Crestere economica de 7% in primele 9 luni din 2017 (date semnal de la Institutul National de Statistica)

de DP     HotNews.ro
Marţi, 14 noiembrie 2017, 9:09 Economie | Finanţe & Bănci

Economia a crescut in primele 9 luni cu 7 la suta
Foto: sxc.hu
In primele 9 luni din 2017, Produsul intern brut a crescut (fata de perioada similara de anul trecut ) cu 7,0%, pe seria bruta si cu 6,9% pe seria ajustata sezonier, a transmis marti Institutul National de Statistica (INS). Seria ajustata sezonier a Produsului intern brut trimestrial a fost recalculata ca urmare a includerii estimarilor pentru trimestrul III 2017, fiind revizuita fata de varianta publicata in 10 octombrie 2017.

Statistica inventariaza evolutia PIB in 5 cicluri: datele semnal, apoi datele provizorii (I), date provizorii (II), date-semidefinitive si in final, dupa circa doi ani, datele definitive. Comunicatul de marti reprezinta datele semnal, urmand ca in decembrie INS sa publice datele provizorii (I).

Comparativ cu acelasi trimestru din anul 2016, Produsul intern brut in trimestrul III 2017 a inregistrat o crestere cu 8,8%.
In perioada 1.I-30.IX 2017, comparativ cu aceeasi perioada din anul 2016, Produsul intern brut a crescut cu 7,0%.

Datele publicate marti arata o accelerare a cresterii economice in al treilea trimestru din 2017 fata de al doilea trimestru, cand economia urcase cu 6,1% fata de aceeasi perioada din 2016, pe serie bruta.

In ceea ce priveste evolutia fata de trimestrul anterior, cresterea din al treilea trimestru din acest an a fost de 2,6%, dupa +2% atat in al doilea, cat si in primul trimestru al anului, arata seriile publicate marti de INS.

Reamintim ca in 2016, economia romaneasca a crescut cu 4,8%, dupa ce in 2015 crescuse cu 3,9%.
Revizuiri

Ca urmare a revizuirii seriei brute prin includerea estimarii Produsului intern brut pentru trimestrul III 2017 in seria trimestriala, seria ajustata sezonier a fost recalculata, indicii de volum fiind revizuiti fata de a doua varianta provizorie a Produsului intern brut pentru trimestrul II 2017, publicata in comunicatul de presa nr. 256 din 10 octombrie 2017, astfel :
  • rezultatele trimestrului I 2017, comparativ cu trimestrul IV 2016, au fost revizuite de la 101,8% la 102,0%;
  •  rezultatele trimestrului II 2017, comparativ cu trimestrul I 2017, au fost revizuite de la 101,7% la 102,0%.

Seriile ajustate sezonier se recalculeaza trimestrial ca urmare a modificarii modelelor adoptate, a numarului de regresori folositi, a modificarii seriilor brute si a numarului de observatii disponibile.


Citeste mai multe despre   












Jurnal din Israel

FOTOGALERIE Israel pe repede inainte: kit de informatii pentru o calatorie reusita

De la nord la sud, Israelul are putin peste 400 de kilometri, iar de la est la vest, putin peste 100. E printre putinele tari ale lumii in care, in aceeasi zi, poti face si baie in mare si ski la munte. E taramul miracolelor si al sperantelor, tara sfanta a pelerinilor, teritoriu complet liber si dezinhibat pentru hedonistii de pretutindeni. Ca vrei sa te regasesti spiritual sau ca vrei sa gasesti energia unor petreceri fantastice, mergi in Israel. O sa capeti ce cauti si, uneori, chiar mai mult decat atat.

5190 vizualizari

  • +31 (41 voturi)    
    mda (Marţi, 14 noiembrie 2017, 9:17)

    SoulSearcher [utilizator]

    unde naiba crestere... ca toate s-au scumpit

    untul de la 6 lei la 9 lei
    ouale de la 8 lei la 10 lei

    painea, carnea de porc, carnea de vita... cascavalul... toata mancarea s-a scumpit.

    rata la casa mi-a crescut cu 30 lei de cand cu roborul...

    gazele si curentul iar sunt mai scumpe, pentru un apartament de 50mp am consuma 80mc de gaze sa-l incalzesc, si va veni cam 150 lei factura, anul trecut aceiasi 80mc costau 135 lei

    acum urmeaza sa se scumpeasca abonamentul la telefonul mobil si internet.. ca deh.. euro tot creste, si abonamentele sunt in euro

    una peste alta, daca esti la privat si n-ai beneficiat de nicio crestere de salariu, anul 2017 inseamna inceputul spre falimentul familiei mele

    speranta exista ca m-am inscris si eu anul asta pt prima oara la loteria vizelor USA... deci daca norocul e de mine, la vara ma duc la interviu la ambasada si in 2019 plec din tara asta...
    • +17 (33 voturi)    
      stii cum e (Marţi, 14 noiembrie 2017, 9:34)

      pepper89 [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      INS ul trebuie sa arate date pozitive, poate mai prinde la 1, doi fraieri, sa stam linistiti in casa sa nu iesim cu gura mare in strada....de parca noi nu vedem pe pielea noastra ce se intampla cu toate scumpirile
      Daca din toate partile sunt numai vesti negative, macar ins ul sa fie de partea penalilor
      Sper ca s-au lamurit acum si toti care nu au fost la vot, cum e sa te doara in fund de tara in zi de alegeri
      • -6 (24 voturi)    
        Adica (Marţi, 14 noiembrie 2017, 10:03)

        galeo [utilizator] i-a raspuns lui pepper89

        Vrei sa sui ca datele prezentate sunt false ?
        • +10 (14 voturi)    
          nu sunt false (Marţi, 14 noiembrie 2017, 10:23)

          Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui galeo

          insa statistica poate fi intoarsa in multe moduri in functie de ce vrei sa arati. vrei sa vorbim despre investitii si nivelul acestora sub guvernarea PSD? Pana la urma doar investitiile pot genera crestere sustenabila pe termen lung.
          • +1 (3 voturi)    
            În plus, celebra butadă... (Miercuri, 15 noiembrie 2017, 8:31)

            Spiky [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

            ... foarte adevărată: există 3 feluri de minciuni: subtile, grosolane și statistica....
            Să-ți explicăm lu matale, care pricepi mai greu: dacă îți ții o mână într-un lighean cu gheață la -- 2 gr. Celsius, până n-o mai simți, și cealaltă mână într-o oală cu apă clocotită, +64 gr. Celsius, vei avea conform mediei statistice - 2+74=76/2=38 gr. Celsius, temperatura aproximativ normală a corpului uman. Doar că ai o mână degerată și una opărită, în rest ești în condiție perfect normală (poate mai puțin la cap, ceea ce te va face să votezi tot PSDeaua hoață).
        • +4 (6 voturi)    
          tot ce e posibil (Marţi, 14 noiembrie 2017, 10:56)

          aur86ste [utilizator] i-a raspuns lui galeo

          Desi la un asemenea nivel sa falsifici indicatori e cam greu
        • +12 (16 voturi)    
          da sunt false (Marţi, 14 noiembrie 2017, 11:01)

          pepper89 [utilizator] i-a raspuns lui galeo

          sunt umflate cifrele, deci false ...si pe cifrele de la UE nu apare nicaieri crestere economica de 7% pt romania....cu seful INS numit de acelasi partid, prezinta zero credibilitate.

          Cum a zis si colegul mai sus, nu are rost sa repet si pentru tine cifrele, la privati si nu numai nivelul de trai se inrautateste pe zi ce trece, sa nu mai zic de posibilele scaderi de salariu cauzate de tembela ordonanta pt mutarea de contributii.
          Ori ca isi scade salariul net, ori ca iti creste brutul, tot aia e, firma pierde, deci pierzi si tu ca angajat.

          Te p.. pe ea de crestere economica, daca nu se simte in buzunarul romanilor, e doar o cifra irelevanta.

          Vedeam acum 2 zile reportaj la tv cu batrani care se plangeau in supermarketuri ca au crescut preturile la toate alimentele, pana si ei s-au prins cum e sa fi condus de penali, o sa ii vedem si pe ei tot mai multi in strada alaturi de tineri.

          Pentru postaci platiti de comunisti poate nu se vede scaderea nivelului de trai, oricum sunt platiti de partid de la buget, sunt asistati social
          • +3 (5 voturi)    
            Asteapta (Marţi, 14 noiembrie 2017, 11:24)

            JohnR [utilizator] i-a raspuns lui pepper89

            Cifrele de la UE o sa fie actualizate peste maxim 2-3 saptamani.
            • -7 (9 voturi)    
              nu te-ai obisnuit cu cliseele? (Marţi, 14 noiembrie 2017, 13:05)

              miss sloane [utilizator] i-a raspuns lui JohnR

              1) INS minte
              2) e bazata pe consum
              3) nu se simte in buzunarele romanilor
              4) s-a supraincalzit economia
              asta spun din 2012 de cand a venit psd la guvernare.
              si se mira saracii ca voteaza lumea cu partidul care are crestere economica...
              p.s. daca nu dati jos guvernul repede nu mai vedeti ciolanul (anrp, microsoft, etc) inca 7 ani :))
              • +7 (7 voturi)    
                Tu ai intrat in magazine??? (Marţi, 14 noiembrie 2017, 13:58)

                Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui miss sloane

                Sau ai ratie de hrana??? Platesti facturi???
                • -6 (6 voturi)    
                  fac plinul saptamanal, ma costa 10 lei in plus (Marţi, 14 noiembrie 2017, 14:20)

                  miss sloane [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

                  scuteste-ma de cliseul "nu se cunoaste in buzunar"
                  vezi numarul de inamtriculari, vezi numarul de turisti, vezi traficul pe strazi
                  posibil in buzunarul tau sa nu se cunoasca, dar per total, se cunoaste
                  • +2 (2 voturi)    
                    Deci de la turisti ni se (Marţi, 14 noiembrie 2017, 21:32)

                    scaraotchi [utilizator] i-a raspuns lui miss sloane

                    "trage". Parca am remarcat niste japonezi care strangeau gunoiul pe strazi. Ai dracu' doamna, nu pot sta in tara lor , vin asa aiurea sa ne incurce noua socotelile. Imperialisti (au imparat ,stiti?) degenerati
              • +2 (2 voturi)    
                Aha, deci "otrava" nu s-a scurs (Marţi, 14 noiembrie 2017, 21:26)

                scaraotchi [utilizator] i-a raspuns lui miss sloane

                inca din vene. Cred ca e otrava de "cameleon", acu' te face sa pari normala, acu s-o iei pe aratura. Ieri parca erau si ceva + uri
            • -5 (7 voturi)    
              au venit chiar azi, link in comentariu (Marţi, 14 noiembrie 2017, 13:33)

              miss sloane [utilizator] i-a raspuns lui JohnR

              http://ec.europa.eu/eurostat/documents/2995521/8444168/2-14112017-BP-EN.pdf/2de0034c-e53f-4bf7-ac31-c553a2ce7de5
            • +1 (1 vot)    
              comunicatul de presa (Marţi, 14 noiembrie 2017, 15:19)

              ..13 [utilizator] i-a raspuns lui JohnR

              A fost transmis pe 14.11.2017 - acolo apare din nou RO cu cea mai mare crestere economica.

              dupa Ro urmea Latvia si Polonia.
              oarecum putem intui de la ce ni se trage.

              datele comuncate de EUrostat sunt cele transmise de RO - nu stiu daca ele sufera ajustari...

              Detaliere cu mentiuni speciale - ma astept ca iara sa fie mentionata RO ref. crestere economica - 7 dec. 2017.
          • +2 (2 voturi)    
            da, mai este o problema (Marţi, 14 noiembrie 2017, 14:19)

            ..13 [utilizator] i-a raspuns lui pepper89

            CIP asta calculat dupe metodologie - chiar reprezinta o realitate in RO?

            Asta este o intrebare la care astept un raspuns calificat -

            Mereu exista socul consumatorului care se duce la raft si vede cresterea pretului sau disparitia unui produs care este ulterior inlocuit cu unul oarecum similar dar la un pret mult mai mare...
        • +3 (3 voturi)    
          Vreau sa "sui" ca (Marţi, 14 noiembrie 2017, 21:20)

          scaraotchi [utilizator] i-a raspuns lui galeo

          e tot un fel de furt si asta - informational. Asa ca hai cu DNA.
      • +8 (8 voturi)    
        mda (Marţi, 14 noiembrie 2017, 10:17)

        SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui pepper89

        ne amagim degeaba cu astia care n-au fost la vot, sau au votat PSD

        aia nu-i intereseaza oricum

        iar cei care au votat PSD, vor vota in continuare, ca doar iese dragnea si olguta la antena3 si zice ca tara merge bine, ca se vor mari pensii si salarii, si ei sunt multumiti chiar si cu promisiuni, pentru ca ei chiar daca vad ca dau mai multi bani din buzunar, speranta ca le indexeaza salariile si pensiile ii tine in viata

        pe mine ca privat nu are ce sa ma tina in viata, ca nu stiu daca salariul meu va creste,

        iar daca firma n-are vanzari incepe sa dea si afara, pana se satura patronu` si nu mai investeste nimic, si de banii aia ii baga la bursa si traieste linistit restul vietii, de ce sa mai tina 60 de angajati cand poate sa stea linistit
        • -13 (15 voturi)    
          uita-te in jurul tau (Marţi, 14 noiembrie 2017, 13:07)

          miss sloane [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

          daca in jurul tau vezi mai multe blocuri noi, daca pe strada vezi mai multe masini, inseamna ca pt unii cresterea se simte in buzunar.
          poate tie nu ti-au marit salariul pt ca nu meriti, ca atat face munca ta.
          cauta alt job daca ti se pare ca aici nu primesti cat ar trebui :)
          • +1 (1 vot)    
            unii lucreaza pe datorie... (Marţi, 14 noiembrie 2017, 22:36)

            ..13 [utilizator] i-a raspuns lui miss sloane

            si cam asa face si gubernul nostru...

            Astia de s-au impurmutat pentru ca sa isi ia o masina nou, sa faca blocuri, sau sa manance mai muti mici la masa au mizat pe niste calcule care astazi cica pot avea o baza - ca altfel le mai dadea banca credit? - dar maine pot sa vina direct in nas...

            S-au mai vazut cazuri similare in 2008, 2009,,,
      • -6 (18 voturi)    
        Metodologia e cea a UE (Marţi, 14 noiembrie 2017, 10:43)

        animatron [utilizator] i-a raspuns lui pepper89

        Se aplica aceleasi standarde pentru toate tarile UE, asa sunt acceptate la Eurostat. Pur si simplu nu mai e posibil sa fie falsificate grosolan astfel de raportari.

        Au fost luate masuri severe de control dupa ce Grecia a falsificat statistici si mintit ani de zile Comisia europeana in privinta deficitelor.

        In afara INS, exista mai multe organisme internationale, publice si private, care urmaresc permanent indicatori economici, cu propriile instrumente si angajatii lor, nu ai statului roman.

        Toate aceste organizatii au revizuit in crestere estimarile pt PIB-ul Romaniei, in chiar ultimele 2 saptamani.

        A nu se confunda cresterea PIB cu alti indicatori, fara legatura directa, inclusiv cursul de schimb sau inflatia.

        Puterea de cumparare a crescut in Romania in ultimul an, marirea salariilor a fost cu mult superioara inflatiei de +2%.

        Industria contribuie majoritar la cresterea PIB-ului, unii au ramas cu niste perceptii eronate, din anii '90, cu "gramada de fiare vechi".

        Intre timp, Romania se reindustrializeaza rapid, ponderea in valoarea bruta adaugata la PIB a acestui sector a ajuns la peste 24%, adica nivelul din Germania, peste cel din tari ca Austria sau Italia.

        Serviciile sunt pe + la contul curent, vindem mai mult decat importam, exista performanta si acolo.

        Agricultura merge din ce in ce mai bine si are cel mai mare potential de a-si creste contributia la PIB (deocamdata e la sub 5%), e un domeniu care va creste exploziv in urmatorii ani (datorita industriei alimentare).

        Negativ este ca importam prea mult, deci transferam banii nostri in alte economii. Si asta partial din cauza incapacitatii industriei alimentare de a asigura setea de consum a romanilor care au la dispozitie sume din ce in ce mai mari datorita sporurilor salariale.

        Masa de bani mai mare aflata in circulatie si importurile masive au dus la presiune pe cursul de schimb, pe crestere de preturi si pe contul schimburilor comerciale.

        Un leu usor slabit e bun pt export, BNR inca nu intervine
        • +9 (11 voturi)    
          esti foarte optimist (Marţi, 14 noiembrie 2017, 11:52)

          aur86ste [utilizator] i-a raspuns lui animatron

          setea de consum a romanilor care au la dispozitie sume tot mai mari datorita sporurilor salariale unde????poate la stat
        • +8 (12 voturi)    
          tu esti mulguta? sau care sunteti (Marţi, 14 noiembrie 2017, 12:23)

          pepper89 [utilizator] i-a raspuns lui animatron

          cu discursuri de astea de pe timpul lui ceasca?

          Acum 3 zile a zis Isarescu "Ne confruntam cu presiuni de depreciere a leului, pe fondul cresterii mai rapide a importurilor fata de exporturi"

          Inflatia o sa fie mai mare de 2 %, a fost anuntat deja

          Puterea de cumparare a scazut la majoritatea categoriilor sociale, asta daca nu esti postac platit

          Un leu usor slabit "e bun" pentru toti care au credite in euro, sa le faca viata si mai grea, de asemenea pentru scumpirea in lant a tuturor produselor, si serviciilor, care sunt calculate in Euro

          Tot din raport BNR:
          "Raportul leu/euro a consemnat o nouă creștere rapidă în primele zile ale lunii iulie. Ascensiunea – opusă evoluției ratelor de schimb ale celorlalte monede din regiune – s-a produs în contextul anunțării și discutării în spațiul public a unor noi măsuri și inițiative legislative în sfera taxării și impozitării, de natură să afecteze percepția de risc a investitorilor."

          "cursul de schimb a reflectat îngrijorarea crescută a investitorilor financiari legată de perspectiva conduitei politicii fiscale și de natura măsurilor fiscale corective avansate și discutate inclusiv în contextul preconizatei rectificări bugetare, dar și de accentuarea trendului de înrăutățire a soldului balanței bunurilor și serviciilor și a celui al contului curent."

          Preturile la locuinte in buc deja au 1 % in minus in ultimul trimestru, pe fondul scaderii cerererii de credite (frica de ROBOR care creste ca fat frumos).

          Deci ca sa rezum, tot ce face guvernul partidului penalilor, se duce in inflatie, curs, robor, samd, la anul scrie pe noi posibil faliment. Nu pacaliti pe nimeni cu minciunile voastre
        • -9 (11 voturi)    
          ei tot vor spune ca ins minte (Marţi, 14 noiembrie 2017, 13:10)

          miss sloane [utilizator] i-a raspuns lui animatron

          propaganda va spune ca ins minte, chiar daca peste 2-3 saptamani vine eruostatul si confirma datele
          pentru ca propaganda nu va mai da datele de la eurostat
          iar credulii (aia de le spala latrina 3 creierii) vor crede ca ins minte si ca nu e crestere economica de 7%
        • +3 (3 voturi)    
          Da si Nu (Marţi, 14 noiembrie 2017, 14:14)

          ..13 [utilizator] i-a raspuns lui animatron

          industria a crescut ca procent dar depinde, in mare masura, de ce fac cei din industria auto si cea a prelucrarilor.

          Inca industria alimentara nu este dezvoltata, de acord, dar este o industrie si Nu intra la capitolul agricultura.

          Mai mult, industria alimentara este una din cele mai dificile industrii de dezvoltat - are o multime de conditionari si are nevoie de mult capital ca sa fie creata si dezvoltata si mai apoi este conditionata de marketing- trebuie sa te lupti cu brand-urile care deja s-au instalat pe piata...

          Industria auto - detinuta de firme cunoscute - se poate retrage oricand de pe piata pentru ca are nevoie de infrastructura care le lipseste cu desavarsire de ceva anisori...

          Da, servicile s-au dezvoltat - dar exista niste limite si in aceasta dezvoltare, in parte dezvoltarea a fost cauzata si de criza din 2008-2009, cand au fost cautate servicii mai ieftine si aceasta oportunitate a fost folosita de romani - bravo! Dar...

          Daca am avea capacitatea de a oferi servicii de calitate atunci de ce nu absorbim banii ieuropeni??? De ce companiile de stat sunt unde sunt si, in marea lor majoritate, nu prea sunt profitabile??? Hai, o fi coruptia cum este, dar un manager poate sa lucreze si sa obtina rezultate mai bune cu sau fara sprijin politic...

          Unde sunt companiile de IT care pot inova si dezvolta afaceri si genera profit relativ repede apleand la un capital relativ redus?

          Mai facem mult mall-uri si cam atat???

          pentru cine construim cladiri? Probabil pentru companiile de afara care ar putea sa vina si pot pleaca repde daca vad numai gubernanti...

          suntem intr-o situatie de cresterea a riscurilor pe plan intern si extern.

          Sa nu ne imbatam cu apa rece - hai mai bine sa bem la sfarsit de an un vin bun romanesc.
      • +3 (3 voturi)    
        nu emigra in SUA (Marţi, 14 noiembrie 2017, 10:51)

        Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui pepper89

        schimba locul de munca in Romania si eventual voteaza altceva si mergi la vot intotdeauna !!

        pregateste-te cu luni de zile inainte, daca iti trebuie sa schimbi buletinul !

        pregatiti-va de vot !
        • -13 (13 voturi)    
          la ce rezultate are guvernul psd... (Marţi, 14 noiembrie 2017, 13:11)

          miss sloane [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

          va pregatiti degeaba de vot, tot opozitie scrie pe voi :)
        • +2 (4 voturi)    
          ei DA??? (Marţi, 14 noiembrie 2017, 13:48)

          ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

          Asa am facut pana acum.

          Enough is enough!

          PA!
      • +8 (8 voturi)    
        De ce a crescut? (Marţi, 14 noiembrie 2017, 12:40)

        Bota [utilizator] i-a raspuns lui pepper89

        PIB-ul are două fațete. PIB-ul cantitativ și PIB-ul valoric. Pentru a înțelege de ce a crescut PIB-ul valoric vom pleca de la relația de bază în economie.
        V - Ch = P unde: p = profi, Ch = total cheltuieli și V = total venituri
        Sau V - ( ChSal + AlteCh) = P unde: ChSal = cheltuieli salarizare și AlteCh = alte cheltuieli
        Sau V – AlteCh = P + ChSal P + ChSal = VA Valoarea adăugată de agentul economic
        PIB = ∑ VA i = ∑ (P i + ChSal i)
        PIB este egal cu suma valorilor adăugate de toți agenții economici . Dacă cheltuielile cu salarizarea cresc mult la fel va crește PIB-ul valoric chiar dacă PIB-ul cantitativ nu va crește.
    • +11 (15 voturi)    
      Crește PIB-ul (Marţi, 14 noiembrie 2017, 9:48)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      Vorbim de un indicator cantitativ. Tot ce spune este că am cheltuit mai mult decât anul trecut. Că unii jurnaliști înghit gogoașa cu creșterea economică, asta e o consecință directă a nivelului de educație..
    • +18 (22 voturi)    
      Nu confunda cu puterea de cumparare (Marţi, 14 noiembrie 2017, 9:49)

      banel [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      Daca o economie creste, nu e musai sa creasca si puterea de cumparare, in special cand vorbim de o tara corupta si ineficienta ca a noastra.
    • +10 (22 voturi)    
      Cresterea e din creonul ins (Marţi, 14 noiembrie 2017, 9:51)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      Si din shurubariile p sedeului, adica taieri de investitii, cresteri de preturi peste tot, mancare/gaze/energie/combustibili....acolo unde tot romanul nu are ce face, trebuie sa plateasca. Destule cunostinte inca in tara ma intreaba daca in Canada se poate munci la negru dupa 1decembrie, ca-s la limita in tara.
      • +11 (11 voturi)    
        pai asha e roice crestere facuta din pix (Marţi, 14 noiembrie 2017, 11:00)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

        Doar lenesul si socialistul est-european viseaza la bunastare care sa vina din pixul politicianului. Si ea vine, tine 1-2 ani, dupa care economia te corecteaza, fie prin inflatie fie prin reduceri de cheltuieli. Bunastarea adevarata vine din cresterea atractivitatii tarii prin infrastructura rutiera, stabilitate fiscala, limitarea coruptiei, si pe termen lung prin educatie. Adica exact ceea ce nu facem noi.
    • -9 (17 voturi)    
      Good luck! (Marţi, 14 noiembrie 2017, 10:36)

      octo [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      Drum bun! Daca tu crezi ca in State se traieste mai bine decat in Romania, te inseli. Acolo proprietatile costa mult mai mult, taxele sunt mult mai mari si fiscul, IRS, te gaseste imediat, nu ca la noi. Am vorbit cu straini, inclusiv cu Americani si considera ca noul American Dream se poate realiza aici... asa ca bye bye!
      • +9 (13 voturi)    
        mda (Marţi, 14 noiembrie 2017, 11:40)

        SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui octo

        dar macar acolo mancarea nu se scumpeste de o zi pe alta

        si nici combustibilul...

        iar in IT se plateste destul de bine

        un senior data administrator face si 8000 dolari pe luna

        stiu cum e in state, am neamuri acolo, si neamuri imigrante si neamuri prin alianta (american borned) care mi-au pictat tabloul deja

        oricum decat foamea care urmeaza in romania...

        eu zic sa va cautati toti, ca nu cred ca vreti sa ramaneti in romania sa stingeti lumina, cam in 30 ani cand tara efectiv nu va mai putea functiona.. pentru ca vor exista 10 milioane de pensionari si 1 milion de muncitori
      • +6 (10 voturi)    
        Ha ha ha (Marţi, 14 noiembrie 2017, 11:59)

        Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui octo

        In Romania se traieste mai bine pentru ca se poate fura! Asta e pentru membrii psd!
        • -1 (3 voturi)    
          pt Bogdan (Marţi, 14 noiembrie 2017, 15:02)

          octo [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

          Nu e vorba de membri PSD. Fura toti de la toate partidele. trebuie eliminata mafia cu contractele cu statul. De unde credeti ca au aparut atatea bezaidele de securisti si pitipoance? de unde vin banii? Aia se alterneaza la ciolan, restul duc greul. In ceea ce priveste strainatatea sunt destule oportunitati si toti pot incerca. Doar sa nu se astepte sa le si placa. Degeaba esti platit bine daca ti-e dor de casa. Asa si animalele la zoo au un trai decent, fara griji, dar nu mai bine ar sta in natura, in libertate? Aia care se stabilesc in alta tara sunt generatie de sacrificiu. Copii lor nu vor mai stii nimic de Romania decat din povesti, insa parintii vor suferi departe de tara. cine nu a trait in afara nu stie....asa ca, pentru cine vrea sa plece, drum bun! cine vrea sa schimbe ceva aici insa, sa ramana.
      • +3 (5 voturi)    
        Da da, the romanian dream (Marţi, 14 noiembrie 2017, 14:02)

        Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui octo

        In tara caliciei....tu ai habe cat e pib-ul Romaniei?
    • +10 (10 voturi)    
      ce spui tu e inflatie, nu crestere (Marţi, 14 noiembrie 2017, 10:56)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      Cesterea economica inseamna intensificarea activitatilor economice. Iar cresterea asta a noastra a avut o componenta de 2-3% crestere sanatoasa, prin cresterea induistriei, a exporturilor, a IT-ului, a agriculturii, si o componenta nesanatoasa, data de surplusul de bani generat prin maririle succesive de salarii concomitent cu scaderile de taxe (TVA) care au generat cresterea consumului si, mai grav, s-a facut pe datorie, deficitul fiind 3% doar prin aminari de plati si devalizarea conturilor companiilor de stat (dividendele platite in avans).

      De ce nesanatoasa? Anul viitor pentru a obtine defictul de anul asta ar trebui sa adune cam cu 5% mai multi bani la buget decit in 2017 (multe cresteri de salarii/pensii s-au facut din iulie, deci au costat bugetul pe 2017 doar 6 luini). Din care mai scazi platile neefectuate anul asta ca sa coafezi deficitul, plati pe care nu le vei putea dubla anul viitor, si dividendele de la companiile de stat pe doi ani (2016 si 2017) pe care nu le vei putea compensa anull vootir cu dividendele pentru 2018 si 2019. In concluzie, anul viitor, in cel mai bun caz, consumul va ramane constant. Bun, pe hirtie se pot majora saalariile la bugetari cu 25% concomitent cu o inflatie de 10-15%. Dar per total, componenta asta dispare.
      • +1 (1 vot)    
        mai draga... (Marţi, 14 noiembrie 2017, 13:47)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        daca te uiti pe dat cresterea asta ieconomica nu vine din iexproturi, unde vezi matale IT-urile???

        Agricultura? Sa ii multumim celui de mai Sus.

        daca lucrurile mergeau spre bine nu urca asa de repede ROBOR-ul in zbor...

        Au bagata astia la cheltuieli in contul statului si mai vor sa mai dea ceva pomeni ca se vad primarii si ministrii lor in clinci - vor trebui sa creasca impozitele si taxele pentru ca politcienii lor le-au tras una de nu o mai pot duce.

        Oricum lucrurile astea erau cunoscute de anul trecut de cand cu maretul program de gubernare.

        Atunci unii din opozitie se gandeau cum sa faca sa creasca si ei pomenile in loc sa fie onesti si sa SPUNA REPETAT ca NU SE POT APLICA si daca SE VOR APLICA va fi RAU DI TOT!

        si am ajuns la RAU DI TOT!
        • +2 (2 voturi)    
          da mai draga (Marţi, 14 noiembrie 2017, 16:32)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui ..13

          Uite de exemplu aici:
          http://www.zf.ro/eveniment/datele-detaliate-de-la-ins-privind-cresterea-pib-arata-ca-industria-este-motorul-cresterii-cresterea-exceptionala-a-pib-la-sase-luni-este-bazata-pe-industrie-comert-si-it-c-16718787
          Patru puncte de creştere din cele 5,8 puncte procentuale de creştere ale PIB pe S1 2017 au fost asigurate de industrie – 1,7 puncte, comerţ – 1,5 puncte şi IT&C – 0,8 puncte.

          mai departe... n-am zis ca ar fi meritul PSD in cresterea economica, cu exceptia exploziei consumului. Industria si IT-ul cresc de la multinationalele alea hulite care incarca noaptea profitul in saci si-l arunca lui Soros peste granita. Meritul PSd e cresterea consumului prin marirea cheltuielilor cu consumul pe datorie. Ceea ce a dus la inflatie si pe cale de consecinta la cresterea robor.
          • 0 (0 voturi)    
            no, da stii ceva... (Marţi, 14 noiembrie 2017, 22:50)

            ..13 [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            Cresterea productiei industriale se bazeaza pe o productie inca in asteptare...

            Crescu valoarea adaugata dar pana la produsul final sa mai asteptam putin matale ...Uita-te putin si la vanzarile cu amanuntul si daca nu da aceeasi crestere mai gandeste putin,,,

            Normal ca a crescut comertul...

            IT&C - bravo!
            acum sa ii vedem dupe ce li se aplica noile masuri fiscale...

            sigur ca mutinationalele alea peste noapte varsa sacul de cash peste si numai ... este di vina,,,

            Un post la vreo mutinationala rea de aia nu stii??? Pana o intind de aici sa fac si io un ban in valuta, iara, sa pot sa plec cu sacii personali plini...
            • 0 (0 voturi)    
              nitel mai explicit poti? (Miercuri, 15 noiembrie 2017, 13:08)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui ..13

              Adica productie pe stoc, sau cum?!? Aia o faceau firmele de stat in vremuri de mult apuse. De altfel exista si un raport al evolutiei stocurilor, poti sa-l consulti
              Ce treaba are vinzarea cu amanuntul, stimulata de consumul intern din rahaturi de import cu productia locala, care merge in mare parte la export?!?

              IT&C: impactul nu va fi mare. Romania e inca cu un raport pret/calitate relativ sus. Tot ce se poate intimpla rau e o emigratie in masa generata de dorinta de a nu mai da bani unui stat care ii foloseste mituind asistati si pensionari ca sa cistige alegeri. Iar in IT-ul de azi, firmele se muta in 2 luni acolo unse se muta forta de munca.

              Pentru angajat la multinationala, depinde ce stii sa faci. Mergi matale la un bestjobs/ejobs si frunzareste pe acolo poate gasesti ceva compatibil cu ce stii tu sa faci bine. Sau cauta dupa o firma de plasare de forta de munca, trimite un CV si iti gasesc ei.
    • +3 (3 voturi)    
      Din punct de vedere economic (Marţi, 14 noiembrie 2017, 11:19)

      Ion-i_pozitivi [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      Subscriu la ce au zis zi altii nivelul de trai si cresterea econmica nu sunt mereu direct corelate. Poti sa ai crestere economica si sa scada nivelul de trai, desi nu pentru mult timp.
    • -8 (12 voturi)    
      Deci tu crezi ca cresterea economica e inflatie? (Marţi, 14 noiembrie 2017, 12:36)

      adrianhn [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      Doamne ce prostalai sunt unii. Cum dracu va descurcati sa folositi un browser nu stiu.

      Inflatia arata ca cresterea economica e mai mare. Nu o sa ai niciodata crestere de 8% si inflatie 0. Din moment ce cresterea economica pune presiune pe inflatie.

      Vai ti-a crescut tie rata cu 30% de lei ... ei uite eu am scapat de credit, de la o rata de 1000 de euro am ajuns la 0. Asta inseamna clar deflatie maxima tati conform unor idioti ca tine.

      Daca esti la privat si nu ai beneficiat de crestere de salariu cand in medie majoritatea salariatilor au avut o crestere de peste 12% atunci cred ca e timpul sa emigrezi in Spania sa culegi capsuni.
      • +6 (8 voturi)    
        Mai usor cu pianu' cresterii ! (Marţi, 14 noiembrie 2017, 13:14)

        Idealistu [utilizator] i-a raspuns lui adrianhn

        Tovarasi, cresterea economica prin consum, asociata cu o marirea deficitului comercial, este calea sigura spre dezastru. Inflatia mult peste previziuni este semnalul ca aceasta crestere este bolnava.
        Asa ca daca vrei raportari triumfale, e bine sa le faci la PSD.
        • 0 (0 voturi)    
          A da consumul. atunci cand industria creste cu 11% (Marţi, 14 noiembrie 2017, 22:12)

          adrianhn [utilizator] i-a raspuns lui Idealistu

          Parlitii astia de ca tine o tot dau cu consumul consumul. Pai am murit de foame atatia ani de la guvernarile PNL cu scaderi de salarii si cresteri de taxe tv 24%. Normal ca romanii consuma. Care e problema ? Ar trebui sa murim de foame ca pe timpul lui Ceausescu conform tie.

          Multi idioti pe lumea asta. Pai normal ca in romania consumul creste enorm, pentru ca e la o baza foarte joasa. Da numai capsunari comenteaza despre economie pe aia.

          USA creste pe consum de 100 de ani. Poate ar trebui sa luam model Rusia, ca aia cresc pe exporturi nu? Ai dracu comunisti, muriti de ciuda cand vedeti ca romanilor le merge mai bine si consuma mai mult.
    • +8 (8 voturi)    
      interesanta coincidenta (Marţi, 14 noiembrie 2017, 12:40)

      pardalian [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      Deci INS se decide ca intr-o oarecare zi de marti sa dea un comunicat despre cat de bine ne merge. Desigur, fara nicio legatura cu al 3-lea dosar penal pt mare hamster. Si de aseamnea tot fara legatura ca directorul INS este pus acolo tot de PSD. Dar stai asa... nu e acelasi INS care la alegerile parlamentare a umflat populatia Romanie cu vreo 2 milioane de voturi... pardon, 2 milioane de cetateni? Adica cam tot atatia cati au votat pt PSD. Hmm...
    • +7 (7 voturi)    
      Ce minunat (Marţi, 14 noiembrie 2017, 13:34)

      Gray51 [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      Să analizăm câteva cifre:
      Pib pe cap de locuitor în România: 9400 USD, să luăm vecinii noștrii din fostul bloc comunist: Polonia 12 000, Ungaria cam tot pe acolo.
      Nu ne comparăm cu anumite țări și nici nu visam și nici nu are rost: Elveția 80000.
      Țările în care românii emigrează cu predilecție stau destul de bine: Italia 30 000, Spania 26 000.
      Ia să vedem niște țări cu sistem politic similar cu România - Rusia 8946, China 8123, Mexic 8209. La ce concluzie ajungeți? Unde suntem? Încotro ne îndreptăm?
      Să zicem, creștere economică 10% pe an (pib pe cap de locuitor). Când ajungem Spania? 20 de ani dacă Spania stă pe loc. Dar nu stă pe loc. Are și ea 2% acolo. Și noi am avut maxim 5% anul trecut. Deci avem 3% pe an progress față de ei. Ei au 300% avans. Deci 300%/3% exact 100 de ani și îi prindem din urmă. Toți vom fi morți pe atunci. Apropo, avem 10 ani mai puțin speranță de viață la naștere, comparativ cu Spaniolii.
      Dacă aveți alte opinii, va rog, răspundeți. Dacă vă place ce am scris, că rog dați like. Mi a luat o jumătate de oră să scriu comentariul ăsta și consider că e un sfat mult mai bun decât toate sfaturile pe care vii le au dat părinții, și părinții părinților și profesorii și profesorii profesorilor.... Să auzim numai de bine!
    • +1 (1 vot)    
      Păi dacă au crescut prețurile, nu este creștere? (Miercuri, 15 noiembrie 2017, 8:25)

      Spiky [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      Crește prețul, crește nivelul de trai.... păcat că nu poți să ajungi la el, că ți s-a ajustat salariul brut și patronul nu poate să îți plătească cât îți ia statul din el... Ce nivel înalt! Doar parlamentarii și primarii, de preferință din PCR-PSD, își permite un asemenea nivel de trai, cu vizite în Dubai, stațiuni turistice în Madagascar (să ne trăiești faraoane Mazăre!), distracții în Fortalezza corupției - pe plajele praziliene. Ehei, socialistul român nu este socialist până nu mănâncă caviar cu polonicul și nu bea șampanie cu borcanul, și nu în țară, ci la Monte Carlo!
      Nu-i bai, săracii și curații la creier, vizionari de Antena 3 și votaci devotați ai Partidului tot pe socialiștii ăștia în vor vota, că ei dă dă pomană, nu dă muncă!
  • -30 (44 voturi)    
    Noroc cu Dragnea si cu-a lui guvern, vad (Marţi, 14 noiembrie 2017, 9:21)

    xrogo [utilizator]

    ca datele se revizuiesc in sus, nu in jos cum prevedeau raspandacii sistemului, ce ti-e si cu comunistii astia, asigura o crestere economica nemaivazuta pana acum in Romania!
    • +14 (20 voturi)    
      daca ai intelege (Marţi, 14 noiembrie 2017, 9:58)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      macar putin economia... ai realiza ca masurile economice NU se vad imediat...
      derapajele psd o sa se vada in 2018-2019...

      ani in care previziunile spun 4%+ deficit...

      pe langa asta cresterea economica NU e singura chestie care trebuie masurata...
      mai sunt inflatia !!! , deficitu, salariile (dar DOAR ajustate la inflatie si restul, nu doar "mama au crescut salariile ce bine" ... concret" crestere salariala de 30% la inflatie de 50%, e mult mai rau decat acelasi salariu la inflatie de 2%)
      • -9 (11 voturi)    
        asta spui din 2012 si suntem in 2017 (Marţi, 14 noiembrie 2017, 13:45)

        miss sloane [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        ne plictisesti cu minciuna asta
        vino cu alta noua
    • +16 (24 voturi)    
      Creste productia la hectar tovarasi (Marţi, 14 noiembrie 2017, 10:04)

      R.A.Muresan [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      Seful agentiei guvernamentale INS e tot un Tudorel.
      E vorba de Tudorel Andrei, numit de Victor Ponta, in 2013, cind INS raportase PIB in scadere, aplicind normele statistice ale UE.
      Cita vreme avem acolo sefi numiti politic nu putem vorbi de independenta. In acest moment vorbim, de fapt, despre Institutul pesedist de statistica.
    • +12 (12 voturi)    
      tu nu traiesti in Romania ? (Marţi, 14 noiembrie 2017, 10:22)

      lp [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      nu cumperi mancare, combustibil, etc. la fel ca noi ? tu o duci mai bine ca anul trecut ?
    • +12 (12 voturi)    
      ma xrogo (Marţi, 14 noiembrie 2017, 11:05)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      nemaivazuta in romania e pentru tine si prietenii tai. Pentru cei care stiu sa citeasca mai mult decit copiuta primita de la sefi spre postacire, cresterea asta de 7% a mai fost vazuta o tura, in 2008, tot sub inteleapta guvernare a PSD plus Tariceanu, doar ca atunci Tariceanu era premier. Atunci a fost tot crestere bazata pe consum pe datorie, de am avut crestere de 8.5% si deficit de 5.5%. Acu cresterea e de 7%, tot bazata pe consum pe datorie, iar deficitul e scriptic 3% prin aminarea de plati si cheltuirea dividendelor pe anull viitor. Faptic, pe sistem ESA, va trece binisor de 3%. Si daca ne uitam in istorie la ce a urmat in 2009 (scadere de 8.5% si deficit de 8%, putem anticipa unde duce o asemenea supraincazire a economiei.
      • +6 (6 voturi)    
        pana si Tariceanu (Marţi, 14 noiembrie 2017, 13:36)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        S-a spariat un pic mai tarziu, dupe numai 4 luni, de nu mai vroia sa creasca salariile la profesori...

        Nu poci uita cum Vosganian a pierdut o linie bugetara pe drum...

        stiiti deja prea multe si asta poate sa va dauneze -

        oricum unii nu ca nu ar putea sa inteleaga - NU VOR sa inteleaga pentru ca probabil contravine task-ului alocat. Ca asa este la ei..
    • +12 (12 voturi)    
      Mare noroc de pixurile lor (Marţi, 14 noiembrie 2017, 11:06)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      Mare ghinion cu nivelul nostru real de trai
    • +4 (4 voturi)    
      stii cum este cu scaunul de catapultare??? (Marţi, 14 noiembrie 2017, 13:40)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      Te arunca suficient de tare in sus ca sa poti sa cazi linistit, cu bine, pe pamant.


      Tot asa si cresterea asta ieconomica - tasneste mai catre cer si se anunta o cadere spectaculoasa - numai ca atentie la aterizare... Fazele de urcare si cobarare sunt rapide - aterizarea este mai de durata si mai dureroasa.

      In rest numai de bine sa auzim.
    • +1 (1 vot)    
      Ești dus tare cu pluta, tov. Xrogo (Miercuri, 15 noiembrie 2017, 10:42)

      Spiky [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      Ce revizuiri în sus, statistica arată o chestie temporară, rezultatele politicilor catastrofice ale PCR-PSD se vor vedea peste cel puțin doi ani. Cum tot ei vor fi la putere, vor suporta consecințele - dar alții vor corecta derapajele și vor fi considerați dujmanii boborului, precum Boc care a corectat mânărelile politice ale PNL-PSD, guvernul Tăriceanu, actualul nesimțeanu șef de senat.
      Așa că fraierii vor țipa că partidul x, care va fi ăla, mai probabil tehnocrații, le-au tăiat macaroana, când de fapt aceasta a fost scurtată de hoții PeSeDe.
      Dar nu contează, dragă tovarășe trol-postak-răspândak-agit-prop komunistoid. Dă din gură, kit că pe siteul ăsta îți iei minusuri cât viitoarea scădere economică a României.
  • +20 (30 voturi)    
    incet incet ne apropiem... (Marţi, 14 noiembrie 2017, 9:25)

    bogdan1477 [utilizator]

    .. de maretele realizari din 2008 ale aceleiasi aliante PNL (aripa penala, actualmente ALDE) + PSD. Pin la crestere de 8.5 mai avem un pas, deficitulramane 3% doar prin aminare de plati si cheltuire de dividende aferente anului viitor, deci putem spune ca suntem aproape de momentul respectiv. Ce ne mai trebuie e sa stranute nitel economia europeana si ne-am scos.
    • +7 (7 voturi)    
      da (Marţi, 14 noiembrie 2017, 11:21)

      Ion-i_pozitivi [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      Buna observatie!
    • +7 (7 voturi)    
      creste (Marţi, 14 noiembrie 2017, 11:44)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      economia noastra ca o budinca in cuptor, careia i-ai scapat prea mult bicarbonat. repede si mult, dar fara suport.
      stai sa vezi cand o scoate din cuptor cum se dezumfla si se face pleasca pe fundul cratitei.
      • -2 (4 voturi)    
        m-ai omorat (Marţi, 14 noiembrie 2017, 13:29)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        Cu comparatia asta!

        Nahir - o mica scapare - budinca numai pe foc - deasupra aragazului - se prepara -

        Dar merge comparatia ta cu chec-ul. Chec plostit - am o reteta top secret -

        Astia de la gubernarea au plostit rau di tot ieconomia . ce ieconomie, ce crestere ieconomica era pe cand nu s-a vazut, conform program, acum o vedem si nu iese - gubernantii astia numai dupe bani multi si usor facuti au alergat tot anul si acum l-au gasit pe dreacu...

        La o ashe crestere ieconomica di ce nu avem buget pi 2018??? Nu le mai iese socoteala, ca deh...

        Hai daca am gresit io cu budinca corecteaza-ma te rog. Merci!
  • +9 (13 voturi)    
    Singura veste buna (Marţi, 14 noiembrie 2017, 9:29)

    visury [utilizator]

    e pentru PSD-ALDE, ca vor avea mai mult de furat.
    • +8 (8 voturi)    
      Creșterea economică bazată pe hoție (Marţi, 14 noiembrie 2017, 10:42)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui visury

      Este mai riscantă dar mult mai spectaculoasă decât cea bazată pe muncă.
  • +25 (33 voturi)    
    daca ii mai deschid lui dragnea doua dosare (Marţi, 14 noiembrie 2017, 9:35)

    Francisc 1 [utilizator]

    sare de 10% , sa nu uitam ca directorul de la ins a fost primul schimbat de infractorii de la putere.
    • +18 (18 voturi)    
      sunt curios (Marţi, 14 noiembrie 2017, 9:59)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      cum o sa-l ajute directoru ins cand nu or sa mai fie bani de salarii
    • -13 (19 voturi)    
      Oare? (Marţi, 14 noiembrie 2017, 10:11)

      marineru_turmentat [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      "The International Monetary Fund (IMF) has marked up from 4.2 percent to 5.5 percent its growth estimates for the Romanian economy this year, according to the latest World Economic Outlook published on Tuesday by the IMF." - oare directorul FMI a fost si el primul schimbat de infractorii de la putere?!?
      • +5 (7 voturi)    
        stii aritmetica?7-5.5 iti zice ceva? (Marţi, 14 noiembrie 2017, 11:30)

        Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui marineru_turmentat

        .
      • +11 (11 voturi)    
        Datele IMF vin de la INS (Marţi, 14 noiembrie 2017, 12:00)

        Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui marineru_turmentat

        Daca tu crezi ca traiesti mai bine pentru ca cineva manipuleaza statistici te inseli grav sau vrei sa ne inseli.
  • +13 (21 voturi)    
    Cu INS-ul controlat politic (Marţi, 14 noiembrie 2017, 9:53)

    OmulNou [utilizator]

    vom avea cincinalul in patru ani!
  • +16 (22 voturi)    
    Crestere economica in stil PSD.. (Marţi, 14 noiembrie 2017, 9:57)

    taro [utilizator]

    dai cu o mana si iei cu doua. Creste salarul cu 400 de lei si impozitul cu 500...

    In cateva luni PSD-ul lui Dragnea a reusit sa faca praf cresterea economica din ultimii ani.

    Cresteri de impozite, zero investii iar singura preocupare a PSD este sa scape infractorii de puscarie.
    • -4 (6 voturi)    
      din 2012 psd face crestere economica (Marţi, 14 noiembrie 2017, 13:47)

      miss sloane [utilizator] i-a raspuns lui taro

      ghinion, este?
      • +1 (1 vot)    
        NU ghinion - tradare contra intereselor nationale (Miercuri, 15 noiembrie 2017, 9:05)

        gwolf [utilizator] i-a raspuns lui miss sloane

        Fara psd cresterea era mai sanatoasa si bazata pe investitii nu consum galopant.
        Daca esti asa destept, de ce nu faci o analiza si pe mandatul lui Basescu, cum a evoluat PIB-ul, nr de km de autostrada.

        Ce vedem acum: psd-ism tipic de anii 2000. marim salariile mici fara pic de evaluari de competente. 0 investitii in infrastructura! Cresc arieratele galopant (DE ACOLO si cresterea economica!!! Economia creste pe datorie tampitule! firma X factureaza catre Y pe ideea ca ... "imi dai tu banii". Asta se vede in inflatie, in cursul de schimb, in indice ROBOR etc.

        Nu se mai deschid firme, dimpotriva - se inchid.
        Este tara cea mai parasita din LUME de poporul ei pe timp de pace!
        Abia mai exista dialog cu parteneri externi - cine dracu sa discute cu dragnea si tudose ?! are fiecare om demnitatea lui...

        In concluzie: fara PCR-PSD - economia Romaniei crestea mai repede si mai sanatos. psd a reprezentat si reprezinta FRANA in calea intereselor nationale, a dezvoltarii Romaniei, cuib de infractori si tradatori, agenti straini si sursa de destabilizare economica si sociala.
        Din fericire DOAR 18% din romanii cu drept de vot nu realizeaza inca asta. inca 18% dobitoci
        Din pacate ceilalti o freaca in ziua alegerilor...
  • -2 (14 voturi)    
    Cred ca pe nimeni nu mai intereseaza (Marţi, 14 noiembrie 2017, 10:14)

    Gruia.Novac [utilizator]

    chestia asta in momentele astea.Pe de alta parte 70 % din cresterea economica e exportata.
    • +3 (7 voturi)    
      cresterea economica e exportata?!? (Marţi, 14 noiembrie 2017, 11:08)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Gruia.Novac

      Cum adica? Cresterea economica reprezinta diferenta de productie fata de anul trecut. Poate vrei sa zici ca e exportat profitul, sau mai bine zis impozitul pe profit. Sau poate vrei sa zici ca e exportata marfa provenita din cresterea economica, dar asta e doar de bine avind in vedere ca importam sensibil mai mult decit exportam. Tu ai inteles ce-ai vrut sa spui sau nu prea?
      • +1 (3 voturi)    
        a spus - stii tu cine - ca... (Marţi, 14 noiembrie 2017, 13:07)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Romanii creaza locuri de munca pentru cei din afara tarii - subscriu la idee.Am vazut si fata care a avut-o cand a spus acest lucru.

        Exporturile au crescut prea putin fata de cresterea importurilor si atunci cred ca suntem fraieritzi zi de zi servind pe altii... De ce? Pentru ca ici sa nu poti sa te dezvolti, nu poti sa iti faci un mic business ca vine unul si altul si mai cere ceva, mai impune nu stiu ce si uite tot asa ca te duci vazand cu ochii spre alte zari.

        O alta chestiune care mi se pare interesanta este legata de modul in care crestem economic: crestem economic nu prin dezvoltarea de noi afaceri ci prin ceea ce punem in casele noastre sau pe langa casele noastre si prin faptul ca petrecem mai scump sau/si mai des timpul prin alte tari si nu prin romanica....

        personal inteleg de ce nu poti sa iti faci un mic business - dar astia de se mandresc cu cresterea economica stiu de fapt ce se intampla cu adevarat???

        Omul simplu nu simte cresterea economica - poate are un comfort mai mare, petrece mai mult, dar nu isi asigura o pensie, nu investeste dar m-as bucura daca ar economisi gandindu-se la cele ce vor veni.

        Totusi firmele care exista pe piata s-au imprumutat mai mult, dar oare au devenit ele mai profitabile prin modernizarile/extinderi/noi dezvoltari, daca le-au facut???Se regaseste o crestere a investitiilor??? Sau au avut numai nevoie de mai mult capital circulant??? Implicit ar trebui sa se regaseasca si o scadere a somajului, dar...

        duduim de ne sar toate bujiile si este pacat - ne consumam inainte de termen- festina lente!
        • +2 (2 voturi)    
          nu-s total de acord (Marţi, 14 noiembrie 2017, 16:40)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui ..13

          Avem o componenta de crestere economica care e sanatoasa. Industria, IT-ul si partial agricultura au investit in tehnologie si produc mai mult. E adevarat ca asta se suprapune incepind cu 2016 peste o crestere prin consum pe datorie, crescind deficitul de la 0.5 la 3-4% si toti banii spargindu-i pe consum.
  • +13 (19 voturi)    
    Coreea de Nord (Marţi, 14 noiembrie 2017, 10:14)

    bogdani [utilizator]

    Si Coreea de Nord a raportat crestere economica de 4%. Si Ceasca avea crestere acum 28 de ani.

    Dar cel mai important e din ce faci cresterea economica, din consum (imprumuturi+sacrificarea investitiilor) sau din productie. Si ce ramane in urma ei, exista ceva care se va intoarce in economie, in productivitatea de maine, in bunastarea celor care tin tara in spate, sau doar lefuri marite in administratia clientela si o bruma electorala aruncata la pensiile mici. Raspundeti voi, care va pricepeti la toate, oamenii statului coplanar, xrogo, mazeta, etc.
  • +19 (19 voturi)    
    Eu nu ma uit la datele INS (Marţi, 14 noiembrie 2017, 11:08)

    mos ion roata [utilizator]

    Ma uit in buzunar si la raft. Diferenta dintre ele este evident in favoarea raftului.
  • +6 (6 voturi)    
    posibile minciuni (Marţi, 14 noiembrie 2017, 11:37)

    aur86ste [utilizator]

    Desi pare greu de crezut sa falsifici asemea indicatori dar daca nu exista un control al UE...
  • +13 (13 voturi)    
    2008 (Marţi, 14 noiembrie 2017, 12:20)

    Migo [utilizator]

    Situatia seamana izbitor cu cea din perioada 2007-2008, cand Bombonel guitza ca in maxim 5 ani vom fi depasit Ungaria... Tineti-va bine, ca vine criza.
  • +6 (8 voturi)    
    crestere economica? (Marţi, 14 noiembrie 2017, 13:12)

    Acor [utilizator]

    Intrebare:Cum se face ca ,in ultimul an,de cate ori e un scandal gen Proiect legile justitiei,pilonul II,cod fiscal,inculparea lui Dragnea sau altele,INS da cate un comunicat cu cresterea economica CEA MAI MARE DIN UE !?
  • +6 (6 voturi)    
    O fi crescut, dar nu si pentru romanii obisnuiti (Marţi, 14 noiembrie 2017, 13:15)

    D-or [utilizator]

    Noi, cei care traim din salarii, gifiim din ce in ce mai tare sa ajungem de la un salariu la altul.

    Nu contest ca exista o crestere in Romania, dar daca aceasta inseamna ca doar 'se ascute lupta de clasa' , e semn rau.

    Stradania de a crea o patura intermediara, o stravezie 'clasa de mijloc' prin tot felul de cadouri suportate tot din impozitarea saracilor, nu va proteja marile averi multa vreme...
  • +6 (6 voturi)    
    . (Marţi, 14 noiembrie 2017, 13:44)

    Ingwar [utilizator]

    in mare parte cresterea se datoreaza importurilor, adica este o crestere de consum, cresterea adevarata este bazata pe export. unde mai pui ca leul se devalorizeaza si cresterea cu 3 lei a pensiilor ca atare va duce la micsorare deoarece leul nu mai are aceeasi valoare. mai trebue de luat in calcul si creditele luate de PSD care vor trebui intoarse in viitor. cresterea bazata pe credite este una falsa.
  • +6 (6 voturi)    
    Si Motocifleanu avea 8% in 2008 (Marţi, 14 noiembrie 2017, 14:07)

    Wanheda [utilizator]

    Anul urmator era -8% si incapacitatea de plata batea la usa.
  • +2 (2 voturi)    
    no cred ca depasim china... (Marţi, 14 noiembrie 2017, 23:20)

    ..13 [utilizator]

    La cresterea ieconomica...

    valeu mama!

    Anul trecut Bukina, Cambogia, Coasta de Fildes, Etiopia, Irak, Kenia, Senegal (Panama nu avut peste 5% crestere economica) si alte tari din aceasta categorie au avut o asemenea crestere ieconomica


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri