Guvernul va organiza o audiere publica, saptamina viitoare, pe tema noii taxe auto, audiere care se va desfasura in Parlament si la care vor participa parlamentari, reprezentanti ai mass-media si ai societatii civile, a anuntat, luni, ministrul finantelor si economiei, Varujan Vosganian. Noua formula va duce la reducerea cu o treime a fondurilor colectate din aceasta taxa, va fi conforma cu cerintele Comisiei Europene si va prelua toate cerintele motiunii simple aprobata de Parlament saptamina trecuta.

"Guvernul are o obiectie de fond la anuntul de luni al PD-L de a depune motiune de cenzura pe tema taxei auto. Noua formula preia cerintele parlamentarilor din dezbaterile de la motiunea simpla. Din stenograme am constatat ca parlamentarii nu s-au pronuntat pentru eliminarea taxei ci pentru gasirea unei formule care sa fie in concordanta cu cerintele europene, sa fie bazata pe emisiile de CO2 si sumele incasate sa fie destinate pentru programe de mediu. Toate aceste cerinte sunt incluse in noul act normativ", a afirmat Vosganian.

PD-L a anuntat luni ca va initia o motiune de cenzura pentru ca guvernul nu a anulat taxa auto. Documentul intitulat "Tariceanu, da banii inapoi" va fi finalizat marti la ora 13.00, a anuntat Emil Boc. Acesta a precizat ca PD-L dispune de o suta de semnaturi si se asteapta ca PSD si PRM care au sustinut motiunea simpla pe tema taxei auto sa semneze si motiunea de cenzura.

Guvernul a trimis la sfarsitul saptaminii trecute la Bruxelles principiile pe care se va baza noua formula de calcul a taxei auto. Taxa auto va fi modificata prin introducerea unui nou criteriu in grila de taxare, respectiv cantitatea de emisii de dioxid de carbon pe kilometru.

In noiembrie, Comisia a decis sa inainteze cu procedura, trecand la a doua etapa a acesteia. In ianuarie, guvernul a facut publica o noua varianta a taxei, pe care a obtinut si acordul informal al Comisiei. Ulterior, UDMR, partenerul de guvernare al PNL, a cerut noi discutii asupra taxei considerand ca aceasta ar trebui sa fie reformulata.

Taxa de prima inmatriculare a intrat in vigoare la 1 ianuarie 2007 si este prevazuta de Codul Fiscal. In varianta din ianuarie 2008, guvernul a propus eliminarea taxei din Codul Fiscal, redenumirea acesteia ca taxa pe poluarea autovehicule si incasarea ei la Fondul de Mediu. In schimb, nivelul taxei pentru masinile noi a fost majorat de pana la trei ori, prin aceasta varianta