Tariceanu sustine ca noua varianta a taxei auto va fi dezbatuta public

de Diana Zaharia     HotNews.ro
Vineri, 28 martie 2008, 16:59 Economie | Finanţe & Bănci

Guvernul va organiza o dezbatere publica pe marginea proiectului de modificare a taxei auto, astfel incat toti cei care sunt interesati sa isi poata spune parerea, a declarat vineri premierul Tariceanu.

"Este o formula care va permite Romaniei sa se aseze in randul tarilor cu adevarat europene pentru care problematica de mediu este una extrem de serioasa", a sustinut Tariceanu. Proiectul de modificare a taxei auto va fi discutat luni, in prima lectura, in sedinta de guvern.

Proiectul este a treia versiune de calcul a taxei. Prima varianta este cea aflata in vigoare de la 1 ianuarie 2007 si care se calculeaza in functie de trei variabile: vechimea masinii, tipul de catalizator (euro) si capacitatea cilindrica a masinii. Nivelul taxei este de 160 de euro, pentru autotusimele noi cu o capacitate cilindrica de 1.400 cmc, dotate cu euro 4, si ajunge pana la 8.586 euro pentru autoturismele mai vechi de sase ani, noneuro si cu o capacitate cilindrica de peste 3.000 cmc.

In ianuarie, autoritatile au prezentat a doua varianta in care taxa este redenumita "taxa de poluare" din "taxa de prima inmatriculare". Conform acesteia, taxa era majorata pentru autoturismle noi de 1.400 de centimetri cubi, cu dotare euro 4  de la 160 euro la 420 euro. In schimb, taxa scadea pentru masinile la mana a doua pe masura vechimii. Taxa era chiar si de zece ori mai mica pentru autoturismele euro 1 cu peste 12 ani vechime. Cea de-a treia arianta a taxei auto, aflata in pregatire la guvern, ar urma sa ia in calcul emisiile de dioxid de carbon.













​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

1016 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    nu inteleg ceva... (Vineri, 28 martie 2008, 17:44)

    S [anonim]

    chiar nu inteleg... in declaratiile lui, tariceanu spunea ca romania nu trebuie sa devina gunoiul de masini al UE (adica masini la mana a doua etc etc)...bun, perfect de acord (sa zicem)...dar a doua varianta de taxa, PROPUSA DE EL (si de guvernul lui) spune ca taxa scade pentru masinile la mana a doua pe masura vechimii si este majorata pentru masinile noi....
    si se mira ca ne luam masini la mana a doua?
  • +1 (1 vot)    
    taran prost (Vineri, 28 martie 2008, 17:49)

    adam mina [anonim]

    taricelu este un tarlan prost.
    daca era liberal adevarat zicea :luativa masini si la treaba,faceti bani nu stati.
    el nu .spune ca nu am voie sa;mi cumpar o camioneta sa pot intretine familia,trebuie sa astept pomana de la el.e un dobitoc.am fost un sustinator al partidelor istorice dar in familia mea c nimeni nu va vota pe liberali .merita sa ajunga la lada de gunoi a istoriei.
    a spus ca nu are nevoie de cate sute de voturi.sintem multi si e prea prost si increzut ca sasi dea seama.
    daca as fi liberal les intreba ca partid ce castiga.el personal castica cu citrotaxa dar ceilanti liberali o voe lua in bot
    SINT CIOCOI ,TOAPE PROASTE
  • +1 (1 vot)    
    taxa de protectie a rablelor (Vineri, 28 martie 2008, 18:28)

    zvezda [anonim]

    Daca e taxa pe poluare de ce nu o platesc toti poluatorii? Rablele deja inmatriculate pot sa polueze pe gratis, ca platesc fraierii care isi iau masini noi. Taxa are doar 2 efecte: mareste artificial pretul tuturor rablelor din Romania (care din cauza asta nu se vor casa pina nu le face rugina praf si pulbere) si ii protejeaza pe dealerii de masini noi.
    Pentru reducerea poluarii si cresterea gradului de siguranta a circulatiei, jos taxa de protectie a rablelor!
  • +2 (2 voturi)    
    rabla-i la putere (Vineri, 28 martie 2008, 19:11)

    cosmin [anonim]

    Domnilor din pacate traim inca intr-o tara in care inca dicteaza o mina de nimicuri, vezi Tariceanu, Vozganian si compania.In ce tara a-ti vazut dumneavoastra ca masinile vechi platesc foarte putin iar masinile noi platesc cel mai mult?Locuiesc de ceva timp in Spania si cred ca am vazut destule iar aici treburile stau in felul urmator: masina noua ce emite sub 140g este scutita de impozite(declarata masina ecologica), peste aceasta cantitate in functie de capacitate cilindrica si noxe, se plateste in functie de tabelul publicat in Monitorul Oficial (BOE-spaniol).
    De ce nu ii dam domului Tariceanu si compania sa respire aerul produs de masinile de mina a doua, sa vedem ce fata face.
    Cred ca ar cam trebui sa ne mai civilizam si noi putin altfel cred ca o sa pierdem si putina incredere pe care o mai au in noi celelalte tari.
    Sa ne desteptam pina nu e prea tirziu, iar copii nostrii vor avea de suferit de pe urma deciziilor noastre incoerente si egoiste.
    Va multumesc.
  • 0 (0 voturi)    
    Jigodie (Vineri, 28 martie 2008, 21:54)

    Transilvanian man [anonim]

    Acest motocicleanu este o jigodie imputita abia astept sa il ardem LA ALEGERI si sa nu mai aiba imunitate si sa vezi cum il lasa si patricianul ce il sprijina .o sa vina si vremea cand TOTI CEI CE AU "CONDUS" O SA RASPUNDA.!!!
    Iar taxa de inmatriculare este un ABUZ insa romanii stau si se uita in continuare.Nu pot sa cred ca nu se pot aduna oamenii asa cum s-au adunat semnaturile sa dea statul in judecata mai multi.Sunt costuri reduse si impactul maxim .Dar NU SUNTEM UNITI mai degraba suntem oportunisti!!!
  • 0 (0 voturi)    
    pentru mr prim' motociclist al tarii (Vineri, 28 martie 2008, 22:37)

    gabi [anonim]

    stimate "domn", cat o mai prelungesti cu taxa asta???
    pana la alegeri probabil afacerile vor merge brici. dupa cine stie ce se va intampla. dar daca cascavalul e suficient...s-ar putea sa fie bine(nu pentru noi in orice cazi)
    nu-i asa ca e placut cand trece o dacie 1310 sau vreun camion pe langa tine????
  • 0 (0 voturi)    
    Taxa (Vineri, 28 martie 2008, 22:43)

    Nicolae [anonim]

    1) Taxa e impotriva liberei circulatii a marfurilor!
    2) Prin constrangerea financiara e impotriva liberei circulatii a persoanelor(profesori,pensionari-un VW polo de 15 ani are la 500 euro inspectia tehnica germana si un consum mai mic cu 40% decat o dacie din 2000)
    3) Taxa e impotriva bugetului (taxele platite in afara -Bulgaria ,Italia etc unde se inregistreaza masinile si pe care le-ar incasa statul roman sunt mai mari decat taxa incasata de la cei ce inscriu masinile in Romania)
    4) Taxa e impotriva mediului-Fara taxa s-ar schimba in 3 ani din cele 3 milioane de masini cu problema, cel putin un milion care ar reduce consumul,deci poluare cu 30%ori consumul mediu
    5)Taxa este pentru APIA presedinte de onoare(oare?) Tariceanu !
    6) Taxa i-a fost servita lui Tariceanu de partidul Basescian prin Sulfina Barbu .

    Rusine pentru sarcasmul cu care Tariceanu i-si sustine scopurile marsave impotriva une tari !!!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version