Atac de tip phishing asupra clientilor Raiffeisen cu subiectul: Felicitari!

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Marţi, 18 martie 2008, 18:33 Economie | Finanţe & Bănci

Clientii Raiffeisen Bank au fost marti tinta unui nou atac de tip phishing, al doilea din aceasta luna. Clientilor li se cerea sa completeze un chestionar referitor la serviciile bancii, in schimbul carora era promis un premiu de 20 euro. Bineinteles, clientilor li se cereau si datele personale de identificare bancara. Oficialii Raiffeisen au declarat pentru HotNews.ro ca au luat toate masurile necesare pentru inchiderea si anihilarea atacului si recunosc ca se confrunta din ce in ce mai des cu astfel de cazuri din cauza folosirii pe scara larga a Internetului.

Iata textul e-mail-ului, al carui subiect este "Felicitari!":

From: Raiffeisen Bank

Sent: Tuesday, March 18, 2008 4:05 PM

Subject: Felicitari

Felicitari!

Draga client,

Datorita fidelitatii dumneavoastra Raiffeisen Bank,
iti pune la dispozitie un set de 4 intrebari referitoare
la serviciile bancii noastre si a angajatilor nostri.
In schimbul acestor intrebari primesti un premiu
in valoare de 20 EUR.

Te rugam petrece doar 2 minute din timpul tau sa ne ajuti sa ne imbunatatim serviciile.

Nu rata sansa sa schimbi ceva
Pentru a continua apasa pe linkul afisat mai jos:
https://www.raiffeisen.ro
Copyright © 2008 Raiffeisen Bank

Nota redactiei: Dupa ce se raspundea celor 4 intrebari se cerea completarea unui formular cu datele personale.

Raiffeisen: Ne confruntam din ce in ce mai des cu astfel de mesaje electronice

Contactati de HotNews.ro. reprezentantii Raiffeisen au precizat ca au fost luate toate masurile de stopare a atacului si ca nu sunt informatii care sa indice ca vreunul din clientii bancii ar fi fost inselat.

"Raiffeisen Bank este pregatita si a luat imediat toate masurile necesare pentru inchiderea si anihilarea acestor site-uri. Pana la acesta ora nu exista indicii ca vreunul din clientii nostri ar fi dat curs acestor tentative de a obtine fraudulos informatii cu caracter personal. Odata cu folosirea pe scara larga a Internetului, se raspandeste si metoda cunoscuta sub numele de “phishing” de a trimite mesaje electronice catre utilizatorii de e-mail prin care li se solicita acestora date personale de identificare bancara", a declarat Anca Hasegan, responsabil Relatii Publice in cadrul Raiffeisen.

Oficialii bancii recunosc ca se confrunta din ce in ce mai des cu astfel de atacuri din cauza folosirii pe scara larga a Internetului.

"Odata cu folosirea pe scara larga a Internetului, se raspandeste si metoda cunoscuta sub numele de “phishing” de a trimite mesaje electronice catre utilizatorii de e-mail prin care li se solicita acestora date personale de identificare bancara. Deoarece ne confruntam din ce in ce mai des cu astfel de mesaje electronice (cum se intampla si astazi), formulate ca si cind ar veni din partea bancii, cu un design similar, Raiffeisen Bank are pregatit un set de masuri rapide pentru blocarea acestor tentative de frauda", a mai spus Hasegan.

Atentionari Raiffeisen:

- Raiffeisen Bank nu solicita in nici o situatie informatii confidentiale prin e-mail (parola, numar de card sau cod PIN);
- Parola, codul PIN nu se divulga sub nici un motiv; nu se raspunde nici unei solicitari de a divulga parola sau codul PIN; acestea sunt destinate utilizatorilor pentru accesul la canale specializate de acces: ATM, POS, Raiffeisen Online;
- clientii care primesc astfel de mesaje sunt rugati sa contacteze banca la numarul de telefon 0800.802.02.02 sau e-mail: centrala@rzb.ro.

Cazul de marti nu este singular. La inceputul acestei luni, un alt atac de acest gen a fost lansat tot asupra clientilor Raiffeisen. Mailul instiinta ca banca a modificat recent sistemul online de securitate, iar pentru a proteja informatiile clientilor impotriva accesului neautorizat, furtului de identitate si impotriva fraudei de cont clientilor li se cerea sa intre pe o pagina de internet si sa completeze datele personale. 













Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

1308 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Atac (Marţi, 18 martie 2008, 19:04)

    Raiff [anonim]

    Observ ca numai banca asta de cacao se "confrunta" cu asemenea atacuri. A mai fost unul acum cateva luni.
  • 0 (0 voturi)    
    Client nemultumit (Marţi, 18 martie 2008, 19:29)

    GigiM [anonim]

    O fi vreun client nemultumit care intamplator era hacker...
    • 0 (0 voturi)    
      (fosti) angajati suparati (Marţi, 18 martie 2008, 19:43)

      bau bau [anonim] i-a raspuns lui GigiM

      o fi restructurarea masiva recenta a departamentului IT a Raiffeisen Bank

      : )
  • 0 (0 voturi)    
    banca neserioasa (Marţi, 18 martie 2008, 20:11)

    costel [anonim]

    si eu sunt nemultumit de serviciile acestei banci care imi este datoare cu 1000 lei de 4 ani, si nu mai reusesc sa-i adune si sa mii restituie. cind auziti de aceasta banca fugiti , sau intorcetii spatele sunt niste hoti.
  • 0 (0 voturi)    
    aa (Marţi, 18 martie 2008, 20:54)

    aa [anonim]

    Este o banca foarte buna vreau sa va spun. Inainte de a arunca acuze sterge-te la gura intai.
    • 0 (0 voturi)    
      Tocmaim-am mutat la o alta banca (Marţi, 18 martie 2008, 21:36)

      B [anonim] i-a raspuns lui aa

      Serios? Uite dragule AA - eu tocmai m-am mutat la alta banca - fiindca aveau RB un serviciu de cacao - stateam cate 2o de minute la un ghiseu cu o plictisita , care raspundea in doi peri; sunt multumit acum , caci aici banca la care m-am mutat are vreo 2o de agentii, nu ca si pipernicita aceea care are vreo 3 . en fin.
  • 0 (0 voturi)    
    Nu e chiar asa.... (Marţi, 18 martie 2008, 22:10)

    Eu [anonim]

    am cardul de salarii la Raiffeisen si folosesc frecvent online-ul de la ei, pana acuma nu am avut nici o problema; e chiar asa de greu sa respecti cateva reguli de bun-simt si sa nu iti dai pin-ul si seria cardului la primul iesit in cale? daca respectati cateva reguli minime nu veti avea probleme

    si nu mai generalizati atata, banca e ok
  • 0 (0 voturi)    
    praf (Marţi, 18 martie 2008, 23:33)

    praf [anonim]

    Raiffeisen tot umbla la servicii si tot aud de cazuri cum dispar bani din cont, am avut si eu o problema identica acum vreo 2 ani si nici pina azi nu am primit vreun raspuns in scris la sesizarea mea (disparut bani din cont) desi am platit o taxa penibila (a nu stiati? daca se intampla ceva cu contul/cardul trebuie sa platiti o taxa ca sunt disperati dupa fiecare leu)
    Nu lasati multi bani in bancuta asta, exista alte banci care chiar sunt serioase.
  • 0 (0 voturi)    
    Fiti seriosi dlor! (Miercuri, 19 martie 2008, 3:21)

    Lorelei [anonim]

    ...Ma gandesc daca rata mesajelor de tip phishing din USA s-ar muta in Romania cred ca ar fi dezastru national...de ce domnilor reporteri nu treceti la articole de informare in masa sa stie tot romanul ce-l asteapta .... si sa nu creada ca banii curg asa ......de undeva....sa mai invete si romanul sa nu creada in oferte (promisiuni) fara acoperire...nu tot ce scrie este adevarat....cei ce cred ca au pus mana pe un chilipir...amarnic se mai inseala... este doar inceputul...domnii de la banca dau vina pe internet dar stiu domniile lor ca in tarile mai civilizate si cu adevarat democratice....totul se rezolva prin si cu internetul...asta pentru a salva timpul care este foarte pretios in cealalta parte a lumii unde muncesti ca sa ai de toate ....asa ca mai scrieti si despre notele bune ale Romaniei nu numai de cele proaste ca s-au saturat si cei de peste mari si tari ca sa nu mai vorbesc de apropiatii nostri...
  • 0 (0 voturi)    
    O alta metoda (Miercuri, 19 martie 2008, 8:39)

    Dan [anonim]

    Am citit comentariile si vad ca mai sunt persoane in situatia mea. La mine a disparut de pe card o suma mica de bani (sute de mii) acum 3 ani si nici pana acum nu a fost explicata. Decat sa va faceti nervi cu servicii hoate, de incepatori, mai bine schimbati banca si gata.
    Banca asta nu merita sa traiasca pe piata!
    • 0 (0 voturi)    
      Pentru persoanele cu sume "disparute" (Miercuri, 19 martie 2008, 14:06)

      Bozo [anonim] i-a raspuns lui Dan

      Poate nu stiati ca exista un comision de intretinere a cardului (la toate bancile). Ala "dispare". Dar cine sa citeasca un contract inainte de a-l semna...
  • 0 (0 voturi)    
    nu doar Raiffeisen (Joi, 20 martie 2008, 16:42)

    joe [anonim]

    S-au mai observat atacuri de asemenea maniera si la BCR si mai nou la Western Union.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi