor care au asigurat romanilor educatie, sanatate, siguranta, etc. fara ca acestia sa renunte la cetatenia romana, desi statul roman amorf nu a reusit sa le asigure propriilor cetateni aceste minime conditii de protectie, iar in momentul de fata dispune de serviciile acestor cetateni( daca bineinteles se vrea!) si carora nu numai ca le-a intors spatele dar au fost partasi la alungarea lor fortata, asemanatoare cu deportarile in Baragan si Siberia de pe timpurile colectivizarii, specialitatea partidului caruia matale ii rozi osu.
    • +1 (1 vot)    
      ATENTIE! (Duminică, 10 septembrie 2017, 11:25)

      gayon [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Cei care lucreaza ca sezonieri pe o perioada de mai putin de 6 luni nu intra sub incidenta acestei legi. Astia nu platesc impozit nici in Romania si nici in tara unde presteaza activitatea de sezonier, fiind exploatati de traficantii de persoane, care cu grija ocolesc sistemele fiscale din ambele tari, iar o parte din profitul obtinut de pe urma acestor sclavi se intoarce la partidul protector al mafiei, adica psd si la alti Gogi si demagogi care in timpul liber mai ling un dos si mai spala un fund fsn-ist. Ultimul caz, tragicul accident petrecut recent in Spania, tara cu cel mai ridicat somaj din Europa si in care nu demult a iesit la suprafata un caz real de sclavagism cu victime romani si cu exploatarea lor tot de catre romani. Aceleasi persoane care le asigura si transportul la sectiile de votare, odata la 4 ani.
      Iar acesti sclavi sunt peste tot in Europa si nu sunt putini. Dupa cum suna aceasta lege sinistra intocmita in laboratoarele psd, nu mai incape nici o indoiala ca in spatele acestei organizatii criminale sta chiar psd si alde.
      Stai cuminte gogule si fara emotii, ca pt. toata lumea exista o nota de plata.
  • +24 (26 voturi)    
    Sfatul meu ar fi sa renunte la cetatenie! (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 15:09)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    Daca a fi cetatean roman si a aduce 55 miliarde in ultimii 10 ani, cam cat a furat PSD, ii supara pe domnii kaghebisti, poate mai bine toti romanii care au cat de cat un rost in afara tarii, pentru a nu mai avea si alte surprize neplacute, aplica pentru cetatenie italiana, franceza, spaniola, germana, britanica.
    Prin legea asta perversa P$D va spune: "ce bai, daca-ati fugit credeti ca nu mai sunteti sclavii nostri?"
    Se pare ca infractorii si cozile de topor kaghebiste din urmasul PCR- adica kagebistul PSD au nevoie de un raspuns!
    SI daca doar 50% va luati cetatenia tarii in care locuiti si apoi nu mai faceti vizite in aceasta tara si nu mai trimiteti bani in aceasta tara, este suficient sa-i ardeti pe acesti porci infractori, care cred ca va au in stapanire!
    • -1 (1 vot)    
      pai sa renunte (Duminică, 10 septembrie 2017, 21:15)

      Andrei3Bunescu [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      dar sa stii ca la un eventual razboi "stranierii" vor primii folositi carne de tun in tarile de adoptie.
      • 0 (0 voturi)    
        Nu tine nici la oligofreni! :)) (Duminică, 10 septembrie 2017, 22:37)

        Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui Andrei3Bunescu

        Deci nici la votantii partidului tau preferat care se trage din PCR si care e manevrat de la Moscova de kgb.
        Tu crezi ca aia traiti 20 de ani in afara tarii mafiote capturata de voi pun botul la oligofrenismele astea?
        Cred ca faci confuzie cu privire la audienta!
  • +13 (13 voturi)    
    Intrebare (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 15:22)

    miss saloane [utilizator]

    Daca un roman a plecat acum 10 ani si si-a mentinut adresa din Romania (buletinul) dar pana la 1 ian 2018 isi preschimba actele si ia pasaport pt roman cu domiciliul in strainatate, mai trebuie sa nu sa depuna formularul?

    ANAF-ul si evidenta populatiei colaboreaza precum nuca si peretele asadar el este legal plecat si nu mai are domiciliul in tara insa figureaza bine-mersi la ANAF pentru ca nu a depus formularul.

    In plus cunosc multi romani care au preferat sa isi tina buletinul desi nu mai stau in tara. Daca ei au plecat acum 10 ani ma intreb cum pot ei sa depuna actele cu "30 de zile inainte de plecarea din Romania" - se intorc in timp? Sau lor nu li se mai aplica? Unii au si cetatenia altui stat si au deci alt "CNP" din statul in care au devenit cetateni. Daca intra cu actele italiene - sa zicem - cum ii verifica ca au intrat sau iesit din tara?!? Cauta nume si prenume? Pai Ion Popescu sunt MII de oameni, aaaa, Ion Popescu din Bucuresti - OK, am rezolvat: mai avem doar sute.

    Eu de abia anul acesta am schimbat actele tocmai ca la 1 ian sa nu mai am buletin. Cu toate acestea simt ca totusi nu sunt in completa corectitudine nici acum.
    • 0 (0 voturi)    
      Legile (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 22:27)

      Lucian_Mares [utilizator] i-a raspuns lui miss saloane

      nu se aplica retroactiv.
  • +14 (14 voturi)    
    ANAF-ul nu risca nimic (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 16:36)

    rov [utilizator]

    La cata mizerie face ????
  • +13 (13 voturi)    
    Sinistru Guvern (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 17:12)

    voxpopulix [utilizator]

    Ce treaba au mizerabilii de la ANAF cu cat castiga cei care lucreaza afara.

    Sa zicem ca inteleg sa-i anunti de rezidenta fiscala pentru ca ei sunt niste mafioti incompetenti care nu pot sa sincronizeze bazele de date cu cele din UE, dar unde si cat castig?

    De ce?

    Acest guvern a devenit cel mai sinistru din istoria tarii. Nimic nu se face pentru educatie, sanatate, infrastructura, doar sa scape coruptii si sa adune mai multi bani de la buget ca sa poata fura in continuare.
  • +11 (11 voturi)    
    Sfat pentru romani (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 17:46)

    Vlad-I [utilizator]

    Sa militeze ideologic pentru un stat cu impozite minime si pentru asta sa aibe un sprijin ideologic cursiv. Aparatul de stat si politicienii lui sunt ludopati, nu se mai satura de bani, asta oriunde in lume. Cautati pe net scoala austiraca (este o filozofie economica) sau si mai hard, anarcocapitalimul. in engleza (Anarcho-capitalism) adica o societate libera fara stat dar in cheie capitalista, exista un curent intermediu, care doreste un stat la nivel minim si restul sa faca societatea se numeste minanarchism.
  • +18 (18 voturi)    
    ... (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 18:10)

    Sarmis [utilizator]

    Bineinteles...

    Anuntati toti ca va mutati in Botswana si rugati ANAF sa va faca calculele in moneda locala.

    Nu uitati sa va prezentati la sediul central ANAF si sa achitati personal sefului ANAF intreaga suma.

    Daca sunt penalitati cu atat mai bine.
  • +14 (14 voturi)    
    Eu zic ca... (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 18:38)

    OmniStudio [utilizator]

    sa ne asteptam la cate o amenda fiecare, iac-asa!
    La ce foame este la buget, nici nu mai conteaza din ce motiv o "frigi"
    Pe cand amenda pentru ca n-ai sapca?
    Aaaa, si, bineinteles ca personajul suprem din Teleorman, va scapa basma curata, acum, ca se da restart la procesele lui! Halal Justitie!
  • +9 (9 voturi)    
    Diaspora e ultima reduta, (Sâmbătă, 9 septembrie 2017, 20:26)

    gayon [utilizator]

    in calea psd-izarii totale a Romaniei. Dar si ciontul cel mai mare, care va sucomba carcatita psd-ista. Recesamantul psd-ist, declara cu mana pe inima ca sunt doar 3 mil. de cetateni romani, care-si desfasoara activitatea in afara granitelor. De fapt cifra pleaca de la 5 milioane.
    Legea ANAF, contravine cu legislatia europeana in materie de fiscalitate si nu numai, este un abuz si un atentat la dreptul omului. O unificare a diasporei pe aceasta tema, cu contributia a 100$ pe cap de cetatean roman din diaspora, ar duce la angajarea celei mai bune firme de avocatura din lume, contra statului mafiot roman, numit pdsr-fsn- psd-pcr. O sa-si vanda dragnea toti porcii si taticeanu tot haremul , (ca de pensia, ajutorul social si salariaul uria al bugetarului nu o sa se atinga) si tot nu or sa scape. Asta ar insemna sfarsitul apocalipsei si a mafiei bolsevice in Romania. O data si o data trebuie sa iasa si soarele de sub norii negri, pt. poporul roman. Poate asta ar fi clipa mult asteptata.
  • +2 (2 voturi)    
    Intrebare pt anaf cel pus pe jaf (Duminică, 10 septembrie 2017, 1:07)

    Wanheda [utilizator]

    Whaddayaganna do buoyz? Is plecat de 10 ani, vreti sa renunt si la cetatenie? Mama voastra de banditi ordinari. Come and catch me if you can guyz, 'cause now you see me now you don't.... muhahahshshaaaaaaa
  • +4 (4 voturi)    
    Dubla impozitare (Duminică, 10 septembrie 2017, 9:59)

    galeo [utilizator]

    Va dati seama ca statul roman ar pune taxe pentru romanii plecati afara din secunda 2, insa nu ii lasa acordurile internationale de dubla impunere, si sunt tare ofticati pe tema asta.
  • +3 (3 voturi)    
    In PREALABIL (Duminică, 10 septembrie 2017, 12:00)

    aniod [utilizator]

    de unde sa stie cat vor ramane? Multi stau dupa cum gasesc de lucru. Prealabil este imposibil si nu se aplica la alte state. Trebuie sa se declare atunci cand se face delaratia si pt cei din Romania, pe o declaratie speciala- pt cei stabiliti in strainatate.
    Se aplica in multe tari: multi au venituri si in Romania( o chirie incasata, de ex.) si in exterior.
  • +2 (2 voturi)    
    dadada (Duminică, 10 septembrie 2017, 13:26)

    randon [utilizator]

    ia trimite-mi amenda la adresa din romania unde nu mai stau de 2 ani. tu din ce vrei sa ma impozitezi in romania, ca nu mai am venituri de 2 ani in tara? treaba mea in ce tara stau si unde platesc impozite. fmm cu legile voastre de cacao.
  • +1 (1 vot)    
    hihihihi (Duminică, 10 septembrie 2017, 14:30)

    ..13 [utilizator]

    ma risc la amenzile astea!

    Sunt absoluti idioti in tot ce fac!
    Hai pa!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică