Attila Korodi despre taxa auto: Emisiile de CO2 vor fi luate in calcul doar la taxarea masinilor euro 4 si euro 3, celelalte vor fi taxate conform criteriilor actuale

de Cristina Bucureasa     HotNews.ro
Miercuri, 20 februarie 2008, 17:58 Economie | Finanţe & Bănci

Noua varianta a taxei auto va lua in calcul emisiile de dioxid de carbon pe kilometru numai pentru autoturismele euro 3 si euro 4, a declarat ministrul mediului, Attila Korodi. Acesta a afirmat ca noul criteriu va putea fi aplicat doar in cazul autoturismelor care au inscrise emisiile de dioxid de carbon in cartea tehnica. Ministrul a precizat ca doar unele masini euro 3 si cele euro 4 au astfel de date in cartea tehnica. Celelalte autoturisme vor fi taxate dupa vechea formula, a mai aratat Korodi.

"Formula de calcul se modifica pentru masinile euro 4 si euro 3, dar numai daca au trecute in cartea tehnica emisiile de dioxid de carbon, care pot fi date numai de producator si nu stabilite de Registrul Auto sau institutii similare. Pentru celelalte autoturisme, formula se va baza pe aceleasi variabile ca in prezent (capacitate cilindrica, vechime si catalizator euro). Taxa ar putea creste sensibil, dar ramane de vazut in functie de discutiile pe care le vom avea cu cei de la Comisia Europeana", a declarat Korodi pentru Hotnews.ro.

Guvernul a anuntat ca va modifica taxa auto prin introducerea unui nou criteriu in grila de taxare, respectiv cantitatea de emisii de dioxid de carbon pe kilometru. Producatorii au inceput sa inscrie in cartea tehnica nivelul de emisii odata cu dotarea autoturismelor cu norma de poluare euro 3 si euro 4. Norma euro 3 a fost introdusa din 2000, iar cea euro 4 din 2004.

Noua varianta a taxei a fost discutata miercuri, de principiu, in guvern, urmand sa fie stabilita si aprobata in urmatoarele saptamani, dupa ce va exista si un acord al Comisiei Europene. Romania se afla din martie anul trecut in procedura de infringement a Comisiei Europene din cauza taxei de prima inmatriculare.

In noiembrie, Comisia a decis sa inainteze cu procedura, trecand la a doua etapa a acesteia. In ianuarie, guvernul a facut publica o noua varianta a taxei, pe care a obtinut si acordul informal al Comisiei. Ulterior, UDMR, partenerul de guvernare al PNL, a cerut noi discutii asupra taxei considerand ca aceasta ar trebui sa fie reformulata. Taxa de prima inmatriculare a intrat in vigoare la 1 ianuarie 2007 si este prevazuta de Codul Fiscal. In varianta din ianuarie 2008, guvernul a propus eliminarea taxei din Codul Fiscal, redenumirea acesteia ca taxa pe poluarea autovehicule si incasarea ei la Fondul de Mediu. In schimb, nivelul taxei pentru masinile noi a fost majorat de pana la trei ori, prin aceasta varianta.













Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

2485 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Autocamioanele,Locomotivele, etc. (Miercuri, 20 februarie 2008, 22:43)

    Laur X [anonim]

    Stimate Dom' Korodi,
    Impozitam si autocamioanele, locomotivele, fabricile uzinele...
    Astept
    A bon entendeur salut!
  • 0 (0 voturi)    
    Si celelalte nu polueaza? (Miercuri, 20 februarie 2008, 23:45)

    cobra [anonim]

    Adica toate camioanele Roman existente pe sosele pot polua in continuare la fel, pentru ca sunt taxate la fel. Adica deloc. Mai, ce baiat destept ungurele asta.
    • 0 (0 voturi)    
      depinde de autocamion... (Joi, 21 februarie 2008, 12:11)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui cobra

      nu uita ca sunt si autocamioane Roman cu Euro3 vezi site-ul aici (http://www.roman.ro/produse.php?menu=1&cat=camioane)
      Mai usor cu generalizatul...:) Nu poti spune "toate"
  • 0 (0 voturi)    
    subiect - tariceanu, predicat - subinteles!!! (Miercuri, 20 februarie 2008, 23:46)

    un caracalean european [anonim]

    Cica in Caracal in fata unui bloc cu 10 etaje, un oltean cosea linistit iarba... hrrrsssht... hrrrsssht... Deodata apare in zbor un deltaplan, care purtat de o pala de vand se izbeste de bloc pe la etajul 6-7 si se prabuseste in fata lui... olteanul, scarbit : "Tara de kkt, atentate de kkt!"
    parafrazand as zice... tara de kkt. taxe de kkt!
  • 0 (0 voturi)    
    intrebare (Miercuri, 20 februarie 2008, 23:56)

    goe [anonim]

    De unde stie guvernul cati km o sa circule o masina? Altfel valoarea emisiilor / km nu are nici un sens.
    Ce-ar fi sa ne mai slabiti, d-lor guvernanti? Ne-am saturat sa va mai citim aberatiile. Taxa o sa cada si cu asta basta. Iar voi veti cadea odata cu ea. Mai e putin pana la alegeri, sa vedeti voi atunci taxe. Pe nesimtire, pe incompetenta, pe prostie, pe reavointa... va mai voteaza d r a c u.
  • 0 (0 voturi)    
    nu pe km! (Joi, 21 februarie 2008, 12:13)

    Lucian* [utilizator]

    daca chiar vor sa fie echitabil, mai bine elimina complet taxele si impozitele si baga in combustibil astea.
    Circuli-platesti!
    Nu circuli - nu platesti!

    SIMPLU!
    • 0 (0 voturi)    
      pai si crezi ca in benzina nu au bagat? (Joi, 21 februarie 2008, 14:59)

      goe [anonim] i-a raspuns lui Lucian*

      Sa fii tu sanatos ca platesti de mult taxe in benzina. In benzina nu mai e loc. Fatarnicul asta de tariceanu recunoaste pe fata ca scopul taxei nu e mediul ci descurajarea importului de masini second hand. Deci el recunoaste ca minte, dar nimeni nu se sesizeaza, pentru ca in Romania e ceva normal sa spui una si sa scrii alta. Suntem o tara bolnava.
  • 0 (0 voturi)    
    politicieni de paie (Joi, 21 februarie 2008, 15:16)

    micas [anonim]

    Noua formula de calcul, adica a treia (cate or mai fi?) are caracter discriminatoriu!!!!
    De ce doar unele autovehicule sunt taxate intr-un fel, iar altele sunt taxate in alt fel?
    Incompetentii astia din guvernul Romaniei chiar nu realizeaza ca in continuare se face discriminare???

    Mai incompetentilor!!!!!
    Taxa de inmatriculare trebuie sa reprezinte contravaloarea procesarii documentatiei: cat costa hirtia talonului auto, munca prestata de functionarul de la RAR, placutele de inmatriculare, etc.

    Daca este o taxa de poluare, aceasta trebuie aplicata TUTUROR poluatorilor: toate autovehiculele care circula in tara, toate fabricile care polueaza, etc.!!!

    Sa va vad la puscarie, nesimtitilor!!!
    Sa raspundeti civil si/ sau penal pentru masurile pe care le luati, daca astea conduc la inrautatirea nivelului de trai al romanilor!!!
    Raspunderea politica este frectie de spirt la piciorul de lemn... putin ca pasa voua ca nu veti mai fi votati...
    Insa mie imi pasa, politicieni de paie pentru ca asta inseamna judecarea voastra in viitoarea legislatura!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică