Raiffeisen Bank Romania a consemnat anul trecut un profit net de 314,5 milioane de lei, echivalentul a 94 milioane de euro, cu 68% mai mare fata de anul precedent, in conditiile in care banca a continuat sa investeasca mult in extinderea retelei de agentiii, au anuntat vineri reprezentantii companiei. Activele totale ale institutiei bancare au crescut cu 14,6% fata de finele anului 2006, pana la 15,9 miliarde de lei.

Profitul brut al banii s-a situat la nivelul de 387,8 milioane de lei, in crestere cu 80% fata de rezultatul anului 2006, de 215,5 milioane de lei.

"Rezultatele financiare inregistrate de Raiffeisen Bank la sfarsitul anului 2007 confirma capacitatea bancii de a se dezvolta echilibrat. Am reusit din nou sa obtinem un profit aproape dublu fata de anul precedent, in conditiile in care am continuat sa investim mult in extinderea retelei de agentii", a spus Steven van Groningen, presedintele bancii.

Veniturile nete din dobanzi au crescut in 2007 cu 27,5%, pana la 666,3 milioane de lei, in timp ce veniturile nete din comisioane au crescut cu 37,6%, ajungand la 649,4 milioane de lei.

Depozitele clientilor au crescut cu 30% pana la 12,95 miliarde de lei, in timp ce creditele acordate clientilor au ajuns la 8,44 miliarde de lei, in crestere cu 23,3% fata de sfarsitul anului precedent. Anul trecut, Raiffeisen Bank a externalizat catre banca mama credite de 1,2 miliarde de euro, care au vizat atat segmentul imprumuturilor pentru companii, cat si pe cel de retail, a declarat Steven van Groningen.

Externalizarea creditelor este o metoda de a scapa de o parte din costurile pe care le presupune constituirea rezervelor minime obligatorii, respectiv la 40% din pasivele in valuta si la 20% din pasivele in lei.

Reteaua de agentii a bancii s-a extins, de la 266 de unitati in 2006, la 433 anul trecut, iar numarul de salariati a crescut cu 22%, de la 4770 la 5827. Cheltuielile cu salariatii au crescut anul trecut cu 29,9%, in vreme ce cheltuielile administrative au crescut cu 16,9%. Raportul cost/venituri a ajuns la 64% in 2007, fata de 68% in anul anterior.

"Pentru acest an ne propunem sa marim profitul, sa imbunatatim eficienta si pozitia pe piata daca exista oportunitati. In principiu vrem sa crestem cat creste piata, dar fara a compromite profilul de risc", a mai spus Steven van Groningen.