La Societe Generale fraudele au inceput inca din 2005

de Carla Antonescu     HotNews.ro
Joi, 21 februarie 2008, 9:18 Economie | Finanţe & Bănci

Directorul general Societe Generale, Daniel Bouton, se afla intr-o situatie tot mai dificila dupa ce un raport intern al bancii, care a fost fraudata cu miliarde de euro, arata ca procedurile sale de control nu au fost suficient de riguroase, scrie presa internationala. Intre timp banca a anuntat joi dimineata ca in 2007 profitul bancii a scazut dramatic cu 82% fata de 2006. Este posibil ca toate acestea sa determine demisia conducerii bancii.

Investigatiile arata, de asemenea, ca fraudele au inceput sa fie comise inca din anul 2005. Contoalele interne erau prevazute în regulamentele băncii, dar nu au fost facute suficient de amanuntit. Societe Generale autorizase o comisie independenta care sa ancheteze fraudele de aproape 5 miliarde de euro.

Oficialii bancii il acuza pe Jerome Kerviel, un fost angajat, ca a facut tranzactii neautorizate. Potrivit documentului, el a primit 60 000 de euro in 2006 sub forma de prime, iar in 2007 acesta a cerut 600 000 de euro, dar nu a obtinut decat jumatate, scrie Financial Times. Documentul de ancheta precizeaza ca nu a mai fost identificata vreo alta persoana care sa fi fraudat banca.

Potrivit unui comunicat al bancii citat de Le Figaro, in 2007 profitul bancii a fost de 947 milioane de euro,  cu 82% mai mic decat in anul precedent.













Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

1346 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Au un sistem informatic dezastru (Joi, 21 februarie 2008, 9:52)

    Stan patitu [anonim]

    Am patit de doua ori acelsi lucru cu renumita BRD, si va invit sa faceti un experiment.
    Cumparati online de la cel mai mare magazin online de electronice/IT. Platiti cu cardul emis de BRD. Totul e ok, insa dupa citeva zile o sa constatati ca desi comerciantul si-a luat banii, de regula dupa 2 zile, aveti aceeasi suma blocata. Daca ati cumparat de mai mult de jumatate diin banii pe care ii aveati in cont, o sa aveti surpriza ca tot disponibilul este blocat. In acest moment mergeti la un supermarket, stiind ca mai aveti bani pe card, faceti cumparaturi si incercati sa platiti cu cardul.. O sa va simtiti plini de adrenalina la auzul vestii ca nu aveti disponibil.
    In cursul discutiei cu o domnisoara de la Vocalis BRD, aceasta a incercat sa-mi explice cum se face o plata online, ce e aia autorizare, dar nu a putut sa-mi explice de ce odata suma a fost blocata in urma autorizarii si apoi a fost retrasa din cont aceeasi suma, insa cea blocata raminind blocata.
    Partea interesanta urmeaza acum: "noi nu avem de unde sa stim cind vine comerciantul sa ia banii din cont!", ceea ce face posibile fraude ca cea de 4 miliarde euro. Trebuie ca cel care a patit asta sa faca scandal, sa dea telefon la banca, si dupa aceea suma se deblocheaza. Imi mai spune domnisoara ca "nu am cum sa vad ce s-a intimplat, pentru ca acum suma e deblocata" Intreb: dar nu aveti loguri, istoric al operatiunilor? "Avem, dar nu pot sa vad ce s-a intimplat!"
    Repet, nu trebuie sa ma credeti, experimentati pe pielea si cardul dumneavoastra, si o sa va convingeti, pentru ca nu cred ca problema asta se va rezolva curand.
    Asa ca aveti drum liber frauderlor in interiorul BRD! De curiozitate, cine a facut oare audit la acest sistem? Eu imi tin banii la ciorap, sunt mai in siguranta!
    • 0 (0 voturi)    
      card de credit... (Joi, 21 februarie 2008, 10:58)

      UnCapsunarCanadian [anonim] i-a raspuns lui Stan patitu

      Se pare ca in Europa e diferit, dar in Canada sunt carduri de debit unde cand platesti cu el este si e actualizat imediat si card de credit cu care platesti fara sa ai bani in cont. Are o anumita limita si reward-uri (bani inapoi, puncte, garantie extinsa, asigurare de furt, etc).

      On line am cumparat numai cu card de credit desi mai nou se poate si cu card de debit. Cardul de credit ofera dupa cum am scris mai sus mai multe avantaje plus protectie impotriva folosirii neautorizate. Daca cineva iti foloseste cardul fara autorizatia ta nu esti responsabil decat pentru primii 50 CDN, dar nu am auzit pe nimeni sa-i fi platit.

      numai bine
      UnCapsunarCanadian
    • 0 (0 voturi)    
      sunt varza inclusiv la eBanking (Joi, 21 februarie 2008, 11:52)

      cineva [anonim] i-a raspuns lui Stan patitu

      Pot confirma cele de mai sus, la fel am patit si eu, dupa ce am mers la banca si m-au asigurat ca se rezolva imediat, a durat inca 2 sapt pina am avut banii inapoi.
      Mai mult: am trimis o lista de intrebari si de sugestii referitor la solutia de ebanking si mi-au raspuns dupa o luna!!! Raspunsul purta semnatura unui director ( oare de asta le-a luat asa de mult? ) si continea rspunsuri de genul: situatia X este asa deoarece scrie in help.
      Sunt in epoca de piatra comparativ cu alte state, daca ar fi sa compar suntem cu 1000 de ani ( informatici :) ) in urma unor solutii de eBanking ca cea de la eBanka din Cehia.
    • 0 (0 voturi)    
      Au un sistem informatic dezastru (Joi, 21 februarie 2008, 15:06)

      ctin [anonim] i-a raspuns lui Stan patitu

      Da si ce legatua are nemultumirea ta fata de neprofesionalismul celor de la BRD cu stirea in sine? Sincer nu cred ca nu stii ceea ce afirmi.
      Daca e sa vorbim de aceasta " frauda" , personal nu sunt de acord cu acest cuvant. NU A FOST FRAUDA.
  • 0 (0 voturi)    
    alte incercari (Joi, 21 februarie 2008, 11:01)

    Daniel Ursu [anonim]

    incercati sa retrageti bani din contul de PayPal, stupoare, daca retrageti peste $100 suma ramane blocata in banca o luna. Ce fac ei cu banii mei cat sunt blocati? de ce nu primesc dobanda pentru luna cat au fost blocati?

    incercati sa mergeti sa platiti o rata, fara a avea contractul la voi, numa un mesaj primit de la BRD Finance in care este specificat si numarul contractului. Stupoare, nu puteti plati pana nu vede proasta contractu pe hartie

    incercati sa platiti aceeasi rata prin transfer bancar de la alta banca (eu voiam din ebanking de la transilvania), stupoare, vi se va spune ca nu puteti plati decat la ghiseu sau sa va faceti cont de ebanking la ei. Eu sunt totusi 60% sigur ca se poate totusi plati.. dar nu vreau sa risc sa umblu pe urma dupe banii meu

    Incercati sa mergeti intre 9 si 12 la 80% din sediile bancii.. stupoare, va asteapta cozi ca la pita

    Tare curios sunt.. oare ei se mira de profitul la pamant pe care il au? oare isi dau seama ce servicii de proasta calitate au?
  • 0 (0 voturi)    
    Nu va faceti iluzii... (Joi, 21 februarie 2008, 13:06)

    Nicu Paleru [anonim]

    Este intr-adevar un profit anormal de mare pentru o banca din Romania...
    Am mai remarcat ceva la BRD, afara de calitatea slaba a serviciilor si atitudinea fata de clienti, pe site-ul lor daca vrei sa afli nivelul DAE pentru orice tip de credit, nu ai sa reusesti.
    Singurele informatii care apar sunt despre tarife si comisioane.
  • 0 (0 voturi)    
    100% pe langa subiect (Joi, 21 februarie 2008, 15:15)

    ctin [anonim]

    Da fratilor nemultiumirea voastra fata de serviciile grupului amintit.
    Dar ce are a face BRD Group societe General cu SOGen? Asta nu inteleg! Ceea ce sa intamplat pe meleagul francez, in afara ca BRD e a celor de la SoGen; nu se pupa cu ceea ce spune-ti voi.
    Elementele puse de voi in discutie nu acopera nici macar 0,2% din ce sa intamplat acolo.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi