Vosganian: Guvernul va discuta luni proiectul de modificare a taxei auto

de Diana Zaharia     HotNews.ro
Joi, 27 martie 2008, 13:22 Economie | Finanţe & Bănci

Proiectul de modificare a taxei de prima inmatriculare va fi prezentat in prima lectura in urmatoarea sedinta de guvern, a anuntat joi ministrul Economiei si Finantelor, Varujan Vosganian. Urmatoarea sedinta de guvern va avea loc luni, 31 martie. Noua varianta a taxei auto ar urma sa ia in calcul emisiile de dioxid de carbon pentru autoturismele euro 3, euro 4 si euro 5. In cazul masinilor cu euro 2, 1 sau noneuro, formula de calcul va fi similara celei actuale.

Proiectul va fi aprobat intr- o alta sedinta de guvern, dupa summit-ul NATO, a sustinut Vosganian.

Autoritatile romane au mai prezentat, in ianuarie, o varianta de modificare a actualei taxe
de prima inmatriculare a autoturismelor si au sustinut, la acel moment, ca au obtinut acceptul Comisiei Europene asupra formulei de calcul. Acordul Comisiei este necesar avand in vedere ca Romania se afla de un an in procedura de "infringement", respectiv incalcarea tratatului de aderare, din cauza taxei auto.

Romania a intrat in a doua etapa a acestei proceduri, la sfarsitul lunii noiembrie 2007. Conform procedurii, guvernul avea la dispozitie doua luni pentru a reformula taxa pe principiile enuntate de Comisie.

La sfarsitul lunii ianuarie, in cadrul termenului de doua luni, Ministerul Economiei si Finantelor a prezentat noua varianta si a anuntat ca o va aproba prin ordonanta de urgenta cu intrare in vigoare la 1 iulie 2008. Ulterior acestui anunt, UDMR, partenerul de guvernare al PNL, a exprimat retineri asupra noului proiect, iar discutiile privind modul de calcul al taxei au fost reluate in interiorul guvernului. Comisia Europeana a avut, in acest interval, discutii informale cu expertii romani.

Comisia Europeana considera ca taxa de prima inmatriculare auto contravine Tratatului de Aderare si jurisprudentei Curtii Europene. Principalele neajunsuri ale legislatiei referitoare la taxa de inmatriculare auto, invocate de Comisia Europeana, sunt taxarea discriminatorie intre masinile la mana a doua vandute de cetatenii romani si cei din alte state membre UE, precum si faptul ca nivelul taxei depaseste valoarea reziduala sau de piata a masinilor in cazul celor foarte vechi.

Taxa de prima inmatriculare a intrat in vigoare de la 1 ianuarie 2007 si se calculeaza in functie de trei variabile: vechimea masinii, tipul de catalizator (euro) si capacitatea cilindrica a masinii. In prezent, nivelul taxei porneste de la 68 de euro, pentru autovehiculele noi cu o capacitate cilindrica de 600 cmc, dotate cu euro 4, si ajunge pana la 8.586 euro pentru autoturismele mai vechi de sase ani, noneuro si cu o capacitate cilindrica de peste 3.000 cmc.













​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

1787 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Nu am vazut taxa sa se modifice asa de des ca asta (Joi, 27 martie 2008, 15:20)

    Razvan007 [utilizator]

    Cei care isi cumpara masini second-hand au o alegere dificila:

    "-Ce fac ? Cumpar acum sau mai stau 1 saptamana ? Poate se modifica iarasi taxa."

    Asemenea comportament in stabilirea unei legi denota neprofesionalism si lipsa de interes.
  • 0 (0 voturi)    
    Taxa speciala AUTO (Joi, 27 martie 2008, 15:29)

    Zorro [anonim]

    Pe cind in DEZBATERE PUBLICA noua grila ? Si cind se desfiinteaza actuala taxa speciala auto ? ALO ...EUROPA !!!! Guvernul de HOTZI va pacaleste !!! Ha ha ha ...Vasesque ...
  • 0 (0 voturi)    
    strutocamila (Joi, 27 martie 2008, 15:35)

    Catalin I. [utilizator]

    O strutocamila, asa mi se pare noua varianta de calcul :jumatate de prima inmatriculare, jumatate de poluare):eu as propune o taxa numai de poluare, de un eurocent/kg de noxe pe an. La 15000 km anual si 120g/km emisii poluante s-ar plati 18 euro/an.Emisiile se pot masura (exista aparate speciale) si pentru euro 2, 1 sau noneuro.Astfel fiecare ar plati intr-adevar cat polueaza. Nimanui nu-i place sa plateasca taxe, dar o taxa corect calculata e mai usor de platit.
  • 0 (0 voturi)    
    armeanul hot (Vineri, 28 martie 2008, 8:23)

    florian [anonim]

    Din nou Armeanul finantist face comunicate despre o taxa ecologica? Data trecuta - in ianuareie? a dat-o cotita si au iesit la rampa, ca specialisti in problema, ministrul mediului si insarcinatul cu afaceri europene. Si ei au balbait-o la intrebarile concrete ale ziaristilor, nereusind sa sustina procedura de calcul propusa.
    In fapt Hotia este clara! ni se arunca pref in ochi cu procedura de negociere indelungata cu CE. Se stia dintr-un inceput ce si cum trebuia modificat, dar s-a actionat astfel ca sa se incaseze mai mult la buget-modificarea sa intre in vigoare dupa 1.07.2008. Intre timp banii incasati s-au pierdut in pomeni electorale Imediat dupa perfectarea noii taxe Armeanul hot va spune ca ministrul mediului nu mai are resurse sa-si sustina proiectele ecologice.
  • 0 (0 voturi)    
    Euro 2 (Vineri, 28 martie 2008, 9:10)

    Zikkyboy [anonim]

    Din cate inteleg pt Euro 2, 1 si 0 ramane valabila taxa actuala, deci eu pt un bmw 316 (1600 cmc) din 1995 o sa trebuieasca sa achit 3000 de Euro taxa, in conditiile in care masina m-a costat 2500 de Euro. Nu mai inteleg nimic.In varianta 2 care a si aparut trebuia sa platesc din 1 iulie 400 de Euro taxa, acuma nu se mai schimba la Euro 2,1 si Noneuro? Va rog cine vede altfel situatia sa ma lamureasca si pe mine.

    P.S.: Sa moara Tariceanu
  • 0 (0 voturi)    
    Repet (Vineri, 28 martie 2008, 10:31)

    Transilvanian man [anonim]

    Din nou repet acelasi lucru ca un "papagal" (asa cum ii place tovarasului petro motocicleanu sa spuna ) DE CE NU SE SESIZEAZA PROCURATURA sa ii ia la rost pe tovarasii ce ne guverneaza pt DETURNAREA DE FONDURI vreo 300mil de euro din taxa auto ATENTIE TAXA AUTO CARE ESTE ILEGALA 'libera circulatie a MARFURILOR (nu de mediu)de la bugetul Ministerului Mediului .E simplu pt ca IN ROMANIA LEGILE SUNT PENTRU PROSTIME! tara asta nu este o tara democratica ci una de tot r''''.
    PS Daca eu gresesc cu ceva ...sunt automat anchetat SI NIMENI IN LUMEA ASTA DECAT DUMNEZEU DIN CER MA POATE APARA DE MILITIENI PROCURORI SSMD.
    Votati alinta psd pnl si o sa le platim noi pana si impozitele ...propun sa muncim ca sclavii cate sase luni pe an pt tovarasul ilici moto ssmd
  • 0 (0 voturi)    
    sfidare a propriului popor (Vineri, 28 martie 2008, 11:47)

    aristotel [anonim]

    Acest Primministru Tariceanu crede ca Romania este o tara de prosti. A schimbat denumirea taxei in taxa de mediu dar valoarea acesteia este aproximativ egala cu cea dinainte, din spusele lor.Scopul lui Tariceanu a ramas acelasi ,apararea intereselor sale personale privind importul de autoturisme, dupa cum a spus si Basescu. Asa ca trebuie facut front comun pentru anularea oricarei taxe si alungarea de la guvernare a acestor indivizi care odata ajunsi sa conduca treburile tarii, desconsidera orice sugestie a celor care au avut incredere in ei.
  • 0 (0 voturi)    
    varujane, esti penibil! (Vineri, 28 martie 2008, 14:01)

    lica [anonim]

    Varujane, esti penibil! Ai depasit de mult limita bunului simt! Chiar nu vezi ca nu tine?
    Nu degeaba te-a asteptat Barosso cu biletul de intoarcere gata platit atunci cand ai vrut sa devii comisar european!
  • 0 (0 voturi)    
    parere mea (Vineri, 28 martie 2008, 15:59)

    Catalin [anonim]

    Taxa e asemanatoare cu cea din Franta. Atat timp cat pentru o masina un roman plateste mai putin decat un francez, eventual proportional cu veniturile, atunci e ok. Daca plateste mai mult in conditiile in care castiga de 5 ori mai putin, atunci nu e ok, ...e abuz, si bataie de joc la adresa romanilor. PS. nu vreau sa intre masini sub euro 3 in tara, aici sunt de acord.
  • 0 (0 voturi)    
    O taxa de poluare suportabila si fara discriminare (Vineri, 19 decembrie 2008, 16:46)

    Horia George [anonim]

    Este normal ca intr-un stat sa existe la un nivel asa inalt, o comisie Politico-economica care sa urmareasca impactul asupra populatiei a unei hotarari s-au legi noi. Exemplu : taxa de poluare triplata - nu face decat sa indeparteze fondurile fata de buget( sa le reduca). Aceasta in forma care a imbracat-o este o taxa discriminatorie, atat timp cat toate autoturismele polueaza atat cele noi cat si cele SH, deci era normal si aduce bani mai MULTI la buget daca aceastsa se aplica la toate autoturismele din Romania, Ex :Euro4 = 80 ron/an,Euro 3 = 100 ron/an, Euro2 = 110 ron/an, Euro1=150ron/an, Non Euro = 300 ron/an. Iar pentru a stimula eliminarea celor Non Euro marirea prime de casare la 4500 ron. Iar in ceea ce priveste protejarea Fabrici Dacia (Logan) cetatenii nu au nici o obligatie fata de firma RENAULT ( sa fabrice produse competitive pentru a supravietui ).Actionarii acestei firme , in urma activitatii acesteia , obtin dividende. “Pai cum , populatia trebuie sa sponsorizeze o societate comerciala?”

    Nota : Daca din populatia Romaniei (23.000.000 ) posesorii de autoturisme sunt 3.000.000
    si daca se aplica taxa de poluare pentru toate autoturismele inmatriculate in Romania ne mai fiind o taxa DISCRIMINATORIE, Presupunem o taxa medie de 20Euro intre Euro4 si Non Euro.

    Rezulta : 3.000.000 x 20 Euro = 60.000.000 Euro BANI CARE AR INTRA IN BUGETUL DE STAT


    Cu deosebit respect !
    Horia George ,

    0730.815.833


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă