Cum se va calcula a treia varianta a taxei auto in functie de nivelul emisiilor de dioxid de carbon pe kilometru

de Diana Zaharia, Laura Radulescu     HotNews.ro
Vineri, 15 februarie 2008, 14:16 Economie | Finanţe & Bănci

Noua varianta a taxei auto, cea de-a treia pe care o pregateste in prezent guvernul, va contine o componenta noua referitoare la cantitatea de emisii de dioxid de carbon a unui autovehicul pe kilometru, au declarat  pentru Hotnews surse guvernamentale. Executivul va trebui sa retrimita aceasta varianta la Comisia Europeana pentru un acord informal si ulterior sa o aprobe. Guvernul intentioneaza sa elaboreze actul normativ intr-o saptamana. O eventuala decizie a Comisiei Europene de inchidere a procedurii de infringement va fi luata numai dupa publicarea actului in Monitorul Oficial.

Emisiile de dioxid de carbon sunt inscrise in cartea tehnica a autoturismelor de catre producatori. Nivelul acestora rezulta din mai multi factori, cei mai importanti fiind capacitatea cilindrica a motorului si consumul de combustibil.

Premierul Tariceanu a declarat, in urma discutiilor de joi cu organizatiile de mediu, ca Ministerul Mediului a primit sarcina de a modifica noua forma a taxei auto pe principiul emisiilor de dioxid de carbon. Tariceanu a dat ca exemple taxele percepute in Franta si Austria.

Franta a introdus de la inceputul acestui an o taxa de poluare pentru autoturisme care este fixata in functie de emisiile de dioxid de carbon pe kilometru. Cuantumul taxei este cuprins intre 200 si 2.600 de euro si se plateste la prima inmatriculare. Nivelul de emisii de la care masinile sunt considerate foarte poluante si, in consecinta, sunt taxate mai mult, sunt cele care emit peste 160 de grame de dioxid de carbon pe kilometru. Austria a instituit o taxa la prima inmatriculare a autoturismelor care reprezinta pana la 16% din pretul de cumparare a acestora si este bazata pe consumul de combustibil.

In Uniunea Europeana, 18 state impun taxe la achizitionarea unui autoturism. Bazele pe care aceastea sunt platite, formulele de calcul, nivelurile, precum si scopurile pentru care sunt impuse, difera de la stat la stat. Din acest motiv, Comisia Europeana a propus, in urma unor studii ale pietei auto europene realizate inclusiv de catre experti independenti, instituirea unei taxe unice in toate cele 27 de state membre. O astfel de taxa ar urma sa fie calculata, in primul rand, in functie de emisiile de dioxid de carbon si sa se plateasca anual. Prin urmare, actualele taxe de inmatriculare, dar si taxele anuale de drum, sa fie eliminate treptat. Propunerea se afla inca in dezbaterea forului european. Prin unificarea modelului de taxare, Comisia intentioneaza sa obtina o mai mare transparenta a pietei, competitie corecta intre producatorii si comerciantii din cele 27 de state, eliminarea dublei taxari si protectia mediului.

Taxe de inmatriculare se mai platesc in Belgia, Cipru, Danemarca, Spania, Finlanda, Grecia, Ungaria, Irlanda, Olanda, Polonia, Portugalia, Romania, Slovenia. Aceste taxe variaza de la 7% din valoarea in Spania si 105% in Danemarca, dar numai opt dintre ele iau drept criteriu de calcul emisiile de dioxid de carbon. Pe de alta parte, multe dintre aceste state au avut dezacorduri cu forul executiv european din cauza taxelor de inmatriculare, dezacorduri care au ajuns la proceduri de infringement, ca si in cazul Romaniei, sau chiar la actionarea la Curtea Europeana de Justitie, asa cum sunt cazurile Greciei si Finlandei.













[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

12432 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    Mascaricii (Vineri, 15 februarie 2008, 14:30)

    Stoewer [anonim]

    Nu stiu ce sa mai inventeze ca so mai lungeasca. E clar ca le lipseste orice linie in gandire, Absolut tot ce face guvernul acesta este o improvizatie de moment.

    Ieri marele motoretist s-a intalnit cu ONG-uri gen Asociatia Ornitologilor. Ei oare l-au facut sa emane asemenea gainatzuri?

    Astazi luam ca model Austria si Franta, maine mai vedem noi ce tari avem in UE.
  • +2 (2 voturi)    
    Propunere .... (Vineri, 15 februarie 2008, 14:31)

    MLZ [anonim]

    Propun atunci ca fiecare cetatean al Romaniei sa fie condamnat prin lege inca de anul acesta pentru cate crime si infractiuni AR PUTEA FACE in viata care i-a mai ramas de trait!

    Dupa logica statului roman, nu se face nicio diferenta intre un cetatean vanator posesor de arma care va face anual cate o crima (pana va fi prins) si altul (tot vanator, tot posesor de arma) care nu va incalca niciun drept al nimanui niciodata. Toti trebuie sa plateasca, doar pentru ca au arma!

    Brava natiune, halal sa-ti fie!!! Ne incurcam noi in principii .... ce dracu!?!

    Mentiune: sunt pentru plata poluarii produse de fiecare, la pretul de inlocuire (oricat de mare ar fi acesta) - dar proportional cu CAT polueaza, nu cu CAT ar putea sa polueze!
    • +1 (1 vot)    
      de acord (Sâmbătă, 16 februarie 2008, 10:29)

      DanDa [utilizator] i-a raspuns lui MLZ

      Total de acord cu tine. Este ABSURD sa platesti pentru ceva ce ai putea sa realizezi.
      Pe acelasi principiu, Taxiceanu ar putea sa zica asa: in anul 2008 toate firmele particulare ar putea realiza cate 99999999999 euro profit si vor fi impozitate cu 16% din aceasta suma, la inceputul anului. Toti cetatenii romaniei ar putea avea 9999 euro lunar salariu si vor plati impozit la aceasta suma. Sa vezi atunci bani la buget si in buzunarele acestui Taxiceanu.

      E ca in bancul acela cu teoretic si practic:
      "Bula intreaba pe taicasu: tata care e deosebirea intre teoretic si practic? si tatal ii da urmatorul exemplu:
      o intreaba pe bunica lui bula:
      - te-ai culca cu vecinul pentru 1000 de euro?
      -pentru 1000 de euro? sigur ...
      o intreaba pe mama lui bula:
      - te-ai culca cu vecinul pentru 1000 de euro?
      -pentru 1000 de euro? sigur ...
      o intreaba pe sora lui bula:
      - te-ai culca cu vecinul pentru 1000 de euro?
      -pentru 1000 de euro? sigur ...
      si apoi ii spune lui bula:
      -vezi tu mai bula, noi TEORETIC avem in casa 3000 de euro dar PRACTIC avem 3 curve"

      PS: Imi cer scuze anticipat soferilor de taxi daca asocierea involuntara cu numele Taxiceanu ii va jigni. De fapt este TAX-iceanu si nu TAXI-ceanu

      PPS: cunosc oameni care in 5 ani au mers 8000 de km cu masina si cunosc altii care in 2 ani au mers 150.000 km. de ce sa plateasca la fel???
      • 0 (0 voturi)    
        Multumesc ptr.banc (Sâmbătă, 16 februarie 2008, 19:04)

        Victor [anonim] i-a raspuns lui DanDa

        Bancul tau ne-a amuzat enorm!
        Intorcandu-ne la tema:ai dreptate!
        Nu pe baza km.trebuie facuta o taxa,ci pe baza capacitatilor cilindrice.Este clar cu cat capacitatea mai mare,cu atat si consumul mai mare ,la fel si emisiile.
        Am mai spus si alta data:in Germania se plateste anual un impuzit .
        La 100 ccm o oarecare suma care sa
        corespunda cu bugetul cetateanului((Euro 3 si 4 benzina, in Germania 6,75 la 100).
        Ar fi calea cea mai corecta.Asa va avea Guvernul o incasare anuala la buget si cumparatori de autovehicule multumiti.
        Dar Guvernul Romaniei a gresit de la bun inceput si astazi ptr.dansii este o rusine sa recunoasca public greseala.Le lipseste autocritica si demnitatea.
        Asa, ies in fiecare zi si povestesc aiureli cu UE si impunerile de acolo.
        Sunt prea incuiati ca sa inteleaga ceva care nu este vorbit cu"ba,mai nenica".
        • +1 (1 vot)    
          cc (Duminică, 17 februarie 2008, 10:52)

          Mihai [anonim] i-a raspuns lui Victor

          Daca spui ca ar trebui platit pe baza cc inseamna ca n-ai inteles bancul.

          Ideea e ca taxa nu ar trebui platita inainte ci, pe masura ce parcurgi acei km in care poluezi. Eu, care fac 7500 de km pe an ducandu-ma la mare sau la munte nu poluez cat un taximetrist care face 150000 km/an.
      • 0 (0 voturi)    
        TAXA (Miercuri, 20 februarie 2008, 9:39)

        Nicolae [anonim] i-a raspuns lui DanDa

        Taxarea pentru poluare exista in acciza pe fiecare litru de combustibil de pe vremea lui Nastase !Acum facem taxare dubla !!!
  • -2 (2 voturi)    
    In sfarsit (Vineri, 15 februarie 2008, 14:35)

    alex [anonim]

    A dat Dumnezeu si le-a venit mintea la cap :)
  • -1 (1 vot)    
    anual daca ar fi (Vineri, 15 februarie 2008, 14:43)

    CosminG [utilizator]

    cel mai corect ca taxa de mediu ar fi sa fie o taxa anuala in functie de emisiile de dioxid. Asa am scapa de rable, ar plati si cei cu dacii de 20 de ani sau mai degraba ar scapa de ele ...
    • +2 (2 voturi)    
      taxa (Vineri, 15 februarie 2008, 22:34)

      JUV [anonim] i-a raspuns lui CosminG

      Corect este sa plateasca toti in functie de cit poluiaza.Poluarea se face de masini functie de tpul ,vechimea masinii si numarul de km parcursi.KM parcursi se masoara cu litri de carburanti consumati.Deci taxa de mediu trebuie sa fie inclusa in pretul carburantilor.Degeaba are maina veche de 20 ani ,daca nu circula cu ia si nu poluiaza.Astfel taxam si masinile mari ,care poluiaza nu se incurca.
      • -2 (2 voturi)    
        da (Sâmbătă, 16 februarie 2008, 2:16)

        gigi [anonim] i-a raspuns lui JUV

        daca nu circuli cu rabla n-o mai inmatriculezi pe anul respectiv si GATA!

        lasa vrajeala cu vechimea masinii si cu km parcursi. pai daca e sa o luam dupa km parcursi toti vor avea 0 la bord...
        • 0 (0 voturi)    
          desteptule (Sâmbătă, 16 februarie 2008, 10:31)

          DanDa [utilizator] i-a raspuns lui gigi

          cand o sa iti cumperi masina o sa constati ca nu se inmatriculeaza pe an ci doar o data. si una polueaza ala care merge in weekend la tara 50km si alta ala care merge nonstop cu marfa prin tara, pana la 50000km pe luna.
          • +1 (1 vot)    
            bine ca esti tu destept (Sâmbătă, 16 februarie 2008, 12:37)

            gigi [anonim] i-a raspuns lui DanDa

            se poate face o medie mult mai exacta, si anume nr de km parcursi pe an, decat durata de viata a unei masini. cum ai masura tu km parcursi? cei inscrisi la bord? sau le pui gps la toate masinile...?

            vezi si tu taxele de mediu din alte tari. de fapt accize 'de mediu' sunt si in pretul benzinei dar astia nu stiu cum sa mai traga bani de pe saraci. pana una alta tu ma-njuri eu te-njur, si taxa tot ramane si tot fraieri ramanem.
        • 0 (0 voturi)    
          Re: gigi - Esti in eroare! (Duminică, 17 februarie 2008, 1:07)

          MLZ [anonim] i-a raspuns lui gigi

          1) Tu confunzi inmatricularea (care tine de circulatia pe drumurile publice) cu inscrierea pe rol (care tine de proprietatea ta asupra vehiculului - chiar daca il tii in sufragerie 20 de ani).

          Impozitul este pe PROPRIETATE, nu pe circulatia pe drumurile publice. Deci si daca o tii in sufragerie tot anul, tot esti dator cu impozitul pe proprietate!

          2) JUV a zis ca nu ne putem baza direct pe indicatiile kilometrajului, dar ne putem baza (indirect) pe consumul de combustibil. N-ai citit prea atent.....
  • 0 (0 voturi)    
    SDSD (Vineri, 15 februarie 2008, 14:55)

    SDSD [anonim]

    De unde stie cati km va merge acea masina?
    • 0 (0 voturi)    
      taxa (Sâmbătă, 16 februarie 2008, 15:39)

      juv [anonim] i-a raspuns lui SDSD

      Dar nu trebuie sa numar km nimanui,mergi cu masina ,pui carburant, iar taxa este in pretul carburantului.PINA LA URMA TARICEANU MAI VREA NISTE BANI LA BUGET,CU TAXA UNICA 16% A CAM DAT-O,IN BARA ,AN ELECTORAL ,POMENI ETC.
      • 0 (0 voturi)    
        taxa de poluare in pretul benzinei (Miercuri, 20 februarie 2008, 7:57)

        DanutF [anonim] i-a raspuns lui juv

        Taxa de poluare este normal sa fie inclusa in pretul benzinei si nu la inmatricularea masinii.

        Pana la urma la o anumita cantitate de benzina un motor de 1.4 polueaza similar cu unul de 1.6.

        Normele de poluare sunt date in mg per kilometru, si chiar daca la 1.4 sunt emise mai putine noxe motorul consuma ceva mai putin decat cel de 1.6 si ca urmare merge mai mult.
        Asadar nu cred ca exista diferente majore de poluare intre doua masini (sa zicem acelasi producator si la fel de vechi) cu capacitate diferita pentru aceeasi cantitate de benzina consumata.
  • +1 (1 vot)    
    Nivelul vietii este ca la Banglades si nu Franta (Vineri, 15 februarie 2008, 14:55)

    Victor [anonim]

    Aceste taxe de inmatriculare se platesc la prima
    inmatriculare(deci un secondhand deja a fost o data inmatriculata).
    Peste tot se platesc taxe,dar nu se trece limita posibilitatilori.
    Nu se poate compara un roman,care economisescte de la gura ca sa-si cumpere o masina,cu un francez,care are si muuulte alte facilitati(de ex.in Germania Bancile firmelor iti ofera credit fara dobanda;VW iti ofera 0,99%apoi asigurari pe o anumita perioada(aceste promotii sunt
    de cateva ori pe an)Mercedes la clasele
    A si B 1,99%(deseori) etc.
    In Romania daca-ti iei pe credit o masina ajungi la peste 10%,ca de romanii sunt mai bogati decat nemtii.
    Ptr.un Nissan Micra 1998,Euro 3 feciorul nostru(un student)plateste 68 Euro anual.
    Cred ca o anumita suma este OK,dar nu exorbitante.
    Nu ne permitem absolut de loc sa ne comparam cu Franta,Belgia&Co.Fiecare la locul sau si puterea economico-sociala!
    • -1 (1 vot)    
      n-ai bani nu-ti iei masina (Vineri, 15 februarie 2008, 15:04)

      QUU [anonim] i-a raspuns lui Victor

      nu te onbliga nimeni sa-ti iei masina. masian e un lux care ar trebui taxat MULT mai mult.
      in tara asta sunt oamani care n-au cu ce-si plati intretinerea, medicamentele, etc
      • +1 (1 vot)    
        QUU (Vineri, 15 februarie 2008, 15:40)

        Victor [anonim] i-a raspuns lui QUU

        Raspunsul tau la comentariul meu argumentat,este cam deplasat.
        Am vorbit eu de vroe obligativitate de-a lua sau nu masina?
        Eu am vorbit de nivelul social dintre Ro.si tarile enumerate in articol,am vorbit despre neseriozitatea guvernantilori,de saracia romanilori,dar nu de vreo obligatie.
        Se vede ca exista inca alte milioane de romani,care-si permit acest"lux"si de ce sa fim invidiosi pe ei?Asta nu inseamna ca trebuie sa trecem tacit la urmatorul capitol.
        Critica si lauda sunt doua piloane ale unei societati.
        Cine nu le suporta este singur de vina!
      • 0 (0 voturi)    
        Esti varza mai draga! (Vineri, 15 februarie 2008, 16:03)

        catalin [anonim] i-a raspuns lui QUU

        evident ca matale habar nu ai ce vorbesti.se vede asta din modul in care scrii.pai mai draga in tara asta a noastra masina a devenit o necesitate, tin sa iti precizez.asta insa nu inseamna ca ne si permitem sa avem una.tocmai de aia ne luam masini second.pentru ca altfel ne-am lua noi.nu?sunt de acord sa avem taxe ca in danemarca, dar si nivelul lor de trai.daca ai lucra ai vedea cum ai nevoie sa ajungi foarte repede dintr-o parte in alta si nu ai cum.masina nu mai e de mult un lux in romania mai manelistule, e o necesitate.iar nivelul actual de taxe este unul nesimtit.platim taxe mai multe si mai mari decit orice alta tara din ue.si asta fara sa traim in lux sau sa consideram ca masina e un lux.s-au dus vremurile comunistilor.un protest generalizat si de lunga durata poate ca ar schimba ceva dar solutia ar fi sa schimbam capitala si sa o mutam undeva unde pedeapsa cu moartea pentru coruptie e valabila.
      • +1 (1 vot)    
        Quu-Muuu nu-i asa ca ta-ctu ti-a luat mertan? (Vineri, 15 februarie 2008, 16:12)

        Kata [anonim] i-a raspuns lui QUU

        Bravos natiune! Hai sa ne urcam inapoi in copaci de unde am coborat (unii inca stau acolo sus). Ce ne trebuie tehnologie? Nu e ecologica! Dece sa existe internet cand putem comunica prin fum? Pardon asta nu e ecologic.
  • 0 (0 voturi)    
    taxa (Vineri, 15 februarie 2008, 15:10)

    anonim [anonim]

    Deci taxa asta evident e facuta ca o taxa protectionista pentru a incuraja productia interna de automobile (dacia, ford, etc).
    Nu suntem noi singurii, o GRAMADA de tari din europa fac asta (Franta, Olanda si multe altele) sub diverse pretexte (ecologie, lipsa de spatiu etc). In EU fiecare e pentru el si te descurci cum poti sa "bend the rules".
    Desi nu poate sa spuna asta pe fatza, poluarea e doar un pretext, evident ... Iar daca stam sa ne gandim, pt multi care ii dau inainte cu Citroen, taxa chiar il dezavantajeaza pe Tariceanu, ca importator ...
  • 0 (0 voturi)    
    taxa (Vineri, 15 februarie 2008, 15:20)

    anonim [anonim]

    Deci taxa asta evident e facuta ca o taxa protectionista pentru a incuraja productia interna de automobile (dacia, ford, etc).
    Nu suntem noi singurii, o GRAMADA de tari din europa fac asta (Franta, Olanda si multe altele) sub diverse pretexte (ecologie, lipsa de spatiu etc). In EU fiecare e pentru el si te descurci cum poti sa "bend the rules".
    Desi nu poate sa spuna asta pe fatza, poluarea e doar un pretext, evident ... Iar daca stam sa ne gandim, pt multi care ii dau inainte cu Citroen, taxa chiar il dezavantajeaza pe Tariceanu, ca importator ...
  • 0 (0 voturi)    
    Guvern de nenorociti (Vineri, 15 februarie 2008, 15:24)

    Razvan007 [utilizator]

    Le-a trebuit mai mult de 1 an ca sa isi dea seama ca taxa asta nu are nimic de a face cu mediul. In sfarsit, taxa incepe sa semene cu una de mediu, dar cine ii mai crede acum ?

    De ce nu s-a facut asa mai demult ? De ce nu s-a facut asa din prima ? Parca vad ca o idee atat de banala cum este taxarea pe cantitatea de noxe generate (o idee pe care si un scolar de gimnaziu o putea avea) este numita in cadrul guvernului "noua strategie a taxei auto". Oamenii astia din guvern ori sunt prosti de indoaie, ori sunt corupti. Inclin sa cred spre a doua varianta.
    • 0 (0 voturi)    
      Re:Taxa auto este ilegala (Sâmbătă, 16 februarie 2008, 16:08)

      VULPEA [anonim] i-a raspuns lui Razvan007

      DA ASA ESTE TAXA AUTO PENTRU MASINILE ADUSE DIN IMPORT SECOND-HAND ESTE ILEGALA ACEASTA TAXA NU AR FI TREBUIT SA EXISTE SI CREDETI-MA NICI NU AR FI TREBUIT SA FIE DEZBATUT IN PARLAMENT ACEASTA ORDONANTA CARE ESTE FURT PE FATA DIN PARTEA STATULUI ROMAN CARE II FURA PE CETATENII CINSTITI VEZI IN POLONIA ACEIASI TAXA A FOST ANULATA DUPA CE COMISIA EUROPEANA A DAT IN JUDECATA POLONIA PENTRU ACEIASI TAXA ILEGALA CARE O SUSTINE ACTUALUL GUVERN IAR DACA LA NOI OAMENII DACA VOR DA IN JUDECATA STATUL ROMAN AU TOATE SANSELE SA CISTIGE IAR STATUL ROMAN VA MAI PIERDE O BATALIE PE CARE EI IN NAIVITATEA LOR O CREDEAU CISTIGATA ASA CA GUVERNANTI ANULATI ACEASTA TAXA DE PRIMA INMATRICULARE PENTRU CA ESTE ILEGALA ASA CA ATENTIE.
      • 0 (0 voturi)    
        te pricepi si tu la taxe si impozite.. (Miercuri, 20 februarie 2008, 10:39)

        tHANATOS [anonim] i-a raspuns lui VULPEA

        vrei sa vezi pe strada tot felul de cosmaruri de masini???? care mai de care mai corodate si din care rasuna manele la maxim?? demodate..urate..nesigure ..etc..masina in esenta este un lux..vrei sa beneficiezi de el platesti..clar..taxa nu e rea..iar parcul auto din Polonia e ingrozitor crede ma..nu ai vrea sa ajungem ca ei..
  • 0 (0 voturi)    
    taxa rahatilor (Vineri, 15 februarie 2008, 15:35)

    mihai [anonim]

    sa mearga dracu in Congo toti idiotii din guvern, ei vor sa platim taxe peste taxe , din ce? din salarii de nimic, auzi acolo ne compara cu tarile din vest unde salariul minim trece de 2000 euro , la noi trece de 200 . sa moara toti
    • 0 (0 voturi)    
      Great:))) (Vineri, 15 februarie 2008, 23:50)

      Sandor [anonim] i-a raspuns lui mihai

      Mi-a placut comment-ul :))):))):)))Sa moara toti:D
  • 0 (0 voturi)    
    O idee (Vineri, 15 februarie 2008, 15:45)

    Cetateanul turmentat [anonim]

    Am mai mentionat-o, mi se pare in acord si cu alte comentarii, si poate o si preia cineva care mai citeste pe aici.

    Ca sa fie rezonabila, taxarea ar trebui sa se faca in doua parti:

    - una platita initial, functie de performantele masinii, care ar putea descuraja rablele; ca sa nu mai spun ca, data fiind preconizata interzicere a masinilor non-euro din 2011, acestea ar trebui interzise total - altfel ar insemna ca statul ma inseala taxandu-ma gras pentru o masina despre care stie ca n-o voi putea folosi prea mult;

    - alta parte platita in timp, functie de utilizarea efectiva a masinii, colectata ca parte a costului combustibilului consumat prin includere in pretul acestuia - de-abia asta ar fi proportionala cu numarul de kilometri.
  • +1 (1 vot)    
    Taxa de mediu exista! (Vineri, 15 februarie 2008, 16:00)

    Gazu' [anonim]

    In pretul benzinei! Si e normal sa fie acolo. Fara calcule sofisticate sau smecherii, cat consumi = cat poluezi = cat platesti. Restul sunt speculatii. Pot sa am jipanu' doar sa moara vecinul de ciuda, daca nu circul cu el, nu poluez. Daca circul, consum benzina, deci platesc.
    Asa ca taxa asta e pentru bani de furat pentru guvernanti, nu are niimic cu poluarea!
    Si, in plus, cum e cu discriminarea masinilor aduse de afara, ca asta a reprosat UE.
    Fac ce fac doar ca sa o lungeasca, sa mai profite!
    • 0 (0 voturi)    
      ar trebui o combinatie nivel de poluare / combusti (Vineri, 15 februarie 2008, 17:37)

      calin [anonim] i-a raspuns lui Gazu'

      Doar in pretul combustibilului nu ajunge. Un Euro 4 care consuma 10% polueaza mai mult decar un non-euro cu acelasi consum, deci nu ajunge.

      Singura solutie perfect cinstita ar fi citirea kilometrajului la fiecare verificare tehnica si plata unui impozit in functie de kilometrii parcursi, plus un factor de multiplicare corespunzator normei de poluare. Dar la noi se dau kilometrajele inapoi de nu-i adevarat.

      Problema cea mare e ca aceasta taxa se vrea incasata doar de la cei care acum isi cumpara o masina, ceea ce este complet aiurea. Daca e taxa de mediu/poluare, trebuie platita de toti. Si de, sau mai ales de cei care circula cu Dacii din '70 sau Rabe tot de atunci. Pentru ca polueaza infinit mai mult decat sperietoarea industriei auto locale, respectiv masina Euro 3 din Germania (Astra, Focus, Golf, Passat, etc.). Dar pe ei nu-i taxeaza nimeni. Ei trebuie protejati, pentru ca in noiembrie sa stie cu cine sa voteze.
      • 0 (0 voturi)    
        euro4 > non euro (Sâmbătă, 16 februarie 2008, 13:13)

        razvan [anonim] i-a raspuns lui calin

        Nu inteleg fraza "un euro4 care consuma 10% polueaza mai mult decat un non-euro cu acelasi consum.... " Chiar nu ma pricep la treburiele astea dar mi se pare ciudat.
        • 0 (0 voturi)    
          poluare in functie de euro (Luni, 18 februarie 2008, 14:06)

          calin [anonim] i-a raspuns lui razvan

          Exemplu simplu. Ai un Euro 4 si un Euro 3. Primul produce A grame de CO2/kilometru, al doilea produce B grame pe kilometru, unde A < B. Hai sa luam motorizari la fel. Consumul probabil e foarte aproape, la suta de kilometri. Sa-i zicem C. E4, cu C litri de benzina, face 100 de Km si polueaza 100xA. E3 consuma aceeasi benzina si polueaza 100xB. Cum B > A, si 100 B > 100 A. 100 B / C respectiv 100 A / C reprezinta poluarea pe litrul de benzina consumat. La un litru de benzina consumat, Euro 4 polueaza mai putin decat Euro 3, deci ar trebui sa nu plateasca aceeasi taxa de poluare ca si Euro 3 ci mai putin. Nu mai vorbesc de Euro 2, Euro 1 sau non-euro, unde consumul masinii va creste cu ceva la suta de kilometri, insa poluarea va creste exponential. De aia ziceam ca una e sa ai cataliuzator performant si sa poluezi putin pe litrul de benzina consumat si alta e sa nu ai acel catalizator si sa poluezi cu mult mai mult decat compensezi printr-o crestere a consumului.
  • 0 (0 voturi)    
    O alta teapa!!! (Vineri, 15 februarie 2008, 16:08)

    gigi [anonim]

    Sunt de acord cu afirmatia "nu ai bani nu iti iei masina" (e logica) dar nu sunt de acord ca masina este un lux. Pentru cineva care are serviciul situat la 10 minute de casa sau se afla la doua statii de metrou poate fi un lux. Pentru cineva care face naveta intre doua orase nu mai este un lux...ci o necesitate. Ar trebui sa mai evoluam si noi in conceptii un pic...
    Nu a sesizat nimeni ca se vorbeste despre emisia de dioxid de carbon inscrisa de catre producator in cartea tehnica. Pentru masinile noi e ok...dar ce facem cu cele vechi care cu siguranta din cauza uzurii motorului nu se mai incadreaza. Aproape normal mi s-ar parea sa li se masoare nivelul de poluare (la RAR de exemplu). Spun aproape normal...pentru ca traim in Romanica si probabil ca s-ar incuraja si mai mult spaga pentru cei care masoara (indiferent cine sunt ei).
    • 0 (0 voturi)    
      nu chiar (Vineri, 15 februarie 2008, 21:08)

      Manu [anonim] i-a raspuns lui gigi

      Io zic ca daca duci masina la RAR sa o verifice aia o sa-ti zica ca ai Euro 3 in loc de Euro 4 si tot asa...cum au facut cu multi pana acum...Veneau baietii cu masini cu acte din Germania clar scria ca sunt euro4 ca aveau actele la zi si carte service...si papagalii aia corupti de la RAR au spus ca e Euro3 in "standardele" lor...ruptii dracu
  • 0 (0 voturi)    
    Pina acum a fost doar aparent taxa de mediu (Vineri, 15 februarie 2008, 16:10)

    Tina [anonim]

    Foarte ciudat, dar nu era normal, ca de la inceput o taxa care se vrea a fi taxa de mediu sa contina si o componenta referitoare la cantitatea de emisii de dioxid de carbon ? Se dovedeste inca odata, ca guvernul incearca cu jonglerii ieftine sa prosteasca un popor intreg plus UE. Ei primesc salarii din impozitele noastre, pentru a se lungi luni si ani intregi la un proiect, pe care din reavointa si incompetenta il modifica de nenumarate ori, in loc sa se ocupe de reforme in justitie, in invatamint , in economie...
  • 0 (0 voturi)    
    2011 (Vineri, 15 februarie 2008, 16:15)

    Nautilus [anonim]

    De unde interzicere a vehiculelor non-euro din 2011, nu s-a publicat nimic din partea CE, doar un plan de reducere a emisiilor de CO2 la vehiculele care intra de atunci in productie si de introducere a 5% etanol in benzina. Indruga prostii cat el de mari

    ~Nautilus
  • 0 (0 voturi)    
    nu ma mai intereseaza! (Vineri, 15 februarie 2008, 23:46)

    Nicky [anonim]

    Cei care au urmarit acest subiect stiu foarte bina ca am fost cel mai mare dusman al acestei taxe! E
  • 0 (0 voturi)    
    continuare (Vineri, 15 februarie 2008, 23:48)

    Nicky [anonim]

    acum nu mai sunt, imi este indiferenta taxa asta a voastra! D
  • 0 (0 voturi)    
    nu mai conteaza! (Vineri, 15 februarie 2008, 23:55)

    Aurica [anonim]

    nu ma mai intereseaza taxa vostra de fraieri! cine nu are bani de masina, sa mearga pe jos! Io m-am rezolvat mi-am luat o Toyota, din '91, 4200 cmc, super masina, cu 2500 de euroi, din targ de la Arad!
    Motociclistule, pune taxe cat mai mari,sa-mi scot si io banu' cand ma satur de ea si vreau s=o vand!
    Traiasca taxa!
    • 0 (0 voturi)    
      pt Aurica (Sâmbătă, 16 februarie 2008, 2:41)

      Aurel [anonim] i-a raspuns lui Aurica

      Scuza-ma ca-ti spun asa, da esti un prost mai Aurica.
      Cand taxa la revanzare va fi sa zicem 2500 euroi, cine va vrea sa-ti cumpere masina va trebui sa plateasca 2500 tie + 2500 taxa si se va gandi de doua ori inainte sa o cumpere eventual isi va lua una noua. Sau o sa o vinzi tu cu 0 euroi ca sa ramana acelasi pret pe piata, tinand cont ca pretul la masini noi ramane constant.
  • -1 (1 vot)    
    taza politizata (Sâmbătă, 16 februarie 2008, 10:20)

    claude [anonim]

    taxa trebuie sa existe si in sfarsit vad si unii ca nu am inventat-o noi. toate tarile isi protejeaza piata interna dar numai la noi isi arata europa muschii. in plus depinde cine vorbeste de taxa de prima inmatriculare. si ancheta aia de la realitatea este tot comandata politic. consumul de co2 este in directa legatura cu consumul efectiv si cu pluarea fiindca o masina euro4 care consuma 20 l/100 va polua mai mult decat una euro4 care consuma 5l/100
  • 0 (0 voturi)    
    Avertisment (Sâmbătă, 16 februarie 2008, 13:09)

    florinelul se.re.le. [anonim]

    Taxiceanule baga taxa in benzina bah, ca daca consumi benzina platesti cat mergi cu mashina. ce emisii? <br>daca tot vrei sa bagi taxa anti poluare.<br>cat merge omul cu masina atat plateste.<br>si o sa avem si drumuri bune ca asa ati facut si cu taxa de drum.
  • 0 (0 voturi)    
    puloatie (Sâmbătă, 16 februarie 2008, 14:37)

    Mirciuc [anonim]

    Corect TAX-iceanu si cu VAX-ojganian au pornit prin UE ca sa gaseasca niscai principii pe care sa se bazeze boarea lor de materie cenusie cu care sa imprastie niscai ceata ecologica prin ROMANIA.<br><br>Concetateni DVS. stiti ca TAXA DE POLUARE exista pentru f.f. multe echipamente care ejaculeaza pulutii in aer?<br><br>F.F.SERIOS exista taxa de poluare, a se vedea Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu.<br>Prin aceast act normativ orice entitate juridica detinatoare de mijloace auto si alte echipamente care emana factori poluanti in atmosfera trebuie sa constituie si sa verse contributii la FONDUL DE MEDIU, calculele se fac in functie de cantitatile procesate si care prin consul; produc factori poluanti.<br><br>Deci pentru impacarea tuturor si MAI MULT DE ATITA TRATAREA EGALA A CONSUMATORILOR SI CETATENILOR aceasta TAXA DE MEDIU ar trebui inclusa prin LEGE in pretul CARBURANTILOR si platita - LA POMPA - in cazul autoturismelor si a altor vehicole auto.<br><br>CE MARE FILOZOFIE?<br><br>Care ar fi costul colectarii?<br><br>Care ar fi nemultumirea CETATENILOR?<br><br>Geaba imi iau o "RABLA UE SECOND-HAND" care sta pe butuci si n-are cum sa polueze, ori imi cumpar un GIP EURO 5 cu care parcurg 300.000 km/an.<br><br>IN ACEST CAZ E NEVOIE DE IMPORT DE MATERIE CENUSIE DE PRIMA MINA PENTRU CEI AMINTITI IN PRIMUL ALINEAT, si oprite echipamentele lor ca sa mai dea polutii ca s-ar putea ivi si alti noi indivizi la fel de breji.
  • 0 (0 voturi)    
    Talibani (Sâmbătă, 16 februarie 2008, 16:32)

    voronin [anonim]

    Daca tot vin cu exemple de tari unde taxa este stabilita in functie de nivelul emisiilor de dioxid decarbon,de ce guvernul acesta nenorocit nu aliniaza si nivelul salariilor .Mereu ni se dau ca exemplu,tari din UE,dar vin cu intrebarea- cand vom avea si noi salariile lor?
    Un guvern mai grotesc decat acesta nu am mai vazut.Sa le fie rusine la toti.
  • 0 (0 voturi)    
    Co2 si Tariceanu (Sâmbătă, 16 februarie 2008, 19:41)

    Ovidiu P [utilizator]

    Emisiile de CO2 sunt direct proportionale cu benzina (sau motorina) consumata (peste 90% din combustibil produce CO2, restul e apa si ff putin noxe) deci taxa de prima inmatriculare trebuie pusa in pretul combustibilului, asha cred eu ca e corect, iar taxa luata sa se duca direct la mediu (plantarea padurilor de ex).

    Dar Tariceanu de unde naiba sa stie el ca emisiile de CO2 sunt direct proportionale cu consumul de combustibil (doar n-o sa-i spuna consilierul Chiuariu), el pune taxa de prima inmatriculare pe masina, fara sa tina cont ca unii fac 1000km intr-un an, altii 1000 intr-o saptamana.
  • 0 (0 voturi)    
    Persevericeanu (Sâmbătă, 16 februarie 2008, 19:48)

    Taxan [anonim]

    Daca baietzii ar manifesta aceeasi perseverenta si-n in ceea ce priveste "lupta anticoruptie" ori alte bube care priveste clasa politica , ca doar s-acolo sunt "directive unionale" ... ar fi ceva . Dar ce sa zici , ei s-au coalizat in jurul acestei taxe aberante prin marime si prin modul de aplicare . Dar ei rama mai departe rahatul cu nasul lor ... gros ! BRAVOS !!!
  • 0 (0 voturi)    
    MODEL DE CALCUL! (Sâmbătă, 16 februarie 2008, 20:24)

    FLORIN [anonim]

    SIMPLU: 1% LA INMATRICULARE DIN VALOAREA FACTURII.
    LA FIECARE 2 ANI CAND SE FACE INSPECTIA TEHNICA, SE CITESTE SI BORDUL! CATI KM AI x 1 EUR PER KM REZULTA CAT AI DE PLATIT PENTRU PERIOADA DE UTILIZARE. NU IEI AUTOTURISMUL PANA NU FACI DOVADA PLATII! SI ASA MAI DEPARTE!
    URA! TRAIASCA MURATURA!
    • 0 (0 voturi)    
      esti istetz tare, mai florin (Duminică, 17 februarie 2008, 21:14)

      cris [anonim] i-a raspuns lui FLORIN

      ba istetule, in mod normal nu ar trebui sa bat din degete sa raspund la comentariul tau de scolar la gimnaziu.

      de ce taxa in functie de valoarea masinii? Nu intelegi ca asta ar fi taxa fiscala si este direct interzisa de aqusul comunitar, manelistule? Taxele pot fi pe considerente de mediu, altele decat cele fiscale, dar care sa nu impiedice achizitia de bunuri pe piata comunitara. Nu poti pune taxa de mediu de 3000 euro, deoarece este o pargie de franare in achizitia unei masini. Poti sa pui taxa de 100 euro, ca este de bun simt.

      cum sa platesti 1 euro pe km parcurs? nici la taxi nu platesti asa, mai istetul lu' peste... daca mergi decent 10.000 km/an, platesti 10.000 euro taxa? iti cumperi cate un mitshubishi colt in fiecare an?

      Doamne... isteti mai sunt unii
  • 0 (0 voturi)    
    RE: Model de Calcul (Sâmbătă, 16 februarie 2008, 21:40)

    Catalin [anonim]

    Si atunci sa vezi anunturi: Dau inapoi kilometraje. 50 de de euro
  • 0 (0 voturi)    
    consum/cilindree (Duminică, 17 februarie 2008, 8:50)

    Thheo [anonim]

    Este incorecta presupunerea: consumul este direct proportional cu cilindreea.. poti fi tentat sa crezi asta, dar vor fi destul de multi dezavantajati. De exemplu motoarele diesel au o emisie foarte scazuta de CO2, dar au cilindree mai mare decat un motor pe benzina cu emisie CO2 similara.
    Daca se vrea cu adevarat sa se aplice o taxa de poluare, atunci cum au spus si cei de mai sus, aceasta trebuie sa fie coroborata cu consumul efectiv, adica doar taxand suplimentar combustibilul pe care il cumperi. Si taxa de drumuri ar trebui sa fie la fel.. unul poate merge 1000km/luna, altul 3000km.. de ce sa plateasca aceeasi taxa, daca aduc uzura diferita ( la acelasi calibru de masina )
    • 0 (0 voturi)    
      mituri (Duminică, 17 februarie 2008, 12:51)

      Topinel [anonim] i-a raspuns lui Thheo

      Vad pe-aici niste mituri tipic romanesti. Sa clarificam niste lucruri:
      - poluarea nu este direct proportionala cu cilindreea. Emisiile sunt date in grame/km. Astfel puteti constata cu surprindere ca exista masini cu motoare de 4000 cc care polueaza mai putin decat unele de 1400cc. De altfel normele Euro (2,3,4,5) stabiliesc limitele de poluare in grame/km nu in functie cilindree. Daca un producator reuseste sa scoata un motor de 4l mai putin poluant decat unul de 2l, nu vad de ce trebuie penalizat pentru asta.
      - co2 nu este singurul gaz poluant, in consecinta nu inseamna ca dieselul nu este poluant. De exemplu diesel-ul este maestru la aruncat cu monoxizi de azot si particule solide.
      - poluarea potentiala este platita anual prin impozitul pe mijloacele de transport si indirect prin taxele pe care le platesti cand bagi benzin/motorina, nu vad de ce ar trebui replatita la inmatriculare.
    • 0 (0 voturi)    
      dar cu apa, cum ramane? (Duminică, 17 februarie 2008, 21:15)

      cris [anonim] i-a raspuns lui Thheo

      similar, daca ai conducte mai groase la instalatia sanitara, nu consumi mai multa apa...
  • 0 (0 voturi)    
    Dilema lui Tari si Vosga (Duminică, 17 februarie 2008, 14:41)

    eugenrc [utilizator]

    Dilema celor doi pleaca de la faptul ca ei cunosc rezultatul problemei si acum incerca sa compuna textul astfel incit sa iasa rezultatul pe care il doresc ei .
    Ei stiu ca pe an ar trebui sa adune o suma X dintr-o taxa si ca aceasta taxa ar fi bine sa favorizeze firmele distribuitoare de autovehicule (daca ar putea sa favorizeze in mod special Citroen ar fi cei mai fericiti ).
    Din pacate obsedati fiind in primul rind de dorinta de a aduna citi mai multi bani din aceasta taxa au venit cu un text plin de aberatii si niste valori ale taxelor care depasesc orice limita a rezonabilului .
    In mod sigur daca ar fi pus o taxa rezonabila care sa nu depaseasca 30% din valoarea celui mai poluant autovehicul si 1% in cazul celui mai putin poluant nu ar mai fi iesit un astfel de scandal .
    Dar sa ajungi sa platesti o taxa de 3-4 ori mai mare decit valoarea unui autovehicul este mai mult decit aberant .
    Daca intradevar se dorea o metoda care sa afecteze importul de rable se puteau gasi multiple solutii incepind de la impozitul propriuzis calculat pe baza gradului de poluare pina la inasprirea conditiilor de obtinere a RAR pentru masini vechi . In astfel de situati nu cred ca ar fi fost prea multi cei dornici sa isi ia o rabla pentru ca apoi sa bage o gramada de bani in ea ca sa poate trece de inspectia tehnica.
  • 0 (0 voturi)    
    Taxa auto e o timpanie (Luni, 18 februarie 2008, 0:09)

    Lino [anonim]

    Daca sintem in C,E.nu ar trebui sa platim nici o taxa.Este exact ca atunci cind iti iei o masina din alta regiune a tarii decit in aia in care stai si te-ar pune sa platesti taxe.Niste idioti ahtiati dupa bani
  • 0 (0 voturi)    
    va sa fie cum s-ar zice (Luni, 18 februarie 2008, 2:33)

    SG [anonim]

    "Noua varianta ...., va contine ..... Executivul va trebui sa .... si ulterior sa o aprobe. Guvernul intentioneaza sa .... O eventuala decizie a Comisiei Europene .... va fi luata numai dupa publicarea actului in Monitorul Oficial."

    Ce usor se poate citi o dulce visare in declaratia emisa de guvern. Cu era reclama "Dormi linistit PNL vegheaza pt tine ?"
  • 0 (0 voturi)    
    vina mea (Marţi, 19 februarie 2008, 21:42)

    Paul [anonim]

    mai copii , cum draq sa ma puna astia sa platesc ceva ce nu am facut ( poluare) daca de ex. maine imi busesc masina dauna totala , cine mai polueaza ptr. ei ?
    sau cu sunt eu devina ca inmatriculez prima data masina asta in RO ?
  • 0 (0 voturi)    
    Raspuns (Marţi, 19 februarie 2008, 22:10)

    George Alexe [anonim]

    Eu cred ca taxa de prima imatricolare este o taxa impusa de guvernanti pentru a acoperi gourile din bugetul de stat . Am sa explic de ce fac aceasta afirmatie. Taxa nu tine cont de carburantul pe care il consuma autovehicolul ,benzina sau motorina, numarul de kilometri pe care il parcurge, faptul ca poate circula in tara sau in afara tarii. Daca vor sa puna o taxa pentru poluoare trebuie sa o faca foarte bine documentat. Sunt aunovehicule in tara vechi cu uzura avansata care poluiaza mult mai mult ca un autovehcol nou sau ca cele construite dupa tehnologii avansate ce tin cont de normele europene. Cind este vorba de taxe trebuie sa ne aliniem la UE, dar de ce nu ne aliniem si la venituri, avem in Romania preturi mai mari ca in multe state din Europa.
  • 0 (0 voturi)    
    UNDE SE DUC BANII DE PE TAXA ??? (Joi, 21 februarie 2008, 11:16)

    ADRIAN [anonim]

    AM SI EU O PROBLEMA SI ANUME : UNDE SE DUC ACESTI BANI ? ORICUM MASINI VOM CUMPARA INDIFERENT DE TAXA, DECI POLUARE TOT VA EXISTA MAI MULT SAU MAI PUTIN !!! DAR LA CE AJUTA ACESTI BANI ??? NU POT SA INTELEG CUM ACASTA TAXA AJUTA SA LIMITEZE POLUAREA !!!
  • 0 (0 voturi)    
    taxe si iar taxe (Joi, 21 februarie 2008, 15:02)

    Liviu [anonim]

    De ce se face comparatie cu unele state care platesc taxe auto? de ce nu se face comparatie cu cele care nu platesc taxe auto...
    Romania are si asa cele mai mari taxe din Europa, platim nivelul cel mai ridicat de taxe, se pune din nou bir pe umeri nostri ..., pina cind domnilor guvernanti? Este nevoie de o alta revolutie?
    Cred ca s-au saturat toti romani de atitea taxe. Cred ca acest guvern PNL, va intra in istorie, soarta lui va fi mai rea decit cea a PNTCD. Cred ca mai lipseste un chibrit si va exploda cazanul care deja clocoteste. Chiar nu realizeaza nimeni acest lucru?
    Mass media ar trebui sa aibe un cuvint transant in acest caz.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version